عوارض ستیریزین برای کودکان

شربت سیتمریزین (Cetirizine) یک داروی ضد آلرژی و ضد حساسیت می باشد . از این دارو می توان برای درمان علائم سرماخوردگی یا آلرژی مانند عطسه،خارش، ترشح اشک یا آبریزش بینی استفاده کرد. قرص و کپسول این دارو برای بزرگسالان و فرم شربت آن برای کودکان مناسب می باشد. البته مصرف این دارو در کودکان کمتر از دو سال مناسب نیست و توصیه نمی شود.

اثرات آنتی هیستامین سیتریزین به علت رقابت با هیستامین در اتصال به گیرندهH1 است . کاربر د آن در کاهش علائم ناشی از آسم آلرژیک ممکن است به دلیل جلوگیری از اثرات انقباضی هیستامین در برونش ها در این بیماران باشد .

حداکثر اثر دارو یک ساعت بعد از مصرف ظاهر میشود.در صورت مصرف با غذا سرعت جذب دارو کاهش می یابد. موارد منع مصرف هشدارها عوارض جانبی تداخل دارویی نکات قابل توصیه این دارو ممکن است باعث منگی شود.


عوارض ستیریزین برای کودکان

این دارو معمولا در دوران حاملگی خطری برای جنین ندارد و مصرف ستیریزین در دوران بارداری مانعی ندارد ولی توجه داشته باشید که در موقع تجویز پزشک ، حامله بودن خود را به پزشک اطلاع دهید و در صورت صلاح دید پزشک ، از این دارو در دوران بارداری استفاده نمایید.

ستیریزین از طریق شیر مادر وارد بدن شیر خوار خواهد شد و ممکن است برای نوزاد شما مضر باشد . از مصرف این دارو در دوران شیر دهی اکیدا خوداری کرده و فقط در صورت صلاح دید پزشک متخصص ، از داروی ستیریزین در دوران شیردهی استفاده نمایید.

هر داروی شیمیایی دارای عوارض جانبی خواهد بود که این عوارض جانبی ممکن است در شخصی بروز کرده و در شخص دیگر ، کاملا بدون عوارض باشد . عوارض جانبی احتمالی داروی ستیریزین به شرح زیر است:

احساس خواب الودگی ، احساس سرگیجه و سردرد ، خستگی و بی حوصلگی ، خون دماغ شدن ، شکم درد ، حالت تهوع و استفراغ ، اسهال ، عطسه ، سرفه ، خشک شدن دهان

قبل از تجویز سیتریزین توسط پزشک ، در صورتی که داروی دیگری مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید . سیتریزین ممکن است با سایر داروهای آنتی هیستامین و یا داروهای سرماخوردگی ، مسکن ، فشارخون ، ضد افسردگی ، ضد اضطراب ، داروهای خواب آور و تداخل داشته باشد .



بخوانید:


موارد مصرف و عوارض شربت لوراتادین


همه چیز در مورد مصرف شربت کوآموکسی کلاو


موارد مصرف و عوارض شربت سانستول



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

عوارض و خواص شربت سیتریزین

عوارض و خواص شربت سیتریزین

مجموعه ای از عوارض و خواص شربت سیتریزین

عوارض ستیریزین برای کودکان

سیتریزین (Cetirizine) با تجاری زیرتک (Zyrtec) یک آنتی هیستامین است که باعث کاهش هیستامین طبیعی در بدن می شود. هیستامین می تواند علائم عطسه ، خارش، ترشح اشک و آبریزش بینی تولید کند٬ به همین دلیل برای درمان علائم سرماخوردگی یا آلرژی سیتریزین مانند عطسه ، خارش ، ترشح اشک و آبریزش بینی استفاده می شود.
مجموعه ای از عوارض و خواص شربت سیتریزین

ستیریزین همچنین در درمان خارش و تورم ناشی از کهیر استفاده می شود.
به طور موقت سیتریزین علایم ناشی از تب یونجه یا آلرژی تنفسی فوقانی ( آبریزش بینی، عطسه ، خارش چشم ها / آبکی، خارش بینی و گلو ) تسکین می دهد.
مجموعه ای از عوارض و خواص شربت سیتریزین
توضیحات دارو :

ژنریک: ستیریزین (Cetirizine)

تجاری سیتریزین : زیرتک (Zyrtec)

کلاس دارویی: آنتی هیستامین


مجموعه ای از عوارض و خواص شربت سیتریزین

اثرات آنتی هیستامین این دارو به علت رقابت سیتریزین با هیستامین دراتصال به گیرنده H1 است. کاربرد آن در کاهش علائم ناشی از آسم آلرژیک ممکن است به دلیل جلوگیری از اثرات انقباضی هیستامین بر برونش ها باشد.اثرات آنتی هیستامین این دارو به علت رقابت با هیستامین دراتصال به گیرنده H1 است. سیتریزین کاربرد آن در کاهش علائم ناشی از آسم آلرژیک ممکن است به دلیل جلوگیری از اثرات انقباضی هیستامین بر برونش ها باشد
مجموعه ای از عوارض و خواص شربت سیتریزین

ستیریزین برای درمان موقتی سیتریزین علائم بیماری تب یونجه (آلرژی فصلی، یا آلرژی به گرد و خاک یا مواد موجود در هوا) یا آلرژی به سایر مواد (مانند کنه ها، سوسک ها، اجزای بدن حیوانات و کپک ها) به کار می رود. این علائم عبارتند از: عطسه، آبریزش بینی، خارش، قرمزی و آبریزش از چشم ها و خارش بینی یا گلو.

سیتریزین , سیتریزین ۱۰ , سیتریزین برای کودکان , سیتریزین هگزال

ستیریزین همچنین برای درمان خارش و قرمزی ناشی از کهیر ها نیز بکار می رود. توجه داشته باشید که این دارو از کهیر یا سایر مشکلات پوستی سیتریزین پیشگیری نمی کند. سیتریزین متعلق به گروهی از داروها موسوم به آنتی هیستامین ها بوده و با بلوک کردن سیتریزین آثار هیستامین در بدن عمل می کند. هیستامین ماده ای است که موجب ایجاد علائم و نشانه های آلرژی و حساسیت می شود.
مجموعه ای از عوارض و خواص شربت سیتریزین

حداکثر اثر دارو یک ساعت سیتریزین بعد از مصرف ظاهر می شود. درصورت مصرف با غذا سرعت جذب دارو کاهش می یابد.
مجموعه ای از عوارض و خواص شربت سیتریزین

به یاد داشته باشید که شربت سیتریزین از واکنش های جدی آلرژیک نظیر شوک آنافیلاکسی و یا حساسیت به داروها مورد استاده قرا نمی گیرد و در صورتی که پزشک شما به شما توصیه نموده است تا برای واکنش های آلرژیک خود از اپی نفرین استفاده نمایید، سیتریزین همیشه داروی خود را همراه داشته باشید و از شربت سیتریزین به جای آن استفاده ننمایید.
مجموعه ای از عوارض و خواص شربت سیتریزین

در صورتی سیتریزین که شما این قرص را بدون نسخه تهیه نموده اید مواظب باشید که کودکان زیر ۶ سال نبایستی از این دارو استفاده نمایند.
مجموعه ای از عوارض و خواص شربت سیتریزین
موارد مصرف شربت سیتریزین

خارش پوست
کهیر
آلرژی
حساسیت فصلی
قرمزی چشم
خارش بینی و چشم
عطسه
آب ریزش بینی
مجموعه ای از عوارض و خواص شربت سیتریزین

قبل از استفاده از این دارو شما بایستی تمامی اطلاعاتی را که برای آگاهی شما بر روی جعبه یا درون آن تهیه شده است را به دقت مطالعه نمایید. در صورتی که سیتریزین سوالی درباره چگونگی مصرف قرص خود دارید از پزشک خود بپرسید.

این دارو را بایستی همراه آب معمولا یک تا دو بار در روز طبق توصیه پزشک خود مصرف نمایید. شما بایستی این دارو را مطابق نسخه خود مصرف نمایید و از افزایش یا کاهش این دارو بدون نظر پزشک خود جدا خودداری نمایید.
مجموعه ای از عوارض و خواص شربت سیتریزین

دوز شربت سیتریزین به میزان پاسخ شما به دارو، شدت مشکلتان، سن و همچنین سایر داروهایی که مصرف سیتریزین می نمایید وابسته می باشد. برای کاهش عوارض این دارو ممکن است پزشکتان به شما توصیه نماید این دارو را ابتدا از دوزهای پایین شروع نمایید و میزان آن را به طور تدریجی افزایش دهید تا به میزان تجویز شده برسد. شما بایستی برای جلوگیری از فراموش کردن مصرف سیتریزین قرص خود ساعتی را برای خوردن آن تعیین نمایید. از کاهش یا افزایش میزان داروی خود بدون مشورت با پزشک جدا خودداری نمایید.
مجموعه ای از عوارض و خواص شربت سیتریزین

دوز این دارو در کودکان معمولا بر اساس وزن آن ها تعیین می شود.

در صورتی که علایم آلرژی شما پس از روز مصرف مداوم از سیتریزین این دارو بهبود نیافت یا بدتر شد بلافاصله با پزشک خود تماس گرفته و از راهنمایی های وی بهره مند گردید. در صورتی که علایم تشدید یافت و شما دچار علایمی نظیر بیرون ریختن شدید پوست، تورم لب ها و مخاطات و تنگی نفس شدید سیتریزین بهتر است بلافاصله به یک مرکز درمانی مجهز مراجعه نمایید.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

(بدون www) *

در صورتی که کسی به نظر من پاسخ دهد به من ارسال شود.

دعا زبان بند ، حذف موقت اکانت اینستاگرام ، متن اینستاگرام ، تعبیرخواب خون ، رمان بدون سانسور ، علیرضا آذر

نقشه سایت | چکیده سایت |
کپی برداری مطالب آزاد است اما درج منبع نشانه معرفت شماست! |
بهینه سازی و صعود توسط میهن بک لینک (بک لینک)

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *