عوارض شیاف ناپروکسن 500

ناپروکسن یکی از داروهایی که در هر داروخانه ای یاغت می شود شیاف هم که کم وبیش می دانید چیست شیاف ناپروکسن کارش به صورت هوذمونی بخوایم بگیم کم کردن انزیم های خطرناک خاصی از بدن و به پلاسما پیوند می کند با جذب سریع در بدن شیاف ناپروکسن بین 12 تا 15 ساعت در بدن انسان می تواند فعالیت کند و بغدش با ادرار از بدن دفع می شود این دارو از دستع دار وهایی ضد التهاب غیر استروئیدی می باشد که در درمان قاعدگی زنان و رمانتیس بیشترین استفاده را دارد

شياف ناپروكسن 5 می تواند انزیم هایی را در بدن کنترل کند این انزیم ها که درد های شدید  را حس می کنند و به مغز گزارش می دهند و ناپروکسن با کنترل انها مثلا زمان قاعدگی یا روماتیسم درد را کمتر می کند حال یک مشکل اساسی است و اون هم این که خوردن ناپروکسن جوری نیست که همون لحظه کار کند بلکه باید 12 تا 15 ساعت بگذرد و بعد تازه تاثیر ان شروع می شود و دیگر این که ناپروکسن یک خوبی ان هم این است که از ادرار دفع می شود و برای بدن ضرری زیادی ندازد ولی بی ضرر هم نیست هیچ قرصی  

موارد مصرف

عوارض شیاف ناپروکسن 5

در درمان و بهبودی  آرتيت روماتوئيد، استـئوآرتريت، آرتريت جوانـان، درد، نقـرس، التهاب غير روماتيسمـي، تب و قاعدگي دردناك و.

 

موارد منع مصرف شياف ناپروكسن 5

اين دارو در صورت وجود سابقه واكنش آلرژيك شديد از قبيل شوك آنافيلاكسي يا آنژيودام ناشي از آسپرين يا ديگر داروهاي ضد التهاب غير استروئيد (NSAIDS ) و پوليپ بيني همراه با اسپاسم برونس به علت مصرف آسپرين، نبايد مصرف شود.

 

 

این دارو دارای عوارض زیادی است از جمله می شود به مشکلاتی در معده شما مانند سوزش و گاها زخم معده یا مشکلاتی در اعصاب شما مانند سردرد خستگی و در حالت شدید سکته مغذی بیش از حد یا بیش از حد خوابیدن یا مشکلاتی در مقعد شما مانند یبوست  وبرخی هم مشکلاتی در حال ظاهریشان مانند احساس تهوع زیاد اشاره کرد 

 

نکته حیلی مهم که باید رعایت کرد این است علاوخ بر اینکه خود قرص ناپروکسن به نور خورشید واکنش نشان می دهد حراب می  شود و باید در جای خنک نگه داری شود بعد مصرف  هم سعی کنید جایی که نور خورشید مستقیم به شما بتابت نروید بلکه نور در بدن شما هم تاثیر گذار بوده بر روی این دارو 

 

دیابت یک بیماری مزمن است که روی چگونگی تولید و استفاده انسولین در بدن اثر می‌گذارد

یکی از تفریحات متفاوت و هیجان انگیز در جزیره کیش بنانا و شاتل است

گردشگرانی که علاقه مند به سپری کردن اوقات خود در آرامش و به دور از هیاهوی هستند، جز

سایت پرشین ای را می توانید خریداری کنید و کسب و کار بزرگی را تحویل بگیرین و از درآمد

پاسخ به اینکه در تابستان به کدام شهرهای ایران سفر کنید در این مطلب .

پرشین ای پس از گذشت 5 ماه از فعالیتش در حال تغییر و تحولات بنیادی می باشد .

در این صفحه از سایت پرشین ای ، روزانه شارژ پولی به شکل رایگان (ایرانسل-همراه اول-رای

راه و روش های افزایش بازدید و بالا رفتن ورودی گوگل در persiane.ir و کسب درآمد حداکثری

مسابقه بین کسانی برگزار می شود که سایت پرشین ای persiane.ir را بخوبی معرفی کنند ..

با سایت persiane.ir می توانید زیرمجموعه گیری کنید و بابت هر 1 نفر زیرمجموعه 72 ریال دریاف

نحوه ی ارسال مطلب در مورد دانلود موزیک به سایت پرشین .

با اشتراک گذاشتن مطالب خودتان در شبکه های اجتماعی با 1 تیر 2 نشان بزنید .

با نوشتن مطالب اختصاصی در سایت پرشین ای به درآمد و ورودی گوگل بالایی برسید.

ارسال مطلب در سایت پرشین ای روش و فنون خودش را دارد که باید یاد گرفته شود .

با دیدن موضوعات پربازدید می توانید مطالب ناب ارسال کنید و درآمد میلیونی داشته باشی

سایت persiane.ir از کلیه نویسنده ها و علاقمندان به کسب درآمد اینترنتی دعوت می کند.

سایت پرشین ای persiane.ir جهت کسب درآمد از ارسال مطلب و دفعات مشاهده مطلب می باشد.

برای دریافت اخبار عضو خبره شوید

فعالیت های وب سایت کاربر محور پرشین ای همسو با قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و کپی دستی و یا از طریق feed یا rss از مطالب نویسنده ها پیگیری قانونی دارد .

ناپروکسن چیست؟
ناپروکسن متعلق به دسته ای از داروها است که به دارهای ضد التهاب فاقد کورتون معروف هستند. ناپروکسن در تسکین دردهایی نظیر آرتریت (التهاب مفاصل)، رگ به رگ شدن عضلات یا ضرب دیدگی استخوان، کمردرد، نقرس و دردهای قاعدگی کابرد دارد. این گروه دارویی را به اصلاح NSAIDs می ند.
این دارو با کاهش التهاب و تسکین درد به بهبود وضعیت بیمار کمک می کند.
ناپروکسن با مسدود کردن اثر آنزیم سیکلوکسیژناز، منجر به کاهش ساخت ماده ای شیمیایی به پروستاگلاندين در بدن می شود که مسئول ایجاد درد و التهاب در ناحیه ی آسیب دیده می باشند.در نتیجه با مهار آنزیم های سکلوکسیژناز و کاهش تولید پروستاگلاندين، درد و التهاب کاهش می یابد.
– اين دارو بدون نسخه ي پزشك نيز در داروخانه ها بفروش مي رسد.

پیش از مصرف ناپروكسن 
-در صورت بارداری و یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید تا داروی مناسب شرایط شما را برایتان تجویز نماید.
_در صورت سابقه ی آسم، حساسیت، زخم معده یا دوازدهه و بیماری های گوارشی(مانند کرون)، بیماری قلبی یا عروقی، لوپوس، مشکلات کبدی، کلیوی، بیماری پارکینسون، صرع و سایر موارد به پزشک خود اطلاع دهید.
_در صورتی که سابقه ی فشار خون بالا و يا وجود لخته در عروق را دارید، پزشک خود را مطلع نمایید.
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجادکند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خوددر اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.
_در صورت سابقه ی حساسیت به داروهای ضد درد (مانند آسپرین، ايندومتاسين، سلکوکسیب وایبوپروفن و) به پزشک خود اطلاع دهید.
-در صورت سابقه ی قند یا کلسترول خون بالا به پزشک خود اطلاع دهید.
-در افراد بالای ۶۵سال این دارو باید احتیاط و تحت نظر پزشک مصرف شود.
-در صورتی كه سيگاری هستيد، به پزشک خود اطلاع دهید.

نحوه ی صحیح مصرف ناپروکسن 
_امروز انواع مختلفی از قرص خوراکی ناپروکسن ساخته شده ودر بازار دارویی موجود می باشد که معمولا نوع ساخت و روکش قرص، با هم متفاوت هستند. در نتیجه برای نصف کردن، حل کردن یا خرد کردن و همچنین نحوه ی مصرف دارو حتما بروشور موجود در جعبه را مطالعه نمایید زیرا برخی از قرص ها (مانند قرص های با روکش باز شونده در روده) نباید نصف یا جویده شوند.
_در صورت مصرف طولانی مدت، مقدار و تعداد دفعات مصرف در روز را از پزشک خود بپرسید. نسبت به شرایط، ممکن ۵۰۰میلی گرم تا ۱ گرم یعنی در یک تا دو نوبت در روز نیاز داشته باشید.
-مقدار مصرف این دارو در اطفال با توجه به سن آنها محاسبه می گردد.
-در صورت نیاز به مصرف کوتاه مدت (مانند کشیدگی تاندون و درد عضلانی)۲۵۰ميلي گرم در سه تا چهار نوبت در روز مي توان استفاده كرد. در برخي موارد توصيه مي شود در صورت شدت درد، نوبت اول، دوبرابر (٥٠٠ ميلي گرم ) مصرف گردد.
-براي حملات نقرس معمولا ٧٥٠ميلي گرم در نوبت اول و سپس ٢٥٠ميلي گرم هر هشت ساعت بايد مصرف شود تا حمله ي درد نقرس فروكش نمايد.
-در صورتي كه ناپروكسن را بدون تجويز پزشك از داروخانه تهيه نموده ايد، مصرف آن را بصورت ٢٥٠ميلي گرم تا سه نوبت در روز و حداكثر تا سه روز ادامه دهيد.
_بهتر است ناپروكسن را همراه با يك ليوان شير یا پس از یک وعده غذای سبک مصرف نمایید تا عوارض گوارشی ناشی از آن کمتر شود.
-در صورتی که از ناپروکسن با روکش بازشونده در روده(EC) استفاده مي نمایید، مصرف هرگونه داروی معده و شربت ضداسید معده را حداقل دوساعت با مصرف این دارو فاصله دهید.
-در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو، از مصرف نوبت فراموش شده صرف نظر نمایید و نوبت بعدی را طبق بره مصرف نمایید. به هیچ وجه مقدار دارو در یک نوبت را دوبرابر ننمایید.

توصیه های ناپروکسن
_ممکن است در ابتدای مصرف پزشک شما جهت کاهش احتمال بروز عوارض گوارشی، ناپروکسن را با مقدار کم تجویز نماید.با این حال در صورتی که نیاز به مصرف طولانی مدت این دارو دارید،پزشک می تواند همراه آن،از دارو های محافظت کننده از معده تجویز نماید تا عوارض کاهش یابد.
_در صورت مصرف طولانی مدت، تحت نظر پزشک خود بمانید تا آزمایشات و معاینات دوره ای لازم ،انجام شود.
_در صورتی که مبتلا به آسم می باشید، ممکن است علائمی مانند خس خس سینه و مشکل تنفسی در شما با مصرف این دارو تشدید شود.در صورت بروز این عوارض ،این دارو را قطع نمایید و به پزشک خود مراجعه نمایید.
‎- در صورتی که قصد عمل جراحی یا درمان دندانپزشکی را دارید به پزشک خود در مورد مصرف این دارو اطلاع دهید.

عوارض شایع ناپروکسن
-علائم گوارشی مانند سوء هاضمه، سوزش سردل،معده درد و از علائم شایع داروهای NSAIDs می باشد که برای کاهش آنها مصرف دارو پس از غذا توصیه می شود.در صورت ادامه دار شدن این عوارض با پزشک خود مشورت نمایید.
-جهت بهبود اسهال ناشی از مصرف این دارو،مصرف وعده های غذایی ساده و مایعات به مقدار کافی توصیه می شود.
-در صورت بروز یبوست، رژیم سرشار از فیبر(میوه و سبزیجات) و مصرف مایعات به اندازه ی کافی توصیه می شود.
-احساس تهوع ناشی از این دارو با مصرف وعده های غذایی سبک و پرهیز از غذاهای پرچرب و پرادویه کاهش می یابد.
-در صورت مشکلات تنفسی،و هرگونه علائم حساسیت دارویی (مانند ورم صورت و دهان) به پزشک خود مراجعه نمایید.
-در صورت مشاهده دفع خون یا مدفوع تیره،استفراغ حاوی خون یا شکم درد شدید، مصرف دارو را قطع و به پزشک خود مراجعه نمایید.

عوارض شیاف ناپروکسن 5

خرید قرص کلترکس از داروخانه اینترنتی دارویاب
خرید کپسول پرفلکس از داروخانه اینترنتی دارویاب

Reference://www.drugs.com/naproxen.html
Reference:https://reference.medscape.com/drug/aleve-anaprox-naproxen-343296

559,874 بازدید

 

نویسنده: دکتر مهرداد منصوری “متخصص ارتوپدی

ناپروکسن جزو دسته ای از داروها است که به آنها داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی nonsteroidal anti-inflammatory drugs  NSAIDs میگویند. این داروها هورمون‌های خاصی را که در بدن ایجاد التهاب و درد می‌کنند کاهش می‌دهد.

 

عوارض شیاف ناپروکسن 5

فهرست مطالب .

ناپروکسن جلوی فعالیت آنزیم مهمی در بدن به سیکلواکسیژناز cyclo-oxygenase را می‌گیرد. این آنزیم مواد خاصی به پروستاگلاندین می‌سازد که موجب بروز التهاب و درد می‌شوند.

پس ناپروکسن با مهار تولید کننده این مواد موجب می‌شود تا سطح این مواد در بافت‌های بدن کاهش یافته و در نتیجه التهاب و درد کم شود. برای مطالعه در مورد مکانیسم اثر ناپروکسن به مقاله “داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مراجعه کنید.

 

ناپروکسن در کاهش درد و تورم و محدودیت حرکتی ناشی از بیماری‌های آرتروز یا ساییدگی مفصل، روماتیسم مفصلی، اسپوندیلیت انکیلوزان یا سایر علل آرتریت موثر است.

از این دارو در کاهش درد ناشی از کشیدگی و کوبیدگی عضلات به دنبال فعالیت‌های شدید بدنی و ورزشی استفاده می‌شود. التهاب تاندون و التهاب بورس و درد و تورم ناشی از آنها را می‌توان با ناپروکسن کاهش داد.

از ناپروکسن در کاهش درد های استخوانی و دردهای بعد از جراحی استفاده می‌شود. ناپروکسن در درمان نقرس هم بکار می‌رود.

 

در مصرف ناپروکسن به نکات زیر توجه کنید

 

 ناپروکسن یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی است. این دارو میتواند موجب کاهش درد و تورم در مفاصل و عضلات شود. ناپروکسن در بیماری های دیگری مانند کمردرد، سردرد و دردهای قاعدگی هم مصرف میشود.

 

ناپروکسن به صورت‌های زیر وجود دارد

ناپروکسن خوراکی معمولاً بصورت ۵۰۰ -۲۵۰ میلی گرم دو بار در روز مصرف می‌شود. پزشک معمولاً کمترین مقداری از دارو را تجویز می‌کند که درد و تورم بیمار را کاهش دهد.

با این حال ممکن است مصرف دارو را به حداکثر روزی ۱۵۰۰ میلی‌گرم هم برساند. ناپروکسن خوراکی را معمولاً هر ۸-۶ ساعت یک بار مصرف می‌کنند. شیاف ناپروکسن را می‌تواند در صورت لزوم در موقع درد و یا یک عدد قبل از خوابیدن استفاده کرد.

قبل از مصرف ناپروکسن اگر وضعیت های ذکر شده در زیر را دارید حتماً آنرا به پزشک خود اطلاع دهید

 

هر دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است همان‌طور که برای شما فوایدی دارد ممکن است مصرف آن همراه با عوارض ناخواسته ای هم باشد.

ناپروکسن می‌تواند احتمال سکته قلبی یا سکته مغزی را بالا ببرد. هر چه طول مدت مصرف دارو می‌شود احتمال بروز این عارضه هم می‌شود.

این دارو را قبل و بعد از عمل جراحی بای پس کرونری مصرف نکنید. اگر بعد از مصرف این دارو علائم قلبی مانند درد قفسه سینه، ضعف، تنگی نفس، اختلال دید یا تعادل و یا اختلال در صحبت کردن را پیدا کدید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

از دیگر عوارض احتمالی مصرف ناپروکسن عوارض گوارشی مثل زخم شدن معده است که موجب خونریزی از آن می‌شود. این عارضه ممکن است ناگهانی و بدون هیچ علامت قبلی ایجاد شود.

هر چه سن بیمار بالاتر باشد احتمال بروز این عارضه است. اگر علائمی مانند مدفوع قرمز یا سیاه یا استفراغ خونی دارید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

هیچ‌وقت به طور سر خود داروهای دیگر را همزمان با ناپروکسن مصرف نکنید. بسیاری از داروهای ضد سرماخوردگی یا ضد درد حاوی موادی با اثر مشابه ناپروکسن هستند و مصرف همزمان آنها می‌تواند احتمال عوارض ناپروکسن را کند.

ناپروکسن پوست را به نور خورشید حساس می‌کند. پس وقتی از ناپروکسن استفاده می‌کنید پوست بدن خود را بپوشانید، کلاه بر سر بگذارید و از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.همزمان با مصرف ناپروکسن از الکل استفاده نکنید چون احتمال خونریزی معده را می‌کند.

مصرف ناپروکسن در دوران بارداری به خصوص سه ماهه آخر بارداری مضر است. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید به پزشک خود اطلاع دهید. ناپروکسن در شیر مادر شیرده ترشح می‌شود پس زنان در دوران شیردهی نباید از این دارو استفاده کنند.

ناپروکسن ممکن است عوارض کلیوی داشته باشد پس اگر بعد از مصرف آن کمتر از حد معمول ادرار می‌کنید و یا وزنتان به سرعت بالا رفت ممکن است دچار اختلال کارکرد کلیه شده باشد. در این حال سریعاً به پزشک خود اطلاع دهید.

مصرف ناپروکسن ممکن است موجب بروز علائمی مانند سوء هاضمه، سوزش سر دل، اسهال، یبوست و نفخ شکم شود. دیگر عوارض احتمالی مصرف ناپروکسن سرگیجه، سردرد، اضطراب، خارش یا قرمزی پوست، تاری دید و سوت زدن گوش است.

مصرف ناپروکسن همزمان با بعضی داروها خطرناک است و در صورتیکه از آنها مصرف میکنید به پزشک خود اطلاع دهید. مهم‌ترین این داروها عبارتند از

1 روز پیش

2 روز پیش

4 روز پیش

6 روز پیش

1 هفته پیش

عوارض شیاف ناپروکسن 5

1 هفته پیش

2 هفته پیش

2 هفته پیش

2 هفته پیش

3 هفته پیش

3 هفته پیش

4 هفته پیش

 

 

ایران ارتوپد    دانشه آسیب ها و بیماری های استخوان و مفاصل

دکتر مهرداد منصوری     تهران. سعادت آباد. میدان سرو. ابتدای خیابان شهید بخشایش. نبش خیابان بهار یکم. ساختمان بخشایش

تلفن    231 4 221 – 21

این سایت حاوی اطلاعاتی در باره بیماری ها و درمان آنها است. این اطلاعات صرفا به منظور افزایش آگاهی و اطلاعات شما در سایت قرار داده شده است و به هیچ وجه جایگزین مراجعه مستقیم به پزشک برای تشخیص و درمان نیست. شما مجاز نیستید به هیچ طریقی از این اطلاعات برای تشخیص، درمان یا هر اقدام دیگری در مورد بیماری یا مشکل فیزیکی بدن خود یا فرد دیگری استفاده کنید.

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *