عوارض قرص طپش قلب

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

طبقه بندی مارتیندل : داروهای قلبی عروقیطبقه بندی درمانی : داروهای قلبی-عروقی &gt داروهای مهارکننده بتا آدرنرژیک

‎پروپرانولول (با‌های تجاری ایندرال و پرانول) دارویی از دسته داروهای مسدودکننده گیرنده های بتا می باشد. این دارو که در درمان موارد متعدد و متنوعی کاربرد دارد عمدتاً برای درمان فشارخون و نظمی تپش قلب مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروپرانول برای بیماری‌های گوناگون دیگری چون تسکین درد قلبی، پیشگیری از سردردهای میگرنی، درمان بی‌نظمی تپش و گلوکوم تجویز می‌شود.


پروپرانولول با اتصال به گیرنده های مخصوصی در سلول های قلبی و عروقی به گیرنده های بتا، با مسدود کردن آنها فرمان کاهش فعالیت قلبی را به اعصاب قلب منتقل می‌کند. پس از دریافت این پیام عصبی، با کاهش ضربان قلب باعث منظم شدن ضربان قلب می شود، این عمل می تواند منجر به کاهش فشار خون در عروق خونی گردد و به پیشگیری از ضربان نظم قلبی کمک کند.
‎به علت اینکه قلب با عملکرد این دارو انرژی کمتری مصرف می کند، می تواند به کاهش درد های قفسه سینه در آنژین های صدری کمک نماید و همچنین پروپرانولول می تواند در پیشگیری از حملات قلبی به دنبال این درد های قلبی نیز مؤثر باشد و مرگ و میر پس از سکته های قلبی را کاهش دهد. البته امروزه داروهای جدیدتری نیز از این گروه تولید شده است ولی پروپرانولول همچنان جزء داروهای بسیار پرمصرف محسوب می شود.





در صورت بروز هر یک از علایم زیر، مصرف پروپرانولول قطع شده و با پزشک مشورت می‌شود:



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *