عوارض زعفران برای جنین

وزیر
آموزش و پرورش با بیان این که من نسبت به چالش‌های ایجاد شده برای معلمان حمایتی بی‌تفاوت
نیستم، وعده داد: مطالبات یک ساله معلمان حق التدریس تا پایان سال 97 پرداخت می‌شود.

رییس سازمان اورژانس استان
یزد با اشاره به تشدید نظارت‌های امدا

د

وزیر
آموزش و پرورش با بیان این که مدارس باید شیوه زندگی را به دانش‌آموزان آموزش داده
باشد، گفت: فضای آموزشی امروز خود یک

­­

استاندار
یزد با اشاره به اهمیت برگزاری همایش‌هایی نظیر مدرسه ایرانی معماری ایرانی، گفت:

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری
استان یزد با اشاره به تخريب‌هاي ناشي از فعاليت‌هاي معدنكاري در عرصه‌هاي طببيعي استان،
برآورد خسارت‌هاي وارده در اين بخش را حدود 972 ميليارد تومان اعلام كرد.

عوارض زعفران برای جنین

نمایشگاه آثار ارسال شده به اولین همایش
بین‌المللی «مدرسه ایرانی ـ معماری ایرانی» با حضور وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه
یزد افتتاح شد.

ساماندهی و بره‌ریزی جهت
فعالیت‌های نوروزی کمپ‌های کویری در نشستی با حضور مسئولان ميراث فرهنگي استان و
مديران اين كمپ‌ها مورد بررسي قرار گرفت.

ريیس اتحادیه فخاران یزد كمبود
نيروي كار با توجه به بازگشت مهاجران خارجي شاغل در كوره‌هاي آجرپزي به كشورهايشان
و هزينه‌هاي بالاي تامين و تعمير ماشين‌آلات را علت افزايش 3 درصد قيمت آجر در
ماه‌هاي آخر سال اعلام كرد.

ريیس کمیته امداد امام خمینی
مهريز از پرداخت پنج میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان تسهيلات اشتغالزايي در قالب ۱۶۹ فقره
وام به مددجویان اين شهرستان خبر داد.

مدیر کل فناوري طلاعات و

ارتباطات
استان یزد، ورود فناوری اطلاعات به حوزه کشاورزی را راهکار رفع محدوديت‌هاي
آبي و افزایش بهره‌وری در اين حوزه عنوان کرد.

رییس اتحادیه میوه و تره بار یزد از کاهش
15 درصدی تقاضا در آستانه عید نوروز خبر داد و ضمن طبيعي خواندن اين موضوع، آینده‌ي
ارزانتری را برای بازار میوه یزد پیش‌بینی کرد.

وزیر آموزش و پرورش برای شرکت در همایش
بین‌المللی مدرسه ایرانی معماری ایرانی به یزد سفر می‌کند

.

فرماندار
یزد با بیان این که تعهد می‌کنیم در فرمانداری یزد کمتر حرف بزنیم و عمل
کنیم، گفت: ارتقای جایگاه فرمانداری و ادارات شهرستان یزد یکی از اولویت‌های
اجرایی مدیریت جدید فرمانداری یزد است.

مسئول
واحد فرآهم آوری اعضا در دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به رشد آمار پیوند کلیه
در استان، گفت:‌ طبق بره‌ریزی‌های انجام شده از سال 98 عمل پیوند کبد در استان
یزد انجام می‌شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در
استان یزد گفت: چهارشنبه آخر سال باید در قالب یک تفریح سالم و مفید انجام پذیرد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان
جهادكشاورزي استان یزد با اشاره به سبقه‌ي 1 ساله‌ي اين استان كويري در پرورش
ماهيان خاوياري، استان يزد را از پيشگامان استحصال خاويار در آب‌هاي لب شور داخلي
خواند.

رییس انجمن ژنتیک ایران و رییس پژوهشگاه
تشخیص هویت شهدای گم گفت:‌ آزمایشگاه‌های مولکولی در ایران بسیار قدرتمندتر از نمونه‌های
خارجی است.

اسفندماه امسال، چهارمین سالی
است که از جوانه زدن درختی با «درخت آرزوها» در شهرستان اردکان می‌گذرد؛ درختی
که کودکان نیازمند بر روی برگ‌های کاغذی آن آرزوهای درشت و کوچک خود را نوشته و با
نصب روی شاخه‌های درخت، داشته‌هایشان را به دست خیرینی می‌سپارند که این میوه ارزشمند
را برای عاقبت خود می‌چینند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
استان یزد از افزایش ظرفیت اقامتگاه‌های گردشگري اين استان به 1 هزار تخت در نوروز 98 خبر
داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل
دامپزشکی یزد ذبح غیر اسلامی گوشت‌های وارداتی تکذیب كرد.

امام جمعه شهرستان میبد مسئولان
و کارمندان را امانتداران مردم دانست و از آنها خواست تا به نفع مردم و منافع
عمومي فعاليت كنند.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که با “حافظ شهرت دارد شاعر ایرانی است که آثار او یکی از ارجح ترین متون ادبیات فارسی به شمار می رود و دیوان اشعار او تقریبا در خانه هر فارسی زبانی یافت می شود و فال حافظ یکی از مشهورترین فال های مورد علاقه ایرانیان است .

زندگی و شعرهای او تاکنون بارها سوژه تحلیل گران در سراسر دنیا بوده و بیش از هر نویسنده دیگری در نوشتار فارسی زبانان پس از قرن چهاردهم تاثیر گذاشته است. همچنین باید گفت تاثیر اشعار حافظ تنها برای ایرانی ها و یا فارسی زبانان نبوده بلکه آثار او بسیاری از افراد برجسته تاریخ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

از جمله گوته شاعر و نویسنده معروف آلمانی اثریبه “دیوان غربی شرقی دارد که مجموعه ای از اشعار او به سبک و سیاق فارسی و تاثیر پذیرفته از اشعار حافظ است. و یا در نمونه ای دیگر نویسنده، فیلسوف، شاعر و آهنگ ساز آلمانی فریدریش نیچه بارها در نوشته هایش از حافظ برده است. جان پاین شاعر و مترجم انگلیسی و مترجم دیوان حافظ، از این شاعر به عنوان یکی از سه تن شاعران بزرگ دنیا یاد کرده و از او در کنار حافظ، دانته و ویلیام شکسپیر بزرگ ترین شاعران دنیا هستند.

با وجود تاثیر زیادی که حافظ در زندگی و فرهنگ ایرانی ها داشته ولی جزئیات محدودی از زندگی او به خصوص اوایل عمرش در دست است و اطلاعات موجود برگرفته از حکایات مختلف است. حافظ در شیراز و در حدود سال های ۷۲۰ تا ۷۲۹ قمری به دنیا آمده، ظاهرا مادرش اهل شهر کازرون بوده و پدرش بهاءالدین محمد داشته و در طول دوره سلطنت اتابکان در فارس، از اصفهان به شیراز مهاجرت می کند.

در برخی متون آمده حافظ شیرازی در دوران کودکی پدرش را از دست می دهد و برادران بزرگتر او و مادرش را رها می کنند و وی برای امرار معاش در نانوایی مشغول به کار می شود ولی از آنجا که علاقه زیادی به کسب دانش داشته، در کنار آن به تحصیل علم مشغول می شود. همچنین معروف است که وی از همان کودکی قرآن را با چهارده روایت متفاوت حفظ کرد و از این رو ملقب به “حافظ شد که بعدها آن را به عنوان تخلص خود انتخاب نمود.

عوارض زعفران برای جنین

حافظ در دوران حیاتش حمایت چندین حکام وقت را داشت. او به دربار شاه شیخ ابواسحاق راه یافت (گفته می شود وقتی حافظ در سنین نوجوانی بود، این شاه بر مسند قدرت نشست) و در دوره شاه مبارزالدین محمد از شاهان آل مظفر نیز حضور داشته که احتمالا به شغل دیوانی می پرداخته و منبع در آمد او از شغل دیوانی بوده است. ولی شکوفایی آثار او در زمان ۲۷ سال فرمانروایی شاه جلال الدین (شجاع شاه) بود.

برخلاف تاریخ تولد او که چندان دقیق نیست، ولی زمان فوت او را بسیاری از مورخان متفق القول سال ۷۹۲ قمری می دانند. یکی از حکایات نقل شده و قابل توجه در این زمان که بی ربط به دیوان فال حافظ (که در خطوط بعدی به آن می پردازیم) نیست، مربوط به خاکسپاری حافظ است. گفته می شود از آنجا که حافظ در اشعار خود به وفور از نوشیدن می و شراب خواری سخن رانده، در زمان فوت او در بین بسیاری جدال پیش آمد که آیا حافظ به راستی مسلمان بوده و یا آیا باید وی را طبق رسوم مسلمانان به خاک بسپارند. از این رو تصمیم بر این شد که تفالی به دیوان حافظ زده ( فال حافظ ) و از خود وی چاره جویی کنند. ولی با آمدن بیت زیر همه آنها مجبور به سکوت شده و دست از جدال برداشتند:

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت تفاوت اشعار حافظ با دیگر شاعران صاحب

با مطالعه اشعاری از شاعران بسیار ی نظیر انوری، نظامی، مولوی، سعدی و دیگر کسانی که به خوبی برای علمای شرقی آشنا هستند، می توان مشاهده کرد که هریک به شیوه خود پیامی برای بشریت دارند. ولی اگر با تدبر بیشتری به این اشعار توجه کنیم، نقطه اساسی پیام همه آنها این است که بزرگترین گنج و دارایی انسان، همانا روح و روان باطنی نهفته در اوست که با وجود یک جرقه الهی حقیقی در آن، می تواند بر همه عناصر متخاصم و ناخوشایند طبیعت فائق آید. در حالی که ایمان در روح انسان می تواند به شیوه های مختلف بزرگ و برجسته در قالب نظم و نثر یا هنر و ساختار توصیف شود ولی ایمان تنها یک عقیده مذهبی یا عرفانی نیست بلکه یک ارتباط همه جانبه با این حقیقت است که هر انسانی منشاء وجود است.

و بعد حافظ می آید، شاعری که می توان گفت بزرگترین خواننده روح انسان است. در او تمام تلاش ها، غم و اندوه ها، پیروزی و شادی ها، امیدها و ناامیدی های تک تک انسان ها نمایان گر می شود. در اشعار حافظ ارتباط مستقیم و بی درنگ با جهان بیرونی و یا به بیان دیگر، واقعیت بی نهایت جهان ماده و آینه روح ابدی را می بینیم، وجود مطلقی که در آن ماده و روح یکی بوده ولی هر دو دارای جنبه ها و حالت های بی نهایتی هستند.

بی دلیل نیست که “دیوان اشعار او در سراسر شرق، تبدیل به کتاب بزرگ فال نما در سراسر دنیا و نه فقط ایران شده تا حدی که بسیاری او را “لسان الغیب می ند، بدین معنی که گویی از ضمیر غیب آگاه است. گرچه خود حافظ خلاف این نظر را داشته و هیچکس را آگاه ازغیب نمی داند، چراکه در یکی از ابیاتش می خوانیم:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

شاید بتوان گفت حافظ بزرگ ترین شاعر عرفانی ایران باشد، شاعری که بینش معنوی و الهام بخش فوق العاده ای دارد. با وجود آنکه نزدیک به شش قرن از حیات حافظ و شعرهایش می گذرد، هنوز هم غزل های او در زندگی مردم تاثیرگزار است.

بسیاری از ایرانی ها رسم دارند هر زمان به مشکل و یا گره ای در کارشان برخورد می کند و یا حتی یک سوال کلی در ذهن خود دارند، آن سوال را در ذهن خود نیت کرده و سپس از غزل های حافظ شیرازی راهنمایی می خواهند و یا حتی با خواندن اشعار او، نسبت به آن موضوع آرامش خاطر بیشتری دست پیدا می کنند.

اکثر اوقات نیز حافظ به روش مبهم و مرموز خود از طریق غزل هایش، سوال کننده را وا می دارد تا به آینه درون خود نگاه کند و با منعکس شدن آینه درون در غزل حافظ، آن شخص به یک جواب، راهنمایی و یا مسیر الهام بخش دست پیدا می کند.

در فال حافظ ، رسم است که اولین خطی که چشم خواننده به آن می افتد، جواب مستقیمی به سوال اوست و باقی غزل به نوعی روشن کننده آن موضوع است.

(c) 26-219 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .



متاسفانه محتوای مورد در خواست شما در دانشه فرزند موجود نیست، البته ممکن
است آدرس محتوای درخواستی تغییر کرده باشد. لطفاً در مطالب دانشه جستجو کنید.

رجوع به صفحه نخست دانشه

مراقب باشید که در استفاده از برخی گیاهان در دوران بارداری پرهیز کنید و آنان را مصرف نکنید. یکی از اصول طبیعت درمانگران در پیشنهادهای گیاهی که برای بیماری های مختلف به بیماران می دهند این است که همه داروهای گیاهی کاملاً بی خطر نیستند و برای استفاده و بهره از گیاهان باید ابتدا برخی از اطلاعات اساسی را درباره آن ها کسب کنیم.

به عبارت دیگر اگرچه به خاطر این که ترکیبات موثر داروهای گیاهی نسبت به داروهای شیمیایی رقیق تر و در نتیجه اثرات جانبی آن ها کمتر است اما همچنان باید در استفاده از داروهای گیاهی با احتیاط عمل کرد.

یکی از نخستین دستورات احتیاطی در این زمینه توجه به این مسئله است که تا وقتی کاملاً مطمئن نشده اید که گیاهی برایتان مناسب است آن را مصرف نکنید. در این میان گاهی عوارض استفاده سرخود از برخی از داروهای گیاهی می تواند نتایج بسیار بدی به همراه داشته باشد. مهم ترین دلیل این موضوع این است که برخی از گیاهان باعث سقط جنین می شوند.

مواد غذایی مضر برای خانم های باردار
*از نگاه برخی از متخصصان طبیعت درمانگر، زنان باردار باید از خوردن گیاهانی چون پوست ریشه زرشک، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، جعفری فرنگی، سنبل چینی، نعناع کوهی و مینا پرهیز کنند.
زرشک و زعفران برای زنان باردار خطرات جبران ناپذیری دارد و سقط کودکشان را به دنبال دارد. به گزارش گوگل هلث، در طی آزمایشاتی که روی 15 زن انجام شد دانشمندان دریافته اند کسانی که در سه ماهه اول بارداری زرشک و زعفران مصرف می کنند جان کودکشان در خطر می افتد و دچار زایمان زودرس نیز می شوند
*زنان باردار بایستی از خوردن گیاه بولاغ اوتی خودداری نمایند چون ممکن است باعث سقط جنین شود.
*برای زن آبستن افراط در کلیه خوراکی ها ممنوع است و نباید هیچ غذایی را خارج از اندازه بخورد. تنوع بهترین روشی است که زن آبستن بکار بسته و از تمام خوراکی ها استفاده نماید.
*از جمله ممنوعیت های استفاده از کافئین است چرا که از نظر علمی ارتباط مستقیم بین مصرف کافئین در دوران بارداری و سقط جنین ثابت شده است. خوردن 163 میلی گرم کافئین در روز معادل یک یا دو فنجان قهوه، خطر سقط جنین را تا دو برابر افزایش می دهد.
*غذاهای مانده مخصوصاً غذاهای گوشتی برای زن آبستن بدترین سم هاست. خوردن موادی مثل کالباس، سوسیس، ژامبون و ساردین و سایر کنسروها و ماهی مانده به کلی ممنوع است.
*بانوان حامله چنانچه کرفس میل نمایند، ممکن است نوزادشان دچار ناراحتی های عصبی، مخصوصاً حملات شبه صرع گردد.
*بانوان باردار نباید سیاه دانه مصرف کنند زیرا قاعده آور و سقط کننده جنین است.
*زعفران، جعفری، غوره، آب غوره، مارچوبه، زیره، سیاه دانه، دارچین، مسهل اند.
*خوردن جعفری برای زن آبستن جایز نیست.

در 3 ماهه اول بارداری گلپر نخورید
گلپر یکی از معروف ترین گیاهان در طب سنتی برای درمان بیماری های گوارشی به خصوص نفخ محسوب می شود. گلپر، هضم کننده غذا و تقویت کننده معده است. برای بهره بردن از خواص ضدنفخ گلپر، بهتر است یک گرم از پودر دانه های این گیاه را همراه رازیانه بعد از غذا و با آخرین لقمه به اندازه نصف قاشق غذاخوری بخورید.
از آنجا که گلپر طبیعت گرم و خشکی دارد، افراد گرم مزاج باید دانه های این گیاه را یک شب در سرکه بخوابانند و بعد از 24 ساعت و خشک شدن دانه ها، آن را در روز، پودر و استفاده کنند. غیر از خواص درمانی از دیگر کاربردهای گلپر در طب سنتی، تلطیف گوشت ها به خصوص گوشت آبزیان و ماهی است و توصیه می شود به عنوان ادویه در پخت ماهی از گلپر استفاده کنید.
اما مصرف بیش از 2 گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص 3 ماهه اول جایز نیست زیرا باعث سقط جنین می شود. گاهی مصرف گلپر در افراد گرم مزاج باعث سردرد می شود، در این صورت می توانند گلاب بو کنند تا سردردشان رفع شود.

عوارض زعفران برای جنین

در سه ماهه اول بارداری زعفران نخورید
مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد زنان باردار به هیچ وجه نباید در غذاهای خود از زعفران استفاده کند. زرشک و زعفران برای زنان باردار خطرات جبران ناپذیری دارد و سقط کودکشان را به دنبال دارد. به گزارش گوگل هلث، در طی آزمایشاتی که روی 15 زن انجام شد دانشمندان دریافته اند کسانی که در سه ماهه اول بارداری زرشک و زعفران مصرف می کنند جان کودکشان در خطر می افتد و دچار زایمان زودرس نیز می شوند.
نتایج تحقیقات پژوهشگران حاکی است که این دارو سبب انقباض عضله ها می شود و حتی مصرف آن تنفس مادران را نیز با مشکل دچار می کند.

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با “نی نی نما” در میان بگذارید

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *