عوارض زعفران تاریخ گذشته



شماره تماس ثابت : 3768672 – 51

شماره تماس مدیر عامل : 9163587 – 915

پست الکترونیکی پشتیبانی : Support@Saffronrowhani.ir

پست الکترونیکی مدیر عامل :
Mehrdad.Rowhani2@gmail.com

عوارض زعفران تاریخ گذشته

Rowhani

برای خرید زعفران به قسمت فروشگاه مراجعه فرمایید.

چه تفاوتی بین انواع زعفران تاریخ مصرف گذشته با زعفران تازه وجود دارد؟ آیا مصرف زعفران تاریخ مصرف گذشته خطر دارد؟ از کجا می توان تفاوت بین زعفران تاریخ گذشته با زعفران تازه را متوجه شد؟

در فروشگاه زعفران ممتاز قائنات خیلی به این اصل توجه ویژه ای دارند. قبل از هر چیز لازم است بدانیم برخی تفاوت های ظاهری زعفران کهنه و تازه فقط در ابتدای فصل تولید ، قابل تشخیص است؛ به طوری که هر چه از فصل تولید فاصله می گیریم تفکیک زعفران تاریخ مصرف گذشته و تازه از همدیگر سخت تر می شود؛ خصوصا اگر زعفران سال های قبل با روش صحیح نگهداری شده باشد.

اکنون به تعدای از تفاوت های بارز زعفران کهنه و تازه اشاره می کنیم:

عوارض زعفران تاریخ گذشته

۱- استفاده از زعفران کهنه راحت تر است. زعفران تولید سال قبل زراعی راحت تر پودر می شود، در نتیجه راحت تر رنگ خود را پس می دهد و دم می کشد؛ در حالی که زعفران هر چه تازه تر باشد سخت تر رنگ خود را آزاد می کند.

۲- زعفران تازه بویی ملایم همراه با تازگی داشته و رنگ آن در صورت نگهداری و خشک کردن صحیح ، درخشان تر از زعفران کهنه است در حالی که بوی زعفران کهنه اگر به شکل صحیح نگهداری شده باشد تندتر از زعفران تازه است و رنگ آن نیز تیره تر می باشد.

۳- یکی از خصوصیات زعفران تازه نرمی آن است ؛ به طوری که اگر کسی خبره نباشد گمان می کند هنوز زعفران خشک نشده است، در حالی که زعفران سال های قبل شکننده است.

لازم به ذکر است که با فاصله گرفتن از فصل تولید بسیاری از تفاوت های زعفران کهنه و تازه از بین می رود. براساس تجربه ، بین مصرف زعفران کهنه با عمر حداکثر ۳ سال و مصرف زعفران تازه ، تفاوت قابل تشخیصی وجود ندارد، مگر اینکه خود زعفران دچار مشکلی باشد که در این صورت حتی اگر زعفران تازه هم مشکلی داشته باشد، از کیفیت مورد انتظار برخوردار نخواهد بود.

گاها زعفرانی با نگهداری چند ساله دیده می شود که به علت نگهداری صحیح ، رنگ و خصوصیات ظاهری آن ، با بهترین زعفران های تولید سال زراعی جدید همان کشاورز فرقی نداشته و فقط کمی شکننده بوده و در مصرف هم از کیفیت عالی برخوردار بوده است. در نتیجه با نگهداری صحیح از زعفران، در مدت زمان طولانی (سال) هم از کیفیت رنگ ، بو و عطر آن کاسته نمی شود.


اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در خود مطلع شوید، همین الان خود را در کادر زیر وارد کنید

همین الان یک به کد فعال سازی به شما ارسال شد، لطفا وارد یا پوشه اسپم خود شده و بر روی لینک آن کلیک کنید تا اشتراک شما تایید شود.

تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون عضو خبره ما شده‌اند


۳۵۴

۱۳۹۶-۰۶-۰۳

۱۲۷

مدیرسایت

۱۳۹۶-۰۶-۰۳

۳۳۳

مدیرسایت

۱۳۹۶-۰۶-۰۳

۲۸۵

مدیرسایت

۱۳۹۶-۰۶-۰۳

۳۴۶

مدیرسایت

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 بله، مرا به لیست خودتان اضافه کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات های شما پردازش می‌شوند.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید !

برای عضویت در خبره و دریافت
مطالب خود را وارد کنید

همین الان یک به کد فعال سازی به شما ارسال شد، لطفا وارد یا پوشه اسپم خود شده و بر روی لینک آن کلیک کنید تا اشتراک شما تایید شود.

درباره ما

فروشگاه زعفران ممتاز قائنات در زمینه عرضه و فروش زعفران بسته بندی شده و فله فعالیت می‌ کند. خرید زعفران اصل قائنات با بهترین قیمت فروش زعفران از طریق فروشگاه زعفران ممتاز قائنات بسیار آسان و امکان پذیر میباشد. فروشگاه زعفران ممتاز قائنات در خراسان جنوبی، منطقه قائنات، فعالیت می‌ کند.
خراسان جنوبی بزرگترین مرکز تولید زعفران مرغوب کشور می باشد. دسترسی آسان به حجم وسیعی از زعفران اصل و درجه یک، نخستین مزیت استقرار فروشگاه زعفران ممتاز قائنات در مهد پرورش زعفران است.

زعفران از دیرباز تا الآن، به عنوان یکی از اصلی‌ترین داروهای گیاهی و‌ یکی اصیل‌ترین ادویه جات‌ها معرفی شده است. این گیاه علاوه بر خاصیت غذایی، در مصارف پزشکی مثل برطرف کردن کمبود آهن، ضد افسردگی، بیماری‌های قلبی و کنترل فشار خون بالا، ایجاد آرامش، کاهش لاغری و.. کاربرد دارد؛ اما ممکن است بخاطر استفاده بی رویه و ناسب از آن، مسمومیت با زعفران به وجود آید؛ به همین خاطر بهتر است که میزان مصرف و زمان‌های استفاده از آن را بدانید.

 

در جدیدترین تحقیقاتی که شخص رتبه اول جشنواره علوم پزشکی رازی بر روی مسمومیت با زعفران انجام داده است، ثابت کرده که زعفران با وجود تمام خواص خوبی مثل رفع افسردگی، تقویت حافظه، درمان فقر آهن، ضد تشنج و.. که دارد، می‌تواند خطراتی را هم برای فرد مصرف کننده ایجاد کند، تا جایی که اگر مصرف این گیاه به بیش از یک گرم در روز برسد مسمومیت با زعفران حتمی است.

آقای حسین حسین زاده، که به عنوان محقق در این جشنواره شرکت کرده بود، موفق به کسب مقام اول تحقیقاتی جشنواره پزشکی رازی شد؛ به همین دلیل از مراحل تکمیل تحقیقات صحبت و نتایج به دست آمده را در جشنواره تشریح کرد.

آقای حسین زاده محقق برتر جشنواره، در تشریح تحقیقات خود افزود که از ۸۰ مقاله معتبر بین المللی را که در زمینه زعفران کار شده را مطالعه کرده است.

عوارض زعفران تاریخ گذشته

ایشان در پاسخ به سوالی که به زعفران و درمان ام اس در تحقیقاتش، مربوط می‌شد، گفت که تحقیقات بسیاری در این زمینه به طور مشترک با کشور ژاپن و حتی به طور مستقل در ایران انجام گرفته است اما هنوز هم به طور ۱۰۰ درصد نمی‌توان گفت گه بیماری ام اس به وسیله زعفران درمان می‌شود.

ایشان در مراحل تکمیل زعفران و خواص آن به نتایج قطعی رسیده است که مشخص می‌کند زعفران در درمان افسردگی، و تقویت حافظه، یکی از عوامل مهم مطرح می‌شود.

آقای حسین زاده در ادامه معرفی خواص خوب زعفران اضافه کرد که، این گیاه اثرات فوق العاده‌ای برای درمان بیماری‌های عصبی، افزایش آرامش، و خواب راحت دارد.

هم چنین می‌توان برای جلوگیری از تشنج، و در درمان فشار خون بالا هم از آن استفاده کرد؛ به علاوه به خاطر خاصیت آفت کشی این گیاه، بعضی از مسمومیت‌ها با زعفران به راحتی درمان می‌شوند. اما آقای حسین زاده به طور جدی خطر مسمومیت با زعفران را برای کسانی که روزانه بیش از یک گرم از این گیاه را مصرف می‌کنند، هشدار داد و تأکید کرد که با مسمومیت زعفران احتمال بسیار بالایی برای بروز عوارض ناگواری مانند خون ریزی بینی و خون ریزی‌های داخلی وجود دارد.

در کنار کار تحقیقاتی آقای حسین زاده بهتر است بدانید که از گذشته تا الان، مسمومیت با زعفران یکی از دلایل اصلی سقط جنین مطرح شده است؛ چرا که در ۳ ماه اول بارداری مسمویت با زعفران باعث می‌شود که دمای بدن مادر به طور غیر طبیعی بالا رود و در رحم انقباضات و گرفتگی‌های شدیدی رخ دهد و به همین دلیل جنین سقط شود.

آقای حسین زاده در کار تحقیقاتی خود و با انجام آزمایش‌های بالینی بر روی اثر زعفران و افزایش ایمنی بدن، تأکید کرد که تنها با مصرف ۱۰ میلی گرم زعفران در روز می‌توان سلامت و ایمنی بدن را بالا برد و از بروز بعضی از بیماری‌ها جلوگیری کرد.

ایشان اندازه های دیگری را هم برای درمان های دیگری اضافه کردند، مثل اینکه مصرف ۴۰ میلی گرم زعفران در روز تأثیر بسیار خوبی بر درمان افسردگی دارد، و هم چنین برای بالا بردن و تقویت قوای جنسی هم می توان از این گیاه به عنوان دارو استفاده کرد.

آقای حسین زاده به خاصیت زعفران و درمان بیماری قلبی اشاره کردند که، این گیاه می‌تواند از بروز سکته قلبی و مغزی جلوگیری کند و حتی عدم خون رسانی به کلیه را هم درمان کند.

حکیمان طب گیاهی از دیرباز تا الان، از زعفران برای درمان بیماری‌های قلبی، درمان قاعدگی‌های نظم، افسردگی، تقویت حافظه و .. استفاده می‌کردند، اما حد مجاز و شرایط زمانی خاص را هم برای مصرف این گیاه برای جلوگری از مسمومیت با زعفران معین می‌کنند؛ مثلا در دوران ۳ ماه اول بارداری مصرف زعفران به طور حتم باعث مسمومیت با زعفران می‌شود.

در این نوشته از منابع طب گیاهی و از حاصل کار تحقیقاتی نفر اول جشنواره علوم پزشکی رازی، در رابطه با بررسی مسمویت با زعفران صحبت کردیم.

تا جایی که با داشتن تمام خواص خوب زعفران، مصرف روزانه از یک گرم زعفران می تواند باعث مسمومیت زعفران و عوارض ناگوار خون ریزی داخلی و بینی شود. اگر می خواهید بیش از این در مورد زعفران اطلاع کسب کنید می توانید اینجا را کلیک کنید.

 

از تاثیرات زعفران بر روی بدن تا کنون بارها شنیده ایم و خوانده ایم. اما (بیشتر)

زعفران به عنوان یک ادویه در رژیم غذایی در منطقه آسیا و مدیترانه به مصرف (بیشتر)

خیلی از خانم‌ها در دوران بارداری به دلیل کم شدن آهن خون، ریزش مو، مشکلات (بیشتر)

آدرس: تهران، پاسداران، خیابان گیلان غربی، بن بست مریم، پلاک ۲، طبقه اول، واحد ۱

آدرس شما:

عضویت

زعفران یکی از پر استفاده ترین ادویه‌جات برای پخت و پز است که طعم غذاها را لذت بخش و دلپذیر می‌کند. درست است که خرید زعفران با کیفیت بالا مهم است اما کیفیت همیشگی و ماندگار آن را تضمین‌ نمی‌کند و خود شما هم باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

معمولا زعفران در جای خشک و خنک و به دور از تابش نور خورشید قرار می‌دهند تا از کیفیت و عطر و طعم آن کاسته نشود. حتی برخی از افراد برای این‌که زعفران را همیشه به طور آماده داشته باشند، اقدام به نگهداری فریزی آن می کنند

دم کردن زعفران روش های مختلفی دارد  اما روش مرسوم تر آن این است که مقداری آب جوش روی زعفران بریزید، و محلول را روی حرارت غیر مستقیم، مثل کتری، چای ساز و غیره قرار دهید تا کم کم دم بکشد. یکی دیگر از این روش ها، دم کردن شیر و زعفران است که به نوشیدنی شیر زعفران مشهور است.

برخی معتقدند که اگر دو قطعه یخ کوچک در زعفران بیندازید و آن را روی شعله و حرارت غیر مستقیم قرار دهید می‌توانید نهایت خوشرنگی آن را بدست آورید. حتی این روش بهتر از حالت دم کردن با آب جوش جواب می دهد.

 

عوارض زعفران تاریخ گذشته

برای اینکه زعفران را دم کنید، باید ابتدا آن را بسایید تا بتوانید از نهایت رنگ زیبای آن استفاده کنید. بسیاری از افراد، برای آسیاب کردن زعفران تمایل دارند که با قند این کار را انجام دهند اما ما به شما این پیشنهاد را نمی‌کنیم چرا که سایش با قند موجب می شود که زعفران رنگ واقعی خود را پس ندهد و زعفران کم رنگ باشد.

برای اینکه زعفران های تر و تازه را نگهداری کنید، اشتباه ترین کار این است که آن را بسته بندی کرده و در فریزر قرار دهید. بهترین کار این است که ابتدا آن را خشک کنید و بعد آن را ساییده و دم کرده و بعد فریز کنید.

برای اینکه هنگام نگهداری زعفران رنگ خود را حفظ کند، بهتر است آن را بکوبید و آن را الک کنید و بعد به دم کردن آن اقدام کنید.

برای اینکه زعفران شما در حین نگهداری خاصیتش را از دست ندهد بهتر است که در درجه اول آن را در ظروف فلزی و بعد در ظروف شیشه ای نگهداری کنید. بنابراین توصیه نمی‌شود که از ظروف پلاستیکی برای نگهداری زعفران استفاده کنید چرا که این قبیل جنس ها موجب می شوند که زعفران خاصیت خود را از دست بدهد.

اگر هم از ظروف شیشه‌ای استفاده کنید ، این نکته را بد نیست بدانید که با قرار گرفتن این نوع ظروف در زیر تابش مستقیم نور خورشید، باعث تغییر رنگ و افت چشمگیر کیفیت زعفران می‌شود.

زعفران را باید در محیط خشک و خنک نگهداری کرد و در آن را بست تا رطوبت اضافی به آن وارد نشود.

برای نگهداری زعفران باید بدانید که باید زعفران را در بسته‌ی شیشه‌ای قرار داده و درب آن را محکم ببندید و تنها ۲ هفته آن را نگهداری کنید. بیش از ۲ هفته زعفران، رنگ خود را در یخچال از دست خواهد داد.

برای نگهداری زعفران در یخچال ، باید ابتدا زعفران را دم کرد و آن را به صورت دم کرده فریز کرد.

برای فریزر کردن زعفران بهتر است که آن را در بسته های کوچک یخی این کار را انجام دهید و هر بار که نیاز دارید، کمی از آن را بیرون بیاورید و از آن استفاده کنید. نکته تکمیلی این است که اگر میزان زعفران اضافه بیاید، نباید آن را مجدد فریز کرد چرا که برای تمام مواد غذایی این روش، قدغن است. اما می‌توانید با بسته بندی های کوچک تر، جلوی این مشکل را بگیرید.

نگهداری زعفران به دلایل مختلفی صورت می گیرد، که برای این کار می توان از یخچال، فریزر و حتی محیط خشک و خنک نیز استفاده کرد. برای نگهداری بهتر است که ابتدا زعفران را خشک کرد و سپس آن را سایید و در نهایت آن را دم کرد.

 

درد زایمان بسیار زیاد است به طوری که این موضوع گاهی فکر زایمان به صورت (بیشتر)

زعفران در صنایع مختلف تا کنون به خوی نقش ایفا کرده است که این صنایع (بیشتر)

زعفران گیاهی است که تا کنون کمتر از دیگر محصولات زراعی و گیاهی و داروهای (بیشتر)

آدرس: تهران، پاسداران، خیابان گیلان غربی، بن بست مریم، پلاک ۲، طبقه اول، واحد ۱

آدرس شما:

عضویت

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *