عوارض مصرف بیش از حد خاکشیر

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

عوارض مصرف بیش از حد خاکشیر

در مورد پیدا کردن موقعیت یابی فنگ شویی میز ادارای چه اطلاعاتی دارید؟ شاید برایتان تا به حال اتفاق افتاده باشد که سر یک میزی بهتر کار کرده

طراحی فنگ شویی برای در ورودی اصلی خانه شما به دلایل روشنی بسیار مهم است. چون میان در اصلی خانه قرار دارد که “چی یا همان انرژی مثبت

آیا اسطوخودوس در فنگ شویی کاربرد دارد؟ اسطوخودوس یکی از محبوب‌ ترین گیاهان و نماد باستانی خلوص و تمیزی و با هزاران استفاده در فنگ شویی است. داشتن

با فنگ‌ شویی در حمام آشنایی دارید؟ در فنگ‌ شویی، حمام به بدی شهره شده است و این یک حقیقت است. با این حال شما می ‌توانید این

چگونه میتوان به موفقیت شغلی بیشتری دست پیدا کرد؟ فنگ شویی مطمئنا نکات بسیاری دارد که به شما در پیشرفت شغلی تان کمک می ‌کند و انرژی موفقیت

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

خاکشیر که به خاکشی هم شناخته می شود، گیاهی یک یا دو ساله از تیره شب بویان است که در دشت و کوهستان می‌روید. تخم این گیاه که عموم مردن آن را با خاکشیر می شناسند، ریز و کمی دراز است و به دو رنگ قرمز (طعم تلخ) و قرمز تیره مایل به قهوه ای یافت می شود.

خاکشیر فواید زیادی برای بدن دارد و ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص خاکشیر را برای یبوست، اسهال، لاغری، دوران بارداری و شیردهی و پوست و مو شرح داده ایم. با ما همراه باشید!

خاکشیر دارای خواص ضد باکتری قوی بوده که با پاک سازی پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

خاکشیر برای جوش صورت

2 قاشق غذاخوری خاکشیر را با نصف فنجان عرق شاه‌ تره و نصف فنجان عرق کاسنی ترکیب کنید و به مدت 3 هفته بخورید تا جوش صورت درمان شود.

عوارض مصرف بیش از حد خاکشیر

خاکشیر یکی از بهترین مواد طبیعی برای سم زدایی پوست است که با روشن تر شدن رنگ پوست و درمان لک های پوست کمک می کند.

خاکشیر و ترنجبین برای صورت

ترنجبین را 5 ساعت در آب بخیسانید، سپس صاف کنید و با 2 قاشق غذا خوری خاکشیر مخلوط کرده و به مدت 3 هفته بخورید.

نوشیدن روزی 2 یا 3 لیوان شربت خاکشیر به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتری که دارد به درمان شوره سر کمک می کند.

خاکشیر به عنوان یک ملین ملایم شناخته می شود که با افزایش حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند. شربت خاکشیر اگر با آب گرم تهیه شود به درمان یبوست کمک می کند

در طب سنتی از خاکشیر برای پاک سازی روده ها و درمان اسهال استفاده می شود. اگر شربت خاکشیر با آب سرد و شکر تهیه شود، اسهال را درمان می کند.

خاکشیر خاصیت دیورتیک طبیعی دارد که به سم زدایی و پاک سازی کبد کمک کرده و برای درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب مفید می باشد.

خاکشیر یک ملین طبیعی است و مصرف آن در دوران بارداری به درمان یبوست حاملگی کمک می کند.

مصرف خاکشیر در اواخر دوران بارداری به باز شدن دهانه رحم و تسهیل زایمان طبیعی کمک می کند.

تحقیقات نشان داده که مصرف خاکشیر به بهبود سلامت جنین کمک می کند.

نکته : فراموش نکنید که قبل از مصرف خاکشیر در دوران بارداری و شیردهی با پزشک خود مشورت کنید. گفته می شود که زیاده روی در مصرف خاکشیر به دلیل اثر نرم کنندگی که بر دهانه رحم دارد، خطر سقط جنین در سه ماه اول بارداری را افزایش می دهد.

در طب سنتی گفته می شود که خاکشیر ضعف قوای جنسی در مردان را که به دلیل وجود سودا ایجاد شده، برطرف می کند و به درمان ناباروری کمک می کند.

خاکشیر یک ملین طبیعی است که به هضم غذا کمک کرده و می تواند باعث درمان یبوست در نوزادان و کودکان شود.

خواص ضد باکتریایی خاکشیر خطر ابتلا به اسهال در نوزادان و کودکان را کاهش می دهد.

خاکشیر به دلیل طبع سرد و تر که دارد به درمان تب بالا و خارش پوست در نوزادان و کودکان مبتلا به آبله مرغان و سرخک کمک می کند.

نکته : توصیه می شود که خاکشیر را از سن 2 سالگی به بعد به رژیم غذایی نوزاد اضافه کنید، قبل از آن می توانید شربت خاکشیر را از صافی رد کرده و از آب آن به نوزاد بدهید.

خاکشیر به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی قوی که دارد برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا مفید می باشد.

خاکشیر در طب سنتی به دلیل طبع سردی که دارد، به عنوان یک تب بر طبیعی شناخته می شود.

خاکشیر با بهبود حرکات روده به پاک سازی و سم زدایی روده ها کمک کرده و با افزایش دفع چربی از بدن باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

یکی از خواص خاکشیر ناشتا کمک به لاغری و کاهش وزن است؛ هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذا خوری خاکشیر را بشویید و در یک لیوان آب ولرم حل کنید و بنوشید.

گفته می شود که برای چاقی و افزایش وزن اگر هر روز صبح ناشتا یک لیوان شربت خاکشیر و شیر بخورید، معده تقویت شده و با افزایش اشتها به درمان لاغری کمک می کند.

خاکشیر یک دیورتیک طبیعی است که با افزایش ادرار به دفع سموم از طریق کلیه ها کمک کرده و سنگ کلیه را درمان می کند. در طب سنتی از شربت خاکشیر و ترنجبین برای پیشگیری و درمان سنگ کلیه استفاده می شود.

برای این منظور کافی است یک لیوان خاکشیر را به‌ خوبی بکوبید و آن را به‌صورت پودری نرم درآورید، سپس در ظرفی ریخته و به مرور به آن آب اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست آید.

می‌توانید در هفته یک تا دوبار این مرهم را روی پاهایتان بمالید و شب تا صبح با آن بخوابید. این مرهم به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید فشارخون خود را کنترل کنید. بهتر است نوبت اول استفاده از خمیر در طول روز باشد.

شربت خاکشیر و ترنجبین با سم زدایی و پاک سازی بدن و دفع خلط های موجود در سیستم تنفسی به رفع بوی بد دهان کمک می کند.

هر روز عصر یک لیوان شربت ترنجبین و خاکشیر را بنوشید تا بوی بد دهان رفع شود.

در طب سنتی شربت خاکشیر یخمال به کاهش دمای بدن کمک می کند و یکی از بهترین نوشیدنی ها برای پیشگیری و درمان گرمازدگی محسوب می شود.

پزشکان توصیه می کنند که افراد مبتلا به ورم و زخم معده بهتر است از مصرف خاکشیر اجتناب کنند.

متخصصان طب سنتی توصیه می کنند که افراد مبتلا به آرتروز و روماتیسم بهتر است خاکشیر را به دلیل طبع سرد و تر که دارد، محدود کنند. این افراد بهتر است خاکشیر را با عرق نعناع یا عسل استفاده کنند.

طبیعت خاکشیر سرد و تر می باشد. خاکشیر حاوی مقادیر بالای اسید های چرب از جمله اسید لینوئیک، اسید لینولنیک، اسید اولئیک، اسید پالمتیک و اسید استئاریک می‌باشد.

از خاکشیر برای تهیه انواع شربت خاکشیر با آبلیمو، ترنجبین، زعفران و تخم شربتی، خاکشیر یخمال و سبزه عید با خاکشیر استفاده می شود.

منابع : bartarinha – asriran – tasnimnews

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

عوارض مصرف بیش از حد خاکشیر

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

بهداشت سلامت | رژیم غذایی لاغری چاقی دکتر کرمانی

تشک های فنر منفصل خوشخواب تشک های فنر منفصل خوشخواب در سال ۹۷ و با تغییر قیمت ها توانستند در

برخی فاکتورهای سبک زندگی و رژیم غذایی می توانند عامل چاقی شوند، اما گاهی اوقات برخی بیماری ها هم می

دانشمندان در کمیسیونی بین‌المللی، اولین رژیم غذایی جهانی را با هدف نجات کره زمین پیشنهاد کردند. به گزارش ایسنا، محور

کارشناسان سلامت معتقدند که عدم تشخیص بیماری تیروئید می‌تواند خطر ناباروری را افزایش دهد. به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان

عوارض مصرف بیش از حد خاکشیر

در یک مطالعه جدید متخصصان پنج نوع بی‌خوابی را معرفی کرده‌اند که هر یک با ویژگی‌های خاص خود از دیگری

طبق نتایج محققان، تغذیه نوزادان با تخم مرغ مواد مغذی مورد نیاز برای مغز بهتر را برایشان فراهم می کند.

یافته های جدید نشان می دهد مصرف هفته ای یکبار ماهی منجر به خواب بهتر و افزایش IQ کودکان می

بسته به نوع برندی که استفاده می‌ کنید، این عادت به ظاهر سالم ممکن است شما را در معرض مواد

شماره تلفن شرکت زمزم شرق تهران

ارتباط با سرور قطع می باشد. Generic Error Page

اشکالی در مشاهده این بخش روی داده است. لطفا مجددا از صفحه اول وارد شوید.

بازگشت به صفحه اول مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران

عوارض مصرف بیش از حد خاکشیر

واحد شغلی یا زمینه فعالیت مورد نظرتان را وارد کنید:

طراحی، قالب گیری و تولید انواع قطعات فایبرگلاس.

نشانی : ایران، تهران، تهران، جاده شهریار. باغستان‌. شهرک باباسلمان. خیابان شهید چالوکه. کوچه گلشو پلاک۷

خیاطی : چرخ خیاطی و/یا گلدوزی – لوازم و قطعات یدكی

نشانی : ایران، تهران، تهران، ایران، تهران، تهران، خ. خیام – مقابل بازار فرش پلاک 622

نشانی : ایران، تهران، تهران، تهران، سعادت آباد بین میدان بوستان (کتاب) و چهارراه سرو جنب بانک پارسیان پلاک 14

نشانی : ایران، تهران، تهران، اراک خیابان ولیعصر

نشانی : ایران، تهران، تهران، اراک خیابان ولیعصر

نشانی : ایران، تهران، تهران، سعادت آباد، میدان سرو ، ابتدای پاکنژاد، پلاک 26، واحد 14

نشانی : ایران، تهران، تهران، تهران – شهرک صنعتی عباس آباد

پخش تراکت در مشهد – توزیع تراکت در مشهد – پخش و توزیع تراکت در مشهد – تراکت پخش کن در مشهد – کارت پخش کن در مشهد

نشانی : ایران، خراسان، مشهد، مشهد – بلوار شفا – شفای 36 – پلاک 27

عوارض مصرف بیش از حد خاکشیر

واردات تجهیزات مصرفی آزمایشگاهی با برند Dani Lab و Ts Lab , توزیع مواد شیمیایی برند Merck و Sigma با ضمانت اصل بودن کالا

نشانی : ایران، تهران، تهران، خیابان سید جمال الدین اسد آبادی – کوچه 37

تولید کننده خوراک دام، طیور و آبزیان و سویای فول فت

نشانی : ایران، خراسان، بیرجند، خیابان جمهوری اسلامی ، جنب بانک ملی شعبه بازار ، پاساژ خیریه

نشانی : ایران، تهران، تهران، تهران، سه راه(میدان) اقدسیه، روبروی مسجد جامع، پلاک ۲۶، طبقه دوم

تولید کننده جوجه یکروزه گوشتی و تخم مرغ نطفه دار

نشانی : ایران، خراسان، بیرجند، خیابان جمهوری اسلامی ، جنب بانک ملی شعبه بازار ، پاساژ خیریه

موسسه حقوقی داور وکیل پایه یک دادگستری تهران 9121148725 و 44465884

تولید وپخش انواع وایت برد های اداری آموزشی-فانتزی –پایه وایت برد-میز تحریر-تابلواعلانات-تخته پاکن

موسسه حقوقی داور وکیل پایه یک دادگستری تهران 9121148725 و 44465884

موسسه حقوقی داور وکیل پایه یک دادگستری تهران 9121148725 و 44465884

نشانی : ایران، فارس، شیراز، خیابان قصردشت، خیابان برق، روبروی نمایشگاه اتومبیل فرزاد.

لابراتوار تخصصی دندانسازی وپروتزهای دندانی پورصالحی

نشانی : ایران، تهران، تهران، امیر آباد شمالی (کارگرشمالی)، بالاتر از فاطمی، نبش کوچه مریخ، پلاک 1، واحد 3، لابراتوار تخصصی دندانسازی و پروتز های دندانی پور صالحی

صدور و ارائه فاکتور رسمی

ارائه و صدور فاکتور رسمی معتبر مورد تایید سازمان امور مالیاتی کشور در اسرع وقت با کمترین هزینه موسسه حسابداری وحسابرسی تقدیم می کند. ارائه و صدور فاکتور رسمی از شرکتهای بازرگانی و تولیدی معتبر با چند سال سابقه کار

وکیل وکیل دعاوی ملکی وکیل دعاوی خانوادگی وکیل طلاق توافقی بهترین وکیل تهران

نشانی : ایران، تهران، تهران، تهران، ستارخان، ضلع غربي پل ستارخان، پلاك 616، واحد 4

شرکت نیکوشیمی فعالیت فروش درزمینه ای (مواد شیمیایی_اسانس-پودرفلزات-تجهیزات آزمایشگاهی_موادشیمیایی مرک آلمان) درخدمت صنعت کشور می باشد

نشانی : ایران، تهران، تهران، تهران میدان امام خمینی خ صوراسرافیل پ22

تجهیز صفر تا صد اتاق عمل در جهت هوشمند سازی بیمارستان ها

نشانی : ایران، تهران، تهران، نیاوران . منظریه . خیابان اقا خانی

ليست کامل زمینه‌هاى فعاليت شرکت‌های گوناگون ایران

جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:

آفتاب مرجع فارسی زبانان سراسر دنیا، از سال ۱۳۸۰ تا کنون است

ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم ، پلاک ۳

Skip Navigation Linksزمزم &gt تماس با ما

شماره تلفن شرکت زمزم شرق تهران

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ارسال شده توسط:بانوی قلم

درطب سنتی

۲۷ مهر ۱۳۹۴

187 بازدید

خاک شیر و هزاران فواید:

دوای درد گرمازدگی،  درمان گرمازدگی با گیاهان دارویی،درمان گرمازدگی با طب سنتی

 

عوارض مصرف بیش از حد خاکشیر

از زمان پارچ‌های بلور و قدیمی مادربزرگ‌ها تا لیوان‌های دسته بلند امروزی، همیشه شربت خاکشیر یار روزهای گرم تابستان ما ایرانی‌ها بوده است. از بیرون که بیایی و یک ذره گونه‌هایت از گرما سرخ باشد از دهان همه می‌شنوی شربت خاکشیر بخور، این شربت دوای قدیم گرمازدگی است.دانه‌های ریز ریز و قهوه‌ای خاکشیر هیچ‌وقت جایشان را به قرص و شربت‌های مختلف داروخانه‌ها نمی‌دهند و هیچ وقت هیچ دارویی

 

خواص خاکشیر و نحوه‌ی مصرف آن:

خانمها خاکشیر مصرف کنید خاکشیر جزو آن دسته از خوراکی هایی است که خوردن آن باعث از بین رفتن عطش و تشنگی می شود ولی جدای از اینها خاکشیر درمان مناسبی برای مشکلات دختران لاغر است چرا که اشتها می آورد و معده را تقویت می کند. از خواص دیگر خاکشیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:با جوش صورت وداع کنیدمخلوط ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق شاه‌تره، عرق کاسنی و عرق بیدمشک ترکیب خوبی برای درمان

 

رفع یبوست با گیاهان دارویی

غذایی که مدتی می‌ماند و خوراکی‌هایی که در آن مواد نگه‌دارنده زده باشند، یبوست را تشدید نموده و معده را ضعیف می‌کند.* ابتدا غذا به وسیله دندان‌ها باید خوب جویده شود و با بزاق دهان خوب مخلوط شود. خوب جویدن و نرم نمودن، اولین گام برای هضم بهتر مواد غذایی در بدن می‌باشد. * دوم باید غذا در محیط آرام و به دور از استرس خورده شود و در معده مواد غذایی با شیره معده خوب مخلوط شود.

 

برگرفته از مجله سلامت

 

تخم این گیاه که همان خاکشیر است، ریز و کمی دراز و معمولا به دو رنگ وجود دارد: قرمز که دارای طعم کمی تلخ است و دیگری قرمز تیره.

 

● خواص دارویی

 

▪ خاکشیر از نظر طب قدیم ایران، گرم و تر است.

 

▪ التیام‌دهنده زخم و جراحات است.

 

▪ جوشانده خاکشیر برای رفع اسهال‌های ساده و رفع ترشحات زنانگی مفید است.

 

▪ خاکشیر ادرار آور، تب‌بر و بازکننده صداست.

 

▪ برای دفع کرم، سرخک، مخملک و از بین بردن کهیر و التهابات پوستی مفید است.

 

▪ از گل‌ها و برگ‌های گیاه می‌توان برای رفع بیماری ناشی از کمبود ویتامین C استفاده کرد.

 

▪ در دفع سنگ کلیه موثر است. برای دفع سنگ کلیه می‌توان،‌ خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرد و صبح ناشتا خورد.

 

▪ برای برطرف کردن جوش‌های صورت که به‌ علت خوردن چربی و شیرینی زیاد ایجاد می‌شود باید جوشانده یک قاشق ترنجبین را با دو قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرده و هر روز صبح ناشتا به‌ مدت دو هفته آن را میل کنید تا جوش‌ها از بین برود.

 

● مضرات

 

▪ بعضی از افراد هنگامیکه خاکشیر می خورند ممکن است سردرد بگیرند اینگونه اشخاص باید خاکشیر را با کتیرا بخورند.

 

“سلامت نیوز

عوارض مصرف بیش از حد خاکشیر

 

* خاکشیر از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است.

* التیام دهنده زخم و جراحات است.

* جوشانده خاکشیر برای رفع اسهال‌های ساده و رفع ترشحات زنانگی مفید است.

* خاکشیر ادرار آور است.

* خاکشیر تب‌بُر است.

* برای دفع کرم مفید است.

* التهاب کلیه را برطرف می‌کند.

* سرخک و مخملک را دوا می‌کند.

* خاکشیر صدا را باز می‌کند.

* برای از بین بردن کهیر و التهابات پوستی از خاکشیر استفاده کنید.

* از گلها و برگهای گیاه می‌توان برای رفع بیماری ناشی از کمبود ویتامین C استفاده کرد.

* سنگ کلیه را دفع می‌کند. برای دفع سنگ کلیه می‌توان خارشتر، ‌خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرده وصبح ناشتا خورد.

برای برطرف کردن جوشهای صورت که بعلت خوردن چربی و شیرینی زیاد ایجاد می‌شود باید جوشانده یک قاشق ترنجبین را با دو قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرده و هر روز صبح ناشتا بمدت دو هفته آن را میل میل کنید تا جوشها از بین برود.

 

توجه:

 

بعضی از افراد هنگامیکه خاکشیر می‌‌خورند ممکن است سردرد بگیرند اینگونه اشخاص باید خاکشیر را با کتیرا بخورند.

 

نحوه مصرف:

 

می توانید آن را بشویید . سپس به همراه کمی شکر یا نبات در یک لیوان آب سرد بریزید و بخورید.

 

خواص خاکشیر

 

نروید بر زمین هرگز گیاهی

 

که ننوشته ست بر برگش دوایی (نظامی)

 

خاکشیر یا خاکشی یا شفترک یا خاکشور یا خاکژی گیاهی است از تیره صلیبیان به ارتفاع ۲۰ سانتی‌متر الی یک متر که به طور خودرو در باغ‌ها و صحراها می‌روید. دارای برگ‌هایی با بریدگی زیاد و گل‌های زرد روشن از تیره شب‌بو می‌باشد. از نظر تنوع دو نوع دارد؛ یکی تلخ که دانه‌های آن ریز و رنگ‌هایش مایل به سرخی است و گونه دیگر شیرین که دانه‌های آن بزرگ‌تر بوده و رنگش سرخ تیره می‌باشد. هر دو نوع گیاه یاد شده در اغلب نواحی ایران مخصوصاً دامنه‌های جبال البرز و در بیابان‌ها رشد می‌کند.

 

خواص کلی و درمانی خاکشیر

 

۱٫زخم‌ها و جراحات را التیام می‌بخشد.

 

۲٫در رفع اسهال روده و خونی و از بین بردن ترشحات زنانه و آب آوردن نسوج می‌توان استفاده کرد.

 

۳٫دانه‌های خاکشیر اندکی ضدعفونی کننده، ضد کرم و تب بر هستند.

 

۴٫ملین و خنک کننده با آب سرد است.

 

۵٫بذر آن بر میزان شهوت و میل جنسی می‌افزاید و اشتها را باز می‌کند.

 

۶٫تنظیم کننده دستگاه گوارشی بوده و ابتلاء معده را به بیماری‌ها مرتفع می‌سازد.

 

۷٫خوردن آن سبب نیکویی رنگ و رخسار می‌گردد. در این صورت خاکشیر را با دو برابر وزن آن، شکر مخلوط کنید و تا ده روز بخورید.

 

۸٫گرفتگی ادرار را برطرف می‌سازد و فربه‌کننده است.

 

۹٫دل مالش و دل ضعفه را از بین می‌برد.

 

۱۰٫برای رفع بیماری‌های نقرس، ورم گوش و دستگاه تناسلی مفید است.

 

۱۱٫برای اسهال ساده کودکان شیرخوار اثر دارد

 

برگرفته از سایت بیتوته

برچسب زده شده با:خاک شیر برای زن باردار خاک شیر برای کودکان خاک شیر و حاملگی خواص و مضرات خاک شیر درمان با خاک شیر درمان چاقی رفع یبوست سلامتی با خاک شیر طب سنتی گرمازدگی

۰۱ بهمن ۱۳۹۶

۱۳ اسفند ۱۳۹۴

۰۵ بهمن ۱۳۹۴

تان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

*

وب سایت

(( timeout ) {
setTimeout(
{
notice .getElementById(“cptch_time_limit_notice_91”)
if ( notice )
notice.style.display “block”
},
timeout
)
})(12)

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.
هشت
 − 
دو
  

.hide-if-no-js {
display: none !important
}

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *