عوارض قرص سرترالین در دوران شیردهی

صفحه درخواستی شما وجود ندارد!

در سایت دکتر همه تلاش می شود تا با فراهم نمودن اطلاعات به روز، صحیح و کارشناسانه در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماریها و برطرف کردن تصورات نادرست به بالا بردن سطح سلامت کشور کمک کنیم.

تمامی حقوق این وب سایت برای دکترهمه مرجع بهداشت درمان، سلامت و تغذیه محفوظ است.

Powered and Protected by FIP-CO

عوارض قرص سرترالین در دوران شیردهی

کاربری ندارید! ثبت کنید

زنان در دوران باروري با خطر افسردگي روبرو هستند. نه درصد زنان در دوران بارداري و %13 آنان پس از زايمان اختلال افسردگي اساسي را تجربه مي کنند. در زنان با سابقه افسردگي خطر ابتلا به افسردگي اساسي در دوران پس از زايمان تا %25 افزايش مي يابد. درمان افسردگي در دوران بارداري شامل روشهاي غير دارويي، دارويي و الکتروشوک درماني مي باشد. کاربرد درمان دارويي در زنان باردار و شيرده نياز به توجه ويژه دارد. درمان افسردگي بر پايه شدت بيماري زمينه اي، سابقه پاسخ به درمان و ترجيح بيمار انجام مي شود. زناني که نخستين دوره افسردگي خود را با شدت خفيف تا متوسط در دوران بارداري تجربه مي کنند، مي توانند از روشهاي غير دارويي سودبرند. زنان با افسردگي شديد نياز به درمان دارويي دارند و پزشک بايد به ايمني داروها در اين دوران توجه نمايد. داده هاي زيادي در زمينه ايمن بودن سرترالين، سيتالوپرام و احتمالا فلئوکزتين در اين دوران به عنوان درمان هاي خط اول وجود دارد. تريميپرامين، نور تريپ تيلين و بوپروپيون نيز مي توانند در اين زمينه سودمند باشند. داده هاي نوين در باره افزايش ايمني مصرف داروهاي جديد تر از جمله ونلا فاکسين نيز رو به افزايش هستند. سرترالين درمان ايده آل در دوران شيردهي در زنان افسرده پس از زايمان است. بوپروپيون براي زنان افسرده آنرژيک و در زنان با اختلال چشمگير در خواب و ضد افسردگي هاي چند حلقه اي مي توانند گزينه هاي مناسب تري باشند.

تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

عوارض قرص سرترالین در دوران شیردهی

تلفن و 442651 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

عوارض قرص سرترالین در دوران شیردهی

در مورد تب هموراژیک کریمه کنگو چه می دانید؟ تب همولارژیک ویروسی (VHF) یک بیماری ناشی از ویروس های متعلق به چندیدن مجموعه مجزا است. تاثیر این بیماری

آیا می دانستید که بیخوابی مشکلی رایج است که بیش از ۸۰ درصد از زنان در طول بارداری به آن مبتلا می شوند؟ بی خوابی به علت تغییرات

زغال فعال نوع متخلخلی از زغال با سطح بسیار بزرگی است که با بسیاری از سموم واکنش می دهد. زغال فعال در ابتدا به عنوان درمانی در برابر

سندرم کلیپل ترنونه چیست؟ در مورد عوارض این بیماری چه اطلاعاتی دارید؟ این سندرم شرایطی نادر و منحصر به فرد است که بر رشد رگ های خونی، باف

در مورد کیست کلیه چه می دانید؟ افرادی که به این نوع کیست ها مبتلا هستند، در خطر چه عوارض و مشکلاتی هستند. کیست کلیه (کیست های کلیوی)

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

 قرص سرترالین برای درمان برخی بیماری های روحی مانند افسردگی و اختلال هراس تجویز می شود که در ادامه هر آنچه لازم است در مورد قرص سرترالین و عوارض سرترالین بیان می شود.

اسامی تجاری : زولوفت Zoloft ژنریک :  Sertralineسرترالین Sertraline HCL زولوفت zoloft برای درمان افسردگی، حملات هراس، اختلال وسواس فکری، اختلال استرس پس از سانحه، اختلال اضطراب اجتماعی و حالت شدید سندروم پیش از قاعدگی تجویز می شود.سرترالین به بهبود خلق و خو، خواب، اشتها و سطح انرژی و به بهبود علاقه فرد به زندگی روزمره کمک می کند. سرترالین در کاهش ترس، اضطراب، افکار ناخواسته و تعداد حملات هراس نیز موثر است. همچنین سرترالین نیاز به تکرار برخی فعالیت ها مانند شستن دست ها، شمردن و چک کردن اطراف را کاهش می دهد. سرترالین یک داروی مهار کننده بازجذب انتخابی سروتونین SSRI است و با بازگرداندن تعادل برخی مواد طبیعی مانند سروتونین در مغز اثر بخشی دارد.

ابتدا راهنمای مصرف دارو را با دقت مطالعه کنید و هر بار که دارو را خریداری می کنید، دوباره راهنمای مصرف دارو را بخوانید. اگر در مورد این دارو سوالی دارید از پزشک خود بپرسید. داروی سرترالین خوراکی است و باید طبق دستور پزشک مصرف شود،معمولا یک بار در صبح یا شب مصرف می شود. قرص سرترالین همراه با غذا یا بدون غذا  مصرف می شود و کپسول سرترالین معمولا با غذا بعد از صبحانه یا بعد از شام مصرف می شود.اگر سرترالین را برای سندروم پیش از قاعدگی مصرف می کنید، پزشک به شما توصیه می کند دو هفته قبل از شروع پریود مصرف سرترالین را آغاز کنید و تا پریود شدن آن را ادامه دهید.میزان مصرف دارو بر اساس شرایط پزشکی فرد و واکنش بدن وی به درمان تعیین می شود. برای کاهش خطر عوارض جانبی دارو پزشک توصیه می کند مصرف دارو را به میزان کم آغاز کرده و به تدریج میزان آن را افزایش دهید. دستورات پزشک را به دقت دنبال کنید و دارو را به طور منظم مصرف کنید تا بیشترین فایده را از آن ببرید. لازم است دوره مصرف داروی سرترالین را کامل کنید، حتی اگر حس می کنید حالتان خوب شده است. مصرف سرترالین را بدون مشورت با پزشک متوقف نکنید. توقف ناگهانی دارو باعث می شود برخی شرایط بدتر شوند. به علاوه ممکن است علائمی مانند نوسانات خلقی، سردرد، خستگی، تغییر در الگوی خواب و احساسی شبیه به شوک الکتریکی بروز کند.میزان مصرف دارو باید به تدریج کاهش پیدا کند تا خطر بروز عوارض جانبی کمتر شود. هر گونه بدتر شدن علائم یا نشانه های جدید را به پزشک اطلاع دهید. اگر بیماری یا مشکل شما ادامه پیدا کرده یا بدتر شد به پزشک اطلاع دهید.

برخی عوارض احتمالی سرترالین عبارتند از:

عوارض قرص سرترالین در دوران شیردهی

اگر هر یک از این عوارض ادامه پیدا کرده یا بدتر شدند، به پزشک اطلاع دهید. به یاد داشته باشید که پزشک با بررسی مزیت ها و عوارض جانبی هر دارو آن را تجویز می کند. بسیاری از مصرف کنندگان داروی سرترالین هیچ عارضه جانبی در خود مشاهده نمی کنند.

در صورت مشاهده این عوارض جانبی جدی و کمیاب حتما به پزشک اطلاع دهید:

سرترالین باعث افزایش سروتونین می شود و به ندرت باعث بروز شرایطی جدی به سندروم سروتونین می شود. اگر داروهای دیگری که سروتونین را افزایش می دهند، مصرف کنید، خطر بروز این مشکل می شود. بنابراین قبل از شروع مصرف سرترالین لیست تمام داروهایی که مصرف می کنید را به پزشک اطلاع دهید. در صورت مشاهده هر یک از این علائم بلافاصله به پزشک اطلاع دهید:

به ندرت پیش می آید که مردان در اثر مصرف سرترالین دچار نعوظ دردناک یا طولانی مدت شوند، نعوظی که  ساعت یا طول می کشد. در صورت بروز این عارضه مصرف سرترالین را متوقف کرده و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. واکنش حساسیتی به سرترالین به ندرت رخ می دهد. با این حال در صورت مشاهده علائم واکنش حساسیتی به پزشک مراجعه کنید. علائم واکنش حساسیتی عبارتند از:

موارد ذکر شده لیست کامل عوارض جانبی سرترالین نیستند. در صورت مشاهده هر گونه عارضه دیگر به پزشک مراجعه کنید.

قبل از شروع مصرف سرترالین اگر به این دارو یا هر داروی دیگری حساسیت دارید، به پزشک اطلاع دهید. سرترالین ممکن است دارای ترکیبات غیر فعال باشد که منجر به بروز واکنش های حساسیتی یا دیگر مشکلات می شوند. برای جزئیات با پزشک مشورت کنید. قبل از شروع مصرف سرترالین سوابق پزشکی خود و خانواده تان را به اطلاع پزشک برسانید، به ویژه اگر دچار هر یک از موارد زیر بوده اید:

سرترالین باعث خواب آلودگی و سرگیجه می شود. الکل و ماری جوانا خواب آلودگی و سرگیجه را تشدید می کند. در زمان مصرف این دارو از رانندگی، کار با ماشین آلات حساس و یا هر کاری که نیاز به هوشیاری دارد اجتناب کنید. در زمان مصرف سرترالین از نوشیدن الکل جدا خودداری کنید. قبل از انجام هر گونه جراحی به پزشک یا دندانپزشک خود اطلاع دهید که در حال مصرف داروی سرترالین هستید. سالمندان ممکن است نسبت به عوارض سرترالین، به ویژه خونریزی یا عدم تعادل، حساس تر هستند. به علاوه سالمندان ممکن است دچار نوعی عدم تعادل در نمک شوند که هیپوناترمی hyponatremia یده می شود.کودکان نیز به برخی عوارض سرترالین حساس تر هستند، به ویژه کم شدن اشتها و کاهش وزن.وزن و قد کودکانی که از سرترالین مصرف می کنند باید به طور منظم چک شوند.

در دوران بارداری دارو تنها در صورت نیاز مصرف شود. سرترالین به نوزاد متولد نشده آسیب می زند. به علاوه مصرف سرترالین در سه ماهه آخر بارداری باعث بروز علائم ترک در نوزاد می شود، علائمی مانند مشکل تنفسی، مشکل در تغذیه، تشنج، گرفتگی عضلانی و گریه مداوم. در صورت مشاهده هر یک از این علائم در نوزاد خود به پزشک مراجعه کنید. از آنجایی که عدم درمان مشکلات روحی (مانند افسردگی، حمله هراس و اختلال وسواس فکری)می تواند شرایط جدی باشد، بدون مشورت و دستور پزشک مصرف دارو را متوقف نکنید. اگر قصد باردار شدن دارید یا تصور می کنید در زمان مصرف سرترالین باردار شده اید، بلافاصله به پزشک اطلاع دهید.

داروی سرترالین وارد شیر مادر می شود. بنابراین در دوران شیردهی قبل از شروع مصرف سرترالین با پزشک مشورت کنید.

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

شب قبل از اهدای خون از خوردن غذاهای چرب خودداری کنید زیرا با خوردن غذاهای چرب، چربی‌های دریافتی وارد خون می‌شود و نتیجه آزمایش‌هایی که با آنها فاکتورهای بیماری‌های عفونی سنجیده می‌شوند، تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد

از خوراکی ها می‌توان برای کاهش قند خون استفاده كرد. این سه خوراکی در کاهش فشار خون بسیار موثر هستند

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

{% o.Featured[].body %}

«مادرشو» با افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی متناسب، به زنان این سرزمین کمک می‌کند تا برای سلامت جسمی، روحی و باروری خود تلاش کنند و سلامت جنین و فرزندشان را حفظ کنند. با پیوستن به خانوادۀ مادرشو، اطلاعات متناسب با وضعیت سلامت شما در اختیارتان قرار می‌گیرد.

اگرچه مصرف برخی از داروها در دوران شیردهی بی‌خطر است، اما داروها تا حدی به شیر مادر راه پیدا می‌کند و حتی ممکن است در تولید شیر تأثیر بگذارد. مقدار دارویی که وارد شیر مادر می‌شود و چگونگی تأثیر آن در کودک به عواملی مثل نوع دارو، مقدار و طریقۀ مصرف آن ارتباط دارد. اسهال، استفراغ، خواب‌آلودگی یا تحریک‌پذیری غیرمعمول در نوزادان، برخی از عوارض جانبی قرارگیری در معرض داروهاست. همچنین برخی داروها می‌تواند تولید شیر را کاهش دهد یا منجر به افزایش وزن تناسب در کودک شود. بنابراین لازم است قبل از مصرف هر نوع داروی تجویزی یا بدون نسخه‌، حتماً و یقیناً با پزشک خود صحبت کنید. در این مطلب می‌توانید با برخی از داروهای ایمن و بی‌خطر در دوران شیردهی، داروهای کم‌خطر و داروهای خطرناک در دوران شیردهی آشنا شوید.

مصرف داروهای زیر در مقادیر استاندارد و معمول، در دوران شیردهی بی‌خطر خواهد بود. اما باز هم لازم است حتماً از پزشکتان در مورد مصرف آنها سؤال کنید و بدون دستور و تجویز پزشکی از مصرفشان خودداری کنید:

اطلاعات کمی در مورد چگونگی تأثیرگذاری این داروها در نوزادی که با شیر مادر تغذیه می‌شود وجود دارد، اما به احتمال زیاد مصرف آنها در مقادیر و دزهای معمول ایمن است و هر گونه عوارض جانبی احتمالاً خفیف خواهد بود. در موارد نادر نیز ممکن است نوزاد واکنش آلرژیکی به دارو نشان دهد. در هر صورت، حتماً لازم است قبل از استفاده از آنها با پزشکتان مشورت کنید. این داروها شامل موارد زیر است:

عوارض قرص سرترالین در دوران شیردهی

طی دوران شیردهی، در مصرف داروهای زیر احتیاط کنید و هرگز بدون تأیید پزشک آنها را مصرف نکنید، به ویژه اگر در حال شیردهی به یک نوزاد زودرس هستید:

برخی داروها برای مصرف در دوران شیردهی خطرناک است. اگر باید داروی خاصی را مصرف کنید، ممکن است قادر به شیردهی نباشید یا ممکن است مجبور باشید شیردهی را به ‌طور موقت متوقف کنید. از پزشک یا ماما در مورد چگونگی حفظ میزان تولید شیر خود تا آمادگی دوبارۀ برای شیردهی سؤال کنید. برخی از این داروهای خطرناک که لازم است از مصرف آنها در دوران خودداری کنید شامل موارد زیر است:

همچنین لازم است بدانید که مصرف هر نوعی از مواد مخدر در دوران شیردهی، به خصوص کوکائین و مشتقات آن برای نوزاد یا کودک شیرخوارتان بسیار خطرناک است و در مورد مصرف داروهای ترک اعتیاد در دوران شیردهی نیز، حتماً لازم است با پزشکتان مشورت کنید.

بسیاری از چیزهایی که می‌خورید، می‌تواند از طریق خون وارد شیر شود و به نوزادتان برسد. یکی از مواردی که در رابطه با داروها لازم است در دوران شیردهی

مواد شیمیایی زیست‌محیطی مثل آفت‌کش‌ها، حشره‌کش‌ها و دیگر مواد شیمیایی که از طریق مواد غذایی و دیگر موارد وارد بدن می‌شود، می‌تواند به شیر مادر راه

برخی از زنانی که سیگارشان را در دوران بارداری ترک می‌کنند یا مصرف قلیان را کنار می‌گذارند، پس از زایمان دوباره این عادت را شروع می‌کنند. اگر سیگار

تیم و هیئت علمی مادرشو تلاش می‌کند تا تمام مطالب کیفیت بالایی داشته باشد. اما حفظ این کیفیت بدون داشتن نظرات اصلاحی شما کاربر عزیز امکان‌پذیر نیست. بنابراین اگر ایرادی در مطلب بالا می‌بینید یا فکرمی‌کنید این مقاله مناسب نیست، نظرتان را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید.

مطالب این سایت جایگزین تشخیص، تجویز و درمان نیست. برای اطلاعات به شرایط استفاده مراجعه فرمایید.

© بازنشر و استفاده از مطالب مادرشو تنها برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع (و لینک مستقیم به مطلب در صورت استفاده آنلاین) بلامانع است. کليۀ حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش‌بنیان راهکارهای سلامتی پدیدار است.

بارداری 
تعیین جنسیت جنین
دوران بارداری
هفته شانزدهم بارداری
روش نزديكي براي پسردار شدن
هفته نوزدهم بارداری
علائم بارداری پسر در ماه اول
تغذیه در دوران بارداری
تغذیه دوران بارداری
ماه اول بارداری
بهترین زمان بارداری
ماه سوم بارداری
هفته 16 بارداری
هفته 19 بارداری
زن حامله در خواب
هفته 16 بارداری و تشخیص جنسیت
جنین در سه ماهگی
تغذیه دوران بارداری سه ماهه اول
رابطه جنسی در بارداری
مراقبت های بارداری
تغذیه بارداری
تعیین جنسیت در هفته نهم بارداری
تغذیه در بارداری
دیابت بارداری و رژیم غذایی
غذاهای مفید در دوران بارداری
غذاهای دوران بارداری
مراقبت بارداری
مراقبت های زمان بارداری
اولین سونوگرافی در بارداری
اولین سونوگرافی در بارداری

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *