عوارض زونا در بارداری



ابتلای زنان باردار به زونا چه عوارضی برای آنها در پی خواهد داشت؟

در ابتدا این سوال مطرح میشود که زونا چیست و چه عوارضی میتواند برای فرد خواهد داشت و اگر این فرد مادر بارداری باشد چه اتفاق برای جنین و مادر خواهد افتاد در ابتدا تعریف مختصری از زونا خواهیم داشت و سپس خطرات آن برای مادر باردار را خواهیم گفت.

زونا
زونا Herpes zoster یک بیماری ویروسی است که عامل مولد آن ویروس واریسلا زوستر است که همان ویروس آبله مرغان در کودکی می باشد. پس از ابتلا و بهبودی آبله مرغان این ویروس می تواند به صورت نهفته در بدن باقی بماند تا زمانی که به علت یک عامل تحریکی و یا نقص سیستم ایمنی دوباره فعال شود. که به آن بیماری زونا می گویند.

*علائم بیماری زونا*علائم پوستی این بیماری
درد شدید و سوزنده ای به صورت ثابت در طول یک مسیر عصبی حس می شود و تاول های قرمزی و کوچکی چند روز بعد در محل درد ظاهر می شود که رنگ تاول ها کم کم به تیرگی می گراید. این تاول ها در پوست سینه و پشت بروز می کند ا ما این تاولها ممکن است در یک سمت پیشانی یا اطراف یک چشم ویا هر جای دیگری در بدن اتفاق بیافتند.عوارض زونا در بارداری

علائم شایع بیماری زونا* تهوع ، دل پیچه یا اسهال خفیف* احساس کسالت* تب و لرز خفیف* درد روی قفسه سینه، صورت، یا درد سوزشی در پوست شکم

عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به زونا* استرس* وجود یک بیماری که باعث کاهش مقاومت بدن شده باشد.
* استفاده از داروهای سرکوب کننده ایمنی یا ضد سرطان* جراحی یا تاباندن اشعه به نخاع* لوسمی یا لنفوم

چه افرادی در خطر زونا قرار دارند؟
فردی که پیش از این به آبله مرغان مبتلا شده ممکن است به زونا مبتلا شود اما احتمال زونا با افزایش سن افزایش می یابد. افراد با سن بالاتر از پنجاه سال ده برابر از کودکان زیر ده سال احتمال ابتلا به زونا دارند.

پیشگیری از بیماری زونا
برای پیشگیری از زونا درمان خاصی وجود ندارد و واکسنهای آبله مرغان تا به حال نتوانسته اند از بروز این بیماری جلوگیری کنند.

عوارض احتمالی بیماری* عفونت باکتریایی ثانویه در تاول های زونا* درد مزمن، خصوصا در سالمندان، که تا ماه ها یا سال ها در مسیر رشته های حسی محل قبلی وجود تاول ها باقی می ماند.
* زخم قرنیه* عفونت دستگاه عصبی مرکزی
علائم بیماری زونا
راه های تشخیص زونا

روش تشخیص* پزشک می تواند زونا را تنها با نگاه کردن به تاول ها تشخیص دهد .
* معمولا تا زمان بروز بثور پوستی امکان پذیر نیست . قبل از آن ، علائم ممکن است شبیه آپاندیسیت، جمع شدن مایع دور ریه یا سایر بیماری ها باشند.
* به ندرت آزمایش خون، کشت مایع تاول ها و نمونه برداری از پوست انجام می گیرد.

روشهای درمان بیماری زونا* پمادهای موضعی و داروهایی که تجویز می شود تا حد ممکن خارش و درد را می تواند کم کند. داروها عبارتند از آسیکلوویر(acyclovir)، والاسی کلوویر (valacyclovir)یا فامسی کلوویر (famcyclovir) .
* خوابیدن در وان که به آن نشاسته ذرت یا پودر جو دوسر اضافه شده باشد.
* مسکن مصرف کنید*تقویت بدن با مصرف ویتامین ٍ و ب کمپلکس


علائم بیماری زونا

نکاتی برای تاول های این بیماری
۱- تاول ها را دستکاری نکنید
۲- از محلول کالامین استفاده کنید
۳-از پزشک داروساز بخواهید تا خمیر آسپیرین با کلروفوم را برای شما تهیه کند .حال شما با تکه ای پارچه تمیز، خمیر را به آرامی روی ناحیه مجروح بمالید، خمیر را چندین بار در روز به کار برید.
۴- از پوشش مرطوب استفاده کنید.حوله ای را در آب سرد فرو برده و بعد از آبکشی روی ناحیه صدمه دیده قرار دهید. هر چه آب خنک تر باشد احساس بهتری خواهید داشت.
۵- عفونت روی تاول را با آب اکسیژنه ۶ درصد ضد عفونی کنید یا از پمادهای آنتی بیوتیک نظیر جنتامایسین استفاده کنید.

زونا چه مقدار طول می کشد
تاول های زونا معمولا ظرف هفت تا ده روز دلمه بسته و ظرف دو تا چهار هفته به طور کامل ناپدید می شود. در افراد سالم، تاول ها هیچ جای زخمی باقی نمی گذارند و درد و خارش پس از چند هفته یا ماه از بین میرد اما کسانیکه دچار ضعف سیستم ایمنی هستند ممکن است تاول های زونا در آنها به موقع بهبود نیابد.

آیا این بیماری مسری است؟
بله اما تاول زونای شما در افراد دیگر زونا ایجاد نمی کند بلکه ممکن است موجب آبله مرغان در کودکان شود. افرادی که هرگز پیش از این آبله مرغان نگرفته اند یا واکسن پیشگیری از آن را نزده اند ممکن است ویروس را با تماس مستقیم با تاول های زونای فرد مبتلا بگیرند. بنابراین روی تاول های زونا را پوشانده و از تماس با نوزادان و زنان بارداری که ممکن است پیش از این آبله مرغان نگرفته باشند دوری کنند.

ممکن است زونا درد مزمن ایجاد کند؟
در برخی از افراد مسن تر درد زونا ممکن است ماه ها یا حتی سالها پس از بهبودی تاول ها طول بکشد. این درد به علت عصبهای آسیب دیده در زیر پوست است که به عنوان دردهای بعد از بیماری زونا (postherpetic neuralgia ) شناخته می شود. برخی دیگر نیز خارش مزمن در ناحیه ای که تاول وجود داشته است، احساس می کنند. در موارد شدید درد یا خارش ممکن است به قدری آزار دهنده باشد که موجب بی خوابی، کاهش وزن یا افسردگی شود.

علائم بیماری زونا

خطرات و پیچیدگیهای دیگر بیماری زونا
زونای چشمی از جمله شایع ترین بیماریهای التهابی چشمی در جوامع است که اگر به موقع و کامل تحت درمان قرار نگیرد منجر به کاهش بینایی چشم و کوری موقتی یا دائمی فرد مبتلا می شود.اگر ویروس زونا به گوش حمله کند، ممکن است فرد دچار مشکلات تعادل یا شنوایی شود. در موارد نادر ویروس زونا ممکن است به مغز یا نخاع نیز حمله کند. این پیچیدگی ها معمولاً با پیشگیری از طریق شروع زود هنگام درمان قابل اجتناب است.

چه افرادی نباید واکسن را دریافت کنند؟
۱٫ – ممکن است باردار باشید
۲٫ – ایدز یا ضعف سیستم ایمنی دارید
۳٫-  پرتو درمانی یا شیمی درمانی انجام می دهید
۴٫ – داروهای سرکوب کننده ایمنی مصرف می کنید
۵٫ – سابقه سرطان خون یا لیمفوما دارید
۶٫- به ژلاتین، نئومایسین آنتی بیوتیک یا هر ماده تشکیل دهنده دیگری در واکسن آلرژی دارید

توصیه های ساده و سودمند– آب فراوان بنوشید.
– از کمپرس آب سرد، لوسیون کالامین، جوش شیرین برای فرونشاندن تاول ها استفاده کنید.
– برای تکسین درد از استامینوفن استفاده کنید. پزشکان مصرف استامینوفن را به عنوان جایگزین آسپرین می دانند.
– شست و شو با آب خنک، بهترین راه تسکین و درمان زوناست.
– زخم ها را در معرض هوا قرار دهید و روی آن را باندپیچی نکنید و لباس تنگ نپوشید.
– از گیاه بادرنجبویه کمک بگیرید.
– گلابی و آب گلابی بخورید.
– جهت کاهش درد بر روی موضع حوله مرطوب بگذارید.
– باید افرادی که استعداد به بیماری زونا دارند. از بیماران مبتلا دوری کنند زیرا احتمال سرایت در آنها بالاست.
– میوه های تازه، عصاره تازه طبیعی سبزیجات و به ویژه آب هویج زیاد بخورید. زیرا بدن به مقادیر فراوان بتا کاروتن بیوفلاوونوئیدها و ویتامین Eنیاز دارد تا با ویروس مبارزه کند.
– برای استفاده از محلول های پوستی حتی با پزشکتان مشورت کنید و از استفاده خودسرانه داروها و پمادها پرهیز کنید.
– فلفل قرمز استفاده کنید.
– گیاه خرفه را امتحان کنید.

مشکلات ناشی از ابتلای زنان باردار به بیماری زونا چگونه اند؟ نشانه های ابتلای زنان باردار به این عارضه کدامند؟ آبله مرغان و زونا چه تاثیراتی بر سلامت مادر و جنین خواهند گذاشت؟ راهنمایی های پزشکی در این باره چگونه اند؟ چگونه می توانیم مانع بروز این بیماری ها در طول بارداری شویم؟

در میان اتفاقات مربوط به بارداری، از بزرگ شدن شکم گرفته تا لگدهای جنین، شاید چشم پوشی کردن از تعدادی لکه های بارداری کار آسانی باشد. اما دلیلی وجود دارد که برخی از این لکه ها را جدی بگیرید: احتمال ابتلا به آبله مرغان و زونا در بارداری هم وجود دارد. در اینجا نکاتی را برای شما مطرح می کنیم که بهتر است بدانید.

تفاوت بین آبله مرغان و زونا چیست؟
هردوی این بیماری ها به وسیله ویروس واریسلا زوستر (icella zoster) به وجود می آیند اما علایم متفاوتی دارند. از نشانه های بارز آبله مرغان، بروز دانه های قرمز همراه با خارش در سرتاسر بدن حتی در داخل دهان است. اما زونا همراه با تاول های دردناکی است که در یک بخش از بدن (معمولا صورت یا نیم تنه بالا) بروز پیدا می کند.
اگر در گذشته به آبله مرغان مبتلا شده باشید، احتمال اینکه در آینده فقط به زونا مبتلا شوید وجود دارد. زیرا آبله مرغان به طور کامل بدن را ترک نمی کند. گرچه احتمال اینکه ویروس تحت عنوان زونا بازگردد وجود دارد، اما بسیار نادر است.

ابتلا به آبله مرغان یا زونا در بارداری به چه صورت است؟
پزشکان تخمین می زنند که احتمال بروز آبله مرغان، یک در هر ۲۰۰۰ بارداری باشد. امروزه حدود ۹۰ درصد از بزرگسالان یا از طریق واکسیناسیون یا سابقه ابتلا به این بیماری در دوران کودکی نسبت به این ویروس ایمن هستند. اگر در بزرگسالی در معرض این ویروس قرار بگیرید و در برابر آن ایمن نباشید احتمال ابتلای شما به آن وجود دارد. آبله مرغان به شدت واگیردار است و می تواند به راحتی از طریق عطسه یا سرفه منتقل شود. به همین خاطر است که در بین کودکان دبستانی به سرعت شیوع پیدا می کند.
اما از سوی دیگر، زونا در بزرگسالان و افراد بالای ۶۰ سال، بروز پیدا می کند. فقط در یک یا دو مورد از هر ۱۰ هزار بارداری زونا رخ می دهد. در بیماری زونا، ویروس آبله مرغانی که در کودکی گرفته اید، دوباره فعال می شود. از آنجایی که در دوران بارداری یا پس از آن، قدرت سیستم ایمنی بدنتان کمی افت پیدا کرده است، احتمال اینکه ویروز آبله مرغان به شکل زونا ظاهر شود وجود دارد.
اولین علایم ظاهری آبله مرغان، تب، سردرد و خارش است. پس از آن دانه های قرمز رنگی ظاهر می شوند که به مرور زمان به تاول های دردناکی تبدیل می شوند. در زونا، اولین نشانه آن درد سوزن سوزن مانند و خارش در یک بخش از بدن است. چند روز بعد تاول های دردناک آبکی ظاهر می شوند که معمولا حدود ۵ تا ۱۰ روز بعد بهبود می یابند، دردها کمی باقی می مانند و پس از چند هفته از بین می روند.
از آنجایی که زونا یکی از رشته های عصبی را درگیر می کند، فقط در یک بخش از بدن ظاهر می شود و در آن بخش تاول بروز پیدا می کند. زونا ممکن است در اکثر افرادی که دچار آن شده اند دوباره عود کند.

آیا آبله مرغان یا زونا می تواند در بارداری به جنین آسیب برساند؟
اگر باردار هستید و متوجه علایمی مانند علایم بیماری آبله مرغان یا زونا شده اید، حتما پزشک تان را در جریان قرار دهید. با اینکه خطر آبله مرغان و زونا برای جنین خیلی کم و ناچیز است اما بسته به زمان بارداری و شرایط دیگر متغیر است. اگر در نیمه نخست بارداری به این ویروس مبتلا شوید، با اینکه شانس بسیار کمی دارد، اما خطر بروز سندرمی به سندرم آبله مرغان مادرزادی که منجر به بروز برخی نواقص مادرزادی در جنین می شود، وجود دارد.
اگر در اواخر بارداری به این بیماری مبتلا شدید، تقریبا هیچ خطری جنین را تهدید نمی کند و تنها مشکل نگران کننده خارش پوست است که می تواند شما را آزار دهد. اگر در هفته آخر بارداری و یا پس از زایمان به این بیماری مبتلا شوید، نوزادتان در معرض خطر ابتلا به آبله مرغان نوزادی قرار می گیرد. معمولا کودکی که به هنگام تولد در معرض آبله مرغان قرار می گیرد، از همان ابتدا تحت تزریق واکسن آبله مرغان قرار می گیرد تا در برابر بیماری محافظت شود.
در مقابل، زونا در بارداری خطری برای جنین ندارد زیرا به داخل رحم سرایت نمی کند. درواقع، افرادی که مبتلا به زونا هستند، نمی توانند آن را به دیگران منتقل کنند اما آبله مرغان به افراد بزرگسالی که سابقه ابتلا به آن را ندارند قابل انتقال است. اما در کودکان با اینکه احتمال آن کم است، به دلیل پایین بودن سیستم ایمنی بدن و عدم امکان واکسینه کردن آن ها در بدو تولد، قرار گرفتن در معرض زونا می تواند باعث ابتلا نوزاد به آبله مرغان شود.

چگونه می توانیم از کودکمان محافظت کنیم؟
آبله مرغان در تازه متولدین می تواند مشکلی جدی محسوب شود بنابراین به منظور جلوگیری از انتقال ویروس به نوزاد، پزشک به شما گلوبولین ایمنی آبله مرغان را تزریق می کند که باعث می شود از شدت عفونت ویروسی کاسته شود. اگر به زونا مبتلا شده باشید، بهتر است روی تاول ها پوشیده شود و مرتب دست هایتان را بشویید زیرا مایع درون آن ها حاوی ویروس فعال است. اگر بر روی پستان ها تاول وجود داشته باشد، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که تا زمانی که تاول از بین نرفته است به نوزاد شیر ندهید.

آبله  مرغان و زونا چگونه در دوران بارداری درمان می شوند؟
پزشک می تواند پس از تشخیص آبله مرغان و زونا، برای شما آنتی ویروس آن را تجویز کند. بهتر است دارو قبل از اینکه عمر دانه ها به ۷۲ ساعت برسد، مصرف شود تا زمان و شدت بیماری کاهش یابد. مصرف این داروی آنتی ویروس مانند داروی زگیل تناسلی، در دوران بارداری و شیردهی بلامانع است.

آیا می توان از ابتلا به بارداری و زونا در بارداری پیشگیری کرد؟
اگر مطمئن نیستید که نسبت به آبله مرغان ایمن هستید یا خیر می توانید با یک آزمایش خون ساده متوجه شوید. اگر قبل یا بعد از بارداری متوجه شدید که در برابر این بیماری ایمن نیستید، از پزشک بخواهید تا شما را واکسینه کند. اما اگر در حین بارداری متوجه شدید که ایمن نیستید، باید از قرار گرفتن در معرض این ویروس خودداری کنید. از تولد خواهرزاده  دبستانی تان چشم پوشی کنید و در محیط هایی که حتی یک نفر به این بیماری مبتلا است قرار نگیرید. زنان باردار نمی توانند در دوران بارداری واکسینه شوند زیرا واکسن آن حاوی ویروس زنده است.
اگر در برابر این ویروس ایمن نبودید و در دوران بارداری در معرض آن قرار گرفتید، پزشک به شما گلوبولین ایمنی واریسلا زوستر را تزریق می کند تا کمی از شما محافظت کند. اگر هم که در گذشته واکسینه شده باشید جای نگرانی نیست اگر در معرض این بیماری قرار بگیرید. در کل سعی کنید مراقب سلامتی خود و حفظ قدرت سیستم ایمنی بدنتان باشید. از استرس خودداری کنید و مواد غذایی حاوی ویتامین C مصرف کنید.


 

عالیه

اطلاعات درباره قالب‌بندی‌های متن


© کلیه حقوق این سایت متعلق به ضیاءالصالحین بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

“),t.close},t.write(‘

آبله مرغان نوعی عفونت ویروسی است که می تواند عوارض گسترده و شدیدی داشته باشد. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

عوارض زونا در بارداری

از اندازه دمای بدن شود. از آنجایی که هوای گرم و مرطوب اتاق بخار محیطی ایده آل برای تکثیر قارچ و باکتری ها ایجاد می کند، اقدامات لازم را به منظور پاکسازی حمام خود انجام دهید. تنفس بخار برای کودکان و همچنین زنان باردار و افرادی که فشار خون بالا دارند توصیه نمی شود. زنان باردار و همچنین افراد سالمند و کودکان نباید وارد اتاق های بخار شوند. افراد مبتلا به فشار خون بالا، بیماری قلبی، تپش قلب، دیابت یا مشکلات سلامت دیگر باید پیش از استفاده از اتاق بخار با پزشک خود مشورت کنند. پس از وعده های غذایی سنگین یا مصرف الکل از بخار درمانی استفاده نکنید.

از دیگر علائم ابتلا به آب مروارید باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت اینکه آب مروارید هیچ دردی ندارد. افرادی که در معرض خطرند همه افراد ممکن است به آب مروارید مبتلا شوند زیرا سالمندی مهم ترین عامل زمینه ساز آن است. با این حال احتمال ابتلا در بیمارانی که سال هاست به دیابت مبتلا هستند، افراد با سابقه خانوادگی آب مروارید، کسانی که جراحی چشم داشته اند

کمکی نمی تواند بکند. فرد مبتلا به این عارضه، خواب آرام را تجربه نمی کند. علت این بیماری ممکن است ناشی از فشار روانی و یا عفونت ویروسی باشد. عفونتی که از آن آگاه نیستید گرچه عفونت ها علایم ظاهری بسیاری دارند اما گاهی ممکن است عفونتی در بدن شما در حال گسترش باشد بدون آن که شما متوجه آن باشید یا پزشک تشخیص داده باشد. مثلا در بیماری مربوط به سیستم ایمنی، عفونت ممکن است خود را به

. هر چقدر بدن بدون خونرسانی باقی بماند، احتمال زنده ماندن کمتر می شود. با انجام CPR، می توانید تا زمانی که آمبولانس و ابزار لازم این کار از راه برسد، خون بیمار را به حرکت وادارید. ما می دانیم که در صورت اجرای بلافاصله عملیات CPR روی فرد دچار ایست قلبی، احتمال حفظ جان او از دو برابر می شود. 2. انجام CPR اصلا مشکل نیست. تعجب خواهید کرد اگر بدانید CPR ی که توسط افراد عادی

&gt وجود خون در ادرار تهوع و استفراغ مفرط آیا وجود تورم اندامها نشان دهنده ی مسمومیت بارداری هست؟ بعضی مورد ها تورم اندامها طی حاملگی طبیعی هست. به گفته متخصص بانوان و زایمان بعد از خونریزی ها و عفونت های دوران بارداری، مسمومیت باداری سومین دلیل فوت مادران در دوران بارداری هست که 5 تا 1 درصد بانوان باردار امکان دارد در طی دوره بارداری خود مبتلا به آن

&gt عبداللهی بیان داشت: مصرف غذاهای شور و پرنمک و نمک سودشده احتمال بروز سرطان معده را افزایش می دهد. حداکثر میزان مجاز مصرف نمک در روز حدود 5 گرم در افراد زیر 5 سال و کمتر از 3 گرم در افراد بالای 5 سال، کودکان، مبتلایان به فشارخون بالا و بیماریهای قلبی عروقی است که شامل نمک موجود در مواد غذایی به طور طبیعی، نمک اضافه شده به غذا و نمک موجود در محصولات صنعتی است. وی در خصوص روش ناسب تهیه و

که در اغلب موارد والدین، ظرفیت پذیرش این موضوع را در مورد فرزندان خود ندارند و در مواجهه با این مسئله به دلیل ترس زیاد، واکنش هایی غیرمنطقی بروز می دهند و اکثر آنها مدارس را مقصر اصلی بروز این پدیده می دانند. در حالی که هرکجا تعداد زیادی از افراد برای مدت طولانی دور هم جمع شوند و با هم زندگی کنند، با حضور حتی یک مورد ابتلا در آن جمع، دیگران نیز با احتمال بسیار زیاد به آن انگل مبتلا خواهند شد

دریافتند منیزیم وضعیت متابولیک، حساسیت به انسولین، و فشار خون افرادی با وزن عادی و سطوح انسولین بالا را بهبود بخشیده است. این مساله از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا افراد بسیاری از ابتلا به مقاومت به انسولین و/یا سندرم متابولیک آگاهی ندارند. کمبود منیزیم و سردردهای میگرنی در یک مطالعه کوچک که در سال 27 با حضور 14 بیمار مبتلا به میگرن انجام شد، پژوهشگران دریافتند سطوح

. مثلا مصرف جگر نیمه پخته یا آبدار توسط خانم های باردار (با تصور مغذی بودن برای جنین)، خطر آلودگی انگلی را به دنبال دارد. نجوشاندن شیر سنتی (با تصور حفظ ارزش تغذیه ای شیر) موجب ابتلا به تب مالت می شود. خوراندن طحال حیوانات به کودکان (با تصور درمان شب ادراری) خطر بیماری های عفونی را به همراه دارد. طی سال های اخیر، انتشار گسترده برخی اخبار غیرموثق و توصیه های غیرعلمی در منابع غیررسمی و

داروهایی که به طور متداول مصرف می کنید نقش مهمی در ابتلا به اضافه وزن و چاقی دارند. اینطور ثابت شده که 6 نوع داروی تجویزی و مصرف مداوم آنها سبب افزایش وزن در شما می شوند: استروئیدھا: مصرف طولانی مدت استروئیدھا در افرادی که به بیماری ھایی نظیر آرتریت، آسم و بیماری ھای گوارشی مبتلا ھستند، احتمال افزایش زن رو بالا می برد. این داروھا، اشتھا را افزایش داده و در طولانی مدت منجر به

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان ، برخی خانم ها در دوران بارداری دچار خونریزی بینی می شوند و بلافاصله به پزشکشان مراجعه می کنند تا بفهمند آیا خون دماغ درا ین زمان، طبیعی است یا خیر؛ باید گفت علت این نوع خونریزی معمولا پرخون بودن مخاط است که به دلیل نازک شدن سطح مخاط اتفاق می افتد. در واقع در دوران بارداری خونریزی های ضعیف و بی خطر بینی نسبتا شایع است که به گشاد شدن عروق خونی و

هستند ساخته شده اند. با تزریق واکسن سیستم ایمنی تحت حمله این میکروب ها و یا ویروس ها قرار می گیرد و در نتیجه ترشح آنتی بادی ها یا پادتن ها دربدن بالا می رود. این آنتی بادی ها در بدن کودک فعال باقی می مانند و در صورتیکه بدن با بیماری واقعی مواجه شود آن را در مقابل آن ویروس یا میکروب محافظت می کنند. بعنوان مثال اگر سیاه سرفه در منطقه شما شایع شود احتمال ابتلا کودک شما که واکسینه شده است به مراتب کمتر

در اثر کمبود کلسیم و ویتامین کاهش پیدا کند. فاضل لاریجانی رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم توضیح می دهد: در زنان بالای 5 سال به ازای هر 3 زن یک نفر و همچنین در مردان بالای 5 سال به ازای هر 5 نفر یک مرد به پوکی استخوان مبتلا می شود. مسئله مهم درخصوص این بیماری شکستگی استخوان است که منجر به بروز عارضه در افراد مستعد و به ویژه سالمند می شود، به طوری که مردان و زنان مسن با انجام حرکتی آرام ولو

به گزارش روزپلاس، آقایان عزیز، آیا تا به حال متوجه شده اید که حالات روحی تان تغییر کرده است و شما به خاطر این تغییرات میل شدیدی به خوابیدن یا خوردن شیرینی جات دارید؟ این احتمال وجود دارد که شما به افسردگی فصلی که معمولا درزمستان بسیار شایع است، دچار شده باشید عده ای از مردان با فرا رسیدن فصل زمستان، دیگر شور و اشتیاقی به کارکردن و یا ماندن در اداره ندارند. در این حالت میل به خوردن

زایمان وضعیتی است که از هر 9 زن یک نفر به آن مبتلا می شود؛ علائم این بیماری شامل تغییر خلق و خو، خستگی و بی تمایلی به فعالیت است که ارتباط مادر با نوزاد را دشوار می سازد. این در حالی است که به گفته کارشناسان، روابط اولیه مادر و نوزاد می تواند بر سلامت آنها در طول عمرشان تاثیر بگذارد. برای مثال کودکانی که مورد بی توجهی و یا بدرفتاری قرار می گیرند، احتمال بیماری آنها در بزرگسالی است

، فشار کافی را ندارد که این موضوع می تواند موجب ایجاد شوک در بدن شود . فشار خون پایین در صورتی که موجب بروز علائم دیگر نشود، مشکل ساز نیست. بعضی از افراد که همیشه دچار کاهش فشار خون هستند کسل بوده و هرازگاهی هم از حال می روند و باید آنها را به بیمارستان رساند تا با تزریق سرم و بهبودی شان حاصل شود. برای فشار خون پایین در این افراد شاید دلیل خاصی نتوان پیدا کرد، اما فشار خون پایین یعنی

انواع خاصی از آنتی اکسیدان ها مفید برای بدن می باشند را در خود داراست. بعضی از پژوهش ها در این باره نشان می دهد که خوردن هویج می تواند خطر مبتلا شدن به سرطان را کاهش دهد و حتی از مبتلا شدن به مریضی قلبی عروقی نیز جلوگیری کند. هویج نیز مثل بعضی از سبزیجات هم خانواده خود وقتی درون کیسه پلاستیکی قرار بگیرد و در یخچال حفظ گردد تا چند هفته دوام می آورد، اما خوب تر هست که شما پیش از چروکیده شدنش، آن را

هاپکینز انجام شده است، نشان می دهد افرادی که یک رژیم غذایی سالم را دنبال می کنند، با اختلاف بسیار در مبارزه با بیماری ام اس موفق تر عمل می کنند. این مطالعه گزارش های تغذیه ای و داده های سلامت 6,989 بیمار مبتلا به انواع مختلف ام اس را شامل می شد. بر همین اساس، افرادی که سالم ترین رژیم غذایی را مصرف می کردند، 2 درصد احتمال کمتری داشت ناتوانی شدید داشته باشند. همچنین، آنها 2 درصد احتمال

مبتلا به بیماری قلبی هستید علاوه بر مصرف داروی کلسترول و کنترل فشارخون تان، باید هر سال واکسن آنفلوانزا هم بزنید. مطالعات گذشته هم نشان داده اند که عفونت آنفلوانزا با افزایش ریسک حمله قلبی در افراد در معرض خطر مرتبط است. به گفته محققان، شواهد نشان می دهد که التهاب و انجام اقداماتی در راستای کاهش التهاب در خطر بروز حمله قلبی مهم هستند. حال عفونت آنفلوانزا این مشکل را

مبتلا می شوند توصیه کرده است. بر اساس این توصیه افراد می توانند یک چهارم قاشق چایخوری جوش شیرین را به 8 قاشق چایخوری نمک و یک فنجان آب گرم اضافه کرده و غرغره نمایند. توجه کنید که هدف تنها غرغره کردن است و نباید این محلول را قورت دهید زیرا جوش شیرین در مقادیر زیاد می تواند معده شما را دچار دردسر سازد. اگر تحمل استفاده از نمک و جوش شیرین را ندارید بهتر است غرغره کردن را با آب خالی انجام

حاد و مزمن، عملکرد سیستم ایمنی( Safety system ) بدن را کاهش می دهد . در لوسمی مزمن، تب کمتر است در حالی که در لوسمی حاد، تب بالاست و علاوه بر آن فرد دچار عفونت بیشتری می شود. زیرا سلول های سرطانی، سلول های خونی سفید را غیرفعال و به خارج دفع می کند. با کم شدن سلول های سفید خون بدن قادر به محافظت از خود در برابر عفونت نیست. از دست دادن اشتها ، در این نوع بیماری شایع است و بدون این که متوجه

به گزارش نویدتهران،با این که سبک خاصی از زندگی مانند سیگار کشیدن، قرارگیری بیش از حد در معرض آفتاب و سموم، و خطر ابتلا به سرطان را در شما چند برابر می کند، اما این همه ماجرا نیست. گاهی اوقات علل تعجب آور شما را در معرض ابتلا به انواع سرطان ها قرار خواهند داد. بنا به اعلام انجمن سرطان آمریکا، برخی علل محیطی و البته دور از ذهن نیز هستند که به این بیماری دامن می زنند: شب

سوال مخاطب نی نی بان: 26 ساله هستم و مبتلا به HPV بعد از یک بار کولپوسکوپی و دو بار پاپ اسمیر نرمال، آیا احتمال دفع ویروس با سیستم ایمنی بدن وجود دارد؟ آیا امکان بچه دار شدن دارم؟ پاسخ دکتر حمید عمادی، متخصص عفونی: اچ پی وی همان زگیل تناسلی است و شما دچار این زگیل در دهانه رحم تان شده اید. کولپوکسی یعنی این که دهانه رحم تان بررسی شده است. این ویروس می تواند همسر شما را هم

خون تولید می شود، همچنین درصورت ایجاد عفونت و مراقبت ناکافی از زخم پس از خالکوبی احتمال بیماری مادر، ایجاد تب و حتی سرایت عفونت به وسیله شیردهی به نوزاد وجود دارد. کارشناسان به بانوانی که به دلایل مختلف تمایل به انجام خالکوبی دارند، توصیه می کنند انجام این کار را به بعد از دوران بارداری و شیردهی موکول کنند و به دلیل عارضه های جانبی ناشناخته انجام خالکوبی به طور کلی انجام آن توصیه نمی شود. برخی مطالعه ها نشان داده است میزان ابتلای افرادی که دارای خالکوبی هستند به سرطان بیش از سایر افراد است.

های سرشار از پروتئین که در عین حال چربی کمی دارند، می توانند در ساخت عضله کمک زیادی کنند؛ ماهی هم یک پروتئین کامل است که چربی اشباع زیادی ندارد؛ همچنین ماهی سرشار از امگا 3 است که در سوخت و ساز پروتئین و در نتیجه رشد عضلانی تاثیر زیادی دارد. لنزی برای کنترل دیابت محققان کره جنوبی لنزی ساخته اند که می تواند سطح گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت را کنترل کند. این

سیاهی رنگ زبان وجود دارد که نشانه سودایی بودن فرد است. معمولا کسانی دچار این حالت می شوند که زندگی پرتنش همراه با مشکلات روحی- عاطفی فراوانی دارند. اگر بی رنگ بود: اگر زبان یا غشای مخاطی (لایه های سلولی که قسمت هایی از بدن مثل دهان و بینی را از خشک شدن محافظت می کنند) رنگ پریده به نظر برسند، یعنی خون بدن شما کمبود هموگلوبین دارد. هموگلوبین پروتئینی است که در گلبول های قرمز خون وجود دارد و

معرض خطر ابتلا به پیش دیابت و دیابت هستند. سابقه خانوادگی و قومی شما نیز مهم است.اگر دیابت در شجره خانوادگی شما دیده شود، احتمال بیشتری وجود دارد که به پیش دیابت مبتلا شوید. خواب خوبی ندارید اگر شما شب هنگام، خواب خوبی را تجربه نکنید، بدن تان می تواند به سرعت دچار اشکالاتی شود. خواب ناسب، می تواند موجب اضافه وزن تان شود، که خود خطر ابتلا به پیش دیابت را افزایش خواهد داد

افزایش می یابد. افراد سیگاری در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند، دو برابر احتمال بیشتری حمله قلبی را تجربه کنند. ریه ها سیگار کشیدن یکی از دلایل اصلی ابتلا به سرطان ریه است. سیگار کشیدن آسیبی دائمی به لوله های تنفسی و بافت های ریه وارد می کند. این آسیب در موارد غیر قابل جبران است. ترک سیگار نمی تواند آسیب را معکوس کند، با این وجود، آسیب و جاری را متوقف می کند

. به میزان کافی آب بنوشید بدن انسان روزانه به هشت لیوان آب و مایعات نیازدارد، نوشیدن قهوه شیرین، شکلات تلخ دارای شکر، نوشیدنی انرژی زا و نوشابه های گاز دار برای سلامت بدن، دستگاه گوارش و کلیه ها مضر است و سبب نارسایی کلیوی، چاقی و احتمال ابتلا به دیابت نوع دو در افراد می شود. اگر به خوردن کیک و کلوچه علاقه دارید، به جای خرید نوع آماده آن، در تعطیلات آخر هفته یا

عامل های خطر نوزادان بزرگتر در معرض ابتلا به روزئولا هستند، چون هنوز بدنشان فرصت لازم پیدا نکرده است تا برای مقابله با ویروس های بی شمار پادتن (آنتی بادی) تولید کند. نوزادان در رحم مادر پادتن را از مادرشان دریافت می کنند و این پادتن از آن ها در برابر ابتلا به عفونت هایی مانند روزئولا محافظت می کند. اما این ایمنی به مرور زمان کاهش می یابد. بیماری گل سرخ در بازه سنی 6 تا 15

“),t.close},t.write(‘

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *