عوارض مصرف زیاد آب هویج

پرسش: فواید و مضرات مصرف زیاد آب هویج را ذکر نمایید و آیا برای درمان یبوست مفید است یا خیر؟

 

پاسخ: مصرف زیاد هر ماده غذایی بیش از حد مضر است. هویج حاوی بتا کاروتن است که به ویتامین آ تبدیل میشود و ویتامین آ محلول در چربی است و در بدن ذخیره می شود و میزان زیاد آن مسمومیت ایجاد میکند. در ضمن یک لیوان آب هویج از 4-5 عدد هویج درست شده که حاوی قند زیادی هست و برای افراد دیابتی اصلا مجاز نیست. مصرف بیش از حد آب میوه هم میتواند چاق کننده باشد.

 

آب هویج، آب گوجه فرنگی و آب سایر سبزی ها یا میوه های حاوی ویتامین A ، رنگ زرد در پوست ایجاد می نماید. برخی از افراد تصور می کنند که مصرف این مواد موجب اختلالات کبدی، مسمومیت و بروز یرقان در شخص می شود. این تصور صحیح نیست و مصرف منابع گیاهی ویتامین A به طور معمول هیچ گونه عارضه ای در کبد ایجاد نمی کند و مسمومیت ایجاد نمی کند و رنگ زرد حاصله، ارتباطی با یرقان ندارد، بلکه این زردی در پوست به علت تجمع کاروتن (که زرد رنگ است) می باشد. در این حالت، مخاط پوست زرد نمی شود، در حالی که در یرقان رنگ زرد مخاط ها علامت مشخصی است.عوارض مصرف زیاد آب هویج


خوب است بدانید که یک لیوان آب هویج (24سی سی)، بیش از 8 برابر نیاز روزانه ی افراد به ویتامین A را تامین می‏کند.


ویتامین A برای رشد اندام‏ها به‏ خصوص استخوان‏ها لازم و ضروری است. همچنین برای حفظ قدرت بینایی خیلی مهم است.


اینکه از قدیم گفته می‏شد خوردن هویج باعث می‏شود بهتر ببینید، صحیح است، زیرا کمبود ویتامین A باعث بروز مشکلات بینایی مثل شبکوری می‏شود.

 

اسفناج نیز دارای مقدار زیادی ویتامین A است. مخلوط آب هویج و آب اسفناج، نوشیدنی را به وجود می‏آورد که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است.

 

ویتامین A همچنین برای ماداران باردار و جنین خیلی مهم است. (البته خانم‏های باردار درمورد مصرف آب هویج باید با پزشک خود مشورت کنند، زیرا دریافت اضافی ویتامین A ممكن است باعث بروز ناهنجاری های جنینی شود.)

 

هر چند که ویتامین A برای حفظ سلامت بدن خیلی ضروری است، ولی باید در حد متعادل مصرف شود، زیرا مصرف مقادیر زیاد ویتامین A باعث مسمومیت کبدی و سایر مشکلات سلامتی می‏شود.

 

آب هویج، برای رفع یبوست خوب است. آب هویج و عصاره آن را با هم مخلوط کنید و درون 1 لیوان بریزید. سپس، یک قطره روغن زیتون در لیوان بریزید و با مقداری عسل مخلوط کنید. 8 میلی لیتر از مخلوط حاصل را در صبح و شب بنوشید.

 

مشاور پاسخگو: آیت اللهی

تنظیم: مرکز مشاوره

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم عوارض مصرف زیاد آب هویج

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

ورود | عضویت

مصرف بیش از اندازه هویج برای بدن مضر است و سبب زردی پوست و مسمومیت در کبد افراد می شود.
برای حفظ سلامت چشم ها یک رژیم متعادل شامل شیر، کره، سبزیجات سبزرنگ و پروتئین ها لازم است.
یک

مصرف بیش از اندازه هویج برای بدن مضر است و سبب زردی پوست و مسمومیت در کبد افراد می شود.

برای حفظ سلامت چشم ها یک رژیم متعادل شامل شیر، کره، سبزیجات سبزرنگ و پروتئین ها لازم است.

یک رژیم غذایی ایده آل شامل غذاهای طبیعی و نپخته است. میوه های تازه مانند پرتقال، سیب، سبزیهایی مانند کاهو، کلم، اسفناج و سبزیهای ریشه ای مانند سیب زمینی، شلغم، هویج، پیاز، غلات و میوه های خشک و محصولات لبنی از مواد ضروری برای حفظ سلامت چشم محسوب می شوند.عوارض مصرف زیاد آب هویج

مصرف ویتامینهای گروه آ و ب جهت دستیابی به سلامت بینایی ضروری است، سبزیها، پنیر، تخم مرغ، شیر، موز، گوجه فرنگی و روغن بادام منابع ارزشمند این ویتامینها محسوب می شوند.

کاهش دید می تواند در اثر کمبود ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین) ایجاد شود که با مصرف آن قابل جبران است؛ ضروری ترین ترکیب برای سلامت چشم ها ویتامین A است. بنابراین مصرف مقادیر قابل توجه از این ویتامین را باید در رژیم غذایی قرار داد.

در صورتی که میزان ویتامین آ در رژیم غذایی کم باشد ممکن است مشکلاتی همچون حساسیت به نور، پرش در دید و خستگی در چشم ها ایجاد شود و در موارد کمبود شدید ویتامین آ این حالات تشدید می شود.

ماهی را بطور منظم ماهیانه ۲ تا ۳ بار در بره غذایی قرار دهید زیرا مصرف ماهی در بینایی موثر است و موجب افزایش قدرت بینایی می شود و در بهبود بینایی افراد سالمند که دچار ضعف بینایی هستند اهمیت بسزایی دارد.

یک سری از بیماران دچار پیری سلولهای شبکیه می شوند که این حالت در افراد میانسال رو به افزایش می رود اما با اضافه کردن روی به رژیم غذایی می توان چشم را در برابر شب کوری محافظت کرد؛ زیرا روی بخشی از یک آنزیم است که تعداد مواد آسیب رسان را کم می کند و در جذب ویتامین آ موثر است که در غذاهای دریایی و جوانه گندم یافت می شود.مصرف زیاد آب هویج سبب تغییر رنگ پوست بدن به زردی و مسمومیت در کبد می شود که این بسیار خطرناک است.

رژیم غذایی حاوی سبزیجات و ویتامین و لبنیات همانطور که برای کل بدن ضروری است برای سلامت چشم هم ضروری است. اما سبزیجات و میوه جات نمی توانند مانع از خستگی چشم شوند.

با دستگاه بخور آرامش را به پوستتان بازگردانید

تورهای لحظه آخری نوروز 98 سلام پرواز

افزایش ورودی گوگل با 2 تکنیک ساده

گروه حقوقی آساک، ارائه مشاوره آنلاین و رایگان

ورزش به سبک شاهزادگان ، خرید ارزان یا رستوران ملل!!

سیم بکسل روکش دار و استفاده از آن بجای سیم بکسل استیل

کارخانه تولیدی نمک صنعتی . نمک صنعتی ریز .محصول نمک صدف
توضیح خلاصه در مورد محصول نمک دانه بندی تولید شده درکارخانه نمک صنعتی

هانی فود تغذیه سالم زندگی سالم
امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است . عموم

توجه :
قابل توجه
خریداران محصولات نمک
مصرف کنندگان محصولات نمک و نمک های صنعتی ونمک خوراکی و سنگ نمک و انواع محصولات نمک
کارخانجات

بره موم چیست؟
صمغ درختان و شیره برگ و ساقه گیاهان به نظر سودی ندارند و گاهی برای انسان مزاحمت ایجاد می کنند. اما همین مواد

رماتیسم نوعی بیماری مزمن مفصلی است. این بیماری منجر به التهاب تورم و درد در مفاصل شده و در برخی موارد در دراز مدت باعث تخریب

آسم یکی از انواع بیماری های ریه است که مشکلات بسیار زیادی را برای فرد مبتلا ایجاد می کند. علم پزشکی هنوز نتوانسته به علت دقیق

هانی فود تغذیه سالم زندگی سالم
امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است . عموم

هانی فود تغذیه سالم زندگی سالم
امروزه که سلامت هر نوع ماده خوراکی شرکتی متأسفانه با دنیایی از شک و تردید روبه رو است . عموم

پرستار برای سالمند در منزل

روش های خوراکی برای درمان یبوست هزینه پرستار کودک و سالمند مراقب برای سالمند در منزل را بررسی

جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:

۰۲۱ – ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

آفتاب مرجع فارسی زبانان سراسر دنیا، از سال ۱۳۸۰ تا کنون است

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

تلگرام آفتاب

اینستاگرام آفتاب

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم ، پلاک ۳


العالم – گوناگون

بدون تردید، هویج در میان محبوب‌ترین سبزیجات قرار دارد. این سبزی ریشه ای را معمولا به رنگ نارنجی می بینیم، اما انواع سفید، زرد، و بنفش آن نیز وجود دارند.

به گزارش عصر ایران به نقل از “هیومن هلث”، رنگ خاص هویج به واسطه بتا کاروتن و آلفا کاروتن شکل می گیرد. همچنین، هویج حاوی لوتئین، گاما کاروتن و زیگزانتین است.

هویج منبع خوبی برای مواد معدنی، فیبر و ویتامین های A، B، C و K محسوب می شود. می توان هویج را آب گرفت، آن را به صورت خام مصرف کرد و یا این سبزی را پخت، که در هر سه حالت از فواید آن بهره‌مند خواهید شد.عوارض مصرف زیاد آب هویج

آنچه ما پیشنهاد می دهیم مصرف آب هویج است. این کار را به یک روتین روزانه تبدیل کنید تا بدن سپاسگزار شما باشد. در ادامه با 9 فایده سلامت آب هویج آشنا می شویم.

1. تقویت سیستم ایمنی

تنها با مصرف یک لیوان آب هویج در روز می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. آب هویج به بدن در مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند و از آن در برابر التهاب، باکتری ها و ویروس های مضر محافظت می کند.

آب هویج منبع خوبی برای ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین K، ویتامین B6، پتاسیم و فسفر است که برای حفظ شرایط خوب مغز، استخوان ها و سیستم عصبی ضروری هستند.

2. حفظ سطوح مناسب کلسترول و قند خون

آب هویج سرشار از پتاسیم است و توانایی حفظ کلسترول و قند خون در سطوح مناسب را دارد. همچنین، این نوشیدنی از محتوای کالری و قند پایین سود می برد.

مواد معدنی و ویتامین های موجود در آب هویج در کنار یکدیگر از ابتلا به دیابت جلوگیری می کنند.

افزون بر این، آب هویج ترشح صفرا را افزایش می دهد که به چربی سوزی کمک می کند و از این رو، در کاهش وزن نقش دارد.

3. پاکسازی کبد

آب هویج می تواند به پاکسازی و سم‌زدایی کبد کمک کند. مصرف منظم آب هویج می تواند به پاکسازی سموم از کبد کمک کند.

4. درخشش پوست

آب هویج حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مانند پتاسیم است که از تخریب سلولی جلوگیری می کنند و از این رو، پوست را سالم و جوان نگه می دارند.

این مواد مغذی از پوست در برابر خشکی، لکه ها، و زخم ها محافظت می کند و رنگ پوست را بهبود می بخشند.

5. تقویت استخوان ها

آب هویج منبع خوبی برای ویتامین K است که در فرآیند پروتئین سازی بدن نقش دارد. این ویتامین در پیوند با کلسیم به بهبودی سریع‌تر، به ویژه در مورد شکستگی استخوان، کمک می کند.

6. افزایش سوخت و ساز

آب هویج حاوی فسفر است که نرخ سوخت و ساز در بدن را افزایش می دهد، احساس درد پس از انجام ورزش را کاهش می دهد و از استفاده بهینه انرژی در بدن اطمینان حاصل می کند.

همچنین، آب هویج سرشار از ویتامین ب-کمپلکس است که به شکستن پروتئین، گلوکز و چربی کمک می کند، سوخت و ساز را افزایش می دهد و در عضله سازی نقش دارد و بر همین اساس، به کاهش وزن کمک می کند.

7. حفظ سلامت دهان و دندان

آب هویج حاوی مواد مغذی است که می توانند سیستم ایمنی را تقویت کنند و توانایی بدن برای مبارزه با باکتری هایی که وارد دهان شده و روی دندان ها و لثه ها تکثیر می شوند را افزایش دهند.

آب هویج خواص ضد باکتری دارد و می تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. افزون بر این، هویج می تواند به پاکسازی لکه ها و پلاک ها از روی دندان ها کمک کند.

فیبر موجود در هویج می تواند به عنوان یک مسواک طبیعی برای دستگاه گوارش عمل کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

فیبر می تواند باکتری های ناخواسته را از روده شما حذف کرده و گوارش بهتر مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی را بهبود ببخشد.

8. پیشگیری از سرطان

برخی مواد زائد که به رادیکال های آزاد شناخته می شوند می توانند در بدن باقی بمانند. آنها عناصری فوق العاده مضر برای سلول ها هستند.

با مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها قادر هستید با رادیکال های آزاد مبارزه کنید. از این رو، خطر ابتلا به سرطان کاهش می یابد.

بنابر نتایج برخی مطالعات، هر 1 گرم هویج دارای 33 درصد ویتامین A، 5 درصد ویتامین B6، و 9 درصد ویتامین C است، که همگی در کنار هم با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند.

9. بهبود سلامت قلب

برای حفظ سلامت قلب باید سطوح استرس را کاهش دهید، به طور منظم ورزش کنید و به میزان کافی بخوابید. همچنین، یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای بهره‌مندی از اثرات مثبت اهمیت دارد.

هویج سرشار از فیبر غذایی و آنتی اکسیدان ها است و از این رو، برای سلامت قلب فوق العاده مفید است.

افزون بر این، هویج می تواند به حفظ گردش خون مناسب و حذف پلاک از شریان ها کمک کند.

 

مواد لازم برای تهیه آب هویج

2 فنجان آب، 2 فنجان هویج خرد شده، یک قاشق غذاخوری آبلیمو تازه، یک قاشق چایخوری زنجبیل تازه، یخ به میزان دلخواهعوارض مصرف زیاد آب هویج

دستورالعمل تهیه

تمام کاری که باید انجام دهید ریختن تمام مواد تشکیل دهنده درون مخلوط کن و ترکیب کردن آنها با یکدیگر تا زمانی است که مایعی یکدست حاصل شود.

 

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– هویج این سبزی محبوب و پر فایده، سالهای سال است که در تمام نقاط دنیا کشت می شود و مانند امروز از آن آب هویج نمی گرفتند. در سالیان دور، هویج دارای ریشه ای کوچک به رنگ بنفش یا زرد بود که عطر و طعمی تلخ داشت و با هویج امروزی کاملا متفاوت بود. هویج بنفش، قرمز، زرد و سفید، همگی قبل از هویج نارنجی و محبوب امروزی کشت شده و مصرف می شد.

این نوع هویج ها توسط صاحبان صنایع هلندی در قرن شانزدهم و هفدهم در سراسر جهان توسعه و گسترش پیدا کردند. هویجی که برای اولین بار در آسیا رشد یافت به رنگ نارنجی بود. رفته رفته مصرف هویج افزایش پیدا کرده و در بسیاری موارد هم به عنوان داروی دردهای مختلف، استفاده می شد.عوارض مصرف زیاد آب هویج

هویج حاوی آنتی اکسیدان است و آنتی اکسیدان می تواند تا میزان زیادی فرد را در مقابل سرطان محافظت کند. ویتامین A موجود در هویج در تقویت بینایی افراد نقش زیادی دارد. خوشبختانه، هویج در تمام طول سال در دسترس است و با اینکه این میوه در دو فصل از فصل های سال کشت می شود اما  به راحتی می توان آن را تهیه کرده و مصرف کرد.

شواهد نشان می دهد که مصرف میوه ها و سبزیجات حاوی  آنتی اکسیدان، مانند هویج می تواند در کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و عروقی مفید باشد. هویج، غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است.

هویج از دسته سبزیجات متنوع به شمار رفته و آن را می توان به شکل تازه، یخ زده، کنسرو شده، ترشی، بخارپز، برشته، پخته و همینطور در انواع سوپ های خوشمزه  مصرف کرد و از خواص معجزه آسای آن بهره برد.

شما می توانید هویج را در کیسه های فریزر قرارداده و آن را برای مدت طولانی تری نگه دارید. البته بهتر است قبل از ذخیره سازی، تمام ریشه ها از هویج حذف شده و بسته بندی کنید. هویج قبل از مصرف باید پوست کنده و شسته شوند.

اضافه کردن هویج به غذای کودکان علاوه بر شکل ظاهری زیبا و اشتها آور برای کودکان، خواص زیادی هم دارد. هویج خام و بخار شده دارای بیشترین ارزش غذایی هستند.

فواید هویج عبارت اند از: کاهش کلسترول ، کاهش خطر ابتلا به حملات قلبی ، پیشگیری از سرطان های خاص، بهبود بینایی و کاهش علائم پیری زودرس. علاوه بر این، هویج بر بهبود و زیبایی پوست، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، بهبود هضم، محافظت و سلامت قلب و عروق، سم زدایی بدن و افزایش سلامتی دهان، بسیار موثر است.

هویج از طبیعت گرم برخوردار بوده و  از جمله سبزیجات ریشه داری است که فواید بسیار زیادی دارد. این سبزی خوش رنگ و مفید دارای انواع ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای بدن است. افراد با طبع سرد می توانند هویج بیشتری در مواد غذایی مصرفی خود قرار دهند. هویج هم به صورت خام و هم پخته سرشار از ویتامین ها و خواص حیاتی برای بدن است.

یبوست یکی از مشکلات ناخوشایند مربوط به سیستم گوارشی است و می تواند باعث ناراحتی و مشکلات زیادی شود. رفع یبوست با گیاهان، سبزی ها و میوه ها بسیار تاثیر گذار است.

فراوانی فیبر در هویج ، حجم مدفوع را افزایش داده و باعث عبور صحیح مواد زائد از طریق دستگاه گوارش می شود. مصرف هویج برای افرادی که از مشکل یبوست رنج می برند، بسیار مفید است.

افرادی که به یبوست دچار هستند می توانند روزانه آب هویج مصرف کنند. هویج حاوی روغن های خاصی است که روی غشای مخاطی معده و روده اثر گذاشته و همین موضوع کمک می کند تا عمل هضم غذا بهتر صورت گرفته و روده  بهتر کار کند.

هویج دارای فیبر بالا، بتا کاروتن و آنتی اکسیدان است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. آب هویج می تواند مدفوع را نرم تر و حجیم تر کند. این ماده مغذی به پاک کردن کولون کمک کرده و سرعت حرکت مدفوع را افزایش می دهد.

شاید به نوشیدن آب هویج علاقه زیادی نداشته باشید اما باید گفت که زمانی که آب هویج به روده و کولون شما می رسد، باعث حذف لایه های سمی و مواد ناخالص از آن ناحیه شده و می تواند در حرکت روده به عنوان یک ملین اثر بخش ، عمل کند.

به طور کلی آب میوه دادن به کودکان زیر یک سال توصیه نمی شود؛ زیرا دراین سن معده کودکان حساس است و ممکن است دادن آبمیوه زیاد به کودکان باعث بروز اسهال شود.

توصیه می شود مصرف آب میوه برای کودکان ، بالای نه ماهگی باشد. آب هویج برای کودک بسیار مفید است و شما می توانید  یک روز در میان به میزان مناسبی به کودک بدهید.

توصیه می شود هر روز ناشتا یک لیوان آب هویج مصرف کنید. هویج، حاوی ویتامین آ و بتاکاروتن است که باعث تقویت سیستم ایمنی و قلب شده و در دفع میکرب ها سودمند است.

مصرف زیاد هویج پخته ممکن است چاق کننده باشد؛ البته افرادی که به دنبال اضافه وزن هستند می توانند هر روز همراه صبحانه یک لیوان آب هویج مصرف کنند.

مصرف هویج می تواند سیستم گوارش شما را تقویت کند و روند هضم را بهبود بخشد. محتوای ویتامین A به کبد شما کمک می کند تا سموم مضر بدن را از بین برده و تجمع چربی و صفرا در کبد را کاهش دهد.

آب هویج بدن شما را سم زدایی کرده و از کبد شما محافظت می کند. هویج همچنین باعث تقویت معده و کولون و محافظت آنها در برابر بیماری های کشنده ای مانند سرطان کولورکتال می شود.

با مصرف روزانه هویج، صورتی زیبا و پوستی شفاف خواهید داشت. این سبزی مغذی، سلامت پوست شما را تضمین می کند. هویج با ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها ترکیب شده و باعث طراوت و شادابی پوست می شود. برای نتیجه بهتر می توانید آب هویج را با کمی عسل مخلوط کرده و میل کنید.

چاقی یک مسئله جدی در زندگی امروزی است و باید از همان ابتدا کنترل شود. برای کنترل وزن، شما باید ورزش کنید و برخی میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود داشته باشید. هویج یکی از این سبزی های موثر در کاهش وزن است زیرا هویج دارای فیبر بالایی بوده و بنابراین نوعی احساس سیری به شما می دهد.

همچنین، هویج بسیار کم کالری است و چربی اضافه  ذخیره نمی شود. بنابراین، اگر شما مصمم به  کاهش وزن هستید، هویج را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مصرف بیش از حد ویتامین A می تواند برای انسان سمی باشد. مصرف بالای هویج ممکن است سبب تغییر رنگ جزئی در رنگ پوست شود، اما این تغییر رنگ برای سلامتی مضر نیست. البته بعید است که  مصرف بیش از حد ویتامین آ موجود در هویج به طور مستقیم از رژیم غذایی باشد. این میزان بالا می تواند با مصرف مکمل ها ایجاد شود.

افرادی که از ویتامین A برای آکنه یا دیگر بیماری ها ، استفاده می کنند، نباید مقدار زیادی هویج بخورند، زیرا ممکن است به هیپرتونیتامینوز A (ذخیره سازی غیر طبیعی ویتامین ها که منجر به علائم سمی می شود) منجر شود. به طور کلی برای شروع مصرف مکمل ها و داروها همراه با مواد غذایی باید در مورد تغییرات احتمالی با پزشک خود مشورت کنید.

نبض ما– ترجمه: مهناز ضحاکی

منبع: www.medicalnewstoday.com

زردچوبه برای لاغری؛ آیا زردچوبه برای کاهش وزن مفید است؟

7 خاصیت درمانی نارنج و تداخل آن با داروها

نکاتی درباره تغذیه پیش از بارداری که باید بدانید

طرز تهیه قهوه‌ ترک و خواص درمانی آن

5 خواص درمانی خرمالو که نمی دانید

عوارض مصرف زیاد آب هویج

12 فواید شگفت انگیز خرما

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

اگر با خوردن آب هویج دچار دلپیچه مداوم بشیم بهتر نیست آب هویج نخوریم؟

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

جشنواره 37/ معرفی فیلم قصر شیرین به کارگردانی سید رضا

جشنواره 37/ معرفی فیلم سمفونی نهم اثر محمدرضا هنرمند

جشنواره 37/ معرفی فیلم سال دوم دانشکده من به کارگردانی رسول

ویدیو های سلامت

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مراحل لیفت صورت بدون جراحی

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *