عوارض قطع مصرف قرص آلپرازولام

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– در این مطلب درباره‌ی افرادی که برای مدت طولانی داروهایی از دسته بنزودیازپین‌ها مثل زاناکس(آلپرازولام) مصرف می‌کنند و به این دارو وابسته می‌شوند، می‌خوانیم. در قسمت قبل توضیحاتی در رابطه با داروی آلپرازولام داده شد. در ادامه دکتر زهرا کلاهدوز، داروساز در این باره که چرا قطع بعضی داروها نیاز به بره زمانبندی تدریجی دارد؟ به نبض ما می گوید: زمانی‌که افراد مصرف کننده آلپرازولام، تلاش می‌کنند که این دارو را قطع کنند، ممکن است علائمی از جمله روان پریشی (سایکوز)، اضطراب و حتی حملات صرع را تجربه کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که وابسته به زاناکس (آلپرازولام) هستند حتماً با یک پزشک معتمد جهت کاهش دوز تدریجی دارو، طی یک بره مطمئن مشورت کنند.

دکتر کلاهدوز در پاسخ به این پرسش می گوید: نحوه صحیح کاهش دوز و طول دوره پروسه کاهش دوز، کاملاً وابسته به این است که فرد چه مدت و چه مقدار زاناکس مصرف کرده و زاناکس چه عوارضی برای او در پی داشته است.عوارض قطع مصرف قرص آلپرازولام

وقتی که فردی یک بنزودیازپین نسخه ای (داروی ضد اضطراب از دسته بنزودیازپین‌ها از جمله آلپرازولام را که پزشک برای او تجویز کرده) مصرف می‌کند، عملکرد بدن و ذهن هر دو به آن ماده وابسته می‌شوند و از آن ماده دارویی به عنوان سوخت استفاده می‌کنند. به طوری که بدون آن دارو فرد ممکن است علائم ناخوشایند ترک را تجربه کند. وی با اشاره به این موارد می گوید: علائم ترک (Withdrawal Symptoms) آلپرازولام عبارتند از حملات صرع، تشنج و فشار خون بالا. اگر این علائم به طور کامل درمان نشود، می‌تواند بسیار جدی و خطرناک باشد. این علائم می تواند تا حدی شدید باشد که افراد را دچار پارانوئیا (بیماری ذهنی که فرد به طور غیرمنطقی باور دارد که شخص مهمی است، این گونه افراد نمی‌توانند به سایر افراد اعتماد کنند و تصور دارند که دیگران از آنها متنفرند و تلاش می‌کنند به آنها آسیب برسانند)، افسردگی و خشم غیرعادی کند.

فاکس نیوز گزارش می دهد، تهدیدهایی که حین ترک یکباره این دسته داروها مطرح است، عبارتند از:

چه عواملی موجب عدم توانایی قطع دوره مصرف داروی آلپرازولام می شود؟ این داروساز در پاسخ به این پرسش می گوید: عواملی فرد را وادار می کند، دوباره به مصرف دارو ادامه دهد، این عوامل عبارتند از:

1- عدم گذراندن دوره کامل ترک دارو

2-برقراری ارتباط با سایر افرادی که سوء مصرف مواد را دارند به محض اتمام درمان: آن دسته از افرادی که از شبکه حمایتی برخوردار نیستند، به محض اینکه به زندگی بدون دارو بازگشتند و به اصطلاح پاک شدند، بسیار در معرض آسیب هستند که به دوره سوء مصرف برگردند.

3- عدم یافتن درمان مناسب هم ممکن است احتمال شکست را بالا ببرد و فرد به دوره سوءمصرف خود بازگردد.

به همین دلیل کاهش دوز دارو زیر نظر پزشک همیشه ضروری است. این مسئله زمانی که در ترک بنزودیازپین‌ها به علائم ترک برخورد می‌کنیم اهمیت دوچندانی دارد. مدیریت و کنترل این علائم آن هم در شرایطی که قطع دارو یکباره یا خیلی سریع انجام شده باشد بسیار اهمیت دارد.

چرا که ممکن است فرد مصرف کننده دوباره به استفاده از همان داروها روی آورد. طبق گزارش NIDA، حدود 6-4 درصد افرادی که با مصرف این مواد دست و پنجه نرم می‌کنند، طی یکسال اول بعد از درمان دوباره به دوره‌ی سوء مصرف خود باز می‌گردند.

دکتر کلاهدوز می گوید: متاسفانه بعضی افراد روش پزشکی ترک ماده را انتخاب نمی‌کنند، این افراد خودسرانه دوز داروی مصرفی را کاهش می‌دهند و در نهایت این پروسه ترک را نیمه کاره رها می‌کنند.

افرادی که بیشترین اختلالات و عوارضی را تجربه می‌کنند، غالباً با اختلالات سلامتی ذهنی‌ای درگیر می‌شوند که از ابتدا زاناکس(آلپرازولام) برای درمان آن تجویز شده است. برای مثال فردی را در نظر بگیرید که دچار اختلال اضطرابی است، و آلپرازولام برای کنترل و درمان این اختلال برای او تجویز می‌شود، در صورت مصرف نادرست آلپرازولام یا مصرف آن بعد از یک مدت طولانی به دارو وابسته می‌شود.

حال در این شرایط اگر به صورت یکباره یا خیلی سریع دارو را قطع کند، نه تنها علائم ناخوشایند ترک دارو برای او ایجاد می‌شود، بلکه علائم اختلال اضطرابی هم شدیدتر و از گذشته به سراغ او می‌آید.

کاهش دوز تدریجی دارو به صورت کنترل شده، زیر نظر یک پزشک متخصص یا کادرمانی، بهترین راه برای اجتناب از عواقب منفی ناشی از ترک دارو از جمله روان پریشی (سایکوز) و تشنج است. کاهش دوز به این روش به تیم درمانی این اطمینان را می دهد که بیمار ایمن و تحت کنترل باقی می‌ماند.

– اینکه فرد از نظر مایعات تامین باشد بسیار اهمیت دارد. کم آبی (دهیدراتاسیون) به طور جدی علائم ترک را بدتر می‌کند.

– از مصرف محرک هایی مثل کافئین باید اجتناب شود، چرا که موجب تشدید علائم ترک می شود.

– از مصرف الکل هم باید شدیداً اجتناب شود.

– به علت احتمال بروز تهوع در افرادی که در حال گذراندن دوره ترک هستند، مصرف غذاهای کم ادویه یا بی‌ادویه توصیه می‌شود.

– غذاهای با پروتئین بالا می‌تواند باعث افزایش قدرت بیمار شود و انرژی کافی برای او تامین کند.

اولین قدم برای کاهش دوز دارو این است که تصمیم گرفته شود با چه دوزی درمان شروع شود. این امر نیاز به نظارت مستقیم پزشک در تیم درمانگر دارد که مقدار مصرف و طول دوره مصرف دارو را برای بیمار در نظر بگیرد.

– هیچ محلول خوراکی برای علائم ترک ناشی از بنزودیازپین ها وجود ندارد.

– داروها و نوشیدنی های خوراکی که ادعا می‌شود برای ترک و سم‌زدایی موثر هستند، طبق مطالعات علمی اثر به اثبات رسیده ای ندارند و نباید همراه با سایر داروهایی که برای سم زدایی استفاده می‌شوند، مصرف شود. مصرف توأم این داروها با هم به دو دلیل توصیه نمی‌شود، یکی اینکه از نظر علمی، اطلاعات محدود درباره آنها وجود دارد و دیگر اینکه احتمال تداخلات خطرناکی برای آنها متصور است.

– در یک مطالعه توسط خبرگزاری Syracuse Local News گزارش شده است: 79 درصد لیبل مکمل‌ها همه یا بعضی از موارد ادعا شده از مواد را در فرآورده نداشتند!

به طور عمومی حداقل 8 هفته برای “دوره کاهش دوز تدریجی و قطع داروی زاناکس زمان لازم است.

دکتر کلاهدوز ادامه می دهد: پزشکان با تقسیم کردن دوره ترک داره به چهار قسمت، برای هر قسمت آن 25% کاهش دوز دارو را در نظر می‌گیرند. برای مثال اگر بیمار روزی 6 میلی‌گرم آلپرازولام مصرف می‌کند، طی دو هفته دوز دارو را به 5/4 میلی‌گرم مصرف می‌رسانند، سپس به 3 میلی‌گرم برای دو هفته بعد و به همین ترتیب این روال را برای 8 هفته ادامه می‌دهند (هر دو هفته 25 درصد مقدار دارو کاهش می‌یابد یعنی 5/1 میلی‌گرم از 6 میلی‌گرم) تا دارو قطع شود.

سخن آخر: با مراقبت دقیق، افراد می‌توانند به طور مطمئن و موثر دوز داروی زاناکس (آلپرازولام) را کاهش دهند. طبق این روش و متعاقب آن با درمان حمایتی و پایش‌هایی که بعد از درمان صورت می‌گیرد، افراد به زندگی سالم و متوازن خود باز می‌گردند.

نکته مهم: حتماً از یک پزشک یا متخصص درمان برای ترک داروهای بنزودیازپینی و داروهای مشابه آنها مثل زاناکس مشورت بگیرید. از قطع داروی زاناکس(آلپرازولام) بدون مشورت با پزشک متخصص بپرهیزید. دوره‌ی سم زدایی برای همه‌ی ضد اضطراب بنزودیازپینی که طولانی مدت مصرف می‌شوند ضروریست و باید زیر نظر پزشک صورت گیرد.

توجه: زاناکس تجاری داروی آلپرازولام است. این توضیحات درباره داروی آلپرازولام با هر تجاری که تولید می شود صدق می کند.

تمام نکات مهم در رابطه با “قرص آلوپورینول

قرص مجسترول برای چه بیماری هایی است؟

نکاتی درباره ماینوکسیدیل داروی ریزش مو

قرص زغال برای چه استفاده می شود؟

11 نکته مهم که درباره شربت و قرص زادیتن باید بدانید عوارض قطع مصرف قرص آلپرازولام

تداخلات دارویی با قرص آهن چیست؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

با سلام. من اواخر مردادماه بود که دو شب پشت سر هم بی خوابی داشتم ۴۸ ساعت نخوابیدم‌. رفتم دکتر قرص آلپرزولام داد مصرف کردم. هرشب استفاده میکردم. متاسفانه به قرص وابسته شدم الان سردرد دارم انگشتان دست هام و پاهام درد میکنه. بدون قرص آلپرزولام نمی تونم بخوابم. الان باید چیکار کنم؟ چیکار کنم شب ها بدون مصرف آلپرزولام بتونم بخوابم؟؟

سلام من این قرصه الپروزولامو چند وقتیه روزی هفت الی هشت تا میخورم بطوری که طبیعی شده برام چی کار باید بکنم ترکش کنم

سلام بنده یه خانوم بسست وهفت ساله هستم مدت یک ساله که آلپرازولام مصرف میکنم البته یه ماهه که شبى نصف قرص نیم میلى گرمومصرف میکنم ازشماخواهشمندم کمکم کنین ترک کنم

سلام من روزی هشت عدد میخورم چه کار باید بکنم این قرصو ترک کنم بد مختل کرده زندگیمه

من خانمی ۳۴ساله ام که به دلیل بی خوابی آلپرازولام نیم میلی گرم استفاده میکنم واقعا بدون اون خوابم نمیبره البته دو شب یه بار میخورم . یه جورایی استراحت میگیرم از این قرص. متاسفانه مدتیه به شدت میل به خودکشی دارم خواهش میکنم کمکم کنید آیا ممکنه افکار خودکشی عوارض این قرص باشه ؟ چطور میتونم کنارش بزارم. الان ارتباطم رو با همه قطع کردم به شدت افسرده و عصبی ام و فقط به مرگ فکر میکنم

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

سلام فرمودید که بی خواب و استرسی هستید و مشغله ذهنی تون داره میشه.مشکل اضطراب و وسواس فکری مطرحه بنابر این برای درمانش باید به پزشک مراجعه کنید و امیدوارم که آلپرازولام رو بادستور پزشک مصرف کرده باشید.برای درمان به چیزی بیش از آلپرازولام احتیاج دارید.ممنونم.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت روزدارو می باشد

آلپرازولام با تجاری زاناکس جزء گروه دارویی بنزودیازپین از قبیل دیازپام ، کلونازپام و لورازپام است و به صورت قرص‌های نیم میلی‌گرمی و یک میلی‌گرمی است که معمولا توسط روانپزشکان و پزشکان برای اثرات ضداضطرابی و خواب‌آوری و افسردگی تجویز می‌کنند. این دارو در موارد ضد اضطرابی در دوز بسیار پایین تجویز می‌شود و در صورتی که به منظور درمان بی‌خوابی تجویز شود گاهی تا نیم میلی‌گرم نیز تجویز می‌شود و حداکثر دوز تجویزی این دارو ۴ میلی‌گرم در روز در موارد بسیار شدید و در افرادی است که حملات اضطرابی بسیار شدیدی مثل پانیک دارند.

در بسیاری از بیماران علت بی‌خوابی عدم کنترل افکار و فعالیت بیش از حد مغز می‌باشد، در این افراد هنگام شب بدن خسته اما ذهن فعال بوده و به طور غیر ارادی به موضوعات مختلف معطوف می‌شود و فرد توان کافی برای مهار این افکار را ندارد. مصرف این دارو در این افراد باعث کاهش فعالیت مغز شده و به فکر پراکنی پایان می‌دهد و بستر را برای خواب و استراحت فراهم می‌آورد و با این مکانیزم به عنوان یک قرص خواب‌آور نیز شناخته می‌شود اما باید توجه داشت که به این منظور فرد مصرف دارو را افزایش می‌دهد که این خود عاملی برای وابستگی شدید به دارو است.

آلپرازولام فعالیت سیستم اعصاب مرکزی را سرکوب می کند بدین معنی که از فعالیت، تحریک پذیری و واکنش مغز می کاهد و اجازه می دهد مغز و سیستم اعصاب مرکزی زمان بیشتری برای استراحت داشته باشند، این امر موجب تعادل بین سیستم اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک می گردد، به عبارتی می توان گفت آلپرازولام اثر آرامبخش و کسل کننده دارد.

آلپرازولام سرعت حرکت ناقل های شیمیایی در مغز که ممکن است تعادل باشند را کاهش می دهد و نتیجه آن کاستن از فعالیت های غیر طبیعی مغز، تنش های عصبی و اضطراب می باشد. آلپرازولام این عمل را با افزایش فعالیت گابا (GABA) انجام می دهد، گابا آمینو بوتیریک اسید(گابا) یک ماده شیمیایی طبیعی از خانواده اسیدهای آمینه است که در مغز تولید و به عنوان یک انتقال دهنده عصبی می باشد و موجب افزایش حس آرامش و استراحت پذیری می گردد.عوارض قطع مصرف قرص آلپرازولام

بهتر است زاناکس را با شکم خالی و با فاصله از غذا مصرف کنید، مصرف آن با معده پر سبب تاخیر در جذب و اثر دارو می شود به عبارتی ابتدا غذا باید هضم شود تا این دارو نیز همراه آن جذب گردد. اما زمانی که معده خالی است این دارو ظرف 5 الی 3 دقیقه جذب و اثر می کند.

در افرادی که دچار اضطراب شدید یا حمله ناگهانی ترس می شوند می توانند قرص را زیر زبان قرار دهند تا سریعتر جذب گردد. همچنین محلول آلپرازولام نیز تولید می شود که از طریق دهان و زیر زبان جذب می گردد و مناسب برای این دسته از بیماران می باشد.


آلپرازولام از دسته بنزودیازپین ها است. اثرات بنزودیازپین ها در بدن را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود.


۱- کاهش اضطراب

در دوزهای پایین، بنزودیازپین ها داروهای ضد اضطراب خوبی هستند. این داروها اثر ضد اضطراب خود را عمدتا از طریق افزایش انتقال گابا و در نتیجه مهار مدارهای عصبی در سیستم لیمبیک مغز اعمال می کنند.


۲- اثرات آرام بخش و خواب آور

همه بنزودیازپین ها در دوزهای بالاتر دارای خواص آرام بخش و خواب آور هستند.


۳- فراموشی

اختلال موقت حافظه با استفاده از بنزودیازپین ها بسیار شایع است ولی تقریبا همیشه موقت است و با قطع دارو این حالت برطرف می شود.


۴- ضد تشنج

بسیاری از بنزودیازپین ها فعالیت ضد تشنجی دارند و برخی از آن ها برای درمان صرع و سایر اختلالات تشنجی استفاده می شود.


۵- شل کننده عضلانی

در دوزهای بالا بنزودیازپین ها باعث شل شدن اسپاسم های ماهیچه های اسکلتی می شوند و این اثر را احتمالا با افزایش مهار پیش سیناپس در طناب نخاعی اعمال می کنند.

بزرگسالان:


افراد مسن و بالاتر از 65 سال:


کودکان و افراد کمتر از 18 سال:

هر دارو به موازات اثر درمانی مطلوب ممکن است باعث بروز عوارض ناخواسته نیز بشود، اگرچه همه‌ این عوارض در یک فرد دیده نمی‌شود. در صورت بروز مزاحمت هر یک از عوارض زیر با پزشک مشورت نمایید:

خواب آلودگی شدید، حساسیت به نور و صدا، ضعف و خستگی، گیجی، کج خلقی و خشکی دهان، تغییر در اشتها، تغییر در وزن بدن.

برخی از این عوارض غیر معمول بوده، که در صورت بروز هر یک می‌بایست فوراً با پزشک معالج تماس گرفته شود، از قبیل: توهم، خارش شدید پوست، زرد شدن سفیدی چشم یا زردی پوست، اختلال در قدرت حافظه، اختلالات حرکتی.

این دارو ممکن است باعث خواب آلودگی و گیجی گردد لذا ضمن درمان از رانندگی و کار با وسایلی که نیاز به هوشیاری کامل دارد خودداری نمایید.
آلپرازولام اعتیادآور است و به مرور زمان با مصرف این دارو مقدار زیادی دوپامین در مغز آزاد شده که ایجاد حس نشاط و خوشی در بیمار می‌کند، این امر موجب وابستگی به این حس خوب مصنوعی می‌شود و فرد تمایل به مصرف و این دارو خواهد داشت تا زمانی که دیگر بدون آن حس خوشی را تجربه نخواهد کرد و در این حالت کاملا به آن اعتیاد پیدا کرده است.


افرادی که برای مدت طولانی بنزودیازپین هایی مثل زاناکس مصرف می کنند به طور فیزیکی به این دارو وابسته می شوند. زمانی که این افراد تلاش می کنند که این دارو را قطع کنند ممکن است علائمی از جمله روان پریشی(سایکوز)،اضطراب و حتی حملات صرع را تجربه کنند.

افرادی که وابسته به زاناکس هستند با یک پزشک جهت کاهش دوز تدریجی آن طی یک بره مطمئن مشورت کنند. نحوه صحیح کاهش دوز و طول دوره پروسه کاهش دوز، کاملا وابسته به این است که فرد چه مدت و چه مقدار زاناکس مصرف کرده و زاناکس چه عوارضی برای او در پی داشته است.


با توجه به اینکه هیچ محلول خوراکی برای علائم ترک ناشی از بنزودیازپین ها وجود ندارد و داروها و نوشیدنی های خوراکی که ادعا می شود برای ترک و سم زدایی موثر هستند، طبق مطالعات علمی اثر به اثبات رسیده ای ندارند و نباید همراه با سایر داروهایی که برای سم زدایی مصرف شوند.





بخوانید:


همه چیز در مورد قرص خواب آور زوپیکلون


به جای قرص خواب از این آبمیوه بنوشید

همه آنچه که باید در مورد داروی زولپیدم و عوارض آن بدانید!



عوارض قطع مصرف قرص آلپرازولام


گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

“),t.close},t.write(‘

فردی را در نظر بگیرید که دچار اختلال اضطرابی است و آلپرازولام برای او تجویز می شود، در صورت مصرف نادرست آلپرازولام یا مصرف آن بعد از یک مدت طولانی با توجه به اینکه به این دارو وابسته شده. برای کاهش عوارض باید به چه نکاتی توجه کند؟ ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

عوارض قطع مصرف قرص آلپرازولام

هایی مانند جعبه یا ورقه خالی قرص یا سایر اجسام اطراف یا وجود سوختگی، کهیر یا بوی خاصی در فرد مسموم دقت کنید. زمان تماس با اورژانس در صورت مشاهده علائم زیر با اورژانس محل خود تماس بگیرید: خواب آلودگی یا عدم هوشیاری فرد توقف در تنفس فرد یا سختی تنفس آشفتگی و بی قراری تشنج مصرف آگاهانه دارو یا هر ماده دیگر اقدامات لازم در حین انتظار برای

وهفتم اردیبهشت ماه با پیش پرداخت 24 میلیون تومانی، سود مشارکت و انصراف به ترتیب 22 و 19 درصد و موعد تحویل مرداد تا آذر 96 انجام شد. به نظر می رسد پس از فروکش تب بازار و برقراری پایداری نسبی، شرایط فروش دنا پلاس به همین منوال باقی بماند و شاهد تغییر خاصی نباشیم. بنا بر اعلام رسمی ایران خودرو، قیمت دنا پلاس در سال 96 برابر با 46 میلیون و 31 هزار و 9 تومان خواهد بود که در مقایسه با دنای معمولی

تجمع چربی پوست یا ابتلا به عفونت ویروسی در برخی افراد دیده می شود. اگر جوش های سفید به دلیل تجمع چربی بروز کرده باشد برای درمان زمانی می توان اقدام کرد که از نظر زیبایی چهره فرد را تحت تاثیر قرار داده باشد که در این صورت تنها راه درمان لیزر جوش ها و از بین بردن آن است. اما اگر جوش های سفید به دلیل ابتلا به عفونت ویروسی بروز کرده باشد ابتدا با دارو تحت درمان قرار می گیرد و در

استان در جذب سهمیه های آبی به طور کامل، عواملی است که بحران کنونی را به وجود آورده و چاره آن نیز تنها افزایش سهمیه های آب استان و کاهش محسوس مصرف است. در مجموع بر اساس درصد تغییرات، بارش در استان البرز نسبت به مدت مشابه بلند مدت منفی 19 درصد کاهش داشته است گرچه روند توسعه خشکسالی در البرز کاهش پیدا کرده اما هنوز این بحران در استان وجود دارد. بر اساس اعلام منصور رحمانیان

بدی داشته اید. اگر برای درمان تشنج دارو مصرف می کنید. – پیموزاید ممکن است باعث خواب آلودگی، سرگیجه یا تاری دید شود. این عوارض ممکن است بدتر شود. – پیموزاید ممکن است موجب سرگیجه یا خفگی شود. آب و هوای گرم، ورزش یا تب ممکن است این اثرات را افزایش دهد. برای جلوگیری از آنها، بخصوص در صبح به آرامی بنشینید. – قبل از استفاده از داروهایی که ممکن است موجب خواب

به خرید دارو گیاهی ومصرف آن کنند. وی اظهارکرد: درحال حاضر تعداد زیادی از پزشکان سنتی و گیاهی که در کشور فعال هسستند که این متخصصان در شهرهای بزرگ نیز حضور دارند؛ بنابراین ضروری است تا پیش از مصرف هرماده گیاهی با متخصص مربوطه مشاوره شود. سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر توضیح داد: داروهای گیاهی در افراد مختلف تاثیرات متفاوتی برجای می گذارد چرا که طبع ومزاج افراد متفاوت است و ممکن است اثر

متناسب با نظامه ساختار سازمانی مصوب سال 88 وزارت نیرو به طور قطع باید باز نگری شود . وی به برگزاری جلسات آموزشی در حوزه های مختلف پرداخت و اظهار داشت :آموزش های شرکت تخصص محور بوده است و در سال گذشته متوسط هر نفر پرسنل رسمی 3 دوره آموزشی بوده است وبه منظور توسعه آموزش و توانمند سازی کارشناسان ،کارگران و نیروهای پیمانکار نیاز سنجی های لازم صورت گرفته است و از حضور اساتید برجسته و بومی در ارائه

نظیر نصب تریکوکارت ها به صورت یکنواخت، انجام رهاسازی بعد از آبیاری و در اوایل یا اواخر روز، نصب در وسط بوته ها و در جایی که اشعه مستقیم آفتاب نباشد و ضروری است همچنین مناسب ترین رطوبت 5 75 درصد و مناسبترین دما 1 27 درجه سانتی گراد است. وی اظهار امیدواری کرد در آینده نه چندان دور ، با استفاده از عوامل بیولوژیک، مصرف سموم را به حداقل برسانیم تا جامعه در معرض آسیب های کمتری بخاطر استفاده از سموم شیمیایی باشد. انتهای پیام

ایران اکونومیست – به گزارش ایران اکونومیست؛ پس از پخش گفتگوی ویژه خبری هفته گذشته که با حضور دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر شیوا رئیس شورای رقابت و مهمانان تلفنی با عنوان انحصار در تاسیس داروخانه از شبکه دو سیما پخش شد، با توجه به اشکالات قابل توجهی که در این میزگرد مطرح و موجب اعتراض فعالان صنعت دارویی کشور شد، سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، اتحادیه واردکنندگان دارو

مستندات دیگر امکان ورود به لیست دارو های مجاز کشور را دارد. شریف نیا تصریح کرد: از نظر برخی، همه مسئولان سابق و فعلی وزارت بهداشت دچار سوگیری جهت منافع شخصی خود بودند و مثلا سابقه حضور آن ها در فلان شرکت باعث شده تا به نفع آن شرکت سوگیری کنند. وی گلایه کرد: از نظر این افراد هیچ کس در تصمیم گیری هایش خدا را در نظر نمی گیرد به جز تولید کننده مواد اولیه ای که میزان ضایعاتش را صفر

آموزش بیماران به ویژه در بیماری های مزمن در کشور اشاره کرد و عنوان داشت: برخی از کشورها در زمینه این آموزش ها پیشتاز بوده و به طور مثال 6 جلسه 2 ساعته در زمینه آموزش دیابت به بیماران ارائه و پس از آن حتی به آن ها کارت آموزشی داده می شود. وی با بیان این که این روش مهم بسیار حائز اهمیت است، گفت: این آموزش ها هزینه خانواده و جامعه را کاهش داده و سبب کمک به بیمار و کاهش آسیب به او می شود

، بازگشایی سفارت انگلیس که از سال 88 ارتباط با آن قطع شده بود، ارتباط خوب با چین و روسیه، تمرکز در اقتصاد و سیاست روی اروپا، بهتر شدن روابط با کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقایی که به دلیل پررنگ شدن برجام کمتر دیده شد از جمله فعالیت های وزارت ظریف است. از سوی دیگر کم شدن رابطه با عربستان و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس آن هم به دلیل برخی سیاست های کلان و همچنین دشمنی این کشورها با ایران، رابطه پر

شبکه های مجازی مثل اینستاگرام یا ریاکاری در رسانه ملی بزک کرد. توده جمعی افکار عمومی خیلی کم اشتباه می کند و به طور مثال زمانی که نظر می دهند که فردی چاپلوس است به دلیل اندیشه ای است که آن فرد دارد و چه شبکه مجازی مثل اینستاگرام و چه رسانه ملی هیچ کدام به تنهایی تاثیری روی مخاطب ندارد بلکه همه اینها با هم قضاوتی را برای او ایجاد می کند. مخاطبی که به این افراد اعتماد می کند تکلیفش چیست؟

های استرس و جنسی، سامانه دفاعی بدن، افکار و رفتارهای عاطفی و جسمانی تاثیربگذارند. این مواد معطر با تحریک مغز و ترشح انتقال دهنده های عصبی موجب پدید آمدن حالات روانی خاصی در انسان می شود و احساس سلامت، سرخوشی، خوشنودی و خرسندی را به وجود می آورند. مصرف عرقیات می تواند استرس شده و تا حدودی درد را کاهش داده و موجب تعادل عاطفی شود. از جمله عرقیات پرمصرف می توان به گلاب، عرق نعنا، عرق بهارنارنج

مربوطه با در نظر گرفتن تشابهات و تفاوت های موجود در مشاغل یا میزان سطح مهارت های هر فرد و همین طور مشارکت هر کدام از کارکنان برای رسیدن به اهداف شرکت، برای همه ی افراد، حقوقی عادلانه در نظر بگیرند. ارزش های متفاوتی که شرکت ها برای کارکنان مختلف با مشاغل مختلف دارند، نشان دهنده ی اهمیت مشاغل و مهارت های گوناگون برای دستیابی به اهداف شرکت است. سازگاری داخلی به ساختار یک شرکت بستگی دارد

، دیرهضم است و سبب افزایش تشنگی می شود. چگونه دانه های سفید اطراف چشم را درمان کنیم؟ آنا: جوش های سفید اطراف چشم عمدتا به دلیل تجمع چربی پوست یا ابتلا به عفونت ویروسی در برخی افراد دیده می شود. اگر جوش های سفید به دلیل تجمع چربی بروز کرده باشد برای درمان زمانی می توان اقدام کرد که از نظر زیبایی چهره فرد را تحت تاثیر قرار داده باشد که در این صورت تنها راه درمان لیزر جوش

روز نو : دولت یازدهم، 12 مرداد پس از تنفیذ حکم رئیس جمهورتوسط مقام معظم رهبری، به ایستگاه پایانی خواهد رسید. طبق قانون از زمان تحلیف مجلس، حسن روحانی 2 هفته برای معرفی کابینه دوازدهم فرصت خواهد داشت. گرچه بیش از یکماه به معرفی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم زمان باقی است، اما گمانه زنی ها در خصوص ترکیب کابینه آغاز شده و هر روز هایی به عنوان گزینه احتمالی برای وزارتخانه های مختلف مطرح می شود. فارغ از گمانه زنی های طرح شده، به نظر می رسد شاهد تغییرات قابل توجهی در دولت دوازدهم باشیم. چنانچه محمدعلی نجفی چندی پیش از تغییر حداقل 5 درصدی ترکیب کابینه خبر داد. درحالی که در روزهای اخیر اخبار و گمانه زنی ها در این موضوع فروکش کرده است، توئیت پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، بار دیگر حساسیت کنشگران و اهالی رسانه نسبت به ترکیب کابینه آینده را برانگیخت. وی مدعی شده: چه بسا فهرست سازان درهفته های آتی شوکه شوند. بسیاری از اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی، توئیت اسماعیلی را کنایه به جناحی دانستند که تلاش می کند تا با رایزنی های پشت پرده، گزینه های مطلوب خود را وارد دولت کند. رایزنی ها و گمانه زنی ها درباره کابینه دوازدهم همچنان ادامه دارد. درحالی که معصومه ابتکار چندی پیش گفته بود که دولت دوازدهم اصلاح طلب تر خواهد بود، رسانه های اصول گرا مدعی شده اند که روحانی برخلاف تصورات تلاش می کند گزینه های اعتدالی و نه اصلاح طلب را برگزیند. این گمانه زنی ها زمانی قوت گرفت که پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در حساب خود از انتخاب کابینه ای هماهنگ تر در راهبرد و اجرا نوشت. اسماعیلی در صفحه شخصی خود نوشت: چه بسا فهرست سازان درهفته های آتی شوکه شوند. کمیته ای نیست؛ رئیس جمهور تصمیم می گیرد تا کابینه دوازدهم؛ هما

! مدیرانی چون محمدمهدی حیدریان، علیرضا رضاداد، علیرضا تابش، جلیل اکبری صحت، احد میکائیل زاده، و که همواره مسئولیت مصادر اجرایی سینمای کشور را برعهده دارند و فقط به طور فصلی با هم جابجا می شوند! این جشنواره، مدرسه ای برای این افراد است تا هر دوره، درس ها و تجربیات گذشته را دوره کنند و روش های نه چندان تازه ای را در آن امتحان کنند. همیشه هم نمره نهایی آنها ثابت است؛ عدم تأثیرگذاری و جریان سازی در

، فواید دیگری نیز دارد. تسنیم: آقای دکتر! امروزه شاهد منازعات مختلفی بر سر برخی مواد غذایی پرمصرف از جمله نمک و روغن هستیم به گونه ای که برخی کارشناسان طب سنتی برخلاف نظر پزشکان طب نوین معتقدند که مصرف نمک طعام طبیعی و فاقد ید، ضرر ندارد و حتی سود سرشاری دارد؛ در این باره چه توضیحی دارید؟ مصرف نمک به همراه کلسیم، منیزیم، یُد، روی، پتاسیم و منگنز ضرری ندارد؛ کلسیم

بیماری هستند. آمار نشان می دهد، در حدود 2 درصد افراد، افسردگی را در نوجوانی تجربه می کنند و 1 تا 15 درصد نوجوانان، نشانه های افسردگی را پیوسته بروز می دهند. حدود پنج درصد نوجوانان، به طور دائم دچار افسردگی شدید هستند و حدود 3/8 درصد نوجوانان، دست کم یک سال افسردگی را تجربه می کنند. دو درصد نوجوانان از دیستیمیا، نوعی افسردگی خفیف و بلندمدت و در سال های آخر نوجوانی از اختلال دوقطبی رنج می برند. 3

بروز یابد. از جمله علائم ابتلا به افسردگی بعد زایمان می توان به احساس غمگینی، اضطراب، گریه و اختلال در خواب اشاره کرد. این علائم معمولاً در روزهای نزدیک به زایمان شروع شده و طی 1 تا 12 روز برطرف می شوند. معمولاً تنها راه درمان نیز برخورداری از حمایت اطرافیان و مراقبت از فرزند است. تقریباً 2% از زنانی که به افسردگی پس از زایمان دچار می شوند بعدها به افسردگی های طولانی مدت تر نیز دچار می

به دلیل مصرف آب بالا و ارزش افزوده پایین جزو رسته های منتخب قرار نگرفته اند و به نظر می رسد که باید یک بره جدی از طرف سازمانها و نهادهای متولی در خصوص اصلاح الگوی کشت و کشت جایگزین در این مناطق تدوین و اجرا شود. بخش دام و طیور استان نیز از جمله زیر بخشهای کشاورزی استان، دارای تولید و اشتغال بالایی است و باید بره های توسعه ای در این خصوص با نگاه حفظ و پایداری اشتغال موجود از طریق توسعه

تف کردن دارو به بیرون، گریه کردن، بهانه گرفتن، بی قراری و لجبازی کردن همه و همه فقط کمی از انواع مقاومت هایی است که کودک یا نوزاد در برابر خوردن داروها که اغلب مزه ای نا آشنا دارند، نشان می دهد. به همین دلیل پدرو مادرها برای دارو دادن به کودکان به انواع بازی ها و کلک ها متوسل می شوند. گاهی بعضی از این کلک ها جواب می دهد و گاهی بعضی از این روش ها نه تنها مفید نیست، بلکه ضرری از نخوردن دارو دارد!

. بنابراین هر یک از این افراد، روش ها و راهکارهای متفاوت درمانی دارند که باید بر اساس ویژگی ها و نیازهایشان درمان شوند. وی تصریح کرد: بنابراین بر اساس نوع جنسیت معتادان، الگو و روشهای درمانی، متفاوت خواهد بود و اگر روش های درمانی مردان را برای زنان به کار ببریم قطعاً به هدف مورد نظر نخواهیم رسید و اگر برسیم، مدت زمان رسیدن به اهدافمان طولانی خواهد بود. در واقع، به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید

کامل در دست بگیرند. پس سعی کنید از افکار خود سوال های متعدد بپرسید و به یاد داشته باشید که افراد خود را جایی بین سلامتی و بیماری ذهنی قرار می دهند. در حقیقت ، بر اساس یافته های وزارت بهداشت آمریکا، تنها 17 درصد از افراد بزرگسال در آمریکا سلامت روانی مطلوب برای خود در نظر می گیرند. 2.فرض بازنده بودن و یا اینکه هرگز نمی توانید به سلامتی روانی مطلوب دست یابید:

. 5-آنلاین بودن طولانی تر از زمانی که یک فرد در نظر گرفته شده است. 6-به دلیل استفاده از اینترنت، از روابط مهم، شغلی، تحصیلی یا فرصت های شغلی رنج می برید و یا در معرض آن قرار می گیرد. 7-مدت زمان استفاده از اینترنت را به اعضای خانواده، درمانگرها و یا دیگران دروغ می گویید تا میزان دخالت در اینترنت را پنهان کنند. 8-استفاده از اینترنت یک راه برای فرار از

وزن و اتخاد رژیم غذایی سالم، در طول و پس از دوره ی درمان، ممکن است از شما در برابر بروز مجدد بیماری محافظت کند. زنان دارای اضافه وزن و چاقی، از افراد دارای وزن سالم، در معرض خطر سرطان سینه قرار دارند. از نوشیدن مشروبات الکلی اجتناب کنید اجتناب از مصرف نوشیدنی های الکلی خطر عود مجدد سرطان سینه را تا 28 درصد کاهش می دهد. داروهای تجویزی را مصرف کنید

هپاتیت می باشد. وی تصریح کرد: هر فرد سیگاری به طور متوسط روزانه 8 تا 12 نخ سیگار مصرف می کند و به طور متوسط با 4 تا 75 پک در روز حدود .5 تا .6 لیتر دود استنشاق می کند در حالی که مصرف کننده قلیان در هر پک .15 تا یک لیتر دود استنشاق می کند. به عبارت دیگر از نظر استنشاق دود، هر فرد مصرف کننده قلیان در هر وعده معادل 8 تا 1 نخ سیگار، دود مصرف می کند. از طرف دیگر تنباکو و توتون مورد

، از جمله به صورت خام، خیس خورده، سرخ شده و کبابی، پوره، به همراه شیرینی و کیک، بهترین زمان برای استفاده از این میوه مغذی باتوجه به بالا بودن قند تشکیل دهنده آن نوبت صبحانه است تا در طول روز کالری دریافتی از خرما با فعالیت فرد سوزانده شود و از طرف دیگر املاح و سایر مواد مورد نیاز بدن تامین شود. ماده غذایی که بیماری قلبی را در تنگنا قرار می دهد/ خرما، بمبی از مواد غذایی تنظیم

مریم سلطانی – حجاب، نه یک فرع دینی کم ارزش که یکی از ضروریات دین است. حجاب نه یک دستور فردی برای زنان که یک واجب پراهمیت و اثرگذار بر جوامع انسانی است که باوجودآن منافع و تأثیرات شگرفی در جامعه پدیدار شده و عدم رعایت آن، زیان ها و آثار مخربی در فرهنگ عمومی اجتماع و حتی اقتصاد و سیاست خواهد گذاشت. حجاب یک نشانه و علامت است، نشانه هویت زن مسلمان. در این مجال به برخی آثار این واجب اثرگذار اشاره می نماییم . منفعت حجاب و مضرات بی حجابی به خود ما بازمی گردد مهم ترین نهاد هر اجتماع خانواده است لذا استحکامات نهاد مساوی است با تحکیم بنیان و ریشه اجتم

“),t.close},t.write(‘

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *