عوارض مصرف زیاد زعفران در کودکان

زعفران گیاهی است از خانواده زنبق که بومی نواحی مختلف آسیا به ویژه جنوب غربی آسیا ، جنوب اروپا و جنوب اسپانیاست.این گیاه ارزشمند ترین رستنی ایران و نشأت گرفته از دامنه های کوه الوند است. قسمت مورد استفاده گیاه که ما به زعفران از آن استفاده میکنیم و در بازار موجود است انتهای خامه و کلاله گل ( مادگی ) بوده که رنگ آن قرمز متمایل به نارنجی است.

این گیاه که به گل سلامتی ، شاه ادویه جات و طلای سرخ معروف است براساس قانون سازمان نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریکا (FDA) به عنوان رنگ دهنده طبیعی مجاز شناخته شده است که میتوان از آن به منظور ایجاد رنگ ، عطر و طعم دهندگی در تهیه مواد غذایی نظیر سوسیس ، مارگارین ، کره ، پنیر و صنایع لبنی ، کیک ، دسر ، ژله ، نوشابه ، انواع بستنی زعفرانی ، شکلات ، نوشیدنی ها ، سوپ ، برنج و گوشت های سفید استفاده کرد. مصرف این گیاه برای هر رده سنی متفاوت است.

زعفران از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و کاربرد بسیار مناسبی در صنعت داروسازی و صنایع دیگر دارد. برای مطالعه تاریخچه زعفران میتوانید روی متن کلیک کنید زعفران در کتاب رسمی داروسازی اروپا قید شده است. همچنین عصاره آن به صورت محصولی به bitters Swedish  توسط کارخانجات مختلف تهیه و جهت مصارف دارویی مختلف عرضه میشود. برحسب آزمایش هایی که در اروپا انجام شده است زعفران خاصیت کاهش دهندگی چربی و کلسترول خون و افزایش نفوذ اکسیژن در پلاسما را در موش های آزمایشگاهی نشان داده است.
زعفران به علت دارا بودن مواد تلخ موجب سهولت هضم غذا میشود و از اصلی ترین و مهم ترین ترکیبات زعفران که اثرات درمانی این گیاه مربوط به آنهاست همان ترکیبات زردرنگ تلخ معطر است. در واقع رنگدانه های زعفران شامل کاروتنوئیدهای محلول در چربی مانند لیکوپن، کاروتن و بتاکاروتن است و کاروتنوئیدهای محلول در آب آن شامل کورسین و آنتوسیانین هستند. کروسین عامل اصلی رنگ زرد زعفران است و این گیاه شامل مواد دیگری از جمله روغن های فرار مثل سافرانان بوده که عمده ترین ترکیب موجود در روغن های فرار است.این گیاه حاوی ویتامین های ب1 و ریبوفلاوین ب2 است از این رو از قدیم الایام از آن برای درمان افسردگی استفاده میشده است.

در حقیقت از جمله فواید زعفران میتوان به آرامش اشاره کرد .مواد معدنی آن شامل کلر ، فسفر ، سدیم و پتاسیم است و کربوهیدرات هایی مانند گلوکز ، فروکتوز ، گلیکورند پیکوکورسین بیش از 2 درصد وزن زعفران را تشکیل میدهند.همچنین میتوانید برای اظلاعات در زمینه مصرف زعفران در دوران بارداری و ماه های اخر بارداری و همچنین خطرات و عوارض مصرف زعفران برای کودکان را در مطالب زیر مطالعه نماییدبا کلیک بر روی هر یک از مطلب استفاده نماید

مصرف زعفران در دوران بارداری چه عوارضی دارد؟

عوارض مصرف زیاد زعفران در کودکان

آیا خوردن زعفران باعث سقط جنین می شود ؟

 

 

آیا مصرف زعفران برای کودکان مفید است؟

 

 

تحقیقات اخیر نشان داده است که ترکیبات فعالی چون کورستین و کورسین و انواع دیگر از کاروتنوئیدها در زعفران که همگی خاصیت آنتی اکسیدانی دارند میتوانند حالت توموری بافت ها را کاهش دهند و در نتیجه از سرطان پیشگیری کنند. اکسیژناسیون بافت ها را افزایش داده و از اختلالاتی نظیر آلزایمر و پارکینسون به طور قابل ملاحظه ای جلوگیری میکند.
زعفران خاصیت ضد درد دارد و میتوان از آن به عنوان آرام بخش مسکن دردها و درمان درد معده ، شکم و آسم استفاده کرد. زعفران خون ساز است و گردش خون را تسهیل میکند قوای جنسی را تقویت کرده و کلیه و مثانه را ضدعفونی میکند.
از خواص دیگر زعفران قاعده آوری است. یعنی موجب وقوع قاعدگی میشود و بنابراین در مواردی که عادت ماهیانه خانم ها به سختی صورت میگیرد مصرف زعفران کمک قابل توجهی میکند. برای این منظور میتوان 2 گرم آن را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت نیم ساعت روی آتش بسیار ملایم  گذاشت تا دم بکشد چایی از آن به دست می آید که بسیار مفید است.

زعفران سرفه را تسکین میدهد و اثرات درمانی مناسبی بر روی درمان برونشیت دارد ادرار آور است و خاصیت شادی آور دارد. زعفران ماده ای اشتها آور است و در درمان دامنه وسیعی از اختلالات جسمی نظیر سوء هاضمه ، یرقان ، هپاتیت ، اسپاسم و دیابت کاربرد دارد.

پیاز زعفران سمی است و مصرف بیش از حد آن برای حیوانات کشنده است. مصرف گیاه زعفران به مقدار زیاد باعث استفراغ ، خونریزی رحم ، اسهال خونی ، خون روی از بینی ، پلک ها و لب ها ، سرگیجه ، بی حالی ، زردی پوست و تحریکات شدید ماهیچه های صاف و حتی گاهی مرگ نیز می شود.

زعفران یک گیاه خوراکی – دارویی با خواص درمانی بیشمار است که همواره مصرفش برای سنین مختلف مورد تائید بوده است.

هرچند به صورت کلی مصرف زعفران در سه ماه اول بارداری که زمان تشکیل اندام های جنین به حساب می آید کاملا با مخالفت تمامی پزشکان مواجه شده اما سه ماه دوم بازه ی زمانی است که اگر زنان باردار در آن دوره زیر نظر پزشک متخصص حد مجازی از این ماده را دریافت نمایند زایمانی آسان خواهند داشت. زعفران باعث بالا رفتن میزان خاصیت ارتجاعی نسوج رحم شده و تولد نوزاد را آسان تر می گرداند. سخت زایی مشکلیست که نه تنها مادر را با درد زیاد اذیت می نماید بلکه کودک نیز به سبب فشارات وارد شده در خطر قرار می گیرد.

 

 

آیا مصرف زعفران برای کودکان مفید است؟

مصرف این ادویه ی بسیار معطر و خوشرنگ در دوره ی شیردهی بلا مانع است به شرط آنکه در حد مجاز استفاده شود. طب سنتی همواره در این دوره به مصرف زعفران تاکید داشته زیرا باعث آسان شدن گردش خون شده و افسردگی پس از زایمان را از بین می برد. همچنین باعث افزایش حافظه و روشن شدن پوست می گردد که این خاصیت از طریق شیر مادر به نوزاد وی نیز منتقل می گردد.

همانطور که می دانید همه ی مراجع معتبر علمی متخصص معتقدند تنها غذایی که در زیر ۶ ماهگی کودک مجاز به مصرف آن است شیر مادر می باشد. اما پس از آن کم کم باید به وی غذای کمکی خورانید که توصیه شده از نمک رب و ادویه در آن تا حد امکان استفاده نشود. این امر باعث می شود غذا رنگ و طعم دلنشینی نداشته باشد و کودک از خوردن آن امتنا نماید. افزودن مقدار بسیار ناچیز زعفران حل شده در آب می تواند باعث جذابیت ظاهری غذا شده و به سبب عطر نافذش اشتهای کودک را تقویت نماید.

به صورت کلی با توجه به سن کودکان و وزن آن ها مقدار مجاز زعفران برای اضافه شدن به بره ی غذایی آن ها کاملا متفاوت می باشد، به همین جهت توصیه می شود قبل از انجام این کار با متخصص کودک مشاوره نموده و زیر نظر مستقیم وی این کار را انجام دهید.

 

منبع : سور زعفران

 

ببخشید، برای نوشتن باید وارد بشوید

سور زعفران برگرفته از زعفران سرخ به زبان کردی است سور از قرمز و رنگ سرخ می آید . شما در سایت سور زعفران کیفیت از خرید زعفران را میتوانید با اطمینان تجربه کنید.

سور زعفران برگرفته از زعفران سرخ به زبان کردی است سور از قرمز و رنگ سرخ می اید . شما در سایت سور زعفران کیفیت از خرید زعفران را میتوانید با اطمینان تجربه کنید.

 

937677577 سور زعفران

info@sorsaffron.com




خانه

موبایل

 

عوارض مصرف زیاد زعفران در کودکان

 

 

زعفران که لقب ادویه طلایی را به خود اختصاص داده است تاریخچه ۳هزار ساله دارویی دارد. این ادویه بومی کشورهای اروپایی و آسیایی است و اغلب در اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، یونان، ایران، چین و هند یافت می شود. زعفران دارای خواص متعددی است. در این مطلب به نقل از «ehow» هم به خواص و هم به مضرات زعفران اشاره می کنیم.

 

▪ خواص:

برای بهبود عملکرد سیستم گوارش و افزایش اشتها مفید است.

از آن جا که طبیعت گرم دارد، سرفه و سرماخوردگی را درمان می کند.

نفخ و اسید معده را از بین می برد.

به شیر ولرم زعفران اضافه کنید و قبل از خواب بخورید تا خواب راحت داشته باشید.

زعفران حل شده در شیر، خشکی و خارش پوست را از بین می برد.

از آن جا که به گردش خون کمک می کند، اختلالات کلیه، مثانه و کبد را درمان می کند.

از درد قاعدگی می کاهد.

علاوه بر تصفیه خون، خاصیت ضدالتهابی نیز دارد.

ماساژ دادن لثه با آب زعفران، التهاب و زخم دهان را از بین می برد.

بررسی های اخیر نشان می دهد که زعفران دارای خاصیت ضدسرطانی است.

با اضطراب و افسردگی مقابله می کند.

استفاده موضعی از زعفران، زخم و سوختگی ها را سریع تر بهبود می بخشد.

برای کاهش دادن کلسترول خون بسیار موثر است.

کارتنوئید موجود در آن از بروز تومورهای پوستی پیشگیری می کند ودردهای آرتریت را تسکین می بخشد.

 

▪ مضرات زعفران:

مصرف بیش از حد آن در دوران قاعدگی، میزان اضطراب را افزایش می دهد.

مصرف زیاد آن باعث تغییر رنگ پوست می شود.

به علت دارا بودن طبیعت گرم ممکن است منجر به اسهال، از دست دادن آب بدن و ترشح خون از طریق ادرار شود.

مصرف آن به زنان باردار توصیه نمی شود.

منبع:روزه خراسان


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این عوارض مصرف زیاد زعفران در کودکان

خونریزی نظم خسته کننده است مخصوصاً زمانی که قصد بارداری داشته باشید. اما ناامید نشوید زیرا این خونریزی می تواند علامت یک خبر خوب برای شما باشد. این

در مورد پیدا کردن موقعیت یابی فنگ شویی میز ادارای چه اطلاعاتی دارید؟ شاید برایتان تا به حال اتفاق افتاده باشد که سر یک میزی بهتر کار کرده

طراحی فنگ شویی برای در ورودی اصلی خانه شما به دلایل روشنی بسیار مهم است. چون میان در اصلی خانه قرار دارد که “چی یا همان انرژی مثبت

آیا اسطوخودوس در فنگ شویی کاربرد دارد؟ اسطوخودوس یکی از محبوب‌ ترین گیاهان و نماد باستانی خلوص و تمیزی و با هزاران استفاده در فنگ شویی است. داشتن

با فنگ‌ شویی در حمام آشنایی دارید؟ در فنگ‌ شویی، حمام به بدی شهره شده است و این یک حقیقت است. با این حال شما می ‌توانید این

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *