عوارض قرص سقط جنین در شیردهی

سلام و خسته نباشید, خوردن قرص سقط در دوران شیردهی ,مشکلی دارد توی شیر ترشح میشود؟؟ و برای نوزاد خطر دارد؟؟؟


پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام بله عوارض جانبی دارد نباید از داروهای سقط آور استفاده کنید. قبل از مصرف دارو حتماً با پزشک مشورت کنید. یکی از عوارض آن اسهال در کودک شیرخواره است.


***


ژنریک
Misoprostol

عوارض قرص سقط جنین در شیردهی


اشكال دارويي:


Tablet: 1 ,2mcg

موارد و مقدار مصرف


پيشگيري از زخم‌هاي معده ناشي از NSAID

بزرگسالان: 2 ميكروگرم خوراكي، 4 بار در روز همراه غذا و موقع خواب، در صورت عدم تحمل بيمار 1 ميكروگرم خوراكي، 4 بار در روز.


زخم معده يا دئودنوم

بزرگسالان: 2-1 ميكروگرم خوراكي، 4 بار در روز همراه غذا و موقع خواب به مدت 8-4 هفته.

موارد منع مصرف: بارداري، سابقه حساسيت به پروستاگلاندين‌ها.


عوارض جانبی دارو


اعصاب مرکزي: سردرد.

دستگاه گوارش: درد شكم، يبوست، اسهال، سوءهاضمه، نفخ، تهوع، استفراغ. 

ادراري ـ تناسلي: كرامپ، ديسمنوره، هايپرمنوره، اختلال قاعدگي، خونريزي پس از يائسگي، لكه بيني.


مسموميت و درمان 

تجربه باليني كمي با موارد مصرف بيش از حد دارو وجود دارد. مصرف دوز تجمعي 16 ميكروگرم با عوارض گوارشي خفيفي همراه بوده است. در صورت بروز مسموميت احتمالات حمايتي توصيه مي‌گردد.


تداخل دارويي


اکسی توسین

جذب: دارو سريعاً بعد از مصرف خوراكي جذب مي‌شود.

پخش: كمتر از 9 درصد دارو به پروتئين‌هاي پلاسما اتصال مي‌يابد.

متابوليسم: دارو سريعاً در اثر شكست پيوند استري به متابوليت فعال تبديل و در نهايت در ساير بافت‌ها تحت واكنش اكسيداسيون قرار مي‌گيرد.

دفع: 15 درصد دوز خوراكي دارو در مدفوع وارد مي‌شود. ولي راه اصلي دفع دارو ادرار است. نيمه‌عمر نهايي دارو 4-2 دقيقه است.

سایر اطلاعات
طبقه‌بندي فارماكولوژيك: آنالوگ پروستاگلاندين E1.


طبقه‌بندي درماني: ضد زخم، محافظ مخاط معده.


طبقه‌بندي مصرف در بارداري: رده X


‌هاي تجاري: Cytotec


ملاحظات اختصاصي 

توجه: ميزوپروستول با ميفپريستول اشتباه مي‌شود.

1- از تجويز دارو براي خانم‌ها در سنين باروري تا اطمينان از كاربرد يك روش مناسب جلوگيري از بارداري خودداري كنيد. به بيماران در رابطه با خطرات دارو در صورت شكست روش جلوگيري از بارداري به صورت شفاهي و كتبي اطلاع‌رساني نماييد.

دارو بايد در صورت منفي شدن تست بارداري در عرض 2 هفته قبل از شروع دارو درماني و در روز دوم يا سوم پس از قاعدگي طبيعي مصرف شود.

2- عوامل خطر جهت پارگي رحم عبارتند از: ايام پاياني بارداري، مصرف دوز بالا از دارو، سابقه سزارين، جراحي رحم يا 5 و يا بيش از 5 بار سابقه بارداري.

3- اسهال معمولاً وابسته به دوز بوده و در عرض 2 هفته اول درمان به وجود مي‌آيد.

با مصرف دارو بعد از غذا و موقع خواب و اجتناب از مصرف آنتاسيدهاي حاوي منيزيم مي‌توان احتمال بروز آن را كاهش داد.


نكات قابل توصيه به بيمار 

1- به بيمار توصيه نماييد مصرف دارو را به ديگران پيشنهاد ندهد.

2- به بيمار اطلاع دهيد مصرف دارو در خانم‌هاي باردار باعث سقط مي‌شود.

3- بيمار بايد دارو را براساس دستور پزشك مصرف نمايد.

مصرف در كودكان: ايمني دارو در كودكان به اثبات نرسيده است.

عوارض قرص سقط جنین در شیردهی

مصرف در شيردهي: در زمان مصرف دارو به دليل احتمال بروز اسهال در نوزاد در شيردهي توصيه نمي‌شود.

مصرف در بارداري: خانم‌هاي باردار نبايد از ميزوپروستول استفاده نمايند چون باعث سقط می شود. 


توجهات بالینی میزوپروستول

اگر میزوپروستول را برای جلوگیری از زخم معده استفاده می کنید معمولا از طریق اورال و 4 بار در روز، بعد غذا و قبل از خواب استفاده می شود.

 دارو را همیشه در زمان مشخصی از روز استفاده کنید.

 از مصرف آنتی اسید های حاوی منیزم به همراه میزوپروستول خوداری کنید. (به علت وخیم تر شدن اسهال بیمار)

 نباید از الکل و سایر داروها در طی درمان استفاده شود.

 تنها زمانی می توانید میزوپروستول را بدون راهنمایی پزشک برای سقط جنین استفاده کنید که هیچ بیماری جدی نداشته باشید. (مانند آنمی شدید به علت احتمال خونریزی شدید)

 اين دارو نباید از هفته 9 یا بارداری برای سقط جنین استفاده شود. (63 روز بعد از اولین روز از آخرین دوره قاعدگی)

 میزوپروستول هرگز نباید در خانمی که IUD دارد استفاده شود.

 میزوپروستول هرگز نباید در بارداری های خارج رحمی استفاده شود.

 تنها زمانی می توانید خودتان از این دارو استفاده کنید که انتقال به بیمارستان در ظرف مدت زمان کم امکان پذیر باشد.

 در صورت خونریزی شدید و تب حتما به پزشک مراجعه کنید.

 این دارو را 2 یا 3 روز بعد از دوره قاعدگی نرمال شروع کنید.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید. نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

در خبره از من بپرس عضو شوید

آفتاب و پوست

محافظت در برابر آفتاب

استفاده از برنزه کننده برای داشتن پوستی زیبا

عوارض قرص سقط جنین در شیردهی

رطوبت پوست و مرطوب کننده ها

ناخن ها

ساختمان مو و اصول مراقبت از آن

خالکوبی و تاتو

کرم ها و امولسیون های برای تمیز کردن پوست صورت

پاکسازی پوست

اخبار و اطلاعات را در خود دریافت نمائید!

کپی رایت © 217 از من بپرس. تمامی حقوق متعلق به از من بپرس می باشد.

توجهدو ھهفتھه بعد از سقط جنین، تست حاملگی بھه دلیل وجود ھهورمونھها در بدن ھهمچنان مثبت خواھهد بود. اگر ھهمچنان بعد از مصرف قرص علائم حاملگی (حساسیت بھه لمس پستان، تھهوع، خستگی، و غیره) را احساس میکنید، بھه پزشک مراجعه کنید

در ھهنگام سقط جنین، علائم فوق طبیعی است. ھهشیار باشید. در زیر برخی از علائمی کھه نشان میدھهند ممکن است در معرض خطر عوارض باشید آمده است

مقدار خونریزی شدیداگر در ھهر ساعت و بھه مدت 2 ساعت پشت سر ھهم بعد از اینکھه فکر کردید سقط را انجام داده اید، 2 نوار بھهداشتی عادی کاملاً خیس شد، خونریزی بسیار شدید محسوب میشود. اگر خونریزی در این حد بود، باید خواستار کمک پزشکی شوید. خیس شدن بھه این معنی است کھه نوار بھهداشتی بھه طور کامل، از جلو به عقب، طرفین و پشت و رو با خون خیس شود

درد شدیداگر درد آنقدردرد آنقدر شدید است کھه حتی با خوردن ایبوپروفن بھهتر نمیشود، کمک پزشکی بگیرید. این نوع درد شدید ممکن است بھه این معنی باشد کھه ممکن است دچار عوارض مربوط بھه بارداری شده باشید. دردی کھه با مصرف ایبوپروفن برطرف نشود نشانھه خطرناکی است. پیشنھهاد میکنیم ھهر زن بارداری که درد احساس میکند خواستار مراقبت پزشکی شود

احساس ناخوشی شدیددر روزی کھه میزوپروستول مصرف میکنید، ممکن است تب، حالت تھهوع و استفراغ داشتھه باشید. این مسئلھه طبیعی است. ھهر روز کھه از مصرف قرص سقط جنین میگذرد باید احساس کنید حالتان بھهتر میشود. نباید احساس ناخوشی کنید. اگر ھهر روز که از مصرف میزوپروستول میگذرد احساس ناخوشی بیشتری داشتید، باید مراقبت پزشکی دریافت کنید

عوارض قرص سقط جنین در شیردهی

If you are in need of medication abortion, you may be able to acquire abortion pills from your doctor or a midwife. If you have any questions or if you wish to purchase pills online, contact the following organization websites who offer abortion pills by mail courier:

عوارض قرص سقط جنین در شیردهی

توپ تاپ

هتل های شیراز

رزرو هتل

بلیط هواپیما چارتر

سقط جنین عمدی يكی از رايج‌ترين اعمال پزشكی در سراسر جهان است. در دنیا يك‌ سوم بارداری ها ناخواسته اتفاق می افتد و از اين تعداد دو پنجم بانوان تصميم می گيرند سقط عمد انجام دهند. البته اين عمل در برخی كشورها قانونی و در برخی ديگر غير قانونی است، اما حتی غير قانونی بودن آن نیز تاثيری در کاهش سقط جنین عمدی نداشته است. از هر 46 ميليون سقط عمدی كه سالانه در سراسر جهان انجام می شود 2 ميليون مربوط به كشورهايی است كه در آن سقط غيرقانونی است.

در حال حاضر 25 درصد جمعيت جهان در 54 كشوری (آفريقا، آمريكای لاتين و آسيا) ساكن هستند. در این کشورها بر اساس قوانين سخت، سقط عمد تنها زمانی جايز است كه جان مادر در خطر باشد.

در این کشورها بانوان مجبورند به روش‌هايی غير از روش‌های پزشكی معمول روی بياورند، در نتیجه در هر 9 دقيقه یک خانم در اثر عوارض ناشی از سقط پر خطر جان می بازد.

 

عوارض قرص سقط جنین در شیردهی

گر چه قانونی شدن سقط عمد می تواند جلوی مرگ و مير ناشی از آن را بگيرد اما به هر حال این عمل به خودی خود عوارض بسياری دارد كه به برخی از آنها اشاره می كنيم. 

 

1- خون ريزی شايع‌ ترين عارضه جانبی سقط جنين است. گر چه خون ريزی بعد از سقط طبيعی محسوب می شود، اما گاهی در اثر سوراخ شدن رحم يا دهانه رحم خون ريزی بسيار شديد می‌ شود به نحوی که تنها به كمك جراحی و انتقال خون می توان از مرگ‌ مادر پيشگيری كرد.

2- بروز عفونت بعد از سقط جنین مساله‌ای رايج است. گاهی به دلیل سقط ناقص و باقی ماندن قسمت‌ هايی از جنين یا ابزار جراحی در رحم اين اتفاق رخ می دهد. استفاده از قرص‌های سقط‌ كننده نيز می تواند باعث عفونت كلی بدن شود. اين نوع از عفونت بسيار خطرناك بوده و عامل مرگ مادر است.

3- در صورتی كه سقط جنين با بيهوشی عمومی همراه باشد ممكن است باعث تشنج و حمله قلبی شود. در اين شرايط خطر عوارض ديگر نيز افزايش می يابد.

4- گاهی در طول روند سقط، دهانه و گردنه رحم به شدت آسيب می بيند. استفاده از برخی ابزارها عامل زخم، پارگی و آسيب‌های دهانه رحم است كه منجر به خونريزی و عفونت می شود.

5- در برخی شرایط در اثر استفاده از دستگاه‌های مكنده، زخم‌های دائمی روی جداره رحم ايجاد می شود.

6- گاهی در اثر سقط جنين و استفاده از ابزار جراحی، رحم به شدت صدمه می بيند به طوری كه لازم است تا با كمك جراحی رحم را كاملاً خارج كنند.

7- سقط جنين عمدی در برخی موارد باعث آسيب‌ ديدگی ساير ارگان‌ ها از جمله روده و مثانه نیز می شود.

 

1- ناباروری نيمی از ناباروری ها به علت سقط جنين است. دليل این موضوع می تواند عفونت لوله‌های فالوپ، چسبندگی رحم به دليل ايجاد زخم پس از كورتاژ يا باز شدن بيش‌ از حد دهانه رحم باشد. نوجوانان و بانوانی كه برای نخستين مرتبه باردار می شوند و سقط انجام می دهند بيش از سايرين در معرض ناباروری قرار می گيرند به نحوی كه حتی گاهی ناباروری دائمی می شود.

2- بارداری خارج رحمی سقط جنين عمدی خطر ابتلا به بارداری خارج رحمی را در بارداری های بعدی افزايش می دهد به نحوی كه گاهی برای نجات جان مادر انجام عمل جراحی ضروری خواهد بود. آمار نشان می‌دهد طی 2 سال اخير و به دنبال افزايش ميزان سقط‌های عمدی جنين، تعداد بارداری های خارج رحمی نيز در كشورهای صنعتی 3-2 برابر شده است. اين موضوع خود يكی از دلايل مرگ و مير مادران در 3 ماهه نخست يا ناباروری دائمی در آنهاست. طبق مطالعات انجام گرفته، جراحی رحم و لوله‌های رحمی (در پی سقط عمدی جنين) از جمله مواردی است كه احتمال خطرات جانی را افزایش می‌دهد.

3- زايمان زودرس  متخصصان می‌گویند: به دنبال يك سقط عمد جنین، احتمال زايمان پيش از موعد يا سقط غيرعمدی افزايش می يابد و دليل آن آسيبی است كه به رحم وارد آمده است.

4- بی نظمی در قاعدگی، افزايش ترشحات رحمی، روابط دردناك جنسی، عفونت‌های رحمی كه معمولاً عامل خونريزی و دردهای شديد هستند، سوراخ شدن قسمت پايينی رحم يا مثانه يا روده، تهوع، استفراغ، خستگی های مداوم،‌دردهای شكمی، سرگيجه، سردردهای مداوم، حساسيت شديد پستان‌ها، خونريزی های قطع نشدنی و از جمله عوارضی هستند كه حتی بعد از انجام موفق سقط عمد،همچنان ادامه می‌ یابند.

5- مرگ بررسی ها نشان داده حتی در سقط قانونی و به كمك روش‌های پزشكی نیز احتمال مرگ 2 برابر زمانی است كه مادر زايمان طبيعی انجام می دهد.

 

سقط عمدی جنين باعث آسيب‌های روانی می شود. بلافاصله بعد از سقط، فرد احساس می كند از بار و فشار مسئولیتی بزرگ رها شده‌اند، اما اين‌طور نيست. این چنین افرادی در ابتدا دچار وضعيتی می شود كه در پزشكی اصطلاحا به آن ” انكار ” می گويند.

اين حالت در برخی كوتاه و در برخی برای طولانی مدت ادامه دارد و گاهی حتی پس از گذشت 1 سال همچنان ادامه می‌یابد. اکثر بانوان معمولا برای فرار از درد عاطفی و مجازات خود تصميم می گيرند خود را به فعاليتی سرگرم كنند و برای رهايی از احساس گناه، شرم و اضطراب اقدام‌های نيكوكارانه و خيرانه انجام می‌دهند. اما گاهی به نوشيدن الكل يا كشيدن مواد مخدر يا جدايی از همسر منجر می‌شود.

 

از جمله دیگر عوارض روانی بعد از سقط می توان به موارد زير اشاره كرد:

در صورت تشديد عوارض روانی، ممكن است فرد به خودكشی دست زده يا مرتبا دچار فلش‌ بك به آغاز روند سقط شود. گاهی نيز فرد معتاد به الكل يا سوء مصرف مواد مخدر می شود يا اختلال عملكرد جنسی پيدا می كند. كمبود خواب و اختلالات غذاخوردن نيز از ديگر عوارض مربوط به سقط جنين است.

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع: سميه مقصودعلی

سقط جنین

سقط جنین

سقط جنین

سقط جنین

سقط جنین

دانشه جنین

سقط جنین

این بخش در حال طراحی می باشد

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *