عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری اووسیز



متاسفانه محتوای مورد در خواست شما در دانشه فرزند موجود نیست، البته ممکن
است آدرس محتوای درخواستی تغییر کرده باشد. لطفاً در مطالب دانشه جستجو کنید.

رجوع به صفحه نخست دانشه



قرص لوونورژسترول (Levonorgestrel) با تجاری لونژیل ( شرکت دارویی تولید کننده : ابوریحان) و یا اووسیز ( شرکت دارویی تولید کننده: ایران هورمون) بعنوان یک قرص ضد بارداری اورژانسی در داروخانه ها بفروش می رود. این قرص حاوی پروژستین است و در واقع باعث مهار تخمک گذاری میشود و همچنین باعث ضخیم شدن دیواره رحم و افزایش چسبندگی مخاط دهانه رحم شده و بدین ترتیب از بارداری و لانه گزینی جلوگیری میکنه.


خانم ها توجه کنید:

عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری اووسیز

قرص های اورژانسی نقل و نبات نیست که تا به رایطه جنسی خودتون مشکوک شدید، مثل شکلات یکیشو بخورید. این قرص ها فقط در شرایط اورژانس اونم سالی یکی دوبار باید استفاده شود نه ماهی دو تا سه بار!! پس یکم به فکر بدنتون باشید. مصرف بی رویه این قرص های اورژانسی عملکرد تخمدان و رحم را مختل میکنه . پس حتما یک روش پیشگیری از بارداری مطمعن را برای خودتان انتخاب کنید و تنها در موارد اورژانس نه از روی تنبلی قرص لونژیل را مصرف کنید.


بازم دقت کنید:

اگر قرص تا 72 ساعت پس از نزدیکی محافظت نشده مصرف شود، از حاملگی جلوگیری می کند. اگر در حال حاضر باردار هستید این دارو اثری نخواهد داشت.


عوارض جانبی که شما باید در اسرع وقت به پزشک خود گزارش دهید:

عوارض شدید به طور معمول دیده نمی شود اما امکان بروز عوارض جانبی شدید وجود دارد بنابراین در مورد این مسئله با پزشک خود صحبت کنید.عوارض جانبی که معمولا به مراقبت های پزشکی نیاز ندارند (در صورت ادامه یا ناراحتی به پزشک یا متخصص مراجعه کنید):



خانم ها حواستون باشه:

اگر با مصرف قرص حالت تهوع میگیرید، بهتره نیم ساعت قبل و 4 تا 6 ساعت بعد از مصرف هر دوز از قرص لونژیل یک داروی ضد تهوع بخورید.اگر تا دوساعت بعد از مصرف قرص استفراغ کردید، باید مجدد مصرف کنید.





این دارو را با هیچ یک از داروهای زیر مصرف نکنید:

این دارو همچنین ممکن است با داروهای زیر نیز تداخل داشته باشد:

هدف ما این است که به شما اطلاعات مربوطه را ارائه دهیم. با این حال، از آنجا که داروها در هر فرد به صورت متفاوت اثر می گذارد، نمی توانیم اطمینان حاصل کنیم که این اطلاعات شامل همه تداخلات احتمالی می باشد. این اطلاعات جایگزین مشاوره پزشکی نیست. همیشه با پزشک خود در رابطه با تداخلات احتمالی با تمام داروهای تجویزی، ویتامین ها، گیاهان و مکمل ها و داروهای بدون نسخه که مصرف می کنید صحبت کنید.




مکانیسم اثر قرص لونژیل (اووسیز)

لوونورژسترل تخمک‌گذاری را مهار می‌کند و موجب افزایش ضخامت مخاط گردن رحم می‌شود.


موارد منع مصرف و احتیاط قرص لونژیل (اووسیز)

موارد منع مصرف: حساسیت مفرط شناخته شده نسبت به پروژستین‌ها، سابقه اختلالات ترومبوآمبولیک (ممکن است موجب بروز اختلالات ترومبوآمبولیک شود)، بیماری شدید کبدی (ممکن است آسیب کبدی را تشدید کند)، سرطان پستان یا اعضای تناسلی یا خونریزی غیرطبیعی و تشخیص داده نشده مهبل (ممکن است رشد تومورهای حساس به هورمون را تحریک کند)، دوران بارداری و شیردهی.
موارد احتیاط : اختلالاتی که ممکن است با احتباس مایعات و الکترولیتها تشدید شوند، مانند بیماری قلبی یا کلیوی، صرع یا میگرن، بیماران دیابتی (کاهش تحمل نسبت به گلوکز ممکن است بروز کند)، بیماران دارای سابقه افسردگی روانی (ممکن است این حالت را بدتر کند).

ملاحظات اختصاصی

علاوه بر ملاحظات مربوط به تمامی پروژستین‌ها، موارد زیر نیز باید در نظر گرفته شود:

میزان خطای روش استفاده از قرص‌های جلوگیری کننده از بارداری که تنها حاوی پروژستین هستند، تنها حدود سه برابر قرص‌های ترکیبی جلوگیری کننده از بارداری است.


اثر بر آزمایشهای تشخیصی

ممکن است دفع پرگناندیول کاهش و غلظت سرمی آلکالین فسفاتاز و اسیدهای آمینه افزایش یابد. کاهش تحمل نسبت به گلوکز در درصد کمی از بیمارانی که لوونورژسترول مصرف کرده‌اند، گزارش شده است.





این قرص خوراکی است. پزشک شما ممکن است بخواهد قبل از استفاده از قرص ها از آزمایش سریع حاملگی استفاده کند. بلافاصله پس از داشتن رابطه جنسی بدون محافظت، ترجیحا در 24 ساعت اول، اما نه بعد از 72 ساعت (3 روز)، دارو را مصرف کنید. دستورالعمل های ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود را دقیقا دنبال کنید. قرصهای اضافی را مصرف نکنید قرص های اضافی خطر ابتلا به بارداری را کاهش نمی دهد، اما ممکن است خطر ابتلا به عوارض جانبی را افزایش دهد.


این قرص با دو دوز مختلف در بازار وجود دارد:



عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری اووسیز


روش استفاده :



اگر یکی از شرایط زیر را دارید باید به پزشک اطلاع دهید:



نکات قابل توصیه به بیمار:


پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنیدعوارض قرص اورژانسی ضد بارداری اووسیز

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ask.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/


قرص اورژانسی لوونورژسترل یا Levonorgestrel با اسم تجاری لونژیل و اووسیز شناخته می شود که قرص ضد بارداری اورژانسی لونژیل و قرص اورژانسی اووسیز در بازار دارویی ایران موجود می باشند. قرص اورژانسی لوونورژسترل یکی از قرص های ضد بارداری موثری است که با پیشگیری یا به تاخیر انداختن آزادسازی تخمک از تخمدان سبب پیشگیری از بارداری می شود.

قرص های اورژانسی ضد بارداری می تواند مخاط دهانه رحم را تغییر داده و یا توانایی اسپرم برای لقاح با تخمک را کاهش دهد. تحقیقات اخیر در اروپا نشان می دهد قرص اورژانسی لوونورژسترل نمی تواند به طور کامل در خانم هایی با وزن بالای 8 کیلوگرم موثر باشد. سازمان غذا و داروی آمریکا در حال حاضر در حال بررسی این یافته ها می باشد. تا در صورت لزوم لیبل روی این داروها تغییر یابد.

قرص اورژانسی دیگری با اسم قرص Ulipristal که می تواند مانع از اتصال پروژسترون طبیعی در رسپتورهایش شود، نیز برای پیشگیری از بارداری مورد مصرف دارد.

عوارض قرص لوونورژسترل
مصرف قرص ضد بارداری اورژانسی معمولاً برای فردی با شرایط سلامت معمول بی خطر می باشد. در صورت بروز عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری، این عوارض معمولا بسیار کوتاه مدت و خفیف می باشد. حالت تهوع در 18 درصد خانم هایی که از قرص ضد بارداری اورژانسی لوونورژسترل استفاده می کنند گزارش شده است. در 4 درصد خانم ها استفراغ نیز وجود داشته است. اگر استفراغ در طول سه ساعت بعد از مصرف قرص اورژانسی اتفاق بیفتد، در صورت نیاز به تکرار دوز باید با پزشک متخصص زنان تماس گرفته شود.عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری اووسیز

سایر عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری عبارت است از خونریزی های نظم یا لکه بینی، سردرد، حساس شدن پستان ها و یا دردهای معده.

هم چنین برخی تحقیقات نشان داده است مصرف قرص های ضد بارداری اورژانسی در مورد جنین در حال رشد افزایش خطری را به دنبال ندارد. اما قرص اورژانس ضد بارداری نباید در خانم هایی استفاده شود که از باردار بودن خود مطلع هستند.

خانم هایی که به طور معمول و به دلیل ابتلا به برخی مشکلات و بیماری ها مانند سردرد های میگرنی و یا ابتلا به بیماری های قلبی یا کبدی نمی توانند از قرص های ترکیبی ضد بارداری استفاده کنند می توانند به طور بی خطری به صورت تک دوز از قرص های ضد بارداری اورژانسی استفاده کنند.

طریقه مصرف قرص اورژانسی
دوز توصیه شده قرص اورژانسی لوونورژسترل 1.5 میلی گرم به مدت 3 روز (72 ساعت) بعد از داشتن نزدیکی محافظت نشده می باشد. لوونورژسترل ژنریک پروژستین می باشد.

در کشورهایی مانند ایران قرص اورژانسی لوونورژسترل بدون محدودیت سنی و بدون نسخه فروخته می شود. قرص ضد بارداری دیگری که می تواند به عنوان قرص اورژانسی استفاده شود ulipristal دارد، اما خانم ها باید در مورد مصرف این قرص با پزشک متخصص زنان در ارتباط باشند.

در صورتی که دوباره نزدیکی محافظت نشده ای اتفاق افتاد می تواند به همان ترتیب از قرص اورژانسی ضد بارداری استفاده کرد اما باید هر چه زودتر به پزشک متخصص زنان خود مراجعه کرده و روشی مطمئن را برای پیشگیری از بارداری انتخاب کنید. شما نمی توانید به طور مکرر از قرص های ضد بارداری اورژانسی برای پیشگیری از بارداری استفاده کنید زیرا برخی مضرات قرص های ضد بارداری اورژانسی عبارت است از:

استفاده از روش ضد بارداری اورژانسی می تواند پر هزینه و ناخوشایند باشد.
استفاده از قرص ضد بارداری اورژانسی به اندازه سایر روش ها موثر نمی باشد.
استفاده از قرص ضد بارداری اورژانسی خانم را در معرض مقادیر زیادی از هورمون قرار می دهد.
مصرف قرص ضد بارداری اورژانسی می تواند عوارضی مانند پریودهای نظم یا حساس شدن پستان ها را به دنبال داشته باشد.  

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید. نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

“),t.close},t.write(‘

قرص لونژیل (اووسیز) چیست؟ قرص لوونورژسترول (Levonorgestrel) با تجاری لونژیل ( شرکت دارویی تولید کننده : ابوریحان) و یا اووسیز ( شرکت دارویی تولید کننده: ایران هورمون) بعنوان یک قرص ضد بارداری اورژانسی در داروخانه ها بفروش می رود ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری اووسیز

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی را مصرف نکنید. سلکوکسیب را همراه با شیر یا بعد از غذا مصرف کنید تا احتمال عوارض گوارشی آن کم شود. اگر به مدت طولانی از سلکوکسیب استفاده می کنید باید هر چند وقت یک بار آزمایش خون بدهید. همراه با سلکوکسیب الکل مصرف نکنید. قبل از مصرف داروهای ضد درد، داروهای ضد آلرژی و داروهای ضد سرماخوردگی حتما با داروساز مشورت کنید. بعضی از این داروها حاوی انواعی از ترکیبات ضد

روشن شدن مدارک، معلوم می شود پدر نریمان (حاج عبدالرسول) که مردی متدین و خداترس بوده، سال ها پیش به اسم پسرش حج تمتعی ثبت کرده و دلیلش را در ه ای ذکر کرده است. فیلم تلویزیونی یک روز از زندگی به کارگردانی مهدی گلستانه، جمعه 1 شهریورماه ساعت 13:3 از شبکه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: عید قربان است و قرار است پدر و مادر سارا از جهرم به خانه او در شیراز

، در آینده کمتر دچار این عارضه می شوند. همچنین میزان مرگ و میر در میان مبتلایان به سرطان که با این دارو تحت درمان قرار گرفته اند به نصف کاهش پیدا می کند. داروی کاناکینوماب به طور معمول تنها برای بیماری های التهابی نادر مورد استفاده قرار می گیرد . منبع : خبرگزاری مهر انتهای پیام / م

مدت 1 دقیقه دم بکشد. سپس مقداری عسل به عنوان طعم دهنده به آن اضافه کنید و آن را بنوشید. شما همچنین می توانید گل بابونه تازه یا چند قطره از اسانس بابونه به آب گرم اضافه کنید و به عنوان تسکین دهنده اعصاب مصرف نمایید. شما حتی می توانید از این گیاه به عنوان مکمل نیز استفاده نمایید. برای انتخاب دوز مناسب با دکتر خود مشورت کنید. بابونه گیاهی بسیار موثر برای کاهش استرس می باشد

قطعی نیست. فقط مصرف کردن قرص های ضد التهاب و ضد استروئیدی برای کاهش درد توصیه می شود. جراحی برای کیست تخمدان هر گونه توده در تخمدان از جمله کیست می تواند به وسیله لاپاروسکوپی ( مقاله لاپاراسکوپی رحم و تخمدان را بخوانید) یا جراحی باز شکم برداشته شود. هنگامی که کیست برداشته می شود بافت برای بررسی زیر میکروسکوپ به آزمایشگاه فرستاده می شود تا نوع کیست تشخیص داده شود.

از عوارض آن مشابه بیماری های معمول و بی خطر گوارشی مثل رفلاکس، زخم معده و است، این بیماری دیر تشخیص داده می شود . در چنین شرایطی نیز معمولا نجات جان بیمار بویژه در صورت دست اندازی بیماری به سایر اندام های بدن بسیار سخت و مکن می شود. با توجه به اهمیت تشخیص زودهنگام این بیماری برای درمان قطعی و نجات جان بیمار پای صحبت های دکتر اسدالله موسوی، فوق تخصص خون و سرطان های بالغین و عضو هیات

ضدالتهاب کاناکینوماب، در آینده کمتر دچار این عارضه می شوند. همچنین میزان مرگ و میر در میان مبتلایان به سرطان که با این دارو تحت درمان قرار گرفته اند به نصف کاهش پیدا می کند. داروی کاناکینوماب به طور معمول تنها برای بیماری های التهابی نادر مورد استفاده قرار می گیرد

. هر روز از یک دوم قاشق چایخوری دوز هندی استفاده نکنید. پریشان حالی، توهم ، مسمومیت، حالت تهوع شدید، استفراغ، اسهال، تپش قلب، سرگیجه و خشکی دهان از عوارض استفاده ی زیاد از دوز هندی می تواند باشد. جوز هندی را در یک ظرف دربسته که هوا به ن نفوذ نمی کند، به دور از رطوبت و گرما و تابش مستقیم خورشید نگهداری کنید تا بو و طعم آن از بین نرود. منبع: برترین ها

. در طول روز آب بیشتری مصرف کنید و از بی تحرکی دور باشید. بهتر است بدانید که مصرف برخی داروها نیز باعث بروز یبوست می شود. حرف آخر حرف آخر اینکه آلوخشک بسیار مفید است و عوارض جانبی آن صرفاً در زمان زیاده روی بروز خواهد کرد. شما می توانید روزانه یک تا دو عدد آلوخشک را با خیال راحت میل کنید و به خوبی از انرژی و خواص آن بهره مند شوید منبع: میزان

. عوامل فیزیکی موثر بر واژینیسموس عفونت – مانند عفونت ادراری یا عفونت مخمر بیماری – مانند سرطان زایمان یائسگی جراحی لگن کاهش میزان روغنکاری واژینال عوارض جانبی دارو بسیاری از افراد – هر دو مرد و زن – تحت تأثیر اختلال عملکرد جنسی قرار می گیرند. این مسئله تقصیر کسی نیست و نباید از آن خجالت کشید. در اکثر موارد و با کمک متخصصان، اختلال عملکرد جنسی می تواند با موفقیت حل شود. علائم

را بالا می برند. برخی قطعات نیز از عقب رفتن زبان جلوگیری می کنند. برای تهیه این قطعات با دندان پزشک یا درمانگر خواب مشورت کنید. رفع گرفتگی بینی اگر خروپف شما به دلیل احتقان بینی است، حتماً قبلِ خوب از یک داروی ضد انعقاد یا آنتی هیستامین استفاده کنید. اما تنها موقتاً از این داروها استفاده کنید، مصرف طولانی آن ها می تواند مضر باشد. نوار بینی

، بلکه باید به او کمک کرد که این مواد را در حد قابل قبولی مصرف کند. عوارض جبران ناپذیر قرص های روانگردان در بعضی مواقع بسیاری از بی قانونی ها و قانون شکنی ها بر اثر استفاده از مواد پیش می آید؛ بنابراین روش های تقلیل خطر شامل این مورد هم است، یعنی این مواد از طریق سازمان های اجرایی در دست معتادان قرار می گیرند که از پیامدهای بعدی مثل مسمومیت، مرگ و میرهای ناشی از اوردوز و مصرف

منیزیم و کلسیم منجر به مشکلات هضم مانند گاستریت، زخم معده و ریفلاکس اسید می شود. کاهش متابولیسم بدن شما برای سوزاندن کالری به آب نیاز دارد. اگر حتی بطور خفیف دچار کم آبی شوید، ممکن است سوخت و ساز بدنتان کند شود. در یک مطالعه، افراد بزرگسالی که در یک روز، 8 لیوان آب یا نوشیده بودند نسبت به آنهایی که 4 لیوان آب خورده بودند، کالری بیشتری سوزاندند. برای هیدراته ماندن، قبل از هر وعده غذایی یا میان وعده، یک لیوان آب یا یک نوشیدنی غیر شیرین دیگر بنوشید. همچنین در میان وعده بجای چوب شور یا چیپس از میوه ها و سبزی جات تازه استفاده کنید زیرا آنها بطور طبیعی حاوی آب هستند.

طیف اثر خوبی دارند؛ نسبتا ایمن و کم عارضه هستند و قیمت بالایی ندارند . نائب رئیس انجمن داروسازان ایران در خصوص عوارض مصرف داروهای ضد افسردگی تصریح کرد: به هرحال هر دارویی ممکن است عوارض خاص خودش را به دنبال داشته باشد. تهوع، اسهال، بی خوابی و سردرد از جمله عوارض جانبی شایع اغلب این داروها محسوب می شود . این داروساز در پایان تصریح کرد: بارداری، ابتلا به بیماری دیگر و مصرف سایر داروها را حتما به پزشک و دکتر داروساز در داروخانه اطلاع دهید

روی ثبات هورمونی دارد چون مانند یک هورمون عمل می کند. در کنار گذراندن مدت زمانی زیر نور خورشید می توانید از مکمل های ویتامین D نیز استفاده کنید، البته با تجویز پزشک. کاهش استرس: به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید، و تا جای ممکن استرس را از خود دور کنید، این کار سطح کورتیزول در بدن را تحت کنترل در می آورد. از قرص های اضافی استفاده نکنید: این کار اشتباه بسیار بزرگی است که متاسفانه توسط بسیاری از خانم های باردار انجام می شود. هیچ داروی اضافی نباید در طول بارداری استفاده کنید. مهمترین چیزی که قبل از مصرف دارو باید انجام دهید مشورت با پزشک است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس ، محققان دانشگاه داندی اسکاتلند در تازه ترین تحقیقات خود دریافتند، دردهای عضلانی یکی از شایع ترین عوارض مصرف قرص “استاتین” است که بعضی ها به منظور کاهش سطح کلسترول از آن استفاده می کنند. “استاتین” برای کاهش سطح کلسترول تجویز می شود و خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش می دهد؛ با این حال، مصرف آنها در برخی از افراد عوارضی داشته است که

شده های جهانی هم پایین تر هستیم مثلا وقتی توصیه زیر 35 درصد از انرژی باید از روغن کسب شود ما در مطالعات مختلف انستیتو بین 24 تا 27 هستیم؛ در نتیجه ما درصد انرژی حاصل از چربی در انرژی روزانه مان در محدوده نرمال قرار دارد ولی شاید نوع روغنی که مصرف می کنیم ممکن است که مقداری مشکل ساز باشد؛ متاسفانه ما هنوز بخش عمده روغن خود را از روغن های جامد مورد استفاده قرار می دهیم که می توانند بر سلامتی عوارض

چربی های ناحیه شکم را آب کند. میزان متعادل نوشیدن آن 3 الی 4 بار در روز است و چون مانند چای سیاه سبب اختلال در جذب آهن می شود بنابراین آن را دو ساعت بعد از غذا مصرف کنید. افزایش مصرف میوه و سبزی میوه ها و سبزیجات نه تنها دارای فیبر و مواد معدنی مورد نیاز بدن و آب هستند بلکه میزان کالری آنها نیز کم بوده و جای دادن آنها در رژیم لاغری می تواند بسیار سودمند باشد.

آنچه خورده اید تماس پیدا نکند و موجب تحریک و سوزش سر دل نشود. بعلاوه ویتامین های محلول در آب کمک می کنند اضافات به جای ذخیره شدن در بدن از آن دفع شوند. اما مواردی نیز وجود دارد که مکمل های جامد را برتر می کند: ویتامین C. که یک ویتامین محلول در آب است که در بدن ذخیره نمی شود. بهتر است ویتامین C. را به صورت قرص یا کپسول استفاده کنید تا به مرور وارد بدن شود و پایداریش افزایش بیابد. در

کننده ی سیستم ایمنی هستند. . و با کاهش واکنش بدن به استرس. کلید ورزش ِ مفید برای سیستم ایمنی، تعادل است، نه تمرین بیش از حد. دوره های طولانی مدت تمرینات استقامتی می توانند عملکرد سیستم ایمنی را سرکوب کنند. مثلا دوندگان ماراتن، تا حدود زیادی در معرض ابتلا به سرماخوردگی، یک یا چند روز بعد از مسابقه هستند. برخی پژوهش ها توصیه می کنند ویتامین C به پیشگیری از این عوارض جانبی

: امروزه داروهای زیادی برای برطرف کردن اختلال های جنسی وجود دارد. این داروها حتما باید با توجه به نوع اختلال و با نظر پزشک تجویز شود زیرا ممکن است برخی بیماران شرایطی داشته باشند که مصرف این داروها برایشان مفید نباشد و حتی عارضه ای درآنها به جای بگذارد. گاهی هم مبتلایان به اختلال های جنسی خوددرمانی و از موادی استفاده می کنند که به طور موقت مشکل را حل می کند ولی در درازمدت آثار سوئی بر جای می

برای جلوگیری از ابتلا به عفونت های ناحیه تناسلی استفاده کنید. درمان عفونت رحم – اگر عفونت رحم خانمی شدید باشد، معمولا چند روز در بیمارستان بستری می شود و آنتی بیوتیک های مختلفی را تحت نظر پزشک مصرف می کند. – امروزه به زنانی که عمل سزارین انجام می دهند، در روزهای اول پس از سزارین، آنتی بیوتیک داده می شود تا از بروز این عفونت پیشگیری شود. – به این بیماران

مصرف جای مخلوط با زنجبیل را افزایش دهید، این نوشیدنی ضد التهابی بسیار موثر است. 7- شما می توانید از شریک زندگی خودتان بخواهید که شکم شما را به آرامی به صورت حرکت دایره ای ماساز دهد. 8- اگر شما به نوزادتان شیر می دهید بدن شما هورمون اکسی توسین آزاد میکند که باعث میشود رحم شما منقبض شده و بعث شود که خون ریزی داشته باشید. 9- تمرین مدیتیشن بعد از زایمان به انقباض رحم شما کمک میکندو

طی 6 ماه بعد از زایمان به وزن قبل از حاملگی خود می رسند. از عواملی که بر روند کاهش وزن بعد از زایمان تاثیر دارند: حاملگی اول، شیر دادن به نوزاد، برگشت زود هنگام به سرکار خارج از خانه و می باشند. در طی 6 هفته اول بعد از زایمان نباید رژیم لاغری یا محدودیت انرژی داشته باشید، زیرا بدن نیازمند انرژی است تا آنچه در زمان تولد نوزاد از دست رفته است، باز یابد و نیاز کودک تامین شود. تغذیه

، لوبیا، لوبیا سیاه و سفید، سویا، نخود، و غیره باید در رژیم غذایی روزانه کودکان قرار داده شوند. مصرف یک فنجان از حبوبات در هر روز، 4 میلی گرم از آهن مورد نیاز برای بدن کودک شما را فراهم خواهد کرد. 9. مرکبات افزایش دهنده جذب آهن: این خانواده میوه ها، یک منبع مستقیم از آهن نیست، اما به بهبود ظرفیت جذب آهن در کودک شما کمک خواهد کرد. خوردن میوه های خانواده مرکبات مانند پرتقال

&gt – ناحیه واژن را همیشه خشک و تمیز نگه دارید. – اگر ازداواج کرده اید، از کاندوم برای جلوگیری از ابتلا به عفونت های ناحیه تناسلی استفاده کنید. امروزه به زنانی که عمل سزارین انجام می دهند، در روزهای اول پس از سزارین، آنتی بیوتیک داده می شود تا از بروز عفونت رحم پیشگیری شود درمان عفونت رحم – اگر عفونت رحم خانمی شدید باشد، معمولا چند روز در بیمارستان بستری می

بچه دار شوند چون بسیاری از این بیماران مجبورند در دوران بارداری دارو مصرف کنند. از طرفی، فشار زایمان و مسئولیت بچه دار شدن می تواند باعث شعله ور شدن بیماری کنترل شده شود. این بیماران وضعیت بدتری نسبت به افرادی دارند که بدون بیماری قبلی به افسردگی بعد از زایمان مبتلا می شوند. البته ما مواردی را داشته ایم که به اختلال دوقطبی مبتلا بوده و بعد باردار شده اند و داروهایی که طی بارداری برای

شما در حرف از مسئولان و مردم بپرسید که علاقه ای به حفظ محیط زیست دارند یا خیر، بدون فوت وقت پاسخ مثبت می دهند اما در عمل می بینیم که برای منفعت زودگذر اقتصادی دیگر توجهی به محیط زیست نشان نمی دهند. او اضافه کرد: در یک پکیج باید همه بخش ها مورد اصلاح قرار گیرند و در این میان سازمانی مانند محیط زیست باید ریل گذاری لازم را انجام دهد و الا با امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارد قادر نیست

مشکلات را جوش هایی هستند که از قبل از بارداری در صورت برخی از بانوان وجود داشته و در زمان بارداری به علت این که مصرف دارو قطع شده تشدید می شود.بانوان باید این جوش ها را تا پایان بارداری تحمل کنند، البته بعد از آن هم به علت شیردهی مصرف هر دارویی مجاز نیست و باید با احتیاط دارو تجویز شود. چرب شدن پوست، که می توان با استفاده از شیرپاک کن ها و شوینده ها این چربی را کم کرد. یکی دیگر از

تا 3 سال 35 درصد و بالای 3 سال 3 درصد از کالری مورد استفاده بدن خود را باید از چربی ها بدست آورند. این چربی ها باید از نوع چربی های اشباع نشده باشد و از خوردن چربی های اشباع اجتناب شود. مصرف میوه و سبزیجات را افزایش داده ولی مصرف آبمیوه محدود شود. حداقل نیمی از دانه های خورد شده از غلات سبوس دار باشد. مصرف نوشیدنی های شیرین گازدار بسیار محدود شود. بعد از دوسالگی از مواد لبنی بدون چربی

“),t.close},t.write(‘

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *