عوارض مصرف تستسترون در زنان




خانه

موبایل

کمبود تستسترون می تواند در بیماری افسردگی دخیل باشدعوارض مصرف تستسترون در زنان

 

کمبود تستسترون در زنان چه علائمی دارد؟تستسترون به طور گسترده به عنوان هورمون “مردانه شناخته شده که به مردان بدن‌های عضلانی، ابزار کنترل خشم و تمایلات قوی جنسی می‌بخشد. اما یدن تستسترون به‌عنوان هورمونی مردانه کمی آزاردهنده است، زیرا زنان نیز آن هورمون را دارند. اگر چه بدن زنان به اندازه‌ی بدن مردان تستسترون ترشح نمی‌کند، اما همان مقدار بسیار کمی که روزانه ترشح می‌شود، احساسات شما را کنترل می‌کند و میل جنسی را تقویت. چنانچه بدن شما میزان لازم روزانه را ترشح نکند، این امر مسئله‌ساز می‌شود.

 

علائمی که نشان می دهد ممکن است کمبود تستسترون داشته باشید عبارتند از:√ میل جنسی تان کم شده استداشتن میزان تستوسترون طبیعی به این معنا نیست که به طور ناگهانی میل جنسی داشته باشید. این بدان معناست که شما به طور منظم میل جنسی خواهید داشت و هنگام رابطه از آن لذت می‌برید. هنگامی که این میزان ترشح تستسترون کم‌تر از حد طبیعی باشد، ممکن است تمایل جنسیتان کمتر و کمتر شود، حتی اگر شما هنوز عاشق شریک زندگیتان باشید. حتی کمبود تستسترون موجب می‌شود رابطه جنسی به اندازه‌ی قبل برایتان لذت بخش نباشد، زیرا تحقیقات نشان می‌دهد ترشح اندک هورمون تستسترون می‌تواند بر توانایی یک زن در ارگاسم تاثیر بگذارد.

در حال حاضر هیچ داروی افزایش‌دهنده‌ی میل جنسی برای زنان وجود ندارد. در عین حال، محققان دریافتند مکمل تستسترون می‌تواند به برخی از زنان که دچار کمبود هستند، کمک کند، هر چند آنها توسط FDA تایید نشده و می تواند موجب عوارض جانبی ناخواسته مانند رشد مو و حتی احتمال بروز مشکلات قلبی شود (هر چند که بحث‌انگیز است). اگر میل جنسیتان را به‌طور ناگهانی از دست داده‌اید با پزشکتان مشورت کنید.

 

√ همیشه احساس خستگی می کنیدکاملا طبیعی است که در ساعاتی از روز افت انرژی را تجربه کنید. اما همیشه خسته بودن و یا به‌ سادگی خسته شدن در زمان‌ ورزش می‌تواند علائم چیزی بدتر و فراتر از نیاز به کافئین باشد. در مطالعه‌ای از مردان و زنان بیش از ۶۵ سال، دانشمندان دریافتند که افراد با تستسترون پایین که به سادگی احساس خستگی می‌کنند، به‌اندازه‌ی همسالان خود با سطح تستسترون طبیعی قادر نیستند به همان سرعت راه بروند و یا به‌همان اندازه فعالیت داشته باشند.

 

افراد با تستسترون پایین خیلی زود احساس خستگی می‌کنند

 

 برخی پزشکان جایگزین‌های تستسترون که البته هنوز مورد تایید نیست را برای زنانی که از نداشتن انرژی شکایت می‌کردند، تجویز می‌کنند. هنگامی که علاوه بر خستگی، میل جنسی نیز به مخاطره افتد کرم‌های تستسترون می‌تواند کمک کننده باشد.

 

√ خیلی نمی توانید وزن کم کنیدتلاش برای کاهش وزن (به خصوص چربی شکم) می‌تواند فراتر از حد ورزش شما یا درمان‌های گاه و بی‌گاه شما باشد. تستسترون کمک می‌کند تا عضله و چربی در بدن جایگاه مناسب خود را بیابند و فقدان این هورمون توازن را به نفع چربی، به خصوص در نواحی میانی بدن تغییر می‌دهد.

 

اما نه تنها میزان اندک تستسترون موجب ثبات و پایداری چربی در بدن می‌شود، بلکه بر توانایی شما در ساخت عضله نیز تاثیر می‌گذارد و حتی می‌تواند موجب از دست رفتن عضلات موجود در بدن شما شود. زمانی که محققان میزان تستسترون و تراکم عضلات ۴۳۰ زن ژاپنی، بین سنین۴۰ تا ۷۹ را اندازه‌گیری نمودند، دریافتند تستسترونِ پایین با از دست دادن عضلات بازو و پاها در طول زمان همراه است.

 

√ پوکی استخوان داریدپوکی استخوان، که باعث ضعف استخوان‌ها می‌گردد، اغلب به عنوان یک بیماری زنانه قلمداد می‌شود زیرا کمبود استروژن عامل کلیدی در از دست دادن تراکم استخوان است. اما تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که سطح پایین تستسترون نیز می‌تواند قدرت استحکام استخوان‌بندی را کم کند. هم مردان و هم زنانی که میزان ترشح تستسترون درآنها پایین است، تاحدی “ضعیف تلقی می‌شوند زیرا آن‌ها دیگر قادر نخواهند بود تا محکم دست دهند.

برای زنان، کمبود استروژن دلیل اصلی پوکی استخوان به ویژه پس از یائسگی می‌باشد یعنی زمانی‌که هورمون‌ها به طور چشمگیری افت می‌کنند. اما جایگزین نمودن استروژن نیز درصورت عدم کفایت تستسترون موثر واقع نخواهد شد.

 

√ شما افسرده و یا مضطرب هستیدهرچند که کمبود تستسترون احتمالا تنها عامل افسردگی نیست، اما تحقیقات نشان می‌دهد می‌تواند همچون عاملی در بیماری افسردگی دخیل باشد. در مطالعه‌ای از زنان، در سنین ۲۵-۴۶، هرچه میزان تستسترون آنها پایین‌تر، احتمال افسردگی در آنها بود. تحقیقات دیگری حاکی از آن است که اغلب زنان مبتلا به کمبود تستسترون، در مقایسه با زنان با سطح تستسترون طبیعی، به مدت طولانی‌تر مضطرب و هم افسرده بودند.

 منبع : healthmag.ir


آنچه بانوان باید بدانند

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

گردآوری – نبض ما

دانشمندان دریافته اند استروئیدهای آنابولیک می توانند رشد ماهیچه های اسکلتی را در جانوران آزمایشگاهی تقویت کنند. پس از این کشف، وزنه برداران و بدنسازان و سپس ورزشکاران سایر رشته های ورزشی از این ترکیبات استفاده کردند. این روزها استفاده از انواع هورمون های نیروزا میان جوانانی که تب داغ تناسب اندام و عضلانی شدن را در سر دارند رایج شده است. بعضی از این ورزشکاران که هم ورزشکار حرفه ای و هم مبتدی جزو آنها هستند، بدون توجه به عوارض هورمون های مردانه و فقط برای رسیدن به هدف کاذبی که در سر دارند سلامتی شان را به خطر می اندازند.

در نتیجه مصرف خودسرانه این هورمون های مردانه ، سطح کلی هورمون ها در بدن افراد به هم می ریزد. مرکز کنترل رفتارهای جنسی در مغز، نزدیک قسمت کنترل رفتار قرار دارد. وقتی سطح هورمون های جنسی که عموما جزو هورمون های مردانه هستند تغییر می کند، رفتار فرد مصرف کننده نیز به طرز خشونت آمیز تغییر می کند.عوارض مصرف تستسترون در زنان

از دیگر عوارض این هورمون های مردانه دیابت، پرفشاری و سکته های مغزی، قلبی و مشکلات کبدی و کلیوی است. از آنجا که هورمون ها به صورت تزریق استفاده می شوند. درصورتی که از سرنگ تمیز استفاده نشود، عوارض مصرف هورمون با بیماری هایی مانند هپاتیت و ایدز می شود.

برخی از این داروهای هورمونی می توانند کاهش عملکرد و اندازه غدد جنسی، عقیم شدن و حتی مرگ را به دنبال داشته باشند، گذشته از این موارد هورمون های رایج در بدنسازی حتی آثار منفی بر کبد و کلیه ها هم می گذارند.

در ادامه به بررسی برخی از این هورمون های مردانه می پردازیم:

انواعی از داروها که از هورمون های جنسی مردانه مشتق شده و برای تقویت عضلات استفاده غیرقانونی دارند. وجود این مواد در خون و ادرار ورزشکاران به عنوان دوپینگ محسوب می شود. استفاده از این داروها که حاوی هورمون های مردانه هستند به خصوص در خانم ها باعث ریزش موی سر، عضلانی شدن بیش از حد و به صورت مردانه، پرمویی، اختلال سیستم باروری و بم شدن صدا می شود.

گاه این عوارض حتی بعد از قطع مصرف داروها نیز باقی خواهد ماند. استفاده از این داروها در مردان هم با وجود اینکه این مواد مشتقات تستسترون هستند، به خاطر سرکوب سیستم ترشح هورمون های مردانه درونی، باعث کوچک شدن بیضه ها، عقیمی و بیماری پروستات می شود. علاوه بر این، عوارض کبدی مثل سرطان های کبدی و عوارض روانی شدید این داروها تا سال ها بعد بیمار را آزار خواهد داد.

برخی ورزشکاران علاوه بر سوماتوتروپین (هورمون رشد) انسولین را هم به کار می گیرند تا اینکه اثر هورمون رشد را بهبود بخشند.افراد عادی ممکن است با یک بار تزریق انسولین دچار افت قند خون شدید و شوک هیپوگلیسمی ناشی از آن شوند، به کما بروند و هیچ وقت هم از این کما زنده و سالم بیرون نیایند.

زمانیکه فردی خودسرانه شروع به مصرف استروئیدهای آنابولیک می کند، تعادل کلسترول خونش به هم می ریزد. از طرف دیگر می تواند خشکی و شکنندگی عروق خونی را هم به دنبال داشته باشد. همچنین استروئیدها می توانند پارگی مویرگ ها و افزایش فشار خون را به دنبال داشته باشند. گاهی این افزایش فشار خون تا ابد با فرد خواهد ماند. مصرف مداوم انواع استروئیدها افزایش چربی بد و تری گلیسرید خون و کاهش چربی خوب خون را در پی خواهد داشت. با این حساب تمام این عوامل دست به دست هم می دهند و زمینه ابتلای فرد به بیماری مزمن و ناگهانی قلب و عروق را فراهم می کنند.

تستوسترون یکی از هورمون های آنابولیک و از هورمون های شبه گنادی است. این هورمون های مردانه میزان ساخت پروتئین را افزایش و میزان تجمع چربی را کاهش می دهند و در نهایت با انتقال چربی از بافت چربی به خون، باعث می شوند بافت خشک بدن افزایش یابد.

تزریق تستوسترون به بدن علاوه بر تأثیرات مستقیم، می تواند ترشح هورمون های تیرویید، رشد و کورتیزول را نیز مختل کند. شایع ترین عوارض سوء مصرف تستوسترون در مردان و زنان، آکنه های صورت، ریزش مو، تغییر میزان ترشح آنزیم های کبدی و ابتلا به کبد چرب، کاهش چربی خوب خون و افزایش چربی بد، افزایش تری گلیسرید، افزایش فشارخون، کاهش ایمنی بدن، بروز حالت های تهاجمی و کاهش میل و اذت جنسی است.

عوارض شایع مصرف تستوسترون در مردان با مهار هورمون های محرک جنسی در هیپوفیز به وجو می آید که به کاهش اسپرم سازی و خیلی وقت ها به ناباروری فرد منجر می شود. علاوه بر این موارد، با تغییری که هورمون تستوسترون در بافت چربی ایجاد می کند، علایم افزایش سطح استروژن خون هم در فرد دیده می شود که به صورت بزرگ شدن سینه ها و تغییر در رشد موهای زاید بدن است. در مقاله های علمی متعددی نیز به ارتباط بسیاری از تومورها و سرطان ها از جمله سرطان پروستات با افزایش غیرطبیعی این هورمون دربدن اشاره شده است.

در پزشکی فقط برای افرادی که به صورت طبیعی دچار کم کاری غدد جنسی هستند از تستوسترون استفاده می شود وگرنه استفاده از آن به دلیل عوارض متعدد توصیه نمی شود.

هورمون ها و شبه هورمون ها (تحریک کننده هورمون های بدن) از جمله موادی هستند که برای بدن ورزشکاران مضرند و در لیست ممنوعه قرار دارند. برخی دیگر از این مکمل ها که در این لیست قرار ندارند مثل اسید آمینه، کراتین، پودرهای پروتئینی Bcaa ممنوع نیستند ولی نحوه استفاده و شرط سنی مصرف کننده دارند. به طور مثال افراد زیر ۱۸سال به هیچ عنوان حق استفاده خودسرانه از این مواد را ندارند و باید با چکاپ های سلامتی و تحت شرایط بسیار خاص این مواد توسط پزشک برایشان به صورت دارو تجویز شود. مکمل ها باید آرم و لوگوی وزارت بهداشت و بارکد شبنم داشته باشند. دیده شده که در قوطی مکمل های اصلی و استاندارد، داروهای تقلبی ریخته شده است. بنابراین برای خرید این مکمل ها باید به داروخانه های مجاز مراجعه شود.

 

علل و درمان ضعف غدد آدرنالین

عوارض کم کاری تیروئید در مردان

همه آنچه درباره اسکن تیروئید باید بدانید

این افراد قند خون می گیرند؟!

وقتی که کف دست و پا عرق می کند

با عرق زیر بغل چه کنیم؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

عوارض مصرف تستسترون در زنان

سلام.ایا مصرف هورمون ها مثل ال ارژنین روی چشم تاثیر میگذارد وباعث ضعیف شدن چشم میشود یا خیر؟

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

جشنواره 37/ معرفی فیلم قصر شیرین به کارگردانی سید رضا

جشنواره 37/ معرفی فیلم سمفونی نهم اثر محمدرضا هنرمند

ویدیو های سلامت

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مراحل لیفت صورت بدون جراحی

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

باید بدانید که هورمون تستوسترون که هورمونی مردانه است، تنها علت مهم در میل جنسی مردان به حساب نمی‌آید. این هورمون در زنان هم وجود دارد. در اینجا به بررسی باور های غلط جنسی در باره تستوسترون می پردازیم

بسیاری از مردم بر این باورند که هورمون تستوسترون پیش بینی کننده میل و رغبت مردها در ایجاد رابطه جنسی است و برای درمان ناتوانی و یا افزایش میل جنسی می توانند با استفاده از هورمون درمانی، به مقدار این هورمون نیز بیفزایند. ولی باید بدانیم که در حقیقت میل جنسی به موارد زیادی ارتباط دارد.

اما این یک باور غلط است.

درست است که هورمون تستوسترون مردانه در میل به رابطه جنسی موثر است اما این هورمون تنها دلیل اصلی در میل جنسی نیست و البته در زنان نیز وجود دارد.

در واقع باید گفت، تمایل به رابطه جنسی، به شدت به حالات روحی، ارزش ها، باورها، تجربه، روابط، پیچیدگی های فیزیکی، تجویز دارو و موارد دیگر مربوط است و پیش بینی میل به رابطه جنسی صرفا با استفاده از تستوسترون واقعا مشکل است.عوارض مصرف تستسترون در زنان

 

این هورمون جنسی هم در مردها و هم در زن ها، تولید می شود و مسئول صفات ثانویه جنسی در مردها مانند رویش موهای صورت، بدن و صدای کلفت آنها است.

تستوسترون اثر فعال کننده ای روی میل و رغبت جنسی در مردها و همچنین زن ها دارد.

این هورمون نقش اصلی در نعوظ مردها دارد و در بررسی ها مشخص شده است که کمبود آن در بدن مردها، موجب اختلال در نعوظ می شود.

با این‌حال نمی توان گفت که فقط کمبود این هورمون موجب این اختلال می شود.

گاهی اوقات در برخی از مردهای مبتلا به ناتوانی های جنسی و اختلال در نعوظ، هورمون تستوسترون به اندازه کافی وجود دارد.

اما صدمات موجود در اندام های تناسلی او می تواند چنین مشکلی را به وجود آورد.

همچنین مشکلات روحی و روانی در زمینه رابطه جنسی، ترس، اضطراب و مسائلی از این قبیل می تواند منجر به ناتوانی جنسی شود.

در حقیقت محققان در مورد موثر بودن نقش تستوسترون در رفتارهای جنسی، هم عقیده نیستند.

در یکسری از بررسی ها، مشخص شد که این هورمون فقط در عمل نعوظ موثر است، نه در میل به رابطه جنسی.

در بررسی های دیگر مشخص شده است که  ذهن می تواند ترشح هورمون و همچنین جریان خون در اندام تناسلی مرد را کند و او دچار ناتوانی جنسی نماید.

از عواملی که ذهن را درگیر می کند می توان به اضطراب، مشکلات در محل کار و یا خصومت، مشکلات با افراد خانواده می توان اشاره کرد.

این مشکلات ممکن است موجب کاهش مقدار ترشح تستوسترون شوند.

اطلاعات به دست آمده در تحقیقات و همچنین مشاوره ها، نشان می دهد که مشکلات موجود در روابط بین زن و شوهر منجر به ناتوانی های جنسی می شود و به دنبال آن مقدار ترشح تستوسترون کم می شود.

در واقع فقط میل و رغبت جنسی نیست که تحت تاثیر عوامل روانشناختی قرار می گیرد، مقدار خود هورمون تستوسترون نیز با احساسات تغییر می کند.

محققان در مورد اثرات بلند مدت استفاده از هورمون تستوسترون در ناتوانی های جنسی نگران هستند.

برخی معتقدند هنوز به اندازه کافی اطلاعات در خصوص عوارض بالقوه تستوسترون درمانی ندارند و به تحقیقات بیشتری نیاز دارند.

 

هنگام صحبت از این هورمون، پزشکان نگران خطرات احتمالی استفاده از آن در زنان نیز می شوند. در واقع روش های متفاوتی در تستوسترون درمانی وجود دارد.

محققان به منظور یافتن روشی برای تغییر وضعیت عدم میل جنسی (یا عدم لذت بردن از رابطه جنسی) در زنان، این هورمون را روی موش های ماده بررسی کردند.

آنها یکبار با تزریق تستوسترون زیر پوست موش ها، و بار دیگر دادن داروی خوراکی واردنافیل، نوعی بازدارنده PDE5 شبیه چیزی که در ویاگرا وجود دارد، موش ها را بررسی کردند.

هر یک از این درمان ها به تنهایی اثری نداشتند اما وقتی با هم مورد استفاده قرار گرفتند، میل جنسی در موش های ماده افزایش یافت. بعدها این درمان که بر روی زن ها انجام شد، همین نتیجه به دست آمد.

اما بنابر اعتقاد محققان، این درمان به دلیل اینکه به اندازه کافی مورد تحقیق و بررسی قرار نگرفته است، چندان ایمن نیست و ممکن است برای بیماران خطرناک باشد.

البته استفاده زیاد تستوسترون درمانی در زنان، آنها را گرفتار مشکلاتی مانند پدید آمدن صفات مردانه، مشکلات کبدی و یا کارسینوما (نوعی سرطان) نماید.

 

محققان پس از تحقیقات گوناگونی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند، اگرچه تستوسترون در میل جنسی مردها و همچنین زن ها نقش دارد اما تنها دلیل وجود میل جنسی نیست و عوامل بسیار دیگری در این زمینه موثر هستند.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع: zendegionline.ir

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

5 فیلم برتر هالیوود در مورد بارداری!! (+عکس)

سه ماده غذایی برای ترمیم سریع عضله

عوارض مصرف تستسترون در زنان

تقویت مو با 5 روش طبیعی برای داشتن مو هایی پرپشت و زیبا!!

این فیلم ها را موقع غذا خوردن نگاه نکنید!!

با کدو تنبل یک گلدان زیبا درست کنید

بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است ؟

بازیگران زن در ششمین روز جشنواره فجر 37 ( جشنواره فجر 97 )

پروبیوتیک و 7 نکته ای که قبل از مصرف پروبیوتیک باید بدانید

عکس های روز ششم جشنواره/عکاسی از بهرام رادان روی پله برقی!!

با وز بعد از سشوار چه کنم ؟

چهره واقعی کلئوپاترا فرعون زیبای مصری را ببینید!

چگونه در زمستان و برف عکس های زیبا بیندازیم؟!

آیا امگا3 معجزه می کند؟

بازیگران زن در چهارمین روز جشنواره فجر 37

روز چهارم جشنواره فجر با حضور نوید محمدزاده، ویشکا آسایش، پریناز ایزدیار و بازیگران دیگر

علایم یائسگی که می گوید شما در حال ورود به دوران یائسگی هستید

وقتی اسهال هستیم چی باید بخوریم؟

آموزش ساخت سبد با کارتون و کنف + فیلم

ناپروکسن برای چیست؟ + عوارض جانبی ناپروکسن

5 قصه پریان که واقعی بودند!! +عکس

با مصرف نوشیدنی انرژی زا چه اتفاقی در بدن می افتد

باارزش ترین آثار هنری جهان که از موزه های هنری دزدیده شدند! + عکس (قسمت2)

در روز دوم و سوم جشنواره فجر 37 ( جشنواره فجر 97 )

بهنوش طباطبایی، پردیس احمدی، پژمان جمشیدی و دیگر بازیگران در روز سوم جشنواره فجر

مریلا زارعی بازیگر فیلم «ایده اصلی» درباره شکاف عمیق طبقاتی موجود در جامعه امروز ایران سخن گفت

خیلی از خانم‌های باردار، به‌خصوص خانم‌هایی که اولین بارداری خود را می‌گذرانند، سوال‌های زیادی در مورد اینکه آیا بارداری آنها طبیعی و بدون مشکل است یا نه، دارند

اگر در هر یک از زمینه های خانواده، ترس، اضطراب،افسردگی، روابط عاطفی، روابط زناشویی و مسائل جنسی نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

اف.ام رديف 92 مگاهرتز

1397/11/18

چهارشنبه 17 بهمن 97

1397/11/18

عوارض مصرف تستسترون در زنان

نتایج مسابقات فوتبال لیگ دسته یک ، جام آزادگان

1397/11/18

نتایج مسابقات فوتبال باشگاهی اروپا

1397/11/18

بره بازی‌های مرحله گروهی تیم‌های پرسپولیس و استقلال_تهران در جام باشگاههای آسیا

1397/11/18

رقابت حساس ملی حفاری برای رسیدن به فینال لیگ برتر فوتسال

1397/11/18

شکست ی نو اصفهان در دور چهارم لیگ برتر تنیس روی میز

1397/11/17

پخش زنده جام حذفی اسپانیا

1397/11/17

حذف نمایندگان بدمینتون ایران در رقابت های بین المللی جام فجر

1397/11/17

شهرداری سیرجان پیروز دیدار حساس هفته دهم لیگ برتر فوتبال

نتیجه دیدار فولاد-پرسپولیس را پیش بینی کنید و جایزه بگیرید.

1397/11/5

1397/11/4

1397/11/1

1397/1/3

1397/1/3

1397/1/22

1397/1/18

1397/1/18

1397/1/17

1397/1/12

1397/1/11

1397/1/9

1397/9/19

1397/8/3

1397/8/29

1397/8/23

1397/8/22

1397/8/2

1397/8/15

عوارض مصرف تستسترون در زنان

1397/8/14

سحر مستدام

شهریار شهریاری

محسن جوادی

مرتضی دهبندی

جهانگیر چراتی

مهرزاد عطاران

علی شاکری

خسرو والیزاده

عیسی زمانی

فتانه سوزنده

سید مرتضی سید محمدی

بتول مرادی

مازیار مهرانی

الهام حسینی

علیرضا کنگرلو

عباس حیدری

سبحان اکرامی

احمدرضا طاهری

محمدرضا منصوریان

اختر زوقچیان

مسعود اسکویی

شهاب قاسمی

مسعود نجات

حافظ کاظم زاده

صدف سبحانی

محمد درخشنده

حسین سلطانی

عبادالله رضایی

محسن افضلی

یوسف فرجی

فرما غریب نژاد

گزارش ورزشیزنده

هر روز به جز جمعه ها7:15

جمعه6:1

هر روز1-13-16-2-22

چهارشنبه9:5

هر روز به جز جمعه ها1:

سه شنبه15:5

شنبه تا پنج شنبه14:5

هر روز به جز جمعه ها6:5

هر روز به جز جمعه ها17:5

سه شنبه ها9:

دوشنبه ها13:35

دوشنبه15:5 یک هفته در میان

هر روز به جز جمعه ها13:

1397/11/17

1397/11/15

1397/11/12

1397/11/1

1397/11/8

1397/11/7

1397/11/6

1397/11/3

1397/11/1

1397/1/26

1397/1/15

1397/1/15

1397/1/11

1397/1/9

1397/1/9

1397/1/1

1397/9/27

1397/9/27

1397/9/21

1397/9/17

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *