عوارض قرص پروپرانول در دوران بارداری

طبقه بندی مارتیندل : داروهای قلبی عروقی
طبقه بندی درمانی : داروهای قلبی-عروقی &gt داروهای مهارکننده بتا آدرنرژیک

‎پروپرانولول (با‌های تجاری ایندرال و پرانول) دارویی از دسته داروهای مسدودکننده گیرنده های بتا می باشد. این دارو که در درمان موارد متعدد و متنوعی کاربرد دارد عمدتاً برای درمان فشارخون و نظمی تپش قلب مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروپرانول برای بیماری‌های گوناگون دیگری چون تسکین درد قلبی، پیشگیری از سردردهای میگرنی، درمان بی‌نظمی تپش و گلوکوم تجویز می‌شود.


پروپرانولول با اتصال به گیرنده های مخصوصی در سلول های قلبی و عروقی به گیرنده های بتا، با مسدود کردن آنها فرمان کاهش فعالیت قلبی را به اعصاب قلب منتقل می‌کند. پس از دریافت این پیام عصبی، با کاهش ضربان قلب باعث منظم شدن ضربان قلب می شود، این عمل می تواند منجر به کاهش فشار خون در عروق خونی گردد و به پیشگیری از ضربان نظم قلبی کمک کند.
‎به علت اینکه قلب با عملکرد این دارو انرژی کمتری مصرف می کند، می تواند به کاهش درد های قفسه سینه در آنژین های صدری کمک نماید و همچنین پروپرانولول می تواند در پیشگیری از حملات قلبی به دنبال این درد های قلبی نیز مؤثر باشد و مرگ و میر پس از سکته های قلبی را کاهش دهد. البته امروزه داروهای جدیدتری نیز از این گروه تولید شده است ولی پروپرانولول همچنان جزء داروهای بسیار پرمصرف محسوب می شود.عوارض قرص پروپرانول در دوران بارداری





در صورت بروز هر یک از علایم زیر، مصرف پروپرانولول قطع شده و با پزشک مشورت می‌شود:



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

مراقبت قبل از بارداری به عنوان جزء اساسی مراقبت های بارداری معرفی شده است که شامل مراقبت از زنان در سنین باروری، قبل از اولین بارداری و یا بین بارداری هاست. به طور کلی می توان گفت که هدف از انجام مراقبت های قبل از بارداری، اطمینان از سلامتی والدین آینده قبل و حین بارداری است. به همین دلیل انجام این مراقبت ها با کیفیت مطلوب از اهمیت زیادی برخوردار است.

در صورتی که زوجین، پس از یك سال رابطه جنسی منظم وبدون پیش گیری، باردار نشوند.

در ده تا پانزده درصد از زوج ها دیده می شود. علل ناباروری می تواند مربوط به زن یا مرد یا هر دو باشد. حدود 4 درصد از مشكلات ناباروری مربوط به مردان، 4 درصد مربوط به زنان و حدود1 درصد مربوط به هر دو است. در حدود 1 درصد عامل ناباروری مشخص نیست.

طی دو دهه اخیر گام های بلندی در رابطه با تشخیص و درمان ناباروری برداشته شده است و خبر شادی بخش اینکه، حدود 9 درصد از زوج های نابارور با استفاده از روش های موجود صاحب فرزند شده اند.

بارداری برای هر زن تجربه زیبایی است که با تغییرات بسیاری همراه است. این تغییرات به منظور سازگاری و آماده سازی بدن مادر با حاملگی است. زنان در این دوره نیاز به مراقبت های خاصی دارند و مهم ترین ضامن حفظ تندرستی مادر در به دنیا آوردن نوزاد سالم، آگاهی وی از مراقبت های دوران بارداری و عمل نمودن به آن هاست.عوارض قرص پروپرانول در دوران بارداری

بارداری و زایمان پدیده های زیبا و شگفت انگیز خلقت هستند. زایمان یک فرآیند طبیعی است و بدن زن با آن سازگار است و برای این امر بسیار دقیق طراحی شده است. همانگونه که عمل لقاح و رشد و نمو جنین در بدن مادر معجزه است، عمل زایمان و به دنیا آمدن این موجود کوچک نیز اعجاز دیگری است.

زایمان یک روند فیزیولوژیک است که قبل از آن تغییرات گسترده ای در بدن مادر ایجاد می‌شود تا وضع حمل جنین را از طریق مجرای زایمان میسر سازد. در اثر انقباضات رحمی، دهانه رحم (سرویکس) کم کم باز و نازک می گردد و شرایط برای زایمان محیا می شود.

تولد نوزاد یک تغییر ژرف و پایدار در زندگی زنان است. در دوره نفاس که به شش هفته اول پس از زایمان گفته می شود مادر تغییرات مختلفی را تجربه می کند. تغییرات فیزیکی و آناتومیکی جهت برگشت بدن به وضعیت قبل از حاملگی و تغییرات روانی برای کسب نقش مادری و ایجاد ارتباط نزدیک با فرزند از جمله این تغییرات هستند. معمولاً مادران به خوبی از عهده مراقبت از کودک بر آمده و با تأثیرات خانوادگی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن سازش می یابند.

خدای بخشنده را شکرگزار و نوزاد بخشیده بر تو مبارک، امید که بزرگ شود و از نیکوکاریش بهره مند گردی. امام علی (ع)
نوزاد فرشته ای کوچک و هدیه ای آسمانی از طرف خداوند می باشد. این فرشته ی کوچک با گذر زمان و به دست شما رفته رفته بزرگ می شود و تکامل می یابد.
رشد و تکامل به خصوص در سال های اول زندگی،  شاخصه ی اصلی حیات می باشد و نیاز به توجه بسیاری دارد.

کودک، روز به روز برای والدینش جذاب تر و خاطرانگیزتر خواهد بود. انجام فعالیت هایی چون جویدن، نشستن، ایستادن و  برای پدر و مادر ها بسیار شیرین و جذاب است. به احتمال زیاد شما هم برای دیدن چنین فعالیت هایی از کودک خود، لحظه شماری می کنید.
شما در این دوره، یعنی دوره شیر خوارگی کودکتان، هر روز شاهد رشد و تکامل بیشتر، و ایجاد تغییرات در او خواهید بود. و هم چنین تکامل رفتاری او را، در هر مقطع سنی لمس خواهید کرد.

کودک نوپا به دلیل اکتشاف، تقلید و خیال پردازی های بی انتها، به سرعت در حال یادگیری می باشد. این دوره، به دلیل وجود همین رفتار های کودکانه، دوره ی ماجراجویی نیز یده می شود.کودک در نوپایی از وابستگی دوره ی شیرخوارگی وارد مرحله استقلال یا عدم وابستگی می شود.
در اواخر این دوره (اواخر 2 سالگی)، دستگاه های مختلف بدن کودک تقریبا رشد کرده و در حال تغییر است. یکی از تغییرات مهم این دوره که در دستگاه گوارش کودک رخ می دهد کنترل دفع ادرار و مدفوع می باشد.

پدرها باید باور داشته باشند که یک کودک شیرخواره به حمایت و محبت معتدل پدر نیازمند است. اما این محبت، فراتر از بازی کردن با طفل و بوسیدن و نوازش کردن اوست. پدر در مسیر تربیت به این اعتماد و عشق و ارتباط موثر نیازمند است.

اگر پدر در این زمان حمایت، محبت و عشق مستمر خود را به کودک خود ندهد و وظیفه ی خود را به آینده محول کند رشته ی تربیتی و شخصیتی کودک را پاره خواهد کرد..کودک نمی پذیرد که پدر به یکباره در دنیای خصوصی او پرت شود

مادری، همراهی است دلسوز برای حس زیبای مادری تمام تلاش مادری، تشکیل جمعی متخصص و ماهر در حوزه های زنان و مامایی، تغذیه، تناسب اندام، روانشناسی و کودکان در کنار شماست، برای احساس اطمینان و شادابی دوران زیبای قبل از بارداری، دوران شیرین بارداری و دوران پر از عشق بعد از بارداری
ما و شما برای آموختن بیشتر، مشاوره ها و همدلی های و پاسخ به دغدغه ها و مسایل احتمالی دوران پر هیجان مادری دست در دست هم گذاشته ایم. سلامت، زیبایی، روحیه شاد و خندان و عشق شما به فرشته ناز و کوچولویتان آرزوی قلبی ماست. در هر لحظه همراهی ما را حس کنید.

“),t.close},t.write(‘

دوست عزیز پیش از بارداری لازم است که اجازه حامله شدن را از متخصص داخلی که تحت نظرشان هستید دریافت کنید. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

عوارض قرص پروپرانول در دوران بارداری

توصیه می شود، چون حرکت روده ها را تنظیم می کند به بهبود حافظه تان کمک می کند، برای چشم خاصیت دارد، به آنزیم های دستگاه گوارش نظم می دهد و در درمان سینوزیت هم کاربرد دارد. خودمان هم می دانیم که این روزها دست روی هر چیزی بگذارید، متخصصان امر، یک فهرست از فوایدش ردیف و درباره خاصیت هایش اغراق می کنند اما انبه حکایت دیگری دارد و جزء خواص دوست داشتنی ای است که از هر عیب و تهمتی بری است.

منتظر نمانید درمان ریزش مو را شروع کنید الگوی ریزش موی زنان ( نازک شدن مو در منطقه بالای سر ) مشکلی است که پیوسته بدتر می شود بنابراین به محض اینکه مشکلی دیدید درمان را شروع کنید – هرگز این کار را به آینده موکول نکنید تا متخصص پوست و مو بتواند سرتان را از ریزش مو نجات دهد. چه چیزهایی باعث ریزش مو می شود؟ شایع ترین دلیلش کمبود مواد مغذی است. بهترین روش برای درمان

. خیلی خسته شدم از مصرف قرص و پریودی نظم. خیلی دلمون هم بچه میخاد نمی دونیم واقعه چیکار کنم دیگه؟ دلیل جلو افتادن پریود چیه؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز، اگر با این قرص هم پریود شما شما منظم نشده است باید حتما برای بررسی کامل از جمله سونو و آزمایش هورمونی به متخصص مراجعه کنید تا پزشک تصمیم بگیرد دز یا نوع دارو شما را تغییر بدهد، البته کلوگوفاژ هم در نظم پریود تاثیر دارد.

متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز، اگر شما تنها سه ماه است که برای بارداری اقدام کرده اید دلیل ندارد با کیت تخمک گذاری برای خود استرس ایجاد کنید. کیت دقتش پایین است، ممکن است باوجود تخمک گذاری کیت نشان ندهد. شما یکسال برای بارداری فرصت دارید، می توانید برای بررسی وضعیت تخمک گذاری خود به متخصص مراجعه کنید.

سوال مخاطب نی نی بان: من ده روز پیش به دلیل تشکیل نشدن قلب جنین یا نداشتن ضربان ( مطمئن نیستم کدوم دلیل بود چون ایران نیستم و متاسفانه متوجه نشدم ) سقط داشتم سقط خودش انجام گرفت در ماه 3، قبل از بارداری 4ماه اسید فولیک با دوز 1میلی مصرف میکردم و این 3ماه باردریم مدام مصرف میکردم الان قصد بارداری مجدد دارم ایا دوز اسید فولیک رو به 5افزایش بدم یا همون 1کافیه؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز، سقط جز مواردی نیست که دز اسیدفولیک را بالا ببریم. همان دز 1 میلی را استفاده کنید. 5 میلی برای موارد خاص است.

نزدیکی میتونه پریودی باشه؟ فقط بعد از نزدیکی خون میبینم. ممکنه باردار باشم و تست نشون نداده باشه و خونریزی و سوزش و تکرر ادرار بخاطر بارداری بوده باشه؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز، اگر بعد از یک روز تاخیر در قاعدگی تست بارداری را در یک مرکز معتبر داده اید اگر حامله باشید مثبت نشان می دهد، اینکه شما چرا بعد از هربار نزدیکی خونریزی یا لکه بینی دارید باید حتما معاینه و سونو شوید. سریعا به متخصص مراجعه کنید تا بررسی صورت گیرد. تکرر ادرار ممکن است به علت عفونت باشد.

سوال مخاطب نی نی بان: 27 سال سن دارم 8 ماهه قصد بارداری دارم، ولی متاسفانه باردار نشدم، حدود دوماهه در خون پریودم لخته های زیادی مشاهده می کنم قبلا اینطوری نبودم دوره هام 28 تا3 روزه است.دلیل وجود لخته خون چی می تونه باشه؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز، شما تا یکسال برای بارداری فرصت دارید، چون همیشه پریود شما طبیعی بوده است و حالا لخته خون دارید به متخصص برای بررسی و معاینه مراجعه کنید این حالت طبیعی نیست.

آموزشی مخصوص که برای آمادگی زایمان برای خانمهای باردار و همسرانشان برگزار می شود شرکت کنید و آنها را بصورت عملی فرا گیرید، بسیار مفید خواهد بود. بهتر است قبلا در این مورد که همسر شما می تواند هنگام زایمان در کنار شما حضور یابد از ماما یا پزشک خود سوال کنید. شاید مجبور شوید از فرد دیگری مانند خواهر، مادر یا دوست صمیمی تان بخواهید که شما را همراهی کند. تعدادی از این تکنیک های طبیعی عبارتند از

را بصورت عملی فرا گیرید، بسیار مفید خواهد بود. بهتر است قبلا در این مورد که همسر شما می تواند هنگام زایمان در کنار شما حضور یابد از ماما یا پزشک خود سوال کنید. شاید مجبور شوید از فرد دیگری مانند خواهر، مادر یا دوست صمیمی تان بخواهید که شما را همراهی کند. تعدادی از این تکنیک های طبیعی عبارتند از : تکنیک های آرامش بخشی ماساژ در مراحل مختلف زایمان بعضی از اقدامات پزشکی و

خود کنترل درد را به عهده دارد و لذا برای او لذتبخش است. آیا استنشاق گاز برای مادر و جنین ضرر ندارد؟ این متخصص بیهوشی درخصوص عوارض این روش برای مادر و جنین، گفت: این روش نه تنها خطری برای مادر و جنین ندارد، بلکه اکسیژن استنشاقی در رشد جنین مؤثر بوده و روند زایمان را نیز تسریع میبخشد. این گاز از ترکیب اکسیژن و اکسید نیتروژن است و استنشاق آن از زمانیکه مادر وارد فاز فعال زایمان و درد

نگرانم و استرس دارم درضمن 21سالم است. ممنونم راهنمایم کنید. پاسخ دکتر مریم افروخته، جراح و متخصص زنان و زایمان و عضو هیئت علمی دانشگاه: اصلا لازم نیست تا این حد نگران باشید چون یک بار سقط موضوع عجیب و پیچیده ای در اولین بارداری نیست و برای خیلی از خانم ها اتفاق می افتد. در ضمن داشتن یک بار سقط معمولا باعث سقط مجدد نمی شود. پس نگران نباشید. ما به طور معمول وقتی خانمی دچار سه بار سقط شده

، این افسردگی ممکن است تا بعد از زایمان نیز همراه شما باقی بماند. پس لازم است پیش از تولد فرزندتان، حتما به متخصص مراجعه کنید. تغذیه در ماه نهم بارداری از آنجا که رشد جنین در سه ماه آخر بارداری بسیار سریع است، توجه به تغذیه مادر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پزشکان پیشنهاد می کنند مادر روزانه حدود 3 کالری از حالت عادی و پیش از بارداری مصرف کند. همچنین رژیم غذایی خانم ها

سوال مخاطب نی نی بان: من دو ماه پیشگیری نمی کنم. پریودهام همیشه منظمه. بعضی وقتا یک یا دو روز جلو می اومد این ماه 4 روز از تاریخ پریودیم گذشته و هنوز پریود نشدم. آزمایشم دادم باردار نیستم علتش از چی می تونه باشه واینکه احتمال داره زود آزمایش داده باشم و اینکه احتمال بارداری هست؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز، اگر واقعا چهار روز است که

سوال مخاطب نی نی بان: به تشخیص سونوی واژینال، من یه کیست 2 میل دارم. اقدام به بارداری کردم ولی آزمایش دادم و هنوز باردار نشدم. عقب انداختن پریودی مربوط به کیستم می شه؟ اون ماه دوازده روز عقب انداختم این ماه هم ده روز گذشته هنوز پریود نشدم. پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست عزیز به نظر می آید اندازه کیست که ذکر کرده اید 2 میل نیست احتمالا دو سانت یا

سوال مخاطب نی نی بان: سلام خانم دکتر من برای رفع کیست هایم دکتر معالجم قرص های جلوگیری تجویز کرده آیا برای بارداری ضرر دارد یا نه؟ پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست گرامی تا زمانی که قرص جلوگیری از بارداری مصرف می کنید که بارداری اتفاق نمی افتد. درمان کیست خود را کامل کرده و سپس به صلاحدید پزشک تان برای بارداری اقدام کنید.

سوال مخاطب نی نی بان: من 8 ماه قبل سقط جنین داشتم الان 5ماهه اقدام به بارداری کردم ولی باردار نمی شوم. در حال حاضرمشکلم این است که پریودم نظم شده تا این سری که پریود بشوم همیشه 2 یا 3 روز زودتر پریود می شدم ولی این سری الان دقیقا یک هفته زودتر پریود شدم آیا مشکلی هست؟ من قرص آهن و فولیک اسید هم 2روزه مصرف میکنم آیا تاثیری بر زمان پریودم دارد؟ پاسخ دکتر فرشته دانشمند، متخصص زنان و

کسب کرده بودم، به تیپ پانزده امام حسن (ع) تحت فرماندهی شهید حسن درویش رفتم؛ برای انجام عملیات والفجر مقدماتی آماده می شدیم. این عملیات حساسیت زیادی برای اجرا داشت و خیلی هم موانع عملیاتی داشت. ما دو ماه قبل از عملیات داخل یک کانکس در جنگل امقر، قرنطینه بودیم. شب ها برای شناسایی به طرف دشمن می رفتیم که گاهی فاصله ما با آن ها 4 الی 5 متر نبود. این عملیات چندین بار به عقب افتاد، چون مدام لو می

به گزارش ملیت به نقل از خراسان، آیا شما هم هربار به مطب یک پزشک متخصص یا دندان پزشک می روید در زمان انتظارتان از این محاسبات ذهنی برای تخمین درآمد دکتر انجام می دهید؟ لابد بعد هم که از مطب خارج می شوید و به رستوران نزدیک خانه می روید تا دو پرس غذا بخرید، تعداد مشتریان را ضرب در میانگین تعداد کوبیده ها و جوجه هایی که هر مشتری سفارش می دهد می کنید تا درآمد صاحب رستوران را حدس بزنید و بعد سرتان سوت

سوال مخاطب نی نی بان: با عرض سلام ببخشید من علائم حاملگی را دارم ولی بی بی چک دادم منفی شد در هفته پنجم هم هستم و در زمانی که موعد پریودم بود خونریزی کردم و خون بصورت لخته بود ومن احساس کردم که پریودم ولی یک روز بیش تر طول نکشید به نظر شما من باردارم؟ پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست عزیز بی بی چک تست دقیق نیست. اگر تاخیر در پریود داشتید تست بتا بدهید تا وضعیت تان بررسی شود. در حال حاضر حتی اگر خونریزی ناشی از سقط بوده نیز می توانیم با بررسی تست بتا متوجه این مساله بشویم که آیا باردار بوده اید یا خیر.

یکی از علل درد شکم در بارداری، مربوط به حاملگی خارج رحمی است. دردهای قبل از زایمان احساس هر نوع دردی طی بارداری با وحشت و نگرانی زیاد باردار همراه است. در حالی که در دوران بارداری همیشه درد، نشانه بیماری نیست و نباید از آن ترسید. در واقع، بسیاری ازدردهای دوران بارداری نیاز به اقدام درمانی خاصی ندارد یا با اقدامات ساده بهبود می یابد. دکتر لاهوتی، متخصص زنان و

کنید یک دکتری یک چیزی گفت بد متوجه شده و حالا می خواهم شما راهنماییم کنید. پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست گرامی اگر بیش از یک سال است اقدام به بارداری کردید ولی بچه دار نشدید باید به یکی از کلینیک های نازایی مراجعه کنید تا بررسی های لازم به طور همزمان برای شما و همسرتان آغاز شود. در خصوص زودانزالی نیز درمان های دارویی موثری وجود دارد که پس از این بررسی ها توسط اورولوژیست برای شما تجویز خواهد شد.

سوال مخاطب نی نی بان: برای باردار شدن سریع چکار باید کرد بره پریودم منظم تو سونو مشکلی نبود. اما سه ماه اقدام به بارداری کردم اما نمیش لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم؟ پاسخ دکتر کتایون برجیس، جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: در ابتدا بهتر است نگران نباشید و استرستان را کم کنید چون همین استرس می تواند روی باردار شدن تاثیر منفی داشته باشد. ما معمولا به خانم هایی که

سوال مخاطب نی نی بان: سلام. من 23 سالم است و یک سال است که عروسی کردم. چند ماهی پریود نظم داشتم. هر 1 الی15 روز پریود می شدم و آخرین تاریخ پریودم 13 فروردین بود. 2 اردیبهشت بی بی چک استفاده کردم. منفی بود لطفا راهنمایم کنید. پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست گرامی اولا با توجه به تاخیر پریود لازم است تست بتا بدهید تا وضعیت تان بررسی شود و سپس در صورتی که باردار نبودید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا پس از بررسی های لازم اقدامات دارویی برای تنظیم سیکل شما صورت گیرد.

دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست گرامی به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا بررسی های لازم برای شما انجام شود. شاید لازم باشد مجددا تست بتا بدهید و در صورتی که باردار نبودید اقدامات لازم جهت تنظیم سیکل برای شما انجام خواهد شد.

باشم چون اطلاعات کافی درمورد اینجور چیزها ندارم. دوبار هم تست بارداری از داروخانه گرفتم منفی بود. نمی دانم چرا پریود نمی شوم. پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست گرامی هرگونه تماس با ترشحات همسر احتمال بارداری را برای شما ایجاد می کند. پس اگر پریودتان به تاخیر افتاده تست بتا بدهید. در ضمن برای آشنایی با روش های درست و اصولی پیشگیری از بارداری حتما به متخصص زنان مراجعه داشته باشید.

سوال مخاطب نی نی بان: سلام من برای چاقی قرص سیپروهپتادین و مخمر آبجو می خورم الان قصد بارداری داریم. آیا قبل از اقدام به بارداری باید مصرف این قرص ها را ترک کنم؟ پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست گرامی ما معمولا به خانم ها توصیه می کنیم که در زمانی که برای بارداری اقدام می کنند از هیچ داروی دیگری به غیر از اسید فولیک استفاده نکنند مگر داروهای ضروری که زیر نظر پزشک متخصص تجویز و مصرف می شود و استفاده از آن ها ضروری است.

زیاد یعنی درد که می گیرم ترشحاتم زیاد می شود. به نظرتان این دردها ربطی به آغاز سیکل تخمک گذاری دارد؟ بعد از شروع درد چقدر بعدش نزدیکی بکنم؟ شانس بارداریم چقدر است؟ بعد از نزدیکی چقدر باید صبر کنم؟ من 2 دقیقه پاهایم را بالا می گیرم بعد می روم تخلیه می کنم. به نظرتان 2 دقیقه کافی است؟ پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست عزیز در حوالی زمان تخمک گذاری

سوال مخاطب نی نی بان: سلام خانم دکتر من تازه ازدواج کردم میخوام جلوگیری منم قرص بهتر است یا کاندوم لطفا راهنمایی کنید. پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست گرامی بحث اصلی این است که شما برای اینکه بدانید اصلا می توانید جلوگیری طولانی داشته باشید یا نه و تا چه مدت فرصت جلوگیری از بارداری دارید باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا سوابق و شرح حال

سوال مخاطب نی نی بان: سلام. 8 سال است که ازدواج کردم. 5 سال است که جلوگیری نمی کنم. یک سری آزمایشات خودم و همسرم انجام دادیم اما مشکلی نداشتیم. یک دوره لتروزل خودم بعدش آمپول hcg زدم اما باردار نشدم بعد از آن دیگر دکتر نرفتمشما چه راهی پیشنهاد می کنید که من انجام بدهم؟ و آمپول Hcg چند دوره باید تکرار بشود؟ پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست

سوال مخاطب نی نی بان: سلام 5 روز است از زمان پریودم گذشته سینه هایم هم درد می کند و ترشح های زرد رنگ هم دارم امکان بارداری وجود دارد؟ دو ماه است برای بارداری اقدام کردم این ماه دومم است. پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست گرامی این علامت ها به خودی خود نشانه قطعی بارداری نیستند. حالا که پریودتان به تاخیر افتاده است به آزمایشگاه مراجعه کرده و آزمایش خون بدهید تا وضعیت بارداری تان مشخص شود.

“),t.close},t.write(‘

pamuh.com – سایتی جامع برای مطالب علمی ، آموزشی ، پزشکی ، خانواده ، موارد مصرف و عوارض جانبی داروها

فهرست

پروپرانولول نوعی بتابلوکر و مسدود کننده بتا است که بر قلب و گردش خون تاثیر می گذارد . پروپرانولول برای درمان برخی تومورها ، آنژین ، درد قفسه سینه ،فشار خون بالا ، اختلال ریتم قلب و سایر مشکلات قلبی و گردش خون مورد استفاده قرار میگیرد /

از پروپرانولول مایع خوراکی  4.28 میلی گرم (همونگول) در نوزادانی که بالای 8 هفته سن دارند برای درمان نوعی بیماری ژنتیکی با همانژیومای کبدی (hemangiomas) استفاده می شود .

در صورتی که به پروپرانولول حساسیت دارید نباید از این دارو استفاده کنید .علائم آلرژی به پروپرانولول میتواند شامل این موارد باشد : خارش و قرمز شدن چشم ها ، تنگی نفس و درد قفسه سینه ، تورم لب و زبان ، خشکی دهان ، التهاب پوست . همچنین استفاده از پروپرانولول مایع برای نوزاد کم وزن توصیه نمیشود . همچنین در صورتی که مشکلات زیر را دارید قبل از تجویز پروپرانولول به پزشک خود اطلاع دهید .عوارض قرص پروپرانول در دوران بارداری

مشخص نیست که آیا پروپرانولول میتواند در دوران بارداری به جنین آسیب برساند یا خیر . در صورتی که باردار هستید و یا قصد بارداری دارید ، قبل از مصرف پروپرانولول با پزشک خود مشود نمایید .

پروپرانولول از طریق شیرمادر به نوزاد منتقل می شود و ممکن است بتعث آسیب به نوزاد شود . در صورت نیاز به مصرف پروپرانولول در دوران شیردهی حتما با پزشک مشورت نمایید .

هر دارویی را دقیقا طبق نظر پزشک خود مصرف کنید . توصیه های موجود در این سایت فقط جهت اطلاع رسانی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست . دوز مصرف پروپرانولول را به صورت خودسرانه افزایش و یا کاهش ندهید و هیچگاه بدون اطلاع و مشورت پزشک و به صورت خودسرانه ، مصرف پروپرانولول را قطع نکنید . پروپرانولول را روزانه و در سرساعت معیین مصرف کنید .

در صورتی که نیاز به عمل جراحی دارید ، مصرف پروپرانولول را به پزشک جراح بگویید . ممکن است نیاز باشد تا چند روز قبل از عمل جراحی مصرف پروپرانولول را قطع کنید . پروپرانولول میتواند روی آزمایش های تشخیصی تاثیر گذار باشد . قبل از آزمایش ، مصرف پروپرانولول را به اطلاع پزشک برسانید .در صورتی که این دارو برای درمان فشار خون بالا تجویز شده است ، حتی زمانی که احساس می کنید فشار خون بالایی ندارید به مصرف دارو ادامه دهید . فشار خون بالا اغلب بدون علامت است .

در صورتی که مصرف یک دوز از پروپرانولول را فراموش کرده اید به محض یاداوری ، دوز خود را مصرف کنید . در صورتی که کمتر از 4 ساعت به زمان مصرف بعدی فرصت دارید ، دوز از دست رفته را رها کرده و در زمان مصرف بعدی ، داروی خود را مصرف کنید.

در صورتی که به صورتی اشتباه و یا به قصد خودکشی با پروپرانولول ، میزان زیادی دارو مصرف کرده اید با اورژانس تماس بگیرید . مسمومیت با پروپرانولول میتواند کشنده باشد . لطفا توجه داشته باشید که اگر با هدف خودکشی پروپرانولول استفاده کرده اید ، بعد از بهبودی ، عوارض ناشی از این اقدام ممکن است تا آخر عمر ادامه داشته باشد .

در زمان مصرف پروپرانولول ، هنگام برخواستن از حالت خوابیده به نشسته و یا از حالت نشسته به سرپا ، آهسته حرکت کنید . ممکن است در زمان تغییر حالت از نشسته به ایستاده دچار سرگیجه شده و نتوانید تعادل خود را حفظ کنید .

در صورتی که با مصرف پروپرانولول هرگونه عوارضی شبیه به آلرژی مشاهده کردید سریعا با اورژانس تماس بگیرید . علائمی مانند : خارش و سرخ شدن چشم ها ، آبریزش بینی ، عطسه ، سرفه ، خارش گلو ، خشک شدن دهان ، تورم لب و زبان ، تنگی نفس و

در زمان تجویز پروپرانولول تمام داروهایی که در حال مصرف هستید را به پزشک اطلاع دهید . براخی از داروها میتواند با پروپرانولول تداخل ایجاد کند .برخی از این داروها عبارتند از : رقیق کننده های خون مانند: وارفارین، کومادین، یانوتون، داروهای ضد افسردگی مانند : آمی تریپتیلین، کلومیفامین، دیزپارمین، ایامپارامین ،فلوکستین داروهای درمان فشار خون و یا داروهای مربوط به پروستات مانند : دوکسازوزین، پرازوسین، ترازوسین ، آمیودارون، دیلیتازیم، پروپیفنون، کینیدین، وراپامیل  و داروهایی مانند : آسپرین، ایبوپروفن (Advil، Motrin)، ناپروکسن (Aleve)، سلکوکسیب، دیکلوفناک، اندومتاسین، ملوکسیک

میزان مصرف هر دارویی را پزشک شملا تعیین میکند و حتما باید طبق نظر پزشک اقدام به مصرف پروپرانولول نمایید . تمام اطلاعات موجود در این سایت فقط جهت اطلاع رسانی بوده و جایگزین نظر پزشک نیست .

پروپرانولول در بزرگسالان برای درمان فشار خون بالا معمولا با 4 میلی گرم پروپرانولول خوراکی دوبار در روز آغاز می شود .

پروپرانولول میتواند با متوقف کردن و یا کاهش ترشح آدرنالین باعث کاهش اضطراب و استرس شود ولی استفاده از پروپرانولول برای درمان استرس توصیه نمیشود چرا که این دارو شدیدا اعتیاد آور بوده و عوارض جانبی در پی دارد . همچنین پروپرانولول فقط استرس و اضطراب را به صورت موقت کاهش میدهد و با قطع مصرف دارو علائم شما به حالت قبل باز میگردد . در صورت تمایل به استفاده از پروپرانولول برای کاهش استرس و اضطراب میتواند 2 الی 4 میلیگرم پروپرانولول مصرف کنید . البته بهتر است از شربت دیفن هیدرامین تحت نظر پزشک معالج تان استفاده کنید

هیچگاه بدون تجویز پزشک پروپرانولول مصرف نکنید .

تهیه و ترجمه اختصاصی/ pamuh.com

خواب سیب – تعبیر خواب متفاوت – معنی دیدن خواب سیب چیست ؟

سلکوکسیب – عوارض – تداخلات – موارد مصرف Celecoxib

درمان میلیا یا نقاط سفید زیر پوستی با 14 روش گیاهی در خانه

ایندومتاسین Indomethacin – عوارض جانبی و تداخل دارویی

خواص روغن زنجبیل – فواید درمانی اسانس زنجبیل

آتورواستاتین (atorvastatin),تداخل,عوارض “لیپوفیکس – لیپیتور

آدرس شما نمایش داده نمی شود و محرمانه است.در صورتیکه معتبر و بدون www وارد کنید دیگران میتوانند به شما پاسخ دهند و این پاسخ برای شما خواهد شد.

این و آدرس را برای نظرهای بعدی من ذخیره کن.

سلام من ۲۰عدد قرص پروپرانولول خوردم کی دربدنم تاثیر میکنه

ضد طپش قلب گیاهی فقط مصرف به می باشد مربا به ، خورشت به ، آب به . خوردن میوه تازه به ، و مقداری مصرف سیب درختی ، درمان قطعی می شوید . بخصوص چای به یعنی دمنوش به که عطاری ها دارند یا خودت درست کن ، به را رنده و با پنکه خشک کن و بعد روی ماهی تابه تفت بده یا مکروفر یا فر نوری تا کمی قهوه ای رنگ بشود ، بعد یک قاشق به خشک شده را در قوری بریز و با یک لیوان پر آب جوش ۱۵ دقیقه دم بکشد و کمی ولرم شد با عسل طبیعی یا خرما بخور

با سلام لطفاّ راهنمایی بفرمایید مصرف همزمان ایندرال ۲۰ و لوزارتان مشکلی پیش نمی آورد؟ با تشکر

باسلام من الان دوسالی هست روزی یک پرانول ده میخورم الان دیگه حالم خوب شده دیگه فشاروتپش قلب ندارم .الان هرچندروزیکی میخورم میخوام بزارمش کناربایدچکاکنم باتشکر.

سلام من آریتمی قلبی دارم و ۱۷ سالمه. ۶ ساله که پروپرانول مصرف میکنم. اما دیشب به قصد خودکشی ۱۱ تا این قرص رو باهم خوردم اولش احساس سرگیجه گرفتم ولی بعدش خوب شدم الان خیلی عادی ام یعنی ممکنه بعدا اثر بزاره؟؟؟؟

عزیزم منم این کارو کردم دو بسته رو کامل انداختم هیچیمم نشد همشون دروغهعوارض قرص پروپرانول در دوران بارداری

سلام
ببخشید من حدود یکماه پیش ۲۵ تا از این قرص با هم در کمتر از یک ساعت خوردم(۱۰)
یک هفته پیش هم ۱۱ تا با دز قویتر با هم خوردم(۲۰)
الان مدام احساس درد در قفسه سینه دارم وسط و سمت چپ چیکار کنم؟لازمه برم دکتر؟برام مشکلی پیش اومده؟

سلام .وقتتون بخیر
مصرف این تعداد از این دارو می تونه عوارض جانبی داشته باشه. بهتره برای جلوگیری از عوارض احتمالی دائمی ، به پزشک مراجعه کنید.پروپرانولول مستقیما روی قلب تاثیر میزاره

ببخشید بعد از مصرف بیش از اتدازه ک دکتر رفتین چ چیزی گفتو تجویز کرد؟

لازمه بدونید اگر دوز بالایی از پراپرونولول خوردید و مشکلی واستون پیش نیومده به همین خیال خوش نباشید زیرا باعث مسمومیت کبدی میشه هر چند که شاید متوجه نشین و بعدا مشکلات بسیار بسیار زیادی گریبان گیرتون خواهد شد

سلام
اگر به کافئین حساسیت داشته باشیم . پروپانولول مشکلی ایجاد میکند؟؟؟
آیا قرص استامینوفن کدئین با قرص پروپانولول ۲۰ مشکلی ایجاد نمیکند؟؟

ممنون

با سلام و وقت بخیر
پروپانولول با استامینوفن تداخل داره و ممکن باعث تغییراتی در ضربان قلب و میزان فشار خون بشه .البته ممکنه با تغییر ساعت های مصرف دارو تا حدی بشه از این تداخلات جلوگیری کرد که در این مورد حتما باید طبق نظر پزشک رفتار کنید و خودسرانه تصمیم نگیرید .
در مورد حساسیت به کافئین متاسفانه اطلاعات دقیقی ندارم .

تالار مشاوره مادران گروه بهداشتي فيروز

پرش به محتوا


مدیران انجمن: KarshenaseMamaee, golenarges

پستتوسط tisa » سه شنبه 15 اردیبهشت 1388, 7:38 am

پستتوسط golenarges » سه شنبه 15 اردیبهشت 1388, 5:44 pm

عوارض قرص پروپرانول در دوران بارداری

پستتوسط tisa » چهار شنبه 16 اردیبهشت 1388, 4:8 am

پستتوسط golenarges » چهار شنبه 16 اردیبهشت 1388, 4:49 am

پستتوسط tisa » دو شنبه 21 اردیبهشت 1388, 6:44 am

پستتوسط golenarges » دو شنبه 21 اردیبهشت 1388, 6:41 pm

بازگشت به “مصرف دارو طی بارداری

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *