عوارض سوزاندن قرص حشره کش

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– تحقیقات جدید از انجمن بارداری اعلام کرده است، نوزادان به عنوان یکی از آسیب پذیر ترین افراد در برابر آثار مضر قرص حشره کش به شمار می روند. این تاثیرات در دوران بارداری به مراتب می تواند بر جنین باشد.

حشره کش ها از جمله محصولات شیمیایی هستند که برای نابود کردن حشرات موذی و آزار دهنده مورد استفاده قرار می گیرند. حشره کش ها معمولا در انواع اسپری، قرص یا به صورت حشره کش برقی(الکترونیکی) موجود بوده و نحوه استفاده آن ها با هم متفاوت است.

عوارض سوزاندن قرص حشره کش

همه افراد ممکن است در شرایط مختلفی در معرض حشره کش های شیمیایی قرار گیرند. این تماس ممکن است بر اثر آلودگی، جذب آن ها از طریق پوست و یا وارد شدن ذرات سمی حشره کش در دهان صورت گیرد. تماس فرد با حشره کش و استنشاق آن ممکن است خطرات و عوارض زیادی به همراه داشته باشد.

با توجه به شواهدی در مورد استفاده از حشره کش در زمان بارداری می توان گفت که، بین تماس و استفاده حشره کش ها در دوران بارداری و پیامدهای عصبی و اختلالات در جنین، ارتباط وجود دارد. مطالعات نشان داده است که قرار گرفتن در معرض برخی حشره کش ها در دوران بارداری با زایمان زودرس ارتباط دارد.

به همین ترتیب، افزایش رفلکس های غیر طبیعی در نوزادان، رشد ذهنی پایین در 24 ماهگی و افزایش خطر اختلال در رشد، ممکن است در اینگونه موارد ایجاد شود.

مطالعه دیگری نشان داده است که کودکان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری ، در معرض گروه های مختلف آفت کش ها و یا حشره کش ها بوده اند، دارای افزایش سطح بالای رفتارهای مرتبط با اختلال بیش فعالی و کمبود توجه بودند.

همچنین می توان گفت که یکی از اثرات منفی استفاده از حشره کش بر جنین، خطرات قابل توجه رشد جنین است. در واقع، محققان معتقدند که اثرات این مواد شیمیایی بر روی هوش( IQ )کودک شبیه به اثرات سرب است.

چگونه زنان باردار می توانند در مواجهه با حشره کش ها خطرات آن را به حداقل برسانند؟

یکی از راه های مهم برای کاهش خطرات و عوارض حشره کش ها در دوران بارداری، مصرف زیاد میوه ها و سبزی های آلی است.مصرف غذاهای ارگانیک می تواند بدن را پاکسازی کرده و همچنین نوشیدن آب فراوان می تواند سموم بدن را دفع کند.

یکی از انواع حشره کش ها، قرص حشره کش است که معمولا با قرار دادن آن ها درون محفظه ای مخصوص و به برق زدن، باعث نابود کردن حشرات می شود. ماده ای به پرمترین در این قرص حشره کش وجود دارد که باعث اختلال در سیستم عصبی حشرات و در نتیجه مردن آن ها می شود.

در رابطه با اثرات مخرب قرص های حشره کش باید گفت که هر نوع ماده سمی و یا شیمیایی که باعث از بین رفتن حشرات و یا موجودات دیگر می شود، در نهایت و به مرور زمان هم می تواند بر انسان تاثیر گذار باشد. همانطوری که اثرات سمی این ماده بر سیستم عصبی حشرات می تواند کشنده باشد، ممکن است بر اعصاب فرد هم تاثیر گذار باشد.

این اثرات مخرب زمانی می شود که شما برای اثر دهی قرص حشره کش، آن ها را بسوزانید. زمانی که قرص را می سوزانید، بخار و یا پودری که از آن خارج می شود می تواند برای ریه فرد بسیار خطرناک باشد. این کار باعث تنگی نفس و مشکلات ریوی می شود.

به همین دلیل توصیه می شود که از سوزاندن قرص حشره کش خودداری کنید زیرا این کار هم برای افرادی که مشکلات ریوی و قلبی داشته و هم افراد سالم، بسیار مضر است و به مرور باعث بروز سرفه و یا حتی آسم می شود.

برخی افراد هم نسبت به تمام حشره کش ها آلرژی داشته و ممکن است در معرض آسیب جدی قرار گیرند. این آسیب ها ممکن است به شکل مشکلات پوستی، تاول و یا قرمزی باشد.

حشره کش ها برای نابود کردن حشرات موذی بسیار مناسب هستند، اما آیا از عوارض و خطرات این حشره کش ها اطلاعی دارید؟

باید بدانید که زمانی که از اسپری حشره کش استفاده می کنید، ذرات سمی حشره کش  در هوا پخش شده و می تواند به طور مستقیم وارد دهان و ریه فرد شود.

این ذرات، حاوی مواد سمی بوده و می تواند در فرد ایجاد مسمومیت کند. حتی تماس دست با ذرات سمی حشره کش ها می تواند مشکلات پوستی ایجاد کند. علاوه بر بروز مشکلات پوستی، مواد سمی حشره کش ها بسیار قوی بوده و می تواند بلافاصله به پوست جذب شده و مشکلات دیگری برای بدن ایجاد کند.

زمانی که ذرات حشره کش در هوا اسپری می شود، این ذرات که  حاوی ماده به کاربامات هستند، در صورت وارد شدن به دهان و تنفس کردن آن ها ممکن است مشکلات تنفسی برای فرد ایجاد کنند. حتی حشره کش های قوی تر باعث بروز مسمومیت های جدی شده و اثرات و علائم پر خطری برای بدن دارند.

در صورتی که تصمیم به نابود کردن حشرات موذی را دارید، بهتر است در استفاده از آن ها کاملا احتیاط کرده و از تماس با آن ها و یا اسپری شدن آن ها بر روی میوه ها و یا البسه خود و کودکان خودداری کنید. بهتر است هنگام اسپری کردن، به مدت 1 دقیقه، وارد اتاق نشوید و اجازه دهید  تا اثر آن از بین برود.

زنان باردار در دوران حساسی بوده و باید در این دوران از خود و جنین به درستی مراقبت کنند. هر گونه ماده سمی و وارد شدن آن به بدن می تواند برای مادر و جنین بسیار خطرناک باشد.

توصیه می شود که زنان باردار از استنشاق حشره کش ها خودداری کنند و در محیطی که قرص حشره کش استفاده شده است، قرار نگیرند.

این عوارض می تواند در سه ماهه اول بارداری باشد زیرا در این زمان، نخاع و سیستم عصبی جنین شکل می گیرد و وارد شدن مواد سمی به بدن ممکن است برای جنین مضر باشد. در اینگونه موارد و در صورت استنشاق حشره کش در دوران بارداری، پنجره و در را باز کرده  و از وسایل تهویه هوا برای از بین رفتن ذرات حشره کش استفاده کنید.

تیم ترجمه نبض ما

علت مرگ جنین در ماههای مختلف بارداری

11 علت طولانی شدن پریود بیش از 1 روز

آیا تنبلی تخمدان درمان دارد؟

چه چیز باعث لکه بینی در دوران بارداری می شود؟

مسمومیت در بارداری چه علائمی دارد؟

چگونه دوقلو باردار شویم؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

عوارض سوزاندن قرص حشره کش

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

سلامرابطه از پشت به علت اینکه مثل رابطه از واژن نیست که با پاره شدن پرده مشخص شود امکان تشخیص آن با معاینه توسط پزشک است.

X

– ǁی
15 ј .

– ѐ 5
.

ی
ǘ “takhfif”
.

* ی ј
ی 92
1 .
 


ǘ

عوارض سوزاندن قرص حشره کش

 


 

پشتيبانی سايت magiran.com (در ساعات
اداری): 77512642  21
تهران، صندوق پستی 111-15655
فقط در مورد خدمات سايت با ما تماس بگيريد. در مورد محتوی اخبار و مطالب
منتشر شده در
اطلاعی نداريم! 

ی magiran.com
ʝ
 
 

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

عوارض سوزاندن قرص حشره کش

در مورد تب هموراژیک کریمه کنگو چه می دانید؟ تب همولارژیک ویروسی (VHF) یک بیماری ناشی از ویروس های متعلق به چندیدن مجموعه مجزا است. تاثیر این بیماری

آیا می دانستید که بیخوابی مشکلی رایج است که بیش از ۸۰ درصد از زنان در طول بارداری به آن مبتلا می شوند؟ بی خوابی به علت تغییرات

زغال فعال نوع متخلخلی از زغال با سطح بسیار بزرگی است که با بسیاری از سموم واکنش می دهد. زغال فعال در ابتدا به عنوان درمانی در برابر

سندرم کلیپل ترنونه چیست؟ در مورد عوارض این بیماری چه اطلاعاتی دارید؟ این سندرم شرایطی نادر و منحصر به فرد است که بر رشد رگ های خونی، باف

در مورد کیست کلیه چه می دانید؟ افرادی که به این نوع کیست ها مبتلا هستند، در خطر چه عوارض و مشکلاتی هستند. کیست کلیه (کیست های کلیوی)

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *