عوارض فولیک اسید 5 در بارداری

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت روزدارو می باشد

خانمها وقتی به پزشک مراجعه می کنند که یک تا دو هفته از زمان قاعدگی آنها گذشته و حدود پنج یا شش هفتگی بارداری آنهاست، زمانی که دیگر قلب جنین و لوله عصبی تشکیل شده و کارهایی که قبل از دوران بارداری می توان برای آنها انجام داده و عوارض قلبی و سیستم عصبی جنین را کاهش داد، دیگر فایده ای ندارد.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در این باره گفت:

خانم‌هایی که تصمیم به بارداری می‌گیرند، باید یک تا سه ماه قبل از اقدام به بارداری، مراجعه کنند که یک شرح حال و سابقه از بیماری‌هایی که در فرد و خانواده‌اش وجود دارد در اختیار پزشک قرار بگیرد تا اقدامات مراقبتی قبل از بارداری انجام شود.


دکتر زهرا شمالی افزود:

مثلا افرادی که سابقه قندخون، تیروئید، بیماری‌های قلبی یا آسم دارند حتما باید مشاوره‌های قبل از بارداری را انجام دهند همچنین کسانی که سابقه مرگ جنین، زایمان زودرس یا پارگی زودرس کیسه آب دارند جز افراد پرخطر محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه همه خانمها باید قبل از اقدام به بارداری فولیک اسید مصرف کنند، گفت:عوارض فولیک اسید 5 در بارداری

توصیه می شود، خانمها از یک ماه تا سه ماه قبل از بارداری از فولیک اسید استفاده کنند که خیلی از عوارض قلبی و مغزی عصبی را کاهش می دهد ولی خانمهایی که سابقه قندخون یا بیماری‌های مغزی عصبی در دوران جنین‌های قبلی دارند توصیه می شود که از فولیک اسید 5 میلی گرم از سه ماه قبل از دوران بارداری استفاده کنند و تا سه ماه اول بارداری ادامه دهند اما کسانی که سابقه بیماری خاصی ندارند از فولیک اسید یک میلی گرم استفاده کنند.


این پزشک متخصص تصریح کرد:

از دیگر مراقبتهایی که خانم‌ها باید قبل از دوران بارداری انجام دهند، انجام معاینه واژینال است که اگر عفونت واژینال دارند قبل از بارداری درمان شود زیرا عفونت‌های قارچی احتمال زایمان زودرس و پارگی کیسه آب را افزایش می‌دهند.
وی افزود: تست پاپ اسمیر و تزریق واکسن‌هایی که از مدت زمان آن بیش از ده سال گذشته است از دیگر مراقبت‌هایی است که باید قبل از اقدام به بارداری انجام شود.


دکتر شمالی خاطرنشان کرد:

بیماری‌های دندان باعث افزایش احتمال زایمان زودرس و پارگی کیسه آب ‌می‌شود و میزان عفونت در دوران بارداری را افزایش می دهد بنابراین معاینات دندانپزشکی قبل از اقدام به بارداری نیز از دیگر مراقبت‌هایی است که باید انجام شود. 

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با “نی نی نما” در میان بگذارید

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *