عوارض مصرف زیاد ال آرژنین

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

یکی از عوارض قرص L Arginine افزایش سطح اسید معده، به ویژه گاسترین است. گاسترین بیش از حد می تواند درد معده و تهوع را ایجاد کند. شما همچنین ممکن است نفخ، دل درد و اسهال داشته باشید.

بعضی افراد آنافیلاکسی یا واکنش آلرژیک به ال آرژنین را تجربه می کنند. این از عوارض قرص L Arginine است. شدت آنافیلاکسی با دوز افزایش می یابد. علائم آن شامل خارش و بثورات پوستی، چشمهای متورم شده و در بدترین حالت، تنگی نفس است. به خصوص افراد مبتلا به آسم ممکن است در معرض این واکنش باشند.

عوارض مصرف زیاد ال آرژنین

به علت خواص ال آرژنین به عنوان یک وازودیلاتور، فشار خون پایین می تواند یکی از عوارض قرص L Arginine باشد. اگر فشار خون پایین دارید، ممکن است دچار سرگیجه، غش یا تاری دید شوید. اگر دچار علائم مربوطه شدید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

از آنجا که ال آرژنین یک اسید آمینه است، می تواند سطح شیمیایی و الکترولیت را تحت تاثیر قرار دهد که می تواند تولید پتاسیم، کلرید، کراتینین و نیترات اوره خون بدن را افزایش دهد.

سطح سدیم و فسفات نیز ممکن است کاهش یابد. افرادی که از مشکلات کلیوی یا کبدی رنج می برند، به طور خاص ممکن است در معرض تغییرات این توازن شیمیایی قرار بگیرند و لذا هرگز نباید از مکمل ال آرژنین بدون مشورت با پزشک مصرف نمایند.

مصرف خوراکی ال آرژنین ممکن است باعث حالت تهوع، اسهال، درد شکمی، پف کردن، نقرس، واکنش های  آلرژیک، ایجاد التهاب در مسیر تنفس یا وخامت علائم آسمی شود.

همه ی دارو ها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند. گرچه خیلی از افراد عوارض جزئی و بعضا هیچ گونه عوارضی ندارند. اگر شما هر گونه علامت و نشانه ای داشتید که باعث آزار شما و ماندگار بود به پزشک مراجعه کنید.

این ها تمامی عوارضی نیستند که ممکن است روی دهد. اگر شما سوالاتی را مربوط به عوارض جانبی این دارو داشتید با پزشک خود تماس بگیرید و دستور پزشکی مرتبط با عوارض جانبی این دارو را دریافت کنید.

تعدادی گزارش دال بر واکنش های منفی ال آرژنین ثبت شده است. حالت تهوع و اسهال به ندرت گزارش شده است. تلخی دهان در دوز های بسیار بالا ممکن است روی دهد.

به علت اثر اتساع کنندگی رگ ها ی خونی، ممکن است دچار افت فشار خون شوید. ال آرژنین هیدروکلراید وریدی، محتوای کلرایدی بالایی دارد که ممکن است ریسک ابتلا به اسیدوز متابولیک را همراه با عدم تعادل الکترولیتی در بیمار، افزایش دهد. پتاسیم پایین و نیتروژن اوره ی بالا ممکن است در بیمارانی که در کلیه و کبد دچار اختلال هستند، روی دهد.

غلظت بالای نیتریک اسید که به وسیله ی ال آرژنین تولید می شود برای بافت مغذ سمی است.

ال آرژنین ممکن است با دارو های زیر ایجاد تداخل کند:

قد کوتاه چه قدی است و چگونه قد بلند شویم؟

عوارض و مزایای روش لیپولیز چیست؟

آیا قهوه چربی سوز است؟

طرز تهیه 5 سالاد میوه تابستانی

بادی جت بهترین روش برای برداشتن و تزریق چربی (پیکرتراشی با آب )

تناسب اندام زوج ها با 3 پیشنهاد ساده

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

سلام و خسته نباشید .من قبلا عمل کردم مثانه خودم را حالا بخاطر قد کوتاه که دارم میخواهم این قرص استفاده کنم .چطور میشه ؟

سلام من چشمام لیزیک کردم میخاستم مصرف این قرص ضرری برای چشمام نداره

سلام.من ۲۷ سالمه میخاستم این قرص مصرف کنم ایا حقیقت داره مصرف قرص ال ارژنین برای بزرگسال عوارض کشیدگی صورت و غیر طبیعی رشد فک انسان میشود

با سلام میخواستم بدونم اگر دختر م به مدت یک ماه به خاطر کوتاهی قد قرصL-arginine 5 بخوره در سن ١٠ سالگی ، آیا ربطی به زود پریود شدن أو دارد یا هیچ ربطی به پریود أو ندارد؟

این دارو تو آجیل هست ( بادام زمینی + بادام + ماهی + گوشت + سویا ) ضرری برای بدن نداره اما اگر مصرف دوز خیلی خیلی زیاد باشه یعنی مثلا 8 قرص هزار میلی گرم در روز یا بیشتر می تونه عوارض داشته باشه

اسید آمینه ای هم هست که متاسفانه خود بدن قادر به تولیدش نیست و باید از بیرون تامین بشه که مثل آجیل و ماهی و

عوارض مصرف زیاد ال آرژنین

به خاطر همین قرصش می تونه مفید باشه ( چون ممکنه ماهی خیلی مصرف نکنیم حالا یکی بدش میاد از ماهی یا به هر دلیل یا سویا یا )

اما دوز هزار میلی گرم در روز تا سه هزار میلی گرم در روز ( هر هزار میلی گرم میشه یک گرم ) مشکلی نداره برای تمام سنین بی ضرر هست

البته کودکان زیر 2 سال و زنان باردار و شیرده باید زیر نظر پزشک مصرف کنند

خواهش میکنم سوالم جواب بدید من اگر این قرص رو مصرف کنم هنوز تو سن رشدم ایا قدم بلند تر میشه و این عوارض قرص که میگن اسهال و استفراغ و این چیزا ایا احتمال داره که منم با مصرف این قرص این عوارض و بگیرم و بنظرتون اگر پیش پزشک برم میتونه بگه که این قرص برای شما ضرر داره یا نه منظورم اینه که میتونه بگه این عوارض و می گیرید یا نه خیلی ممنون

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

جشنواره 37/ معرفی فیلم قصر شیرین به کارگردانی سید رضا

جشنواره 37/ معرفی فیلم سمفونی نهم اثر محمدرضا هنرمند

جشنواره 37/ معرفی فیلم سال دوم دانشکده من به کارگردانی رسول

ویدیو های سلامت

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مراحل لیفت صورت بدون جراحی

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

آرژنین  Arginine   یک اسید آمینه ضروری است که در آجیل ، دانه ھا ، لوبیا ، ماھی و مرغ موجود می باشد. کاربرد: گلوکز را برای تولید انرژی در تمرین متابولیز می کند ، تحریک کننده ھورمون رشد است ، چربی سوزی را بالا می برد ، برای برگشت به حالت اولیه و ساخت عضله []

آرژنین  Arginine   یک اسید آمینه ضروری است که در آجیل ، دانه ھا ، لوبیا ، ماھی و مرغ موجود می باشد. کاربرد: گلوکز را برای تولید انرژی در تمرین متابولیز می کند ، تحریک کننده ھورمون رشد است ، چربی سوزی را بالا می برد ، برای برگشت به حالت اولیه و ساخت عضله []

آرژنین  Arginine  

یک اسید آمینه ضروری است که در آجیل ، دانه ھا ، لوبیا ، ماھی و مرغ موجود می باشد.

کاربرد: گلوکز را برای تولید انرژی در تمرین متابولیز می کند ، تحریک کننده ھورمون رشد است ، چربی سوزی را بالا می برد ، برای برگشت به حالت اولیه و ساخت عضله مفید است ، افزایش بھبود جریان خون به عضلات ، در افزایش قدرت و توان استقامتی ورزشکار و جلوگیری از خستگی عصبی عضلانی کاربرد دارد

عوارض مصرف زیاد ال آرژنین

به طور طبیعی در غذاھایی ھمچون، آجیل، دانه ھا، لوبیا، ماھی و مرغ یافت می شود. به طور معمول، ما ۶ – ٣ گرم آرژنین روزانه را از غذا دریافت می کنیم.

در تولید نیتریک اکساید و کراتین مھم است.

نیتریک اکساید هم یک گشاد کننده عروق است که سبب اتساع عروق و مویرگ ها شده و اجازه بهبود جریان خون به عضلات را می دهد. افزایش جریان خون، اجازه بالا رفتن ارسال اکسیژن و دیگر مواد غذایی به بافت عضلانی و در نهایت افزایش دهنده عملکرد را می دهد. اثرات بالقوه ای بر تولید هورمون رشد و نیتریک اکساید، می تواند برای تولید قدرت و توان و همچنین استقامت ورزشکاران مفید باشد.

یافته های اثر آرژنین

در سال 28 یک مطالعه توسط کنلی، پیشنهاد کرد که 9 گرم آرژنین می تواند. برای افزایش سطوح استراحتی هورمون رشد خوب باشد و احتمالا تولید هورمون رشد را صد در صد تحریک می کند. محققان دیگر، قادر به تکرار این تاثیرات و ایجاد این ادعا نبودند که آرژنین می تواند سطوح هورمون رشد را بصورت نظری به بهترین شکل افزایش دهد.

مطالعه ای در سال 21 کامیک و همکاران دریافتند که 1,5 گرم تا 3 گرم قبل از تمرین قادر به جلوگیری از خستگی عصبی – عضلانی است. جهت تایید نیروزایی بالقوه مفید در جلوگیری از خستگی عصبی – عضلانی به تحقیقات بیشتری نیاز است،

در جدید ترین یافته ها به این نتیجه رسیدند که برای افزایش هورمون رشد باید 13 گرم قبل از خواب مصرف شود که غیر ممکن است و مصرف این مکمل به عنوان افزایش سطح هورمون رشد قبل از خواب عقلانی نیست.

 

سایر نقش ھای ارژنین:

التیام زخم

دفع آمونیاک

تحریک ترشح ھورمون ھای گلوکاکن انسولین و رشد

تحریک ترشح ھورمون رشد بدلیل مھار ازاد سازی سوماتواستاتین است

 

عوارض: حد مجاز بی خطر آرژنین 2 گرم در روز است مصرف زیاد منجر به اسهال , سستی و حالت تهوع  می شود.

دز مصرفی: 2_9  گرم در روز

 

 

 

(ALLMAX Nutrition Arginine)

 

(Infinite Labs Arginine AKG)

 

(Cellucor NO3 Chrome)

 

(NOW Foods L-Arginine)

 

 

(Jarrow Formulas Arginine)

 

 

از همین نویسنده بخوانید:

کراتین – فواید و مضرات مصرف آن در بدنسازی

آشنایی با تمرينات پايه بدنسازی

 

عوارض مصرف زیاد ال آرژنین

 

 

 


مطلب قبلی


مطلب بعدی

حرکات اصلاحی لگن – ران
217-12-13
 / 
توسط علی محمدخانی

جان تازه منچستر با مورینیو
217-12-17
 / 
توسط علی محمدخانی

کارشناسی ارشد رفتار حرکتی -مربی رسمی فدراسیون بدنسازی

ارتباط با ( علی محمدخانی) در اینستاگرام

چه جالب بود👌👌

ممنون از کامنتای قشنگتون

سلام ضمن تشکر از اطلاعات مفید میخواستم خواهش کنم اگر امکانش وجود داره ساعت و میزان مصرف ترکیبی مکمل‌های های ورزشی مثل ارژنین، پروتیین، bcaa وغیره بگونه ای که دچار عوارض ناشی از آنها نشد و به کلیه و کبد هم آسیبی وارد نشه مرقوم بفرمایید


Name *


Email *


Website

: ehsan.saberi@dr.com

تلفن : 919343216

: v.baghaei1993@gmail.com

تلفن : 9193174357


*

و خانوادگی *


تلفن همراه

تمامی حقوق و مطالب این سایت متعلق به گروه ورزشی sportforall می باشد . کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد

این سایت متعلق و یا وابسته به هیچ نهاد و ارگان دولتی نمی باشد

عوارض مصرف زیاد ال آرژنین

هتل های شیراز

رزرو هتل

بلیط پرواز

بلیط هواپیما چارتر

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *