عوارض قرص سلکوکسیب 100 چیست

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت روزدارو می باشد

1,347,567 بازدید

 

نویسنده: دکتر مهرداد منصوری “متخصص ارتوپدی

سلکوکسیب Celecoxib یا سلکسیب یا سلبرکس یک داروی ضد التهاب و ضد درد است که جزو دسته داروهای التهابی غیر استروئیدی nonsteroidal anti-inflammatory drug NSAID است.

 

عوارض قرص سلکوکسیب 1 چیست

فهرست مطالب .

سلکوکسیب یا سلکسیب برای درمان درد، تورم و خشکی ناشی از آرتروز یا ساییدگی مفصلی (استئوآرتریت)، روماتیسم مفصلی و اسپوندیلیت انکیلوزان بکار برده می‌شود.

از سلکوکسیب می‌توان در دردهای ناشی از کشیدگی و کوبیدگی عضلات، رگ به رگ شدن و پیچیدن مفاصل، درد ناشی از التهاب و یا کشیدگی تاندون و لیگامان ها و درد و تورم بورسیت ها استفاده کرد.

سلکوکسیب درد و تورم ناشی از آرتریت یا التهاب مفصل به علل دیگر مانند نقرس را هم کاهش می‌دهد. از این دارو می‌توان برای کاهش دردهای استخوان و درد بعد از جراحی هم استفاده کرد.

سلکوکسیب یا سلبرکس در درمان قاعدگی‌های دردناک و در درمان پولیپ های متعدد روده بزرگ و رکتوم هم بکار برده می‌شود.

 

سلکوکسیب نوعی آنزیم به سیکلواکسیژناز Cyclo-oxygenase را در بدن مهار می‌کند. آنزیم سیکلواکسیژناز مسئول تهیه ماده شیمیایی به پروستاگلاندین است که موجب بروز التهاب و درد در بدن می‌شود.

پس سلکوکسیب با مهار آنزیم سیکلواکسیژناز موجب می‌شود تا مقدار پروستاگلاندین بدن کم شده و درد و التهاب هم کاهش یابد.

در بدن دو نوع سیکلواکسیژناز وجود دارد و سلکوکسیب فقط نوع دوم آنرا مهار می‌کند و بر روی تولید پروستاگلاندین هایی که موجب محافظت دیواره معده می‌شوند تأثیری ندارد.

برای مطالعه در مورد مکانیسم اثر سلکوکسیب یا سلکسیب به مقاله “داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مراجعه کنید.

 

 

سلکوکسیب برای درمان بیماری از طرف پزشک برای بیمار تجویز می‌شود ولی مانند هر داروی دیگر مصرف آن ممکن است با بروز عوارض احتمالی همراه باشد.

سلکوکسیب ممکن است احتمال بروز سکته قلبی و یا سکته مغزی را کند بخصوص اگر بمدت طولانی مصرف شود. از این دارو قبل و یا بعد از اعمال جراحی بای پس کرونر استفاده نکنید.

اگر بعد از مصرف سلکوکسیب دچار علائمی مانند درد قفسه سینه، ضعف، تنگی نفس، اختلال در تکلم و یا اختلال در دید و یا حفظ تعادل شدید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

 

سلکوکسیب یا سلکسیب می‌تواند موجب زخم معده و دوازدهه و به دنبال آن خونریزی گوارشی شود. این عوارض ممکن است بطور ناگهانی و بدون هیچ علائمی از قبل ایجاد شوند.

عوارض گوارشی سلکوکسیب در افراد مسن شایع‌تر است. اگر مدفوع به رنگ سیاه درآمد یا خون در مدفوع یا در استفراغ دیده شد باید فوراً با پزشک مشورت کرد.

اگر سلکوکسیب مصرف می‌کنید از الکل استفاده نکنید چون احتمال بروز عوارض گوارشی آن را می‌کند. تهوع، درد معده، سوزش سر دل، کاهش اشتها، نفخ شکم، اسهال و یا یبوست از دیگر عوارض احتمالی گوارشی مصرف سلکوکسیب است.

گاهی اوقات گیجی، اضطراب و سردرد بعد از مصرف سلکوکسیب ایجاد می‌شود.

سلکوکسیب یا سلبرکس ممکن است موجب اختلال در عملکرد کلیه و به دنبال آن کاهش حجم ادرار، تیره شدن ادرار، بالا رفتن فشار خون و افزایش ناگهانی وزن شود

سلکوکسیب می‌تواند در مواردی موجب سرخی پوست، کبودی، تب، گلو درد، تورم صورت و زبان، سوزش چشم، درد پوست و یا تاول پوستی شود

از هر ۱۰۰ نفری که سلکوکسیب یا سلکسیب مصرف می‌کنند عوارض زیر در ۱۰-۱ نفر آنها دیده می‌شود

• سوء هاضمه، اسهال با یا بدون درد شکم • تورم ساق و یا مچ پا به علت افزایش تجمع آب در بدن • التهاب سینوس • گلو درد • التهاب مخاط بینی و به دنبال آن آبریزش از بینی • علائم شبیه آنفلوانزا مثل درد بدن • عفونت ادراری • اختلال خواب • گیجی • سرفه • خارش یا قرمزی پوست

از هر ۱۰۰۰ نفری که سلکوکسیب مصرف می‌کنند عوارض زیر در ۱۰-۱ نفر آنها دیده می‌شود

• کم خونی • خستگی، اضطراب و افسردگی • تاری دید • احساس گزگز در اندام • سوت زدن گوش • طپش قلب • نارسایی قلبی • یبوست • فشار خون بالا • التهاب معده • درد ساق

از هر ۱۰۰۰۰ نفری که سلکوکسیب یا سلبرکس مصرف می‌کنند عوارض زیر در ۱۰-۱ نفر آنها دیده می‌شود

• زخم معده • گیجی • اختلال حس چشایی • اختلال تعادل • افزایش حساسیت به نور خورشید

از هر ۱۰۰۰۰۰ نفری که سلکوکسیب مصرف می‌کنند عوارض زیر در ۱۰-۱ نفر آنها دیده می‌شود

• خونریزی معده • نارسایی کبدی • نارسایی کلیوی

 

استفاده از سلکوکسیب در دوران بارداری بخصوص سه ماهه آخر بارداری خطرناک بوده و ممکن است موجب بروز ناهنجاری‌های قلبی در جنین شود. سلکوکسیب در شیر مادر شیرده هم ترشح می‌شود پس اگر به بچه شیر می‌دهید قبل از مصرف سلکوکسیب با پزشک مشورت کنید.

عوارض قرص سلکوکسیب 1 چیست

 

سلکوکسیب یا سلکسیب ممکن است با دیگر داروها تداخل اثر داشته باشد به این معنی که مصرف همزمان آن با داروهای دیگر می‌تواند موجب بروز عوارض خطرناکی شود. اگر از داروهای زیر استفاده می‌کنید قبل از شروع مصرف سلکوکسیب حتماً با پزشک خود مشورت کنید

1 روز پیش

3 روز پیش

5 روز پیش

1 هفته پیش

1 هفته پیش

2 هفته پیش

2 هفته پیش

2 هفته پیش

3 هفته پیش

3 هفته پیش

4 هفته پیش

4 هفته پیش

 

 

ایران ارتوپد    دانشه آسیب ها و بیماری های استخوان و مفاصل

دکتر مهرداد منصوری     تهران. سعادت آباد. میدان سرو. ابتدای خیابان شهید بخشایش. نبش خیابان بهار یکم. ساختمان بخشایش

تلفن    231 4 221 – 21

این سایت حاوی اطلاعاتی در باره بیماری ها و درمان آنها است. این اطلاعات صرفا به منظور افزایش آگاهی و اطلاعات شما در سایت قرار داده شده است و به هیچ وجه جایگزین مراجعه مستقیم به پزشک برای تشخیص و درمان نیست. شما مجاز نیستید به هیچ طریقی از این اطلاعات برای تشخیص، درمان یا هر اقدام دیگری در مورد بیماری یا مشکل فیزیکی بدن خود یا فرد دیگری استفاده کنید.

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

سلکوکسیب (celecoxib) با تجاری سلبرکس (Celebrex) متعلق به گروهی از داروها به داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) است. این دارو از طریق کاهش هورمون هایی که باعث التهاب و درد در بدن می شوند کار می کند.

سلکوکسیب یا سلبرکس نوعی داروی ضدالتهاب غیر استروئیدی است که با کاهش هورمون هایی که باعث التهاب در بدن می شوند ، از التهاب بدن می کاهد . سلکوکسیب برای درمان درد و یا التهاب ناشی از بسیاری از بیماری ها مانند : آرتریت ، اسپوندیلیت آنکیلوزان ، درمان درد قاعدگی و پریود ، آرتریت روماتوئید نوجوانان ، درمان پولیپ های ارثی در روده بزرگ و مورد استفاده قرار می گیرد .

این دارو فقط با تجویز پزشک شما در دسترس می باشد.

سلکوکسیب با مهار انتخابی آنزیم سیکلو اکسیژناز – 2 مانع سنتز پروستاگلاندین ها شده، و به این ترتیب اثرات ضد درد، ضد التهاب و ضد تب از خود بروز می نماید. سلکوکسیب تاثیری بر روی ایزوآنزیم سیکلواکسیژناز- 1 ندارد.

عوارض قرص سلکوکسیب 1 چیست

به دنبال مصرف خوراکی سلکوکسیب ظرف 3 ساعت به حداکثر غلظت پلاسمایی خود می رسد. مصرف آن همراه با غذا (به ویژه غذای چرب) باعث می گردد مدت زمان رسیدن به حداکثر غلظت دارو 1 تا 2 ساعت به تاخیر بیافتد، ولی میزان جذب دارو 2%-1% می شود. متابولیسم دارو عمدتاً کبدی بوده و متابولیت های آن غیرفعال می باشند.

نحوه و میزان مصرف هر دارویی توسط پزشک تعیین می شود و شما باید طبق تجویز و دستور دکتر رفتار کنید . سلکوکسیب را می توان با غذا و یا بدون مصرف غذا استفاده کرد . در صورتی که مصرف سلکوکسیب باعث سوزش سردل و شکم درد می شود ، می توانید دارو را با غذا مصرف کنید . در صورتی که مجبور هستید از این دارو به مدت طولانی استفاده کنید ممکن است برای جلوگیری از عوارض جانبی احتمالی ، نیاز به آزمایش های پزشکی و تشخیصی منظم داشته باشید .


سلکوکسیب یا سلبرکس موارد مصرف گوناگونی دارد که از جمله می توان به این موارد اشاره نمود:

1- رفع علائم و نشانه های استئوآرتریت : 2 میلی گرم در روز به صورت تک دوز یا 1 میلی گرم، دو بار در روز .
2- رفع علائم و نشانه های آرتریت روماتوئید در بالغین: 2-1 میلی گرم، دو بار در روز.
3- رفع علائم و نشانه های آرتریت روماتوئید جوانان (JRA) در کودکان بالای 2 سال:

4- رفع علائم و نشانه های اسپوندیلیت آنکیلوزان :2 میلی گرم در روز به صورت تک دوز یا 1 میلی گرم، دو بار در روز. در صورت نیاز پس از 6 هفته می توان دوز دارو را تا میزان 4 میلی گرم در روز بالا برد.
5- کنترل درد حاد در بالغین: دوز اولیه 4 میلی گرم، به صورت یکجا می باشد و در صورت نیاز می توان 2 میلی گرم دیگر در روز اول استفاده نمود. از روز دوم به بعد دوز پیشنهاد 2 میلی گرم، دو بار در روز است.
6- درمان دیسمنوره اولیه : دوز اولیه 4 میلی گرم، به صورت یک جا می باشد و در صورت نیاز می توان 2 میلی گرم دیگر در روز اول استفاده نمود. از روز دوم به بعد دوز پیشنهادی 2 میلی گرم، دو بار در روز است.
7- کاهش تعداد پولیپ های کولورکتال در آدنوماتوز پولیپوز فامیلی (FAP) در کنار درمان اصلی بیماری نظیر جراحی: 4 میلی گرم، دو بار در روز.

1- در صورت ابـتلاي بيمـار بـه آسـم، سـابقه زخـم يـا خونريزي گوارشي و براي افراد سـيگاري، وجـود نارسـايي كليوي و كبدي، اين دارو بايد با احتيـاط فـراوان مـصرف شود.
2- به دليل احتمال احتباس مايعات، در بيمـاران مبـتلا به نارسايي احتقاني قلب، ادم و فشارخون بالا، كـم كـاري قلبي و اعتياد به الكل، ايـن دارو بايـد بـا احتيـاط فـراوان استفاده شود.
3- درصورت كاهش حجم مـايع خـارج سـلولي، قبـل از شروع مصرف دارو بيمـار بايـد بـه ميـزان كـافي مايعـات دريافت كند.

4- سلکوسیب به شدت می تواند خطر حمله قلبی و یا سکته مغزی را افزایش دهد . به ویژه اگر به صورت طولانی مدت مصرف شود و یا فرد مصرف کننده ، بیماری قلبی و عروقی داشته باشد و یا بالای 55 سال سن داشته باشد . استفاده از سلکوکسیب قبل از جراحی قلب ممنوع است . در صورتی که از این دارو استفاده می کنید ، قبل از عمل قلب ، به پزشک خود اطلاع دهید .
5- سلکوکسیب می تواند باعث خونریزی معده و روده شود . در صورتی که سن بالایی دارید و یا به زخم معده و روده مبتلا هستید ، قبل از مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید . در صورتی که به سلکوکسیب حساسیت دارید ، نباید ازاین دارو استفاده کنید .
توجه: در دوره مصرف سلکوکسیب ، الکل مصرف نکنید . مصرف الکل در زمان مصرف سلکوکسیب می تواند خطر ابتلا به زخم معده و خونریزی معده را افزایش دهد .
6- در دوره مصرف سلکوکسیب ، از مصرف آسپیرین خودداری کنید. همچنین بسیاری از داروهای سرماخوردگی و مسکن می تواند حاوی آسپرین باشد . مصرف سایر داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی در دوره مصرف این دارو باید زیر نظر پزشک باشد .

در صورتی که هر کدام از شرایط زیر را دارید قبل از مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید :


سلکوکسیب در رده C بارداری قرار دارد و مصرف این دارو در دوران بارداری باید فقط با تجویز پزشک باشد . مصرف سلکوکسیب در سه ماهه آخر بارداری می تواند به جنین آسیب برساند .

این دارو از طریق شیر مادر به بدن نوزاد منتقل می شود و می تواند برای کودک مضر باشد . در صورتی که به نوزاد خود شیر می دهید ، قبل از مصرف سلکوکسیب با پزشک خود مشورت کنید.

اکثر اوقات این دارو در بره مشخصی قرار نمی گیرد و معمولا زمانی که احساس درد می کنید باید از این دارو استفاده کنید ولی اگر پزشک شما ، زمان مشخصی برای مصرف دارو تعیین کرده است و شما مصرف یک وعده از داروی خود را فراموش کرده اید ، به محض یاداوری ، دوز خود را مصرف کنید . اگر به زمان مصرف بعدی نزدیک می شوید ، دوز فراموش شده را رها کنید.

در صورتی که به اشتباه و یا به قصد خودکشی با سلکوکسیب ، مقدار زیادی از این دارو مصرف کرده اید ، سریعا با اورژانس تماس بگیرید . اوردوز و مسمومیت با سلکوکسیب می تواند عوارض جانبی شدیدی در پی داشته باشد و حتی باعث مرگ شود . خودکشی نمایشی با سلکوکسیب روش مناسبی برای جلب توجه نیست .

اگر هر گونه علائم آلرژیکی نسبت به این دارو – شامل کهیر، به دشواری نفس کشیدن، التهاب صورت، لب ها، زبان یا گلو – در خود مشاهده کردید، حتماً به دکتر اطلاع دهید.
در صورتی که علائم مربوط به سکته‌ قلبی یا مغزی – شامل: درد قفسه‌ سینه به طوری که تا قسمت فک و شانه امتداد بیابد، بی‌حسی یا ضعف ناگهانی در یک طرف بدن، لکنت زبان، احساس تنگی نفس – را در خود مشاهده کردید، به اورژانس زنگ بزنید .
اگر موارد زیر را دارید، بلافاصله مصرف دارو را قطع کرده و به دکتر اطلاع دهید:


البته لازم است ذکر شود که ممکن است عوارض جانبی دیگری نیز در صورت استفاده از این دارو رخ دهد. چنانچه موارد دیگری را مشاهده نمودید، به دکتر مراجعه کنید.

در صورتی که از یک داروی ضد افسردگی – مانند: سیتالوپرام، اسیلاتوپرام، فلوکستین (پروزاک)، فلووکسامین، پاروکستین، سرترالین (Zoloft)، ترازودون یا ویولوزدون – استفاده می‌کنید، قبل از مصرف سلبرکس دکتر خود را در جریان قرار دهید. مصرف هر یک از این داروها با داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (از جمله همین داروی سلبرکس) ممکن است باعث شود شما به راحتی دچار کبودی یا خونریزی شوید.

هر دارویی که مصرف می‌کنید یا قصد شروع یا قطع مصرف آن را دارید، با دکتر در میان گذارید؛ خصوصاً داروهای زیر:



در مواردی که سابقه حساسیت شناخته شده به سلکوکسیب یا حساسیت به سولفویدها وجود داشت باشد. هچنین در صورت سابقه بروز حمله آسم، کهیر یا واکنش های حساسیتی دیگر به دنبال مصرف آسپرین یا سایر NSAIDها، کنترل درد بیمارانی که تحت عمل بای پس عروق کرونر (CABG) قرار می گیرند، مصرف این دارو ممنوع می باشد.

1- از آنجائي كه اين دارو باعث وخيم ترشدن كم خـوني ميشود، آزمايشات هماتوكريت و هموگلوبين در بيمـاران تحت درمان توصيه ميشود.
2- قطع مصرف دارو بايد به طور تدريجي صورت گيرد.


همچنین بخوانید:


فواید بی شمار و عوارض قرص آسپیرین (آ. اس .آ)


فواید شگفت انگیز مصرف قرص آرترواستاپ (ArthroStop)

موارد مصرف و عوارض قرص سیپروترون استات (Cyproterone Acetate)



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

مجری طرح پایلوت : انجمن داروسازان اصفهان

تحت نظارت معاونت غذا و دارو

مسئولیت صحت اطلاعات بر عهده داروخانه می باشد

*دریافت دارو فقط بصورت حضوری در محل داروخانه و با نسخه کامل امکان پذیر است*

سلکوکسیب چیست؟
داروهای تسکین دهنده ی درد ضد التهاب مانند سلكوكسيب به ضد درد های NSAIDs معروف هستند .این دارو در تسکین دردهایی نظیر آرتریت (التهاب مفاصل)،دردهاي رماتيسمي، دردهاي ايتخواني و عصبي كاربرد دارد.
این دارو با کاهش التهاب و تسکین درد به بهبود وضعیت بیمار کمک می کند.
سلكوكسيب با مسدود کردن اثر آنزیم سیکلوکسیژناز،منجر به کاهش ساخت ماده ای شیمیایی به پروستاگلاندين در بدن می شود که مسئول ایجاد درد و التهاب در ناحیه ی آسیب دیده می باشند.در نتیجه با مهار آنزیم های سکلوکسیژناز و کاهش تولید پروستاگلاندين،درد و التهاب کاهش می یابد.

عوارض قرص سلکوکسیب 1 چیست

پیش از مصرف سلكوكسيب 
-در صورت بارداری و یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید تا داروی ضدحساسیت مناسب شرایط شما را برایتان تجویز نماید.
_در صورت سابقه ی آسم،حساسیت،زخم معده یا دوازدهه و بیماری های گوارشی(مانند کرون)،بیماری قلبی یا عروقی،لوپوس،مشکلات کبدی،کلیوی ،بیماری پارکینسون ،صرع و سایر موارد به پزشک خود اطلاع دهید.
_در صورتی که سابقه ی فشار خون بالا و يا وجود لخته در عروق را دارید ،پزشک خود را مطلع نمایید.
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجادکند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خوددر اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.
_در صورت سابقه ی حساسیت به داروهای ضد درد (مانند آسپرین ،ايندومتاسين،سلکوکسیب و پوبروفن و)به پزشک خود اطلاع دهید.
-در صورت سابقه ی قند یا کلسترول خون بالا به پزشک خود اطلاع دهید.
-در افراد بالای ۶۵سال و زير ١٨سال این دارو باید احتیاط و تحت نظر پزشک مصرف شود.
-در صورتی كه سيگاری هستيد،به پزشک خود اطلاع دهید.

نحوه ی صحیح مصرف سلكوكسيب 
_در صورت مصرف طولانی مدت ،مقدار و تعداد دفعات مصرف در روز را از پزشک خود بپرسید.نسبت به شرایط، يك تا دو قرص در روز نیاز داشته باشید.
_بهتر است سلكوكسيب را همراه با يك ليوان آب یا پس از یک وعده غذای سبک مصرف نمایید تا عوارض گوارشی ناشی از آن کمتر شود.
-در صورتي كه با بلع كپسول مشكل داريد مي توانيد آن را باز كرده و محتويات را در غذاي نرم،ماست،مارمالاد سيب،موز ومخلوط كرده و ميل كنيد.
-در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو، از مصرف نوبت فراموش شده صرف نظر نمایید و نوبت بعدی را طبق بره مصرف نمایید. به هیچ وجه مقدار دارو در یک نوبت را دوبرابر ننمایید.

توصیه ها
_ممکن است در ابتدای مصرف پزشک شما جهت کاهش احتمال بروز عوارض گوارشی،سلكوكسيب را با مقدار کم تجویز نماید.با این حال در صورتی که نیاز به مصرف طولانی مدت این دارو دارید،پزشک می تواند همراه آن،از دارو های محافظت کننده از معده تجویز نماید تا عوارض کاهش یابد.
_در صورت مصرف طولانی مدت،تحت نظر پزشک خود بمانید تا آزمایشات و معاینات دوره ای لازم ،انجام شود.
-در صورتی که تا دوهفته پس از مصرف این دارو درد شما کاهش یا بهبود نیافت با پزشک خود مشورت نمایید تا داروی مناسب دیگری برایتان تجویز نماید.
_در صورتی که مبتلا به آسم می باشید ،ممکن است علائمی مانند خس خس سینه و مشکل تنفسی در شما با مصرف این دارو تشدید شود.در صورت بروز این عوارض ،این دارو را قطع نمایید و به پزشک خود مراجعه نمایید.
‎- در صورتی که قصد عمل جراحی یا درمان دندانپزشکی را دارید به پزشک خود در مورد مصرف این دارو اطلاع دهید.
عوارض شایع سلکوکسیب :
-در صورت احساس سرگیجه، از رانندگی وانجام کارهایی که نیاز به احتیاط دارند خودداری نمایید.
_علائم گوارشی مانند سوء هاضمه ،سوزش سردل،معده درد و از علائم شایع داروهای NSAIDs می باشد که برای کاهش آنها مصرف دارو پس از غذا توصیه می شود.در صورت ادامه دار شدن این عوارض با پزشک خود مشورت نمایید.
-جهت بهبود اسهال ناشی از مصرف این دارو،مصرف وعده های غذایی ساده و مایعات به مقدار کافی توصیه می شود.
– در صورت بروز سردرد، مایعات به مقدار کافی مصرف نمایید.در صورتیکه سردرد شما ادامه دار شد به پزشک مراجعه کنید.
-در صورت افزایش فشارخون، ورم مچ پا،درد مفصلی و علایم شبیه به آنفولانزا و اختلال در خواب به پزشک خود مراجعه نمایید.
_ در صورت مشکلات تنفسی،و هرگونه علائم حساسیت دارویی (مانند ورم صورت و دهان)به پزشک خود مراجعه نمایید.
_در صورت مشاهده دفع خون یا مدفوع تیره، استفراغ حاوی خون یا شکم درد شدید، مصرف دارو را قطع و به پزشک خود مراجعه نمایید.

خرید قرص کلسیم + منیزیم + زینک نیچرمید از داروخانه اینترنتی دارویاب
خرید کپسول پرفلکس از داروخانه اینترنتی دارویاب

Reference: www.Drugs.com
Reference2: https://www.medscape.com

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *