عوارض متفورمين لاغری

 گفته می شود که متفورمین به کاهش وزن کمک می کند و همین امر باعث شده افراد زیادی خودسرانه از این دارو مصرف کنند. در این مطلب به بررسی این مسئله می پردازیم

در کنار دیابت، متفورمین نشان داده می تواند مزایایی برای سندروم تخمدان پلی کیستیک نیز داشته باشد. دلیل اصلی بروز سندروم تخمدان پلی کیستیک مشخص نیست و این بیماری، یک عدم تعادل هورمونی در خانم ها است که می تواند شامل بی نظمی در قاعدگی، کیست در تخمدان ها و هورمون آندروژن اضافی شود.یکی از عوارض جانبی معمول دریافت متفورمین، لاغری است. کاهش وزن معمولا برای کاهش خطر دیابت نوع 2 مطلوب است و به همین دلیل متفورمین برای کاهش و کنترل دیابت نوع 2 مفید است.چون کاهش وزن می تواند نتیجه خوردن متفورمین باشد، آیا همه می توانند از آن برای لاغری استفاده کنند؟

اگر می خواهید بدانید : درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک با زردچوبه

اگر می خواهید بدانید : سندرم تخمدان پلی کیستیک قابل درمان است؟

اگر می خواهید بدانید : سندرم تخمدان پلی کیستیک شایع ترین اختلالات غددی زنانعوارض متفورمين لاغری

اگر می خواهید بدانید : اگر سندروم تخمدان پلی کیستیک دارید، صبحانه بخورید!

کمی اما نه به صورت کامل. تحقیقات نشان داده متفورمین برای درمان مشکل اضافه وزن در افراد چاق، بی خطر است. با این حال شاید دریافت متفورمین برای همه انتخاب مناسبی نباشد، مخصوصا آنهایی که اضافه وزنشان آنچنان بالا نیست. مطلع کردن پزشکتان قبل از دریافت هرگونه دارویی ضروری است.

متفورمین در سال 195 به عنوان داروی ضد دیابت معرفی شد و از آن زمان به بعد به عنوان یک داروی شایع برای درمان و پیشگیری دیابت نوع 2 مورد استفاده قرار می گیرد.یکی از روش های اصلی که متفورمین با آن کار می کند، کاهش مقاومت به انسولین است. مقاومت به انسولین از دلایل اصلی ابتلا به دیابت است و همچنین می تواند منجر به سندروم تخمدان پلی کیستیک شود.با اینکه مکانیزم اصلی اینکه چگونه متفورمین به کاهش وزن کمک می کند، کاملا مشخص نیست اما همین که باعث می شود مقاومت به انسولین کاهش یابد، یکی از عوامل کمک کننده به کاهش وزن است. متفورمین، مقدار تولید گلوکز توسط کبد و جذب گلوکز توسط روده را کاهش می دهد و جذب گلوکز توسط عضلات را بالا می برد.متفورمین به عنوان دارویی برای حساس کردن بدن به انسولین کاربرد دارد تا یک داروی کاهش وزن. در واقع کاهش وزن یکی از عوارض جانبی است که متفورمین در بدن به همراه دارد.

در یک تحقیق که سال 212 انجام گرفت، بی خطر بودن و تحمل پذیری متفورمین برای کاهش وزن آزمایش شد. این آزمایش روی داوطلبانی انجام شد که در بره پیشگیری از دیابت شرکت کرده بودند. در گروهی که متفورمین استفاده می شد، هیچگونه مشکلی دیده نشد. همچنین گروهی که متفورمین استفاده می کردند، در مقایسه با گروه دیگری که شبه دارو به آنها داده می شد وزن پایین تر و میان تنه لاغر تری پیدا کردند.همچنین شرکت کنندگان به مدت دو سال مصرف متفورمین و دارونما را ادامه دادند. بعد از دو سال مشاهده شد گروهی که متفورمین استفاده می کنند، به کاهش وزنشان ادامه داده اند. محققان به این نتیجه رسیدند که متفورمین، دارویی مفید برای پیشگیری از دیابت است و تا بیش از 1 سال دوام دارد.دیگر تحقیقات نشان دادند متفورمین به تنهایی کالری دریافتی را کاهش می دهد و تاثیری بر درصد چربی بدن ندارد. همچنین مصرف متفورمین در کنار ورزش، تاثیر بالاتری روی کاهش وزن بدن نسبت به ورزش تنها دارد.با این حال، همه تحقیقات با استفاده از متفورمین به کاهش وزن قابل توجهی دست پیدا نکردند. برخی تحقیقات نیز نشان دادند کاهش وزن با استفاده ازمتفورمین فرآیندی سریع نخواهد بود. شاید یک تا دو سال طول بکشد تا متوجه کاهش وزن محسوسی با استفاده از متفورمین شوید.

متفورمین به نوعی طراحی شده تا به افرادی که دچار مشکل دیابت نوع 2 هستند، کمک کند قند خون خود را کنترل کنند. اگر مشکل قند خون نداشته باشید، می توانید از متفورمین استفاده کنید؟ در یک تحقیق که سال 213 انجام شد محققان به آزمایش کاهش وزن در افراد چاقی پرداختند که عده ای از آنها مشکل مقاومت به انسولین داشتند و گروهی نیز خیر.متفورمین، میزان کاهش وزن را در هر دو گروه افزایش داد. با این حال افرادی که به انسولین مقاوم بودند، از کسانی که به انسولین حساس بودند وزن بیشتری کم کردند.این تحقیق نشان داده متفورمین می تواند به کسانی که مشکل مقاومت به انسولین دارند و کسانی که سالم هستند در کاهش وزن کمک کند.با این حال، تحقیقات دیگر کاهش وزن چشمگیری را در افرادی که مشکل قند خون نداشتند نشان نمی دهند. به همین دلیل تحقیقات بیشتری برای تاثیر متفورمین روی کاهش وزن نیاز است.

بدانید : متفورمین را چگونه مصرف کنیم و متفورمین چه عوارضی دارد؟

بدانید : متفورمین و کاهش وزن (هر آنچه باید در مورد متفورمین بدانید)

گردآوری : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع : kermany.com

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

اکستنشن مژه چیست و چه عوارضی دارد؟

قرص پروپرانولول چیست؟ همه چیز در مورد قرص پروپرانولول

چگونه تن نارنجی موهای رنگ شده را از بین ببریم؟

پرده ریسه ایی، جدیدترین مدل پرده که می توانید در خانه درست کنید + آموزش

فواید بلک ماسک و ماسک طلا برای صورت

انتشار عکس بدون آرایش و فیلتر جنیفر لوپز در 49 سالگی توسط خودش!

سلبریتی هایی که ناگهان ظاهر خود را کاملا عوض کردند! + عکس

امگا3 را هم بخورید هم به پوستتان بزنید!!

مریم معصومی، پویا امینی و نیلوفر پارسا در تئاتر «مرگ فیدل»

کارل لاگرفلد Karl Lagerfeld طراح مشهور برند شنل درگذشت

چه چیزهایی در سفره هفت سین هست و چرا ؟

علت درد رگ سیاتیک چیست و درمان درد سیاتیک چگونه است؟

درمان التهاب مری در اثر ریفلاکس و ترش کردن معده

مدل لباس در بفتا 219، کیت میدلتون تا ایرینا شایک

سحر قریشی، مهتاب کرامتی، هدی زین العابدین، نگار فروزنده و در اکران یک سریال

چطور کاشی آشپزخانه را با کابینت ست کنیم؟

تزیین کفش مجلسی با 12 ایده جالب و ساده!!

1 راه پنهانی برای افزایش كلسیم

8 لباس زنانه برای میهمانی های عصر و نیمه رسمی

عکس های بهاره کیان افشار، متین ستوده، سمیرا حسن پور در حاشیه یک نمایش

رنگهای فانتزی چه مدت زمان بر روی موها دوام می آورند ؟عوارض متفورمين لاغری

شعر علی ای همای رحمت شهریار : خواب اسرار آمیز+دست خط استاد

ترامادول و هر آنچه باید در مورد ترامادول بدانید

7 ویتامین و مکمل مورد نیاز بدن بعد از 4 سالگی

افراد مشهور عقاید مختلفی در مورد دوستی دارند ؛ ما در این مقاله به برخی از این سخنان اشاره می‌کنیم

اگر در هر یک از زمینه های خانواده، ترس، اضطراب،افسردگی، روابط عاطفی، روابط زناشویی و مسائل جنسی نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

قدس آنلاین- مهسا اسلامی: به تازگی مصرف قرص متفورمین که نوعی قرص کاهش دهنده قند خون برای بیماران دیابتی و توسط پزشک متخصص تجویز می شود با باوری غلط که باعث کاهش وزن می شود در بین جوانان مخصوصاً بانوان ها رایج شده است.

باوری غلط و خطرناک که باعث عوارض جبران ناپذیر در فرد مصرف کننده خواهد شد. و به اطمینان می توانیم بگوییم به انجام این کار فقط می توان گفت لاغری کاذب به شرط از دست دادن سلامتی در این مورد گفتگویی با  دکتر حسین دکترای داروسازی داشته ایم که خواندنی است و زنگ خطری برای تمام بانوان و افرادی است که از روی بی اطلاعی و صرفاً برای کاهش وزن به مصرف این قرص روی می آورند. * آقای دکتر حسینی قرص متفورمین در اصل برای چه مشکلی در سیستم ایمنی بدن تجویز می شود؟ ** قرص متفورمین نوعی دارو مخصوص افرادی است که قند خون آنها از حد نرمال 14-11 بالاتر می رود که این خود نیز دلایل متفاوتی دارد «دیابت ارثی، افزایش وزن، تغییرات هورمونی و» ترکیبی داخل این قرص وجود دارد که باعث نشست قند خون بیمار می شود و از افزایش قند خون و عوارض آن جلوگیری می کند. حتی افرادی که قند خون آنها تا 15 هم می باشد به خوردن قرص توصیه شوند و با پیاده روی و رژیم غذایی سالم و کمتر کردن وعده های غذایی شیرین بیماری کنترل می شود. * علت استفاده از این قرص در بین بعضی از افراد مخصوصاً بانوان چیست؟ ** متأسفانه توسط افرادی شیاد این طرز فکر در بعضی افراد بوجود می آید که با مصرف این قرص چون باعث کاهش قند خون می شود اشتها کاهش می یابد در نتیجه کاهش وزن به دنبال خواهد داشت در حالی که حتی اگر این مسأله درست هم باشد حداکثر تا 3 ماه اولیه آن هم حداکثر کاهش وزن 2-1 کیلو می باشد و بعد از 3 ماه کم کم عوارض خود را نشان داده و در 6 ماه کامل ظاهر می شود. * عوارضی که بعد از این مصرف و با گذشت 3 تا 6 ماه گریبانگیر مصرف کننده می شود چگونه اند؟ ** استفاده از این قرص به دلیل اینکه قند خون را کاهش می دهد فشار خون را پایین می آورد و اگر فرد در این حالت از محلول قندی استفاده نکند احتمال شوک و غش در آن بسیار بالا می رود کم کم مصرف این قرص بر روی سیستم گوارش و سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد که همراه با حالت تهوع شدید و استفراغ و ضعف و بی حالی شدید همراه است و ضعف در سیستم ایمنی بدن انسان را مستعد به ابتلا به انواع بیماریها که کوچکترین آنها سرماخوردگی های مکرر، سوؤ تغذیه، ریزش مو می باشد تا بیماریهای سخت تر مثل آسیب های جدی به کبد و عملکرد آن که سلطان بدن یده می شود و ضرر رساندن به عملکرد این عضو مهم عملکرد تمامی ارگانهای بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. * آقای دکتر توصیه شما به این افراد چیست واقعیت استفاده از این برداشت نادرست به نفع چه کسانی است؟ ** ابتدا توصیه من به تمام همکارانم این است این قرص و قرص های مشابه را بدون نسخه پزشک به هیچ فردی که خواستار خرید آن است نفروشند دوماً به تمام افراد بخصوص بانوان توصیه می کنم برای لاغری بدنبال راههای اشتباه و پر ضرر نباشند و به حرف دیگران که متخصص نیستند اصلاً توجه نکنند بهترین روش برای لاغری ورزش مداوم و رژیم غذایی سالم و حتی قرص و داروهای لاغری هم که در داروخانه ها موجود است فقط باید با تجویز پزشک و دادن آزمایشات لازم توسط پزشک متخصص توصیه می شود زیرا گاهی چاقی هورمونی، ارثی و یا عملکرد رتب بعضی غدد مثل تیروئید می باشد که درمان خاص خود را می طلبد.

تمامی حقوق برای قدس آنلاین محفوظ است.

© 218 www.qudsonline.ir

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *