عوارض قرص loratadine

خواص دارویی و گیاهی

عوارض قرص loratadine
عوارض قرص loratadine

چنانچه در خصوص “لوراتادین” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید



مطالب پر بازدید

مطالب پیشنهادی

آیا با داروی لوراتادین آشنایی دارید؟ این دارو چه عوارضی برای بیمار در پی خواهد داشت؟ نحوه مصرف این دارو چیست و با کدام داروها نباید مصرف شود؟ همه ما در مواقعی که به موادی آلرژی پیدا کرده ایم، این دارو را مصرف کرده ایم. این دارو پس از مصرف تا 24 ساعت تاثیر خود را بر بدن می گذارد. در این نوشتار از بخش داروهای دکتر سلام به بررسی لوراتادین پرداخته ایم و مصرف این دارو در بارداری و شیردهی را مورد بررسی قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

لوراتادین متعلق به گروه داروهای ضد هیستامین می باشد. هنگامی که یک واکنش حساسیتی وجود دارد، بدن موادی را آزاد می کند تا به اصطلاح از خود دفاع کند. یکی از مهمترین از این مواد آزاد شده، هیستامین است. آنتی هیستامین ها از عمل هیستامین جلوگیری می کنند، در نتیجه به کاهش علائم آلرژیک کمک می کند.

عوارض قرص loratadine

این دارو پس از خوردن به صورت خوراکی به سرعت از طریق دستگاه گوارش جذب می شود و علائم آلرژی را از بین می برد. این دارو علائم زیر را کاهش می دهند:

رینیت آلرژیک مانند عطسه، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، خارش و قرمزی بینی و چشم، احساس سوزش و خارش چشم ها، واکنش پوستی آلرژیک مانند قرمزی، خارش پوست و بثورات پوستی. از این دارو همچنین برای کاهش علائم ناشی از آسم و آلرژیک نیز استفاده می شود.

تسکین علائم ناشی از هیستامین، در طول روز ادامه می یابد و به شما در انجام فعالیت های روزمره و خواب بهتر کمک می کند.

اگر حساسیت دارویی به لوراتادین دارید، از مصرف آن خودداری کنید.

اگر دچار بیماری کبدی هستید، قبل از مصرف این دارو با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

در صورتیکه می خواهید آزمایشات پوستی را برای اثبات بیماری آلرژیک انجام دهید، مصرف این دارو باید 2 روز قبل از آزمایش قطع شود. چرا که آنتی هیستامین ها می توانند شاخص های حساسیت پوستی را کاهش دهند.

اگر از هر یک از داروهای زیر استفاده می کنید، قبل از مصرف لوراتادین با پزشک خود مشورت کنید:

هنگامی که این دارو با کتوکونازول، اریترومایسین یا سایمتیدین مصرف شود، غلظت پلاسما ممکن است افزایش یابد، اما تغییرات بالینی قابل توجهی ایجاد نمی کند.

همچنین مصرف همزمان با سایمتیدین و کتوکونازول باعث افزایش اثرات این دارو می شود.

لوراتادین می تواند بدون توجه به نوع غذای مصرف شده و یا پر و خالی بودن شکم، مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از لوراتادین در دوران بارداری توصیه نمی شود.

به دلیل اینکه این دارو به شیر مادر نفوذ می کند، نباید این دارو را در این دوران، مصرف کنید.

در صورتی که دوز توصیه شده مصرف گردد، این دارو باعث خواب آلودگی نمی شود. با این حال، در موارد بسیار نادر، برخی از بیماران احساس خواب آلودگی را گزارش داده اند و این ممکن است بر توانایی آنها در رانندگی و یا استفاده از ماشین آلات تأثیر بگذارد. در اولین باری که از این دارو استفاده می کنید، مراقب خود باشید. در صورتیکه دچار خواب آلودگی نشدید، می توانید در مراحل مصرف بعدی، رانندگی کنید.

این دارو به صورت خوراکی استفاده می شود. این دارو به صورت قرص، سافت ژل و شربت در داروخانه ها یافت می شود. بهتر است این دارو در کودکان زیر 6 سال مصرف نشود. دوز مصرفی باید توسط پزشک تعیین شود ولی معمولا یک عدد قرص 10 گرمی از این دارو، یکبار در روز مصرف می شود. اگر علائم آلرژی زیاد نباشد، به صورت یکروز در میان هم تجویز می شود.

اگر این دارو را بیش از دوز تجویز شده مصرف کردید، به اورژانس مراجعه کنید. اگر این دارو بیش از اندازه مصرف شود می تواند خواب آلودگی، تاکی کاردی و سردرد رخ دهد.

توقف ناگهانی این دارو، تاثیر منفی روی سلامت شما نمی گذارد.

عوارض دارویی این دارو بسیار اندک می باشد. اما گاهی اثرات جانبی از طرف بیماران گزارش شده است که شامل موارد یر می باشد:

 عوارض جانبی رایج در کودکان 2 تا 12 ساله شامل :

عوارض جانبی رایج در بزرگسالان و نوجوانان شامل

اطلاعات دارویی ارائه شده در وبسایت دکتر سلام، فقط برای مقاصد آموزشی و افزایش سطح اطلاعات شما عزیزان، ارائه می شوند و برای مشاوره، تشخیص و درمان پزشکی در نظر گرفته نشده است.داگر در مورد سلامتی خود نگرانی یا سوالی دارید، باید همیشه با یک پزشک یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

آیا می دانید گاباپنتین چیست؟ با عوارض و نحوه مصرف آن آشنایی دارید؟ پیشنهاد می کنم اطلاعات خود را در مورد این دارو نیز بالاتر ببرید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883 – 09128333237

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

قرص لوراتادین یک داروی ضد حساسیت است و به شما تاکید می کنیم فقط در مواردی که پزشک برای شما تجویز کرده از آن استفاده کنید. هر چند قرص لوراتادین بر خلاف سایر داروهای آنتی هیستامین به آن شدت خواب آور نیست اما در مواردی دیده شده خواب آور است بنابراین پس از مصرف، هنگام رانندگی و کار با وسایلی که نیاز به هوشیاری دارند احتیاط کنید. از این نوع قرص در درمان یا کاهش نشانه های حالات آلرژیک استفاده می گردد.

این نکته را یادآوری میکنیم که قبل از مصرف قرص لوراتادین در موارد ذیل با پزشک خود مشورت نمایید.

 درصورت ابتلا به هرنوع بیماری به خصوص نارسایی های کبدی، بزرگی پروستات، گلوکوم، سابقه آریتمی قلبی و کاهش پتاسیم خون. سابقه حساسیت به لوراتادین یا داروهای دیگر، همچنین حساسیت به مواد دیگر از قبیل غذاها و رنگها . در صورت مصرف هر نوع داروی دیگر. درصورت بارداری و شیردهی.

دسترسى به قرص لوراتادین به عنوان یک قرص ضد آلرژی و ضد حساسیت  آسان است ، چرا که بدون نیاز به نسخه پزشک به راحتى به دست بیماران مى رسد. این قرص معمولاً در بسته هاى ۲۰تایى عرضه مى شود. لوراتادین به راحتى از طریق لوله هاى گوارش جذب خون مى شود و بین یک تا سه ساعت پس از مصرف اثر درمانى اش شروع مى شود و معمولاً اوج خاصیت درمانى لوراتادین حدود ۸ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف آن است که بیمار به طور واضح اثرات بهبودى را در خود احساس مى کند.

عوارض قرص loratadine

 افرادى هستند که بر حسب شرایط ویژه شان مجاز نیستند قرص لوراتادین استفاده کنند. زنان باردار: خانم هاى باردار باید حواسشان باشد که تنها لوراتادین نیست که برایشان ممنوعیت دارد بلکه هر ترکیبى که لفظ دارو را مى توان روى آنها نهاد برایشان خطر دارد و باید با احتیاط مصرف شود. در هر صورت خانم هاى باردار باید حتماً این دارو را با تجویز و مشورت پزشک مصرف کنند. مادران شیرده: لوراتادین به دلیل ساختمان شیمیایى اش به داخل پستان ترشح و وارد ترکیب شیر مى شود. از این رو به مادران شیرده توصیه مى شود لوراتادین را حتى المقدور مصرف نکنند و در صورت داشتن یک بیمارى خاص در صورتى مجاز هستند لوراتادین مصرف کنند که حتماً زیر نظر پزشک متخصص باشند.

قرص لوراتادین هم مانند سایر داروهای شیمیایی عوارض جانبی مخصوص به خود را دارد . اگر چه تمام این عوارض در یک فرد دیده نمی شود ولیکن در صورت بروز عوارضی مانند تب، گلودرد، خون ریزی با خون مردگی غیرعادی و ضعف یا خستگی غیرعادی بلافاصله با پزشک تماس بگیرد سایر عوارض جانبی به مرور زمان و تطبیق بدن با دارو از بین می رود به هرحال در صورت ادامه عوارضی نظیر تاری دید با هر گونه تغییر در بینایی، گیجی، کندی شدن ضربان قلب، افزایش حساسیت به نور آفتاب، کهیر، عصبانیت و هیجان غیر عادی پزشک خود را مطلع نمائید.

مصرف در بارداری و شیردهی: مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی مجاز نمی باشد مگر در موارد اضطراری و تشخیص پزشک متخصص.

هشدار:

– هر چند این دارو بر خلاف سایر داروهای آنتی هیستامین زیاد ایجاد خواب آلودگی نمی نماید با این وجود از عکس العمل بدن خود نسبت به این دارو پیش از کار با ماشین آلاتی که نیاز به هوشیاری دارند اطمینان حاصل نمائید.

– در صورت مصرف همزمان سایر داروهای سیستم عصبی و یا فرآورده های حاوی الکل پزشک را مطلع نمائید.

– قبل از انجام هر گونه آزمون پوستی پزشک را از مصرف این دارو مطلع نمائید.

 مقدار مصرف قرص لوراتادین  در بزرگسالان و کودکان بزرگتر از 6 سال 10 میلی گرم روزانه می باشد. در صورت عدم وجود نارسائی کبدی و کلیوی در بزرگسالان و کودکان بزرگتر از 6 سال 10 میلی گرم جهت شروع درمان و در صورت نیاز به صورت متناوب تکرار می گردد.

مسمومیت: در صورت مصرف اتفاقی دارو بیش از مقادیر توصیه شده با پزشک متخصص تماس گرفته و یا بیمار را به بخش مسمومین منتقل نمائید.

به گزارش آسان طب ، قرص لوراتادین باید در دمای زیر 30 درجه سانتیگراد، دور از نور و رطوبت و دور از دسترس اطفال نگهداری شود. قرص لوراتادین را در دستشویی، نزدیک ظرفشویی و دیگر مکانهای مرطوب نگذارید، زیرا حرارت و رطوبت می تواند باعث تجزیه دارو شود. داروهای تاریخ مصرف گذشته یا داروهایی را که دیگر نیاز ندارید، نگهداری نکنید.

قرص لوراتادین Loratadin یکی از انواع دارو است که خاصیت ضد حساسیت دارد.

یاداوری میکنیم این دارو را نباید خودسرانه استفاده کنید و حتما باید پزشک به شما تجویز کند.

من تو دوران بارداری مصرف کردم. پیش متخصص رفتم گفت اشکالی نداره تازه یه اسپری هم داد مخصوص بارداری بود. چه جوری میگین اشکال داره؟

سلام دوستان عزیز،من قرص لوراتادین مصرف میکنم این جوری بهت تون بگم درکل سال من یه بار دچارحساسیت فصلی میشم هر وقت میرم دکتر لوراتادین با اسپره بینی. برام مینویسه زود توبدنم جذب میشه

سلام.من سرفه های کوتاه دارم.نفسم گاه تنگ میشه.چند سال است عفونت سینوس دارم.دکترها میگن تو اشتباه میکنی عفونت نداری.ریه هایت الرژی دارند.لوراتادین دادند.ایا الرژی همان عفونت است.

سلام اگر کسی 10 تا قرص لوراتادین یه جا بخور چی میشه

کارش تمومه

سلام اقای اشرفی من هم همین مشکل را دلشتم دکتر گفت اگزمای پوستی هست قرص سیتیزن و دو کرم کلوبتازول و دپانتکس 5درصد قرص سیتیزن هر شب و دو کرم رو مخلوط کرده و هر جا که خارش هست بمالید

صمد آقا…یه راه حل اینه دستکش یکبار مصرف (لاتکس) داشته باشی هر وقت خارش شدید شد سریع بری دسشویی انگشت کنی خودت و بلکه از شر خارش رهایی پیدا کنید.

آقای اشرفی علت خارش شما میتونه انگل باشه….باید آزمایش مدفوع بدی

سلام چند وقتیه خارش زیاد پوستی دارم حتی این خارش اطراف مقعد زیاد هست اوج اون شب هنگام خواب هست خارش در فصل سرما به اوج خودش میرسه حتی تو مهمانیها محل کار کلافه کرد منو چند وقت پیش مشکل معده داشتم دکتر گفتم و دکتر به من قرص لوراتادین داد ولی بازم خوب نشدم قرصو گذاشتم کنا ر الان کلافه شدم از دست خارش نمیدونم چیکار کنم

سلام خسته نباشید .من حدود دوساله سینوزیت خیلی حاد دارم و در سینوسم یه کیست کوچک عفونی هستش به دکتر مراجعا کردم برام مصرف قرص زاکسیم و تلفست و مترو نیدازول رو تجویز کردند اما بعد از یک هفته که بهتر نشدم به دکتر دیگری مراجعه کردم و ایشون سه تا امپول سفازولین و قرص سیپروفلوکساسین و لوراتادین و مترونیدازول رو تجویز کردن الان سردرگم شدم نمیدونم چیکار کنم کدوم دارو رو مصرف کنم میخواستم از شما مشاوره و کمک بگیرم که شما مصرف کدوم دسته از این دارو هارو توصیه میکنید و بهتر میدونید . به شدت سینوسهام عفونت کرده ممنون میشه اگر راهنمایی کنید

ممنون از اطلاع رسانی شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

تصویر امنیتی *

سایت آسان طب یک مجله پزشکی آنلاین است که همه روزه مقالات مرتبط با سلامت و تندرستی، بررسی علل و راه های درمان انواع بیماری ها، معرفی انواع داروهای گیاهی و شیمیایی و همچنین مقالات مربوط به سبک زندگی و مراقبت از حیوانات خانگی را برای بهتر زیستن ایرانیان سراسر دنیا ارائه می کند.

اگر چنانچه پیرامون بخش های مختلف سایت پزشکی آسان طب نقطه نظرات یا مقالاتی دارید، آسان طب با کمال میل آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. از طریق بخش تماس با ما می توانید مشخصات، درخواست و تجارب خود را به همراه اطلاعات تماس برای ما ارسال فرمائید.

مسئله‌ی مهم آن است که هرگز از سؤال‌کردن دست برندارید. برای هر حس کنجکاوی، یک پاسخ وجود دارد.

نمی دانید؟! بپرسید!

می دانید؟! پاسخ دهید!

برگرفته از : دارونما

لیست کامل

عوارض قرص loratadine

© Porseshkadeh.com

پشتیبانی

شماره تماس : 31315495 – (031)

لوراتادین یک داروی ضد حساسیت و از آنتی هیستامین های نسل دوم می باشد.

هنگامی که یک واکنش حساسیتی وجود دارد، بدن موادی را آزاد می کند تا به اصطلاح از خود دفاع کند. یکی از مهمترین از این مواد آزاد شده، هیستامین است. آنتی هیستامین ها از عمل هیستامین جلوگیری می کنند، در نتیجه به کاهش علائم آلرژیک کمک می کند.

لوراتادین در درمان علامت رینیت آلرژیک ملتحمه، خارش، کهیر، عطسه و آب ریزش از بینی و همچنین در کاهش علائم ناشی از آسم آلرژیک مصرف می شود.

عوارض قرص loratadine

لوراتادین (Loratadine)

 

در صورت بروز عوارض زیر فورا به پزشک خود اطلاع دهید:

افزایش ضربان قلب، سردرد شدید، سبکی سر

 

سایر عوارض:

سردرد، خستگی، خواب آلودگی، درد شکمی، استفراغ، خشکی دهان، عصبی شدن

 

موارد منع مصرف:

سابقه حساسیت به لوراتادین، رنگ ها و مواد محافظ

 

موارد احتیاط (مشورت با پزشک):

آسم

بیماری کلیه

بیماری کلیوی

 

 

در صورت مصرف داروهای ایزوکربوکسازید، ترانیل سیپرومین، آنتی بیوتیک ها و داروهای تضعیف کننده سیستم عصبی مرکزی (CNS) حتما پزشک خود را مطلع کنید.

مصرف همزمان لوراتادین با سایمتیدین، کتوکونازول و آنتی بیوتیک های ماکرولید مانند کلاریترومایسین و اریترومایسین، اثرات لوراتادین را افزایش می دهد.

داروهای مهارکننده متابولیسم کبدی در صورت مصرف همزمان با لوراتادین باید با احتیاط تجویز شوند.

 

میزان دقیق مصرف این دارو حتما باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد. ولی مقدار مصرف معمول این دارو به شرح زیر می باشد:

رینیت آلرژیک (التهاب مخاط بینی آلرژیک) و کهیر:

۱۰ میلی گرم یکبار در روز

 

 

اگر باردار هستید یا قصد بچه‌دار شدن دارید، حتما پزشک خود را در رابطه با مصرف این دارو در جریان بگذارید.

به دلیل اینکه این دارو به شیر مادر نفوذ می کند، نباید این دارو را در دوران شیردهی، مصرف کنید.

در صورت وجود آسپارتام در قرص های دهان بازشو لورتادین می تواند منجر به فنیل کتونوری شود.

هر چند این دارو بر خلاف سایر داروهای آنتی هیستامین ایجاد خواب‌آلودگی نمی‌نماید با این وجود از عکس‌العمل بدن خود نسبت به این دارو پیش از کار با ماشین‌آلاتی که نیاز به هوشیاری دارند اطمینان حاصل نمایید.

از مصرف الکل و سایر مشروبات الکلی همزمان با این دارو بپرهیزید که این عمل سبب می شود متابولیسم دارو به هم بریزد و عوارض نامطلوبی را ایجاد کند.

لوراتادین ممکن است روی نتایج آزمایش قند خون تاثیر بگذارد. اگر مبتلا به دیابت هستید یا قصد انجام این آزمایش را دارید، با پزشک خود مشورت نمایید.

برای حصول دقت در آزمون های پوستی آلرژی، چهار روز قبل از انجام آنها مصرف دارو را قطع کنید.

سعی کنید حین درمان با لوراتادین از قرار گرفتن غیرضروری در برابر نور آفتاب پرهیز کرده، لباس مناسب بپوشید و از عینک آفتابی و کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید. لوراتادین ممکن است باعث حساسیت پوست شما به آفتاب گردد.

لوراتادین بیماری شما را درمان نمی کند و فقط علایم شما را بهبود می بخشد.

عوارض قرص loratadine

دارو را با معده خالی حداقل دو ساعت بعد از غذا مصرف کرده و تا حداقل یک ساعت بعد از مصرف دارو از خوردن غذا پرهیز کنید.

در صورت فراموش کردن یک دوز دارو، به محض به خاطر آوردن دوز فراموش شده آن را میل کنید. اما اگر تقریبا زمان نوبت بعدی رسیده است، نوبت فراموش شده را رها کرده طبق برنامه منظم خود عمل کنید و مقدار دارو را دو برابر نکنید.

 

 

داروسازی شفا – داروسازی سبحان دارو – داروسازی ایران ناژو – داروسازی حکیم – داروسازی آریا – داروسازی عبیدی – داروسازی تهران شیمی – داروسازی راموفارمین – داروسازی پورسینا – داروسازی فارماشیمی – دارو پخش–کارخانه – داروسازی اسوه – داروسازی تهران دارو – داروسازی پاک دارو – داروسازی ایران دارو – داروسازی دانا

 

LORATADINE – CLARITIN – CLARATYNE – LORATEX – LORATED – LORATAGEL

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

سفارشات به صورت رایگان

30 ضمانت بازگشت وجه

24 ساعت 7 روز هفته

تیم هایتونیکس از همراهی علاقه مندان حوزه سلامت و دارو و عاشقان فناوری، با هدف آشنایی و به اشتراک گذاری تجربیات عوارض داروها ایجاد شده است.تیم هایتونیکس قصد دارد فناوری را در جهت بهبود خدمات دارویی کشور بکار گیرد.

باعضویت در خبرنامه از اخرین تخفیفات و کد های کوپن سایت با خبر شوید.
(function() {
if (!window.mc4wp) {
window.mc4wp = {
listeners: [],
forms : {
on: function (event, callback) {
window.mc4wp.listeners.push({
event : event,
callback: callback
});
}
}
}
}
})();

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تیم هایتونیکس میباشد.

Loratadine

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

قرص لوراتادین یکی از معروف ترین آنتی هیستامین ها می باشد که یک داروی ضد حساسیت به شمار می رود .

قرص لوراتادین ( Loratadine oral tablet ) یک داروی ضد آلرزیک و ضد حساسیت که از طریق لوله های گوارش جذب خون می شود .

آلرژی به گرد و غبار و یا سایر مواد موجود در هوا و دیگر حساسیت ها جلوگیری می کند .

عطسه ، آب ریزش بینی و چشم و همچنین خارش بینی ، گلو و چشم می شود .

عوارض قرص loratadine

اگرچه از بیماری ها و حساسیت های پوستی جلوگیری نمی کند .

ولی می توان آن را برای درمان قرمزی و خارش ناشی از کهیر مورد استفاده قرار داد .

این قرص ها در دسته داروهای ضد حساسیت یا آنتی هیستامین قرار دارند .

که این عمل از طریق انسداد هیستامین ، که یک ماده در بدن ما می باشد و باعث علائم آلرژیک می شود ، عمل می کند .

 

معمولا بسیاری از فراد نسبت به بعضی از مواد غذایی ، گیاهان و گل ها حساسیت خاصی دارند .

و باعث عطسه ، آب ریزش بینی ، خارش بینی می شود .

که به دلیل آزاد شدن هیستامین در بدن ایجاد می شود .

هیستامین از طریق عاوامل حساسیت زا در بدن تولید می شود .

و آنتی هیستامین ها ترکیباتی هستند که از آزاد سازی هیستامین ها در بدن ممانعت می کنند .

قرص لوراتادین در ترکیب سودوافدرین موجود است .

ولی این مقاله جهت تشریح قرص لوراتادین به تنهایی می باشد .

اگر شما مصرف داررویی از ترکیب این دو نوع را دارید ، باید برای کسب اطلاعات بیشتر به دکتر مراجعه کنید .

لوراتادین به شکل قرص ، شربت و یک نوع قرصی که به سرعت قابل جذب و حلال است ، می باشد .

معمولا روزی یکبار قبل از غذا یا بعد از غذا مصرف می شود .

سیتریزین ، دسلوراتادین ، فکسوفنادین ، کتوتیفن ، لوسیتریزین ، دیفین هیدرامین

باید دستور العمل های آن را به دقت مطالعه کنید و از دکتر خود در مواردی که نمیدانید ، سوال کنید .

به هیج وجه نباید این قرص را بیشتر یا کمتر از حد تجویز شده مصرف کرد .

زیرا مصرف زیاد این قرص شما را دچار خواب آلودگی می کند .

باید توجه داشته باشد که قرص را بدون بسته نباید مورد استفاده قرار داد .

هنگامی که قرص لوراتادین را از بسته آن خارج کردید باید سریعا آن را بر دهان خود گذاشته و بدون آب یا همراه آب فرو دهیید .

۱ ) نباید برای درمان کهیر هایی که دارای کبودی و زخم هستند همچنین رنگ غیر معمول دارند و خارش ندارند استفده کرد و باید به پزشک خود مراجعه کنید .

۲ ) به طور یکباره نباید مصرف آن را قطع کنید و باید با پزشک خود تماس بگیرید .

۳ ) همچنین اگر حساسیت شما در ۳ ورز اول بهبود پیدا نکرد .

۴ ) اگر کهیر و یا حساسیت های پوستی بیش از ۶ هفته طول بکشند .

۵ ) و اگر علت زخم های روی پوست مشخص نشده باشند .

تاثیرات این دارو معمولا ظرف دو ساعت پس از شروع درمان با دارو ، در بدن ظاهر می شود .

همچنین اثرات آن در مدت ۲۴ ساعت بعد از قطع مصرف هر دوز دارو ، در بدن باقی می ماند .

آنتی هیستامین ها در بدن به عنوان مهار کننده هیستامین در بدن ظاهر می شود .

و از اثرات هیستامین در بدن می توان به آبریزش بینی و عطسه و قرمزی و اشک چشم ها اشاره کرد .

که با خوردن داروهایی مثل لوراتادین می تواند این اثرات را دفع و از بین ببرد .

مقدار و نحوه ی مصرف این دارو را باید پزشک تعیین کنید ولی به طور معمول مصرف آن به شرح زیر می باشد :

بالغین و کودکان بزرگتر از ۶ سال : ۱۰ میلی گرم به طور روزانه

کودکان ۲ تا ۶ سال : ۵ میلی گرم روزانه

عوارض قرص loratadine

یکی از مهمم ترین موارد مصرف این دارو رینیت آلرژیک و کهیر مزمن ایدیوپاتیک می باشد  .

اگر شما قرص لوراتادین را برای درمان کهیر مورد استفاده قرار می دهید و علائمی چون ، علائم زیر را دارید .

باید فورا از اورژانس های پزشکی کمک بخواهید .

مشکل بلعیدن ، صحبت کردن و یا تنفس ، تورم در داخل و یا اطراف دهان ، تورم زبان ، سرگیجه و یا از دست دادن هوشیاری

که این علائم نشان دهنده ی نوعی شوک آلرژیک به نام آنافیلاکسی می باشد .

اگر پزشک شما مشکوک است که دچار آنافیلاکسی شده اید ، ممکن است که یک تزریق اپی پن ( Epipen ) تجویز کند .

همچنین ممکن است از لوراتادین ( Loratadine oral tablet ) برای سایر موارد هم استفاده کرد که برای اطلاعات بیشتر باید با پزشک خود مشورت کنید .

قبل از مصرف لوراتادین :

۱ ) اگر به لوراتادین یا داروهای دیگر یا هر یک از مواد تشکیل دهنده ی داروی لوراتادین حساسیت دارید ،

به پزشک و یا دارو ساز خود بگویید و همچنین بهتر است مواد تشکیل دهنده بر چسب بسته را با دقت مطالعه کنید .

 

۲ ) به پزشک خود در مورد داروهای تجویزی و یا غیر تجویزی ، مکمل های غذایی ، ویتامین ها و محصولات گیاهی که مصرف می کنید ،

بگویید و همچنین لازم است داروهای سرماخوردگی و آلرژی را ذکر کنید .

 

۳ ) اگر دارای بیماری هایی چون آسم و یا بیماری های کبدی و کلیوی شده اید ، به پزشک خود اطلاع دهید .

 

۴ ) اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن دارید و یا در دوران شیر دهی هستید ،

و همچنین اگر در حین مصرف لوراتادین حامله شدید به پزشک خود اطلاع دهید .

 

۵ ) اگر دارای بیماری فنیل کتونوری ( PKU ) هستید ( یک بیماری ارثی که در آن باید رژیم خاصی برای جلوگیری از عقب ماندگی ذهنی داشته باشد ) ،

ممکن است لوراتادین جویدنی حاوی آسپارتام باشد که مواد تشکیل دهنده  فنیل کتونوری می باشد .

 

۶ ) افراد سالمندان حساسیت بیشتری به لوراتادین دارند و ممکن است :

عوارضی چون سر درگمی و یا خواب آلودگی داشته باشند که این عوارض می تواند باعث افتادن آنها شود .

به هیچ وجه اگر لوراتادین ( Loratadine oral tablet ) مهر و موم ایمنی ندارد و یا بسته بندی آن پاره است ، استفاده نکنید .

داروهای شیمیایی معمولا بدون عوارض نیستند و از این رو باید احتمال بروز واکنش های عجیب در هر فردی را داد .

پاره ای از این واکنش ها می تواند شامل عوارض جانبی زیر باشد :

این دسته از عوارض معمولا کمتر در مورد قرص لوراتادین اتفاق می افتد .

زیرا یکی از مزیت های لوراتادین به عنوان یکی از داروهای ضد آلرژیک ، این است که عوارض عصبی کمتری نسبت به سایر داروهای این رده دارد .

و در هر صورت واکنش هایی نظیر  سردرد ، سر گیجه ، احساس خستگی در پاره ای از افراد که نسبت به این قرص حساسیت دارند ، دیده می شود .

اگر بخواهیم در مورد عوارض گوارشی صحبت کنیم می توانیم به عوارضی چون ؛ تهوع ، استفراغ ، نفخ شکمی ، یبوست و اسهال اشاره کنیم .

که این موترد همانند عوارض عصبی نگران کننده نیستند .

افرادی که دارای بیماری های کبدی هستند ، احتمال دارد که در مصرف این دارو دچار مشکل شوند .

چرا که متابولیسم این دارو کبدی است و بیماران کبدی دچار عوارض نامطلوبی چون خواب آلودگی شدید می شوند .

و در این شرایط باید بیمار با پزشک خود مشورت کند .

برخی از این عوارض می تواند بسیار جدی باشد که باید از مصرف آن خودداری کنید و سریعا به پزشک اطلاع دهید ، که شامل :

در صورتی که فردی بیش از حد از قرص لوراتادین استفاده کند ممکن است دچار تشنج ، تنگی نفس و یا بیهوشی شود که باید فورا با ۱۱۵ تماس حاصل کنند .

با توجه به اثر مهار کنندگی CYP3A4 یا  CYP2D6 با داروهای زیر تداخل دارد :

سایمتیدین : اثرات لوراتادین و دسلوراتادین را افزایش می دهد .

کتوکونازول : اثرات لوراتادین و دسلوراتادین را افزایش می دهد .

آنتی بیوتیک های ماکرولید مانند کلاریترومایسین ، اریترومایسین : اثرات لوراتادین و دسلوراتادین را افزایش می دهد .

سایمیتیدین ، ضد قارچ های ازولانتی بیوتیک های ماکرولیدی ، کینیدین و فلوکستین .

همچنین مصرف همزمان لوراتادین با داروهایی که در کبد متابولیزه و خنثی می شوند باید با احتیاط همراه باشد .

زیرا باعث افزایش سطح پلاسمایی لوراتادین می شوند .

از این رو پزشک خود را از مصرف هر دارویی که در کنار لوراتادین استفاده می کنید ، آگاه سازید .

تداخلات این دارو با داروهای تضعیف کننده  CNS  ناچیز است و به نظر می رسد اثر آن ها را تشدید کند .

غذا جذب دارو را تا یک ساعت به تاخیر می اندازد ولی بر غلظت های حداکثر تاثیر ندارد .

برای بهتر جذب شدن این دارو آن را ۱ ساعت قبل یا ۲ ساعت پس از غذا میل نمایید .

لوراتادین را با آب پرتغال ، آب گریپ فروت و یا آب سیب مصرف نکنید .

زیرا ممکن است که سطح خونی دارو را کاهش دهند .

همچنین ممکن است پزشک شما مصرف برخی از میوه ها و یا بعضی از غذا ها را که سبب تشدید علائم آلرژی می شوند ، ممنوع کند .

تمام وقت و جلسات خود را برای رفتن به پزشک به صورت مرتب حفظ کنید .

در مورد لوراتادین اطلاعات لازم را سوال کنید .

این قرص بیماری شما را بهتر نمی کند ولی موجب بهبودی شما می شود .

لوراتادین ممکن است روی آزمایش قند خون شما تاثیر بگذارد ، اگر مبتلا به دیابت هستید و یا قصد انجام این نوع آزمایش را دارید باید با پزشک خود مشورت کنید .

باید همیشه لیستی از داروهایی که مصرف می کنید در اختیار داشته باشید که مواقعی که به پزشک مراجعه می کنید یا در بیمارستان بستری می شوید آن لیست را به همراه داشته باشید .

این دارو به هیچ وجه نباید خودسرانه مصرف شود و باید حتما پزشک آن را تجویز کند .

نام مقاله : قرص لوراتادین چیست ؟ موارد استفاده و عوارض لوراتادین

منبع : ویکی سرا

ترجمه توسط : فارسی

تاریخ ثبت مقاله در ویکی سرا : ۲۰ اسفند ۹۷

تاریخ به روز رسانی مقاله : ۲۲ اسفند ۹۷

نکته : این مقاله به محض دریافت اطلاعات جدید بروز خواهد شد.



تمامی حقوق و محتوای این وبسایت برای مجله دانستنی های ویکی سرا محفوظ است و کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت .


نام کاربری یا ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار

درمان علامتي رينيت آلرژيك فصلي و درمان كهير مزمن ايديوپاتيك

اثر آنتي هيستامين: لوراتادين يك آنتي هيستامين سه حلقه‌اي طولاني اثر است كه آنتاگونيست انتخابي گيرنده H1 محيطي است.

حساسيت مفرط به دارو.
موارد احتياط: اختلال كار كبد، دوران شيردهي.

اعصاب مركزي: سردرد ، خواب آلودگي، خستگي، گيجي، عصبانيت.
دستگاه گوارش: خشكي دهان.

داروهاي مهاركننده متابوليسم كبدي در صورت مصرف همزمان با لوراتادين بايد با احتياط تجويز شوند.

عوارض قرص loratadine

FDA طبقه بندی: B.

لوراتادين به راحتي در شير ترشح مي‌شود. مصرف آنتي هيستامين در زنان شيرده ممنوع است.

برای اطلاع از مقدار و نحوه مصرف دارو با پزشک مشورت کنید

1- شواهدي در دسترس نيست كه نشان دهنده امكان سوء مصرف دارو يا ايجاد وابستگي به آن باشد.
2- دارو بايد در يك مكان خشك و خنك و دور از حرارت و نور مستقيم آفتاب نگهداري شود.

1- دارو را با معده خالي حداقل دو ساعت بعد از غذا مصرف كرده و تا حداقل يك ساعت بعد از مصرف دارو از خوردن غذا پرهيز كنيد.
2- دارو را فقط يك بار در روز مصرف كنيد. در صورت تداوم يا بدتر شدن نشانه‌ها به پزشك اطلاع دهيد.
3- براي حصول دقت در آزمونهاي پوستي آلرژي، چهار روز قبل از انجام آنها مصرف دارو را قطع كنيد.
مصرف در سالمندان: سالمندان به اثرات CNS دارو حساس ترند؛ دارو بايد با دوزهاي كمتر شروع شود.
مصرف در كودكان: بي‌ضرري و اثربخشي مصرف دارو در كودكان كوچكتر از 2 سال ثابت نشده است.

Tablet: 10mg
Tablet, Orodispersible: 10mg
Syrup: 5 mg/5ml

مداوا     تولید شده     Dispersible Tablet     ALERMIN® 10MG TAB
آريا     تولید شده     TABLET                  LORATADINE-ARYA® 10MG TAB
آريا     تولید شده     Scored Tablet          LORATADINE-NAJO® 10MG TAB
اسوه     تولید شده     TABLET                  LORATADIN (OSVAH) 10MG TAB
اسوه     تولید شده     TABLET                  LORATADINE 10MG TAB
پورسينا     تولید شده     TABLET                  LORATADINE (PURSINA) 10MG TAB
تهران شيمي     تولید شده     Syrup                     Loratadine
تهران شيمي     تولید شده     Tablet                     Loratadine
حكيم     تولید شده     TABLET                  LORATADINE 10MG TAB
حكيم     تولید شده     TABLET                  LORATADINE-HAKIM® 10MG TAB
دارو پخش – كارخانه     تولید شده     TABLET                  LORATADINE 10MG TAB
راموفارمين     تولید شده     Scored Tablet          LORATADINE (RAMOPHARMIN) 10MG TAB
راموفارمين     تولید شده     TABLET                  LORATADINE 10MG TAB
سبحان دارو     تولید شده     TABLET                  LORATADINE 10MG TAB
سبحان دارو     تولید شده     TABLET                  LORATADINE-SOBHAN® 10MG TAB
شفا     تولید شده     Chewable TABLET   SHAFA-LORATADINE® 10MG TAB
عبيدي     تولید شده     TABLET                  LORATADINE 10MG TAB
عبيدي     تولید شده     Scored Tablet          LORATADINE-ABIDI® 10MG TAB
فارماشيمي     تولید شده     TABLET                  LORATADINE 10MG TAB
مداوا     تولید شده     TABLET                  LORATADINE 10MG TAB
ايران دارو     تولید شده     SYRUP                  LORADINE® 60ML SYRUP
ايران دارو     تولید شده     SYRUP                  LORATADINE 1MG/ML 60ML SYRUP
پاک دارو     تولید شده     SYRUP                  LORATADINE 1MG/ML 60ML SYRUP
پاک دارو     تولید شده     SYRUP                  LORATADINE-PAKDAROU® 60ML SYRUP
جالينوس     تولید شده     SYRUP                  LORATADINE 1MG/ML 60ML SYRUP
حكيم     تولید شده     SYRUP                  LORATADINE-HAKIM® 1MG/ML 60ML SYRUP
دارو پخش – كارخانه     تولید شده     SYRUP                  LORATADINE (DAROUPAKHSH) 1MG/ML 60ML SYRUP
راموفارمين     تولید شده     SYRUP                  LORATADINE (RAMOPHARMIN) 60ML SYRUP
عبيدي     تولید شده     SYRUP                  LORATADINE 1MG/ML 60ML SYRUP
عبيدي     تولید شده     SYRUP                  LORATADINE-ABIDI® 60ML SYRUP
فارماشيمي     تولید شده     SYRUP                  LORATADINE (PHARMA) 60ML SYRUP
فارماشيمي     تولید شده     SYRUP                  LORATADINE 1MG/ML 60ML SYRUP


${Body}

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

ابزارهای رشد کودک

ابزارهای سنجش سلامت

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مطلب از سایر رسانه ها

دارو های هم گروه لوراتادین

عوارض قرص loratadine
عوارض قرص loratadine
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *