عوارض شپش بدن

شپش حشره بسیار کوچک و به اندازه یک دانه کنجد می باشد . شپش در لباس و رختخواب زندگی می کنند و چندین مرتبه در روزوارد پوست می شود تا از خون انسان تغذیه کند. شایع ترین نقاطی که شپش در آنجا دیده می شود اطراف گردن، شانه ها، زیر بغل، کمر و کشاله ران  است .

شپش حشره بسیار کوچک و به اندازه یک دانه کنجد می باشد . شپش در لباس و رختخواب زندگی می کنند و چندین مرتبه در روزوارد پوست می شود تا از خون انسان تغذیه کند. شایع ترین نقاطی که شپش در آنجا دیده می شود اطراف گردن، شانه ها، زیر بغل، کمر و کشاله ران  است .
شپش در محیط های  شلوغ و غیربهداشتی مانند اردوگاه های پناهندگان و پناهگاه  ها دیده می شود .نیش شپش می تواند باعث انتقال انواع خاصی از بیماری ها شود  و حتی می تواند باعث بیماری های واگیر دار شود .

لباس و رختخوابی که با شپش آلوده شده ست باید در آب گرم و صابون شسته شود  و در معرض آفتاب قرار گیرد .
 

گزش شپش می تواند موجب خارش شدید  شود ، و ممکن است متوجه خون بر روی ناحیه ای که گزیده شده است ، شوید .
 

اگر آلودگی از بین نرفت  و یا اگر عفونت پوستی ناشی از خاراندن گزش توسعه یافت به دکتر مراجعه کنید .
 عوارض شپش بدن

شپش بدن شبیه به شپش  سر است ، ولی متفاوت از یکدیگرند . شپش سر در سر زندگی می کند  و از پوست سر  تغذیه می کند ، اما شپش بدن معمولا در لباس ها و ملافه ها زندگی می کنند. آنها چند مرتبه در روز وارد پوست بدن می شوند و از خوون بدن  تغذیه می کنند .

درزهای لباس یکی از شایع ترین مکانهایی است که شپش بدن در آنجا  تخم ریزی می کند  . اگر با افرادی که دارای شپش بدن هستند و یا لباس و تختخوابشان آلوده به شپش بدن باشد ارتباط تنگاتنگی داشته باشید به طور قطع شما نیز آلوده خواهید شد . 
 

افرادی که در اماکن های شلوغ و کثیف زندگی می کنند  ، در معرض خطر ابتلا به شپش بدن قرار دارند . به عنوان مثال

معمولا هجوم شپش موجب مشکلات عدیده ای نمی شود . اما گاهی اوقات آلودگی شپش بدن موجب  عوارضی می گردد از جمله  :

عفونت های ثانویه : هنگامی که شپش بدن را برای مکیدن خون  نیش می زند ، پوست تحریک می شود . اگر پوستتان را برای کاهش خارش ، بخوارانید ، این نیز می تواند موجب تحریک پوست شود . 

تغییرات پوستی : اگر بدنتان به مدت طولانی تحت هجوم شپش قرار گیرد ، ممکن است باعث تغییرات پوستی مانند ضخیم شدن و تغییر رنگ  پوست به خصوص در اطراف کمر، کشاله ران یا بالای ران شود .

گسترش بیماری ک شپش بدن می تواند حامل برخی از بیماری های باکتریایی، مانند تیفوس، تب راجعه و یا تب خندق  شود .
 

اگر نتوانستید از شر شپش بدن خلاص شوید، حتما باید به پزشک عمومی مراجعه کنید .
چه کاری می­توانید انجام دهید:

 

سئوالات پزشک از شما
چه مدت است که دچار شپش بدن شده اید؟
چه علائمی دارید ؟
چگونه آلوده شدید ؟
از چه روشهای درمانی استفاده کرده اید ؟
آیا تا به حال دچار بیماری بهداشتی مزمنی شده اید ؟
از چه داروها و مکمل هایی استفاده می کنید؟
 

دکتر معمولا می تواند آلودگی شپش بدن را از طریق معاینه چشمی  تشخیص دهد  . حضور تخم شپش و حرکت شپش این آلودگی را  تایید می کند.

شپش بدن در درجه اول توسط شستن کامل بدن و اقلام آلوده با آب گرم و صابون درمان می شود .  تمیز کردن و خشک کردن  و اتو کردن لباس می تواند موثر است.

اگر این اقدامات اثر نکرد ، می توانید از لوسیون و یا شامپو استفاده نمایید . در صورتی که اینها نیز تاثیری نداشتند ، دکتر ممکن است محصولات ضد شپش که می تواند برای انسان سمی باشد را تجویز نماید ، بنابراین برای مصرف این محصولات با دقت و برطبق دستورالعملها  عمل کنید.
 

معمولا می توان با تمیزی فردی  و تمیزی وسایل شخصی خود از شر شپش بدن خلاص شد. ملافه ها ، لباس و حوله آلوده را  در ماشین لباسشویی ریخته و با آب گرم و صابون (حداقل 13 F (54 C) ) بشویید  و در حرارت بالا به مدت حداقل 2 دقیقه آنها را خشک کنید.

برای جلوگیری از آلوده شدن به  شپش بدن، از داشتن تماس فیزیکی نزدیک یا به اشتراک گذاری ملافه و یا لباسهای افرادی که ناقل شپش هستند اجتناب کنید . به طور منظم حمام کنید و حداقل دوبار در هفته  لباس هایتان را تعوض کنید انجام این کار ها می تواند از گسترش شپش پیشگیری کند.

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

علت بروز آکنه یکی ازاسرارحل نشده علم پزشکی است. ازآنجا که نمیدانیم چه چیزی باعث آکنه میشود پس بهتراست بیشترتوجه خود را برروی درمان آن متمرکزکنیم.  

لیفت گردن نوعی پروسیجر زیبایی است که در ان ظاهر گردن شما بهبود می یابد .نتایج حاصل از ان هم بلند مدت هستند

تغییر در پوست و رشد موها در دوران بارداری بسیار رایج می باشد. تغییرات هورمونی علت اصلی مشکلات پوستی و مو می باشد. به دلیل بروز این تغییرات خانم ها در این دوران تمایل به استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد و همچنین درمان های پوستی دارند. 

بهترین درمان  جای جوش درمان ترکیبی است.  زیرا جای جوش به آسانی ازبین نمی رود.  اما بکاربردن چند روش با هم به التیام جای جوش ها کمک خواهد کرد.

آکنه اصطلاحی است که به دانه های سرسیاه و سرسفید و انواع جوش های پوستی (آکنه ولگاریس ) اطلاق می شود.

آب و هوای سرد و زمستانی می تواند ازرسیدن رطوبت مناسب به سطح پوست جلوگیری کند حتی درصورتی که افراد درمناطق بارانی زندگی  کنند. 

اگر استرس مانعی برای مدیریت پسوریازیس شما است،  شما می توانید علاوه بررفتاردرمانی شناختی ازگزینه های دیگرنیزبرای شفای ذهن و بدن بهره مند شوید.   
 

استفاده ازدرمان های طبیعی علاوه برصرفه جویی درزمان و پول تأثیرزیادی برروشن شدن پوست می گذارد.

بهترین کرم های روشن کننده حاوی هیدروکینون هستند و بهتراست متخصص پوست مقدارو مدت مصرف آن را تعیین کند.

همانطور که میدانید پوست ها انواع متفاوتی دارند و روش های نگهداری از انها نیز با توجه به نوعشان متفاوت خواهد بود .در این پست با ویژگی های پوست های چرب و حساس اشنا میشوید .

آشنایی با بیماری ها و اختلالات طبی و روش های درمان و پیشگیری

در صورت که سوال و یا مشکل پزشکی خاصی دارید به راحتی می توانید سوالات خود را از پزشکان متخصص ما بپرسید و به سرعت پاسخ تخصصی دریافت کنید. برای این منظور می توانید از ربات تلگرامی ما با @askq_bot استفاده کنیبد.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌گاه برای گروه سبز و سالم محفوظ می باشد.

© All Rights Reserved

%PDF-1.5
%
1 obj
&gt&gt&gt
endobj
2 obj
&gt
endobj
3 obj
&gt/Font&gt/XObject&gt/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] &gt&gt/MediaBox[ 792 612] /Contents 4 R/Group&gt/Tabs/S/StructParents &gt&gt
endobj
4 obj
&gt
stream
xkq

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

%PDF-1.4
%
2834 obj
&gt
endobj

2851 obj
&gt/Filter/FlateDecode/ID[]/Index[2834 29]/Info 2833 R/Length 86/Prev 2538612/Root 2835 R/Size 2863/Type/XRef/W[1 2 1]&gt&gtstream
hbbd“b`u3% $uD9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *