عوارض مصرف بادام هندی

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم عوارض مصرف بادام هندی

در مورد اختلال اوتیسم چقدر اطلاعات دارید؟ از چه زمانی میتوان تشخیص داد که کودکی به اختلال اوتیسم مبتلا است؟ چگونه می توانیم ارتباطی موثر و درست با

علائم اولیه بارداری چیست؟ آیا می دانستید، هنگامی که عادت ماهانه تان به تاخیر می افتد، ممکن است چند هفته از بارداری تان گذشته باشد؟ حاملگی با بارور

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

کاشو یا بادام هندی درختی است که تا 14 متر رشد می کند و یکی از آجیل های خوشمزه از خانواده ی پسته ایان و سیب بادام هندی را تولید می کند. علمی بادام هندی Anacardium occidentale می باشد و بومی شرق برزیل است.

طبع بادام هندی گرم و خشک است. بادام هندی برای سلامت قلب، داشتن عضلات قوی، درمان کم خونی و بهداشت دهان و دندان مفید می باشد، بادام هندی همچنین از دیابت، کم خونی و سنگ صفرا جلوگیری می کند.

بادام هندی حاوی مس و آهن است که از چروک پوست صورت جلوگیری کرده و باعث جوان سازی پوست شود، همچنین بادام هندی از سرطان پوست جلوگیری می کند.

بادام هندی حاوی سلنیوم و روی می باشد که به درمان جوش صورت و آکنه کمک می کند، سلنیوم موجود در بادام هندی به کاهش التهاب پوست کمک کرده و جای جوش را درمان می کند.

بادام هندی حاوی مس می باشد و به عنوان یک روش طبیعی به تقویت و افزایش رشد مو کمک کرده و از ریزش مو و سفیدی مو جلوگیری می کند.عوارض مصرف بادام هندی

بادام هندی برای درمان کم خونی در کودکان مفید بوده و چون غنی از پروتئین است به کودکان کمک می کند تا استخوان های سالم و عضلات قوی تری داشته باشند.

پیش از مصرف هر گونه خوراکی و آجیل در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

پزشکان ایتالیایی معتقدند که مصرف روزانه آجیل هایی از جمله بادام هندی می تواند برای باروری مردان مفید باشد.

بادام هندی تاثیر قابل توجهی بر کیفیت اسپرم و  افزایش تولید اسپرم می گذارد و باروری را افزایش می دهد.

بادام هندی منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است که بدن را از آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می کند. محققان دریافته اند که مصرف بادام هندی هضم را بهبود بخشیده و سبب کاهش التهاب معده می شود.

بادام هندی حاوی مقادیر بسیار کم قند و کلسترول است که آن را به یکی از بهترین آجیل ها برای افراد دیابتی تبدیل کرده است، بادام هندی حتی باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می شود.

عصاره هیدرو اتانولی موجود در بادام هندی برای جلوگیری از افزایش قند خون و کاهش مقاومت به انسولین مفید است.

مطالعات نشان داده که بادام هندی حاوی مقادیر بالای فیبر رژیمی و چربی های غیر اشباع، پتاسیم و منیزیم است که می تواند برای درمان چربی و کلسترول بالای خون مفید باشد.

با وجود اینکه بادام هندی یکی از آجیل های با کالری بالا در نظر گرفته می شود، اما چربی های موجود در آن مفید هستند و تحقیقات نشان داده افرادی که حداقل دو بار در هفته بادام هندی مصرف می کنند وزن کمتری نسبت به کسانی که کمتر غذا می خورند، دارند.

بادام هندی باعث کاهش اشتها شده و به سم زدایی سیستم گوارش و افزایش چربی سوزی و سوخت و ساز بدن کمک می کند.

بادام هندی حاوی مقادیر بالای فیبر است که می تواند برای پیشگیری و درمان یبوست مفید باشد.

بادام هندی حاوی کالری بالایی بوده و زیاده روی در مصرف آن باعث چاقی و افزایش وزن می شود. همچنین بادام هندی برای چاقی صورت مفید می باشد.

تحقیقات نشان داده آنتی اکسیدان های فلاونول ها و پرو آنتوسیانیدین موجود در بادام هندی برای درمان سرطان مفید هستند.

بادام هندی غنی از مس است که در متابولیسم آهن کمک کرده و باعث تشکیل گلبول های قرمز خون می شود. همچنین بادام هندی منبع غذایی آهن است که به رفع خستگی و درمان کم خونی کمک می کند.

بادام هندی منبع خوبی از چربی های مفید اسید اولئیک و اسید های چرب ضروری است که برای قلب مفید هستند و از گرفتگی رگ ها و سکته قلبی پیشگیری می کند.

بادام هندی یک دیورتیک بوده و دارای پتاسیم و منیزیم می باشد که برای درمان فشار خون بالا مفید است.

مطالعات نشان داده بادام هندی به سم زدایی بدن کمک کرده و برای درمان کبد چرب و بیماری های کبدی مفید می باشد، همچنین مصرف منظم بادام هندی می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به سنگ های صفراوی شود.

میوه بادام هندی که سیب بادام هندی یده می شود دارای خواص ضد باکتری بوده و برای درمان زخم معده و ورم معده مفید هستند. آب میوه بادام هندی غنی از ویتامین C است و دارای اثر ضد چروک پوست می باشد.

در آمازون، مردم چای تهیه شده از پوست میوه بادام هندی را برای درمان اسهال خونی مزمن استفاده می کنند.

آب میوه ی بادام هندی به عنوان یک پماد برای درمان رماتیسم استفاده می شود.

روغن استخراج شده از دانه های بادام هندی به طور گسترده ای برای درمان ترک پا استفاده می شود. روغن بادام هندی دارای اثرات ضد زخم بوده و برای نیش مار استفاده می شود.

بادام هندی خام بسیار مغذی بوده و سرشار ازپروتئین و مواد معدنی ضروری از جمله مس، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، پتاسیم و روی است. ویتامین های موجود در بادام هندی عبارتند از ویتامین C، ویتامین B1، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B6، فولات، ویتامین E و ویتامین K (فیلوکینون).

همچنین بادام هندی یک منبع غنی از اسید اولئیک و استان می باشد.

منابع : healthline – organicfacts – stylecraze – draxe

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

بادام هندی یکی از محبوب ترین آجیل ها در کشورمان است که اگر مردم با خواص معجزه آسای آن برای سلامتی آشنا شوند محبوب تر هم میشود. با دلگرم همراه شوید.


بادام هندی منبع عظیم مواد مغذی و ویتامین‌ها بوده از ارزش غذایی بالایی برخوردار می‌باشد و با استفاده معقول و به اندازه از آن نیازهای بدن برطرف شده و دچار کمبود نخواهیم شد. طبیعت بادام هندی گرم و خشک بوده


گردآوری شده مجله ی دلگرم

عوارض مصرف بادام هندی


مریم امینی

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.




خانه

موبایل

عوارض مصرف بادام هندی

بادام زمینی، از نظر غنای پروتئینی، زیر گروه حبوباتی مثل، نخود، عدس و لوبیا می باشد و از این نظر می توان گفت جزو آجیل ه نیست.

بادام زمینی، منبع خوب انرژی است. 1 گرم بادام زمینی حاوی 5 گرم چربی، 16 گرم کربوهیدرات است.

بادام زمینی دارای پروتئین با کیفیت عالی می باشد. در بین آجیل ها، بادام زمینی دارای بیشترین مقدار پروتئین می باشد. 1 گرم بادام زمینی حاوی 25 گرم پروتئین می باشد. پس اگر کودک شما فقط بادام زمینی یا کره بادام زمینی می خورد، از کمبود پروتئین در کودک نگران خود نباشید.

چربی های موجود در بادام زمینی، از نوع غیر اشباع و خوب می باشند.

در 28 گرم بادام زمینی، حدود 2 گرم فیبر وجود دارد. این مقدار 9 درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین می کند.

بادام زمینی، دارای مقدار قابل توجهی ویتامین B3 می باشد، 112 میلی گرم در 1 گرم. ویتامین B3 باعث افزایش کلسترول خوب ( HDL) می شود، فرایند پیری را به تعویق می اندازد و همچنین از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند.

برای افزایش این ویتامین توصیه شده که مردان 16 میلی گرم در روز و زنان 14 میلی گرم در روز بادام زمینی مصرف کنند.

ویتامین E نیز در بادام زمینی وجود دارد. 28 گرم بادام زمینی در حدود 1درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تأمین می کند.

بادام زمینی دارای آنتی اکسیدان نیز می باشد. پس سلول را از خرابی و نابودی محافظت می کند، سیستم ایمنی را تقویت می کند.

جالب است بدانید که آنتی اکسیدان موجود در بادام زمینی به همان اندازه میوه ها می باشد و از سیب، چغندر و هویج، آنتی اکسیدان بیشتری دارد.

منیزیم موجود در بادام زمینی، گرفتگی عضلانی را دور می کند.

بادام زمینی دارای فولات نیز می باشد. فولات از کم خونی، رنگ پریدگی و ضعف جلوگیری می کند.

بادام زمینی حاوی پتاسیم می باشد. پتاسیم موجب تنظیم فشار خون و تنظیم ضربان قلب می شود و از گرفتگی عضلانی و ادم جلوگیری می کند.

فسفر در بادام زمینی وجود دارد که جلوی ضعف و خستگی را می گیرد.

بدون کلسترول می باشد.

مواد مغذی موجود در بادام زمینی: مقدار در 28 گرم

کالری 166

پروتئین 7/6گرم

کربوهیدرات 1/6 گرم

فیبر 3/2 گرم

چربی 14 گرم

ویتامین E 2/2 میلی گرم

ویتامین B3 8/3 میلی گرم

عوارض مصرف بادام هندی

فولات 1/41 میکروگرم

مس 19/ میلی گرم

منیزیم 5 میلی گرم

فسفر 11 میلی گرم

پتاسیم 187 میلی گرم

فواید بادام زمینی

1- بادام زمینی موجب گشاد شدن رگ های بدن و تسهیل جریان خون می شود و از لخته شدن خون و سکته مغزی جلوگیری می کند.

2- یک رژیم دارای بادام زمینی، به خاطر افزایش منیزیم، فولات، فیبر، مس و ویتامین E ، خطر بیماری قلبی را کم می کند. مصرف 28 گرم بادام زمینی در روز، موجب کاهش بیماری قلبی می گردد. برای جلوگیری از بیماری قلبی، حداقل 1 مشت بادام زمینی و دیگر آجیل ها یا 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را 4 بار در هفته میل کنید.

3- اگر 28 گرم بادام زمینی، آجیل و یا کره بادام زمینی در هفته میل کنید، 25درصد خطر پیشرفت سنگ کیسه صفر را کم کرده اید.

4- به خاطر دارا بودن چربی و کالری زیاد، به افراد چاق توصیه می شود که به میزان کم از آن بخورند. از 1 مشت بادام زمینی موجب افزایش وزن می گردد.

5- بادام زمینی را 2 بار یا در هفته مصرف کنید. ثابت شده است زنانی که از این امر پیروی می کنند، تا 85 درصد سرطان روده بزرگ را از خود دور کرده اند و به همین ترتیب مردان تا 27 درصد این سرطان را کاهش داده اند.

6- میوه نارس آن، ترشح شیر را زیاد می کند.

7- روغن بادام زمینی، ملین و رفع کننده یبوست می باشد.

8- بادام زمینی از نظر خواص، شبیه روغن زیتون می باشد.

مضرات بادام زمینی:

بسیاری از افراد به بادام زمینی حساسیت دارند. معمولا آلرژی افراد به بادام زمینی، در دوران کودکی ظاهر می شود.

اولین نشانه های آلرژی به بادام زمینی به صورت آبریزش بینی یا خارش پوست در قسمت هایی از بدن می باشد. نشانه های بعدی شامل: تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتی شکمی، سوزش زبان، سختی تنفس ، گلودرد یا درد در دیگر نواحی بدن، افت ناگهانی فشار خون، سرگیجه و در نهایت بیهوشی و مرگ است.

کم خوردن، بهتر از هرگز نخوردن است. بهتر است فرهنگ غذاخوردن خود و خانواده مان را تغییر دهیم.


تغذیه و تناسب اندام

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

اگر به انواع بادام حساسیت ندارید مصرف بادام هندی در دوران بارداری فواید تغذیه ای بی شماری دارد به شرط آن که به اندازه از آن استفاده کنید.

مصرف بادام هندی در دوران بارداری مزایا و مضراتی دارد. دوران بارداری یکی از حساس ترین دوران های زندگی مادر و فرزند است. غذاهایی که زن در مواقع عادی به راحتی می تواند میل کند در دوران بارداری باید یا از بره غذایی حذف کند یا با مراقبت بیشتری مورد استفاده قرار دهد. یکی از این مواد غذایی بادام هندی است. در نت نوشت امروز از مزایا و مضرات مصرف بادام هندی در دوران بارداری بدانید.

بخوانید: خواص بادام تلخ

بادام هندی علاوه بر خوشمزگی دارای انواع ویتامین ها و موادمعدنی است که آن را به یک منبع انرژی برای زن باردار تبدیل می کند. علاوه بر مصرف بادام هندی در دوران بارداری مواد غذایی زیر خاصیت زیادی برای مادر و جنین دارد:

این ماده که تنظیم کننده کارکرد قلب، ماهیچه ها و کلیه ها است و مانع از بروز پره اکلامپسی preeclampsia در زنان باردار می شود.  یک زن باردار به ۳۵۰ تا ۳۶۰ میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارد که در دوران غیر بارداری ۳۱۰ میلی گرم. است.  یک عدد بادام هندی حدود ۸۳ میلی گرم منیزیم دارد که حدود ۲۳ درصد میزان مورد نیاز زن باردار را تامین می کند.عوارض مصرف بادام هندی

بخوانید: دانه های روغنی حاوی امگا ۳ را بشناسید

یک عدد بادام هندی ۱۸۷ میلی گرم پتاسیم دارد که ۳/۹ درصد نیاز روزانه بدن را تامین می کند. این ماده معدنی که تنظیم الکترولیت مایعات بدن را بعهده دارد، باعث عادی شدن کارکرد سلول ها، بافت ها، و اعضا بدن می شود. پایین بودن سطح پتاسیم در بدن باعث ایجاد فشارخون می شود که در دوران بارداری برای مادر و فرزند بسیار خطرناک است.

یک زن باردار به ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم نیاز دارد.

بخوانید: خواص آرد بادام

برای قوی بودن دندان ها و استخوان های مادر و جنین فسفر ماده معدنی مهمی است. سلامت کلیه ها و جلوگیری از ایجاد عملکرد نادرست ژن ها از دیگر فواید وجود فسفر است. افراد بالای ۱۸ سال باردار به ۷۰۰ و اگر زیر ۱۸ سال باشد به ۱۲۵۰ میلی گرم فسفر در روز نیاز دارند. یک دانه بادام هندی ۱۶۸ میلی گرم فسفر دارد که بین ۱۳ تا ۲۴ درصد نیاز روزانه بدن زن باردار را تامین می کند.

یک عدد بادام هندی تقریبا ۱/۶۴ میلی گرم روی دارد که برابر ۱۳ درصد مورد نیاز بدن یک شخص بالغ است. زن باردار به ۱۱ تا ۱۲ میلی گرم روی در روز نیاز دارد. این ماده معدنی اهمیت زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن، سامت خون و از بین بردن لخته خون به عهده دارد. در مواقع عادی یک شخص بالغ فقط به ۸ میلی گرم روی به طور روزانه نیاز دارد.

مزایا و مضرات مصرف بادام هندی در دوران بارداری

این ماده معدنی که هسته اصلی داشتن استخوان های سالم است، برای انقباض و انبساط دیواره رگ ها و سیستم عصبی هم نقش حیاتی بازی می کند. یک زن باردار هر روز به ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارد. مصرف کم کلسیم در دوران بارداری خطر پره اکلامیسی را در زن باردار افزایش می دهد. یک عدد بادام هندی ۱۰ میلی گرم کلسیم دارد که فقط ۱ درصد نیاز روزانه بدن را تامین می کند. به همین دلیل در طول دوران بارداری مادر باید لبنیات و سبزی های حاوی کلسیم میل کند.

بخوانید: خواص آجیل برای قلب و سلامتی بدن

یک عدد بادام هندی ۱/۸۹ میلی گرم آهن دارد که تقریبا ۷ درصد نیاز بدن به آهن را تامین می کند. برای تشکیل سلول های خون، و گردش اکسیژن در اعضا، بدن به آهن نیاز دارد. زنان باردار به منظور پیشگیری از کم خونی، خستگی و ضعف باید از این ماده معدنی استفاده کنند. هر زن باردار روزانه به ۲۷ میلی گرم آهن نیاز دارد. در صورتی که در مواقع غیر بارداری این نیاز فقط ۱۸ میلی گرم است.

بخوانید: خواص بادام زمینی برای کودکان و بزرگسالان و زنان باردار

یکی دیگر از ویتامین های ضروری بدن ویتامین B9 یا فولیت folate است که برای زنان باردار اهمیت بیشتری هم پیدا می کند. رشد سیستم عصبی جنین وابسته به این ویتامین است. مهره شکاف دار از دیگر مشکلاتی است که در صورت کمبود این ویتامین برای جنین عارض می شود.

برای لخته شدن خون هنگام خونریزی بدن به ویتامین K نیاز دارد. یک عدد بادام هندی ۹/۷ میکرو میلی گرم ویتامین K دارد که حدود ۱۰ درصد میزان مورد نیاز بدن است. بدن زن در دوران بارداری به ۹۰ میکرو گرم ویتامین K نیاز دارد.

بادام هندی از نظر ماده معدنی حس دانه با ارزشی است. زن باردار باید در طی روز ۱۰۰۰ میکروگرم مس مصرف کند که ۶۲۲ میکروگرم آن در بادام هندی موجود است. هر شخص بالغ به ۹۰۰ میکروگرم مس نیاز دارد که یک عدد بادام هندی ۶۲ درصد آن را تامین می کند.

بخوانید: خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت

۳۰ گرم بادام هندی حدود ۸ گرم فیبر و ۱۵۵ کیلوکالری انرژی دارد. به همین دلیل برای تامین انرژی منبع غذایی خوبی است که خستگی را برطرف می کند. ولی مصرف زیاد آن باعث چاقی می شود.

زنان بارداری که لاغر هستند و کاهش وزن دارند یکی از راه های خوب برای رسیدن به تناسب اندام و افزایش وزن متناسب مصرف بادام هندی در دوران بارداری است. در صورتی که زن باردار کم وزن باشد جنین نیز وزن کمی خواهد داشت. اگر شاخص توده بدنی زن کمتر از ۱۸/۵ باشد لاغر محسوب می شود و باید وزن خود را افزایش دهد.

به طور معمول یک زن باردار که کمبود وزن ندارد در طول بارداری بین ۱۲/۵ الی ۱۸ کیلوگرم اضافه وزن خواهد داشت.

در صورتی که وزن تان کم است باید با کمک متخصص زنان و یک مشاور تغذیه از یک بره غذایی مناسب استفاده کنید تا کمبود وزن تان جبران شود و خطری برای جنین بوجودنیاید.

یادتان باشد یک قاشق غذاخوری کره بادام هندی ۹۴ کالری دارد. یک مشت بادام هندی حدود ۱۶۰ کالری دارد. همین مقدار بادام هندی بوداده ۱۶۴ کالری انرژی دارد. به همین دلیل مواظب باشید با مصرف بیش از حد آن خود را به خطر نیندازید و دچار اضافه وزن نشوید که از دست دادن آن مشکل تر اضافه کردن وزن است.

شاخص توده بدنی ۱۸/۵ تا ۲۴/۹ یعنی وزن متعادل و شاخص توده بدنی بالای ۲۵ اضافه وزن را نشان می دهد.

با وجودی که بادام هندی یک منبع غذایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی ضروری و نیز منبع انرژی محسوب می شود و برای دوران بارداری هم توصیه می شود، معهذا به منظور پیشگیری از چاقی و فشارخون باید مصرف بادام هندی در دوران بارداری را در حد متعادل نگاه دارید که در حدود یک مشت به طور روزانه است. دلیل آن هم میزان چربی اشباع شده بادام هندی است.

مصرف بیش از اندازه چربی های اشباع شده منجر به کلسترول می شود که در پی آن کبد چرب و گرفتگی عروق و رگ ها و نیز فشارخون بروز می کند. بهتر است طوری بره ریزی کنید که فقط ۱۰ درصد مواد غذایی مورد نیاز بدن تان از چربی اشباع شده تشکیل شده باشد.

علاوه بر مشکلات برای زنان باردار، جنین نیز در معرض چاقی قرار می گیرد که پس از به دنیا آمدن بیماری های مثل دیابت و فشارخون شانس بیشتری برای بروز در او حتی در سنین نوجوانی و جوانی پیدا می کند.

بعضی افراد به انواع بادام حساسیت دارند. مواظب مصرف بادام هندی در دوران بارداری باشید و در صورت هر گونه نشانه حساسیت مثل درد در شکم، انقباضات شکمی، گیجی، استفراغ و تهوع، مشکل در بلع، خارش، اشک ریزی، قرمزی پوست، آب ریزش بینی و تنگی نفس سریعا مادر را باید به پزشک برسانید. آنافیلاکسی نیز شوک بر اثر حساسیت به مواد غذایی است که باعث افت شدید فشارخون، تنفس نظم و حتی کما می شود که نیازمند فوریت های پزشکی است.

بخوانید: نشانه های حساسیت به بادام زمینی

اگر سابقه حساسیت به بعضی از مواد غذایی از جمله بادام دارید بهتر است از آجیل ها، میان وعده ها، کرم ها، سس، غذاهای آسیایی، بستنی، کیک، انواع بیسکویت ، شیرینی و شکلات که حاوی بادام هندی یا بادام زمینی است استفاده نکنید.

منبع: curejoy.com

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر جوابی برای من داده شد مرا از طریق با خبر کن

عوارض مصرف بادام هندی


Current ye@r *


Leave this field empty

شاید عاشق شدن آخرین فرصت هرکسی برای آدم بودن است. شما هم موافقید؟»

«متری شیش و نیم» به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی سید جمال ساداتیان و گروه بازیگری پیمان معادی، نوید

همان قدر که «در دنیای تو ساعت چند است؟!» فیلم عام تر و جهان شمول تری بود و به همین میزان مخاطب

سرخپوست دومین فیلم داستانی بلند نیما جاویدی است. این فیلم با بازی نوید محمدزاده، پری ناز ایزدیار، مانی حقیقی، ستاره پسیانی

فیلم غلام رضا تختی جدید ترین ساخته‌‌ی بهرام توکلی و نویسندگی و تهیه کنندگی سعید ملکان به زندگی و مرگ جهان پهلوان

رژیم لاغری نظامی یک رژیم کالری-محدود است که برای رسیدن به کاهش سریع وزن

در نت نوشت امروز با چالش رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم همراه باشید.

در ۳۰ روز با رژیم مدیترانه ای به آرزوی لاغری برسید! روز پانزدهم. اگر

میلاد صدرعاملی کارش را با دستیاری در فیلم دختری با کفش های کتانی ساخته

اگرچه Galaxy S1 هنوز به طور رسمی معرفی نشده است، اما طبق اخبار درز

© 219 – Netnevesht


کاربری


رمز عبور

مرا به خاطر داشته باش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟


کاربری یا :


ورود| ثبت

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *