عوارض دارويي لوزارتان

خواص دارویی و گیاهی

لوزارتان
لوزارتان از پرمصرف ترین داروهای قلبی در ایران می باشد. این دارو از دسته داروهای بلوک کننده ی گیرنده ی آنژیوتانسین دو می باشد.
آنژیوتانسین دو ،ماده ای شیمیایی می باشد که در بدن مسئول تنگ کردن عروق خونی می باشد.همچنین این ماده با تاثیر بر روی ماده ی شیمیایی دیگر به آلدسترون که مسئول افزایش حجم بخش مایع (آب و مايعات جذب شده)خون می باشد ، جریان خون را افزایش می دهد. در نتیجه این داروها که در حقیقت اثرمهارکنندگی دارند، در کاهش کار قلب و کنترل فشارخون موثر می باشند.همچنین لوزارتان اثر محافظتی مطلوبی بر روی کلیه ها دارد.
لوزارتان در مواردی مانند فشارخون بالابا کنترل فشار خون ،در نارسایی های قلبی برای کاهش کار قلب و جهت محافظت از کلیه ها در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 که با اختلالات کلیوی درگیر می باشند تجویز می شود.
این دارو به تنهایی یا همراه با داروهای دیگر برای بهبود عملکرد قلبی و عروق شما تجویز می شود.حتی محصولات دارویی ترکیبی از لوزارتان همراه با یک یا دو داروی دیگر تولید شده اند که اثر مناسب تر همراه با استفاده ی راحت تری داشته باشند مانند داروی Cozaar که ترکیبی از لوزارتان و یک داروی ادرار آور به هیدروکلروتیازید می باشد که برای کاهش فشار خون تجویز می شود.

پیش از مصرف لوزارتان
_در صورت سابقه ی هرگونه مشکل کلیوی(خصوصا مشکلات مربوط به انسداد عروق کلیوی)،مشکلات مربوط به دریچه های قلب یا عضلات قلبی و مشکلات کبدی پزشک خودرا مطلع کنید.
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.
_ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن،مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا بدن شما بتدریجپبه اثرات دارو عادت پیدا کند.
_زمان مشخص در روز را برای مصرف این دارو تعیین کنید و برای اثر مناسب آن را منظم مصرف نمایید.برای بسیاری از بیماران مصرف این دارو صبح ها راحت تر می باشد.
-این دارو با غذا تداخل خاصی ندارد و می توان آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کرد.
_به دلیل اینکه فشار خون بالا معمولا یک بیماری مزمن می باشد مصرف این دارو عموما به مدت طولانی توسط پزشک تجویز می شود لذا به مصرف دارو حتی در صورتی که احساس بهبودی می کنید ادامه دهید و دارو را بدون نظر پزشک قطع نکنید و عموما معاینات و آزمایشات (مانند پیگیری وضع پتاسیم خون ) دوره ای توسط پزشک خودرا ادامه دهید.
_مصرف برخی از ضد دردها و ضد التهاب ها (مانند آسپرین و ایپوبروفن)ممکم است باعث افزایش احتمال بروز عوارض دارویی لوزارتان شوند لذا لیست کلیه داروهای جدید خودرا پیش از شروع مصرف در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید .
_ جهت کنترل فشار خون و اثر مناسب تر این دارو، بسیار مهم است که در مدت درمان از یک رژیم غذایی و سبک زندگی مناسب که توسط پزشک به شما توصیه می شود پیروی کنید.
-مصرف این دارو در مدت درمان با این دارو احتمال بروز عوارضی همچون سرگیجه و از حال رفتن را تشدید میکند.
_از مصرف نمک های حاوی پتاسیم در مدت درمان با این دارو خودداری نمایید.

عوارض شایع لوزارتان
-احساس خستگی و سرگیجه یا سبکی سر هنگام تغییر وضعیت از حالت نشسته و خوابیده به ایستاده عارضه ی شایعی میباشد.بهتر است به آرامی تغییر وضعیت دهید و در صورتی که احساس سرگیجه نمودید برای چند دقیقه بنشینید و سپس بلند شوید.
لوزارتان می تواند منجر به تغییر میزان پتاسیم خون شود به همین خاطر انجام آزمایشات خون دوره ای برای پیگیری سطح پتاسیم خون توصیه می شود.

خرید مولتی ویتامین مناسب برای بیماران قلبی – عروقی از داروخانه اینترنتی دارویاب

Reference1: https://www.drugs.com/losartan.html
Reference2: https://reference.medscape.com/drug/cozaar-losartan-342323

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

دیسپورت یک محصول تزریقی است که عمدتا در درمان چین و چروک به کار می ‌رود؛ این محصول برای درمان بیماری ‌های خاص نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. زمانی که برای اهداف آرایشی به کار می ‌رود، با فلج کردن موقتی عضلات صورت که باعث ایجاد خطوط اخم می‌ شوند، کار می‌کند. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام به بررسی دیسپورت می پردازیم. شاید برایتان جالب باشد به تفاوت ها و شباهت های بین دیسپورت و بوتاکس پی ببرید. دیسپورت چیست؟ دسپورت

عارضه جلو آمدگی فک بالا یا دندان گرازی، همتراز نبودن دندان های بالایی و پایینی است که سبب جلو آمدن دندان های فوقانی می شود. این مشکل می تواند با کوچکتر کردن چانه و گردتر کردن صورت، سبب تغییر شکل کل صورت شود. جراحی اورتوگناستیک (اصلاح صورت) سبب بهبود چشمگیر فرم فک و دندان ها، اما با هزینه های بالا می شود. در این مقاله از بخش دندان پزشکی دکتر سلام به بررسی جلوتر بودن فک بالا می پردازیم. راه های زیادی برای اصلاح جلو

در مورد بالون معده چه می دانید؟ آیا با عوارض و فواید این روش آشنایی دارید؟ تا به حال برای بدست آوردن تناسب اندام و یا کاهش وزن، به بالون معده فکر کرده اید؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی بالون معده، عوارض و فواید آن و هزینه های انجام آن می پردازیم. بالون معده در اصل باعث پر شدن فضای معده شما شده و اشتهایتان را تا اندازه نصف، کاهش می دهد. بالون معده چیست؟ بالون معده یک روش بسیار

چگونه میتوان با کمک کیبلا به از بین بردن غبغب پرداخت؟ آیا می دانید کیبلا چیست؟ کیبلا یک روش درمانی غیر جراحی برای از بین بردن غبغب است. کیبلا برای استفاده در چانه در سال ۲۰۱۵ توسط FDA مورد تایید قرار گرفت. این درمان از یک شکل مصنوعی اسید دئوکسی کولیک برای کمک به جذب چربی استفاده می ‌کند. اسید دئوکسی کولیک به طور طبیعی توسط بدن تولید می ‌شود. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام به بررسی از بین بردن غبغب با عوارض دارويي لوزارتان

در مورد فمتو لیزیک چقدر اطلاعات دارید؟ این روش برای رفع عیوب انکساری چشم مورد استفاده قرار می گیرد. ای ای لیزیک یا eelaisik تلفیقی از اندازه گیری

دیسپورت یک محصول تزریقی است که عمدتا در درمان چین و چروک به کار می ‌رود؛ این محصول برای درمان بیماری ‌های خاص نیز مورد استفاده قرار می‌

عارضه جلو آمدگی فک بالا یا دندان گرازی، همتراز نبودن دندان های بالایی و پایینی است که سبب جلو آمدن دندان های فوقانی می شود. این مشکل می

در مورد بلفاریت یا التهاب پلک چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید که افرادی که به بلفاریت دچار هستند چه عوارضی آنها را تهدید می کند و با چه خطراتی

یک بیماری مادرزادی و یا اختلال ژنتیکی یک وضعیت سلامتی است که کودک با آن به دنیا می ‌آید. این می ‌تواند نتیجه یک مساله کروموزومی، ارثی یا

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

لوزارتان دارویی است که برای درمان فشار خون بالا hypertension یا محافظت از کلیه ها در برابر آسیب های ناشی از دیابت، به کار می رود. همچنین از داروی لوزارتان برای کاهش خطر ابتلا به سکته های مغزی در بیماران مبتلا به فشار خون و بیماری های عضلات قلبی نیز استفاده می شود. لوزارتان متعلق به دسته ای از داروهای مسدود کننده گیرنده های آنژیوتانسین است. لوزارتان با بلاک کردن این گیرنده ها باعث کاهش انقباض های عروقی می شود و آن ها را شل می کند تا خون بتواند در رگ ها به راحتی جریان یابد.  تجاری رایج دارو: Cozaar و عمومی دارو: Losartan در ادامه با اطلاعات کاربردی و کاملی از داروی لوزارتان با نت نوشت همراه باشید.

لوزارتان دارویی است که برای درمان فشار خون بالا hypertension یا محافظت از کلیه ها در برابر آسیب های ناشی از دیابت، به کار می رود. همچنین از داروی لوزارتان برای کاهش خطر ابتلا به سکته های مغزی در بیماران مبتلا به فشار خون و بیماری های عضلات قلبی نیز استفاده می شود. لوزارتان متعلق به دسته ای از داروهای مسدود کننده گیرنده های آنژیوتانسین است. لوزارتان با بلاک کردن این گیرنده ها باعث کاهش انقباض های عروقی می شود و آن ها را شل می کند تا خون بتواند در رگ ها به راحتی جریان یابد.  تجاری رایج دارو: Cozaar و عمومی دارو: Losartan در ادامه با اطلاعات کاربردی و کاملی از داروی لوزارتان با نت نوشت همراه باشید.

قبل از شروع به مصرف این دارو، بروشور آن حتماً به طور کامل باید خوانده شود و اطلاعات پزشکی بیمار از جمله سابقه مصرف داروهای ضدافسردگی توسط پزشک معالج بیمار چک شود. در صورتی که سوالی درباره طریقه مصرف دارو داشتید، حتماً با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

داروی لوزارتان باید طبق دستور پزشک به صورت خوراکی، معمولاً یک یا دو بار در روز، قبل یا بعد از غذا مصرف شود. دوز مصرفی دارو را پزشک، با توجه به اطلاعات پزشکی بیمار و روش درمان او تعیین می کند. بخوانید: داروی رانیتیدین Ranitidine چیست؟ موارد استفاده، عوارض جانبی رانیتیدین

اگر از شکل مایع و شربت این دارو استفاده می کنید، قبل از هر بار مصرف حتماً آن را تکان دهید و مقدار دوز دقیق تجویز شده را با قاشق های مخصوص اندازه گیری کنید. از قاشق های دیگر مانند قاشق های غذاخوری استفاده نکنید.عوارض دارويي لوزارتان

دقت داشته باشید برای اینکه داروی لوزارتان اثر مطلوب را داشته باشد، باید آن را سر وقت و به طور مرتب تا پایان دوره درمان استفاده کنید. حتی اگر احساس بهبودی کردید هم نباید مصرف دارو را تا پایان دوره قطع کنید.

اگر این لوزارتان برای شما فایده ای نداشته و حتی وضعیت شما را بدتر از قبل کرده است، مثلاً فشار خونتان را بالاتر برده، حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.

 

سرگیجه و بی حالی از عوارض جانبی مصرف داروی لوزارتان به شمار می آیند. این دو اثر به بدن هر فرد بستگی دارد. اگر هر یک از این اثرات همچنان ادامه داشته باشد یا بدتر و شود، به سرعت باید به پزشک خود مراجعه کنید.

برای کاهش سرگیجه بعد از مصرف دارو می توانید به آرامی، بلند شوید و بنشینید. این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که پزشک شما با سنجیدن سود و ضرر دارو، آن را برای بیمار تجویز می کند. به طوری که منافع آن از عوارض جانبی آن باشد. بسیاری از افراد که داروی لوزارتان استفاده می کنند، عوارض جانبی جدی نشان نمی دهند.

از دیگر عوارض جانبی این دارو می توان به خستگی، ضعف عضلانی و کاهش ضربان قلب که ناشی از بالا رفتن سطح پتاسیم بدن است، اشاره کرد. بخوانید: حمله قلبی در زنان جوان (SCAD) یا خودکشی عروق کرونری قلب چیست؟

با وجود اینکه داروی لوزارتان برای پیشگیری یا درمان بیماری های کلیوی به کار می رود، می تواند در بعضی موارد هم باعث بروز مشکلات کلیوی یا حتی بدتر شدن وضع آن ها شود. در صورت مصرف لوزارتان، پزشک باید عملکرد کلیه ها را زیر نظر داشته باشد. در صورتی که نشانه هایی از مشکلات کلیوی مانند تغییر در مقدار ادرار داشتید، با پزشک خود مشورت کنید.

واکنش های آلرژیک به این دارو بسیار نادر است. با این حال اگر متوجه علائم یک واکنش آلرژیک شدید از جمله خارش، تورم در گلو و زبان، سرگیجه شدید و مشکلات تنفسی شدید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

عوارضی جانبی که گفته شد، کامل نیستند و هر فرد ممکن است با توجه به سیستم بدن خودش عوارض خاص دیگری را از خود نشان دهد.

 

دقت داشته باشید قبل از مصرف لوزارتان، اگر به آن حساسیت یا آلرژی دارید، به پزشک خود بگویید. این دارو ممکن است دارای مواد غیر فعالی باشد که بتواند واکنش های آلرژیک و سایر مشکلات را ایجاد کند.

داروی لوزارتان ممکن است باعث سرگیجه شما شود. بعد از خوردن آن رانندگی نکنید و در کل از انجام دادن تمام حرکاتی که به هوشیاری نیاز دارند، بپرهیزید تا زمانی که سرگیجه شما بر طرف شود.

این دارو ممکن است سطح پتاسیم خون شما را افزایش دهد در نتیجه قبل از مصرف مکمل های پتاسیم یا جایگزین های نمکی که حاوی پتاسیم هستند، با پزشک خود مشورت کنید. قبل از انجام هر عمل جراحی نیز نباید از این دارو استفاده کرد.

داروی لوزارتان برای استفاده در دوران بارداری به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا می تواند به جنین آسیب برساند. همچنین در دوران شیردهی هم بهتر است از این دارو استفاده نکنید زیرا دارو وارد شیر مادر می شود و بعد به بدن نوزاد انتقال می یابد. بخوانید: علائم عفونت کرم روده یا عفونت کرمی و ۴ درمان طبیعی

 

تداخل های دارویی ممکن است باعث تغییر رفتار داروها یا افزایش خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی تری شود. البته این نکته درباره تمام تداخل های دارو صدق نمی کند. قبل از تجویز دارو از طرف پزشک باید لیستی از تمام داروهایی که مصرف می کنید در اختیار او قرار دهید. برخی از داروهایی که ممکن است با لوزارتان تداخل داشته باشند، شامل: aliskiren, lithium و داروهای افزایش دهنده سطح پتاسیم خون مانند banazepril, Lisinopril و قرص های ضد بارداری حاوی drospirenone می باشند.

برخی از محصولات دارویی دارای موادی هستند که می توانند فشار خون شما را افزایش دهند یا نارسایی های قلبی را تشدید کنند. به پزشک خود بگویید از چه داروهایی استفاده می کنید. داروهایی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن از این دسته هستند. بخوانید: کایروپراکتیک , معجزه درمان بر پایه علم یا ایمان

 

اگر شخصی بیش از حد از این دارو استفاده کرده باشد و نشانه هایی از قبیل مشکلات تنفسی را از خود نشان دهد، باید فوراً با اورژانس تماس بگیرد یا خود را به نزدیک ترین درمانگاه ممکن برساند و ماجرا را برای پزشک شرح دهد.

 

لوزارتان را به هیچ عنوان به شخص دیگری پیشنهاد ندهید. زیرا شیوه زندگی افراد با یکدیگر فرق دارد. مثلاً ممکن است استرس، ورزش کردن و تغییرات غذایی، اثر بخشی این دارو را افزایش دهد. در طول دوره مصرف این دارو، آزمایش هایی را که نیاز است حتماً انجام دهید و فشار خون خود را مرتب بررسی کنید و نتایج را با پزشک خود به اشتراک بگذارید. بخوانید: استفاده صحیح از یخچال , روش های مصرف کمتر برق، نگهداری بهتر غذا و طول عمر یخچال

 

اگر فراموش کردید دارو را مصرف کنید و نزدیک دوز مصرفی بعدی بودید، دور قبلی را دیگر نیازی نیست مصرف کنید و همان دوز جدید کافی است.

 

قرص ها را در دمای اتاق، دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی خود و دور از نور خورشید و رطوبت نگه دارید. اگر می خواهید قرص را در یخچال نگهداری کنید، دما را به ۲ تا ۸ درجه سانتی گراد برسانید. بعد از ۴ هفته اگر داروی باز شده را مصرف نکنید، باید آن را دور بریزید؛ زیرا دیگر قابل استفاده نمی باشد.

 

نویسنده: فائزه قربانی

منبع: www.webmd.com

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای من داده شد مرا از طریق با خبر کن

عوارض دارويي لوزارتان

Current ye@r *

Leave this field empty

فیلم Hostiles متخاصمان، ساخته ی اسکات کوپر، محصول سال ۲۰۱۷ است که در ژانر وسترن تاریخی ارائه شده است. داستان این فیلم

گوشی های سری Galaxy J هیچ وقت لوکس نبوده اند، ولی در عوض عملکردی خوب، دوربینی مناسب و باتری های قدرتمندی دارند.

در گفتگو هایی که با چندین نفر از از کارآفرینان و مدیران اجرایی موفق و خلاق در عرصه های جهانی در زمینه

اگر شما تصمیم به خرید یکی از اسمارت فون های سری A یا J گرفته اید، معیار شما برای انتخاب چه چیزی

چهارراه استانبول جدیدترین ساخته مصطفی کیایی در ادامه کارهای پیشینش مانند خط ویژه و بارکد قرار می گیرد. در این فیلم هم

راست است که میگویند خواب دم صبح چرسی سنگین است. مخصوصا خواب لوطی جهان

2+ تکنولوژی هم خوبی هایی دارد و هم بدی هایی، درست مثل مثال چاقو

شکل آب یا The Shape of Water عنوان جدیدترین ساخته کارگردان مکزیکی یعنی گیرمو دل تورو

” ربابه به نظرم به یک الهه مانند شده بود. او یک موجود افسانه

فیلم Hostiles متخاصمان، ساخته ی اسکات کوپر، محصول سال ۲۰۱۷ است که در ژانر

© 218 – Netnevesht

کاربری

رمز عبور

مرا به خاطر داشته باش

ثبت | رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

کاربری

یک رمز عبور به شما فرستاده خواهد شد.

ورود | رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

کاربری یا :

ورود| ثبت

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *