عوارض مصرف بیش از حد قرص سرترالین

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این عوارض مصرف بیش از حد قرص سرترالین

قوانین فنگ شویی آینه چیستند؟ اگر آینه ها به طور مناسبی مورد استفاده قرار گیرند، شگفتی می سازند، که به اصطلاح آسپرین فنگ شویی یده می شود. استفاده

آیا مدام به شما گفته می شود که خسته به نظر می رسید؟ رگ های عنکبوتی زیر چشم یکی از علل رایج هستند که ممکن است افراد به

خونریزی نظم خسته کننده است مخصوصاً زمانی که قصد بارداری داشته باشید. اما ناامید نشوید زیرا این خونریزی می تواند علامت یک خبر خوب برای شما باشد. این

در مورد پیدا کردن موقعیت یابی فنگ شویی میز ادارای چه اطلاعاتی دارید؟ شاید برایتان تا به حال اتفاق افتاده باشد که سر یک میزی بهتر کار کرده

طراحی فنگ شویی برای در ورودی اصلی خانه شما به دلایل روشنی بسیار مهم است. چون میان در اصلی خانه قرار دارد که “چی یا همان انرژی مثبت

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

 قرص سرترالین برای درمان برخی بیماری های روحی مانند افسردگی و اختلال هراس تجویز می شود که در ادامه هر آنچه لازم است در مورد قرص سرترالین و عوارض سرترالین بیان می شود.

اسامی تجاری : زولوفت Zoloft ژنریک :  Sertralineسرترالین Sertraline HCL زولوفت zoloft برای درمان افسردگی، حملات هراس، اختلال وسواس فکری، اختلال استرس پس از سانحه، اختلال اضطراب اجتماعی و حالت شدید سندروم پیش از قاعدگی تجویز می شود.سرترالین به بهبود خلق و خو، خواب، اشتها و سطح انرژی و به بهبود علاقه فرد به زندگی روزمره کمک می کند. سرترالین در کاهش ترس، اضطراب، افکار ناخواسته و تعداد حملات هراس نیز موثر است. همچنین سرترالین نیاز به تکرار برخی فعالیت ها مانند شستن دست ها، شمردن و چک کردن اطراف را کاهش می دهد. سرترالین یک داروی مهار کننده بازجذب انتخابی سروتونین SSRI است و با بازگرداندن تعادل برخی مواد طبیعی مانند سروتونین در مغز اثر بخشی دارد.

ابتدا راهنمای مصرف دارو را با دقت مطالعه کنید و هر بار که دارو را خریداری می کنید، دوباره راهنمای مصرف دارو را بخوانید. اگر در مورد این دارو سوالی دارید از پزشک خود بپرسید. داروی سرترالین خوراکی است و باید طبق دستور پزشک مصرف شود،معمولا یک بار در صبح یا شب مصرف می شود. قرص سرترالین همراه با غذا یا بدون غذا  مصرف می شود و کپسول سرترالین معمولا با غذا بعد از صبحانه یا بعد از شام مصرف می شود.اگر سرترالین را برای سندروم پیش از قاعدگی مصرف می کنید، پزشک به شما توصیه می کند دو هفته قبل از شروع پریود مصرف سرترالین را آغاز کنید و تا پریود شدن آن را ادامه دهید.میزان مصرف دارو بر اساس شرایط پزشکی فرد و واکنش بدن وی به درمان تعیین می شود. برای کاهش خطر عوارض جانبی دارو پزشک توصیه می کند مصرف دارو را به میزان کم آغاز کرده و به تدریج میزان آن را افزایش دهید. دستورات پزشک را به دقت دنبال کنید و دارو را به طور منظم مصرف کنید تا بیشترین فایده را از آن ببرید. لازم است دوره مصرف داروی سرترالین را کامل کنید، حتی اگر حس می کنید حالتان خوب شده است. مصرف سرترالین را بدون مشورت با پزشک متوقف نکنید. توقف ناگهانی دارو باعث می شود برخی شرایط بدتر شوند. به علاوه ممکن است علائمی مانند نوسانات خلقی، سردرد، خستگی، تغییر در الگوی خواب و احساسی شبیه به شوک الکتریکی بروز کند.میزان مصرف دارو باید به تدریج کاهش پیدا کند تا خطر بروز عوارض جانبی کمتر شود. هر گونه بدتر شدن علائم یا نشانه های جدید را به پزشک اطلاع دهید. اگر بیماری یا مشکل شما ادامه پیدا کرده یا بدتر شد به پزشک اطلاع دهید.

برخی عوارض احتمالی سرترالین عبارتند از:

عوارض مصرف بیش از حد قرص سرترالین

اگر هر یک از این عوارض ادامه پیدا کرده یا بدتر شدند، به پزشک اطلاع دهید. به یاد داشته باشید که پزشک با بررسی مزیت ها و عوارض جانبی هر دارو آن را تجویز می کند. بسیاری از مصرف کنندگان داروی سرترالین هیچ عارضه جانبی در خود مشاهده نمی کنند.

در صورت مشاهده این عوارض جانبی جدی و کمیاب حتما به پزشک اطلاع دهید:

سرترالین باعث افزایش سروتونین می شود و به ندرت باعث بروز شرایطی جدی به سندروم سروتونین می شود. اگر داروهای دیگری که سروتونین را افزایش می دهند، مصرف کنید، خطر بروز این مشکل می شود. بنابراین قبل از شروع مصرف سرترالین لیست تمام داروهایی که مصرف می کنید را به پزشک اطلاع دهید. در صورت مشاهده هر یک از این علائم بلافاصله به پزشک اطلاع دهید:

به ندرت پیش می آید که مردان در اثر مصرف سرترالین دچار نعوظ دردناک یا طولانی مدت شوند، نعوظی که  ساعت یا طول می کشد. در صورت بروز این عارضه مصرف سرترالین را متوقف کرده و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. واکنش حساسیتی به سرترالین به ندرت رخ می دهد. با این حال در صورت مشاهده علائم واکنش حساسیتی به پزشک مراجعه کنید. علائم واکنش حساسیتی عبارتند از:

موارد ذکر شده لیست کامل عوارض جانبی سرترالین نیستند. در صورت مشاهده هر گونه عارضه دیگر به پزشک مراجعه کنید.

قبل از شروع مصرف سرترالین اگر به این دارو یا هر داروی دیگری حساسیت دارید، به پزشک اطلاع دهید. سرترالین ممکن است دارای ترکیبات غیر فعال باشد که منجر به بروز واکنش های حساسیتی یا دیگر مشکلات می شوند. برای جزئیات با پزشک مشورت کنید. قبل از شروع مصرف سرترالین سوابق پزشکی خود و خانواده تان را به اطلاع پزشک برسانید، به ویژه اگر دچار هر یک از موارد زیر بوده اید:

سرترالین باعث خواب آلودگی و سرگیجه می شود. الکل و ماری جوانا خواب آلودگی و سرگیجه را تشدید می کند. در زمان مصرف این دارو از رانندگی، کار با ماشین آلات حساس و یا هر کاری که نیاز به هوشیاری دارد اجتناب کنید. در زمان مصرف سرترالین از نوشیدن الکل جدا خودداری کنید. قبل از انجام هر گونه جراحی به پزشک یا دندانپزشک خود اطلاع دهید که در حال مصرف داروی سرترالین هستید. سالمندان ممکن است نسبت به عوارض سرترالین، به ویژه خونریزی یا عدم تعادل، حساس تر هستند. به علاوه سالمندان ممکن است دچار نوعی عدم تعادل در نمک شوند که هیپوناترمی hyponatremia یده می شود.کودکان نیز به برخی عوارض سرترالین حساس تر هستند، به ویژه کم شدن اشتها و کاهش وزن.وزن و قد کودکانی که از سرترالین مصرف می کنند باید به طور منظم چک شوند.

در دوران بارداری دارو تنها در صورت نیاز مصرف شود. سرترالین به نوزاد متولد نشده آسیب می زند. به علاوه مصرف سرترالین در سه ماهه آخر بارداری باعث بروز علائم ترک در نوزاد می شود، علائمی مانند مشکل تنفسی، مشکل در تغذیه، تشنج، گرفتگی عضلانی و گریه مداوم. در صورت مشاهده هر یک از این علائم در نوزاد خود به پزشک مراجعه کنید. از آنجایی که عدم درمان مشکلات روحی (مانند افسردگی، حمله هراس و اختلال وسواس فکری)می تواند شرایط جدی باشد، بدون مشورت و دستور پزشک مصرف دارو را متوقف نکنید. اگر قصد باردار شدن دارید یا تصور می کنید در زمان مصرف سرترالین باردار شده اید، بلافاصله به پزشک اطلاع دهید.

داروی سرترالین وارد شیر مادر می شود. بنابراین در دوران شیردهی قبل از شروع مصرف سرترالین با پزشک مشورت کنید.

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

6 فیلم کلاسیک سینما که تماشا کردنشان ممنوع اعلام شد!!

وجود پروتئین در ادرار نشانه چیست؟

روز ولنتاین با چیز کیک قلبی همسرتان را سورپرایز کنید

«رهی معیری» عاشقی که هیچ‌وقت ازدواج نکرد + زیباترین اشعار

برای دیوارهای سفید با قرنیز قهوه ای تیره و درب قهوه ای روشن، چه رنگ چهارچوبی انتخاب کنم؟

رنگ مو زیتونی را چگونه نسکافه ای کنم؟

شکستگی استخوان داشتم برای جوش خوردن و ترمیم استخوان چی بخورم؟

عوارض قرص ریتالین و هر آنچه باید در مورد ریتالین بدانید

گر نظر پاک کنی کعبه و بتخانه یکیست!

ریمل خشک شده تان را مانند روز اول نو کنید!!!

آیا عطسه کردن در دوران بارداری خطرناک است؟

مدل پالتو زمستانی بلند، به سبک بازیگران زن ایرانی

این فیلم ها را موقع غذا خوردن نگاه نکنید!! (قسمت 2)

ساخت لوسترهای فانتزی با وسایلی که در خانه دارید!!

عکس حلقه زدی گرانقیمت پریانکا چوپرا Priyanka Chopra پخش شد!

خوشرنگ ترین ترکیب رنگ مو برای مامانها!+عکس

فرش سورمه ای را با چه رنگ مبل استیل ست کنیم؟

7 نشانه که می گوید سرماخوردگی شما جدی تر از آن است که فکر می کنید

5 فیلم برتر هالیوود در مورد بارداری!! (+عکس)

عوارض مصرف بیش از حد قرص سرترالین

سه ماده غذایی برای ترمیم سریع عضله

تقویت مو با 5 روش طبیعی برای داشتن مو هایی پرپشت و زیبا!!

این فیلم ها را موقع غذا خوردن نگاه نکنید!!

با کدو تنبل یک گلدان زیبا درست کنید

بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است ؟

در سال‌های اخیر با تعداد بیشتری از فیلم‌های اول قابل‌قبول یا شگفتی‌ساز روبه‌رو بوده ایم. در این مقاله به سراغ این فیلم‌های اول رفته‌ایم که بخش بیشترشان مربوط به سال‌های اخیرند

رهی معیری از آن دست شاعران عاشق‌پیشه‌ای است که اگر کسی دیوان اشعارش را هم نداشته باشد، حتما ترانه‌های عاشقانه او همچون «خزان عشق»، «به کنارم بنشین»، «دیدی که رسوا شد دلم»، «نوای نی» را شنیده است

اگر در هر یک از زمینه های خانواده، ترس، اضطراب،افسردگی، روابط عاطفی، روابط زناشویی و مسائل جنسی نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ است

عوارض مصرف بیش از حد قرص سرترالین

آرایش

مدل مو

مدل لباس

امروزه در بین همه ی داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب، قرص “سرترالین” که به “آسنترا” و “زولوفت نیز مشهور است بیش از هر داروی دیگری شهرت پیدا کرده است. تاثیر عالی و کم بودن عوارض این قرص باعث استقبال زیاد مردم از آن شده است.

سرتالین (Sertraline) یک داروی ضد افسردگی از گروه مهارکننده‌های بازجذب سروتونین است که استفاده از آن برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی جبری، اختلال هراس، فوبیای اجتماعی، اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی و اختلال استرس پس از سانحه پذیرفته شده‌ است. این دارو در سال ۲۰۰۷ با تجویز در نزدیک به ۳۰ میلیون نسخه پرمصرف‌ترین داروی ضدافسردگی و نهمین داروی پرمصرف در ایالات متحده بوده است.

این گروه دارویی می‌تواند تا حدودی موجب بهبود اشتها و خواب و بهبود انگیزه فرد برای کارهای روزمره فرد گردد. داروی سرتالین از راه خوراکی جذب شده و از طریق ادرار و مدفوع دفع می‌شود.

 

 

با مصرف این دارو تهوع، سرگیجه، خواب آلودگی، خشکی دهان، از دست دادن اشتها، افزایش تعریق، اسهال، ناراحتی معده، یا مشکلات خواب ممکن است رخ دهند. اگر هر یک از این عوارض باقی ماندند ویا حتی بدتر شدند، فورا پزشک یا داروساز خود را در جریان قرار دهید.

به یاد داشته باشید که پزشک شما این دارو را به این دلیل تجویز کرده است که او فایده آن را بیش از خطر عوارض جانبی آن در نظر گرفته است. بسیاری از افراد با استفاده از این دارو عوارض جانبی جدی ندارند.

در صورت بروز هر یک از این عوارض جانبی بعید اما جدی فورا پزشک خود را مطلع سازید: کبودی / خونریزی آسان، کاهش رابطه جنسی، کاهش توانایی جنسی (تاخیر انزال)، گرفتگی عضلات / ضعف، تکان دادن (لرزش)، کاهش وزن غیر معمول.

در صورت بروز هر یک از این عوارض جانبی نادر اما جدی فورا تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرید: مدفوع خونی/سیاه، استفراغی که مانند دانه های قهوه باشد، درد / تورم / قرمزی چشم، گشاد شدن مردمک، تغییرات بینایی (مانند دیدن رنگین کمان در اطراف چراغ در شب، تاری دید).

واکنش آلرژیک جدی به این دارو نادر است. با این حال، اگر متوجه هر گونه نشانه واکنش آلرژیک جدی، از جمله: جوش، خارش یا تورم (به خصوص در صورت ، زبان و گلو)، سرگیجه شدید، تنفس مشکل شدید، فورا تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرید.

قبل از شروع به مصرف سرترالین، در صورت وجود هر یک از موارد زیر پزشک خود را مطلع کنید: 

در صورت حساسیت به سرترالین، یا هر داروی دیگر 

در صورتی که داروهای بازدارنده منوآمین اکسیداز (MAO) دریافت می کنید، حتی اگر این داروها را در کمتر از 14 روز گذشته نیز دریافت کرده باشید. برخی از این دارو ها عبارتند از:ایزوکربوکسازید، فنلزین، سلژیلین، و ترانیل سیپرومین. بعد از قطع مصرف سرترالین نیز باید حداقل 14 روز تا شروع مصرف داروهای باز دارنده MAO صبر کنید. 

در طول دوره درمان با سرترالین نباید دی سولفیرام دریافت کنید. 

در صورتی که داروی دیگری نیز مصرف می کنید حتما به پزشک خود اطلاع دهید، زیرا ممکن است لازم باشد پزشک، شما را از نظر بروز برخی عوارض جانبی تحت نظر داشته باشد. بخصوص داروهای زیر: 

داروهای مورد استفاده برای درمان میگرن مانند:

در صورت ابتلا به هر یک از بیماری های زیر (یا داشتن سابقه قبلی ابتلا به آنها) 

در صورت بارداری، به خصوص ماه های آخر بارداری، تصمیم به باردار شدن و یا شیردهی

 

سرترالین ممکن است موجب خواب آلودگی شود. بنابراین تا زمان مشخص شدن اثرات دارو از رانندگی و یا انجام کارهایی که نیازمند هوشیاری کامل است خودداری کنید. 

سرترالین ممکن است موجب ایجاد گلوکوم با زاویه بسته نماید (اختلالی که در آن مایع درون چشم نمی تواند جریان یابد و این کار باعث افزایش ناگهانی فشار داخل چشم و اختلال در بینایی می شود). قبل از دریافت سرترالین بهتر است تحت معاینه چشم پزشکی قرار بگیرید. 

مصرف این دارو در زنان باردار مطالعه نشده است ولی بروز عوارض جانبی در نوزادانی که مادران آنها در طول دوران بارداری این دارو را مصرف می کنند مشاهده شده است. در صورت بارداری یا احتمال آن به پزشک اطلاع دهید. 

این دارو در شیر مادر ترشح می شود و گزارشاتی مبنی بر ایجاد عوارض جانبی در نوزادن شیرخواره که مادر آنها در دوران شیردهی این دارو را مصرف می کنند دیده شده است. در صورت مصرف این دارو در دوران شیردهی پزشک را مطلع سازید. عوارض مصرف بیش از حد قرص سرترالین

1- پزشک معالج حتما باید طبق فواصل زمانی منظم پیشرفت بهبودی شما را کنترل کند تا تغییرات لازم را انجام دهد و احتمال بروز عوارض ناخواسته را کاهش دهد. 

2- از مصرف این دارو هم زمان یا 14 روز بعد از قطع مصرف داروهای مهارکننده های آنزیم مونوآمینواکسیداز خودداری کنید. هم چنین از مصرف داروهای مهارکننده MAO هم زمان یا 14 روز بعد از قطع مصرف این دارو خودداری کنید زیرا احتمال بروز فشار خون بسیار بالا یا تشنج افزایش می یابد. 

3- این دارو ممکن است باعث خواب آلودگی، اختلالات فکری و اختلالات حرکتی شود. لذا ضمن درمان از رانندگی و یا کار با ماشین آلاتی که نیاز به هوشیاری کامل دارند و هر فعالیتی که ممکن است در صورت هوشیار نبودن یا عدم تعادل خطرناک باشند خودداری کنید. 

4- مصرف این دارو در بعضی از افراد سبب اضطراب، تحریک پذیری و رفتارهای غیر عادی دیگری می شود. هم چنین ممکن است سبب افزایش تمایل به خودکشی و افسردگی شود. در صورت بروز هر یک از عوارض فوق سریعا پزشک را مطلع سازید. 

5- قبل از قطع مصرف این دارو حتما پزشک را مطلع سازید. ممکن است پزشک قبل از قطع کامل مصرف دارو، مقدار آن را کاهش دهد تا از بروز عوارض قطع مصرف دارو مانند دلواپسی، اضطراب، گیجی، احساس حرکت مداوم خود و یا محیط اطراف، سردرد، افزایش تعریق، حالت تهوع، لرزش، اختلال در خوابیدن و راه رفتن و یا خستگی غیر عادی جلوگیری شود.

 

مقادیر ذکر شده در زیر مقدار متوسط مصرف است و مقدار دقیق را پزشک تعیین می کند. 

• برای افسردگی و وسواس: 

برای شروع، 5 میلی گرم یکبار در روز، صبح یا عصر. ممکن است میزان مصرف توسط پزشک تدریجا افزایش داده شود. به هر حال، مقدار مصرف نباید از 2 میلی گرم در روز باشد. 

• برای اختلال ترس، اضطراب بعد از ضربه (PTS) و اضطراب: 

برای شروع، 25 میلی گرم یکبار در روز، صبح یا عصر. ممکن است میزان مصرف توسط پزشک تدریجا افزایش داده شود. به هر حال، مقدار مصرف نباید از 2 میلی گرم در روز باشد. 

• برای سندرم قبل از قاعدگی (PMS): 

برای شروع، 5 میلی گرم یکبار در روز در طول دوران قاعدگی و یا قبل از قاعدگی. ممکن است میزان مصرف توسط پزشک افزایش داده شود. میزان مصرف در طول دوران قاعدگی نباید از 15 میلی گرم در روز و در طول دوران قبل از قاعدگی نباید از 1 میلی گرم در روز باشد. 

• برای افسردگی، اضطراب بعد از ضربه (PTS) یا ترس: 

مصرف و مقدار آن توسط پزشک تعیین می شود. 

• برای وسواس: 

– کودکان کمتر از 6 سال:مصرف و مقدار آن توسط پزشک تعیین می شود. 

– کودکان 6 تا 12 سال:برای شروع، 25 میلی گرم یکبار در روز، صبح یا عصر. ممکن است میزان مصرف توسط پزشک تدریجا افزایش داده شود. به هر حال، مقدار مصرف نباید از 2 میلی گرم در روز باشد. 

– نوجوانان 13 تا 17 سال:برای شروع، 5 میلی گرم یکبار در روز، صبح یا عصر. ممکن است میزان مصرف توسط پزشک تدریجا افزایش داده شود. به هر حال، مقدار مصرف نباید از 2 میلی گرم در روز باشد. 

• برای افسردگی، وسواس، اختلال ترس، اضطراب بعد از ضربه (PTS)، اضطراب: 

برای شروع معمولا 5/12 تا 25 میلی گرم یکبار در روز، صبح یا عصر. ممکن است میزان مصرف توسط پزشک تدریجا افزایش داده شود. 

این دارو به صورت قرص و کپسول خوراکی 5و1میلی گرم موجود می باشد.

-از آنجا که این دارو بر روی سیستم عصبی تاثیر دارد،مصرف آن باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک باشد.اگرچه ممکن است در چند هفته ی ابتدایی درمان احساس بهبودی در شما ایجاد نشود،با این حال درمان خودرا ادامه دهید و طبق بره ی منظم به پزشک خود مراجعه کنید و همچنین برای بهبود روند درمان کلیه ی مشکلات و سوالات خودرا از پزشک یا داروساز خود سوال بفرمایید . 

قطع این دارو به صورت ناگهانی و بدون نظر پزشک ،می تواند عوارض ناسبی از جمله بروز حمله ی تشنجی برای بیمار در برداشته باشد لذا قطع این دارو بایدبصورت تدریجی و تحت نظر پزشک انجام شود. 

ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن،مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا احتمال بروز عوارض ناشی از دارو کمتر شود. 

در صورتی که این دارو بصورت 1 عدد در روز برای شما تجویز شده باشد،می توانید آن را در هر زمان از روز که راحت ترید میل کنید.اما برای همه ی روزها زمان مشخصی تعیین کنید و دارو را منظم مصرف نمایید. معمولاً توصیه می شود این صبح یا عصرها مصرف گردد. 

در صورتی که از این دارو جهت درمان اختلالات اضطرابی استفاده می نمایید،ممکن است پزشک درمان را با مقدار کم دارو آغاز کند.به این خاطر که در برخی افراد در دوهفته ی نخست درمان با سرترالین امکان بروز اضطراب یا افزایش آن وجود دارد.به همین دلیل بهتر است دارو با مقدار کم آغاز شود و به تدریج دوز آن افزایش یابد،لذا این دارو را دقیقا طبق دستورات پزشک مصرف نمایید و به مقدار مصرفی تاکید شده،دقت کنید. 

این دارو با غذا تداخل ندارد می توان قبل یا بعد از غذا آن را مصرف نمایید. 

در صورت فراموشی یک نوبت دارو بلافاصله آن را مصرف نمایید اما از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت جداً خودداری نمایید.‎ 

احتمال بروز گیجی،لرزش دستها،اضطراب،تهوع و طپش شدید قلب به صورت بسیار نادر وجود دارد.

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

“),t.close},t.write(‘

قرص سرترالین (Sertraline) یک داروی ضد افسردگی و ضد ترس است. کاهش تمایلات جنسی،سرگیجه،خشکی دهان و تغییرات خلق و خو از عوارض قرص سرترالین است. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

عوارض مصرف بیش از حد قرص سرترالین

3

تشکیل دهنده یا روش تهیه غذا شوید. زمانی که مورد مشکل آفرین شناسایی شد از آن عامل آلرژی زا پرهیز کنید. دارو مصرف کنید داروهایی که می توانید برای مدیریت واکنش آلرژیک استفاده کنید، آنتی هیستامین ها هستند. این داروها به اشکال مختلف قرص، شربت یا اسپری های بینی در دسترس هستند. ضد گرفتگی های بینی به رفع احساس گرفتگی در بینی و سینوس ها کمک می کنند. البته بیش از اندازه از آنها استفاده

متعادل میل کرد و افرادی که ناهار نمی خورند معمولاً به پرخوری و ریزه خوری تا هنگام شب می پردازند که این امر موجب چاقی و سوء تغذیه ناشی از ریزه خواری و ناراحتی های گوارشی می شود. بعضی از افراد عادت به صرف ناهار سنگین و حجیم و مصرف غذاهای چرب و سرخ کرده دارند و این فرم تغذیه علاوه بر آنکه منجر به عوارض ناشی از زیاده خواری و بدخواری می شود، موجب احساس رخوت، خستگی، خواب آلودگی و سستی شده و در

، سروتونین، را افزایش می دهد. خوردن یک عدد موز در روز برای بالا بردن این هورمون در بدن کافی است. بالا رفتن این هورمون در بدن طی چند دقیقه به شما احساس آرامش و شادی می دهد. 3. استرس استرس متابولیسم بدن را بالا می برد و همین مسئله باعث پایین آمدن سطح پتاسیم در بدن می شود. با مصرف موز بخاطر محتوی بالای پتاسیمی که دارد می توانید این تعادل را ایجاد کرده و عملکرد قلبتان را طبیعی

است مصرف کنید. داخل واژن را با دوش نشویید مگر اینکه دکتر به شما توصیه کرده باشد. از اسپری دئودورانت واژن و لوسیون واژن معطر استفاده نکنید. آنها تعادل باکتریهای خوب و قارچ ها را در واژن از بین می برند. چه زمانی نیاز است برای قارچ پوستی اندام تناسلی به پزشک مراجعه شود؟ در برخی موارد، نباید خودتان به درمان عفونت قارچی واژن بپردازید. در صورت موارد زیر، قبل از استفاده از داروهای خانگی با

و بهداشتی دکتر علی اصغراسماعیل زاده در ادامه می گوید : همان طور که در عنوان اداره ما (سازمان غذا و دارو ) آمده ، نظارت بر دارو و لوازم آرایشی هم به عهده ما گذاشته شده است که در مورد لوازم آرایشی باید بگویم با توجه به تولید ناچیز لوازم آرایشی در داخل و میزان تقاضای بالایی که برای مصرف این لوازم وجود دارد، لوازم آرایشی موجود محصولات خارجی است که اکثرا به صورت قاچاق وارد کشور می شود

، به طور طبیعی می تواند قبل از مسابقه خودش را آماده مسابقه کند. اما اضافه کردن مقدار زیادی کافئین می تواند شما را بیش از حد دچار اضطراب و فشار کند. به هر حال اگر به دنبال مصرف یک محرک هستید، کافئین نسبت به دیگر محرک ها ریسک کمتری دارد. تست های آزمایشگاهی نشان داده اند که برخی از مکمل های “طبیعی” نیز در واقع حاوی مواد مخدر، از جمله ضد احتقان ها و یا سایر محرک ها هستند که خطر تعامل با دیگر

داروهای جلوگیری از بارداری نظم ترشح آنها را به هم بزنید، باید انتظار چاق شدن را هم داشته باشید. – افسرده اید؟ اگر برای رها شدن از این بیماری دارو مصرف می کنید و در زمان مصرف دارو وزن تان هر روز از قبل می شود، موضوع را با روانپزشک تان در میان بگذارید. شاید لازم باشد برخی از داروهای شما با قرص های دیگری عوض شود تا از شدن چربی های بدن تان جلوگیری کنید. -تخمدان پلی

بسیاری از داروهای ضداسترس و داروهای خواب آور، خوردن قرص های ضدافسردگی تبدیل به عادت شما نمی شوند. قطع مصرف این دارو ها نه باعث میل دوباره به مصرف آن ها می شود و نه برای تاثیر دوباره نیاز به افزاش میزان مصرف آن هاست. تاثیرات منفی ترک مصرف این دارو ها که با قطع ناگهانی مصرف آن ها روی می دهد، به دلیل واکنش فیزیولوژیکی بدن است، مانند وقتی که انسولین بدن یک فرد دیابتی قطع می شود. به همین دلیل هم پزشکان توصیه می کنند این دارو ها را به تدریج و آرام قطع کنید.

درخصوص حفظ سلامت، این نعمت گرانبهای خدادادی به ما داشته است. نباید یادمان برود که هدف از این ماه، تزکیه نفس و عبادت است نه فقط پرهیز از خوردن و آشامیدن به خصوص اگر این امتناع در شرایطی باشد که سلامت دستگاه های متعدد بدن ما را تهدید کند. اگر دچار بیماری مزمن یا شرایط خاص جسمی هستید، به شما توصیه می کنیم پیش از آغاز ماه رمضان و ایام روزه داری با پزشک متخصص خود مشورت کنید و درخصوص مصرف

به صرع مصرف می شود، می تواند آن دسته از سلول های عصبی را که موجب بروز میگرن می شوند غیر فعال کند. طبق تحقیقات حدود 7 درصد بیماران مبتلا به میگرن شدید ، از این داروها استفاده می کنند . داروهای ضد تشنج، عوارض جانبی مثل خستگی ، اضطراب و ریزش مو را به دنبال دارند . بنابراین باید به دنبال داروهای جدیدی بود که تنها روی ساقه مغز اثر بگذارند . 4. سردرد به علت مننژیت (عفونت پرده مغزی)

، زیرا پایین بودن سطح ویتامین D می تواند بر روی میزان انرژی تاثیر منفی گذاشته و فرد در ساعات روز با وجود فعالیت کم احساس خستگی می کند. در یک مطالعه دیگر نیز به تازگی نشان داده شده که استفاده از مکمل ویتامین D به طور قابل توجهی در کاهش خستگی افراد تاثیرگذار است در این مطالعه به یک گروه دارونما و به گروه دیگر مکمل ویتامین دی داده شد که در نتایج تحقیقات محققان مشاهده کردند با مصرف مکمل

مورد نیاز روزانه کدو حلوایی سرشار از کلسیم و پتاسیم ، ضد نفخ است، ضمن این که غنی از کاروتنوئیدهایی carotenoids (مسئول رنگ نارنجی)است که با بیماری های قلبی ، آسم و آرتریت مقابله کرده و سلامت بینایی را بهبود می بخشد. با وجود تمام این مزایایی که دارد بهتر است آن را مصرف کنید! ما دوست داریم کدو حلوایی را مکعبی خرد کرده و در فر به همراه روغن زیتون و ادویه کباب برشته کنیم. استفاده از آن در سوپ

پزشک تعداد قرص های مصرفی به هر دلیلی کم یا زیاد شود و همچنین قطع یا تغییر نوع دارو با نظر پزشک صورت می گیرد. دسته های متعدد دارویی در درمان بیماری موثر هستند که پزشک بر اساس شدت بیماری، علائم و نیاز بیمار درمان را انتخاب می کند. جراحی نیز در برخی موارد خاص و با تشخیص پزشک معالج توصیه می شود. نگذارید بیماری تان عود کند درمان بموقع و کامل بیماری می تواند تا حدود زیادی از عوارض

تلفن همراه تنها کاربرد تماس برقرار کردن ندارد و شامل تمام فعالیت هایی از جمله عکس گرفتن، ذخیره کردن اطلاعات، ارتباط در شبکه های اجتماعی و می شود که فرد با موبایل خود انجام می دهد و می بینید بیش از نیمی از کاربران تلفن همراه، در صورت تمام شدن شارژ باتری یا به همراه نداشتن تلفن خود دچار اضطراب می شوند و یا هنگامی که موبایل شان را در منزل جا می گذارند ، احساس ترس و استرس به آنها دست می دهد و در

قرنیه و کوری می شود. بسیاری از افراد تصور می کنند مژه مصنوعی چون خارج از چشم قرار می گیرد، آسیبی برای بدن به همراه ندارد، در حالی که این باور نادرستی است و مژه مصنوعی می تواند مشکلاتی را برای سلامت افرادی که به استفاده از آن تمایل دارند، ایجاد کند. دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو شما را با عوارض مژه مصنوعی آشنا می کند. کاری به مژه ها نداشته باشید

از جمله عوارض جانبی بسیاری از داروهای تجویزی است. داروهای ضد افسردگی، مسدودکننده های بتا، داروهای فشار خون، داروهای شیمی درمانی، و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند آسپرین، ایبوپروفن، و ناپروکسن از جمله مواردی هستند که می توانند موجب احتباس آب شوند. توصیه: کاهش تدریجی استفاده از داروهایی که موجب احتباس آب در بدن می شوند به مشورت با پزشک نیاز دارد. در صورت مشاهده تورم بیش از اندازه

همراه با فلفل سیاه خواص درمانی باور نکردنی دارد. مواد تشکیل دهنده: 1/4 فنجان پودر زردچوبه 1/2 فنجان آب 1/2 قاشق چای خوری فلفل آسیاب شده این ترکیب طعم و مزه خاص و شگفت انگیزی دارد. فلفل سیاه به کار رفته در این معجون علاوه برعطر و طعم خاصی که دارد به دلیل وجود پیپرین آلکالوئید در آن خواص ضد التهابی قدرتمندی نیزدارا است. دستورالعمل:

در صورت تاثیر نبخشیدن رژیم غذایی و ورزش برای شما تجویز می کند. اگر داروهای ادرارآور مانند هیدروکلروتیازید برای شما تجویز شده باشد، باید تا هنگامی که فشار خون بالای شما کنترل شود، به مصرف آن ادامه دهید، اما اگر با مصرف این داروها دچار مشکلات نعوظی مداوم شدید یا با وجود مصرف دارو فشار خونتان دوباره بالا رفت، ممکن است پزشکتان این داروها را با داروهای دیگری که باعث اشکال نعوظ با احتمال کمتری

راهنمای سفر من : چه با قند خون پایین (هیپوگلیسمی) مواجه باشید و چه قند خون بالا (هایپرگلیسمی) باید توجه داشته باشید که هر دو حالت برای سلامت کلی انسان مضر هستند و در صورت عدم درمان می توانند عوارض قابل توجهی را به همراه داشته باشند. به طور کلی، قند خون پایین یا قند خون بالا در میان افراد مبتلا به دیابت شایع است. با این وجود، آنها ممکن است افراد غیر دیابتی را نیز تحت تاثیر قرار دهند. در

، استاد بازنشسته روان شناسی در مرکز پزشکی دانشگاه راش ، زمانی که استرس دارید، مرتب از خواب می پرید و تمام شب تصاویر ناخوشایند به سراغتان می آیند و به سختی به خواب می روید. برای داشتن یک خواب شبانه خوب و کامل 7 – 8 ساعته باید از مصرف الکل و کافئین نزدیک به زمان خواب اجتناب کنید و سعی کنید عصر هر روز زمانی را به پیاده روی ، ورزشی که به شدت استرس شما را کاهش می دهد ، بپردازید. 5. علایم استرس

، به علت اینکه عوارض دخانیات عمدتا در سنین بهره دهی و فعالیت افراد بروز می کند، خانواده ها را از وجود نان آورهایشان محروم نموده و باعث افت نیروی کار سالم در جوامع می شود. هزینه های ناشی از مصرف دخانیات بسیار زیاد است به علاوه افراد سیگاری در طول زندگیشان نیز به علت بیماری بهره وری کمتری دارند. یر اساس تخمینی در سال 1994 هزینه های خالص به هدر رفته در اثر استعمال دخانیات بیش از 2 میلیارد

درمان است. دیابت اگر به دیابت مبتلا هستید یا اینکه بدنتان به انسولین مقاوم شده که مقدمۀ دیابت است، بهتر است بدانید که قند خون بالا همچون سم برای اعصاب عمل می کند و می تواند باعث احساس خواب رفتگی در دستها و پاهایتان شود. همچنین افزایش تشنگی و گرسنگی و تکرر ادرار می توانند از دیگر نشانه های دیابت باشند. در صورت این نشانه ها از پزشک بخواهید که برایتان آزمایش خون ناشتا

مصرف می کنند. این افراد می توانند باردار شوند ولی حتما باید تحت نظر پزشک باشند چون احتمال اینکه بارداری باعث تشدید فشارخون شود، وجود دارد. در این افراد احتمال سوار شدن مسمومیت بارداری روی فشارخون بالا، زیاد است. مسمومیت بارداری با دفع پروتئین یا آلبومین از کلیه ها همراه است. در این مواقع خطر بیمار را تهدید می کند و حتما برای کنترل شرایط، بیمار باید در بیمارستان بستری شود. فشارخون بالا

_ مدت زمان عمل 15 دقیقه _ نیازی به بستری نیست _ اگر دارویی مصرف می کنید، ممانعتی در مصرف دارو ندارید _ بیوپسی در اتاق جراحی و با بهداشت کامل صورت می گیرد -معمولا تا دو ساعت بعد، بیمار از مرکز درمانی مرخص می شود _محل برش جراحی که غالباً 1 تا 2 سانتی متر است -انجام بیوپسی بیضه عمل ساده است ولی تفسیر نتیجه آن مشکل است

ریز وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور به مصرف قرص یُدوفولیک به جای فولیک اسید در مادران باردار توصیه شد که امیدواریم با مصرف این ترکیبات از کمبود یُد و اختلالات تیروئیدی پیشگیری شود . شاکری عنوان کرد: با توجه به این که مصرف منظم یدوفولیک به دستور پزشک متخصص می تواند در جلوگیری از بروز این اختلال تاثیر به سزایی داشته باشد بنابراین لازم است برای پیشگیری از عوارض شدید اختلالات تیروئید آن را جدی بگیرید.

کلردیازپوکساید یکی از داروهای آرام بخش است که بر برخی مواد شیمایی در ذهن که پیام را به سلول های مغز ارسال می کنند تاثیر می گذارد. با “ستاره” همراه شوید تا درباره قرص کلردیازپوکساید و عوارض مصرف آن بدانید. قرص کلردیازپوکساید چیست؟ کلردیازپوکساید (Chlordiazepoxide) برای کاهش علایم ترک اعتیاد به الکل مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی شما به الکل اعتیاد دارید، بدن شما عادت می کند تا

کاری زیاد مجبورند شب ها تا دیر وقت بیدار بمانند یا صبح ها زودتر از خواب برخیزند. البته فنجان های قهوه و چای هم کمی مقصرند، زیرا با داشتن کافئین آن ها را هوشیارتر کرده و کمتر احساس خستگی خواهند کرد، در نتیجه به کم خوابی ادامه دهند. گاهی اوقات پیش می آید که بدون مصرف محرک هایی مانند قهوه و چای، شب ها دچار بی خوابی می شویم. فکر می کنید علت آن چیست؟ متخصصان معتقدند یکی از اولین دلایل بی خوابی استرس

. پرهیز از مصرف غذاهای چرب و شیرین؛ داروهای استروئیدی، مصرف الکل و دخانیات در فرآیند اجرا و بهبود جراحی اختلال ایجاد می کند. نمی توان تصور داشت که همه افراد در سنین مختلف به یک میزان از این جراحی رضایتمندی داشته باشند. تجربه نشان داده افرادی با پوست محکم تر (بین 3 تا 5 سال) معمولا نتایج بهتری از این جراحی دریافت می کنند. یکی از عوارض ناخواسته البته مهم این جراحی می تواند اسکار یا باقی ماندن جای بخیه

بارکد محصول، کالا، موارد مصرف، موارد شاخص موجود در کالاهای ارائه شده و غیره • معرفی محصولات به همراه نحوه مصرف، مشخصه خاص، موارد مصرف، کاربرد، اجزاء تشکیل دهنده، شرکت و کشور سازنده، قیمت مصرف کننده و غیره • مجله پزشکی مثبت سبز خود به سوالات وابهامات ذهن شما در قالب مقالاتی علمی، پاسخ گفته و بر دامنه اطلاعات روزانه شما می افزاید. ویتامین های تقویت کننده موی سر

فوبیا رنج می برند، آموزش داده شود. وی در خصوص میزان موفقیت درمان مواجهه ای در افرادی که دچار ترس از شکست هستند، یادآور شد: در شرایطی که اضطراب فرد شدید باشد درمان مواجهه ای به تنهایی باعث تشدید علائم شخص می شود. این گروه از اشخاص به سختی وارد فرآیند درمان شده و خود درمانی انجام می دهند. این خود درمانی سبب می شود که با گذشت زمان جنبه های شناختی، روانی و فیزیکی اختلال آن ها شدت پیدا کرده و غلبه بر این عارضه برای آن ها دشوارتر می شود.

“),t.close},t.write(‘

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *