عوارض قرص دگزامتازون وسیپروهپتادین

مسئله‌ی مهم آن است که هرگز از سؤال‌کردن دست برندارید. برای هر حس کنجکاوی، یک پاسخ وجود دارد.

نمی دانید؟! بپرسید!

می دانید؟! پاسخ دهید!

برگرفته از : http://www.dietkazemi.ir/ (پروانه کاظمی)

همه خبرهالیست خبرگزاری هااخبار پرسشکده

عوارض قرص دگزامتازون وسیپروهپتادین

لیست کامل

© Porseshkadeh.com

قرص سیپروهپتادین یک داروی ضد حساسیت هست که یکی از عوارض آن چاقی می باشد. بنابر این ممکن است فرد دچار مشکلات دیگر یا سایر عوارض این دارو هم بشود.

اگر لاغر هستید و کم غذا یک دلیل منطقی برای آن وجود دارد. ضمن اینکه اثرات داروی سیپروهپتادین موقت می باشد و به محض قطع شدن وزن دریافت شده بر میگردد. در زیر به سایر مشخصات این دارو توجه کنید. این اطلاعات از سایت داروسازی امین تهیه شده است.


سيپروهپتادين براي درمان آلرژي ناشي از تب يونجه، كهير و كهير غول آسا، كهير ناشي از سرما و ميگرن استفاده شده است.عوارض قرص دگزامتازون وسیپروهپتادین


اين دارو آنتاگونيست گيرنده هاي H1 و سروتونيني می باشد.


سيپروهپتادين به خوبي از دستگاه گوارش جذب میگردد. اثر آن 6-15 دقيقه پس از مصرف خوراكي ظاهر می گردد. دفع آن كليوي و اغلب به صورت متابوليت طي 24 ساعت صورت ميگيرد.




عوارض شايع اين دارو خشكي دهان، تاري ديد،خواب آلودگي، غليظ شدن ترشحات نايژه و افزايش وزن مي باشند.


مصرف همزمان قرص سیپروهپتادین با مضعف هاي CNS ممكن است اثرات مضعف آن را افزايش دهد. استفاده همزمان اين دارو با داروهاي آنتي كلينرژيك اثرات جانبي آن را تشديد میکند. مصرف همزمان داروهاي سمي براي گوش مانند ساليسيلات ها و وانكومايسين با اين دارو ممكن است اثر سمي آنها بر گوش از جمله وزوز گوش و سرگيجه را بپوشاند.



بزرگسالان: در درمان آلرژي مقدار 4 ميليگرم 4-3 بار در روز و حداكثــر mg/day 32 مصرف میشود. در ميگرن 4 ميليگرم تجويز كه درصورت نياز پس از نيم ساعت تكرار می شود. مقدار مصرف نگهدارنده آن 4 ميليگرم هر 6-4 ساعت است.

كودكان:در كودكان 6-2 سال، 2 ميليگرم 3-2 بار در روز و حداكثرmg/day 12 مصرف می شود.


کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.



تهیه و گردآوری مجله دلگرم


جهان باورصاد


پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *