عوارض قطع ناگهانی داروی ضد افسردگی

بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی، بعد از مدتی مصرف سرتالین و یا سایر داروهای افسردگی فکر می کنند که دیگر می توانند مصرف را قطع کنند. در این مطلب نظر چندین مجله معتبر پزشکی در سرتاسر دنیا را برای شما گلچین کرده ایم که چکیده آخرین تحقیقات دنیا در سال ۲۰۱۹ از زبان چندین فوق تخصص روانشناس می باشد.

ممکن است به نظر برسد که دیگر نیازی به دارو نیست، اما در موارد، به داشتن احساس بهبودی کمک می کند. به همین دلیل توجه کردن به درمانی که توسط پزشک تجویز می شود، مهم است. اگر فکر می کنید برای قطع مصرف داروهای ضد افسردگی آماده اید، از پزشک بخواهید نسخه ای را تجویز کند که به بدن کمک کرده تا به آرامی با نبود دارو سازگار شود.

داروهای ضد افسردگی به تعادل مواد شیمیایی مغز به انتقال دهنده های عصبی کمک می کنند. مواد شیمیایی مغز روحیه و احساسات را تحت تاثیر قرار می دهد. عدم تعادل می تواند موجب افسردگی شدید یا اختلالات اضطرابی شود. داروهای ضد افسردگی این اختلال را تصحیح می کنند، اما برای بیشترین تاثیر چهار هفته یا بایستی مصرف شوند.

حتما بخوانید: ۵ مکمل قوی برای درمان سریع افسردگی (کاملا طبیعی و بدون عوارض)

عوارض قطع ناگهانی داروی ضد افسردگی

اگر به دلیل عوارض جانبی ناخوشایند تمایل به قطع مصرف سرتالین دارید، به یاد داشته باشید که پیدا کردن درمان مناسب ممکن است دارای آزمون و خطا و برخی هشدارها باشد. تا زمانیکه با پزشک صحبت نکرده اید مصرف دارو را قطع نکنید. ممکن است به نظر برسد که دیگر نیازی به مصرف دارو نیست، اما اگر مصرف را قطع کنید، دارو بدن را ترک خواهد کرد و ممکن است علائم برگردند.

ترک دارو بدون مشاوره با پزشک می تواند سلامتی را تهدید کند. خودکشی نگرانی جدی می باشد. که می تواند باعث برگشت علائم و عود افسردگی شود. اگر دچار عود و شروع مصرف مجدد داروهای ضد افسردگی می باشید، چند هفته طول می کشد تا داروها مجددا وضعیت را متعادل کنند.

ترک سرتالین می تواند باعث برگشت علائم شود. قطع ناگهانی مصرف دارو هم چنین ممکن است افسردگی را بدتر کند. برخی از اثرات احتمالی ترک سریع دارو به شرح زیر است:

بیمار شدن. سندرم قطع مصرف سرتالین که همچنین ترک سرتالین یده می شود، زمانی اتفاق می افتد که فرد به طور ناگهانی مصرف این داروها را قطع کند. بسیاری از افراد مبتلا به ترک سرتالین احساس می کنند که مبتلا به آنفولانزا یا مشکلات معده هستند. همچنین ممکن است افکار یا تصاویر مزاحم را تجربه کنند.

تاخیر درمان. قطع مصرف دارو می تواند باعث تاخیر در دوره درمان شود. که ممکن است زمان لازم برای احساس بهتر شدن را افزایش دهد یا باعث تشدید علائم شود.

تفکر خودکشی. عدم درمان مناسب می تواند خطر ابتلا به افکار خودکشی را افزایش دهد. موسسه آمریکایی پیشگیری از خودکشی می گوید: شایعترین مشکل سلامتی مرتبط با خودکشی افسردگی است.

تشدید سایر علائم. قطع مصرف داروهای ضد افسردگی ممکن است سایر علائم مرتبط با افسردگی مانند سردرد، درد یا بی خوابی را بدتر کند. علاوه بر این، افسردگی درمان نشده می تواند وضعیت را برای درمان سایر مشکلات سلامتی دشوارتر کند. سایر علائم ترک سرتالین عبارتند از:

حتما بخوانید: ۹ تا از بهترین دمنوش ها برای تقویت اعصاب و آرامش کدامند؟ (جدیدترین تحقیقات)

به محض تشخیص بارداری مصرف سرتالین را قطع نکنید. به گفته کالج آمریکایی زنان و زایمان، زنان باردار دارای مشکلات روانپزشکی درمان نشده یا با درمان ناقص، از جمله افسردگی، ممکن است در طول حاملگی کمتر مراقب خودشان باشند. اجازه دهید پزشکی که افسردگیتان را درمان می کند بداند که حامله هستید. و البته، اجازه دهید پزشکی که حاملگیتان را کنترل می کند، بداند که افسردگی دارید و دارو مصرف می کنید. باهم، می توانید درمورد بهترین درمان افسردگی در دوران بارداری تصمیم بگیرید.

برخی از افراد مبتلا به افسردگی سرتالین را به طور حدود ادامه می دهند. دیگران می توانند بعد از یک دوره ی چند هفته یا چند ماهه مصرف آن را قطع کنند. بهترین راه برای قطع مصرف داروهای ضد افسردگی این است که دارو را به آرامی تحت نظارت پزشک کم کنید. این کاهش آهسته دوز دارو تا قطع کامل آن ادامه می یابد. با مراقبین سلامتی در مورد ترکیب تغییرات شیوه زندگی زیر، به منظور بهبود سلامتی کلی، کاهش علائم افسردگی و جلوگیری از عود صحبت کنید، روش های زیر برای بهبود شما بخصوص وقتی سرتالین را قطع می کنید بسیار مفید می باشند:

حتما بخوانید: ۸ تا از بهترین گیاهان دارویی برای کمک به درمان سریع افسردگی در بزرگسالان

هیچ دو نفری در دنیا به طور یکسان به ترک داروهای ضد افسردگی پاسخ نمی دهند. در واقع پزشکان هیچ راهی برای تشخیص افراد دارای برگشت علائم ندارند. با پزشک صحبت کنید و در مورد سلامتی خود قضاوت نکنید و سرتالین را تنها با مشاوره او قطع کنید.

زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

فروشگاه اینترنتی لوتوس با حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت های اینترنتی و ۸ سال سابقه در بستر فروشگاههای اینترنتی دارای سابقه درخشان در این زمینه میباشد. ما دارای نماد اعتماد الکترونیکی و تاییدیه رسانه های دیجیتال می باشیم. تماس: ۲۸۴۲۶۹۲۹ -۰۲۱
تماس با ما: [email protected]

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *