عوارض رانیتیدین

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

عوارض رانیتیدین

در مورد ملاسما چه می دانید؟ چگونه میتوان عوارض ناشی از آن را درمان کرد؟ آیا راهکارهای خانگی برای آن می شناسید؟ این بیماری در بانوان رایج است.

بیماری کبد چرب چیست؟ در مورد این بیماری چه می دانید؟ انواع این بیماری را می شناسید؟ کبد چرب به این معنی است که در کبد چربی اضافی

آیا دچار مشکلات پوستی شده اید؟ آیا پوستتان دچار خارش، ترک یا زخم های دردناک شده است؟ التهاب پوست، تغییر در بافت یا رنگ پوست و زخم ممکن

با راه های خانگی پیشگیری از بارداری آشنایی دارید؟ به عنوان یک زوج، این به شما و همسرتان بستگی دارد که آیا قصد بچه دار شدن دارید یا

ليزينوپريل برای درمان فشار خون بالای بزرگسالان و کودکان دارای حداقل 6 سال سن استفاده می شود. همچنین داروی ليزينوپريل برای باز کردن رگ های قلبی در بزرگسالان

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

رانیتیدین دارویی است که می‌توان با نسخه‌ی پزشک و نیز بدون‌ نسخه نیز از داروخانه تهیه کرد. در این مقاله تمرکز ما بر روی رانیتیدین بانسخه (با تجویز پزشک) است. رانیتیدین بانسخه به‌شکل قرص، کپسول، شربت خوراکی یا محلول قابل‌تزریق در بازار موجود است. از رانیتیدن معمولا برای درمان زخم‌ معده و دوازدهه (اثنی عشر)، بازگشت اسید معده به مری، ترشح بیش‌ازحد اسید معده مانند سندرم زولینگر-الیسون استفاده می‌شود. در این مقاله شما را با موارد مصرف رانیتیدین، نحوه مصرف و عوارض جانبی رانیتیدین، تداخل دارویی رانیتیدین، هشدارها و نکاتی در مورد مصرف این دارو آشنا خواهیم کرد. عوارض رانیتیدین

قرص‌های رانیتیدین موارد استفاده‌ی مختلفی دارند. این موارد عبارت‌اند از:

ممکن است مصرف رانیتیدین بخشی از بره‌‌ی درمانی‌ موردنظر پزشک باشد. بنابراین در این شرایط برای بهبودی باید رانیتیدین را همراه با داروهای دیگری مصرف بکنید.

معمولا استفاده‌ی کوتاه‌مدت از رانیتیدین برای درمان بازگشت اسید به مری توصیه می‌شود. استفاده از رانیتیدین برای درمان سایر مشکلات معمولا نیازمند مصرف درازمدت آن است. ممکن است برای درمان سایر بیماری‌ها مجبور بشوید برای هفته‌ها یا ماه‌ها رانیتیدین مصرف بکنید.

رانیتیدین به دسته‌ای از داروها به‌ مهارکننده‌های گیرنده‌ی هیستامین تعلق دارد. نحوه‌ی عمل این داروها معمولا به یک شکل بوده و برای درمان دسته‌ای مشابه از بیماری‌ها به‌کار می‌روند. رانیتیدین ازطریق کاهش میزان اسید معده، به درمان بیماری های گوارشی کمک می‌کند.

ممکن است قرص رانیتیدن باعث بروز خواب‌آلودگی و برخی عوارض جانبی دیگر بشود.

عوارض جانبی رایج رانیتیدین عبارت‌اند از:

اگر این علائم خفیف باشند، معمولا بعد از چند روز یا چند هفته ازبین می‌روند. اگر این علائم شدید بودند یا پس از مدتی ازبین نرفتند، با پزشک‌ یا داروساز مشورت بکنید.

درصورت بروز عوارض جانبی جدی بلافاصله با پزشک تماس بگیرید. اگر احساس می‌کنید عوارض خطرناکی در شما بروز کرده یا وضعیت اورژانسی برای‌تان پیش آمده، بلافاصله با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید. این عوارض جانبی جدی و خطرناک عبارت‌اند از:

ممکن است قرص رانیتیدین با برخی داروها، ویتامین یا مکمل‌های گیاهی دیگر تداخل دارویی داشته باشد. تداخل دارویی به آن معناست که دارویی یا غذایی مانع از اثرگذاری مناسب داروی دیگری بشود.

برای جلوگیری از بروز این پدیده باید پزشک‌ تجویز داروهای مصرفی‌ را به‌خوبی مدیریت بکند. بنابراین قبل از اینکه پزشک بخواهد برای‌تان رانیتیدین تجویز بکند، باید درمورد داروها، ویتامین‌ها و مکمل‌های گیاهی مصرفی‌تان به او توضیح بدهید. درمورد جزئیات تداخل رانیتیدین با سایر داروها از پزشک یا داروساز سؤال کنید.

نمونه‌ای از داروهایی که ممکن است با رانیتیدین تداخل داشته باشند، در زیر آمده است:

دلاویردین: دلاویردین را همراه با رانیتیدین مصرف نکنید. این کار می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی به‌دنبال داشته باشد. رانیتیدین از سطح دلاویردین در بدن‌ می‌کاهد. این امر مانع از اثرگذاری مناسب دلاویردین در بدن می‌شود.

مصرف رانیتیدین با برخی داروها خطر بروز عوارض جانبی آن داروها را افزایش می‌دهد. نمونه‌هایی از این داروها عبارت‌اند از:

وقتی داروهای خاصی با رانیتیدین مصرف شوند، ممکن است به‌خوبی در بدن عمل نکنند. دلیلش این است که رانیتیدین باعث کاهش میزان آنها در بدن می‌شود. نمونه‌هایی از این داروها عبارت‌اند از:

ممکن است مقدار (دُز) و شکل داروی مصرفی در زیر نیامده باشد. مقدار موردنیازتان، شکل دارو و دفعات مصرف آن به سن‌، نوع بیماری‌، شدت بیماری‌، سایر بیماری‌ها و واکنش بدن‌تان به اولین دُز مصرفی رانیتیدین بستگی دارد. رانیتیدین معمولا در قالب قرص‌هایی با دُز ۱۵۰ و ۳۰۰ میلی‌گرم برای بیماران تجویز می‌شود.

تأثیرگذاری و بی‌خطری این دارو برای کودکان زیر ۱ ماه تأیید نشده است.

ممکن است افراد مسن دچار نارسایی‌های کلیوی باشند. این امر موجب می‌شود بدن‌ دارو را آهسته‌تر جذب کند. بنابراین مقدار بیشتری از دارو و برای مدت‌ طولانی‌تری در بدن‌ باقی می‌ماند. این امر خطر بروز عوارض جانبی را افزایش می‌دهد.

در این موارد شاید پزشک از مقادیر کمتر دارو یا بره‌ی درمانی متفاوتی استفاده بکند. این امر مانع از تجمع بیش‌ازحد دارو در بدن‌ خواهد شد.

توجه: دُز رانیتیدین برای افراد مسنی که به بیماری‌های زخم معده، رفلاکس معده، ازوفاژیت فرسایشی، و ترشح بیش‌ازحد اسید معده مبتلا هستند نیز طبق آنچه در بالا گفته شد تجویز می‌شود.

اگر از بیماری های کلیوی رنج می‌برید، در صورت ابتلا به بیماری‌های زخم دوازدهه، زخم معده، رفلاکس معده، ازوفاژیت فرسایشی، و ترشح بیش‌ازحد اسید معده ممکن است پزشک از دُز ۱۵۰ میلی‌گرم یک بار در روز شروع کند و پس از مدتی مقدار مصرفی را به ۲ بار در روز برساند.

تأثیرگذاری و بی‌خطر بودن این دارو برای کودکان زیر ۱ ماه تأیید نشده است.

تأثیرگذاری و بی‌خطربودن این دارو برای کودکان زیر ۱ ماه تأیید نشده است.

تأثیرگذاری و بی‌خطربودن این دارو برای کودکان زیر ۱ ماه تأیید نشده است.

تأثیرگذاری و بی‌خطربودن این دارو برای کودکان زیر ۱۸ سال تأیید نشده است.

رانیتیدین برای درمان کوتاه‌مدت و درازمدت استفاده می‌شود. اگر رانیتیدین را براساس دستورات پزشک مصرف نکنید، می‌تواند عوارض جدی به‌دنبال داشته باشد.

اگر به‌طور ناگهانی مصرف رانیتیدین را متوقف کنید یا باوجود نیازتان، اصلا آن را مصرف نکنید: ممکن است میزان اسید معده‌تان همچنان بالا بماند و درد معده‌تان حتی بدتر بشود.

اگر رانیتیدین را طبق ساعات مشخص مصرف نکنید و به بره‌ی مصرف آن بی‌توجه باشید: دارو به‌خوبی عمل نمی‌کند یا حتی به‌طور کامل بی‌اثر می‌شود. برای اینکه رانیتیدین به‌خوبی عمل بکند، باید همیشه مقداری از آن در بدن‌تان باقی بماند.

اگر رانیتیدین را بیش‌ازحد مصرف بکنید: احتمال بیش‌مصرفی (اُوردُز) در اثر مصرف رانیتیدین نادر است. مصرف بیش‌ازحد توصیه‌شده از این دارو می‌تواند موجب بروز علائم بیش‌مصرفی بشود. اگر مقدار زیادی رانیتیدین مصرف بکنید، سطح آن در بدن‌تان به درجه‌‌ی خطرناکی می‌رسد. بیش‌مصرفی رانیتیدین علائمی مانند مشکل در راه‌رفتن و کاهش فشار خون (با علائمی مانند سرگیجه و ضعف) را به‌دنبال دارد. درصورت مصرف بیش‌ازحد با پزشک تماس بگیرید یا به بیمارستان مراجعه بکنید.

اگر یکی از نوبت‌های مصرف رانیتیدین را فراموش کردید: اگر زود یادتان آمد، دارو را مصرف بکنید. اما اگر تنها چند ساعت تا نوبت بعدی مصرف باقی مانده، فقط به‌اندازه‌ی یک نوبت رانیتیدین مصرف بکنید. مصرف دُز دارویی ۲ نوبت در ۱ نوبت می‌تواند عوارض جانبی جدی به‌دنبال داشته باشد.

چگونه می‌توان فهمید دارو مؤثر بوده است: درد معده‌تان کاهش یابد.

معمولا پزشک بر روی نسخه‌تان مشخص می‌کند که پس از پایان مقدار مصرفی باید مقدار بیشتری بخرید یا خیر. بنابراین برای دریافت مجدد این دارو از داروخانه نیاز به دریافت مجدد نسخه نیست.

در دوره‌ی درمان با رانیتیدین شما و پزشک‌تان باید به‌طور منظم برخی مسائل مربوط به سلامتی را تحت‌نظر داشته باشید تا مشکلی برای‌تان پیش نیاید. یکی از این مسائل عملکرد کلیه‌هاست. باید پزشک آزمایش خون بر روی شما انجام بدهد تا از عملکرد درست کلیه‌ها مطمئن بشود. اگر با مصرف رانیتیدین کلیه‌تان به‌خوبی کار نکند، ممکن است پزشک مقدار مصرفی دارو را کاهش بدهد.عوارض رانیتیدین

داروهای دیگری نیز برای درمان مشکلات گوارشی وجود دارند. ممکن است برخی از آنها برای شما مناسب‌تر از رانیتیدین باشند. درمورد گزینه‌های درمانی‌ با پزشک مشورت بکنید.

درباره‌ی قرص‌ رانیتیدین هشدارهایی وجود دارد.

ممکن است رانیتیدین موجب برخی واکنش‌های آلرژیک شدید در فرد بشود. علائم آنها عبارت‌اند از:

درصورت بروز هریک از این علائم با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید یا به بیمارستان مراجعه بکنید.

درصورتی‌که در گذشته با مصرف این دارو واکنش‌های آلرژیک در شما بروز کرد، از مصرف دوباره‌ی آن خودداری بکنید. زیرا مصرف مجدد آن می‌تواند موجب مرگ بشود.

افرادی که مشکل کلیه دارند: اگر مشکل کلیوی یا سابقه‌ی بیماری‌های کلیه دارید، شاید نتوانید به‌خوبی این دارو را از بدن‌تان دفع کنید. این امر می‌تواند مقدار رانیتیدین را در بدن‌تان افزایش بدهد و خطر بروز عوارض جانبی آن را بالا ببرد.

افرادی که مشکل کبد دارند: اگر مشکل کبد یا سابقه‌ی بیماری‌های کبد دارید، شاید بدن‌تان نتواند به‌خوبی رانیتیدین را جذب و میزان اضافی آن را دفع بکند. این امر می‌تواند هم مقدار رانیتیدین موجود در بدن‌تان و هم خطر بروز عوارض جانبی آن را افزایش بدهد.

افرادی که پورفیری حاد دارند (یک اختلال خونی ارثی): اگر سابقه‌ی حملات پورفیری حاد را دارید، نباید از رانیتیدین استفاده کنید. زیرا رانیتیدین می‌تواند موجب بروز مجدد این حملات بشود.

مبتلایان به سرطان معده: این دارو از میزان اسید معده‌تان می‌کاهد. این امر می‌تواند علائم مشکلات گوارشی را بهبود بدهد. اما اگر علائم‌تان ناشی از یک تومور سرطانی باشد، رانیتیدین نمی‌تواند به درمان سرطان کمکی بکند.

زنان باردار: براساس مطالعاتی که بر روی جانوران صورت گرفت این دارو خطری برای بارداری ندارد. اما مطالعات جانوری همیشه نمی‌تواند در مورد انسان‌ها صادق باشد. مطالعات کافی برای نشان‌دادن سلامت یا خطرناک‌بودن این دارو برای بارداری انسان صورت نگرفته است. مصرف آن برای زنان باردار تنها در صورتی توصیه می‌شود که نیاز ضروری به رانیتیدین وجود داشته باشد. بنابراین درصورتی که در دوره‌ی مصرف دارو هستید و باردار شُدید، با پزشک مشورت بکنید.

زنان شیرده: باید قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت بکنید. ممکن است رانیتیدین از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل و موجب بروز عوارض جانبی در نوزاد بشود. باید با پزشک مشورت بکنید تا متوجه بشوید مصرف این دارو باتوجه به عوارض احتمالی، الزامی است یا خیر.

افراد مسن: ممکن است افراد مسن دچار نارسایی‌های کلیوی باشند. این امر موجب می‌شود بدن‌ آنها دارو را آهسته‌تر جذب بکند. بنابراین مقدار بیشتری از دارو و برای مدت‌طولانی‌تری در بدن‌ باقی می‌ماند. این امر خطر بروز عوارض جانبی را افزایش می‌دهد. در برخی موارد نادر ممکن است رانیتیدین موجب بروز کنفوزیون (نوعی حالت گیجی و کاهش هوشیاری)، افسردگی، اضطراب و توهم در فرد بشود. این عوارض در افراد مسنی که بیماری‌های دیگری دارند، شایع‌تر است.

در کودکان: تأثیرگذاری و بی‌خطربودن این دارو برای کودکان زیر ‍۱ ماه برای درمان هیچ بیماری‌ای تأیید نشده است. رانیتیدین برای افرادی زیر ۱۸ سالی که بر اثر بیماری معده‌شان اسید زیاد تولید می‌کند، نیز فایده‌ای ندارد. ازجمله بیماری‌های ناشی از تولید بیش‌ازحد اسید معده می‌توان به نشانگان زولینگر-الیسون اشاره کرد.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

خواص خوراکی ها

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

خواص گزنه؛ ۱۶ خاصیت گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

کتاب اعتماد به نفس؛ معرفی ۸ کتاب پرفروش برای افرایش اعتماد به نفس

میوه کاکتوس؛ خواص، عوارض و نحوه مصرف آن

خواص خیار برای پوست؛ ۱۲ خاصیت خیار برای شادابی و زیبایی پوست

سبزه عید؛ ایده‌ها و روش های درست کردن سبزه هفت سین

علت مدفوع سیاه و خون در مدفوع چیست؟

بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می‌کنند


بهترین دانشگاه های کانادا کدام‌اند؟


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

زیباترین حیوانات دنیا و خصوصیات منحصربه‌فرد آن‌ها


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ

قرص رانیتیدین از نظر پزشکی توسط دانشگاه کریپتون، در ۲۱ آوریل ۲۰۱۷ بررسی شده است. مطلب زیر توسط دانشگاه ایلینوی-شیکاگو نوشته شده است. برای دریافت اطلاعات درباره قرص رانیتیدین در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

قرص رانیتیدین از نظر پزشکی توسط دانشگاه کریپتون، در ۲۱ آوریل ۲۰۱۷ بررسی شده است. مطلب زیر توسط دانشگاه ایلینوی-شیکاگو نوشته شده است. برای دریافت اطلاعات درباره قرص رانیتیدین در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

بخوانید: درمان طبیعی زخم معده و همه چیز راجع به روش های بهبود آن

قرص رانیتیدین دارویی است که می توان آن را هم به صورت تجویز پزشک در نسخه و هم به صورت مستقیم به صورت قرص، کپسول و شربت خوراکی از داروخانه تهیه کرد.

قرص خوراکی رانیتیدین با تجاری zantac در دسترس می باشد. تمام فرم های تجویزی این دارو به عنوان یک داروی عمومی در همه جا موجود می باشد. داروهای عمومی معمولاً قیمت پایین تری دارند. در موارد بسیار کمی ممکن است رانیتیدین با تجاری خودش موجود نباشد.عوارض رانیتیدین

قرص رانیتیدین برای درمان موارد مختلفی به کار می رود از جمله:

ممکن است قرص رانیتیدین به عنوان بخشی از درمان ترکیبی نیز مورد استفاده قرار گیرد. به این معنی که شما باید در کنار داروهای دیگر، رانیتیدین را هم مصرف کنید.

به طور معمول رانیتیدین برای درمان های کوتاه مدت به خصوص درمان بیماری GERD به کار می رود. اگر این دارو را برای درمان سایر بیماری ها مصرف می کنید، ممکن است نیاز به درمان طولانی مدت داشته باشید مثلاً چند هفته یا حتی چند ماه.

بخوانید: درمان ترش کردن معده در خانه

قرص رانیتیدین باعث کاهش مقدار اسید معده می شود. این دارو متعلق به گروه دارویی آنتاگونیست های گیرنده هیستامین است. یک گروه دارویی به داروهایی می گویند که به شیوه مشابهی در بدن عمل می کنند. داروهای یک گروه حتی به جای یکدیگر در شرایط مشابه استفاده می شوند.

قرص خوراکی رانیتیدین ممکن است باعث خواب آلودگی و همچنین عوارض جانبی دیگر شود.

عوارض رایج تر و شایع تر مصرف قرص خوراکی رانیتیدین عبارتند از:

اگر این عوارضی که گفته شد، خفیف باشند، ممکن است در عرض چند روز یا چند هفته از بین بروند. ولی اگر شدید بودند و بعد از چند هفته از بین نرفتند، با پزشک یا داروساز خود حتماً در این باره صحبت کنید.

اگر عوارض جانبی جدی دارید، فوراً با اورژانس یا پزشک خود تماس بگیرید. این عوارض جانبی جدی شامل موارد زیر است:

قرص رانیتیدین خوراکی می تواند با سایر داروها، ویتامین ها و گیاهانی که ممکن است مصرف کنید، تداخل داشته باشد. تداخل، زمانی است که یک ماده باعث تغییر رفتار دارو شود. این تداخل می تواند مضر باشد و جلوی عملکرد صحیح دارو را بگیرد. برای جلوگیری از این امر، پزشک باید تمام داروهایی که تجویز می کند را به خوبی کنترل و مدیریت کند. شما نیز باید پزشک خود را در جریان اینکه چه داروهای دیگری مصرف می کنید، قرار دهید.

Delavirdine: دلاوردین را با قرص رانیتیدین مصرف نکنید. مصرف همرمان این دو دارو می تواند اثرات خطرناکی را ایجاد کند همچنین رانیتیدین مقدار دلاوردین را در بدن کاهش می دهد این بدان معنی است که دلاوردین دیگر نمی تواند به خوبی در بدن عمل کند.

مصرف رانیتیدین با داروهای خاص می تواند باعث افزایش عوارض جانبی این داروها شود. نمونه هایی از این داروها عبارتند از:

Procainamide: مصرف دوزهای بالای رانیتیدین با این دارو می تواند عوارض جانبی آن را کند.

Warfarin: مصرف همزمان رانیتیدین با وارفارین ممکن است خطر خونریزی یا لخته شدن خون را افزایش دهد. اگر این داروها را با هم مصرف کردید، بلافاصله باید به پزشک خود مراجعه کنید.

Midazolam  و Triazolam: مصرف رانیتیدین با هر یک از این داروها باعث خواب آلودگی می شود که می تواند طولانی مدت باشد.

Glipizide: مصرف این دو دارو با هم باعث افت قند خون می شود. ممکن است قبل از مصرف قرص رانیتیدین نیاز باشد تا میزان قند خون را آزمایش کنید و بسنجید.

هنگامی که داروهای خاصی با قرص رانیتیدین مصرف می شوند، ممکن است عملکرد خود را به دلیل کاهش یافتن سطح آن ها در بدن از دست بدهند و کارایی نداشته باشند. نمونه هایی از این داروها عبارتند از:

Atazanavir: اگر شما نیاز دارید حتما این دارو را با قرص رانیتیدین مصرف کنید، پزشکتان به شما می گوید که بین مصرف آن ها باید چقدر فاصله زمانی باشد.  

Gefitinib: اگر این دو دارو را با سدیم بیکربنات ضد اسید مصرف کنید، به درستی در بدن عمل نمی کنند و باید با پزشک خود حتماً صحبت کنید.

برای درک بهتر تداخل های دارویی رانیتیدین می توانید با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

قرص رانیتیدین با هشدارهای متعددی همراه است.

آلرژی:

رانیتیدین می تواند یک واکنش آلرژیک شدید ایجاد کند. در صورت مصرف قرص رانیتیدین، اگر سابقه واکنش های آلرژیک دارید، به پزشک خود مراجعه کنید و اگر علائم یک واکنش شدید آلرژیک را دارید به سرعت با اورژانس تماس بگیرید. علائم یک واکنش آلرژیک شامل موارد زیر است:

اگر تا به حال به رانیتیدین واکنش آلرژیک نشان داده اید به هیچ عنوان دوباره آن را مصرف نکنید. مصرف دوباره ی آن می تواند باعث مرگ شود.

بخوانید: خواص کلم بنفش در درمان نفخ معده و بیماری های روده

برای افراد مبتلا به مشکلات کلیوی: اگر مشکلات کلیوی دارید یا سابقه بیماری کلیوی دارید، ممکن است نتوانید این دارو را از بدن خود پاک کنید. این امر مقدار سطح رانیتیدین بدن را افزایش می دهد و باعث بروز عوارض جانبی جدی بیشتری می شود.

برای افراد مبتلا به مشکلات کبدی: اگر دچار مشکلات کبدی هستید یا سابقه بیماری کبدی دارید، ممکن است نتوانید این دارو را به خوبی فراوری کنید. بنابراین رانیتیدین در بدن افزایش می یابد و عوارض جانبی جدی را در پی دارد.

برای افراد مبتلا به پورفیری حاد (یک اختلال خونی ارثی): اگر سابقه حمله ی پورفیری حاد دارید، نباید از رانیتیدین استفاده کنید. این دارو می تواند یک حمله پورفیری حاد را ایجاد کند.

برای افراد مبتلا به سرطان معده: این دارو مقدار اسید معده را کاهش می دهد که این امر به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. اگر علائم شما ناشی از تومورهای سرطانی باشد، این دارو نمی تواند کمکی به درمان آن ها کند.

برای افراد مسن: کلیه های افراد مسن ممکن است به خوبی کار نکنند. این امر باعث می شود بدن شما به آرامی دارو را پردازش و پاک کند و در نتیجه دارو به مدت بیشتری در بدن باقی می ماند که خطر بروز عوارض جانبی را افزایش می دهد. در موارد نادر، این دارو ممکن است باعث گیجی، افسردگی، اضطراب و توهم شود. در افراد مسن بیمار این اتفاق به وفور رخ می دهد.

برای کودکان: رانیتیدین برای کودکان زیر یک ماه تحت هیچ شرایطی موثر و ایمن نیست. همچنین برای افراد زیر ۱۸ سال که معده آن ها بیش از حد اسید تولید می کند هم موثر و ایمن نیست.

تحقیقات متعددی بر روی حیوانات درباره این دارو انجام شده است. با این حال، مطالعات دارویی روی حیوانات، همیشه به درستی پیش بینی نمی کنند که روی انسان چه تاثیری دارند. مطالعات چندانی درباره این دارو روی افراد باردار وجود ندارد تا بتوان فهمید مضر است یا خیر.

اگر باردار هستید و به این دارو نیاز شدیدی دارید، می توانید آن را با نظارت پزشک خود مصرف کنید. در دوران شیردهی هم قبل از مصرف این دارو حتماً با پزشک خود مشورت کنید. رانیتیدین ممکن است وارد شیر مادر شود و باعث ایجاد عوارض جانبی در کودک شیرخوار شود. باید در این باره با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید شیردادن به کودک در این دوران که دارو مصرف می کنید، مفید است یا مضر. به طور کلی ۲۴ ساعت طول می کشد تا رانیتیدین از بدن پاک شود. بعد از ۲۴ ساعت، کودک می تواند از شیر مادر تغذیه کند.

تمام دوزهای ممکن و فرم های دارویی رانیتیدین، ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد. مقدار دوز، فرم دارویی و چگونگی مصرف دارو به موارد زیر بستگی دارد:

بخوانید: درمان طبیعی رفلاکس معده

عوارض رانیتیدین

عمومی: رانیتیدین

تجاری: Zantac

 

میزان دوز مصرفی برای افراد بالغ (۱۷ تا ۶۴ سال):

 

میزان دوز مصرفی برای کودکان (۱ ماه تا ۱۶ سال):

دوز های معمولی:

دوزهای بالا:

 

میزان دوز مصرفی برای کودکان زیر ۱ ماه:

این دارو برای کودکان زیر یک ماه موثر و ایمن نیست.

 

میزان دوز مصرفی برای افراد مسن (۶۵ سال به بالا):

ممکن است کلیه های اقراد مسن به خوبی کار نکند و دارو را آرام متابولیزه کند و یا حتی متابولیزه و دفع نکند. در نتیجه، دارو مدت بیشتری در بدن می ماند که این امر باعث بروز عوارض جانبی شدید می شود. در این حالت ممکن است پزشک، دوز درمانی را کاهش دهد یا بره متفاوتی را برای آن در نظر بگیرد.

 

عمومی: رانیتیدین

تجاری: Zantac

 

میزان دوز مصرفی برای افراد بالغ (۱۷ تا ۶۴ سال):

بخوانید: درمان طبیعی ورم معده و کاهش علائم گاستریت

میزان دوز مصرفی برای کودکان (۱ ماه تا ۱۶ سال):

دوزهای معمولی:

دوزهای بالا:

 

میزان دوز مصرفی برای کودکان زیر ۱ ماه:

این دارو برای کودکان زیر یک ماه موثر و ایمن نیست.

 

میزان دوز مصرفی برای افراد مسن (۶۵ سال به بالا):

مانند حالت قبلی استفاده می شود.

 

عمومی: رانیتیدین

تجاری: Zantac

 

میزان دوز مصرفی برای افراد بالغ (۱۷ تا ۶۴ سال):

 

میزان دوز مصرفی برای کودکان (۱ ماه تا ۱۶ سال):

 

میزان دوز مصرفی برای کودکان زیر ۱ ماه:

این دارو برای کودکان زیر یک ماه موثر و ایمن نیست.

 

میزان دوز مصرفی برای افراد مسن (۶۵ سال به بالا):

توضیحات مانند حالت قبل است.

عمومی: رانیتیدین

تجاری: Zantac

 

میزان دوز مصرفی برای افراد بالغ (۱۷ تا ۶۴ سال):

 

میزان دوز مصرفی برای کودکان (۱ ماه تا ۱۶ سال):

 

میزان دوز مصرفی برای کودکان زیر ۱ ماه:

این دارو برای کودکان زیر یک ماه موثر و ایمن نیست.

 

میزان دوز مصرفی برای افراد مسن (۶۵ سال به بالا):

مانند حالت قبلی استفاده می شود.

رانیتیدین برای درمان طولانی مدت یا کوتاه مدت استفاده می شود. بهتر است این دارو را با تجویز پزشک مصرف کنید. در غیر این صورت، می تواند خطرات جدی را به همراه داشته باشد. در موارد زیر نیز ممکن است مشکلاتی برای شما به وجود بیاید:

اگر مصرف دارو را به طور ناگهانی قطع کنید یا به طور کامل آن را مصرف نکنید:

ممکن است درد شدید معده ناشی از افزایش مقدار اسید آن باشد. قطع کردن ناگهانی دارو می تواند این درد ها را تشدید کند.

 

اگر دوزهای کمتر از مقدار تجویز شده مصرف کنید:

اگر دوز دارو را خودتان تغییر دهید و کم کنید ممکن است به خوبی کار نکند. برای اینکه دارو بهترین عملکرد را از خود نشان دهد، باید به مقدار کافی وارد بدن شود.

 

اگر بیش از حد تجویز شده دارو را مصرف کنید:

این امر باعث بروز مشکلات جدی در بدن می شود. نشانه های مصرف بیش از حد این دارو عبارتند از:

اگر فکر می کنید بیش از حد از این دارو استفاده کرده اید، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید یا با اورژانس تماس بگیرید.

 

اگر فوراً متوجه شدید که دارو را مصرف نکرده اید، ایرادی ندارد. می توانید همان لحظه آن را بخورید. اما اگر فقط چند ساعت با دوز بعدی دارو فاصله دارید و یادتان افتاد که دارو را نخورده اید، دوز قبلی را دیگر نخورید و فقط دوز جدید را مصرف کنید. هرگز سعی نکنید دوزی را که باید در دو نوبت مصرف شود، در یک نوبت مصرف کنید. زیرا می تواند عوارض خطرناکی را به دنبال داشته باشد.

 

باید دردهای معده کمتر شوند و شما احساس بهبودی کنید.

 

اوردوز رانیتیدین بسیار نادر است. قبل از اینکه دارو را مصرف کنید باید علائم اوردوز آن را بدانید. این علائم عبارتند از:

 

عمومی:

نگهداری:

استفاده مجدد از دارو:

مسافرت رفتن:

هنگام مسافرت با داروهایتان موارد زیر را در نظر داشته باشید:

نظارت بالینی:

دکتر شما و خودتان باید مسائل مرتبط با سلامتی را کنترل کنید. مانند چک کردن کلیه ها و انجام دادن آزمایش های خونی. در این صورت، پزشک شما متوجه می شود که وضعیت کلیه های شما چگونه است و چه دوزهایی از دارو را می تواند برای شما تجویز کند.

 

نویسنده: فائزه قربانی

منبع: www.healthline.com

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر جوابی برای من داده شد مرا از طریق با خبر کن


Current ye@r *


Leave this field empty

سوءتفاهم فیلمی از احمدرضا معتمدی، فم فتلی ایرانی با تنالیته های آبی! سوتفاهم، جدیدترین ساخته ی احمدرضا معتمدی حال و هوایی شبیه

داستان عامه پسند فیلمی کالت و اثرگذار در تاریخ سینمای جهان است که پس از گذشت چندین دهه، هنوز تماشا و مرور

+Galaxy S1 قطعا بهترین اسمارت فون اندرویدی حال حاضر دنیا است که به این زودی رقیبی برای آن پیدا نخواهد شد. در

دن و شیولی در هتلی بزرگ و مجلل خدمتکار هستند. یک روز شیولی به شکلی اتفاقی از بالکن طبقه‌ی سوم هتل به

1+ فیلم The Wife همسر، جدیدترین ساخته بیورن رونگه Björn Runge کارگردان سوئدی می‌باشد. فیلمه را جین اندرسن نوشته که اقتباسی است

برای رشد هر چه و بهتر کودکان و نوجوانان و موفقیت تحصیلی شان

یک مطالعه جدید ادعا می کند که خوردن پیتزا صبحانه خیلی بهتر از Cereal

“سؤتفاهم” جدیدترین ساخته‌ی “احمدرضا معتمدی” است که نویسنده‌ی فیله هم خود اوست. دستیار کارگردانی

سوءتفاهم فیلمی از احمدرضا معتمدی، فم فتلی ایرانی با تنالیته های آبی! سوتفاهم، جدیدترین

داستان عامه پسند فیلمی کالت و اثرگذار در تاریخ سینمای جهان است که پس

© 219 – Netnevesht


کاربری


رمز عبور

مرا به خاطر داشته باش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟


کاربری یا :


ورود| ثبت

بخش سلامت تبیان

دکتر علیرضا خلیلیان ، فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی با بیان این‌که میزان مصرف دارو با توجه به مشکل بیمار، توسط پزشک تعیین می‌شود، افزود: مصرف قرص رانیتیدین نیز با تجویز پزشک در نهایت تا شش ماه مجاز است و در صورت نیاز به مصرف بیش از آن باید کنترل شده باشد، در غیر این صورت می‌تواند عوارضی را برجای بگذارد.

وی تصریح کرد: مصرف خودسرانه و بیش از اندازه  این دارو مانع جذب «کلسیم»، «منیزیم»، «اسید فولیک»، «ویتامین B۱۲ »، «ویتامین D» خواهد شد. بنابراین قرص رانیتیدین را تنها در مواقع مورد لزوم که پزشک به بیمار توصیه می‌کند، باید مصرف کرد.

مصرف هر داروی ضداسید مانند رانیتیدین و امپرازول باید کنترل شود و در صورت لزوم به مصرف طولانی مدت پزشک موظف است در صدد جبران عوارض ناشی از مصرف آن برآید و دستورات لازم را به بیمار بدهد

به گفته این فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی کمبود ویتامین B۱۲ که ناشی از مصرف بیش از حد قرص رانیتیدین است، بعد از حدود پنج سال مشخص خواهد شد. همچنین دو عارضه مهم دیگر مصرف رانیتیدین یعنی اختلالات کبدی و کلیوی ناشی از مصرف این دارو در درازمدت خواهد بود.عوارض رانیتیدین

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: مصرف هر داروی ضداسید مانند قرص رانیتیدین و امپرازول و دیگر داروهای نظیر آن باید کنترل شود و در صورت لزوم به مصرف طولانی مدت،  پزشک موظف است در صدد جبران عوارض ناشی از مصرف آن برآید و دستورات لازم را به بیمار بدهد. بنابراین تاکید می‌شود هیچ دارویی را نباید خودسرانه مصرف کنید.

منبع: سلامت آنلاین


 

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *