عوارض قرص natrol biotin

خواص دارویی و گیاهی

عوارض قرص natrol biotin
عوارض قرص natrol biotin

اینجا محل جستجو و اکتشاف حرف‌های نو است.

در موضوع آزاد افکار و چهره‌هایی را دنبال کنید که برای شما اهمیت دارند.

اگر می‌خواستید یک وعده‌ی روزانه از خواندنی‌ها بسازید، چه موضوعات و نویسنده‌هایی را کنار هم قرار می‌دادید؟ 

اختصاصی موضوع آزاد:
بیوتین یا همان ویتامین B7 یکی از انواع ویتامین ب است که به نام ویتامین H هم شناخته می شود  و برای سلامت پوست، مو، بافت­‌های عصبی، مغز استخوان و ناخن مفید است.
بیوتین همچنین به رشد سلو‌‌‌‌‌‌‌‌ل­‌های بدن کمک کرده و چربی، کربوهیدرات و پروتئین را به سوختی در عضلات شما تبدیل می‌­کند و به بدن در جذب انواع ویتامین‌های خانواده ب کمک می­‌کند.
با این حال در صورت کمبود یا حتی مصرف آن عوارضی در ارتباط با این ماده در بدن شما بوجود می آید که ما در این مطلب می­‌خواهیم به آن بپردازیم.

عوارض مصرف احتمالی
بیوتین به تنهایی برای بدن ما سمی نیست و یک ویتامین محلول در آب است اما با این وجود بدن ما نمی‌­تواند مقادیر زیاد آن را ذخیره و تحمل کند. البته این عوارض در افراد بسیار نادر بوده و کمتر به چشم می­‌خورد اما با این حال ما به آنها می­‌پردازیم.عوارض قرص natrol biotin

1- بررسی­‌ها نشان می­‌دهند افزایش جذب بیوتین موجب تعرق زیاد و نیاز به ادرار کردن غیر معمول را در افراد به وجود می آورد.
2- مرکز پزشکی مریلند طی یک بررسی اعلام کرده بیوتین برای تقویت موها و ناخن­‌ها ضروری است بنابراین اگر ناخن­‌هایتان رشد غیر طبیعی پیدا کرده احتمالا از عوارض مصرف این دارو است.
3- دانشگاه پزشکی واشنگتن اشاره کرده که برخی از کسانی که از این داور مصرف می­‌کنند دچار عوارضی مثل تهوع خفیف، درد معده و اسهال می­شوند.
4- همچنین مصرف این دارو همزمان با انواع دیگر ویتامین ب به خصوص در افراد میانسال موجب بروز بیماری بسیار نادری می­شود که در آن خون و هوا حفره­های نزدیک ریه‌­ها را پر می­کند.
5- موسسه ملی سلامت آمریکا مصرف این دارو را در دوران بارداری و شیر دهی بدون خطر اعلام کرده و معتقد است هیچ گونه عوارضی در همزمانی با مصرف داروهای گیاهی یا دیگر ویتامین­‌ها ندارد.

کمبود بیوتین
کمبود این ویتامین هم بسیار نادر است و در صورت مصرف برخی داروها مثل آنتی بیوتیک در بلند مدت به وجود می آید. همچنین مصرف زیاد سفیده تخم مرغ به تنهایی هم به دلیل ترکیباتی که دارد مانع از جذب این ماده در بدن شما می­‌شود.

در صورت کمبود بیوتین در بدن شما، علائم آن به شکل زیر خواهد بود:
1- قسمت­‌هایی از پوست صورت شما قرمز رنگ می­‌شود.
2- مشکلات روحی مثل افسردگی، مشکلات عصبی، ضعف، بی حسی و سوزن سوزن شدن اندام­‌ها به سراغتان می آید.

مقاله مرتبط: کدام ویتامین­‌ها انرژی بیشتری به بدن ما می­‌دهند؟


میزان مصرف بیوتین در سنین مختلف

با توجه به اینکه عوارض مصرف بیوتین بسیار نادر است، پزشکان تاکید بر محدود کردن زیاد این ویتامین نمی­‌کنند و مقادیر زیر را برای گروه­‌های سنی مختلف کافی می‌­دانند.
نوزادان 0 تا 12 ماه = روازنه 7 میکروگرم
کودکان1 تا 3 سال = روزانه 8 میکروگرم
کودکان 4 تا 8 سال = روزانه 12 میکروگرم
9 تا 13 سال = روزانه 20 میکروگرم
14 تا 18 سال = روزانه 25 میکروگرم
18 سال به بالا  و خانم­های باردار = روزانه 30 میکروگرم
خانم‌­های شیرده = روزانه 35 میکروگرم

در اغلب موارد رژیم­‌های سالم روزانه یا حتی مصرف مولتی ویتامین­‌ها این نیاز روزانه را می­‌تواند رفع کند. منابع غذایی بیوتین عبارتند از: غلات کامل، زرده تخم مرغ، گوشت­‌های ارگانیک، ماهی­‌های آب شور، مرغ و حبوبات.

درمان مشکلات ناشی از بیوتین
در صورت کمبود این ماده یا عوارض ناشی از آن شما حتما با دیدن علائم حتما باید به مراکز پزشکی مراجعه کنید، این علائم به راحتی توسط پزشک تشخیص داده شده و عوامل ناشی از آن برای شما مشخص خواهد شد، بنابر این سعی نکنید خودتان بیماری و راه‌­های درمان آن را تشخیص دهید و به تذکرات پزشک برای درمان بیماری توجه کامل داشته باشید.

برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید

نام های دیگر بیوتین ویتامین اچ (Vitamin H) و ویتامین ب7(B7) می باشد| از آنجا که بیوتین نقش مهمی در سلامت موها ایفا می کند به آن ویتامین H گفته می شود. بیوتین جز ویتامین های گروه ب است.به عنوان یک کوآنزیم به بدن در متابولیزم چربی ها| پروتئین ها و کربوهیدرات ها کمک می کند| کوآنزیم به مواد شیمیایی گفته می شود که برای تولید و فعالسازی آنزیم ها در بدن مورد استفاده قرار می گیرند. بیوتین برای حفط سلامت ناخن ها| پوست و موها الزامی است به همین جهت در اکثرا مکمل ها و محصولاتی که برای کمک به درمان ریزش موها و مشکلات پوستی تولید می شوند وجود دارد.

انقضا: 2019/10

در صورت موجود شدن به من اطلاع بده

روزانه یک قرص مصرف شود.

دور از دسترس کودکان| در جای خشک و خنک نگهداری شودعوارض قرص natrol biotin

بدون نیاز به آب
 

مورد منع مصرف خاصی قبل از مصرف دارو در صورت استفاده از سایر داروها و یا در صورت وجود بیماری زمینه ای با پزشک و یا داروساز مشورت نمایید.

بدون نیاز به مصرف آب
امکان استفاده در هرزمان و هر مکان
تولید با تکنولوژی منحصربفرد سریع بازشونده در دهان

بیوتین یا ویتامین B7 به حفظ سلامت مو، پوست و ناخن کمک می کند. همچنین از متابولیسم کربوهیدرات، پروتئین و چربی حمایت می کند.

منابع غذایی : معمولا در غذاهایی همچون مخمر آبجو، توت فرنگی، گوشت، پنیر و لوبیای سویا یافت می شود.

 
برند ناترول محصول کشور آمریکا است که از 35 سال گذشته یکی از تولیدکنندگان برجسته در تهیه ویتامین ها و مکمل های دارویی می باشد. کمپانی ناترول در راستای تحقق اهداف خود،تمرکز خود را بر روی 5 استراتژی مهم قرار داده است:

کیفیت بالا: استفاده کردن از مواد اولیه ایی با کیفیت بالا و به دست آوردن رتبه A در تولید محصولات طبیعی

ابداع و نوآوری: تحقیق و بررسی مداوم برای تولید مکمل هایی با بهترین اثر و تلاش برای بهبود کیفیت محصولات

کارکنان : کارکنان کمپانی ناترول عناصر اصلی در پیشرفت و تولید محصولاتی با کیفیت بالا می باشند و کمپانی ناترول برای حمایت از آنها سعی در ایجاد محیطی بر پایه احترام به پرسنل و مسولیت پذیری کرده است.

خدمات به مشتری ها :کمپانی ناترول توجه ویژه ایی به رضایت مندی خریداران محصولات دارد و توانسته است با سرویس های قابل توجه،ارتباط محکم و خوبی با آنها برقرار کند.

قیمت : ارایه محصولاتی با کیفیت عالی و قیمت مناسب از ویژگیهای بارز برند ناترول می باشد.

لطفا کد زیر را در بخش مربوطه وارد نمایید

قرص بیوتین , قرص بیوتین چیست ؟ از ویتامین هایی است که در بسیاری از غذاها هر چند اندک یافت می شود. بیوتین را با نام های ویتامین B7 و ویتامین H نیز میشناسند. در این مطلب از بخش سلامت به توضیح خواص قرص بیوتین و عوارض مصرف قرص بیوتین می پردازیم.


 


 


 

عوارض قرص natrol biotin

قرص بیوتین با نام های اختصاصی ویتامین B7 و ویتامین H شناخته می شوند. طبیعی است که این ویتامین مانند ویتامین های دیگر در بدن به مقدار کافی یافت شود. بیوتین در متابولیسم کربوهیدرات‌، چربی‌، پروتئین‌ و تولید انرژی در بدن موثر است.


 


 

بیوتین در درمان ریزش مو موثر است. البته معمولا پزشکان به همراه آن، ویتامین روی را هم برای تاثیرگذاری بیشتر تجویز می کنند. معمولاً خانم ها بیشتر در معرض شکسته شدن ناخن قرار دارند، استفاده از بیوتین می تواند خطر شکستگی ناخن ها را کم کند. این ویتامین ممکن است برای افراد افسرده نیز کارایی خوبی داشته باشد. دیابت و التهاب پوست در کودکان نیز از موارد دیگری است که بیوتین برای حل آنها تجویز می شود.


 


 


 

اگر در زمان بارداری به مقدار کمی بیوتین در بدن داشته باشید، احتمال کاهش وزن و سوء تغذیه فراوان است. در مردان هم یکی از شایع ترین عواملی که سبب کاهش بیوتین در بدن می شود، سیگار کشیدن است.


 


 

علائمی که می توان بوسیله‌ آن براحتی برای تشخیص کمبود بیوتین در بدن استفاده کرد عبارتند از: نازک شدن موها که معمولا با تغییر رنگ مو هم همراه باشد، ایجاد حلقه های قرمز رنگ که در نواحی مختلف بدن دیده می شود مانند دور چشم، بینی و دهان. خشکی پوست، موخوره، یبوست، بی اشتهایی، اسهال، خارش در پا و بازوها. افسردگی، بیحالی و خستگی، مشکلات روده ای، داروهای ضد تشنج و استفاده از آنتی بیوتیک ها در طولانی مدت که موجب از بین رفتن بیوتین در بدن می گردد. لازم به ذکر است که آزمایشی برای تشخیص کم بودن این ویتامین در بدن وجود ندارد و معمولا نیز با توجه به علائم ذکر شده، مشخص خواهد شد.


 


 

بیوتین را می توانید در سفیده‌ تخم مرغ و حتی جگر بیابید. توصیه می کنیم برای اینکه این ویتامین را به حد کافی به بدن برسانید، از موز، گل کلم، بادام، آجیل، ماهی، نان سبوس دار، شیر، اسفناج ، حبوبات و پیاز به کرات استفاده کنید.


 


 

افرادی که به مرض دیابت مبتلا هستند توجه کنند که اگر این ویتامین را به همراه کروم مصرف کنند، تا حد زیادی می تواند دیابت را کنترل کنند. این ویتامین توانایی کنترل گزگز اندام های مختلف بدن را داراست.


 


 

هر چند مصرف این مکمل حتی در دوز های بالا بی خطر عنوان شده است. اما خانم های باردار و شیرده قبل از مصرف حتما با پزشک معالج خود، مشورت کنند.


 


 


 

نحوه مصرف قرص بیوتین برای افراد بالغ و همچنین برای اطفال ، حتما باید همراه با دستور پزشک باشد و ما توصیه ای در این زمینه نخواهیم داشت.


 


 

عوارض قرص natrol biotin

دانلود کنید

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

«بیوتین» یکی از ویتامین‌های محلول در آب از گروه B (ب کمپلکس) است که گاهی با نام‌های ویتامین B۷ یا ویتامین H نیز شناخته می‌شود. بیوتین جزو ویتامین‌های گروه B و محلول در آب است. این ویتامین در متابولیسم چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و تولید انرژی در بدن تاثیر زیادی دارد. در مواد غذایی گوناگون، هم به شکل بیوتین و هم به شکل نوعی ترکیب پروتئینی پیدا می‌شود. میزان دسترسی بدن به بیوتین و جذب آن از انواع غذاها متفاوت می‌باشد.

این ویتامین توسط باکتری‌های روده بزرگ (کولون) نیز ساخته می‌شود، به همین دلیل دفع مدفوعی بیوتین ۲ تا ۳ برابر میزان دریافت آن می‌باشد. میزان دسترسی بدن به بیوتین تولیدی در کولون بطور دقیق مشخص نیست، ولی شاید حدود ۵۰ درصد مقدار نیاز از این راه تامین شود.

مصرف توأم بیوتین و کروم به کنترل قندخون در افراد دیابتی کمک می‌کند. خصوصاً آن دسته از دیابتی‌هایی که قند خونشان با دارو به سختی کنترل می‌شود. بیوتین می‌تواند تا حدی گزگز شدن اندام‌ها (اصطلاحاً سوزن سوزن شدن) در افراد دیابتی را بهبود بخشد.

در مطالعاتی که انجام شده چنین به نظر می‌رسد که استفاده‌ هم‌زمان بیوتین و روی می‌تواند منجر به کاهش ریزش مو شود.عوارض قرص natrol biotin

درواقع دریافت کافی ‌این ویتامین به سلامت پوست، مو و ناخن کمک می‌کند. به گونه‌ای که گاهی با مصرف قرص بیوتین بهبود مشخصی در سلامت آن‌ها ‌ایجاد می‌گردد. پزشکان در بعضی از موارد ریزش مو از قرص بیوتین استفاده می‌کنند. در مشکلاتی مثل التهاب روده، روده تحریک‌پذیر و یا اسهال مزمن، بنا به نظر پزشک متخصص می‌توان از قرص بیوتین استفاده کرد.

این ویتامین در حفظ سلامت بافت عضله، مغز استخوان و سیستم عصبی نیز موثر می‌باشد. دریافت مقدار مناسب بیوتین به کنترل وزن بدن، سلامت قلب و کاهش کلسترول خون کمک می‌کند.استفاده از قرص بیوتین می‌تواند میزان شکنندگی ناخن‌های دست و پا را در افرادی که ناخن‌های شکننده دارند، کاهش دهد.

از آنجایی که بیوتین بطور گسترده در اکثر مواد غذایی یافت می‌شود، شاید بروز کمبود آن به ندرت مشاهده گردد، با این حال نشانه‌های کمبود غالباً در کسانی که به مدت طولانی دچار سوء‌تغذیه بوده‌اند و یا بیمارانی که طی سال‌ها تحت تغذیه وریدی (تزریقی) می‌باشند و مبتلایان به اختلالات گوارشی یا سوءجذب مشاهده می‌شود.

گاهی کمبود سایر ویتامین‌های گروه B نیز می‌تواند در کاهش دسترسی بدن به بیوتین نقش داشته باشد. استفاده طولانی مدت از آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند میزان بیوتین تولیدی در بدن را کاهش دهد. گاهی اوقات در مادران باردار نیز کمبود بیوتین مشاهده می‌گردد که باید با دریافت کافی منابع غذایی یا مکمل‌های دارویی از بروز کمبود و اختلال در رشد جنین پیشگیری کرد. علائمی‌ مثل درماتیت، خشکی پوست، التهاب زبان، خستگی، افسردگی، درد در عضلات، کم خونی، ریزش مو، کاهش رشد در نوزادان و کودکان و … در کمبود بیوتین مشاهده می‌گردد.


برخی از مهمترین خواص ویتامین بیوتین عبارت هستند از :

حفظ سلامت پوست، مو و ناخن: بیوتین سبب می‌ شود که بدن کراتین بیشتری تولید کند. کراتین پروتئینی است که در رشد مو، ناخن و بهبود پوست نقش دارد. بنابراین با استفاده از مکمل‌ های این ویتامین یا مواد غذایی که به طور طبیعی حاوی بیوتین هستند، می ‌توان شاهد تغییرات بزرگی در پوست و مو بود. تحقیقات نشان می ‌دهد ضخامت ناخن افرادی که از مکمل‌ های بیوتین استفاده می‌ کنند، 25 درصد بیشتر از زمانی است که به مقدار کافی بیوتین دریافت نمی‌ کنند.

حفظ سلامت زنان باردار: کمبود بیوتین در میان زنان باردار بسیار شایع است. کمبود این ویتامین در بدن زنان باردار، می ‌تواند احتمال رشد غیرطبیعی جنین را افزایش دهد. استفاده از مکمل ‌های اسید فولیک به زنان باردار توصیه شده است؛ مصرف روزانه 30 میکروگرم بیوتین، به همراه اسید فولیک، کمبود بیوتین بدن را جبران می کند.

مفید برای بیماران دیابتی: مصرف بیوتین به همراه کروم، قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 را کاهش می ‌دهد؛ همچنین استفاده از بیوتین، مقاومت به انسولین در بیماران دیابت نوع 2 را کاهش می ‌دهد.مطالعات نشان می ‌دهد که میزان قند خون بیمارانی که به مدت 4 هفته از بیوتین و کروم استفاده کرده ‌اند، به میزان قابل توجهی کاهش یافته و علاوه بر این، کاهش چشمگیری در میزان کلسترول شرکت ‌کنندگان مشاهده شده است.

مکمل‌های بیوتین به صورت قرص و آمپول در داروخانه‌ها وجود دارد ولی بهترین منبع آن، مواد غذایی طبیعی است. زرده تخم مرغ، جگر، بادام زمینی، گندم، هویج، برگ چغندر، انواع توت، آجیل، پنیر چدار، ماهی آزاد، آووکادو، تمشک و گل کلم منبع غنی ویتامین بیوتین محسوب می‌ شوند.


درهمه گروه‌های سنی، با استفاده درست از تمام گروه‌های اصلی غذایی شامل گروه نان و غلات، میوه‌ها، سبزی‌ها، گوشت و تخم‌مرغ، شیر و لبنیات در برنامه غذایی روزانه، می‌توان از تامین کافی‌این ویتامین مطمئن شد و نیازی به دریافت مکمل آن نمی‌باشد.

این ویتامین در برابر نور و حرارت تقریباً مقاوم می‌باشد ولی تا حدودی در برابر اکسیداسیون بی‌ثبات است. جذب بیوتین تخم‌مرغ بعد از پخت کامل سفیده با کفایت بهتری صورت می‌گیرد و در حبوبات نیز با جوانه زدن محتوای بیوتین افزایش می‌یابد.

به نظر می‌رسد که قرص بیوتین مکملی بی‌خطر حتی در مقادیر مصرف بالا می‌باشد. با این حال اگر شما باردار هستید و یا شیر می‌دهید می‌بایست قبل از مصرف آن با پزشک صحبت کنید.



© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

ضمانت Top10Supps: مارک های شما که در Top10Supps.com ذکر شده است، بر ما تاثیری ندارد. آنها نمیتوانند موقعیت خود را خرید کنند، درمان خاصی دریافت کنند، یا دستکاری و رتبه بندی خود را در سایت ما افزایش دهند. با این حال، به عنوان بخشی از خدمات رایگان ما برای شما، ما تلاش می کنیم با شرکت هایی که بررسی می کنیم همکاری کنیم و زمانی که آنها را از طریق یک پیوند وابسته در سایت ما برای مثال، هنگامی که از طریق سایت ما به آمازون می روید، ممکن است کمیسیون هایی را در مورد مکمل هایی که در آن خریداری می کنید دریافت کنید. این بر عینی بودن و بی طرفی ما تاثیر نمی گذارد.

صرف نظر از هرگونه توافق جاری، گذشته و یا آینده، رتبه بندی هر شرکت در لیست سردبیر ما بر اساس و محاسبه شده با استفاده از یک مجموعه عینی از معیارهای رتبه بندی و همچنین بررسی کاربر محاسبه می شود. برای اطلاعات بیشتر ببین چگونه مکمل ها را رتبه بندی کنیم.

علاوه بر این، تمامی نظرات کاربر ارسال شده در Top10Supps تحت بررسی و تایید قرار می گیرند؛ اما ما بررسی هایی را که توسط کاربران ما انجام می شود سانسور نمی کنیم – مگر اینکه برای اصالت مورد بررسی قرار گیرند یا در موارد نقض دستورالعمل های ما باشد. ما حق تأیید یا رد هر گونه بررسی ارسال شده به این سایت را با توجه به دستورالعمل های ما حفظ می کنیم. اگر مشکوک به یک کاربر تجدید نظر شده به طور عمدی نادرست یا جعلی باشد، ما شما را تشویق می کنیم لطفا اینجا را بشناسید.

â “~ Top10Supps ممکن است بخشی از درآمد دریافت اگر شما چیزی خرید با استفاده از یک لینک در این صفحه.

مطالب این مقاله

عوارض قرص natrol biotin

شکستن ناخن می تواند دردناک و دردناک باشد، و در عوض ممکن است به این معنی باشد که شما نیاز به ویتامین خاصی دارید.

این ویتامین به عنوان بیوتین شناخته می شود و این یک ویتامین است که ناخن ها و موهای شما را افزایش می دهد و همچنین سلامتی پوست شما را افزایش می دهد.

به منظور کمک به شما در پیدا کردن یک محصول خوب ما تحقیق کرده ایم و بهترین مکمل های بیوتین را در بازار محدود کرده ایم.

Natrol Biotin Maximum Strength یک مکمل بیوتین با کیفیت است که گیاه خوار 100٪ است. این تمام مزایای بیوتین را که می توانید درخواست کنید، و همچنین مزایای کلسیم را فراهم می کند. این مقرون به صرفه است، ساخته شده در ایالات متحده آمریکا، و 100٪ گیاهخواری، که به معنی آن است که انتخاب قوی برای تقریبا هر کسی است.

نکات برجسته:

چه چیزی داخل این هست:

چه کسی آن را می سازد: Natrol یک شرکت تولید کننده ویتامین، مواد معدنی و مکمل است. محصولات برتر آن شامل بیوتین، ملاتونین و مکمل 5-HTP. برای بیش از 35 سال، Natrol شده است به کیفیت، مردم، نوآوری، خدمات به مشتریان، و مقرون به صرفه اختصاص یافته است. آنها همواره بالاترین “A” امتیاز از انجمن محصولات طبیعی امتیاز شده است.

فواید طبیعت بیوتین یک مکمل بیوتین با کیفیت بالا و مقرون به صرفه است که در قالب یک کپسول نرمال ژل وجود دارد. این به ویژه برای پشته های بیوتین مناسب است زیرا کپسول های بیوتین خالص را با قیمت مناسب ارائه می دهد. این نیز توسط یک شرکت قابل اعتماد تولید شده و بررسی های خوبی دارد.

نکات برجسته:

چه چیزی داخل این هست:

چه کسی آن را می سازد: فضل طبیعت یک نام تجاری سلامتی است که در صنعت مکمل برای بیش از 40 سال بوده است. آنها اختصاص داده شده کیفیت، ثبات، و تحقیقات علمی. آنها استانداردهای GMP را دنبال کنید و امکانات خود را با موفقیت توسط ایالات متحده فارماکوپه و STR (تخصصی فناوری منابع) تفتیش شده است.

پتانسيل فوق العاده بالا Solgar بيوتين يک مکمل قدرتمند بيوتين است که محلول در آب است و مي تواند در هر زمان و با هر وعده يا بدون آب مصرف شود. این یک انتخاب خوب برای کسی است که همیشه در حال حرکت است، زیرا به راحتی آن را می گیرد. این محصول بدون گلوتن، کوشر، غیر GMO و بدون گندم، لبنیات، سویا، مخمر، شکر، سدیم، رنگ مصنوعی، طعم دهنده ها و شیرینی ها است.

نکات برجسته:

چه چیزی داخل این هست:

چه کسی آن را می سازد: Solgar در صنعت مکمل های غذایی از 1947 تولید موثر، با کیفیت بالا مکمل های تغذیه ای بوده است. آنها به طور انحصاری توزیع محصولات خود به تامین کنندگان مکمل طبیعی به منظور اطمینان حاصل شود که مصرف کنندگان دسترسی به دانش و راهنمایی های لازم را به بهترین تصمیمات مکمل برای سلامت خود داشته باشند.

در حال حاضر غذای بیوتین اضافی قدرت یک مکمل بیوتین در یک کپسول وگگی است که ارائه می دهد دوز عظیمی از بیوتین برای قیمت مناسب و معقول است. این محصول به راحتی قابل انعطاف است، ساخته شده توسط یک سازنده قابل اعتماد، و شما را با دوز مناسب بیوتین فراهم می کند.

نکات برجسته:

چه چیزی داخل این هست:

چه کسی آن را می سازد: شرکت مواد غذایی تولید کننده مکمل طبیعی ارائه می دهد که محصولات طبیعی مقرون به صرفه است و تا آنجا که 1968 انجام شده است. ماموریت آنها این است که به ارائه ارزش به محصولات و خدمات است که مردم را توانمند تا زندگی سالم. آنها همچنین یک تولید کننده زیست محیطی پایدار هستند و بر LEED صدور گواهینامه نقره ای اعطا شده است.

دکتر Best Biotin یک محصول بیوتین است که در کپسول های گیاهی می آید. این غیر GMO، گلوتن آزاد، گیاهخواری و گیاهخواری است. این یک انتخاب قدرتمند با یک دوز با کیفیت بالا است و توسط یک شرکت قابل اعتماد ساخته شده است

نکات برجسته:

چه چیزی داخل این هست:

چه کسی آن را می سازد: دکتر بهترین پزشک تاسیس نام تجاری مکمل رژیم غذایی است که از 1990 شده است. آنها را بیش از 200 محصولات مختلف است که اغلب با مواد تشکیل دهنده مارک به طور کامل تحقیق ساخته شده است. مواد تشکیل دهنده آنها نیز در هر مرحله از فرآیند تست شده است. امکانات خود را نیز GMP گواهی هستند.

فرمول های جارو بیوتین شامل هیچ گندم، گلوتن، سویا، لبنیات، بادام زمینی، آجیل درخت، ماهی و یا صدف ها نیست. این فرمول با استفاده از d-بیوتین، که به طور طبیعی شکل بیوتین است. فرمول های Jarrow توصیه می کنند مصرف یک کپسول در روز با یک وعده غذایی برای جذب بیشتر بیوتین موثر باشد.

نکات برجسته:

چه چیزی داخل این هست:

چه کسی آن را می سازد: جاررو فرمول یک فرمول مکمل رژیم غذایی و منبع مستقر در لس آنجلس، کالیفرنیا است. آنها تولید محصولات مانند ویتامین ها، مواد معدنی، پروبیوتیک ها، کنسانتره گیاهی استاندارد، اسیدهای آمینه، آنزیم ها و محصولات تغذیه روده ای. آنها خرده فروشان و مصرف کنندگان خود اطمینان می دهم که محصولات خود را با بالاترین کیفیت، خلوص و ارزش است.

Vitafusion بیوتین یک ویتامین زیستن است که در طعم طبیعی زردآلو خوشمزه است. این شربت بدون ذرت گلوتن و فراوانی است که در ایالات متحده ساخته شده است و تمام مزایای بیوتین را در یک بسته خوشمزه ارائه می دهد. این ویتامین قلیایی را می توان به راحتی به حالت روزانه خود اضافه کرد و یکی از مکمل های بیوتین بهتر برای مصرف کننده های گاه به گاه است. با این حال، هر چسبنده دارای 3 گرم قند است، به این معنی که اگر شما از شکر نترسید، گزینه های بهتر برای شما وجود دارد.عوارض قرص natrol biotin

نکات برجسته:

چه چیزی داخل این هست:

چه کسی آن را می سازد: Vitafusion یک شرکت مکمل غذایی که ویتامین های چسبنده به بازار در 1985 معرفی شده است. آنها یک تولید کننده GMP گواهی هستند، و همه از مواد تشکیل دهنده محصولات خود را از طریق آزمون با کیفیت مانند آزمایش قدرت، تست میکروب شناسی، تست فلزات سنگین و سایر تست های تضمین کیفیت است.

Nature Made Biotin یک مکمل بیوتین ساده است که 2500mcg ویتامین را در هر خدمت ارائه می دهد. این یک شرکت مشهور و معتبر ساخته شده است و انتخاب خوبی است. با این حال، به خصوص با توجه به قیمت آن در بازار فروخته می شود. این یک محصول خوب است، اما گزینه های بهتر وجود دارد.

نکات برجسته:

چه چیزی داخل این هست:

چه کسی آن را می سازد: این محصول توسط طبیعت ساخته شده است، تولید کننده مکمل مقیاس بزرگ است که در کسب و کار برای بیش از 40 سال بوده است ساخته شده است. آنها با استفاده از یک رویکرد مبتنی بر علم به تدوین و فرموله و توسعه برش لبه محصولات غذایی برای مشتری بین المللی خود.

تحقیقات ورزش بیوتین یک مکمل بیوتین softgel veggie است که با روغن نارگیل سرد برای افزایش جذب فرموله شده است. این گیاهخواری، گلوتن آزاد، غیر GMO است و شامل تخم مرغ، لبنیات و یا سایر آلرژن های معمولی نیست. تحقیقات ورزشی همچنین یک تضمین رضایت از پول روز 90 را ارائه می دهد.

نکات برجسته:

اشکالاتی:

چه چیزی داخل این هست:

چه کسی آن را می سازد: تحقیقات ورزش یک نام تجاری ورزشی است که با یک کرم موضعی ورزشی به نام عرق شیرین که در 1977 توسط یک ورزشکار سابق به نام جف پدرسن و معرفی به بازار در 1980 توسعه داده شد آغاز شده است. در حال حاضر تحقیقات ورزشی همچنین باعث می شود سایر روغن های مرطوب کننده، و برخی از مکمل های.

آزمایشگاه Zenwise Biotin یک محصول بیوتین softgel است که کاملا طبیعی است. این گلوتن آزاد است و هیچ گندم، تخم مرغ، شیر، بادام زمینی یا سویا را شامل نمی شود. این در یک گواهینامه GMP ایالات متحده ساخته شده است. به راحتی قابل انطباق با مکمل های دیگر می باشد و با توجه به کپسول نرم کلاسیک آن، آسان است.

نکات برجسته:

چه چیزی داخل این هست:

چه کسی آن را می سازد: Zenwise یک تولید کننده مکمل غذایی است که از اورلاندو، فلوریدا بر اساس است. آنها با استفاده از تنها 100٪ مواد طبیعی در محصولات خود، و محصولات خود را در مراکز ثبت شده FDA که GMP و NSF سازگار تولید شده است.

بیوتین یک ماده محلول در آب است که هر دو به عنوان یک کوآنزیم و یک ویتامین B شناخته شده به عنوان ویتامین B7 در نظر گرفته می شود. این کمک می کند تا عملکرد متابولیسم، همانطور که دیگر ویتامین B، اما به ویژه برای سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات ها و چربی ها مهم است.

غذاهای بیوتین شامل غذاهای سالم مانند گندم، نان کل گندم، تخم مرغ، بادام زمینی، گوشت خوک، ماهی قزل آلا و مرغ است. کمبود بیوتین می تواند باعث بروز بسیاری از مشکلات بهداشتی مانند ریزش مو، خستگی مزمن، مشکلات گوارشی، درد عضلانی، آسیب عصبی، گرفتگی، اختلال شناختی و غیره شود.

مکمل های بیوتین می توانند به شکل یک ویتامین پیچیده B، مولتی ویتامین ها، پرویناتال ها یا بیوتین به تنهایی به ارمغان بیاورند. در مکمل، آن را می توان به نام ویتامین B7، ویتامین H، بیوتین، بیوتین، یا کوآنزیم R، اما همه آنها یکسان هستند.

محصولات بهتر شامل چندین پرکننده و توسط تولید کنندگان معتبر با دوزهای بیوتین با کیفیت تولید می شوند. آنها را می توان به صورت قرص، اشباع، کپسول، مایع، پودر و بیشتر مصرف کرد.

بیوتین سلامت شما را به روشهای مختلفی از جمله داخل و خارج به شما می دهد. به عنوان یک ویتامین B، آن نقش مهمی در سیستم متابولیک ایفا می کند. اکثر افراد از بیوتین برای توانایی خود در ارتقای سلامت موها، پوست و ناخن استفاده می کنند.

بیوتین می تواند انواع استفاده و مزایای بالقوه در بدن داشته باشد. برخی از موارد مورد استفاده بیشتر شامل موارد زیر است:

بسیاری از مزایای بیوتین بالقوه وجود دارد، اما دوباره مهم است که درک کنیم که بسیاری از این مزایا تنها در صورتی اعمال می شود که شما کمبود ویتامین دارید. و در جهان غرب، اکثر مردم از رژیم غذایی خود به اندازه کافی بیوتین دریافت می کنند.

علاوه بر این، بسیاری از مطالعات انجام شده در مورد بیوتین ترکیبی از ویتامین همراه با سایر مواد مغذی یا دیگر ویتامین های B را در بر می گیرد که این امر برای شناسایی اثرات خاصی که بوسیله بیوتین به وجود می آید بسیار دشوار است.

ثابت شده است که بیوتین به عنوان یک مکمل ایمن است و محققان هنوز آن را پیدا نکرده اند حد مصرف بالا. هیچ عارضه جانبی ناشی از بیوتین وجود ندارد، اما بیوتین ممکن است اثر بخشی داروهای خاص را کاهش دهد.

از آنجایی که این ویتامین محلول در آب است و می تواند در هر زمان از روز، با یا بدون غذا مصرف شود. حد بالا برای بیوتین شناخته شده نیست، اما یک مکمل بیوتین خوب به طور کلی دوز مناسب بیوتین بین 1,000mcg به 10,000mcg.

امیدوارم اکنون شما هم اکنون همه چیز را بدانید که درباره مکمل های بیوتین بدانید و چه چیزی می توانند برای کمک به شما انجام دهند. اگر درباره مکمل های دیگر کنجکاو باشید، این سایت را بررسی کنید – راهنمای تقریبی در تقریبا هر مکمل در دسترس پیدا خواهید کرد!

دریافت به روز رسانی مکمل، اخبار، هدایا و بیشتر!

این سایت از Akismet برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بدانید که چگونه نظر شما پردازش می شود.

آستین میدواس یک نویسنده و مشاور مستقل است که متخصص در موضوعات سلامتی و سلامتی است. با بیش از 7 سال تجربه نوشتن در صنعت سلامت طبیعی، آستین تلاش می کند برای ارائه اطلاعات دقیق، مختصر و تحقیق به خوانندگان خود. تماس با آستین در مورد این مقاله

رتبه بندی و بررسی ما بر روی ورودی های افراد واقعی مثل شما تکیه می کنند.

احساس رایگان برای ارسال هر گونه ورودی، بررسی، انتقاد، اصلاح، یا رتبه هر مکمل شما استفاده می شود.

نتایج بیشتر…

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه خود در هنگام حرکت از طریق وب سایت استفاده می کند. از این کوکی ها، کوکی هایی که به صورت ضروری دسته بندی می شوند، در مرورگر شما ذخیره می شوند، زیرا برای کارکردن ویژگی های اساسی وب سایت ضروری است. ما همچنین از کوکی های شخص ثالث استفاده می کنیم که به ما کمک می کند تجزیه و تحلیل و درک اینکه چگونه از این وب سایت استفاده می کنید. این کوکی ها تنها با رضایت شما در مرورگر شما ذخیره می شوند. شما همچنین می توانید از این کوکی ها استفاده کنید. اما صرفنظر از برخی از این کوکیها ممکن است روی تجربه مرور شما تأثیر بگذارد.

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه خود در هنگام حرکت از طریق وب سایت استفاده می کند. از این کوکی ها، کوکی هایی که به صورت ضروری دسته بندی می شوند، در مرورگر شما ذخیره می شوند، زیرا برای کارکردن ویژگی های اساسی وب سایت ضروری است. ما همچنین از کوکی های شخص ثالث استفاده می کنیم که به ما کمک می کند تجزیه و تحلیل و درک اینکه چگونه از این وب سایت استفاده می کنید. این کوکی ها تنها با رضایت شما در مرورگر شما ذخیره می شوند. شما همچنین می توانید از این کوکی ها استفاده کنید. اما صرفنظر از برخی از این کوکیها ممکن است روی تجربه مرور شما تأثیر بگذارد.

کوکی های ضروری برای وب سایت مناسب هستند. این دسته فقط شامل کوکی هایی است که ویژگی های اساسی و ویژگی های امنیتی وب سایت را تضمین می کند. این کوکی ها هیچ اطلاعات شخصی ذخیره نمی کنند.

بزرگسالان روزانه 1 عدد قرص همراه غذا و یا بر اساس دستور پزشک میل نمایند.

بیوتین ( ویتامین H ) :
از گروه ویتامین های ب کمپلکس می باشدکه با متابولیزه کردن سریع چربی ها و پروتئین ها دربدن به تولید انرژی لازم برای فعالیت های روزمر ه و سیستم عصبی کمک می نماید.
بیوتین در گروه ویتامین های محلول در آب قرار دارد و بدن انسان قادر به ذخیره سازی آن نمی باشد.
بیوتین از ترکیبات اصلی آنزیم هایی است که در شکسته شدن و جذب پروتئین ها، چربی ها و سایر مواد غذایی در بدن نقش اساسی دارند.
یکی از عوامل اصلی ریزش مو کمبود بیوتین است، به همین دلیل مصرف روزانه بیوتین برای نگه داشتن میزان بیوتین بدن در سطح کافی توصیه می شود.
پس از متوقف شدن پروسه ی ریزش مو، نیاز به رشد موهای جدید می باشد، بیوتین در این زمینه نیز مؤثر است.
بیـوتین منافذ پوست سر را باز می کند و نیز به طور چشـم گیری گردش خون پوست سـر را افزایش می دهد. بیوتین مکانیسم های تولید انرژی برای فعالیت های لازم در فولیکول مو را تحریک کرده و به رشد موی جدید و افزایش ضخامت و حجم موها کمک می کند.
ناخن هـا صرف نظر از جاذبه های آرایشی، وظایف دیگری نیز بعهده دارند از جمله کمک به بــلندکردن اجـسـام با ایجاد تکیه گاه برای بافت انگشتـان و یا دسـتکاری اجــسام و از هـمـه مــهمتر آنکه ناخن هـا سلامت عمومی بدن را بازتاب می نمایند. بیوتین در تولید کراتین که برای رشد و حفظ سلامت ناخن ها ضروری است، نقش اساسی دارد.

سلام مصرف همزمان اکوفان و بیوتین در صبح مشکل داره یا باید با فاصله استفاده بشه ؟

با سلام

کاربر گرامی، مصرف این دو محصول به صورت همزمان مشکلی به دنبال نخواهد داشت.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام ببخشيد من اين مکمل و هيرويت و مولتي ديلي رو خريدم ميخواستم بدونم استفاده هر سه اين ها کنار هم همزمان در طول روز مشکلي نيست يا بايد در طول روز هر کدام رو جدا مصرف کنم؟عوارض قرص natrol biotin

باسلام

کاربر گرامی، بهتر است این محصولات با دو ساعت فاصله از هم مصرف شوند.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام میشه این قرص رو دوران بارداری خورد؟میشه ی قرص بیوتین معرفی کنید ک بشه تو بارداری خورد؟

با سلام

کاربر گرامی، مصرف این محصول در دوره بارداری مشکلی به دنبال نخواهد داشت منتها بیوتین کمتر در این دوره تجویز می شود. بهتر است از مولتی ویتامین های دوره بارداری استفاده نمایید.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

من هرشب یک عدد اسید فولیک میخورم با مصرف این قرص بازم عرشب اسید فولیک بخورم یا لازم نیست؟

با سلام

کاربر گرامی، این دو محصول حاوی دو ترکیب متفاوت بوده و می توانید از هر دو استفاده نمایید.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

استغاده از این قرص باعث جوش رو صورت میشه؟

باسلام

کاربر گرامی، اصولا مصرف این محصول باعث ایجاد جوش نمی شود منتها با توجه به متفاوت بودن شرایط بدن افراد نمی توان در این مورد با قطعیت اظهار نظر نمود.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام و وقت بخیر

میخوام بدونم ایا استفاده ی این محصول در کنار مکمل هیر نوتری یا اکولایف مضر نیست،؟صرفا میخوام که سرعت نتیجه دهی رو بالا ببرم..ریزشم نرمال و بیشتر قصد رویش قدی و رویش مجدد ریشه و ضخامت رو دارم. ایا موثر هست یا زیادی میشه؟
البته اکولایف رو خواهرم استفاده میخواد کنه و من هیر نوتری خواستیم بدونیم میتونیم همزمان از این بیوتین هم استفاده کنیم؟
سپاس فراوان از توجه و پاسخگویی شما پیشاپیش

با سلام

کاربر گرامی، مصرف بیوتین در کنار این محصولات مشکلی به دنبال نخواهد داشت و به بهبوبد اثربخشی کمک خواهد کرد. البته در صورتی که رویش مجدد مو مد نظر شما باشد نورکرین نیز اثرات مناسبی برای شما خواهد داشت.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

با عرض سلام
پارسال بنده بدلیل خوردن قرص ویتامین D (ماهی یکعدد) بعد از7 ماه سنگ کلیه گرفتم.
امسال نیز بدلیل خوردن قرص ویتامین C (100 عدد) بعد 6 ماه مجدد سنگ کلیه گرفتم.
الان همین قرص بیوتین 1000 رو شروع کردم برای طراوت و سلامت مو وکه کاشتم،
آیا این قرص برای من مشکلی ایجاد نمیکنه!
میزان کلسیمش خیلی نیست که باعث رسوب در کلیه بشه!؟
ویتامین سی و دی هر دو در صورت دُوز زیادی باعث رسوب میشه…

باتشکر

کاربر گرامی با سلام،
بیوتین یا ویتامین B7 از دسته ویتامین های محلول در آب بوده که سرعت دفع آن از بدن بالا می باشد. لذا بعید به نظر می رسد که رسوب کرده و ایجاد سنگ کلیه شود.
با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام و عرض خسته نباشید
ببخشید من هیرویت میخورم. لازمه در کنار اون زینک و بیوتینم استفاده کنم؟ فایده داره؟ عوارضش زیاد نمیشه؟

باسلام

کاربر گرامی، مصرف این محصولات در کنار هم مشکلی به دنبال نداشته و به تقویت اثرات کمک خواهد کرد.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام و وقت بخیر
من تقریبا یک ماه و نیمه پیش این مکمل رو از سایت شما خریداری کردم..و امروز تموم شد.سوالم اینه ک لازمه باز شارژ کنم؟یا ک نه همین دوره کافیه؟ اگه لازمه ی مصرف دوباره س چ دوزی رو مصرف کنم؟ 25 سالمه

باسلام

کاربر گرامی، در صورتی که مشکل برطرف نشده باشد، شما می توانید این محصول را در طولانی مدت استفاده نمایید.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام من به علت عفونت معده 4 تا آنتی بوتیک مصرف میکنم مصرف همزمان این قرص میتونه مشکلساز باشه؟

با سلام

کاربر گرامی، مصرف این محصول با آنتی بیوتیک ها مشکلی به دنبال نخواهد داشت.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

تهران – خیابان جمالزاده شمالی – 200 متر بالاتر از خیابان فرصت – نبش کوچه یزدان شناس – پلاک 251 – داروخانه مرکزی جمالزاده

طراحی و توسعه توسط گروه آریاس ( 1388-1398 )

این محصول از سبد خرید شما حذف شود ؟

موارد مصرف :بیوتین ویتامین ب ضروری به عنوان کوآنزیم و حد واسط متابولیسم اسید های آمینه ، کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی است. بیوتین حد واسط تولید انرژی است و برای سلامتی مو ، پوست و ناخن ضروری می باشد.این مکمل برای پیشگیری و درمان کمبود بیوتین در افراد دچار نارسایی جذب مواد غذایی و یا افرادی که رژیم غذایی جهت کاهش وزن دارند ، تجویز می شود. بیوتین به منظور ساخت اسید های چرب و گلوکز ضروری است .کمبود بیوتین باعث مشکلات پوستی(راش)، ریزش مو ، افزایش کلسترول خون و مشکلات قلبی خواهد شد. مکمل بیوتین در درمان یا کمبود ژنتیکی بیوتین ، درماتیت سبورئیک نوزادان ، آکنه و اگزما به کار می رود. در رژیم های غذایی که بدن دچار کمبود ویتامین می گردد می توان از بیوتین استفاده کرد.

 راهنمایی های عمومی :منابع غنی از بیوتین ، سفیده تخم مرغ ، جگر و مخمرها هستند. برای اطمینان از دریافت بیوتین کافی ، سعی کنید این مواد را در برنامه غذایی قرار دهید. گل کلم ، موز ، سفیده تخم مرغ پخته ، ساردین ، حبوبات ، قارچ ، مخمر و محصولات تخمیری ، بادام و پیاز(معمولا یک تخم مرغ پخته13 تا 25 میکروگرم و هر 90 گرم جگر پخته حدود 27 تا 35 میکروگرم بیوتین دارد.)قبل از مصرف این فرآورده درموارد زیر با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید:-درصورت سابقه حساسیت به این فرآورده-در صورت مصرف هر گونه داروی دیگر

مصرف در دوران بارداری و شیردهی:به دلیل عدم وجود مطالعات کافی در مورد ایمنی مصرف این مکمل در بارداری و شیردهی قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

موارد هشدار و احتیاط :برای پیشگیری از کمبود بیوتین بهتر است رژیم غذایی مناسب گرفته شود و به هدف درمان کمبود بیوتین مصرف این مکمل دارویی توصیه میشود.

عوارض جانبی:این مکمل به موازات اثرات مطلوب درمان ممکن است باعث بروز بعضی عوارض ناخواسته نیز بشود. از مصرف بیوتین تا 10میلی گرم در روز (معادل ۱۰۰۰۰ میکرو گرم در روز) عوارض جانبی گزارش نشده است.عوارض قرص natrol biotin

مقدار و نحوه مصرف دارو:در نوزادان دچار نقص کربوکسیلاز 50 میلی گرم یکبار در روز تجویز میگردد و براساس پاسخ بیمار تنظیم دوز انجام میگردد. در بزرگسالان 10 میلی گرم روزانه تجویز میگردد و دوز نگهدارنده 10 تا50 میلی گرم در روز (حداکثر تا 100 میلی گرم روزانه ) می باشد.در نقص متابولیسم بیوتین 10 میلی گرم یکبار در روز تجویز گردیده و بر اساس پاسخ بیمار تنظیم دوز انجام میگردد. دوز نگهدارنده 5 تا 20 میلی گرم (و در صورت نیاز بالاتر از این مقدار) می باشد.

مسمومیت دارو : فورا بیمار را به بیمارستان منتقل کنید.

شرایط نگهداری:- فرآورده را دور از نور و رطوبت و در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد در ظروف در بسته و محکم نگهداری کنید.- فرآورده را دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

شکل دارویی :شرکت داروسازی رها ، بیوتین را به شکل قرصهای 5000 میکروگرمی ,گرد و به رنگ قرمز در قوطی های 100 عددی بسته بندی و به همراه بروشور به بازار عرضه می نماید. هر قرص حاوی 5000 میکرو گرم بیوتین میباشد.

Reference 

امروزه، بیش از نیمی از جمعیت سیاره‌ی ما با اشتیاق تمام بیوتین (ویتامین B7) مصرف می‌کنند. اما، آیا مصرف بیوتین (ویتامینB7) عوارض جانبی و مضراتی نیز دارد؟ بیایید به ژرفای جهان بیوتین (ویتامین B7) برویم و سعی کنیم به مضرات بیوتین پی ببریم و ببینیم مهمترین عوارض مصرف ویتامین B7 برای سلامتی چیست.

بیوتین (ویتامین B7) ویتامینی محلول در آب است که در خوراکی‌هایی مانند بادام، غلات کامل، تخم مرغ، ساردین، گردو، میوه‌های خشک شده، خیار، جو دو سر، توت فرنگی، گل کلم، شیر گاو، و مخمر آبجو یافت می‌شود.

بیوتین، که با عنوان ویتامین H یا B7 نیز شناخته می‌شود در دوران اخیر محبوبیت فراوانی پیدا کرده است و به راحتی هر جایی و در قالب مکمل هایی با اشکال مختلف یافت می‌شود. این ماده تحت عنوان بسیار زیادی به فروش می‌رسد مانند اپیریکس، ویتامین H، ویتامین B7، بیوتین، و کوآنزیم R.

در حالی که بیوتین (ویتامین B7) برای کارکرد صحیح بدن‌مان مفید و ضروری است، سوء مصرف آن به همان اندازه می‌تواند به مشکلات پزشکی منجر شود. همیشه توصیه می‌شود که در مورد مکمل‌های مصرفی‌تان مطالعه کنید تا از هر گونه واکنش بدی جلوگیری کنید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، نگران نباشید. ما در اینجا قرار است با فهرست کردن عوارض جانبی احتمالی بیوتین کمی از بار شما کم و در وقت‌تان صرفه‌جویی کنیم. آماده‌اید که به این عوارض جانبی بپردازیم؟عوارض قرص natrol biotin

بیوتین (ویتامین B7) بیش از در بدن می‌تواند باعث پیدایش جوش‌های کیستی در چانه و خط فک بشود.

این ویتامین تولید سبوم (چربی پوست) را در پوست افزایش می‌دهد، و راه را برای پارگی پوست و تجمع چرک باز می‌کند. اما چنین ذکر شده است که بعد از چند هفته که دوز بیوتین مصرفی قطع شود جوش‌ها از بین خواهند رفت.

بهتر است کمتر از ۲۵۰۰ میلی گرم در روز مکمل بیوتین مصرف کنید. نوشیدن آب فراوان به هنگام مصرف مکمل بیوتین (ویتامین B7) به کاهش خطر جوش زدن کمک خواهد کرد.

بعضی از آدم‌ها ممکن است به خاطر مصرف مکمل‌های بیوتین از آلرژی‌هایی رنج ببرند.

واکنش‌های آلرژیک چندان رایج نیستند، اما مواردی از ابتلای بعضی افراد به آن‌ها وجود داشته است. این واکنش‌های آلرژیک می‌تواند احساس حالت تهوع، ورم گلو و صورت، ایجاد جوش‌های خارشی، گرفتگی، یا درد در قفسه‌ی سینه باشند.

اگر احیانا به یکی از این علائم بعد از مصرف مکمل‌های بیوتین مبتلا شدید، حتما لازم است که بلافاصله با پزشک مشورت کنید.

یکی از اثرات جدی بیوتین در دوران بارداری اتفاق می‌افتد. زنان باردار باید از مصرف دوز بالای بیوتین اجتناب کنند. این ویتامین ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهد. هرچند هیچ آزمایشی بر روی انسان‌ها انجام نشده است که این ادعا را اثبات کند، اما همیشه بهتر است قبل از مصرف مکمل بیوتین در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید.

گزارش‌های نه چندان با پایه و اساسی نشان می‌دهند که دوز بالای بیوتین می‌تواند باعث افزایش نیاز به دفع ادرار شود. ممکن است به خاطر مصرف دوز بالای بیوتین میزان تعریق بسیار زیاد و غیر معمولی نیز وجود داشته باشد.

افرادی که دوز بالایی از این مکمل را مصرف می‌کنند ممکن است از گرفتگی عضلات شکمی و اسهال نیز رنج ببرند. در صورت مشاهده‌ی چنین اوضاعی، بهترین کار قطع بلافاصله‌ی مصرف بیوتین است!

بسیاری از کسانی که مکمل بیوتین مصرف می‌کنند از حالت تهوع خفیف در طی مراحل اولیه‌ شکایت دارند. با گذر زمان این عارضه‌ی جانبی به تدریج بر طرف می‌شود.

یکی از مطالعات نشان داده است که مکمل بیوتین به کسانی که دیابت دارند توصیه نمی‌شود چون این ویتامین تولید گلوکز و اسیدهای چرب را در بدن افزایش می‌دهد.

اگر مبتلا به دیابت هستید بهتر است با یک پزشک مشورت کنید، تا مبادا در دوز مصرفی مکمل بیوتین زیاده روی کنید.

بیوتین با داروهای ضد سرع و کاهنده‌ی کلسترول تداخل دارد. مصرف دوز بالایی از مکمل بیوتین می‌تواند باعث شود این داروها کارآمدی کمتری داشته باشند. همچنین می‌تواند بر علائم دیابت نیز تاثیر بگذارد.

در یک گزارش مجزا آمده است، در زنانی که همراه با ویتامین B5 مکمل‌های بیوتین مصرف می‌کنند ناراحتی نادر یوزینوفلیک پلوروپریکاردیال افیوژن مشاهده می‌شود. واکنش شدیدی که در خون اتفاق می‌افتد و هوا وارد فضای حفره‌ی پرده‌ی جنب در اطراف ریه‌ها می‌شود و باعث عفونت ریوی شدید می‌شود که همین می‌تواند به یک ناراحتی و بیماری خطرناک و مرگبار تبدیل شود.

در بعضی از افراد، دوز بالای بیوتین می‌تواند باعث بروز مشکلات تنفسی حاد یا آنافلاکسی شود. مهم است که در چنین مواردی بلافاصله با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

ممکن است تمام عوارض فوق‌الذکر برای بیوتین ترسناک به نظر برسند، اما اگر مکمل‌ها را درست و در زمان مناسب مصرف کنید این عوارض با شما سر و کاری نخواهند داشت. نگران نباشید، حین مصرف بیوتین نکات زیر را به یاد داشته باشید تا بتوانید از تمام فایده‌هایی که این ویتامین برای سلامتی‌تان دارد نهایت استفاده را ببرید. بیایید نگاهی به این نکات بیندازیم:

۱. بدن‌تان را هیدراته نگه دارید – زیاد بنوشید! هر روز حدود دو لیتر آب بنوشید، چون هیدراته بودن بدن می‌تواند سطح بیوتین را در بدن پایین بیاورد.

۲. از مصرف الکل، استعمال سیگار، و مواد مخدر دوری کنید – چون الکل و مواد مخدر بدن را دهیدراته می‌کنند و به کمبود بیوتین منجر می‌شوند.

۴. اگر بار اول‌تان است که مکمل مصرف می‌کنید، بهتر است با دوز پایین شروع کنید و کم کم میزان آن را افزایش بدهید.

۵. مکمل‌ها را با معده‌ی خالی مصرف نکنید – بسیار مهم است که ، فارغ از زمانی که آن‌ها را مصرف می‌کنید، مکمل‌های بیوتین را همراه با وعده‌های غذایی استفاده کنید.

۶. سعی کنید بیش از حد به مکمل‌های بیوتین وابسته نشوید. هر چه قدر هم که بیوتین ضروری باشد، باز هم می‌توانید آن را از منابع غذایی که در طول روز مصرف می‌کنید به دست آورید.

۷. توصیه می‌شود که مکمل بیوتین را با سایر مولتی‌ویتامین‌ها مصرف کنید تا از عدم تعادل ویتامین‌ها جلوگیری شود.

۸. سعی نکنید دکتر بازی در بیاورید! قبل از شروع مصرف هر دوزی از بیوتین نظر پزشک متخصص را جویا شوید. با یک پزشک عمومی صحبت کنید و درباره‌ی ناراحتی‌هایی که دارید بحث کنید. این کار به پزشک کمک خواهد کرد دوز مناسبی را به شما تجویز کند. اگر با هر یک از این عوارض مواجه شدید، سریعا به یک مرکز درمانی مراجعه کنید.

در حالی که یک شخص می‌تواند استفاده از مکمل بیوتین را در هر مقطعی از زندگی‌اش شروع کند، اما توصیه می‌شود فقط بعد از مشورت با متخصص حوزه‌ی سلامت این کار را انجام دهید. هر گروه سنی و شرایط سلامتی نیازمند دوز متفاوتی از این مکمل است، که وقتی این دوز مصرفی از حد مجاز بگذرد باعث بروز عوارض جانبی فوق‌الذکر می‌شود.

میزان مجاز توصیه‌ شده مقدار بسیار کمی است. یک فرد بالغ نباید بیش از ۲۰-۳۰ واحد مصرف کند. اما بعضی از ناراحتی‌های پزشکی ممکن است شما را مجبور کنند دوز بالاتری از این مکمل را مصرف کنید، در حالی که بسیاری دیگر از ناراحتی‌ها ممکن است وادارتان کنند دوز کمتری استفاده کنید. به عنوان مثال، میزان ۵۰۰ میلی گرم در روز در درمان  تجویز می‌شود.

شکل و قالب – مکمل‌های بیوتین معمولا به سه شکل و ترکیب یافت می‌شوند – ۱۰ میکروگرم، ۵۰ میکروگرم، و ۱۰۰ میکروگرم.

– ۱ تا ۱۲ ماه : ۷ میکروگرم
– ۲.۱ تا ۳ سال: ۸ میکروگرم
– ۳.۴ تا ۸ سال: ۱۲ میکروگرم
– ۹ تا ۱۳ سال: ۲۰ میکروگرم
– ۱۴ تا ۱۸ سال: ۲۵ میکروگرم
– بالای ۱۹ سال: ۳۰ میکروگرم
– زنان باردار: ۳۰ میکروگرم
– زنان شیرده: ۳۵ میکروگرم

اگر دلتان می‌خواهد موهای براق و بلندی داشته باشید که تعریف و تمجید همگان را برانگیزد، بیوتین همان چیزی است که باید استفاده کنید! بیوتین مصرف کنید، اما نه بیشتر از حد مجاز و توصیه شده.

آيا شما عوارض دیگری برای بیوتین سراغ دارید؟

منبع: stylecraze

برچسب ها stylecrazeبیوتینمضرات بیوتینمضرات خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها

متاسفیم. نظرات بسته است.

عوارض قرص natrol biotin
عوارض قرص natrol biotin
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *