عوارض قرص mebeverine

خواص دارویی و گیاهی

عوارض قرص mebeverine
عوارض قرص mebeverine

InChI=1S/C25H35NO5/c1-6-26(19(2)17-20-9-12-22(28-3)13-10-20)15-7-8-16-31-25(27)21-11-14-23(29-4)24(18-21)30-5/h9-14,18-19H,6-8,15-17H2,1-5H3 YKey:VYVKHNNGDFVQGA-UHFFFAOYSA-N Y

مبورین دارویی است که برای درمان سندرم روده تحریک‌پذیر و گرفتگی و قولنج مربوط به آن مصرف می‌شود.[۱]

دسته دارویی: آنتی اسپاسمودیک

ویژگی‌ها و اثرات:
مبورین یک داروی آنتی اسپاسمودیک است که مستقیماً روی عضلات صاف مجرای گوارشی اثر می‌کند. به دلیل اینکه این فعالیت از طریق سیستم عصبی خودکار کنترل نمی‌شود، عوارض جانبی معمول در مصرف داروهای آنتی آلرژیک، با مصرف این دارو دیده نمی‌شود.

مبورین پس از مصرف از راه دهان، جذب می‌شود.

عوارض قرص mebeverine

پیک غلظت پلاسمایی طی ۱ تا ۳ ساعت است. %۷۵ از دارو در پلاسما با آلبومین باند می‌شود. پس از هیدرولیز به فرم veratric acid وmebeverin alcohol متابولیزه می‌شود.
دفع veratric acid از راه ادرار می‌باشد.

mebeverin alcohol نیزبه شکل کربوکسیلیک اسید وکربوکسیلیک اسید دمتیله در ادرار دفع می‌شود.

اختلالات عملکردی اسپاستیک کولون شامل:
– سندرم روده تحریک پذیر در مراحل اولیه
– سندرم کولون تحریک پذیر مرتبط با ضایعات ارگانیک راه‌های گوارشی مثل دایورتیکولیت، بیماریهای کیسه صفرا ومجاری صفراوی، زخم معده و دئودنال، التهاب مجاری گوارشی

۱۳۵ میلی‌گرم سه بار در روز، قبل از غذا همراه با آب بلعیده شود. (از جویدن خودداری شود) ۲۰۰میلی‌گرم از نوع آهسته رهش، دو بار در روز قبل از غذا استفاده شود.

– در بیماران با ایلئوس پارالیتیک
– کودکان زیر ده سال
– حساسیت به دارو یا اجزاء آن مثل لاکتوز
برخلاف داروهای شبه آتروپینی در گلوکوم یا هایپر تروفی پروستات منع مصرف ندارد.

-نارسایی کبدی
-نارسایی کلیوی
-بیماریهای قلبی مثل بلوک قلبی

عوارض تراتوژنسیته در انسان گزارش نشده است. با این حال در حاملگی با احتیاط مصرف شود.
به مقدار کم در شیر ترشح می‌شود ولی معمولاً مشکلی ندارد.

سردرد، بی اشتهایی، عوارض گوارشی، سرگیجه، برادیکاردی، راش، آنژیوادم، تورم لب‌ها در موارد مصرف بیش از حد، تحریک سیستم اعصاب مرکزی قابل پیش بینی است.

قرص‌های ۱۳۵ میلی‌گرمی، جعبه ۳۰ عددی


mebeverine

مبورین یک داروی ضد اسپاسم دستگاه گوارش است که در درمان سندروم روده تحریک پذیر (IBS) و مشکلات مشابهی نظیر کولون تحریک پذیر مزمن ، یبوست اسپاسمی ، کولیت مخاطی و کولیت اسپاسمی به کار می رود.بیشتر بخوانید : دستگاه گوارش و بیماری های گوارشی

مکانیسم عمل داروی مبورین دقیقا مشخص نیست ولی مکانیسم های چندگانه ذیل در اثرات موضعی مبورین بر دستگاه گوارش موثر است: کاهش نفوذپذیری کانال یونی ، مهار بازجذب نوراپی نفرین ، اثر بی حس کنندگی موضعی ، تغییرات در جذب آب و همچنین اثرات ضد موسکارینی و مهارکنندگی فسفو دی استراز

مبورین با شل کردن عضلات روده و عضلات اطراف روده عمل می کند. مبورین یک داروی ضد اسپاسم ماسکولوتروپیک (دارای تمایل بر اثر مستقیم بر عضله) است که اثرات جانبی آنتی کولینرژیکی ندارد. داروهای ماسکولوتروپیک مستقیما بر عضلات روده در سطح سلولی اثر می کنند تا آن ها را شل کنند. این سبب تسکین اسپاسم های دردناک عضلات روده می شود بدون این که بر حرکات طبیعی روده اثر بگذارد.

جذب : داروی مبورین پس از تجویز خوراکی سریعا و به طور کامل جذب می شود. زمان رسیدن به اوج غلظت پلاسمایی 1 تا 3 ساعت است. توزیع : تجمع معنی داری پس از تجویز دوزهای متعدد ایجاد نمی شود. اتصال آن به پروتئین های پلاسما 75 درصد و به آلبومین است . متابولیسم : متابولیسم این دارو عمدتا توسط استرازهای پلاسمایی با شکستن پیوند استری دارو و تبدیل آن به وراتریک اسید و مبورین الکل انجام می شود. متابولیت اصلی این دارو کربوکسیلیک اسید دی متیله (DMCA) است. نیمه عمر حذف DMCA در حالت تعادل 5.77 ساعت است. پس از تجویزهای متعدد دارو (200 میلی گرم دو بار در روز) حداکثر غلظت پلاسمایی DMCA 804 نانوگرم بر دسی لیتر و زمان رسیدن به حداکثر غلظت حدود 3 ساعت است. فراهمی زیستی نسبی کپسول های پیوسته رهش مبورین به نظر مناسب می آید و به طور میانگین 97 درصد است . حذف : از طریق ادرار که 95 درصد آن به صورت متابولیت های کربوکسیلیک اسید متیله و کربوکسیلیک اسید دی متیله است .

عوارض قرص mebeverine

بزرگسالان : قرص مبورین 135 میلی گرمی : 1 قرص 20 دقیقه قبل از هر وعده غذایی اصلی (3 قرص در روز) کپسول 200 میلی گرمی : صبح و شب هر بار یک عدد . کودکان : استفاده از مبورین در کودکان و افراد کمتر از 18 سال به دلیل نبود اطلاعات کافی در مورد سلامتی و اثربخشی دارو توصیه نمی شود.

– در هر قرص کولوفک (برند خارجی مبورین) 80 میلی گرم لاکتوز وجود دارد که این مورد باید در بیمارانی که همزمان با سندروم روده تحریک پذیر ، عدم تحمل به لاکتوز دارند مورد توجه قرار بگیرد . – مبورین باید در افراد زیر با احتیاط تجویز شود : کودکان ، افراد دچار مشکلات کبدی و کلیوی ، بیماران مبتلا به بیماری خونی پورفیری

– در صورتی که مبتلا به فلج ایلئوس هستید نباید از داروی مبورین استفاده کنید (وضعیتی که در آن روده حرکت ندارد و منجر به مسدود شدن روده می شود) – در صورتی که با یکی از موارد زیر درگیر هستید قبل از استفاده از مبورین با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید : هرگونه اختلال خون ریزی دهنده (مخصوصا از روده) ، یبوست شدید ، دفع ادرار مشکل یا دردناک ، اگر اخیرا تب ، مدفوع خونی ، یا خونریزی یا ترشحات غیر طبیعی از واژن داشته اید.

اطلاعات دارویی

موسسه خدمات دارویی رضوی با هدف ایجاد بانک مرجع در زمینه اطلاعات دارویی و پزشکی و همچنین ایجاد بستر مناسب جهت مشاوره دارویی و خرید آسان دارو و تحویل در محل ایجاد شده است. ادامه …

6 مرداد

22 تیر

18 خرداد

تمام حقوق برای موسسه خدمات دارویی رضوی محفوظ است © 1393
( بازنشر مطالب تنها با ذکر منبع و اجازه نامه کتبی از موسسه خدمات دارویی رضوی مجاز می باشد)

مجری طرح پایلوت : انجمن داروسازان اصفهان

تحت نظارت معاونت غذا و دارو

مسئولیت صحت اطلاعات بر عهده داروخانه می باشد

*دریافت دارو فقط بصورت حضوری در محل داروخانه و با نسخه کامل امکان پذیر است*

 

عوارض قرص mebeverine

چنانچه در خصوص “مبورین” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

بیش از نیم قرن تلاش در

جهت تعالی فرهنگ سلامت کشور


فرم مشاوره اختصاصی

فرم نظرات کاربران

عوارض قرص mebeverine

برای دریافت پیشنهادات استثنایی عضو خبرنامه ما شوید.

تماس با ما

تهران – کیلومتر 9 جاده مخصوص کرج – جنب بانک ملت شعبه پارس خودرو- شرکت داروسازی تهران دارو

48032000 -021

0935-8933828

در صورتی که تمایل دارید تا از مشاوره ما برخوردار شوید برروی چت آنلاین کلیک کنید.

ما در شبکه های اجتماعی

مسئله‌ی مهم آن است که هرگز از سؤال‌کردن دست برندارید. برای هر حس کنجکاوی، یک پاسخ وجود دارد.

نمی دانید؟! بپرسید!

می دانید؟! پاسخ دهید!

برگرفته از : دارونما

لیست کامل

عوارض قرص mebeverine

© Porseshkadeh.com

پشتیبانی

شماره تماس : 31315495 – (031)

مبورین یک داروی ضد اسپاسم دستگاه گوارش است که در درمان سندروم روده تحریک پذیر (IBS) و مشکلات مشابهی نظیر کولون تحریک پذیر مزمن، یبوست اسپاسمی، کولیت مخاطی و کولیت اسپاسمی به کار می رود. به طور کلی مبورین به طور موثر در درمان علائمی مانند کرامپ ها و دردهای شکمی مداوم، اسهال های غیر عفونی و با منشاء عصبی (ممکن است این اسهال ها همراه با یبوست های دوره ای نیز باشند) و نفخ اثر مثبتی دارد.

مبورین یک داروی آنتی کولینرژیک سنتتیک میباشد که با اثر مستقیم بر روی عضلات صاف دستگاه گوارش، بدون اثر گذاری بر حرکات طبیعی دستگاه گوارش، منجر به رفع اسپاسم‌های گوارشی می گردد.

عوارض قرص mebeverine

اکثر عوارض گزارش شده از مصرف این دارو به صورت خفیف تا متوسط بوده و با قطع مصرف دارو قابل برگشت هستند.

عوارضی شامل اختلالات گوارشی، سرگیجه ، سردرد، بی خوابی ، بی اشتهایی و کاهش ضربان قلب ، تحریکات پوستی اریتماتوس، خارش و انژیوادم نیز دیده شده است.

اگر در حال مصرف داروی دیگری شامل داروهای بدون نسخه هستید، با پزشک خود مشورت کنید.
مصرف این دارو همراه با الکل و فرآورده های الکلی در برخی مطالعات تداخل داشته است.

این دارو برای بزرگسالان در دوز ۱۳۵ میلی گرمی روزانه سه مرتبه ۲۰ دقیقه قبل از غذای اصلی و در دوز ۲۰۰ میلی گرمی روزانه دو مرتبه صبح ها و شب ها تجویز می گردد.

داروسازی فارابی | داروسازی سها | داروسازی رها | داروسازی سامی ساز | داروسازی سجاد دارو | داروسازی تهران دارو | داروسازی راموفارمین | داروسازی ایران دارو | داروسازی امین | داروسازی حکیم | داروسازی البرز دارو | داروسازی اکتوورکو | داروسازی دارو درمان پارس | داروسازی الحاوی | داروسازی فاتک شیمی پارس | داروسازی اسوه | بهستان دارو | داروسازی جابربن حیان | داروپخش-کارخانه

نام های تجاری
COLOMEB, EVERIN, MEBEVERINE, MEBECOL, MEBERIX, COLOFINE, COLOFAC, MERELAX, MEVERIN, COLIBSAN, COLOREST, MEBERIX ER, COLOVERINE, MEBACTO

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

سفارشات به صورت رایگان

30 ضمانت بازگشت وجه

24 ساعت 7 روز هفته

تیم هایتونیکس از همراهی علاقه مندان حوزه سلامت و دارو و عاشقان فناوری، با هدف آشنایی و به اشتراک گذاری تجربیات عوارض داروها ایجاد شده است.تیم هایتونیکس قصد دارد فناوری را در جهت بهبود خدمات دارویی کشور بکار گیرد.

باعضویت در خبرنامه از اخرین تخفیفات و کد های کوپن سایت با خبر شوید.
(function() {
if (!window.mc4wp) {
window.mc4wp = {
listeners: [],
forms : {
on: function (event, callback) {
window.mc4wp.listeners.push({
event : event,
callback: callback
});
}
}
}
}
})();

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تیم هایتونیکس میباشد.

مبورین داروی ضد اسپاسم است که برای از بین بردن نفخ و دردهای گرفتگی در پایین شکم استفاده می‌شود، این علائم معمولاً همراه بیماری گوارشی سندرم روده تحریک‌پذیر می‌باشند. داروی Mebeverine روی عضلات قسمت تحتانی شکم کار کرده و باعث استراحت آن‌ها می‌‌شود به این ترتیب به تسکین درد و گرفتگی عضلات کمک می‌کند. داروی مبورین با یا بدون نسخه پزشک در دسترس است و شما می‌توانید آن‌ را از داروخانه بخرید.

در دوران بارداری و شیردهی، نباید دارویی را خودسرانه و بدون مشورت با پزشک استفاده کنید. داروها می‌توانند آثار مخربی روی جنین و یا خودتان داشته باشند.

مبورین نمی‌تواند باعث سرگیجه و خواب آلودگی در شما شود، این دارو بر مهارت رانندگی شما تاثیر منفی نمی‌گذارد.

تداخل دارویی ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. یک لیست از تمام داروهایی (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و داروهای گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید. دوز داروی مصرفی خود را بدون مشورت با دکتر خود تغییر نداده و یا مصرف دارو را ترک نکنید.

بعضی دارو‌ها را نمی‌توان در بعضی از شرایط تجویز نمود و بعضی دارو‌ها نیز در صورتی که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد؛ بنابراین بهتر است که قبل از مصرف داروی مبورین ، پزشکتان از موارد زیر مطلع باشد:

عوارض قرص mebeverine

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌ کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند. مصرف داروی مبورین عوارض جانبی خاصی ندارد، تنها ممکن است باعث بروز علائم آلرژیک مانند کهیر و راش پوستی در فرد شود، اگر چنین علائمی داشتید به سرعت به پزشک مراجعه نمایید.

اگر شما هر علائم دیگری دارید که احساس می‌کنید به خاطر استفاده از داروی Mebeverine می‌باشد، با پزشک خود مشورت کنید.

کاربران عزیز شما می‌توانید از منوی وب سایت به بخش “پزشکان مشاور” مراجعه کرده و سوالات پزشکی خود را از کارشناسان و پزشکان مشاور ما بپرسید. پرسش‌های شما در کمترین زمان ممکن پاسخ داده می‌شود و لینک آن از طریق پروفایل سایت ، به ایمیل یا شماره تماس شما ارسال خواهد شد. لینک “مشاوره رایگان پزشکی“

اهدای سلولهای بنیادی و مغز استخوان

درمان موهای زیر پوستی

خواص جوش شیرین برای پوست و مو

ماسک زنجبیلی برای رشد، تقویت و ترمیم مو

دانلود رایگان کتاب “راهنمای کامل بارداری هفته به هفته”

result

ثبت نام نکرده اید؟ ثبت نام

result

اگر قبلا در دکتر سوشا | مرجع تخصصی پزشکی و سلامت عضو شده اید، وارد شوید. ورود

لقمان،حکمت سلامتی

دارای جایگاه شایسته در نظام سلامت کشور

برخوردار از قابلیت های رقابتی ممتاز در تراز جهانی

گواهینامه های تعالی سازمانی

عوارض قرص mebeverine

گواهینامه های محیط زیست

کسب رتبه عالی از سوی اداره کار و امور اجتماعی

گواهینامه های مدیریت کیفیت

هدف اصلی ما کمک به مردم برای داشتن زندگی شادتر و سالم تر در سلامت جامعه می باشد

هدف اصلی ما کمک به مردم برای داشتن زندگی شادتر و سالم تر و ایجاد یکی از موفق ترین شرکت های دارویی در زمینه تحقیقات ، کیفیت
، تولید ، فروش درجهت ارتقاء سلامت جامعه می باشد .عملکرد و روند کار ما بگونه ای طراحی شده است که به نتایج کیفی بالاتر
از حد انتظار بیماران ، مشتریان ، شرکاء تجاری و قانون گذاران دست یابیم . بیش از 45 سال است که ما در رابطه با تحقیق
و توسعه ، ساخت و بازاریابی و راه حل های نوین سلامتی فعالیت داریم . سعی و تلاش مدیران و کارشناسان این شرکت بر این
است که در تمامی لحظات، حامی و پشتیبان بیماران بوده و در تسکین و بهبود آلام آنها همراهشان باشند.

فرم سفارش آنلاین محصول

سفارش محصول الکترونیکی

درخواست همکاری

ارسال رزومه

نظرسنجی از پزشکان

نظرات ، پیشنهادات ، انتقادات

انتقادات و پیشنهادات

نظرسنجی عمومی

نظرسنجی از داروخانه

نظر سنجی از مسئولین فنی داروخانه

نظرسنجی از پخش ها

نظرات ناظرین شرکت های پخش

تلاش مستمر در جهت ارتقای کیفیت و اثربخشی فرآیندها و محصولات

گواهی ها، گواه ماست

شرکت دارویی و بهداشتی لقمان با سابقه قریب به نیم قرن، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع محصولات دارویی در ایران (تهران) می باشد. محصولات این شرکت شامل بیش از 130 مورد در اشکال مختلف دارویی از قبیل قرص ، کپسول ، ویال ، شربت ، سوسپانسیون ، ساشه و … در گروههای آنتی بیوتیک ( گروههای ماکرولید ، سفالوسپورین ، بتالاکتام ، پنم ها ) و غیر آنتی بیوتیک می باشد.
شرکت دارویی و بهداشتی لقمان با تکیه بر نیروی متخصص و ماشین آلات مدرن، محصولات خود را با رعایت کامل اصول GMP تولید مینماید ، فرمولاسیون محصولات در این شرکت به وسیله پیشرفته ترین و دقیق ترین روشهای آزمایشگاهی مورد تایید و کنترل کامل قرار میگیرد و نتیجه آن کیفیت بسیار بالای داروی ساخته شده با حفظ خصوصیات شیمیایی مواد و اثربخشی مناسب است که قابل قیاس با نمونه های تجاری خارجی است.


در هر لحظه با ما در تماس باشید

آدرس :

تهران،کیلومتر 10 جاده مخصوص کرج (بزرگراه شهید لشگری)

روبروی شرکت محورسازان، شرکت دارویی و بهداشتی لقمان (سهامی عام)

صندوق پستی : 1443-14155
کد پستی : 1389737611
تلفن : 3-44504121 -021
فکس : 44504755 – 021
پست الکترونیک :

info@loghmanpharma.com

تمامی حقوق وب سایت متعلق به شرکت دارویی و بهداشتی لقمان (سهامی عام) می باشد. © 2016

پذیرش و چاپ تضمینی در معتبرترین مجلات تماس

این دارو در درمان کولون تحریک‌پذیر، یبوست مزمن، کولیت موکوسی، کولیت اسپاستیک، کرامپ، دردهای شکمی، اسهال‌های غیراختصاصی و درمان سمپتوماتیک IBS که متعاقب آن یبوست ایجاد می‌شود، سوزش سر دل و نفخ کاربرد دارد.

در پورفیری منع مصرف دارد. در دیس‌ریتمی‌ و بلوک قلبی، سابقه‌ی آنژین، ایسکمی، اختلالات کبدی، سیروز و اختلالات شدید کلیوی باید مصرف دارو با احتیاط صورت گیرد. در حاملگی سلامت مصرف آن تایید نشده است و در شیردهی نیز نباید مصرف شود.

عوارض دارو شامل سوء‌‌هاضمه، سوزش سر دل، سرگیجه، بی‌خوابی، بی‌اشتهایی، سردرد، کاهش ضربان نبض، یبوست و ناخوشی عمومی است. در موارد بسیار نادر واکنش آلرژیک، کهیر، آنژیوادم، ادم صورت و اگزانتم دیده ‌شده است.

قرص S.C. Tab: 135mg

قرص آهسته رهش – ریتارد SR Cap: 200mg

داروی آنتی‌ اسپاسمودیک دارای اثر مستقیم بر عضلات صـاف لوله گـوارش‌، دارای جذب سـریع پس از مصرف خوراکـی‌، متابولیزاسیون به وراتریک اسید و مبورین هیدروکلراید از طریق هـیدرولیز، دفـع کـلیوی متابولیت‌ها، PB :  ٧۵ درصد.

منع‌ مصرف:‌ مبتلایان به ایلئوس پارالیتیک

عوارض قرص mebeverine

احتیاط:‌ مبتلایان به اختلالات‌ کبدی یاکلیوی یا مشکلات قلبی مثل بلوک قلبی‌.

کلا نادر است‌. عبارتند از: مشکلات گوارشی‌، سردرد، سرگیجه‌، بی‌ خوابی‌، بـی‌ اشـتهایی‌، کـاهش سـرعت ضربان قلب‌.

عضویت در خبرنامه مجله سلامت

عوارض قرص mebeverine
عوارض قرص mebeverine
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *