عوارض قرص ویتامین ای ۲۰۰

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

قرص ای – زاویت 2 حاوی 2 واحد ویتامین E است. این ویتامین همچون ویتامین C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و اثر شیمیایی مخربی که به بافت‌های بدن لطمه می‌زند را از بین می‌برد. ویتامین E در لایه چربی دیواره سلول و داخل سلول قرار می‌گیرد، از تخریب دیواره سلول جلوگیری و از غشای سلول ها محافظت می کند.

از آنجا که فرایندهای متابولیکی بدن که باعث رشد سلول های ماهیچه ای می شوند به سلامت غشای سلولی وابسته هستند، این ویتامین اهمیت بسزایی دارد. ویتامین های محلول در چربی برخلاف ویتامین های محلول در آب از راه ادرار دفع نمی شوند و در بدن و به ویژه در کبد ذخیره می شوند، به همین دلیل اختلالات حاصل از کمبود آن ها دیرتر ظاهر می شود.

این ویتامین در درمان انواع سرطان‌ها مانند پروستات، پوست و دهان کمک می‌کند. همچنین ویتامین E دارای خاصیت ضد انعقادی می‌باشد که به جریان راحت خون در رگ‌هایی که دارای پلاکت‌های چربی چسبنده به دیواره هستند، کمک می‌کند (بهبود عملکرد سیستم گردش خون). این ویتامین در جلوگیری از ابتلا به سکته مغزی در افراد نقش دارد.

همچنین در جلوگیری از سقط جنین نیز بسیار مؤثر است. هرچند ویتامین E مهم‌ترین عامل برای داشتن سیستم ایمنی قوی و پوست و چشم‌های سالم است، اما همه فواید و خطرات ویتامین E هنوز خیلی مشخص نیست.

عوارض قرص ویتامین ای ۲۰۰

از جمله عوارض کمبود این ویتامین می توان گفت باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان و مشکلات قلبی و عروقی و اختلالات تولید مثلی می‌شود.همچنین کمبود ویتامین E باعث ریزش مو می‎شود. یکی دیگر از عوارض دیگر کمبود ویتامین E خونریزی می‎باشد که ممکن است در مغز یا به وسیله لکه‎های وسیعی در زیر پوست و شکم پیدا گردد.

مشکلات مصرف زیاد ویتامین E نسبت به سایر ویتامین‌های محلول در چربی کمتر است، زیرا بدن تحمل مقادیر زیاد آن را نسبتاً دارد. اما اگر مصرف بیش از اندازه و به صورت مصنوعی مانند آمپول یا قرص ویتامین E باشد، باعث مسمومیت‌های ویتامینی می‌شود. همچنین از دیگر عوارض مصرف بیش از اندازه ویتامین E این است که بدن از دیگر ویتامین‌های محلول در چربی استفاده نمی‌کند و کمبود این ویتامین‌ها در بدن به وجود می‌آید.



کمبود ویتامین E:


پیشگیری از ویتامین E کمبود:

ویتامین E تنها در منابع گیاهی است و در منابع چربی حیوانی یافت نمی‌شود. روغن جوانه گندم غنی‌ترین ماده غذایی از لحاظ ویتامین E می‌باشد. موادی مثل روغن آفتاب گردان و زیتون٬ ذرت و بادام٬ آجیل تازه (فندق٬ بادام٬ گردو)٬ اسفناج٬ کلم پیچ٬ گوجه فرنگی، سویا و سیب زمینی دارای مقادیری از این ویتامین می‌باشند.

در میوه‌هایی مثل هلو و یا مارچوبه نیز به طور نسبی این ویتامین یافت می‌شود. به جز منابع طبیعی ویتامین E به صورت مصنوعی و به شکل قرص و آمپول نیز در دسترس می‌باشد. میزان نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین ۷ تا ۹ میلی گرم می‌باشد. دقت کنید این دارو اعتیاد آور است.


در دوزهای بالا (4-8 واحد در روز برای مدت طولانی) احتمال تهوع، اسهال، گرفتگی عضلات معده، تاری دید، سردرد، ضعف و خستگی.است

در جای خشک و خنک و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.



بخوانید:

مزایای باورنکردنی شیاف ویتامین E برای خانم ها !


ویتامین E و فواید مصرف آن

ویتامین E ریسک ابتلا به سرطان پرستات را در مردان افزایش می دهد!



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

تحقیقات جدید هشدار داد که زیاده‌روی در مصرف ویتامین E چه بسا باعث ابتلای افراد به پوکی استخوان می‌شود.

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

عوارض قرص ویتامین ای ۲۰۰

سوم مارچ برابر با ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۷، روز جهانی شنوایی با شعار «شنوایی خود را ارزیابی کنید» است. به مناسبت این روز، در سراسر دنیا بره هایی برای

لیپوماتیک یکی از جدیدترین، پیشرفته ترین و ایمن ترین روش های لیپوساکشن در کره ی جنوبی است و همچنین می توان یک روش جدید و نوین برشمرد که

فواید ریشه سنبل الطیب چیست؟ در مورد کاربرد این گیاه دارویی چقدر می دانید؟ سنبل الطیب که از گیاهان بومی اروپاست، به صورت وحشی در مراتع رشد کرده

علت دندان داشتن نوزاد هنگام تولد چیست؟ دندان درآوردن معمولا در اولین سال تولد نوزاد اتفاق می افتد. عمدتا، هنگامی که نوزادان در 6 تا 8 ماهگی خود

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *