عوارض داروی ستیریزین 10

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

 سیتریزین هیدروکلراید Cetirizine Hydrochloride یا Cetirizine Hcl که با عمومی سیتریزین در بین مردم استفاده می شود، دارویی برای رفع علائم حساسیت است که در زمان مصرف آن رعایت برخی نکات ضروری است. در ادامه به اطلاعات مهمی در مورد داروی سیتریزین اشاره می کنیم

تجاری دارو : Zyrtec عمومی یا ژنریک دارو : سیتریزین Cetirizineسیتریزین Cetirizine یک آنتی هیستامین است که برای رفع علائم حساسیتی مانند آبریزش چشم، آبریزش بینی، خارش چشم یا بینی، عطسه، کهیر و خارش استفاده می شود. این دارو از طریق مسدود کردن موادی که بدن به طور طبیعی در زمان بروز واکنش حساسیتی تولید می کند، تاثیر می گذارد.سیتریزین از کهیر پیشگیری نمی کند، همچنین نمی تواند از بروز واکنش های شدید حساسیتی پیشگیری کرده یا آنها را درمان کند (مانند آنافیلاکسی). بنابراین اگر پزشک برای درمان واکنش های حساسیتی اپی نفرین تجویز کرده، همیشه این دارو را همراه خود داشته باشید. از سیتریزین به جای اپی نفرین نمی توانید استفاده کنید.

بدانید : با آنتی هیستامین های طبیعی جلوی آب ریزش بینی تان را بگیرید

بدانید : علائم حساسیت فصلی در چشم و مراقبت از چشم

عوارض داروی ستیریزین 1

اگر در حال مصرف بدون نسخه این دارو هستید، تمام اطلاعات دارویی را قبل از مصرف مطالعه کنید. اگر سوالی درباره دارو داشتید، از پزشک داروخانه بپرسید. اگر پزشک این دارو را تجویز کرده، درست طبق دستور پزشک آن را مصرف کنید که معمولا یک بار در روز استفاده می شود.اگر قرص جویدنی سیتریزین را مصرف می کنید، هر قرص را به طور کامل جویده و سپس ببلعید. اگر از قرص زود حل شونده سیتریزین استفاده می کنید، ابتدا اجازه دهید قرص به خوبی روی زبان تان حل شود و سپس آن را با آب یا بدون آب قورت دهید.اگر از شکل مایع این دارو مصرف می کنید، میزان دارو را به دقت اندازه بگیرید.میزان دارو متناسب با سن، شرایط بیماری و واکنش بدن نسبت به دارو تعیین می شود. میزان مصرف دارو را افزایش ندهید یا از حد توصیه شده از آن مصرف نکنید. اگر علائم حساسیت بهبود پیدا نمی کند، اگر کهیرهای بروز کرده 3 روز پس از درمان بهبود پیدا نکردند، یا اگر کهیرها از هفته طول کشیدند، به پزشک مراجعه کنید. اگر شرایط بیماری بدتر شد و یا اگر فکر می کنید دچار مشکل جدی شده اید (مانند واکنش های شدید حساسیتی مثل آنافیلاکسی) بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

برخی عوارض سیتریزین عبارتند از:

اگر هر یک از این عوارض ادامه پیدا کرده یا بدتر شدند، حتما به پزشک اطلاع دهید.اگر پزشک این دارو را تجویز کرده، به یاد داشته باشید که مزیت ها، خطرات و عوارض جانبی دارو را مورد بررسی قرار داده است. بسیاری از مصرف کنندگان این دارو هیچ عارضه جانبی مشاهده نمی کنند. در صورت مشاهده هر گونه عارضه جدی بلافاصله به پزشک مراجعه کنید، برخی عوارض جانبی جدی عبارتند از: مشکل در دفع ادرار و ضعف.بروز عارضه جانبی جدی در ارتباط با مصرف این دارو به ندرت اتفاق می افتد. به هرحال در صورت مشاهده هر یک از این علائم بلافاصله به پزشک مراجعه کنید: جوش های پوستی، خارش یا التهاب (به ویژه در صورت، زبان یا گلو)، خواب آلودگی شدید و مشکل تنفسی.موارد بیان شده لیست کامل عوارض جانبی داروی سیتریزین نیستند، در صورت مشاهده هر گونه عارضه ای که در لیست به آن اشاره ای نشده، حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگر به سیتریزین یا هیدروکسی زین hydroxyzine  یا لووستریزین levocetirizine  حساسیت دارید و یا هر نوع حساسیت دیگری را به پزشک اطلاع دهید. داروی سیتریزین ممکن است حاوی ترکیبات غیر فعال باشد که ممکن است باعث بروز واکنش های حساسیتی یا دیگر مشکلات شوند. برای جزئیات با پزشک مشورت کنید. قبل از شروع مصرف سیتریزین سوابق پزشکی خود را به اطلاع پزشک برسانید، به ویژه اگر هر یک از مشکلات زیر را داشته اید:

اگر در حال مصرف سیتریزین برای درمان کهیر هستید، در صورت مشاهده برخی علائم دیگر بلافاصله به پزشک مراجعه کنید که این علائم عبارتند از: کهیر با رنگ غیر طبیعی، کهیر که کبود یا تاول زده به نظر می رسد، کهیر بدون خارش.این دارو ممکن است باعث خواب آلودگی شود. الکل یا ماری جوانا باعث خواب آلودگی می شوند. بعد از مصرف این دارو کارهایی که نیاز به هوشیاری دارند مانند رانندگی یا استفاده از ماشین هایی که به هوشیاری زیادی نیاز دارند، انجام ندهید. در زمان مصرف این دارو از نوشیدن الکل اجتناب کنید. محصولات مایع ممکن است حاوی قند باشند. اگر مبتلا به دیابت هستید، دارو را با احتیاط مصرف کنید. در مورد مصرف این دارو با وجود این شرایط با پزشک مشورت کنید.

سیتریزین در دوران بارداری تنها در صورت نیاز باید مصرف شود. در مورد خطرات و مزیت های این دارو در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید.

این دارو وارد شیر مادر می شود. در مورد مصرف سیتریزین در دوران شیردهی با پزشک مشورت کنید.

بدانید : حساسیت فصلی باعث درد مفاصل و کمر درد می شود؟

بدانید :  مقابله با حساسیت پاییزی با این غذاها

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

افتادگی پلک گاهی ژنتیکی است و گاهی بر ثر بروز برخی مشکلات ایجاد می شود، در هر صورت رفع افتادگی پلک تاثیر زیادی بر روی زیبایی دارد که در ادامه یک روش بدون نیاز به جراحی برای رفع افتادگی پلک معرفی می شود

كاهو یكی از پرمصرف‌ترین سبزی‌ها در میان ایرانی‌هاست؛ آن هم به شكل سالاد كاهو كه از بقیه سالادها متداول‌تر است.اما چه فوایدی دارد ؟

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

کاربرد اصلی داروی ستیریزین برای بهبود و درمان حسایت و خارش است . این دارو برای درمان و بهبود انواع آلرژی مورد کاربرد قرار می گیرد. در این مقاله با کاربردهای دیگر و عوارض و به طور کلی تمام اطلاعات و نکات قرص ستیریزین آشنا خواهید شد.

قرص ستیریزین تجاری زیرتک یک آنتی هیستامین قوی است که باعث کاهش هیستامین طبیعی در بدن می شود. هیستامین ماده ای در بدن است که موجب ایجاد اشک، آب ریزش بینی، خارش و عطسه می شود. به همین دلیل برای درمان آلرژی و سرما خوردگی از داروی ستیریزین استفاده می شود که میتواند این علائم را از بین ببرد.

همچنین داروی ستیریزین برای درمان تورم، خارش و قرمزی ناشی از کهیر نیز کاربرد دارد. این دارو برای درمان علایم ناشی از  تب یونجه مانند آلرژی به گرد و خاک یا مواد موجود در هوا و آلرژی فصلی و یا آلرژی به سایر مواد مانند کپک ها، کنه ها، سوسک و سوسک ها و یا اجزای بدن حیوانات و همچنین آلرژی تنفسی فوقانی مانند عطسه، آبریزش بینی، خارش یا اشک چشم ها، خارش بینی و گلو استفاده می شود و موجب تسکین و بهبود این علائم می شود.

عوارض داروی ستیریزین 1

کاربرد اصلی قرص های ستیریزین برای درمان حساسیت و خارش است. ستیریزین با مهار اختصاصی گیرنده های نوع یک هیستامین عمل می کند. فرق این قرص با آنتی هیستامین های قدیمی در این است که چون از سد خونی مغزی نمی گذرد اثر تسکینی کمتری در کاهش خواب آلودگی و سیستم عصبی مرکزی دارد.

قبل از مصرف این دارو در صورت وجود هر یک از موارد زیر حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید.

مقدار مصرف این قرص در بزرگسالان به میزان ۵ – ۱۰ میلی گرم در روز است و در کودکان ۲ تا ۶ سال مقدار مصرف این دارو از ۲ میلی گرم تا حداکثر ۵ میلی گرم است.

اگر در هنگام تجویز قرص ستیریزین, داروی دیگری مصرف می کنید حتما پزشک را در جریان قرار دهید. زیرا ممکن است در اثر تداخل با یک داروی دیگر موجب عوارض جدی در بدن شما شود. به ویژه اگر دارو های زیر را مصرف می نمایید.

مصرف قرص ستیریزین ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد. در صورتی که علائم زیر پس از مدتی بعد از مصرف دارو بهتر نشد و یا بدتر شد به پزشک خود مراجعه نمایید.

مصرف بیش از حد داروی ستیریزین ممکن است موجب نا آرامی و بی قراری، تحریک پذیری و خواب آلودگی شود. بنابراین از مصرف بیش از حد آن خودداری نمایید. همچنین وجود عوارضی خطرناک مانند مشکل در تنفس و اختلال در بلع که رخ دادن آن ها بسیار نادر است از خطرات جدی این دارو محسوب می شوند که باید سریعا به پزشک مراجعه شود.

ستیریزین درمانی موثر برای حساسیت و خارش است که ممکن است پزشک برای درمان انواع بیماری های دیگر که در این مقاله مطالعه کردید نیز تجویز نماید. در این مقاله با اطلاعات دارویی قرص ستیریزین و کاربردها و عوارض و تمام نکات این قرص آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از دارو های دیگر، کاربردها و عوارض آن ها به بخش اطلاعات دارویی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا







با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید




15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *