عوارض قرص l arginine

خواص دارویی و گیاهی

عوارض قرص l arginine
عوارض قرص l arginine

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

یکی از عوارض قرص L Arginine افزایش سطح اسید معده، به ویژه گاسترین است. گاسترین بیش از حد می تواند درد معده و تهوع را ایجاد کند. شما همچنین ممکن است نفخ، دل درد و اسهال داشته باشید.

بعضی افراد آنافیلاکسی یا واکنش آلرژیک به ال آرژنین را تجربه می کنند. این از عوارض قرص L Arginine است. شدت آنافیلاکسی با دوز افزایش می یابد. علائم آن شامل خارش و بثورات پوستی، چشمهای متورم شده و در بدترین حالت، تنگی نفس است. به خصوص افراد مبتلا به آسم ممکن است در معرض این واکنش باشند.

به علت خواص ال آرژنین به عنوان یک وازودیلاتور، فشار خون پایین می تواند یکی از عوارض قرص L Arginine باشد. اگر فشار خون پایین دارید، ممکن است دچار سرگیجه، غش یا تاری دید شوید. اگر دچار علائم مربوطه شدید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.عوارض قرص l arginine

از آنجا که ال آرژنین یک اسید آمینه است، می تواند سطح شیمیایی و الکترولیت را تحت تاثیر قرار دهد که می تواند تولید پتاسیم، کلرید، کراتینین و نیترات اوره خون بدن را افزایش دهد.

سطح سدیم و فسفات نیز ممکن است کاهش یابد. افرادی که از مشکلات کلیوی یا کبدی رنج می برند، به طور خاص ممکن است در معرض تغییرات این توازن شیمیایی قرار بگیرند و لذا هرگز نباید از مکمل ال آرژنین بدون مشورت با پزشک مصرف نمایند.

مصرف خوراکی ال آرژنین ممکن است باعث حالت تهوع، اسهال، درد شکمی، پف کردن، نقرس، واکنش های  آلرژیک، ایجاد التهاب در مسیر تنفس یا وخامت علائم آسمی شود.

همه ی دارو ها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند. گرچه خیلی از افراد عوارض جزئی و بعضا هیچ گونه عوارضی ندارند. اگر شما هر گونه علامت و نشانه ای داشتید که باعث آزار شما و ماندگار بود به پزشک مراجعه کنید.

این ها تمامی عوارضی نیستند که ممکن است روی دهد. اگر شما سوالاتی را مربوط به عوارض جانبی این دارو داشتید با پزشک خود تماس بگیرید و دستور پزشکی مرتبط با عوارض جانبی این دارو را دریافت کنید.

تعدادی گزارش دال بر واکنش های منفی ال آرژنین ثبت شده است. حالت تهوع و اسهال به ندرت گزارش شده است. تلخی دهان در دوز های بسیار بالا ممکن است روی دهد.

به علت اثر اتساع کنندگی رگ ها ی خونی، ممکن است دچار افت فشار خون شوید. ال آرژنین هیدروکلراید وریدی، محتوای کلرایدی بالایی دارد که ممکن است ریسک ابتلا به اسیدوز متابولیک را همراه با عدم تعادل الکترولیتی در بیمار، افزایش دهد. پتاسیم پایین و نیتروژن اوره ی بالا ممکن است در بیمارانی که در کلیه و کبد دچار اختلال هستند، روی دهد.

غلظت بالای نیتریک اسید که به وسیله ی ال آرژنین تولید می شود برای بافت مغذ سمی است.

ال آرژنین ممکن است با دارو های زیر ایجاد تداخل کند:

قد کوتاه چه قدی است و چگونه قد بلند شویم؟

عوارض و مزایای روش لیپولیز چیست؟

آیا قهوه چربی سوز است؟

طرز تهیه ۵ سالاد میوه تابستانی

بادی جت بهترین روش برای برداشتن و تزریق چربی (پیکرتراشی با آب )

تناسب اندام زوج ها با ۳ پیشنهاد ساده

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

سلام و خسته نباشید .
من قبلا عمل کردم مثانه خودم را حالا بخاطر قد کوتاه که دارم میخواهم این قرص استفاده کنم .
چطور میشه ؟

سلام من چشمام لیزیک کردم میخاستم مصرف این قرص ضرری برای چشمام نداره

سلام.من ۲۷ سالمه میخاستم این قرص مصرف کنم ایا حقیقت داره مصرف قرص ال ارژنین برای بزرگسال عوارض کشیدگی صورت و غیر طبیعی رشد فک انسان میشود

با سلام میخواستم بدونم اگر دختر م به مدت یک ماه به خاطر کوتاهی قد قرصL-arginine 500 بخوره در سن ١٠ سالگی ، آیا ربطی به زود پریود شدن أو دارد یا هیچ ربطی به پریود أو ندارد؟

با سلام . دخترم ۱۲ ساله میباشد جهت افزایش قد میتونم قرص ارجنین بهش بدم چون از کوتاهی قدش شکایت داره . ممنون

این دارو تو آجیل هست ( بادام زمینی + بادام + ماهی + گوشت + سویا ) ضرری برای بدن نداره اما اگر مصرف دوز خیلی خیلی زیاد باشه یعنی مثلا ۸ قرص هزار میلی گرم در روز یا بیشتر… می تونه عوارض داشته باشه

اسید آمینه ای هم هست که متاسفانه خود بدن قادر به تولیدش نیست و باید از بیرون تامین بشه که مثل آجیل و ماهی و …

به خاطر همین قرصش می تونه مفید باشه ( چون ممکنه ماهی خیلی مصرف نکنیم حالا یکی بدش میاد از ماهی یا به هر دلیل یا سویا یا … )

اما دوز هزار میلی گرم در روز تا سه هزار میلی گرم در روز ( هر هزار میلی گرم میشه یک گرم ) مشکلی نداره برای تمام سنین بی ضرر هستعوارض قرص l arginine

البته کودکان زیر ۲ سال و زنان باردار و شیرده باید زیر نظر پزشک مصرف کنند

خواهش میکنم سوالم جواب بدید من اگر این قرص رو مصرف کنم هنوز تو سن رشدم ایا قدم بلند تر میشه و این عوارض قرص که میگن اسهال و استفراغ و این چیزا ایا احتمال داره که منم با مصرف این قرص این عوارض و بگیرم و بنظرتون اگر پیش پزشک برم میتونه بگه که این قرص برای شما ضرر داره یا نه منظورم اینه که میتونه بگه این عوارض و می گیرید یا نه خیلی ممنون

سلام طول دوره مصرف ال ارزنین برای کودک ۸ سال چند ماه هست؟

سلام من قبلا این قرص استفاده کردم وهیچ عوارضی هم نداشته اماخوب یکم سنگین بود بایدبادولیوان آب مخوردم

سلام آیامیشه قرص, آرژنین وامگا۳روهم زمان دریک وقت استفاده کرد؟

سلام پسرم ۱۶ سالس قرص آرژنین مصرف میکنه حدود یکماهه. جدیدا قرصهای قرمز و چرکی روی چونش زیاد شده ایا این قرص باعث شده یا دلیلش سیر طبیعیه دوران بلوغه

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


تاثیر چاقی در فشار خون بالا


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت


دلایل پلاکت خون پایین و درمان آن


عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ


مراحل لیفت صورت بدون جراحی

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی


بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

عوارض قرص l arginine

قرص ال آرژنین برای رشد و تقویت سیستم دفاعی و تقویت قلب و عروق و افزایش حجم عضلات بدن استفاده میشود. این قرص که بعنوان یک مکمل کمکی مورد توجه بسیاری از ورزشکاران قرار گرفته است را می توانید اطلاعات دقیق تری در موردش اینجا بدست آورید.

 

ال آرژنین «L_Arginine» یک آمینواسید نیمه ضروری است و آرژنین ماده اولیه گاز نیتریک‌اکسید است که سبب گشادی عروق شده و این امر خون‌رسانی به اندام‌هایي راکه در جریان فعالیت ورزشی درگیر هستند، تسهیل نموده ودر نتیجه می تواند کارایی ورزشکار رابه ویژه در فعالیت‌هاي‌ هوازی افزایش دهد.

 

 

 

این مکمل برای به انجام رسیدن تعداد زیادی از پروسه‌هاي‌ مربوط به فیزیولوژی عضلات ضروری است. این پروسه‌ها شامل ترشح هورمون‌ها، افزایش تولید هورمون رشد، پاک‌سازی و دفع سموم تولید شده در بدن و تقویت سیستم دفاعی بدن در مقابل امراض است. باید یادآور شویم که این مکمل باعث حمایت از کلسترول خوب و تنظیم متابولیسم چربی و تنظیم سطح نمک در بدن نیز میشود.

 

آرژنین قادر است تا سطح هورمون رشد را در بدن افزایش دهد و اینکار را از طریق تقویت اکسیژن مایع و پشتیبانی از فشار خون سالم انجام می دهد. بهمین دلیل مکمل آرژنین می تواند برای اشخاصی که قصد کاهش وزن دارند نیز مفید واقع شود.

 

از آنجایی که ارژنین ماده اولیه گاز نیتریک‌اکسید هست بعنوان داروی تقویت قوای جنسی هم مورد استفاده قرار میگیرد.

 

ال آرژنین به رشد عضلات کمک می‌کند، زیرا برای سنتز بیشتر پروتئین ها لازم است. زمانی که توده عضلانی افزایش مییابد، ال آرژنین به سلول هاي‌ عضلانی سیگنال می دهد که هورمون رشد را بیشتر تولید کند متابولیسم چربی را افزایش دهد. نتیجه کلی رسیدن به توده عضلانی خوش فرم و ملایم است که توسط بدنسازان دنبال می شود.

 

ال آرژنین با ساخت و ترشح اکسید نیتریک، استقامت و شرایط عضلات را تقویت می‌کند. هنگامیکه اکسید نیتریک آزاد می شود، رگ هاي‌ خونی رابا آرام کردن ماهیچه هاي‌ دیواره هاي‌ ان باز می‌کند. این موضوع فشار خون را کاهش می دهد و جریان خون رابه عضلات در طول تمرین افزایش می دهد.افزایش جریان خون به این معنی است که اکسیژن و مواد مغذی به اندازه کافی برای ماهیچه ها و برای مدت زمان بیشتری فراهم می شود. این می تواند به کاهش آسیب عضلانی، بهبودی بهتر و به حداکثر رساندن عملکرد ان ها کمک کند.

 

این ماده به وسیله تقویت سیستم ایمنی به حفظ سلامت کلی کمک میکند. بدین صورت که رادیکال هاي‌ آزاد را از بین می‌برد و اثربخشی سلول هاي‌ سیستم ایمنی را افزایش می دهد.از آنجا که بدنسازی از طریق تنش هاي‌ فیزیکی مکرر حاصل می شود، شانس عفونت و آسیب عضلانی نیز افزایش مییابد، لذا مهم است که خاطرجمعی حاصل شود که سیستم ایمنی همیشه تقویت شده میماند.

 

4- التیام زخم

5- کمک به کلیه ها برای دفع مواد زائد

6- حفظ عملکرد ایمنی و هورمونی

7- آزادسازی و گشاد کردن شریان ها

8- همچنین آرژنین بعنوان یک مکمل غذایی طبیعی، مزایای قابل توجهی را برای قلب نیز فراهم می‌کند.

 

آرژنین در آجیل و دانه‌هاي‌ روغنی مثل بادام زمینی و بادام به وفور یافت میشود. همچنین میتوان مقداری آرژنین در شکلات و کشمش نیز پیدا نمود.

 

این ماده آمینو اسیدی است که بدن به صورت طبیعی قادر به ساخت ان نیست و از این جهت باید از طریق منابع غذائی که سرشار از این آمینو اسید هستند، باعث می شوند که دستگاه گوارش انسان بتواند به درستی کار خودرا انجام دهد.

 

آجیل

بادام زمینی

بادام

شکلات

عوارض قرص l arginine

کشمش

 

در افراد بزرگسال، آرژنین یک آمینواسید غیر ضروری محسوب میشود. برای کودکان در مقایسه با بزرگسالان یک آمینواسید ضروری برای تقویت و توسعه سیستم ایمنی در دوران بلوغ محسوب می شود. بطور کلی گروه‌هاي‌ زیر برای دریافت این مکمل مناسب هستند:

بچه‌هاي‌ کمتر از هفت سال

قهرمانان

اشخاص که قصد کاهش وزن دارند

افراد مسن

افزادی که دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند

 

بر روی عده اي از این قرص ها میزان و مقدار مصرف قرص نوشته شده است ولی در صورتی که شک دارید بهتر است به دکتر مراجعه کنید تا میزان مشخصی برای شما تجویز کند.

 

مصرف روزانه 1 الی 3 قرص در در طول روز و بین وعده هاي‌ غذایی پیشنهاد شده است.

 

هنوز دز واضح و مشخصی که بهترین نتیجه را در بر داشته باشد برای این مکمل مشخص نشده است بنابر این باید با استفاده از آزمون و خطا میزان مناسب را برای خود بدست آورید.

 

یک دز خفیف برای مدت یک هفته درنظر بگیرید، اگر موثر نبود و اثر جانبی نیز در پی نداشت مقدار مصرف را تا جایی افزایش دهید که سود ان به حداکثر و اثرات جانبی ان به حداقل باشد.

 

با دو بار افزایش میزان مصرف می توانید بهترین دز را برای خودتان پیدا کنید «۳-۹گرم» این روش شبیه شیوه‌اي است که عده اي از بدنسازان که مبادرت به مصرف انسولین و داروهای استروئیدی می کنند مورد استفاده قرار می دهند.

اگر احساس می کنید قادر به استفاده از روش فوق‌الذکر برای یافتن میزان دز مناسب خودتان نیستید و این روش برایتان مشکل‌ساز است می توانید از دستورالعمل مندرج بر روی بسته ‌بندی مکمل‌ها که از سوی شرکت‌هاي‌ تولید کننده توصیه می شوند استفاده کنید.

توجه: اغلب پودرهای پروتئینی موجود در فروشگاه‌ها با آمینو اسیدهایی نظیر آرژنین تقویت می شوند. با داشتن این پیش زمینه باید توجه ویژه‌اي به میزان آرژنینی که از منابع مختلف وارد بدن می کنید نشان دهید.

 

مصرف خیلی زیاد قرص ال آرژنین می تواند منجر به اسهال، ضعف و سستی و حالت تهوع شود. همچنین افرادی که ناراحتی قلبی و یا سابقه مشکلات روحی و روانی دارند باید با دکتر معالجشان برای مصرف آرژنین به صورت مکمل مشورت کنند.

یکی از عوارض قرص L Arginine افزایش سطح اسید معده، به ویژه گاسترین است. گاسترین بیش از حد می تواند درد معده و تهوع را ایجاد کند. شما همچنین ممکن است نفخ؛ دل درد و اسهال داشته باشید.

 

بعضی افراد آنافیلاکسی یا واکنش آلرژیک به ال آرژنین را تجربه می کنند. این از عوارض قرص L Arginine است. شدت آنافیلاکسی با دوز افزایش مییابد. علائم ان شامل خارش و بثورات پوستی، چشمهای متورم شده ودر بدترین حالت، تنگی نفس است. به خصوص افراد مبتلا به آسم ممکن است در دسترس این واکنش باشند.

 

بعلت خواص ال آرژنین بعنوان یک وازودیلاتور، فشار خون پایین می تواند یکی از عوارض قرص L Arginine باشد. اگر فشار خون پایین دارید، ممکن است دچار سرگیجه، غش یا تاری دید شوید. اگر دچار علائم مربوطه شدید بلافاصله با دکتر خود تماس بگیرید.

 

از آنجا که ال آرژنین یک اسید آمینه است، می تواند سطح شیمیایی و الکترولیت را تحت تاثیر قرار دهد که می تواند تولید پتاسیم، کلرید، کراتینین و نیترات اوره خون بدن را افزایش دهد.

 

سطح سدیم و فسفات نیز ممکن است کاهش یابد. افرادی که از مشکلات کلیوی یا کبدی رنج می‌برند، بطور خاص ممکن است در دسترس تغییرات این توازن شیمیایی قرار بگیرند و لذا هرگز نباید از مکمل ال آرژنین بدون مشورت با دکتر مصرف نمایند.

 

مصرف خوراکی ال آرژنین ممکن است باعث حالت تهوع، اسهال، درد شکمی، پف کردن، نقرس، واکنش هاي‌ آلرژیک، ایجاد التهاب در مسیر تنفس یا وخامت علائم آسمی شود.

مصرف ال آرژنین به‌ صورت خوراکی و موضعی عموما بی خطر درنظر گرفته می شود.

 

ال آرژنین عوارض شایعی ندارد و ممکن است گاهی اوقات ایجاد عوارض کند که خیلی بد و بعضی وقت ها حتی حیاتی است. درصورت داشتن یک یا تعدادی از این علائم و نشانه ها به دکتر مراجعه کنید.

 

علامت هاي‌ واکنش آلرژیک به ال آرژنین نظیر:

خارش، کهیر، جوش، قرمزی پوست، ورم، تاول و یا پوست پوست شدن، تب، خس خس کردن سینه، گرفتگی سینه و یا گلو، مشکلات تنفسی و یا کلامی، خشن شدن صدا، تورم دهان، صورت، لب، زبان و یا گلو.

 

اگر این دارو از رگ ها خارج شود ممکن است ایجاد آسیب بافتی کند. درصورت داشتن هرگونه علائم التهابی و حساسیت به دکتر مراجعه کنید.

 

مصرف ال آرژنین پس از سکته قلبی توصیه نمیشود.

 

ال آرژنین می تواند تاثیر سو بر روی آسم و آلرژی بگذارد. درصورت داشتن وضعیت آلرژیک و آسمی با دستور دکتر از این دارو استفاده کنید.

 

درصورت داشتن تب خال، به خصوص تب خال تناسلی با مشورت دکتر از این دارو استفاده نمایید.

 

همه ی ي دارو ها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند. اگرچه خیلی از افراد عوارض جزئی و بعضا هیچگونه عوارضی ندارند. اگر شما هرگونه علامت و نشانه اي داشتید که باعث اذيت شما و ماندگار بود به دکتر مراجعه کنید.

 

اینها تمامی عوارضی نیستند که ممکن است روی دهد. اگر شما سوالاتی را مربوط به عوارض جانبی این دارو داشتید با دکتر خود تماس بگیرید و دستور دکتری مرتبط با عوارض جانبی این دارو را دریافت کنید.

 

تعدادی گزارش دال بر واکنش هاي‌ منفی ال آرژنین ثبت شده است. حالت تهوع و اسهال به ندرت گزارش شده است. تلخی دهان در دوز هاي‌ بسیار بالا ممکن است روی دهد.

 

بعلت اثر اتساع کنندگی رگ ها ي خونی، ممکن است دچار افت فشار خون شوید. ال آرژنین هیدروکلراید وریدی، محتوای کلرایدی بالایی دارد که ممکن است ریسک ابتلا به اسیدوز متابولیک را همراه با عدم تعادل الکترولیتی در بیمار، افزایش دهد. پتاسیم پایین و نیتروژن اوره ي بالا ممکن است در بیمارانی که در کلیه و کبد دچار اختلال هستند، روی دهد.

 

غلظت بالای نیتریک اسید که به وسیله ي ال آرژنین تولید می شود برای بافت مغذ سمی است.

 

ال آرژنین ممکن است با دارو هاي‌ زیر ایجاد تداخل کند:

دارو هاي‌ ضد انعقاد خون و ضد پلاکت، گیاهان دارویی و مکمل هاي‌ مرتبط

دارو هاي‌ شیمیایی و گیاهی فشار خون

ایسوفترنول

نیترات ها

دارو هاي‌ ادرار آور پتاسیمی

سیدنافیل

 

خانه » تغذیه » ال آرژنین ؛ فواید، عوارض و مقدارمصرف

امروزه با توجه به افزایش تمایل افراد به استفاده از مکمل‌ها، هر روزه شاهد به بازار آمدن، انواع جدیدی از این مکمل‌ها هستیم. ال آرژنین (L-Arginine) یکی دیگر از این مکمل‌ها است که البته برای بدنسازان نامی آشنا است.

در این مقاله از مجله فیت‌شیپ، ما به بررسی همه‌جانبه این مکمل پرداخته‌ایم تا با فواید و روش‌های مصرف آن آشنا شوید.

آنچه در این مقاله از مجله فیت شیپ می‌خوانید:

همه پروتئین‌هایی که مصرف می‌کنیم یا درون بدن ما وجود دارند، از واحدهایی به نام اسیدآمینه ساخته شده‌اند. ال آرژنین نیز نوعی اسیدآمینه ضروری است که درون بدن ما تولید نمی‌شود و باید از طریق مصرف خوراکی به بدن برسد.عوارض قرص l arginine

آرژنین در مرحله رشد و همچنین سلامت انسان نقش دارد. این اسیدآمینه در ساختار بسیاری از پروتئین‌های بدن ما نقش دارد و فعالیت‌های متفاوتی را کنترل می‌کند.

به عنوان مثال آرژنین در شل شدن رگ‌ها، تحریک تولید هورمون رشد و دفع مواد زائد حاصل از مصرف پروتئین‌ها نقش دارد. همچنین کمبود آرژنین در بدن با ایجاد التهاب در ارتباط است.

موادغذایی سرشار از پروتئین از منابع آرژنین محسوب می‌شوند.

ماکیان، ماهی، گوشت، تخم مرغ و مغزها از منابع غنی آن می‌باشند. یک رژیم متعادل و مناسب تأمین کننده آرژنین مورد نیاز بدن شما می‌باشد.

مدتی است که برخی کارخانه‌های تولید کننده دارو و مکمل‌های غذایی، ال آرژنین را نیز به شکل دارو در دوزهای 500 و 1000 میلی‌گرمی تولید کرده و به بازار عرضه نموده‌اند. همچنین این مکمل به صورت تزریقی نیز موجود می‌باشد.

پیش از مصرف مکمل آرژنین، به ویژه در صورتی که دارو و مکمل غذایی دیگری مصرف می‌کنید، با پزشک، داروساز یا کارشناس تغذیه خود مشورت کنید.

بیشترین تأثیرات بیان شده مصرف مکمل آرژنین، در تحقیقات اخیر، شامل موارد زیر می‌باشد:

دوز توصیه شده برای ایجاد هر یک از اثرات ذکر شده متفاوت است و برای اطلاع از دوز مناسب مصرف و کاهش اثرات جانبی مکمل باید با پزشک مشورت نمود.

تشخیص اینکه چه کسانی می‌توانند یا نمی‌توانند از آرژنین استفاده کنند برعهده پزشک است، اما به طور کلی افراد مبتلا به آلرژی‌های شدید و نارسایی کبد و کلیه نباید از این دارو استفاده کنند. مصرف این مکمل در بارداری و شیردهی، با نظر پزشک مجاز می‌باشد.

آرژنین به طور کلی یک مکمل تقریباً ایمن برای همه افراد محسوب می‌شود اما در برخی موارد ممکن است عوارض جانبی مانند موارد زیر را به همراه داشته باشد:

آرژنین ممکن است با برخی داروها تداخل داشته و موجب کاهش یا افزایش اثرات دارو شود. از جمله داروهایی که ممکن است با مصرف این مکمل در تداخل باشند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیشنهاد مطالعه : اگر تمایل به آشنایی با سایر مکمل‌های موجود در بازار دارید، می‌توانید از دسته‌بندی ” مکمل بدنسازی ” لیستی از این مکمل‌ها را همراه با فواید و مضرات و میزان مصرف آنها، داشته باشید.

مجله فیت شیپ

امروزه رژیم‌های گیاهخواری به دلیل اثرات مفیدشان بر سلامتی انسان بسیار موردتوجه قرارگرفته‌اند. از مهم‌ترین…

مجله فیت شیپ

در گذشته باور عموم اینطور بود که در بدنسازی به جز تمرین چیزی مهم نیست! اما امروزه همه‌ی ما به اهمیت رژیم برای…

با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!

دیدگاه شما

آدرس

وبسایت

فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، مستندات علمی و ویدئوهای انگیزشی و آموزشی ما را در کانال آپارات فیت شیپ دنبال کنید!

کانال آپارات فیت شیپ


با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!


سایت معرفی پزشکان

‏در اپلیکیشن سبک، هر فردی می‌تواند با انتخاب دوره مخصوص خود، از برنامه‌هایی کاملاً شخصی سازی شده که هسته اصلی آن‌ها برنامه غذایی و ورزشی است به همراه امکانات و محتواهای کاربردی بهره‌مند شود. پشتیبان نیز به طور کامل و دائمی همراه شما خواهد بود تا به اهداف خود برسید.عوارض قرص l arginine

دانلود اپلیکیشن سَبک

حقوق مجله فیت شیپ متعلق به سلامت الکترونیک داتیس می‌باشد. بازنشر مطالب تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید و عوارض داروی ال آرژنین آشنا شوید.

عوارض قرص l arginine

مکمل سه آمینه ای ترکیبی از سه اسید آمینه های ضروری، L-آرژینین، L-اورنیتین، و L-لیزین است معمولا چهار قرص در روز، در معده خالی در هنگام خواب، یا یک ساعت قبل از ورزش توصیه میشود.مکمل های غذایی سه آمینه، شکر و مواد نشاسته ای ندارد.بدون رنگ های مصنوعی، طعم یا شیرین کننده ها و بدون مواد نگهدارنده است

اشکال دارویی : قرص ۵۰ و ۱۰۰۰ میلی گرمیمنابع طبیعی ال ارژینین :آجیل ،دانه های روغنی مثل:بادام زمینی و بادام ومقدار کمی در شکلات وکشمش.

آرژنین یک آمینو اسید نیمه ضروری است (آرژنین سازنده بلوک پروتئنی است که باعث اتساع عروق می شود) و آرژنین ماده ی اولیه گاز نیتریک اکسید است که سبب گشادی عروق شده و این امر خونرسانی به اندام هایی را که در جریان فعالیت ورزشی درگیر هستند، تسهیل نموده و در نتیجهمی تواند کارایی ورزشکار را به ویژه در فعالیت های هوازی افزایشدهد. همچنین این آمینو اسید قادر به پاکسازی رادیکالهای آزاد از خون، بهبود عملکرد سیگنال های سلول های عضلانی، رها سازی هورمون رشد، حمایت از کلسترول خوب و تنظیم متابولیسم چربی و سطح نمک در بدن است.

آرژنین چه وظیفه ای در بدن به عهده می گیرد وتحقیقات دانشمندان چه مدارکی را در حمایت از این آ مینو اسید ارائه می دهد؟

هر کسی .افرادی که بیشترین میزان نیاز را به آرژنین دارند؛نوجوانان ، بچه های کمتر از هفت سال ،قهرمانان ،اشخاصی که سعی دارند وزن خود را کاهش دهند و افراد مسن.در افراد بزرگسال ،آرژنین یک آمینو اسید غیر ضروری محسوب میشود.برای کودکان در مقایسه با بزرگسالان یک آمینو اسید ضروری برای تقویت و توسعه سیستم ایمنی در دوران بلوغ محسوب میشود.

افرادی که دچار آسیبدیدگی هستند نیز میتوانند از فواید مکملهی حاوی آرژنین بهره مند گردند زیرا کمبود آرژنین در بدن زمانی که برای ترمیم جراحت نیاز است را افزایش میدهد.کسانی که نظر به فوائدی آرژنین دارند نیز میتوانند از خاصیت اتساع عروق آن بهره مند گردند.آرژنین باعث افزایش قطر و ضخامت عروق خونی میشود که دبه موجب آن در هنگام کشش و انقیاض خون بیشتری وارد عضلات میشود.

وجود آرژنین باعث افزایش بازده تمرینات سخت بدنسازان میشود.مکمل های حاوی آرژنین میتوانند سطح سیستم ایمنی بدن را ارتقا دهند،در نتیجه بدنسازان میتوانند سخت تر تمرین کنند و نگران تاثیرات محدود کننده ء این نوع تمرین و تمرین زدگی که پیامد احتمالی آن است بر سیستم ایمنی بدنشان نباشند.

بدنسازانی که دوره های مصرف دارو های آندروژنی و استروئید های آنابولیک را قطع میکنندنیز میتوانند از مصرف آرژنین سود ببرند.آرژنین قادر است تا سطح هورمون رشد را در بدن افزایش دهد و اینکار را از طریق تقویت اکسیژن مایعو پشتیبانی از فشار خون سالم انجام میدهد.به همین دلیل مکمل آرژنین میتواند برای اشخاصی که قصد کاهش وزن دارند نیز مفید واقع شود.

این مکمل با توجه به هدف مورد نظر برای ورزشکاران متفاوت است و بر حسب سن، جنس، قد و وزن ورزشکار بین ۱۰-۴ گرم در روز خواهد بود. هر یک عدد قرص آرژنین ۱ گرم می باشد. اگر هدف از مصرف آرژنین کمک به حذف آمونیوم از عضلات باشد، روش صحیح مصرف یک تا دو ساعت قبل از ورزش و تمرین و نیم تا یک ساعت بعد از ورزش است. اگر هدف افزایش ترشح هورمون رشد باشد، دوز توصیه شده توسط متخصص تغذیه یا پزشک باید بعد از شام و یا قبل از خواب مصرف شود.

موارد عدم مصرف آرژنین

با هیچ نوع آمینو اسیدی امکان “Over dose” (مصرف بیش از اندازه) وجود ندارد. مصرف خیلی زیاد آرژنین میتواند منجر به اسهال، ضعف و سستی و حالت تهوع شود.این دارو برای افرادی که احتمال بروز واکنشهای آلرژیک در آنها زیاد است نباید مصرف شود.افرادی که ناراحتی قلبی و یا سابقه مشکلات روحی و روانی دارند باید با پزشک معالجشان برای مصرف آرژنین به صورت مکمل مشورت کنند.

چه میزان از این مکل باید مصرف شود و آیا اثر جانبی نیز در پی دارد؟

افرادی که ناراحتی قلبی و یا سبقه مشکلات روحی وروانی دارندباید با پزشک معالجشان برای مصرف آرژنین به صورت مکمل مشورت کنند.با هیچ نوع آمینو اسیدی امکان “اور دز”(مصرف بیش از اندازه) وجود ندارد .مصرف خیلی زیاد آرژنین میتواند منجر به اسهال ،ضعف و سستی و حالت تهوع شود.هنوز دز واضح و مشخصی که بهترین نتیجه را در بر داشته باشد برای این مکمل مشخص نشده است بنابراین باید با استفاده از آزمون و خطا میزان مناسب را برای خود بدست آورید.

یک دز خفیف برای مدت یک هفته در نظر بگیرید ،اگر موثر نبود و اثر جانبی نیز در پی نداشت مقدار مصرف را تا جایی افزایش دهید که سود آن به حد اکثر و ا ثرات جانبی آن به حد اقل باشد.با دوبار افزایش میزان مصرف میتوانید بهترین دز را برای خودتان پیدا کنید(۳-۹ گرم)این روش شبیه شیوه ای است که برخی از بدنسازان که مبادرت به مصرف انسولین و داروهای استروئیدی میکنند مورد استفاده قرار میدهند.

اغلب پودر های پروتئینی موجود در فروشگاه ها با آمینو اسیدهایی نظیر آرژنین تقویت میشوند. با داشتن این پیش زمینه باید توجه ویژه ای به میزان آرژنینی که از منابع مختلف وارد بدن میکنید نشان دهید.

اگر احساس میکنید قادر به استفاده از روش فوق الذکر برا یافتن میزان دز مناسب خودتان نیستید و این روش برایتان مشکل ساز است میتوانید از دستور العمل مندرج بر روی بسته بندی مکمل ها که از سوی شرکت های تولید کننده توصیه میشوند استفاده کنید.

آرژینین به صورت تزریق وریدی برای تحریک آزاد سازی هورمون رشد از هیپوفیز و همچنین به عنوان کمک تشخیص در مواردی نظیر کم کاری هیپوفیز ، عمل برداشتن هیپوفیز ، کوتولگی با منشاء هیپوفیزی و آکرومگالی مصرف میشود.انفوزیون وریدی این دارو اغلب موجب افزایش بارز سطح پلاسمایی هورمون رشد در افرادی میشود که عملکرد هیپوفیزی آنها طبیعی است.

عوارض قرص l arginine

مزایای مصرف آرژنین

مکمل آرژنین به دلیل داشتن خواص فوق الذکر برای بهبود عملکرد ارگان هایی مثل قلب و عروق، کلیه ها و سیستم ایمنی بدن تجویز می شود. آرژنین جریاخون را در عروق تسهیل نموده و سبب افزایش جریان خون محیطی در بیمار آن مبتلا به بیماری های قلبی – عروقی می شود. همچنین در بیمارها مبتلا به نارسایی احتقانی قلب سبب بهبود عملکرد دستگاه گردش خون می گردد. به علاوه از گردآمدن و چسبندگی پلاکت ها در رگ ها جلوگیری می کند.سبب تسریع بهبودی زخم ها و التیام بافت ها به پس از اعمال جراحی می شود.تزریق آرژنین می تواند پروتئین اوری را در بیمارآنمبتلا به گلومرونفریت مزمن بهبود دهد.

هشدار

۱- آرژینین یک داروی تشخیصی است و نباید برای مقاصد درمانی بکار رود.۲-احتمال بروز تحریک و بر افروختگی موضعی ، تهوع ، استفراغ ، با انفوزیون سریع وریدی دارو وجود دارد.۳- بیماران مبتلا به اختلالات الکترولیتی ، باید در مصرف دارو احتیاط کنند.عوارض جانبی: تهوع ، سردرد، برافروختگی، بیحسی، و حریک موضعی وریدی و بندرت کاهش پلاکت های خون و واکنشهای آلرژیک با مصرف این دارو گزارش شده.توجه: هنگام انفوزیون این دارو باید یک داروی آنتی هیستامینی مناسب در دسترس باشد. آزمون باید صبح و بعد از خواب طبیعی انجام شود. در هنگام آزمون بیمار باید ناشتا باشد.مقدار مصرف بزرگسالان: ۳۰۰ میلی لیتر از محلول ۱۰ درصد تزریق وریدی می شود.

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

آرژنین  Arginine   یک اسید آمینه ضروری است که در آجیل ، دانه ھا ، لوبیا ، ماھی و مرغ موجود می باشد. کاربرد: گلوکز را برای تولید انرژی در تمرین متابولیز می کند ، تحریک کننده ھورمون رشد است ، چربی سوزی را بالا می برد ، برای برگشت به حالت اولیه و ساخت عضله […]

آرژنین  Arginine   یک اسید آمینه ضروری است که در آجیل ، دانه ھا ، لوبیا ، ماھی و مرغ موجود می باشد. کاربرد: گلوکز را برای تولید انرژی در تمرین متابولیز می کند ، تحریک کننده ھورمون رشد است ، چربی سوزی را بالا می برد ، برای برگشت به حالت اولیه و ساخت عضله […]

آرژنین  Arginine  

یک اسید آمینه ضروری است که در آجیل ، دانه ھا ، لوبیا ، ماھی و مرغ موجود می باشد.

کاربرد: گلوکز را برای تولید انرژی در تمرین متابولیز می کند ، تحریک کننده ھورمون رشد است ، چربی سوزی را بالا می برد ، برای برگشت به حالت اولیه و ساخت عضله مفید است ، افزایش بھبود جریان خون به عضلات ، در افزایش قدرت و توان استقامتی ورزشکار و جلوگیری از خستگی عصبی عضلانی کاربرد داردعوارض قرص l arginine

به طور طبیعی در غذاھایی ھمچون، آجیل، دانه ھا، لوبیا، ماھی و مرغ یافت می شود. به طور معمول، ما ۶ – ٣ گرم آرژنین روزانه را از غذا دریافت می کنیم.

در تولید نیتریک اکساید و کراتین مھم است.

نیتریک اکساید هم یک گشاد کننده عروق است که سبب اتساع عروق و مویرگ ها شده و اجازه بهبود جریان خون به عضلات را می دهد. افزایش جریان خون، اجازه بالا رفتن ارسال اکسیژن و دیگر مواد غذایی به بافت عضلانی و در نهایت افزایش دهنده عملکرد را می دهد. اثرات بالقوه ای بر تولید هورمون رشد و نیتریک اکساید، می تواند برای تولید قدرت و توان و همچنین استقامت ورزشکاران مفید باشد.

یافته های اثر آرژنین

در سال 2008 یک مطالعه توسط کنلی، پیشنهاد کرد که 9 گرم آرژنین می تواند. برای افزایش سطوح استراحتی هورمون رشد خوب باشد و احتمالا تولید هورمون رشد را صد در صد تحریک می کند. محققان دیگر، قادر به تکرار این تاثیرات و ایجاد این ادعا نبودند که آرژنین می تواند سطوح هورمون رشد را بصورت نظری به بهترین شکل افزایش دهد.

مطالعه ای در سال 2010 کامیک و همکاران دریافتند که 1,5 گرم تا 3 گرم قبل از تمرین قادر به جلوگیری از خستگی عصبی – عضلانی است. جهت تایید نیروزایی بالقوه مفید در جلوگیری از خستگی عصبی – عضلانی به تحقیقات بیشتری نیاز است،

در جدید ترین یافته ها به این نتیجه رسیدند که برای افزایش هورمون رشد باید 13 گرم قبل از خواب مصرف شود که غیر ممکن است و مصرف این مکمل به عنوان افزایش سطح هورمون رشد قبل از خواب عقلانی نیست.

 

سایر نقش ھای ارژنین:

التیام زخم

دفع آمونیاک

تحریک ترشح ھورمون ھای گلوکاکن انسولین و رشد

تحریک ترشح ھورمون رشد بدلیل مھار ازاد سازی سوماتواستاتین است

 

عوارض: حد مجاز بی خطر آرژنین 20 گرم در روز است مصرف زیاد منجر به اسهال , سستی و حالت تهوع  می شود.

دز مصرفی: 2_9  گرم در روز

 

 

 

(ALLMAX Nutrition Arginine)

 

(Infinite Labs Arginine AKG)

 

(Cellucor NO3 Chrome)

 

(NOW Foods L-Arginine)

 

 

(Jarrow Formulas Arginine)

 

 

از همین نویسنده بخوانید:

کراتین – فواید و مضرات مصرف آن در بدنسازی

آشنایی با تمرينات پايه بدنسازی

 

عوارض قرص l arginine

 

 

 


مطلب قبلی


مطلب بعدی

حرکات اصلاحی لگن – ران
2017-12-13
 / 
توسط علی محمدخانی

جان تازه منچستر با مورینیو
2017-12-17
 / 
توسط علی محمدخانی

کارشناسی ارشد رفتار حرکتی -مربی رسمی فدراسیون بدنسازی

ارتباط با ( علی محمدخانی) در اینستاگرام

چه جالب بود👌👌

ممنون از کامنتای قشنگتون

سلام ضمن تشکر از اطلاعات مفید میخواستم خواهش کنم اگر امکانش وجود داره ساعت و میزان مصرف ترکیبی مکمل‌های های ورزشی مثل ارژنین، پروتیین، bcaa وغیره بگونه ای که دچار عوارض ناشی از آنها نشد و به کلیه و کبد هم آسیبی وارد نشه مرقوم بفرمایید


Name *


Email *


Website

ایمیل: ehsan.saberi@dr.com

تلفن : 09193432106

ایمیل: v.baghaei1993@gmail.com

تلفن : 09193174357


ایمیل *

نام و نام خانوادگی *


تلفن همراه

تمامی حقوق و مطالب این سایت متعلق به گروه ورزشی sportforall می باشد . کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد

این سایت متعلق و یا وابسته به هیچ نهاد و ارگان دولتی نمی باشد

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

ساختمان پزشکان دکتر محمد حسین نجفی فوق تخصص قلب و عروق دکتر محسن صادقی قهرودی فوق تخصص قلب و عروق دکتر محمد جباری فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری دکتر عباس انتظاری متخصص طب پیشگیری دکتر مهرداد فلاح متخصص دندانپزشکی دکتر غلام رضا نادری فوق تخصص ارتوپدی … … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

عوارض قرص l arginine

می پسندم

0

سایر خبرها

(Torre de Belem) را به عنوان برجسته ترین اثر تاریخی لیسبون نام ببریم. این برج در نزدیکی دهانه رودخانه تاگوس قرار دارد و به عنوان نماد دوران فوق العاده اکتشافات پرتغال در قرن 16 میلادی شناخته می شود. این برج در سال 1515 به عنوان استحکامات نظامی در وسط رودخانه ساخته شده است. البته بعد از گذر سال ها جریان آب تغییر یافته است. این برج به صورت مشهودی معماری تزئینی مانوئلین (Manueline) را نمایش می دهد. از …

آسان و یبوست را رفع می کند. عظمایی بیان کرد: این شربت برای پوست و مو بسیار مفید و اثربخش است، زیرا علاوه بر تقویت، طراوت و جوان سازی پوست و مو، یکی از خواص فوق العاده آن رفع سیاهی دور چشم است. این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: از دیگر خواص شربت گلپر می توان به تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر اشاره کرد. وی گفت: شربت گلپر نشاط آور است و استرس، اضطراب و افسردگی …

فوق برای درمان کیست کافی است اما به ندرت عمل جراحی نیز لازم می شود؛ برای مثال درکیست هایی که مایع داخل آنها خونی باشد یا در کنار آنها توده ای دیگر نیز مشاهده شود یا اگر پس از چند بار تخلیه و به فاصله کوتاه از زمان تخلیه کیست عود کند یا اگر قسمتی از آنها سفت یا توپر باشد یا اگر مشکوک به بدخیمی باشند، نیاز به جراحی وجود دارد. فیبرو آدنوم ها این توده در زنان جوان شایع تر است …

کلمه no mobia مخفف no mobile phone phobia است . سه کلمه دیگر نامزد شده کمبریج در سال 2018 gender gap ، ecocide و no-platforming هستند. gender gap واژه ای است که تفاوت بین طرز برخورد جامعه با مردان و زنان را نشان می دهد. ecocide به نابودی منطقه طبیعی بزرگ یا آسیب فوق العاده به آن اشاره دارد. no-platforming نیز جلوگیری از پذیرفتن حق دیگران در ابراز باورها و عقایدشان در فضای عمومی است، به دلیل این …

حالی رو به رو می کند. در این شرایط علاوه بر درمان های خانگی رفع اسهال که در انتهای همین مقاله ذکر شده است؛ می توان از برخی داروهای کمک کننده به روند درمان اسهال هم، استفاده کرد. قرص آمی لوپرا از جمله داروهای ضد اسهالی است که توسط پزشک با هدف کند شدن حرکات روده تجویز می شود. در ادامه با این دارو و عوارضی که ممکن است به دنبال داشته باشد، آشنا می شوید. قرص آمی لوپرا چیست؟ آمی …

بروکراسی های اداری، مالیات، بیمه و … حس می شود و این درحالی است که پژوهشگران متعهد و دلسوز کار و رسالت خود را علی رغم وجود محدودیت ها نسبت به کشورهای توسعه یافته تر به انجام می رسانند که این سازندگی فعال آنها نه تنها قابل تقدیر است، بلکه فوق العاده با ارزش است. اگر فضای بهتری برای پژوهشگران مستعد و فعال در کشور فراهم شود، قطعاً مغزها بهتر مدیریت می شوند و دیگر مانند چین که هر ساله بالغ بر 70 …

، بیمارستان فیروزگر و بیمارستان پارس تهران توسط محققان فوق که از دانشگاه پیام نور تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران بوده اند، مورد تحقیق واقع شده اند. شرکت کنندگان در پژوهش با استفاده از پرسشنامه های علمی افسردگی، شفقت و همچنین صبر به سؤالات محققان پاسخ داده اند. این پاسخ ها سپس با استفاده از روش های آماری و رایانه …

استاندار برتر در حوزه گردشگری و پدافند غیرعامل به چشم می خورد . عنایت الله رحیمی استاندار فارس رحیمی پیش از این معاون عمرانی استانداری فارس بوده است و سابقه مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس را نیز در کارنامه دارد. وی فوق لیسانس شهرسازی خود را از دانشکده شهرسازی و معماری دانشگاه شهید بهشتی تهران اخذ کرده و دکترای شهرسازی دارد . رئیس جامعه شهرسازان استان فارس(دوره اول …

به گزارش پایگاه خبری ربیع ، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، بوته خیار، پیچک دار، با گل های زرد و دو نوع نر و ماده، واقع روی یک پایه و میوه سبز رنگ و دارای انواع متعددی است …

به سال 89 از شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس؛ می افزاید:در اوایل اسفند سال 1384(حدود 4 ماه پس از انتشار آ گهی فوق)، بجز 8.5 درصد مربوط به شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ، بقیه سهام مجتمع صنعتی گوشت اردبیل به شرکت فراوران دشت سبز سبلان واگذار شده است. به موجب گزارش فوق دستکم تعداد 922,353 سهم از سهام شرکت مجتمع صنعتی گوشت اردبیل در اوایل اسفند سال 1384 بصورت اقساطی به شرکت فراوران دشت …

مکمل های خوراکی در درمان ریزش مو یادآوری کرد: در یک رژیم غذایی متعادل و متنوع به طوری که از همه گروه های مواد غذایی استفاده شده باشد، معمولاً همه نیاز های رشد مو تامین می شود، بنابراین نیاز به مصرف مکمل های خوراکی مانند بیوتین، زینک (روی) و قرص آهن نیست مگر آنکه فرد دچار فقر تغذیه ای یا بیماری شدید شده باشد، اگر ریزش مو بر اثر ابتلا به یک بیماری زمینه ای اتفاق افتاده باشد، در این صورت این عارضه برگشت پذیر است حتی در برخی مواقع بدون مصرف دارو ریزش مو متوقف می شود، توجه به این نکته ضروری است که هر نوع ریزش مو، نیازمند بررسی و درمان خاص خود است. …

… 5. مصرف بعضی از دارو ها و غذاها. اما یکی از مهم ترین علل زردی پوست مصرف بعضی داروهاست. بعضی از دارو ها مانند قرص های ضدبارداری، استامینوفن، دارو های استروییدی و… باعث زردی پوست می شوند. به همین دلیل وقتی بیماری با زردی پوست مراجعه می کند، یکی از سوال های رایج اطلاع از نوع دارویی است که بیمار مصرف می کند. نوع تغذیه نیز می تواند در رنگ پوست نقش داشته باشد. مصرف زیاد غذا های حاوی …

اقشار آسیب پذیر در زلزله کرمانشاه – بخش دوم دکتر فاضل الیاسی- پژوهشگر فوق دکترای دانشگاه تهران سرپرست میدانی تیم تسهیلگری دانشگاه تهران در مناطق زلزله زده کرمانشاه ================================================== کودکان بیشتر از اصطلاح اقشار آسیب پذیر برای گروههایی از جامعه به کار می رود که بضاعت مالی و جسمی کمتری دارند و در برابر دگرگونی …

شفا آنلاین سلامت رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور به تشریح وضعیت اسفناک بهداشت و آمار مرگ و میر بالای کودکان پیش از انقلاب پرداخت. به گزارش شفا آنلاین ، سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و وزیر اسبق بهداشت یکی از چهره های انقلابی کشور محسوب می شود که در راستای ارتقای سلامت و بهداشت تلاش های بسیاری انجام داده است. وی متخصص کودکان و فوق تخصص نوزادان از آمریکا، استاد طب …

یافتن کار به جاهای مختلفی رفته و حتی پذیرفته که سرایداری کند، اما حقوقش آنقدر ناچیز بوده که کفاف زندگی اش را نمی داده است. مشتری هایش که زیاد می شوند. لبخند می زنم، خداحافظی می کنم تا بتواند پیش از آمدن مامورها چند قلم جنس بفروشد. نام: مرتضی سن: 25 اهل: اندیمشک تحصیلات: فوق دیپلم شیمی وضعیت تاهل: مجرد کل سرمایه زندگیم یک میلیون و …

سرعتی حدود 60 کیلومتر در ساعت است. وی ادامه داد: این خودرو دارای وزنی حدود 250 کیلوگرم بوده و سطحی برابر یک متر مربع را اشغال می کند و فوق العاده کاربردی در شهرهای بزرگ است. وی اظهار داشت: این خودرو طوری طراحی شده که اگر ضربه خورد انعکاس پذیر باشد، در واقع اگر حدود 100 کیلوگرم وزن ضربه به آن بخورد هیچ مشکلی اتفاق نمی افتد. سهیلی مهر با بیان این که ثبت اختراع دومی …

میزان موفقیت بالاتر این روش نسبت به سقط جنین با دارو است. علاوه بر این، سقط جنین با استفاده از ساکشن جنین، کوتاه تر و موفقیت آمیزتر بوده و نیاز کمتری به مراجعه به پزشک و پیگیری های بعدی دارد. میزان ایمنی سقط جنین با روش ساکشن اگر چه هر ساله تعداد زنانی که در ایالات متحده از سقط جنین با قرص استفاده می کنند، در حال افزایش است، اما در حال حاضر روش ساکشن رایج ترین روش سقط جنین در 12 …

و مهار مقنی ها جلوی یک فاجعه را گرفته و الا امکان انفجاری عظیم و کشته و مجروح شدن مهندسان و کارگران دور از ذهن نبود؛ و نکته پایانی این که باید بررسی شود چند منبع مسدود شده و قدیمی فاضلاب در تهران وجود دارند که هر کدام به عنوان بمب هایی بی صدا، منتظر جرقه ای کوچک هستند تا فجایعی بزرگ بیافرینند. شاید لازم باشد مدیران ساختمان های قدیمی جلسه فوق العاده برای بررسی تاریخچه فاضلاب ساختمان هایشان داشته باشند تا در صورت وجود شرایط مشابه، نسبت به تخلیه ایمن گاز ها اقدام کنند. …

چون مصرف بیش از این مقدار در یک مرتبه می تواند موجب حالت تهوع شود. بسیار مهم است که با آب ترکیب شود چون سرکه رقیق نشده باعث سوختگی دهان و مری می شود. مصرف سرکه سیب در قالب قرص نیز شاید به نظر مفید باشد اما خطرات پنهانی دارد. برای مثال گزارش شده است که یک خانم پس از مصرف، متوجه گیر کردن قرص در مری شده و آسیب دیده است. سخن پایانی در پایان متوجه شدیم که اضافه کردن سرکه …

بیماری های دوم همچون دیابت و یا فشار خون است. این فوق تخصص کبد توضیح داد: کبد چرب زمینه ساز یکسری بیماری های غیر واگیر همچون دیابت و فشار خون می شود و آنچه که در باره درمان کبد چرب ادعا می شود در واقع کنترل آن است تا بیماری های وابسته ایجاد نشود. وی تنها راه درمان کبد چرب را رعایت خورد و خوراک و تعدیل رژیم غذایی توسط خود بیمار دانست و گفت: کاهش وزن و کم کردن غذا های پرکالری بهترین …

بین اشخاص حقیقی خرید و فروش انجام و در داخل این اراضی احداث بنا های مسکونی صورت گرفته که در خیلی از مواقع با صدور احکام قضایی و نیز اجرای قلع وقمع در مستحدثات مسکونی فوق الذکر، نوعی دیدگاه منفی برعلیه نظام و وزارتخانه فراهم و با تبعات منفی اجتماعی و امنیتی مواجه می گردد. وی درباره وضعیت تصرف در اراضی همجوار با روستا های حاشیه شهر ها نیز گفت: برخی از اراضی واقع درحاشیه شهر ها را اداره کل منابع …

…. دکتر فاطمه ورشویی افزود: این مرکز با برخورداری از بهترین تکنولوژی های روز دنیا، پزشکان متخصص و فوق تخصص و تجهیزات تشخیصی و درمانی با حداقل هزینه به بیماران و مراجعه کنندگان خدمت ارائه می دهد. وی اظهار داشت: علاوه بر مراحل تشخیصی و درمانی، مشاوره و غربالگری بیماری نیز مورد توجه این مرکز است و در این زمینه همکاری با آموزش و پرورش و گروههای مردم نهاد داخلی و خارجی مورد توجه قرار …

؟ بله اما شش ماه نخست تنها بودم اسفند سال 60 ازدواج کردم. پس زود ازدواج کردید؟ بله به همین خاطر فاصله سنی چندانی با فرزند اول و دومم ندارم و آن ها هم الان بزرگ شده و دانشگاهی هستند. چند فرزند دارید؟ چهار فرزند دارم پسر اولم سیدمحمدمهدی متولد سال 61 است و پزشکی خوانده و فوق تخصص رادیولوژی از دانشگاه لندن دارد. نوه هم دارید؟ …

دکتر” علی حسینی نسب” پیرامون موضوع آنفلوآنزا در کودکان افزود: آنتی بیوتیک زمانی مصرف می شود که به دنبال بیماری ویروسی، کودک دچار عفونت باکتریایی شود، مصرف آنتی بیوتیک حتما باید با تجویز پزشک باشد. …

سوال مخاطب نی نی بان: من 27 سالمه ودر شش هفته سقط کردم با قرص .همون شب فقط خونریزی داشتم .روز بعد فقط لکه های قهوه ای که از متوسط به کم رسیده .سونوگرافی واژینال دادم گفتن هماتوم به ابعاد30*18*42 و حجم تقریبی 13ml …آیا نیاز به کورتاژ هست یا با قرص مترژن دفع میکنم ؟! پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز هماتوم یعنی خون و دفع میشود.ولی باید مطمئن شوید که هماتوم است و نه بقایای جفت.بقایا با این ابعاد معمولا کورتاژ لازم دارد و البته تصمیم گیری قطعی بستگی به معاینه و وضعیت خونریزی دارد. …

سوال مخاطب نی نی بان: پنج هفته و دوروزم بوده است قرص سیپروفلوکساسین استفاده کردم به مدت پنج روز آیا روی جنین تأثیر دارد؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز در بارداری نباید مصرف شود اما الان فقط بررسی با سونو و مشاوره با پره ناتولوژیست لازم است.  …

سوال مخاطب نی نی بان: من از هفته سی و سه بارداری دچار انقباضات نا منظم رحمی شدم و دکتر برام قرص ایزوپرین 10 تجویز کردن.الان ابتدای هفته سی و هفت هستم و اگه قرص مصرف نکنم انقباضاتم شروع میشه و به مرور منظم میشه.مثلا هر چهار دقیقه یک انقباض. و با مصرف قرص انقباضات قطع میشه.این قرص رو تا کی باید ادامه بدم؟باعث جلوگیری از فرایند زایمان نمیشه؟و اگه قطعش بکنم و زایمان زودتر اتفاق بیوفته خطری داره؟ …

سوال مخاطب نی نی بان: من الان هاری ام وکم خونی مینور دارم دکتر روزی سه عدد برام اهن تجویز کرده،که دوتا فیفول و شب ها سولفات میخورم میخواستم ببینم فیفول مشکلی ایجاد نمیکنه برای بچه؟لازم نیس قرص رو عوض کنم چون فرامکس میخوردم اوایل پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز اگر مینور هستید و فقر آهن ندارید، نیاز به مصرف این دوز آهن ندارید. آهن زیاد برای مینور توصیه نمیشود و عوارض دارد. البته عارضه جنینی ندارد. …

سوال مخاطب نی نی بان: در هفته 4 بارداری با استفاده از قرص واژن خونریزی شدید شروع شد ودفع کیسه مایع مانند را دیدم ولی فقط 10 روز خونریزی داشتم در روز 12 بعد از سقط بتا233بود الان دو هفته از سقطم میگذره دیگه خونریزی ندیدم چکار کنم.ایا این سطح بتا خطر ناک هست؟؟ کی صفر میشه پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز حتما سونوگرافی انجام دهید تا مشخص شود رحم شما پاک شده است یا خیر. سپس با جواب به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. …

سوال مخاطب نی نی بان: 40 روز پیش سقط جنین 6 هفته ایی با قرص سایتوتک داشتم که 20 روز خونریزی داشتم ، اما هنوز پریود نشدم یکبار هم هفته ی پیش قرص ال دی خوردم اما بعد از 7 روز بازهم پریود نشدم آیا طبیعی است ؟ چه کاری باید انجام دهم تا پریود شم؟؟؟ پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز داروهایی که باعث سقط می شوند به شدت به تخمدان آسیب وارد می کنند. جهت بررسی کارکرد تخمدان به متخصص مراجعه کنید تا اختلال تخمدانی را درمان کنید. …

“),t.close()},t.write(‘

ال آرژنین یکی از اسیدهای آمینه هایی است که برای عملکرد درست بدن ما مورد نیاز است. L-آرژنین مانند سایر اسیدهای آمینه نقش مهمی در ساخت پروتئین دارد. بدن می تواند از پروتئین برای ساخت عضله و بازسازی بافت ها استفاده کند. در نتیجه، محققان اثربخشی این ماده را در درمان زخم های شدید و ضایعات بافتی در بیماری های جدی بررسی کرده اند.

مطالب این مقاله مجله پیام سلامت را به موضوعات زیر در مورد ال آرژنین اختصاص داده ایم:

ال آرژنین، علاوه بر ایجاد پروتئین، اکسید نیتریک را نیز در خون آزاد می کند. اکسید نیتریک به گشاد شدن رگ های خونی منجر شده و باعث می شود که خون در بدن جریان بهتری داشته باشد. این اکسید به درمان بعضی از بیماری های گردش خون نیز کمک می کند.

بدن انسان به طور طبیعی در شرایط عادی می تواند ال آرژنین تولید کند. اما برخی افراد به دلایل خاصی تمایل دارند که این ماده را به صورت مکمل مصرف کنند. مواد زیر حاوی مقداری کافی از L-آرژینین است. با مصرف این مواد می توانید منابع از دست رفته این اسید آمینه را مجددا شارژ کنید.

گاهی اوقات نیاز فرد به L-arginine ممکن است از توانایی بدن برای تولید یا مصرف آن به طور طبیعی فراتر رود. افراد مسن یا افرادی که دارای شرایط خاصی هستند، جزء افرادی می باشند که L-آرژینین مورد نیازشان بیشتر از تولید و مصرف آن است.عوارض قرص l arginine

در این موارد، ممکن است به این افراد مصرف L-آرژنین مصنوعی به صورت داروهای خوراکی، تزریقی یا کرم توصیه شود. چندین بیماری بالقوه نیز وجود دارند که ممکن است با افزایش مصرف L-آرژنین بهبود پیدا کنند. افرادی که این اسید آمینه را به شکل مکمل استفاده می کنند، مانند سایر مکمل ها، باید در مصرف آن نکات ایمنی را رعایت کنند. اگر چه مصرف مکمل L-آرژنین در دوز های متوسط معمولا ایمن است. اما مصرف بیش از حد آن می تواند عوارض جانبی شدید، از جمله مرگ را به همراه داشته باشد. بنابراین بدون تجویز پزشک از این مکمل استفاده نکنید.

L-arginine دارای دو اثر است. اثر اول این که به اکسید نیتریک تبدیل می شود. و اثر دوم این که به تولید پروتئین در بدن کمک می کند.

این اثرات یک مجموعه ای از منافع بالقوه دارند که شامل موراد زیر می باشند:

اگر چه ادعاهای زیادی در مورد مزایای این ماده وجود دارد، اما همه آنها از طریق مطالعات علمی ثابت نشده اند.

موارد زیر جزء مزایایی هستند که از طریق تحقیقات اثبات شده اند:

علاوه بر این، ال آرژنین ممکن است برای کمک به بسیاری از مشکلات دیگر نیز مفید باشد. با این حال، برای ارزیابی تاثیر پتانسیل ال آرژنین برای انجام موارد زیر، باید تحقیقات بیشتری انجام شود:

ضمن این که زمینه های دیگری نیز وجود دارد که محققان علاقه مند به مطالعه بر روی آن ها و کشف اثرات ال آرژنین بر روی بدن انسان هستند. به تمام کسانی که علاقمند هستند که این ماده را به صورت مکمل استفاده کنند توصیه می کنیم که حتما قبل از شروع مصرف در مورد عوارض و خطرات بالقوه آن با پزشک مشورت کنند.

هرگز به ادعای تولید کننده های این نوع از مکمل ها اکتفا نکنید و جهت کسب اطلاعات صحیح از پزشک متخصص کمک بگیرید.

L-arginine دارای عوارض جانبی بالقوه است که باید هنگام مصرف آن به عنوان یک مکمل از آن ها آگاه باشید. برخی از عوارض جانبی شایع و خوش خیم ال آرژنین عبارتند از:

در کنار این عوارض ممکن است عوارض جدی دیگری نیز ایجاد شود.

L-arginine خطرات بالقوه جدی نیز برای گروه های خاصی از افراد دارد. این عوارض عبارتند از:

گرچه خطرات بالا را برای ال آرژنین معرفی کرده اند. اما توجه داشته باشید که این عوارض معمولا برای کسانی پیش می آید که از دوزهای زیاد این مکمل استفاده می کنند. ضمن این که اگر قصد استفاده از مکمل ها را دارید حتما از برندی استفاده کنید که مورد تایید اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) بوده و بر روی ایمنی و اثربخشی آن ها نظارت شده است.

همانند هر مکمل یا دارو دیگری، قبل از مصرف ال آرژنین با دکتر یا متخصص تغذیه مشورت کنید. زیرا ممکن است خطرات احتمالی آن بیشتر از مزایای بالقوه اش باشد.

یکی از مزایایی که مصرف این ماده از طریق رژیم غذایی دارد این است که مصرف بیش از حد آن که منجر به عوارض جانبی می شود، توسط رژیم غذایی تقریبا غیر ممکن است. بنابراین توصیه می شود که برای جلوگیری از عوارض جانبی این ماده حتما آن را از طریق مواد غذایی به بدن برسانید. از سوی دیگر، مصرف غذا به تنهایی ممکن است به اندازه کافی L-آرژینین را برای پاسخگویی به نیازهای فردی بدن ارائه نکند.

بهترین منبع طبیعی برای دریافت ال آرژنین، غذای پر پروتئین است. برای برخی از افراد، پروتئین های حیوانی زیر ممکن است منبع اصلی تامین ال آرژنین باشد:

اما برای افرادی که گوشت در دسترس ندارند یا گیاه خوار هستند، پروتئین های گیاهی حاوی L-آرژینین شامل موارد زیر می باشند:

افرادی که در معرض کمبود L-آرژینین هستند به منظور رفع نیاز خود ممکن است مایل باشند رژیم غذایی خود را تغییر دهند و از غذاهایی غنی از پروتئین استفاده کنند. به این افراد پیشنهاد می کنیم که برای افزایش مصرف طبیعی L-آرژنین، پیش از مصرف مکمل ها با یک متخصص تغذیه ملاقات داشته باشند.

۴ نوع از داروهایی که زوال عقل ایجاد می کنند

خواص تخمه کدو تنبل و تاثیر آن بر روی بیماری های قلبی

انگور فرنگی یک نوع میوه کوچک و مغذی است که خواص زیادی برای بدن دارد میوه درخت انگور فرنگی بسیار کوچک است و وزن هر کدام از آنها حدود ۰٫۱ الی ۰٫۲ اونس (۳ الی ۶ گرم) می باشد. این میوه رنگ های متفاوت سبز،…

راهنمای سالم زیستن

وبسایت پیام سلامت با هدف ارتقاء دانش عمومی افراد جامعه در زمینه مسائل مختلف مرتبط با سلامت شخصی و اجتماعی و سلامت جسمی و روحی در ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد.
در این مدت ما کوشیده ایم با ارائه مطلب مفید و کاربردی و با رعایت امانت داری نسبت به منبع محتوا، مرجعی قابل اعتماد برای مخاطبانمان باشیم.


نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار

ثبت نام بسته شده است.

صفحه اصلی » محصولات
»
مکمل های رژیمی-غذایی
» L-ARGININE

L-ARGININE


کپسول
ژلاتینی نرم ال – آرژنین تولید شرکت داروسازی دانا حاوی
500میلی گرم ال –آرژنین می باشد. ال -آرژنین یک اسید آمینه نیمه ضروری است. آرژنین سازنده بلوک پروتئینی
است که باعث اتساع عروق می شود و ماده اولیه گاز نیتریک اکسید است. آرژنین جزء آن
دسته از آمینو اسید هاست که بدن قادر به ساختن آن به صورت طبیعی نیست و باید مقدار
مورد نیازش را از خارج تامین کند. آرژنین برای به انجام رسیدن بسیاری از پروسه های
مربوط به فیزیولوژی عضلات ضروری است. همچنین این آمینو اسید قادر به پاکسازی
رادیکال های آزاد از خون، بهبود عملکرد سیگنالهای سلولهای عضلانی، رها سازی هورمون
رشد، حمایت از کلسترول خوب و تنظیم متابولیسم چربی و سطح نمک در بدن است. آرژنین
برای رشد موثر است که به سبب توانایی در اتساع عروق و سهم آن در سنتز پروتئین استعوارض قرص l arginine

مزایای
کپسول ژلاتینی نرم نسبت به قرص:

– فرمولاسیون همگن و اثر بخشی سریعتر.

– فراهمی زیستی بالا و اثر بخشی بیشتر.

موارد
مصرف:

– مکمل رژیمی – غذایی جهت پیشگیری از کمبود اسید آمینه ال – آرژنین.

– تقویت سیستم ایمنی و رشد بدن.

– موثر در درمان کمکی جهت بیماریهای قلبی ناشی از
انسداد شریانی.

– تاخیر در بروز خستگی و کمک به کوتاه کردن دوران
نقاهت در بزرگسالان.

– کمک به عضله سازی و تحریک ترشح هورمون رشد.

این مکمل جهت بسیاری از پروسه های مربوط به فیزیولوژی عضلات ضروری می
باشد.

این پروسه ها شامل ترشح هورمون ها و پاکسازی سموم تولید شده در بدن
می باشد. همچنین ال – آرژنین قادر است سطح هورمون رشد را در
بدن افزایش دهد. به همین دلیل مصرف این مکمل جهت بدنسازان و افرادی که قصد کاهش
وزن دارند حائز اهمیت می باشد.

مقدار
و نحوه مصرف:

– یک الی دو کپسول روزانه بین وعده های غذایی و یا طبق دستور پزشک و داروساز مصرف شود.

– دو کپسول نیم ساعت قبل از ورزش جهت بدنسازی مصرف
شود.

قبل
از مصرف این فرآورده در موارد زیر با پزشک یا داروساز مشورت فرمایید:

– در صورت سابقه انفارکتوس قلبی، نارسایی کلیوی و سابقه
حساسیت به ژلاتین و مواد رنگی قبل از مصرف با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

– مصرف این فرآورده در بارداری و شیر دهی توصیه نمی
شود.

عوارض
جانبی:

– عوارض جانبی گزارش شده از ال- آرژنین در مورد محلول
های تزریقی این فرآورده می باشد.

تداخلات
دارویی:

ال- آرژنین
به عنوان اسیدآمینه نیمه ضروری بدن می باشد و تداخل دارویی برای آن گزارش نشده است.

شرایط
نگهداری :

کپسول ها
را دور از نور و رطوبت و در دمای کمتر از 25 درجه سانتی گراد نگهداری نمائید.

اشکال
دارویی:

کپسول
ژلاتینی نرم ال- آرژنین 500 میلی گرمی
تولید شرکت داروسازی دانا در بطری های50 عددی عرضه می شود.

© Copyright 2016 – daanapharma.com | Powered By : [ PersianTools ]

عوارض قرص l arginine
عوارض قرص l arginine
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *