عوارض قرص بتاهیستین چیست


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مرکز همکار کاکرین ایران می باشد.

طراحی و بره نویسی : یکتاوب افزار شرق

عوارض قرص بتاهیستین چیست

© 219 All Rights Reserved | Cochrane Iran Associate Centre

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

در این مطلب به طور جامع در مورد قرص بتاهیستین صحبت می کنیم. همچنین موارد مصرف، نحوه مصرف، موارد منع مصرف، عوارض جانبی و شرایط نگهداری این دارو را نیز مورد بررسی قرار می دهیم.

بتا سرک یا بتاهیستین (Betahistine) از خانواده هیستامین می باشد که در سال 197 برای کاهش علائم و درمان بیماری منییر وارد بازار شد. در بیماری منییر مایع گوش میانی افزایش می یابد و قرص بتاهیستین در بهبود عوارض و مشکلات این وضعیت به شخص کمک می کند. در ادامه به این موضوع می پردازیم.

همان طور که گفتیم قرص بتاهیستین برای تسکین علائم بیماری منییر تجویز می شود. در این بیماری مایع گوش میانی زیاد شده و پیام هایی که از اعصاب داخل گوش جهت وضعیت تعادل بدن، به مغز فرستاده می شوند، دچار تداخل شده به طوری که پیام ها و یا کمتر فرستاده می شوند. بدین ترتیب شخص دچار مشکلاتی مثل وزوز گوش، کاهش شنوایی، سرگیجه و می شود. این علائم ممکن است تا چندین ماه بروز نکنند و یا به صورت دوره ای بروز و چندین ساعت هم طول بکشد تا رفع شود.

عوارض قرص بتاهیستین چیست

مکانیسم این قرص به این صورت است که در خون رسانی گوش درونی تغییراتی ایجاد می کند که این تغییرات منجر به بهبود علائم و درمان بیماری منییر می شوند.

قبل از مصرف داروی بتاهیستین, اگر هر کدام از موارد زیر را داشتید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

هر دارویی علاوه بر اینکه سودمند است عوارضی هم دارد. این عوارض در هر فردی متفاوت است و به یک شکل بروز نمی کند. در صورت بروز این عوارض و غیر قابل تحمل بودن آن هرچه سریعتر به پزشک خود اطلاع دهید.

با مصرف قرص بتاهیستین عوارضی مثل خشک شدن دهان، تار شدن دید، بی خوابی، سردرد، خستگی، داشتن حالت تهوع و استفراغ، ایجاد درد در معده بعد از خوردن غذا، ورم کردن لب ها و صورت، داشتن تنگی نفس، افسردگی که به ندرت پیش می آید، بثورات جلدی مثل خشک شدن، خارش و پیدایش جوش های ریز پوستی (راش پوستی)  ممکن است ایجاد شود.

این دارو موجب خواب آلودگی نمی شود ولی چنانچه دچار این حالت شدید از انجام دادن کارهایی که به هوشیاری نیاز دارد مثل رانندگی کردن، بپرهیزید.

قرص بتاهیستین را در جای خنک، خشک و به دور از نور آفتاب نگهداری کنید. دمای مناسب برای نگهداری این دارو ۲۵ درجه سانتی گراد یا همان دمای اتاق می باشد. از مصرف دارویی که تاریخ انقضای آن گذشته، اجتناب کنید.

منبع : آرگا










قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز


نشانی شما منتشر نخواهد شد.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

بتاهیستین چیست؟
بتاهیستین برای درمان بیماری منییر کاربرد دارد. بیماری منییر یک اختلال مرتبط با گوش داخلی می باشد که منجر به بروز حملات سرگیجه همراه با احساس چرخش، کاهش شنوایی و صدای وزوز در گوش می شود.
شدت و تعداد دفعات وقوع این حملات می تواند متفاوت باشد و علائم آن ناشی از افزایش مایع در گوش داخلی است.
درمان های دارویی می تواند به تسکین و پیشگیری از علائم این حملات کمک کند.
بتاهیستین جریان خون در عروق اطراف گوش داخلی را افزایش می‌دهد. این عمل منجر به کاهش مایعات در گوش داخلی می شود و از پیشرفت علائم جلوگیری می نماید.

پیش از شروع مصرف بتاهیستین
-در صورت باردار یا شیرده بودن به پزشک خود اطلاع دهید.
– در صورتی که سابقه ی زخم معده یا هرگونه زخم گوارشی دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.
– اگر مبتلا به آسم می باشید لازم است پزشک خود را در جریان قرار دهید.
– در صورت وجود توده در غدد فوق کلیوی حتماً به پزشک اطلاع دهید.
– لیست داروهای مصرفی خود را در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید تا از بروز تداخلات دارویی جلوگیری گردد.
– در صورت سابقه ی حساسیت به این دارو یا هر داروی دیگر، پزشک یا داروساز خود را در جریان قرار دهید.

نحوه ی صحیح مصرف بتاهیستین
– بتاهیستین را دقیقاً طبق توصیه ی پزشک خود مصرف نمایید. معمولاً جهت کنترل سرگیجه، در ابتدا ١۶ میلی گرم از راه خوراکی سه بار در روز تجویز می گردد و سپس ٢۴تا۴٨میلی گرم درروزتا زمانی که علائم برطرف گردد، ادامه می یابد.
– بتاهیستین را همراه با یک وعده ی غذایی سبک میل کنید.
– قرص را بصورت کامل همراه با یک لیوان آب ببلعید و سعی کنید دارو را بصورت منظم مصرف نمایید تا از فراموشی مصرف دارو جلوگیری گردد و سریعتر بهبودی حاصل شود.
– در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو،نیاز به مصرف آن در زمان یادآوری نیست و نوبت بعدی را طبق بره ی گذشته مصرف نمایید و از دوبرابر نمودن مقدار مصرف دارو در نوبت بعدی خودداری نمایید. توصیه ها:
– در صورتی که شغل شما رانندگی باشد، درصورت تشخیص علائم بیماری منییر(سرگیجه، وزوز گوش و)لازم است رانندگی را متوقف نمایید زیرا احساس چرخش و سرگیجه ی ناگهانی می تواند خطرناک باشد و پس از درمان و تحت کنترل قرار گرفتن بیماری، رانندگی مجاز می باشد و مصرف داروی بتاهیستین تاثیری در عملکرد شما در رانندگی نخواهد داشت.
– برخی افراد مبتلا به منییر اظهار می کنند که علائم با رعایت نمودن رژیم غذایی کم نمک، فعالیت ورزشی مناسب و روزانه، ترک سیگار وقطع مصرف فرآورده های الکلی وحاوی کافئین بهترکنترل می گردند.لذا با رعایت این موارد ممکن است علائم با سرعت بیشتری بهبود یابد.
– در صورتی که بتاهیستین را هرروز مصرف می نمایید ممکن است در ابتدا تنها تعداد یا شدت حملات بیماری در شما کم شود. در این شرایط ممکن است پزشک مصرف این دارو را در یک دوره ی۶تا دوازده ماهه برای شما تجویز نماید تا بررسی شود که بر روی روند بهبودی موثر است یا خیر واگربهبود حاصل شد، ممکن است لازم باشد مصرف دارو را با مقدار کمتر تا مدتی ادامه دهید.
– در مدت درمان با این دارو از اقدام جهت بارداری خودداری نمایید.
– پیش از خرید هرگونه فرآورده ی دارویی، داروساز خود را در جریان مصرف بتاهیستین قرار دهید تا مطمئن شوید که مصرف همزمان آن فرآورده همراه بتاهیستین بدون ایراد است. بطور مثال اثر بتاهیستین درصورت مصرف همزمان با فرآورده های حاوی آنتی هیستامین (داروهای ضد حساسیت، ضد سرماخوردگی و)، کاهش می یابد.

عوارض احتمالی و کنترل عوارض بتاهیستین
– درصورت احساس تهوع یا سوهاضمه، حتماً این دارو را همراه با وعده ی غذایی مصرف نمایید.
– در صورت بروز سردرد با داروساز خود مشورت نمایید تا داروی ضددرد مناسب شرایطتان را به شما پیشنهاد دهد.
– در صورت دل‌پیچه ی شدید، نفخ یا ناراحتی گوارشی، درصورتی که با مصرف دارو همراه غذا علائم برطرف نگشت، به پزشک خود اطلاع دهید.
– در صورت بروز حساسیت پوستی، خارش یا لکه های قرمز پوستی، از یک کرم مرطوب کننده استفاده نمایید و در صورتی که لکه های قرمز ازبین نرفت یا شد، به پزشک خود مراجعه نمایید.

Reference1: www.medicines.org.uk
Reference2: www.drugs.com

“),t.close},t.write(‘

بروز سرگیجه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. قرص بتاهیستین (Betahistine) از داروهایی است که به منظور درمان بیماری منییر یا همان سرگیجه های شدید که به دلیل افزایش مایع گوش میانی ایجاد می شود مورد استفاده قرار می گیرد ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

عوارض قرص بتاهیستین چیست

شوند که بهترین راه برای فرار از آن مراجعه به پزشک و مصرف برخی داروها در این زمینه می باشد. اگر شما هم حین حرکت با وسایل نقلیه دچار تهوع می شوید بهتر است از داروهای مثل دیمن هیدرینات استفاده کنید. این دارو که به قرص ماشین هم معروف است می تواند در پیشگیری از بروز این حالت موثر باشد. اگر بخواهیم یک راهنکار سریع برای رفع حالت تهوع ارائه دهیم می توان گفت نوشیدن مایعات زیاد مثل آب و همچنین

اندکی در درمان بیمار دارد، گفت: برخی مواقع دسترسی به داروها دچار نوسان می شود، اما این به معنای کمبود دارو در کشور نیست. داروهای خارجی به دلیل نوع بسته بندی، تبلیغات گسترده و قضاوت و باور مردم، طرفدار بیشتری دارند، اما این موضوع، به این معنی نیست که کیفیت داروهای داخلی پایین است. در این زمینه داروهای تولید داخل که مورد تایید وزارت بهداشت است، کیفیت قابل قبولی دارند. حریرچی عنوان کرد

رفع نیاز بدنتان به مواد معدنی استفاده کنید. از یاد نبرید به هیچ عنوان در مصرف مواد مکمل زیاده روی نکنید و در صورت امکان حتما با یک پزشک متخصص تغذیه پیش از مصرف مشورت داشته باشید. تنظیم کردن هورمون ها بدن بسیاری از افراد به خاطر عدم تعادل در هورمون خود، مو های شان را بدون داشتن مشکل خاصی از دست می دهند. در موارد عدم تعادل بین هورمون ها، بدون انجام آزمایش قابل شناسایی نیست

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، اگر شما هم جزو افرادی هستید که چرخه قاعدگی تان را یادداشت می کنید و از این نظر مطمئن هستید احتمال های دیگری که در این مطلب آنها را برمی شماریم را مطالعه کنید. آیا داروی خاصی مصرف می کنید؟ ممکن است شما جزو افرادی که خیلی قرص مصرف می کنند نباشید، اما گاهی مصرف یک نوع خاص از دارو می تواند چرخه قاعدگی را به هم بریزد یا حتی دچار توقف کند. مثلا

آرتیمی به شمار می روند. فوق تخصص قلب و عروق یادآور شد: آرتیمی خفیف نیاز به درمان نداشته و با پیشگیری از موارد تشدید کننده بیماری مانند مصرف ادویه جات، چای غلیظ، نوشابه و قهمه می توان آن را کنترل نمود. اسلامی دارو درمانی را راه اول درمان اختلال ریتم قلبی دانست و افزود: هنگامی که استفاده از دارو برای درمان آرتیمی مؤثر واقع نگردد عمل ابلیشن یا سوزاندن بافت قلبی انجام می شود.

یا مصرف میوه ی عناب می تواند بر روی سطوح هورمونی بدن تان اثرگذار باشد و در سراسر ذهن و بدن تان حسی از آرامش و آسایش القا کند. مصرف مقداری عناب خشک شده یا مکمل های حاوی عناب می تواند به آدم هایی که همواره از استرس یا اضطراب مزمن رنج می برند کمک کند ذهن آرامی داشته باشند و از بدن شان در برابر عوارض جانبی خطرناکِ قرار گرفتن در معرض هورمون های استرس زا محافظت کند. خواص عناب 7. درمان سرطان

داروها از نظر دسترسی دچار نوسان می شوند، بنابراین نمی توان گفت که هیچ گاه دچار کمبود دارو نمی شویم، اما درباره دارو باید با معیارهای علمی روز دنیا حرکت کنیم. برخی بیماران یا پزشکان می گویند بیماران تالاسمی باید داروی تزریقی خارجی مصرف کنند. این در حالیست که ما همان دارو را در کشور خودمان تولید می کنیم. از طرفی دنیا هم به سمت استفاده از داروی خوراکی برای این بیماران رفته است. البته در حال حاضر هم

دلیل روی آوردن مادر به شیر خشک می شوند اما توصیه های افراطی افراد غیرمتخصص را جدی نگیرید. در صورتی که بعد از زایمان مادر یا نوزاد بیمار شوند، در شیردهی مشکلاتی به وجود خواهد آمد که مادر را مجبور به استفاده از شیر خشک می کند. در زایمان های سزارین گاهی مادر دچار عوارض سزارین می شود و باید آنتی بیوتیک مصرف کند یا نوزاد به هر دلیلی مجبور می شود در بخش نوزادان بستری شود و در نتیجه شیردهی با

اختلال دچار باشد، ممکن است شکلی از بیماری به تالاسمی مینور در شما بروز کند. تالاسمی مینور احتمالا هیچ نشانه ای ندارد، اما فرد ناقل بیماری است . برخی مبتلایان به تالاسمی مینور علائم خفیفی را در خود مشاهده می کنند. اگر هم پدر و هم مادر ناقل بیماری تالاسمی باشند، احتمال بروز حالت جدی این بیماری در فرزند آنها خواهد بود. به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، تالاسمی در بین مردم

خاص خود را دارد و بنابراین بهتر است طبق نظر پزشک از داروهای کم عارضه در این زمینه استفاده کرد. قرص آسنترا یکی از این نمونه داروهاست که در ادامه قصد داریم با آن آشنا شویم. آسنترا چیست؟ آسنترا (Asentra) از داروهای ضد افسردگی مشهور است که به دلیل کم عارضه بودن مورد توجه پزشکان و بیماران قرار گرفته است. این دارو به منظور درمان افسردگی ، اختلال وسواسی جبری، اختلال هراس، فوبیای اجتماعی

با استراحت از بین نمی رود و منجر به اختلال در فعالیت روزمره فرد می شود. وی با بیان اینکه علل بسیار زیادی ممکن است وجود آورنده خستگی باشد و حتی ممکن است که علت مشخص نباشد، ادامه داد: برای نمونه یک بیماری ویروسی و یا عفونی که در سیستم عصبی است می تواند این خستگی را به وجود آورد. این پزشک سلامت روان افزود: استرس یکی از عللی است که باعث این حالت می شود. یکسری عوامل زیست محیطی

دلیل بیش فعالی در کمپلمان خون ایجاد شده و باعث مزمن شدن بیماری اچ یو اس در فرد و در نتیجه عود گاه به گاه بیماری می شود، در این نوع از سندروم اچ یو اس ممکن است آسیب جدی تری به کلیه بیمار برسد یا وی دچار فشار خون شدید یا آسیب های شدیدتر شود. این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه این نوع از بیماری نیاز به درمان های پیشرفته تری داشته و باید داروهایی مصرف شود که به کاهش فعالیت کمپلمان خون

است عوارض جانبی خطرناکی مثل آسیب به کلیه ها و شنوایی به دنبال داشته باشد امروزه کمتر از آن استفاده می شود. در واقع تنها در صورتی از این دارو استفاده می شود که دیگر داروها در از بین بردن عفونت موثر واقع نشده باشند. های تجاری، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی های تجاری Garamycin, Cidomycin, Septopal موارد مصرف درمان عفونت های ادراری و روده ای

شفا آنلاین سلامت سینوزیت بیماری شایعی است و تنفس عادی فرد، از طریق بینی را با مشکل مواجه می کند. اگر دچار سینوزیت شوید ممکن است نواحی اطراف بینی و چشم ها متورم شوند و احساس کمی تورم در صورت داشته باشید. به گزارش شفا آنلاین :در سینوزیت حاد سینوس ها ملتهب و متورم می شوند. التهاب و تورم با ایجاد اختلال در تخلیه ترشحات موجب افزایش ترشح مایع مخاطی می شود. سینوس ها حفره های مملو

، وارد چرخه بیداری شوید که اثری مضر بر سلامت دارد. البته دربرخی مواقع تنظیم نکردن زنگ ساعت اجتناب ناپذیراست مانند زمان مصرف دارو یا انجام سفر و رسیدن به فرودگاه، اما برای عادت های روزانه کارشناسان توصیه می کنند افراد شب ها زودتر استراحت کنند تا در زمان بیداری درصبح بدن آن ها به میزان کافی استراحت کرده باشد. دراین حالت خود بدن به شکل خودکار فرد را بیدار می کند و او در طول روز دچار مشکل هایی

، بیماران از ادامه درمان با داروی داخلی دلسرد می شوند. این فوق تخصص بیماری های خونی با بیان اینکه بیماران نباید به سادگی درمان خود را متوقف کنند، گفت: یک مقدار پزشکان باید این اطمینان خاطر را به مریض بدهند و آن ها را در استفاده از داروهای جایگزین کمک کنند، بیمار نباید با دیدن یک کهیر یا تاول فورا مصرف دارو و درمان خود را قطع کند زیرا قطع درمان قطعا عوارض بیشتری نسبت به عوارض خود دارو دارد

که دید، دست وپایش را گم کرد، فهمیدند به هوش آمدم. فقط پرسیدم کجا هستم و چه شده؟ به من گفتند پیوند شده ام. پنجم مرداد سال 82 روز خاصی برای من بود. آن سال، 52ساله بودم. اهدا کننده عضو، دختر 17ساله ای بود که بعد از مرگ مغزی، اعضای بدنش را اهدا کردند؛ کبدش به آقای عبابافی رسید و کلیه ها و قلبش به سه نفر دیگر. مادر دختر، بعد از مرگ دخترش، از ایران رفت. به مادرش گفته بودند که امیدی به زنده

سوال مخاطب نی نی بان: همسرم آزمایش اسپرم داده اند. قسمت فانکشنال کمی ضعیف است، چه بکنم؟ آیا لازم است که حتما دارو مصرف شود و اصلا احتمال بارداری موجود است یا خیر؟ پاسخ دکتر زینب توکل، دکترای تخصصی سلامت باروری: شما باید برای بالا بردن شانس باروری خود حتما یکسری از داروهای لازم را که شامل زینک، و ویتامین ای است را مصرف کنید. همچنین به شما توصیه می کنم که تحت نظر متخصص اورولوژی قرار بگیرید و حتما آمپول های لازم را با دوز مناسب دریافت کنید. احتمال دارد با انجام این کارها بارداری برای شما اتفاق افتد.

شما باید حتما به متخصص زنان مراجعه کنید و اگر مشخص شود عفونت ادراری یا مثانه دارید باید برای درمان آن حتما دارو مصرف کنید. گاهی اوقات درد و ورم ران ها می تواند به دلیل ضایعات کمر باشد. همچنین بهتر است برای تشخیص باروری پاپ اسمیر انجام دهید تا اگر مشکلی دارید حتما توسط متخصص زنان درمان شوید.

، تجربه هایی که افراد در بیداری کسب می کنند ممکن است باعث ایجاد اختلال عصبی و روانی شود و فرد دچار هر سه نوع از فلج خواب شود. نویسندگان یک مطالعه که در نشریه آگاهی و شناخت منتشر شد توجه داشتند که تحقیقات قبلی سعی کرده است نشان دهند که اختلال دوقطبی ، اختلال استرس پس از سانحه ، افسردگی، اختلال هراس و اختلال اضطرابی عمومی ممکن است در فلج خواب نقش داشته باشد. با این حال، آنها

خصوص بیمارانی که دچار سرطان های مختلف شده و داروهای شیمی درمانی متفاوتی مصرف می کنند نیز کاملا صدق می کند. ریزش مو در مبتلایان به سرطان ارتباطی با شیمی درمانی ندارد این متخصص رادیوتراپی و آنکلولوژی با اشاره به اینکه بیماران باید در خصوص عوارض داروهای مصرفی خود اطلاعات لازم را داشته باشند، اظهار کرد: ریزش مو در طول درمان سرطان به شیوه شیمی درمانی هیچ ارتباطی ندارد و تصور برخی

خوبی هضم می شود و اندام ها به خوبی غذای خود را دریافت می کنند.حرکت موجب روان شدن مواد زائد خون شده و در دفع آن به صورت تعریق، ادرار، کمک می کند. مدیر گروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: انجام فعالیت بدنی مناسب خود از راه های پیشگیری از اختلالات چربی خون است، بسیاری از افرادی که شغل پر تحرک داشته اند پس از کنار گذاشتن آن دچار بیماری چربی خون شده اند چرا که مقدار غذایی که در زمانی فعالیت بدنی انجام می دادند مصرف می کردند ولی به اندازه آن موقع که شغل پر تحرک داشتند فعالیت بدنی نداشته و به همین دلیل دچار بیماری چربی خون می شوند. منبع: بهداشت نیوز

آزمایشات مربوط به فشار چشم عبارتند از: تونومتری Applanation: در این آزمایش مقدار فشار لازم برای مسطح کردن قسمتی از قرنیه اندازه گیری می شود ، به منظور بهتر دیدن قرنیه از فلوئورسین ( همان رنگی که در آزمایشات معمولی بکار می رود) استفاده می شود. از آنجا که در این آزمایش از یک قطره چشمی بی حس کننده نیز استفاده می شود، وقتی پزشک با استفاده از تونومتر سطح قرنیه را لمس می کند

. در صورتی که گوش شما عاری از جرم گوش باشد و خارش زیاد نیز داشته باشید، ممکن است شما دچار عفونت گوش باشید که در آن حالت با مشکلاتی از جمله کاهش شنوایی، وزوز گوش، خارش و حتی احساس بوی طبوع از گوش مواجه می شوید. عواملی مانند گرد و خاک یا حتی اگزما می تواند سبب ازدیاد این نوع ترشحات گوش شوند. استفاده از روغن های طبیعی برای شستن گوش با روغن زیتون یا روغن بادام می توانید از

را تجویز نکند تا از عوارض ناشی از تزریق آن پیشگیری شود. همچنین یکی از عوارض تمام داروهای محرک تخمک گذاری ایجاد کیست تخمدان است. اگر کسی کیست تخمدان داشته باشد و یا در حین مصرف دارو دچار کیست تخمدان شود معمولا داروهای محرک را تا پس از درمان کیست تخمدان برای شما قطع می کنیم. جهت تشخیص داشتن یا نداشتن کیست در خود، پس از انجام سونوگرافی به پزشکتان مراجعه کنید.

سوال مخاطب نی نی بان: 2 سالمه دو سال ازدواج کردم چهار ماه جلوگیری نمی کنم پریودام نظم یکمم عفونت دکتر برام آمپول و قرص گلوکوفاژ و مترونیدازول نوشته آیا موقع پریودم اشکال نداره استفاده کنم طریق مصرفشون چطوره؟ پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: خیر منعی ندارد و می توانید در دوران پریود استفاده کنید. در خصوص دوز مصرف دارو نیز باید مطابق نظر پزشکی که دارو را برایتان تجویز کرده اند جلو بروید.

– استفاده از داروهای رقیق کننده خون 17- سوزش واژن به دلیل خشکی 18- انجام آزمایش هایی مثل پاپ اسمیر مصرف نظم قرص های ضدبارداری یک علت شایع لکه بینی است. قطع مصرف قرص و شروع مجدد آن نیز باعث خونریزی می شود معاینه پزشک بهترین راه برای تشخیص بیماری است، بنابراین حتی با وجود خونریزی، حتما به پزشک مراجعه کنید و منتظر قطع آن نمانید. تشخیص سریع بیماری اهمیت زیادی دارد

شفاآنلاین سلامت استفاده از آرام بخش های طبیعی بسیار رایج است، در این مطلب 15 ماده طبیعی موثر در کاهش درد را معرفی کرده ایم، فراموش نکنید در صورت عدم بهبود حتما به پزشک مراجعه کنید. به گزارش شفاآنلاین ، طبیعی است که وقتی درد به سراغمان می آید بسیاری از ما ترجیح می دهیم از دارو استفاده نکنیم، اما در عین حال تحمل درد دشوار است و می خواهیم از شر آن خلاص شویم، در این زمان اولین چیزی که به

در واقع با توازن هورمونی در بدن ارتباط زیادی دارند. اما معمولا روی افراد زیادی موثرند و باعث بهبود آکنه ی پوست می شوند. زمانی تصور می شد که قرص های ضدبارداری، درمانی برای همه آکنه ها محسوب می شوند، ولی به زودی دریافتند که پاسخ همه، به این داروها یکسان نیست و بعضی افراد حتی هنگام مصرف، بدتر هم شده اند، بنابراین امروزه دیگر مصرف این قرص ها را بدون مشورت و معاینات پزشکی و صرفا به منظور درمان

&gt لوونورژسترول را چگونه باید مصرف کرد؟ یکی از بزرگ ترین مشکلات در مورد مصرف داروهای ضدبارداری فوری، عدم اطلاع خانم ها از طرز صحیح مصرف این گونه ترکیبات است و همین مشکل در بسیاری اوقات، سبب بروز بارداری های ناخواسته در افراد می شود. داروی لوونورژسترول به شکل قرص و هر بسته ی آن دو تایی است. اولین دوز این دارو باید طی 72 ساعت از مقاربت کنترل نشده، مصرف شود. سپس 12 ساعت بعد از مصرف اولین قرص

“),t.close},t.write(‘

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *