عوارض قرص نیزوپرد 5 چیست

خواص دارویی و گیاهی

‎قرص پردنیزولون خوراکی 
‎پردنیزولون متعلق به دسته داروهای کورتیکواستروئیدی می باشد . کورتیکواستروئیدها در موارد بسیاری تجویز می شوند . بطور مثال جهت کنترل علائم آسم ، التهاب روده ها و بیماری های خود ایمنی ( مانند لوپوس ) ، بیماری های مفصلی و عضلانی ( مانند روماتیسم) و حساسیت ها بکار می روند.
‎این داروها همچنین در درمان برخی سرطان ها تجویز می شوند .
‎کورتیکواستروئیدها با سرکوب سیستم ایمنی در بدن باعث کاهش ورم و التهابات می شوند .

‎پیش از مصرف پردنیزولون 
– در صورت بارداری ،اقدام به بارداری یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید.
– در صورت سابقه ی فشار خون بالا ، حمله ی قلبی یا هرگونه مشکل قلب و عروق ، اختلالات کبدی ، دیابت، فشار بالای چشم ( بیماری گلوکوم یا آب سیاه ) ، پوکی استخوان، تیروئید کم کار ، بیماری های اعصاب و روان ( مانند افسردگی و سایکوز ) ، صرع ، زخم گوارشی و بیماری التهاب روده حتما پزشک خود را مطلع نمایید.
– در صورتی که اخیراً واکسیناسیون انجام دادید ، یا قصد انجام آن را دارید ، به پزشک خود بگویید.
– در صورتی که در حال حاضر مبتلا به هرگونه عفونت می باشید یا اخیراً بوده اید ، به پزشک اطلاع دهید .
– اگر در معرض تماس با افراد مبتلا به عفونت های مسری مثل آبله مرغان ، سرخک و زونا هستید، پزشک را مطلع نمایید .
– در صورت سابقه انسداد عروقی و لخته ی خون در عروق ، به پزشک خود اطلاع دهید .
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.
– در صورت سابقه ی هرگونه حساسیت دارویی یا درد عضلانی پس از مصرف داروهای کورتیکواستروئیدی ( دگزامتازون ، بتامتازون و ) حتماً پزشک خود را آگاه نمایید.

‎نحوه ی مصرف پردنیزولون
– مصرف دارو را دقیقا مطابق دستور پزشک مصرف نمایید .
– در صورتی که پردنیزولون یک نوبت در روز تجویز شده باشد ، بهترین زمان مصرف آن صبح ها بعد از صبحانه می باشد .
– بهتر است پردنیزولون همراه یا پس از غذا مصرف شود زیرا مصرف غذا به کاهش عوارض گوارشی ناشی از این دارو کمک می کند .
– قرص های روکشدار با عنوان ( Enteric Coated ) به صورتی طراحی شده اند که داخل روده باز می شوند لذا می توانید آن ها را قبل یا پس از غذا مصرف نمایید . اما لازم است جهت جلوگیری به آسیب روکش، این قرص ها بطور کامل بلعیده شوند و از جویدن یا خرد کردن آنها خودداری شود . همچنین مصرف داروهای معده و شربت های ضد اسید معده با این نوع قرص ها باید حداقل ۲ساعت فاصله داشته باشد .
– برخی از قرص های پردنیزولون را می توان در آب حل نمود لذا در صورتی که با بلع قرص مشکل دارید ، در مورد حل کردن دارو از داروساز خود مشورت دریافت نمایید .
– طول درمان با این دارو باتوجه به شرایط و بیماری شما کوتاه مدت یا بلند مدت می باشد . لذا مصرف دارو را تا زمانی که پزشک توصیه کرده است ادامه دهید .
– در صورتی که درمان با این دارو بیش از ۳ هفته برای شما تجویز شده باشد ، قطع ناگهانی آن می تواند عوارضی در بر داشته باشد . لذا قطع دارو باید زیر نظر پزشک و به صورت تدریجی انجام شود .
_در صورت فراموشی یک نوبت دارو بلافاصله آن را مصرف نمایید اما از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت جداً خودداری نمایید.

‎توصیه ها
– این قرص در دو مقدار بسیار متفاوت ۵ و ۵۰ میلی گرمی موجود می باشد. قرص ۵۰ میلی گرمی در مشکلات و التهابات جدی تر و برای مدت زمان کوتاه تجویز می شود و مصرف طولانی مدت آن خطرآفرین می باشد . لذا در زمان تحویل دارو به دوز قرص ها دقت داشته باشید و سوالاتتان را از پزشک یا داروساز خود بپرسید.
– در صورتی که بیش از ۳ هفته از این دارو استفاده می کنید، بهتر است یادداشتی تهیه کنید با این مضمون که شما تحت درمان با داروی کورتیکواستروئید (داروهایی مانند هیدروکورتیزون، بتامتازون، دگزامتازون ..)می باشید و در کیف پول یا وسایل شخصی خود نگهداری کنید.بهتر است سابقه ی بیماری های مهم و دوز داروهای خود را نیز در این یادداشت قید کنید.
-در صورتی که قصد عمل جراحی یا درمان دندانپزشکی را دارید به پزشک خود در مورد مصرف این دارو اطلاع دهید ومصرف پردنیزولون و مقدار مصرفی و مدت مصرف را قید کنید زیرا نیاز به تنظیم مجدد دوز این دارو برای این موقعیت ها وجود دارد .
– در درمان با این دارو حتماً تحت نظر پزشک خود باشید و معاینات و آزمایشات دوره ای را طبق نظر پزشک ، بطور منظم انجام دهید تا وضیعت پیشرفت درمانی شما بررسی شود و عوارض ناشی از مصرف این دارو ها تحت کنترل قرار بگیرند.
– پردنیزولون سیستم ایمنی شما را تضعیف می نماید به همین دلیل در مدت درمان با این دارو از گذشته مستعد ابتلا به عفونت می باشید . در نتیجه در صورت احساس علائم هرگونه بیماری ، به پزشک خود مراجعه نمایید . بهداشت فردی را بیش تر رعایت کنید و تماس با افراد مبتلا به بیماری عفونی و واگیردار ( آنفولانزا ، سرخک ، آبله مرغان و. ) را محدود نمایید .
– در صورتی که مبتلا به دیابت می باشید ، اندازه گیری روزانه و منظم قند خون برای شما ضروری می باشد . زیرا مصرف پردنیزولون می توان سطح قند خون را تغییر دهد. در صورت عدم کنترل قند خون ، به پزشک خود مراجعه کنید .
– به دلیل این که این دارو می تواند در عملکرد دارو های بسیاری تداخل ایجاد کند یا بروز عوارض دارویی را افزایش دهد، پیش از شروع مصرف هرگونه دارو ، مکمل یا فرآورده گیاهی حتما به پزشک یا داروساز خود مصرف پردنیزولون رااطلاع دهید.

‎عوارض شایع پردنیزولون
‎با وجود این که مصرف این دارو برای بسیاری از بیماری ها حیاتی می باشد و فواید آن برای بیمار و ارزشمندتر است، اما عوارض دارویی متنوعی نیز می تواند با مصرف این دارو ایجاد شود که در صورت عمل به توصیه های پزشک و داروساز خود و پیگیری های منظم می توانید آن ها را کنترل نمایید .
– عوارض گوارشی مانند دل درد ، سو ٔهاضمه یا تهوع با مصرف کورتیکواستروئید های خوراکی بسیار شایع می باشد که با مصرف دارو همراه یا پس از یک وعده غذایی سبک و پرهیز از غذاهای پر چرب و پر ادویه می توان آن ها را کاهش داد. اما در صورتی که تهوع و استفراغ ادامه دار باشد و استفراغ محتوی خون باشد حتماً باید به پزشک خود مراجعه نمایید .
– تغییر در خلق و خو و رفتار ، خصوصاً در ابتدای درمان ممکن است رخ دهد.در مورد افکار و نگرانی های خود با پزشکتان و یا مشاورتان صحبت نمایید .
– در صورت اختلال در خواب ، احساس گیجی، ابتلا به عفونت ، ضعف ماهیچه ای ، خستگی و قاعدگی نظم حتماً با پزشک خود صحبت کنید .
– مصرف طولانی مدت پردنیزولون نیاز به پیگیری های مناسب ، انجام آزمایشات خونی ، استخوانی و به صورت دوره ای دارد تا بتوان از عوارض ناخواسته ی مصرف طولانی مدت این دارو ها جلوگیری کرد یا آنها را کنترل نمود لذا در صورتی که این دارو طولانی مدت برای شما تجویز شده است ، ارتباط خود با پزشکتان را قطع نکنید.
-افزایش وزن یکی از عوارض شایع مصرف کورتیکواستروئید ها می باشد که اتفاقاً برخی سودجویان از آن در داروهای چاق کننده استفاده می کنند یا بصورت مستقیم جهت افزایش وزن توسط افراد استفاده می شود اما باید بدانید که این افزایش وزن در واقع ناشی از ورم و افزایش مایعات بدن می باشد و طبیعتاً ماندگار نمی باشد ضمن اینکه مصرف این دارو برای افزایش وزن،سایر عوارض کورتیکواستروئید هامانند پوکی استخوان و ضعف ایمنی را نیز در بر دارد .

مجله اینترنتی قرن بیست و یک

گلچین بروزترین و جدیدترین مطالب اینترنت

اصلا وقتی که صحبت از کفش به وسط می‌آید، توجه همه‌ی خانم‌ها به طور اتوماتیک جلب می‌شود. تقریبا همه‌ی خانم‌ها یک جفت کفش دارند که لای پر قو ازش نگه‌داری می‌کنند و فقط در مواقع خاص آن را می‌پوشند. اما هر کفش موقعیت مخصوص به خود را دارد که بهتر است در هر شرایطی از کفش مناسب با همان موقعیت استفاده کرد. مثلا بهتر است که از کفش‌های اکلیلی و نگین‌دار تنها برای مهمانی‌های شب و رسمی و برای سرکار رفتن از کفش‌های پاشنه بلند ساده‌تر به جای آنها استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم که 15 و کاربرد هر کدام را معرفی کنیم.

این کفش را با خیال راحت می‌توانید همه جا بپوشید، از رفتن به سر کار گرفته تا خرید و مهمانی. این کفش هم اسپرت است و در عین حال خانمانه. پس لازم نیست نگران باشید که حتما باید این کفش را با لباس‌های رسمی زنانه بپوشید، با شلوار جین، تاپ اسپرت، شومیز، مانتوی رسمی، مانتوی راحتی، سارافون و حتی پیراهن نیز می‌توانید این کفش را بپوشید.

عوارض قرص نیزوپرد 5 چیست

این کفش حکم مرخصی برای پاها را دارد، بعد از چند روز پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار و رسمی، این کفش را به پا کنید و بگذارید پاهای‌تان استراحت کنند. علاوه بر این، می‌توانید هنگام پیاده روی، گردش، رفتن به پیک نیک و پارک و خصوصا زمان خرید این کفش ها را به پا کنید و ساعت‌ها راه بروید، بدون اینکه پاهای‌تان خسته شود.

دیگر نیازی نیست که در مدح ورزش کردن و باشگاه رفتن بگوییم. اما این نکته را گوشزد می‌کنیم که استفاده از کفش مناسب برای باشگاه به غایت مهم است و رعایت نکردن این موضوع باعث وارد شدن صدمات جدی و بعضا دائمی به ستون فقرات، پاها و بدن می‌شود. کفش مناسب برای باشگاه همان کتانی‌های به اصطلاح رانینگ است که لژ نرم و بلند دارند تا به ستون فقرات فشاری وارد نشود.

اگر به تصاویر افراد مشهور نگاهی کرده باشید، دیده‌اید که این در میان آنان بسیار پرطرفدار است. کفشی که هم توان با دامن، هم شلوار جین، هم شلوار کتان و هم پیراهن بپوشید و زیبا و خوشتیپ باشید. به خودتان سخت نگیرید، این کفش را می‌توانید در همه‌ی فصل‌ها بپوشید.

با شروع فصل گرما، همه دوست داریم که صندل بپوشیم و پاهای‌مان از کفش هایی که در فصل‌های قبلی پوشیده‌ایم استراحتی بکنند و نفس بکشند. یکی از گزینه‌های خوب برای این کار، صندل وِج است. با مدل پاشنه‌ای که دارد، می‌توانید کفش پاشنه بلندی به پا کنید که خیلی هم رسمی نیستند.

این کفش را هم می‌توان خیلی جاها پوشید، مثلا با دوستان به شام رفتن، مصاحبه‌ی شغلی، جلسات کاری و غیره.. این کفش حالت بسیار باوقار و رسمی‌ای دارد که می‌توانید هرجایی قصد خوشتیپ شدن دارید، آن را بپوشید.

اگر دوست دارید کفش باز بپوشید که پاشنه هم نداشته باشد، این صندل‌ها جایگزین خوبی برای وِج هستند. هنگام انتخاب این صندل‌ها مدلی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی و با هر لباسی بپوشید.

هر خانمی به یک جفت کفش خاص و تک نیاز دارد. یادتان است که گفتیم یک جفت کفشی که اکثر خانم‌ها دارند و آن را درون پر قو نگه می‌دارند؟ این همان کفش است. کفشی که در شرایط خاص به پا کنید و پز آن را به دوستان‌تان بدهید و حساسیت دیگر خانم‌ها را برانگیزانید.

این بوت‌ها نه تنها زیبا هستند و باعث خوشتیپ‌تر شدن می‌شوند، بلکه در فصل زمستان و پاییز بهترین محافظ  در برابر باران و برف هستند. هم پاهای‌تان را گرم نگه می‌دارند و هم نمی‌گذارند خیس شوند. رنگ‌های مختلف این بوت را با شلوارهای مختلف ترکیب کنید و لذت ببرید. یکی از پرطرفدارترین این ترکیب‌ها شلوار جین آبی تیره با بوت قهوه‌ای سیر، شکلاتی و حتی عسلی است!

کفش با این رنگ هم با لباس‌هایی که برای عصر می‌پوشید هماهنگ است و هم با لباس‌های طول روز. این کفش ها فصل ندارند، به همه رنگ لباسی می‌آیند و بسیار زیبا هستند.

این کفش ها که به تازگی به کمد لباس اکثر خانم‌ها اضافه شده است، نیز از آن دسته کفش هایی هستند که می‌توان هم با لباس‌ها و در شرایط رسمی مانند مهمانی و کار و هم در موقعیت‌های عادی مانند خرید و گشت و گذار به پا کرد. بسته به سلیقه و انتخاب خودتان می‌توانید آنها را با شلوار جین، پارچه‌ای، دامن، شلوارک و غیره به پا کنید.

این بوت برای کسانی است که در مناطق سرد و برفی زندگی می‌کنند. پاها را گرم نگه می‌دارند و با جوراب‌های بلند و لگینگ و یا حتی شلوار جین لوله تفنگی بسیار زیبا هماهنگ می‌شوند.

حالا نه به این شدت که ما گفتیم، حرفه‌ای! البته اگر کفش مخصوص کوه‌نوردی داشته باشید که نورعلی نور است، اما در کل داشتن کفشی با پاشنه‌ی محکم که بتوانید با آن به راحتی کوه‌نوردی و طبیعت گردی کنید ضروری است. چرا که انجام این کارها با کفش کتانی ساده‌ی باشگاه و یا کتانی رانینگ کار چندان صحیحی نیست و باعث آسیب رسیدن به ستون فقرات، سر خوردن و حتی پیچیدن پا می‌شود. کفش کوه نوردی و طبیعت گردی باید یک مقدار مچ‌دار باشد چون با آن از جاهای صعب العبور و ناهموار عبور می‌کنید.

داشتن یک جفت کفش تخت با رنگ شاد و براق به ظاهرتان تنوع و هیجان می‌بخشد و همانطور که قبلا گفتیم می‌توانید این کفش را تقریبا در اکثر موقعیت‌ها بپوشید.

چه بخواهید لب دریا بروید و چه به سفر، این کفش بسیار راحت و زیبا است. پاهای‌تان در آن عرق نمی‌کند و می‌توانید به راحتی آنها را از پا دربیاورید و دوباره بپوشید.

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

مجله اینترنتی هنر زندگی

گلچین بروزترین و جدیدترین مطالب اینترنت

یکی از خواب هایی که بسیار متداول هست و البته تعابیر بسیار زیادی نیز دارد تعبیر خواب مرده می باشد . دیدن مرده در خواب می تواند به شکل های زیادی باشد . ممکن است مرده ناراحت باشد یا گرسنه یا سردش باشد یا اینکه مرده با لباس سفید باشد یا در مردشور خانه در حال شستن باشد یا در قبر و تابوت باشد . در این پست که برای شما آماده کرده ایم حالت های مختلف از ابن سیرین و منوچهر مطیعی و حضرت یوسف و ابن خلیل (ع) آورده ایم . برای خواندن به بروید .

تعبیر خواب مرده  به روایت امام جعفر صادق

دیدن کفن مرده درخواب بر سه وجه است.
اول: مال.

عوارض قرص نیزوپرد 5 چیست

دوم: ظاهرشدن مشکل.

سوم: فساد دین. اگر دید مرده زنده شد و معروف بود، دلیل مال است. اگر پادشاهی این خواب بیند، دلیل که علم و حکمت آموزد و از شغلی که طمع بریده بود باز یابد.

تعبیر خواب مرده به روایت محمد بن سیرین

اگر کسی مرده را دید و از او پرسید که تو مرده بودی و او گوید که من زنده ام، دلیل که احوال مرده در آن جهان مرده در آن نیکو بود و حق از وی خشنود بود.اگر دید جامه خود به مرده داد، دلیل غم و اندوه است. اگر دید مرده ای قران به وی داد یا کتاب فقه، دلیل بر توفیق یافتن طاعت بود. اگر بیند مرده ای جامه می فروخت دلیل که از آن نوع جامه گران شود. اگر در خواب مرده را نالان دید، دلیل که آن مرده بدکردار بوده در دنیا. اگر دید مرده از درد سر می نالید و ناراحت است ، دلیل که در دنیا با مردم تکبر کرده باشد. اگر دید مرده از درد چشم می نالید، دلیل که غیبت مردم باشد. اگر دید از درد دندان می نالید، دلیل که فحش بسیار به مردم داده باشد اگر از پهلو می نالید، دلیل که با زنان بدکردار بوده باشد. اگر از درد شکم می نالید، دلیل که حرام خورده باشد. اگر بیند مرده جامه های نیک و پوشیده بود، دلیل که با ایمان از دنیا رفته باشد. اگر مرده را با لباس سفید و جامه های سفید  بیند، دلیل که در آخرت حال او نیکو بود. اگر مرده را جامه های سیاه بیند به خلاف این است و جامه زرد و کبود، دلیل معصیت است. اگر مرده را جامه پوشانید، دلیل که اجلش نزدیک است.

تعبیر خواب مرده به روایت ابراهیم کرمانی

اگر دید مرده زنده شد. دلیل که حالش نیکو بود. خاصه مرده را گشاده روی بیند. اگر زنده را مرده دید به خلاف این است. اگر پدر مرده خود را با جامه های نیکو دید و خرم، دلیل که کارش ساخته و دولتش زیاد شود. اگر زن مرده خود را بیند، دلیل که درویش شود. اگر پسر مرده خود را دید، دلیل که از غم برهد. اگر زنی بیند پسر مرده او زنده شد، دلیل که غایبش از سفر بازآید. اگر دید مرده را زنده کرد، دلیل که زنده رامسلمان کند. اگر دید از پس مرده شد، اگر آن مرده مصلح بود، دلیل که راه او گزیند، اگر مفسد بود، دلیل که بیمار شود و شفا یابد.

تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

مرده دوست و مهمان است و دیدنش علتی برای ترس و وحشت در خواب نیست . اگر در خواب مرده ای را ببینید (یا مرده ای را در مهمانی ببیند) دوستی را ملاقات می کنید یا مهمانی برای شما می رسد. اگر مرده را در لباس خوب و چهره بشاش ببینید هم برای بیننده خواب خوب است و هم نشان آن است که روح مرده در آرامش به سر می برد. اگر مرده در لباس ژنده و پاره و چهره اش عبوس و گرفته باشد خواب ما می گوید غم و ناراحتی برایمان پیش خواهد آمد و گرفتار سختی و تنگی می شویم. اگر مرده در این حالت چیزی به شما بدهد خوب است ولی اگر چیزی از شما بگیرد و ببرد خوب نیست. اگر مرده شما را دعوت کند و شما همراه او بروید خوب نیست. وقتی که یک زنده را مرده ببینیم و آن زنده آشنا باشد نشان طول عمر و سلامت او است. اگر در خواب ببینید کسی که مرده آمد و کنار شما نشست خوب است ولی اگر مرده شما را دعوت کرد و نزد خود نشاند خوب نیست و اگر دست بر گردن شما افکند بدتر است. اگر کسی در خواب ببیند لباس خود را به مرده می دهد خوب نیست و نشان آن است که سلامتش به خطر می افتد و زیان می بینید و به آبرویش لطمه وارد می آید. اگر بر عکس ببینید از مرده لباس می گیرید خوب است چرا که حرمت و عزت و احترام و آبرو به دست می آورید.

ابن خلیل می گوید ..

اگر دیدید که مردشور در حال شستن مرده است یا اینکه مرده جوان شده است یا در حال خاک کردن مرده هستید – تدفین مرده – مرده در قبر- بسیار خوب است این یعنی کارها به درستی پیش می رود اگر مرده را می شناختید یعنی حال مرده در آن جهان خوب است  . اگر دیدید مرده  زنده شده یا زنده می شود یا از قبر بیرون می آید یا در حال لبخند زدن و خندیدن و خندان هست یعنی حال مرده خوب است و روحش خوشحال و خندان است  و اگر مرده دوباره بمیرد (مردن مرده ) یا مرده را ناراحت و گریان ( در حال گریه کردن – گریه می کند ) دلیل است که روح مرده از چیزی ناراحت است . اگر مرده  برهنه ( بدون لباس ) یا عصبانی باشد دلیل است که توشه چندانی ندارد و چشم امیدش به خوبیهای شما در این دنیاست . اگر دیدید کفن پوش است یا با لباس سفید و جامه سفید بر تن دارد یعنی  روح مرده شاد است . اگر دیدید مرده ای تشنه و گرسنه هست برای شادی روحش به نزدیکان نیازمند  باید خیرات بدهید . اگر دیدید مرده در حال لرزیدن هست و سردش شده چند فقیر را لباس بدهید .

اگر در خواب ببینید که مادر یا پدر یا فرزند شما بمیرد یا مرد ( تعبیر خواب مردن پدر و مادر و فرزند – بچه – فامیل – نزدیکان و بستگان – عمه – عمو – عشق ) و بطور کل مرده شدن زنده یعنی آنها طول عمر خواهند داشت . دیدن جنین مرده یا مرده ای که حامله باشد نشان از این هست که خدا به شما یا یکی از بستگان نزدیک فرزندی می دهد که طول عمر زیاد دارد .

نالیدن و ناراحت بودن و نابینا بودن مرده :اگر دیدید که مرده در حال قرآن خواندن است – نماز خواندن مرده -یا مرده کمک بخواهد  یا با لباس مشکی و سیاه  است یا لاغر شده یعنی از شما کار خیر می خواهد و این خیر فقط در کمک به دیگران است .

اگر دیدید که در حال بوسیدن مرده هستید یا او را بغل کرده و در آغوش گرفتید طول عمرتان زیاد می شود یا دوستی قدیمی  را دوباره می یابید که عامل موفقیت شما در زندگی می شود .

اگر طلا ، پول ، لباس ، غذا یا چیزی از مرده بگیرید بسیار خوب است و نشانه موفقیت در کارهاست و اگر طلا ، پول ، غذا یا چیزی به مرده بدهید یا با او بروید خیلی خوب نیست و باید در زندگی محتاط تر باشید . این بدی ممکن است مالی باشد یا جانی . بهتر است برای رفع بلا به دوروبریهای خود کمک کنید تا دنیا هم به شما خوبی برگرداند .

تعبیر خواب مرده از حضرت یوسف پیامبر ع

دیدن صحبت با مردگان نیکو باشد

دیدن سلام کردن به مرده شادی بود

دیدن مرده در خواب از غم بیرون آید

دیدن مرده در کنار خود زیادتی عیش بود

دیدن جسد مرده (جنازه مرده) در خواب به معنای طول عمر هست .

اگر مرده را خونین ببینید ۲ امکان وجود دارد .

۱- مال او از راه درست به دست نیامده .

۲- به مرده ظلم شده است .

خرداد ۳۰, ۱۳۹۷

ارتباط اختلالات خواب و بروز سکته‌های قلبی و مغزی ۱۳۹٧/۲/۱۳ | ٧٧ یک متخصص مغز

خرداد ۳۰, ۱۳۹۷

خرداد ۳۰, ۱۳۹۷

خرداد ۳۰, ۱۳۹۷

عوارض قرص نیزوپرد 5 چیست

خرداد ۳۰, ۱۳۹۷

خرداد ۳۰, ۱۳۹۷

خرداد ۳۰, ۱۳۹۷

خرداد ۳۰, ۱۳۹۷

موارد مصرف زنجبیل علمی گیاه: Zingiber officinale انگیسی: Ginger توسط گروه تحقیقات گیاهان

خرداد ۳۰, ۱۳۹۷

خرداد ۳۰, ۱۳۹۷

خرداد ۳۰, ۱۳۹۷

خرداد ۳۰, ۱۳۹۷

خرداد ۲۷, ۱۳۹۷

اگر نمی دانید اوج میل جنسی زنان تا چه سنی می باشد این مقاله را

خرداد ۲۷, ۱۳۹۷

خرداد ۲۷, ۱۳۹۷

خرداد ۲۷, ۱۳۹۷

خرداد ۲۷, ۱۳۹۷

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

اگر از شهر گرگان به سمت جنوب روبرگدانيم، رشته كوهي را مي‌بينيم كه شهر را

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

خرداد ۲۷, ۱۳۹۷

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

قرص پردنیزولون برای چیست برای درمان بسیاری از التهاب ها و برخی سرطان ها, قرص

خرداد ۲۷, ۱۳۹۷

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

خرداد ۲۷, ۱۳۹۷

Vitamin B12 ویتامین ب۱۲ طبقه بندی مارتیندل : عوامل تغذیه ای و ویتامین ها(مکمل ها)

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

خرداد ۳۰, ۱۳۹۷

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

خرداد ۲۷, ۱۳۹۷

کودکانِ سالم طیف وسیعی از رفتارها، ظواهر و خلق‌وخوی‌ها را از خود نشان می‌دهند. در

عوارض قرص نیزوپرد 5 چیست

خرداد ۲۷, ۱۳۹۷

خرداد ۲۷, ۱۳۹۷

خرداد ۲۷, ۱۳۹۷

خرداد ۲۷, ۱۳۹۷

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

اگر از شهر گرگان به سمت جنوب روبرگدانيم، رشته كوهي را مي‌بينيم كه شهر را

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

کالری سوزی یکی از روش های موفق برای کاهش وزن است. با ما همراه باشید

خرداد ۲۷, ۱۳۹۷

خرداد ۲۷, ۱۳۹۷

خرداد ۲۷, ۱۳۹۷

خرداد ۲۷, ۱۳۹۷

مرداد ۱۳, ۱۳۹۷ 1

چرا در انجام کارها تنبلی می‌کنیم؟ چرا با این‌که می‌دانیم سیگار کشیدن و خوردن خوراکی‌های

مرداد ۱۳, ۱۳۹۷

مرداد ۱۳, ۱۳۹۷

مرداد ۱۳, ۱۳۹۷

مرداد ۱۳, ۱۳۹۷

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

یک سری از مواد خوراکی خاصیت کاهش التهاب و درد را دارند و بخصوص در

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *