عوارض مصرف رازیانه در زمان پریود

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

عوارض مصرف رازیانه در زمان پریود

خونریزی نظم خسته کننده است مخصوصاً زمانی که قصد بارداری داشته باشید. اما ناامید نشوید زیرا این خونریزی می تواند علامت یک خبر خوب برای شما باشد. این

در مورد پیدا کردن موقعیت یابی فنگ شویی میز ادارای چه اطلاعاتی دارید؟ شاید برایتان تا به حال اتفاق افتاده باشد که سر یک میزی بهتر کار کرده

طراحی فنگ شویی برای در ورودی اصلی خانه شما به دلایل روشنی بسیار مهم است. چون میان در اصلی خانه قرار دارد که “چی یا همان انرژی مثبت

آیا اسطوخودوس در فنگ شویی کاربرد دارد؟ اسطوخودوس یکی از محبوب‌ ترین گیاهان و نماد باستانی خلوص و تمیزی و با هزاران استفاده در فنگ شویی است. داشتن

با فنگ‌ شویی در حمام آشنایی دارید؟ در فنگ‌ شویی، حمام به بدی شهره شده است و این یک حقیقت است. با این حال شما می ‌توانید این

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه


دوران پریودی خانم ها معمولاً با درد های شدید و ضعف همراهند، به همین دلیل به خوردن انواع قرص ‏های مسكن مثل ژلوفن و بروفن روی میاورند.

اما بهتر است بدانید كه داروهای گیاهی در این زمان نقش بسزایی ایفا می‌كنند و عوارض قرص های شیمیایی را هم ندارند.

رازیانه از آن دست گیاهانی است كه قادر است انقباض های قاعدگی را كنترل و تنظیم كند.

یكی دیگر از مزیت‏ های این گیاه در این دوران كاهش درد قاعدگی است.

عوارض مصرف رازیانه در زمان پریود

با نوشیدن این معجون، به دلیل ترکیب نشاط آوری که دارد، می ‏توانید با خیال راحت به كارهای روزمره تان بپردازید.

مواد لازم برای معجون رازیانه برای 1 نفر
سیب 1 عدد
رازیانه 1 فنجان
هویج متوسط 2 عدد
زنجبیل 1 قاشق غذاخوری
آب سیب 1 فنجان
آبلیمو 1 قاشق مرباخوری
كرفس 1/2 ساقه

طرز تهیه معجون رازیانه
تخم رازیانه را بكوبید و فراموش نكنید كه باید كاملا به پودر تبدیل شود وحتی دانه‌ای از آن نکوبیده باقی نماند.

تمام مواد را داخل میكسر بریزید. اما فراموش نكنید كه این معجون به‌دلیل موادی كه دارد باید از معجون‏های قبلی معرفی شده داخل میكسر هم زده شود.

شاید بین 15 تا 2 دقیقه زمان برای مخلوط شدن مواد با هم كافی باشد. چون هویج، سیب و كرفس به‌راحتی با یكدیگر مخلوط نمی‏ شوند.

این معجون به‌دلیل داشتن گیاه رازیانه می‏تواند نقش یك آبمیوه درمانی برای روزهای قاعدگی بانوان را داشته باشد.

فراموش نكنید كه كرفس و رازیانه به‌دلیل دارا بودن ماده «فیتواستروژن» (ماده‌ای شبیه هورمون زنانه) قادر هستند اختلال‌های ناشی از خونریزی و اسپاسم‏های قاعدگی را كاهش دهند.


همچنین وجود زنجبیل در این معجون نشاط آور است.

این معجون برای روزهای قاعدگی كه خانم‏ها كسل و بی‌حوصله هستند، می ‏تواند نقش بسزایی داشته باشد.


خواص منحصر به فرد رازیانه:

سلامت استخوان‌ها:
به خاطر کلسیمی که در رازیانه وجود دارد مصرف آن به حفظ و نگهداری سلامت استخوان‌ها کمک زیادی خواهد کرد.رازیانه حاوی ۱۱۵ میلی گرم کلسیم است و می‌تواند ۱۰ درصد از نیاز بدن به کلسیم را برطرف کند. با مصرف آن می‌توانید کلسیم موجود در رژیم غذایی را افزایش دهید. این موضوع برای افرادی که نمی‌توانند از سایر منابع کلسیم دریافت کنند بسیار عالی است. اما کلسیم تنها ماده مغذی تقویت کننده استخوان نیست که در رازیانه یافت می‌شود. این گیاه حاوی منیزیم، فسفر و ویتامین K است که نقش مهمی در حفظ و نگهداری سلامت استخوان‌ها بازی می‌کنند.

بهبود سلامت پوست:
رازیانه منبع خوبی برای ویتامین C محسوب می‌شود. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که اسیب رادیکال‌های ازاد را کمتر می‌کند. همین امر باعث می‌شود پوست صورت دچار پیری زودرس نشود. ویتامین C برای تشکیل کلاژن بسیار ضروری است و ابزار قدرتمندی برای محافظت از ظاهر پوست محسوب می‌شود. کمبود ویتامین C در بدن را اسکوروی می‌ند. این کمبود باعث می‌شود بدن به درستی کلاژن را تولید نکند. همین امر منجر به خونریزی لثه‌ها و خونریزی زیر پوست می‌شود. به خاطر عملکردی که ویتامین C در بدن دارد، مقدار کافی و مناسب از این ویتامین برای کاهش چین و چروک و حفظ شادابی و سلامت پوست ضروری است.

کاهش فشار خون:
رازیانه می تواند فشار خون و التهاب را به خاطر محتوای پتاسیمی بالا و محتوای سدیمی اندک کاهش دهد. پتاسیم در برابر سدیم می‌ایستد و همین امر موجب می‌شود فشار خون پایین آورده شود. رژیم غذایی سرشار از پتاسیم می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. فقط به خاطر داشته باشید که این اثرات یک شبه ایجاد نمی‌شوند. برای اینکه بتوانید از این مزایا بهره مند شوید باید ۴ هفته رژیم غذایی با پتاسیم بالا مصرف کنید.

کمک به هضم:
رازایانه می‌تواند هضم و گوارش را بهبود ببخشد. از آنجایی که این گیاه حدود ۷ گرم فیبر غذایی دارد می‌تواند به سلامت سیستم گوارش کمک فراوانی بکند. عضلاتی که در سیستم گوارشی شما قرار دارند به فیبر غذایی نیاز خواهند داشت. از آنجایی که مشکلات گوارشی همچون یبوست و IBS در بزرگسالان شایع است، مصرف رازیانه می‌تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.علاوه بر این فیبر همانند یک مسواک کوچک عمل می‌کند و می‌تواند سموم موجود در روده را پاکسازی کند. این سموم اگر در بدن باقی بمانند باعث ایجاد سرطان روده بزرگ خواهند شد. خود رازیانه همانند یک ملین عمل می‌کند و به دفع سموم از بدن کمک فراوانی خواهد کرد. به همین خاطر برخی از فرهنگ‌ها بعد از خوردن وعده غذایی دانه رازیانه را می‌جوند تا به هضم کمک کند و بوی بد دهان را از بین ببرد. برخی از روغن‌هایی که در رازیانه یافت می‌شود به تولید مایع گوارشی کمک خواهد کرد. رازیانه همچنین برای افرادی که رفلاکس اسید دارند نیز مفید است. اضافه کردن رازیانه به رژیم غذایی می‌تواند PH معده را متعادل سازد.

افزایش سیری:
فیبر هیچ کالری ندارد و می‌تواند شما را سیر نگه دارد. انسان‌ها آنزیمی که برای شکستن فیبر لازم است را ندارند. به همین خاطر فیبر به عنوان کالری در بدن جذب نمی‌شود. رازیانه حدود ۷ گرم فیبر عاری از کالری دارد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که رژیم غذایی سرشار از فیبر می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۱ نشان می‌دهد مصرف ۱۴ گرم فیبر در روز می‌تواند به کاهش وزن خوبی منجر شود. با اضافه کردن رازیانه به رژیم غذایی می‌توان حس سیری را فراهم کرد. این موضوع به کاهش وزن کمک فراوانی خواهد کرد.

بهبود کولیک در نوزادان:
کولیک یا قولنج در نوزادان یکی از شرایط پزشکی نسبتا بی خطر است. کولیک به گریه‌های بی‌وقفه بیش از سه ساعت در روز که بیش از سه روز در هفته رخ دهد و حداقل سه هفته تداوم یابد، گفته می‌شود. در این شرایط والدین هر کاری می کنند تا نوزاد ارام شود. دارویی که اخیرا با دی سیکلومین هیدروکلراید برای درمان کولیک استفاده می‌شود می‌تواند عوارض جانبی شدیدی به همراه داشته باشد. اما محققان دریافته اند که روغن دانه رازیانه می‌تواند درد را در نوزادان کاهش دهد و یک درمان طبیعی و خانگی برای کولیک محسوب می‌شود. در مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۳، محققان روغن دانه رازیانه را با دارونماها مورد مقایسه قرار دادند. گروهی که با روغن دانه رازیانه درمان شده بودند ۶۵ درصد کولیک کمتری را تجربه کرده بودند. اگرچه این مطالعه امیدوار کننده است اما هنوز دوز مناسب برای نوزادان تعیین نشده است. شاید بتوان گفت امن ترین روش برای درمان کولیک نوزادان نوشیدن چای رازیانه توسط مادر است.

کمک به پیشگیری از سرطان:
رازیانه قرن‌هاست که در طب چینی برای کمک به درمان شرایط التهابی همچون بهبود جای نیش حشرات یا گلو درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. توانایی رازیانه برای کاهش التهاب محققان را به بررسی اثرات آن بر روی سرطان واداشته است. روغنی به anethole که در رازیانه یافت می‌شود در برخی از مطالعات بالینی به عنوان درمان طبیعی سرطان شناخته شده است و می‌تواند تولید سلول‌های سرطان سینه را کاهش دهد. دانشمندان بر این باوند که این روغن می‌تواند التهابی که منجر به توسعه سرطان می‌شود را کاهش دهد. با اینحال هنوز مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز هست. سایر مواد ضد التهابی در رازیانه همچون سلنیوم می‌تواند به کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان کمک کند. مطالعه بزرگی که شامل ۸۰۰۰ شرکت کننده بود نشان داد که سلنیوم مرگ و میر ناشی از سرطان را کاهش می‌دهد.

عوارض احتمالی مصرف رازیانه:
اگرچه افراد مشکلی با مصرف رازیانه ندارند اما در برخی از موارد باید از مصرف این گیاه خودداری کرد. برخی از افراد ممکن است به برخی از مواد حساسیت داشته باشند. به همین خاطر باید از مصرف دانه‌های رازیانه اجتناب کنند. به خاطر سطح پتاسیم بالایی که در رازیانه وجود دارد افرادی که مبتلا به بیماری کلیوی هستند باید مصرف آن را محدود سازند. افرادی که از مسدود کننده‌های بتا استفاده می‌کنند باید از مصرف رازیانه خودداری نمایند.

در موارد معدودی ممکن است مصرف آن به میزان بالا موجب بدتر شدن نظم دوران قاعدگی شود که در این حالت لازم است بیمار ابتدا با زیاد کردن و سپس با کم کردن میزان رازیانه به تدریج وضعیت مطلوب را بدست آورد.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید. نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.



عوارض مصرف رازیانه در زمان پریود

دکتر سید علی جوادی

ادامه

تمامی حقوق مطالب، تصاویر و طرح قالب برای طبیب خراسان محفوظ است، نقل و استفاده از آنها در سایت ها و نشریات تنها با ذکر منبع مجاز میباشد. 28-212 Tabib-Khorasan. All Rights Reserved

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *