عوارض طلاق در دوران عقد

طلاق گرفتن زوجها در دوران عقد مسئله ای است که ممکن است از نظر روحی هردو طرف را دچار مشکلات زیادی کند در این مقاله با ما همراه شوید تا راه کنار آمدن با اینگونه طلاق را بررسی کنیم.

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ در این سال­ها با افزایش شوک‌­آور آمار طلاق روبه‌رو شدیم. درغالب اوقات، طلاق­های دوران عقد، به این دلیل روی می دهند که انتخاب افراد اشتباه بوده است؛ آن­قدر اشتباه که لازم شده همسران در مدت کوتاهی از هم جدا شوند.

مشکلاتی مانند مسکن، شاغل نشدن مرد، توانایی نداشتن خانواده در تهیه­ جهیزیه و بسیاری مسائل دیگر، از اصلی­ترین دلایل طلاق در این دوران است. اما چگونه می شود از این مساله پیش­گیری کرد و اگر پیش آمد چگونه با طلاق در دوران عقد کنار بیاییم و چه کار کنیم که کمتر ضربه بخوریم؟!

«اگه دقیقا از حال این روزام بخوام بگم، بین حس تنفر و عشق درگیرم. یه روز مهدی رو می‌­بخشم، چون حس دوست داشتن و دل­تنگی میاد سراغم. یه روزم که یاد خاطرات تلخ می­افتم ازش متنفر می­شم و بدم میاد. ولی چیزی که از همه داره تو این روزا اذیتم می­کنه، کمبود اعتماد به نفسه. اون روزا که مهدی سر هر چیزی ازم ایراد گرفت و تحقیرم کرد، باعث شده الان تصمیم‌­گیری برام خیلی سخت بشه.عوارض طلاق در دوران عقد

به روی خودم نمی­یارم ولی خودم و تو هر چیزی از یک آدم معمولی هم کمتر می­بینم. وقتی می­خوام یه چیز بخرم به خودم می­گم اگه الان مهدی این­جا بود به خاطر این خریدم مسخره­‌ام می­کرد. یا وقتی می­خوام جایی حرف بزنم، حس می­کنم خیلی چرت و پرت حرف می­زنم فقط بقیه از روی ناچاری دارن حرفم رو گوش می­دن.

حس می­کنم کلا برخوردم، حرفام، قیافم یه مشکلی داره که تا حالا کسی روش نشده چیزی بهم بگه. تازه بعضی روزا دچار عذاب وجدان شدید می­شم، از این­که چرا یه سری رازهای زندگی شخصی خودم رو برا دیگران گفتم. همش این حس رو دارم که من توی زندگیم، همیشه دچار شکست خواهم شد .با خودم روزا فکر می‌کنم که من چقد خلقیاتم بد بوده که یه پسر از یک ماه نتونسته منو تحمل کنه. یعنی من واقعا چه­‌قدر همه جوره بد و غیر قابل تحمل هستم که اون حتی نتونسته من رو دوستم داشته باشه.»

این یک روایت واقعی از ذهن دختری است که در دوران عقد جدا شده است. طلاق در دوران عقد آن قدر پیچیده است که می تواند این آسیب­های ذهنی را برای هر کسی به وجود بیاورد.

البته طلاق در دوران عقد، به دلیل نداشتن فرزند و مدت زمان کوتاه­تر زندگی دو طرف آسیب­‌های کمتری به دنبال دارد، اما تفاوت طلاق در دوران عقد، در نوع فرآیند روانی است که این افراد طی می‌­کنند. نحوه­ مواجه شدن نزدیکان با این مسئله و اختلاف­های مالی هم پیچیده­‌تر از طلاق بعد از عروسی است.

وقتی خانواده­‌ها می­‌بینند حتی برای تدارک مراسم ازدواج با مشکلات مالی فراوانی روبه­‌رو هستند، ترجیح می‌‌دهند که از همان آغاز عطای زندگی مشترک را به لقایش ببخشند و خود را درگیر مسائل مالی نکنند.

گاهی افراد همسری انتخاب می­‌کنند که بعد از عقد متوجه می‌­شوند مثل آرزوهایشان نیست. آن­ها به تفاوت رفتارهای همسرشان بعد از عقد و عیب­هایی که چه بسا از قبل نمی دانستند، پی می‌­برند .

عقدهای طولانی هم از جمله دلایل دیگری هست که معمولا به دلیل بالا رفتن هزینه‌­های خرید جهزیه و تدارک مراسم ازدواج، اتفاق می‌­افتد. گاهی عقدهای طولانی به ازدواج ختم نمی­‌شود.

والدین نباید به دلیل ایجاد نشدن روابط قبل از ازدواج، بدون شناخت کافی و در کمترین مدت زمان آشنایی، به جوانان اجازه دهند، تن به ازدواج دهند و حتی فرصت گفت­‌وگو و شناخت را در جلسات پیش از ازدواج را از فرزندان خود بگیرند. ازدواج‌­های عجله­‌ای به طلاق ختم می‌­شوند.

قبل از طلاق در دوران عقد باید به چه چیزهایی فکر کنیم و چه­‌کار کنیم؟

تمام فکرهای خودتان را روی کاغذ بیاورید. تمام نارضایتی‌­ها، خواسته‌­ها، ناراحتی‌­ها و حرف­هایی را که نتوانسته‌­اید بزنید، بنویسید. نوشتن نوعی خارج شدن از محدوده­ شخصی است و فکر کردن به راه حل­های مختلف.

آیا طلاق آخرین راه حل است؟ این که می‌­شود از فرد سوم شخصی، مثلا یک مشاور به قضیه نگاه کرد تا بتواند راه­‌حل­های گوناگون را ببیند و به تردیدهای شما پاسخ دهد.

لازم است قبل از هر چیز به این سوالات در تصمیم به این مهمی، صادقانه جواب دهید.

خیلی­‌ها هستند که در این دوران نیز مشکلاتی مشابه به شما داشته‌­اند و به مرور زمان مشکلاتشان حل شده است. از آن­ها بپرسید. تصمیم گیرنده­ نهایی شما هستید. لجبازی کاری از پیش نمی برد. گاهی لازم است به تصمیم اشتباهی که گرفته‌­ایم، اعتراف کنیم.

اگر تصمیمتان طلاق بود، یادتان باشد تا مدت­ها حرف جدایی شما بین دیگران زده می­‌شود. به این مسائل فکر نکنید و به ساختن آینده‌­تان فکر کنید و وقت و انرژی خود را با این حرف­ها هدر ندهید. در مقابل سوال‌ها و جواب­های دیگران خیلی سربسته و محترمانه بگویید که این ازدواج سرانجامی نداشته است و تصمیم گرفته‌­اید به دلایلی که برای خودتان روشن است، جلوی ضرر را از همین جا بگیرید.

چه اتفاق­هایی بعد از طلاق در دوران عقد می‌­افتد؟ مهم­تر این که چگونه با این مسئله برخورد کنیم:

ازدواج نکردن یکی از شایع­ترین اتفاق­های بعد از طلاق است. دلیلش این است که فرد می‌­ترسد دوباره با فردی که خصوصیات منفی دارد، مواجه شود و شکست بخورد.

طبیعی است وقتی بعد از هزار امید و آرزو با کسی ازدواج کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ناکام شوید، این احساس بسیار طبیعی است و باعث می‌­شود که فرد به رابطه­ جدیدی فکر نکند. در این مورد رفتن پیش مشاور خوب برای ترمیم احساسات ناخوشایند و شروع دوباره توصیه می­‌شود.

معمولا یکی از طرفین احساس می­‌کند به دلیل بی­‌کفایتی و یا نقصی که خود از وجود آن خبر ندارد، همسرش او را طلاق داده است. در این مورد بهتر است تنها سهم خود را در مسئله نبینید و به همه­ ابعادی که منجر شده است تن به این تصمیم بدهید، فکر کنید.

گاهی افراد به خاطر احساس گناه تصمیم می‌­گیرند که برای تسکین خود این موضوع را تا مدتی علوم از دیگران پنهان کنند. یکی از روش­های اشتباه دور شدن از دیگران برای نشنیدن این حرف­هاست. دور شدن از همه می­‌تواند شما را از فوایدی که در زمان داشتن رابطه با بقیه می­‌توانید کسب کنید، محروم کند.

سرزنش و قضاوت دیگران از اشتباه­های شایع در این دوران است و به این دلیل است که دیگران فکر می­‌کنند این اتفاق بسیار زود افتاده است و دو طرف نخواسته اند تلاش کافی برای حفظ زندگی­‌شان بکنند. ورود به وادی توضیح دادن برای قوم و خویش، درباره­ تصمیم خود باعث احساس سرخوردگی، ناامیدی و شکست می­‌شود. این نگرش را در خود به وجود بیاورید که مسئول اصلاح و تصور برداشت­های دیگران نیستید.

دور شدن از اطرافیان برای نشنیدن حرف­ها روش درستی نیست و باعث احساس تنهایی می­‌شود. در مقابل وسوسه­ قطع ارتباط با دیگران مقاومت کنید و سعی کنید با افرادی که کمتر اهل سرکوفت زدن هستند، رابطه برقرار کنید.

انتخاب یک فرد اشتباه و پی بردن به این مسئله تا آن­جا که فرد را راضی به تصمیم مهمی چون طلاق می­‌کند، هزینه­ خیلی سنگین روانی را به هر کسی وارد می کند. اما این داستان پایان همه چیز زندگی شما نیست و شروع دوباره بعد از دوره‌­ای ناراحتی و فعالیت در زمینه‌­هایی از زندگی که قبلا برای شما خوشایند بوده، دریچه­ تازه­‌ای را به روی شما باز می­‌کند. شانس ازدواج مجدد زیاد است و سعی کنید به جنبه‌­های دیگر زندگی خود نیز فکر کنید و همه چیز را سیاه و وحشتناک نبینید.


طلاق در دوران عقد موضوع مهمی است. به باور کارشناسان بیش از ۲۰ درصد از طلاق‌ها در دوران عقد به وقوع می‌پیوندند؛ آماری که زنگ خطری اجتماعی را هم به صدا درمی‌آورد.

چندی پیش آماری از سوی رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران کشور منتشر شد مبنی بر اینکه در سال ۹۲ به ازای هر ۲٫۹ ازدواج یک طلاق در تهران رخ داده است. این در حالی است که به باور کارشناسان بیش از ۲۰ درصد از طلاق ها در دوران عقد به وقوع می پیوندند. آماری که زنگ خطری اجتماعی را هم به صدا در می آورد.

اینکه چرا طلاق در سال ۹۲ به قله نموار سینوسی خود رسیده و ما در این سال با افزایش شوک آور موارد طلاق روبرو شدیم بیش از هر چی معلول رخدادهایی که در این سال و در سالهای پیش از آن به بطن جامعه ما تزریق شد. این در حالی است که از هر چهار طلاق سال ۹۲ ، یک مورد در دوران عقد که شیرین ترین دوره زندگی مشترک محسوب می شود، رخ داده است.

یکی از پیامدهایی که باعث افزایش موارد طلاق در دوران عقد در سال گذشته شد، ماجرای تغییرات نرخ ارز و تورم چند برابری قیمت هایی بود که در سال ۹۲ به جامعه ما تزریق شد.عوارض طلاق در دوران عقد

افزایش چند برابری قیمت ها باعث شد که جوانانی که در روزهای خوش دوران عقد به سر می بردند و در حال تدارک بره های ازدواج بودند، به ناگاه متوجه شوند که با این پس اندازی که برای تهیه منزل مستقل و هزینه ازدواج و خرید جهیزیه در نظر گرفته اند، نمی توانند از پس این قیمت های جدید بر بیایند و این مسئله جوانان را با بهت و سرخوردگی روبرو کرد و باعث شد برخی ها به دلیل اینکه نمی توانند از پس برآوردن هزینه های تشکیل زندگی بربیایند، به طور کلی از خیر ازدواج بگذرند و بیراهه طلاق را به عنوان مفری از این باتلاقی که به آن دچار شده اند، برگزینند و مشکل طلاق در دوران عقد به طور جدی تر نمایان شود.

یکی از خطراتی که دوام ازدواج را در دروان عقد تهدید می کند، این است که برخی از افراد پس از ازدواج به ناگاه روی دیگری از شخصیت خود را نمایان می کنند و رفتارهایی را بروز می دهند که ناقض ادعاهای پیش از عقدشان است.

از سوی دیگر به مرور زمان برخی از زوجین دیگر اشتیاق روز اول خود را ندارند و این مسئله باعث می شود که متوجه عیب هایی از طرف مقابلشان بشوند که تا پیش آن نمی دیدند در چنینی همسرشان را فردی می یابند که شباهتی به فردی که در تصورشان بوده ندارد و بعضی ها تصمیم می گیرند این رابطه را برای همیشه به پایان برسانند.

مشکلات اقتصادی از جهت دیگری هم باعث افزایش طلاق شد، به این ترتیب که برخی از جوانان زمانی که دیدند در زمان مقرری که پیش از این درباره اش به توافق رسیده اند، نمی توانند مراسم عروسی را برگزار کنند، تصمیم گرفتند که زمان ازدواج را به تعویق بیندازند. تعویق زمان عروسی و طولانی شدن دوران عقد هم که یکی از عوامل افزایش اختلاف ها است از دیگر مسائلی بود که در ادامه باعث شد که دوران عقد برخی از زوج ها هیچ وقت به مراسم عروسی و ازدواج ختم نشود.

یکی از دلایل اینکه آمار طلاق در دروان عقد در سالهای گذشته تا به این اندازه افزایش پیدا کرده، وقوع ازدواج های زودهنگامی است که بدون شناخت کافی و در کمترین مدت زمان آشنایی صورت می گیرد.

اینکه برخی از جوانان به بهانه ازدواج روابطی را کلید می زنند و در نهایت پس از چند سال نه تنها ازدواج نمی کنند، بلکه با کوله باری از آسیب از این رابطه های خارج می شوند، به هیچ عنوان به نفع بنیان خانواده و جامعه ما نیست اما این مسئله دلیل نمی شود که برخی از والدین با محدودیت های بیش از حد امکان شناخت طرفین پیش از عقد را از میان ببرند و کار را به جایی برسانند که دختر و پسر برای رهایی از محدودیت های بی مورد والدین تن به عقدی زود هنگام بدهند و زمانی پی به شخصیت یکدیگر ببرند که دیگر دیر شده است.

متاسفانه برخی از خانواده ها به دلیل اینکه آشنایی پیش از عقد را خطرناک می پندارند، حتی اجازه این که طرفین بتوانند در جلساتی به گفتگو و شناخت هم بنشنیند را هم نمی دهند  و الزام آنها به عقد زود هنگام می تواند آغازی برای یک طلاق در دوران عقد زود هنگام باشد.

یکی دیگر از مسائلی که باعث ازدواج زودهنگام و در ادامه طلاق در دوران عقد می شود این است که برخی از دختران زمانی که می بینند خواستگار پولدار در خانه شان را زده است، از ترس اینکه مبادا پشت پا به بختشان بزنند و بدون شناخت و تحقیق لازم تن به ازدواج می دانند غافل از اینکه خواستگار محترم آنطور هم که نشان نمی دهد نیست، اما زمانی دختر و خانواده اش پی به شخصیت واقعی خواستگار می برند که دیگر کار از کار گذشته و خواستگار شوهر عقدی دختر خانه شده است. آن وقت است که تازه متوجه می شوند که از هول حلیم به داخل دیگی افتاده اند که برای رهایی ان بایید راه راهروهای دادگاه را پیش بگیرند.

به هر رو باید گفت که ازدواج در دوران عقد به نسبت جدایی پس از ازدواج و تشکیل خانواده، آسیب های کمتری را به دنبال دارد و در این میان کودکی به فرزندان طلاق اضافه نمی شود اما در هر حال هم خانواده و هم مدیران فرهنگی باید تدابیری را بیندیشند تا ازدواج در بهترین و سنجیده ترین شرایط انجام شود تا ما در آینده دیگر با سوی آمار طلاق در عقد روبرو نشویم.

معمولا پس از صدور حکم طلاق توافقی، شوهر هیچ اجباری برای آمدن به محضر ندارد و چون این طلاق با توافق طرفین صورت می‌گیرد، به لحاظ قانونی رفتن به محضر هم باید با توافق طرفین باشد و نمی‌شود توافق طرفین را با الزام همراه کرد.

بنابراین برای حل این مشکل شاید بهترین راهکار این باشد که طرفین الزام رفتن به محضر را نیز جزیی از تعهدات خود در دادخواست ذکر کنند تا در نهایت در حکم دادگاه منعکس شود. در این صورت می‌توان الزام شوهر را به آنچه خود تعهد داده است، از دادگاه درخواست کرد.


یاسا همان قانون است.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۸۷۱۳۲ (۰۲۱)


You can customize this page as any other page via Visual Composer.
Also it’s possible to change its Header, Title Bar, Sidebar, Footer options.

Check the default appearance of 44 error page.

SABAI SABAI || {} SABAI.isRTL true SABAI.domain “” SABAI.path “/”

jQuery().ready(($) {
SABAI.init($(“#sabai-embed-wordpress-shortcode-1”))
})

آموزش مهارت های زندگی و مقالات و اطلاعات عمومی و تخصصی مرتبط با علم روانشناسی، روانپزشکی و پزشکی خانواده ها و موضوعات خانوادگی

دزدی و دست کجی پسر جوانم

دیروز, 11:47 AM

بیان تمامی مشکلات و راه حل ها و چالشهای پیش آمده در خانواده و راهنمایی توسط تیم مشاورعوارض طلاق در دوران عقد

خیانت دو طرفه

3-9-219, 4:29 PM

آموزش و تمرینات و سوالات حاملگی و تربیت کودک و فرزندان شما از بدو تولد تا سنین نوجوانی و جوانی بهمراه روشهای جدید روانشناسی مرتبت با مسائل کودک و نوجوان شامل مشکلات رفتاری، بیش فعالی، عدم تمرکز، عدم دفت، چاقی، لاغری، پرخواشگری، مشکلات جنسی، سرگرمی کودک و تست های و آزمون های مرتبط با آن.

تورو خدااااااا بیاین بگین آیا باردارم؟؟

دیروز, 12:1 AM

مشاوره درخصوص مشکلات جنسی شامل زود انزالی و دیر انزالی مرد، سایز آلت تناسلی زن و مرد، تجاوز، خاطرات سوء رفتار جنسی و راهکارهای درمانی آن، عدم تمایل یا توانایی برقراری و رابطه جنسی با همسر و سایر اختلالات جنسی

*ایا افسردگی در خودارضایی زیاد. واقعیت دارد ؟

3-3-219, 9:4 AM

بکارت

دیروز, 2:3 AM

مشاوره قبل ازدواج

2-25-219, 11:38 AM

همه چیز در مورد ازدواج از نگاه روانشناسی و مقالات و اطلاعات مفیدی که زوجین قبل از ازدواج و بعد آن باید بدانند

دروغگویی در عشق

2-21-219, 2:58 PM

تمامی مسائل مرتبط با قبل و بعد از ازدواج توسط تیم روانشناسی ، مشکلات دوران عقد و زدی، ادامه دادن رابطه و مشکلات آن، به یاری مشاوره خوب ما، شما بهترین موفقیت را در زمینه های قبل و بعد ازدواج بدست خواهید آورد.

عشق در 14 سالگی

3-6-219, 8:38 PM

گواهی سلامت

امروز, 4:19 AM

اختلال شخصیت پارانویید-اطلاعات عمومی که در برخورد

امروز, 8:1 AM

جراحي لثه

3-2-219, 6:55 PM

محلی برای ارتباط با تیم مدیریت

افسردگی

12-9-218, 1:29 AM

سردرگمی و احساس تنهایی و بیهودگی

11-9-218, 12:45 AM

چطور کمی کمتر نسبت به خودتان قطعیت داشته باشید

3-7-219, 1:45 PM

هرچه میخواهی بگو

دیروز, 8:19 PM

هر چیزی که نیاز دارید درباره پرواز و هواپیما

3-2-219, 3:17 PM

عوارض طلاق در دوران عقد

پوشیدن این 4 لباس برای زنان ممنوع است.

3-9-219, 8:46 AM

♥♥ موسیقی بدون کلام از بزرگان موسیقی جهان ♥♥

1-11-219, 9:47 PM

تکنولوژی لوازم ورزشی و اثربخشی تمرینات

8-11-218, 11:1 AM

امروز

امروز

دیروز

دیروز

دیروز

دیروز

دیروز

دیروز

دیروز

دیروز

بامداد

Mahfa

سعید62

mehdi ahmadi

dr-ravan

dr-ravan

asemana

dehghan

dehghan

nastran

در 24 ساعت گذشته 6325 نفر از سایت دیدن کرده اند : شامل 36 کاربر و 6289 مهمان

پیوستن بامداد عزیز را به دیگر کاربران تبریک میگوئیم .


دسامبر 21, 218

سیاه دانه که به فارسی سیاه تخمه نیز یده می‌شود، از سالیان قدیم در خاورمیانه وجود داشته و در درمان بیماری ‌ها حتی از دو هزار سال پیش به کار رفته است و به دلیل این که درمان بسیاری از بیماری ‌ها است، به دانه مبارک معروف بوده است. سیاه دانه گیاهی است یک ساله که ساقه آن پوشیده از

سپتامبر 18, 218

 متولدین فروردین امروز روز رمانتیکی برایتان خواهد بود، از این رو از همیشه به ظاهرتان رسیدگی کنید زیرا بسیار مورد توجه اطرافیان تان، به خصوص شریک زندگی تان، قرار خواهید گرفت. اگر مجرد هستید، شانس پیدا کردن نیمه گمشده تان را خواهید داشت. اما سعی کنید در

سپتامبر 17, 218

عوارض طلاق در دوران عقد

 متولدین فروردین امروز رویاها و خیال پردازی هایتان ایده جالبی برای شروع یک پروژه جدید به شما الهام می کنند. این پروژه ها ممکن است شروع یک ماجراجویی جدید برای

سپتامبر 16, 218

 متولدین فروردین حال و هوای امروز برای شما چندان خوشایند نیست و همه به نظرتان بیش از حد خشک و جدی شده اند. به دنبال پیدا کردن دلیل این رفتار آنها در وجود خودتان نباشید، شما کاری انجام نداده اید که باعث ناراحتی آنها شده باشد و به احتمال زیاد این رفتار آنها از مسائل شخصی شان ریشه می

سپتامبر 15, 218

 متولدین فروردین در تله ای گیر افتاده اید. اگر چه دوست دارید که به تنهایی این مشکل را حل کنید اما توصیه و نصیحت های دیگران می توانند راهنمای خوبی برایتان باشند. اگر چه ممکن است نیرویی شما را مدام به عقب هل دهد اما

سپتامبر 14, 218

 متولدین فروردین شروع هایی تازه و فرصت هایی نوید بخش به طوری کاملا غیر منتظره سر راه شما قرار خواهند گرفت که

سپتامبر 13, 218

 متولدین فروردین یکی از اعضای خانواده تان ممکن است بخواهد برای مدتی نه چندان طولانی، از منزل دور باشد و یا به مسافرت برود. این موضوع ممکن است شما را مضطرب کند و

سپتامبر 12, 218

 متولدین فروردین امروز ممکن است به فکر بره ریزی برای رفتن به یک مسافرت باشید. شما چند ماه گذشته را به سختی کار کرده اید و بسیار خسته هستید. به نظر خودتان به استراحت کوتاهی نیاز دارید و

سپتامبر 11, 218

 متولدین فروردین امروز بیش از همیشه به جزییات اطراف تان اهمیت می دهید. این از یک جهاتی برایتان خوب است که به چیزهایی پی می برید که تا به حال دقت نکرده بودید. مدت زیادی ست که

سپتامبر 1, 218

 متولدین فروردین خوش گذرانی بیش از اندازه ممکن است منجر به سر درد و دل درد های طولانی مدت شود. برای تسکین این دردها ممکن است مجبور شوید کل روز را در خانه استراحت کرده و

سپتامبر 9, 218

 متولدین فروردین ممکن است افرادی باشند که بخواهند به شما ثابت کنند در مورد موضوعی اشتباه می کنید. به این فکر نکنید که چون با کسی در مورد موضوعی توافق نظر ندارید، از او سطح فکر پایین تری دارید و

سپتامبر 8, 218

 متولدین فروردین این روزها مشغله های فکری زیادی دارید. امروز که وقت تان کافی ست، ورزش و تحرک را فراموش نکنید، این کار استرس شما را از بین می برد. گاهی لازم است که

سپتامبر 6, 218

 متولدین فروردین اگر قصد تغییر منزل را دارید و یا از وسائل داخل خانه خسته شده اید و می خواهید آنها را عوض کنید، امروز فرصت مناسبی برای شروع این کار است. سلیقه و

سپتامبر 5, 218

 متولدین فروردین نشان دادن احساساتتان با هیجان زیاد، امروز ممکن است بر خلاف همیشه، مورد پسند عشقتان واقع نشود. به یاد داشته باشید که اگر می خواهید مورد احترام دیگران واقع شوید باید برخی مسائل را مخفی نگه دارید و


لطفا وارد شده یا ثبت کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت کنید تا بتوانید سوال بپرسید

1 پاسخ

لطفا وارد شده یا ثبت کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *