عوارض خوردن زیاد خاکشیر

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

عوارض خوردن زیاد خاکشیر

در مورد پیدا کردن موقعیت یابی فنگ شویی میز ادارای چه اطلاعاتی دارید؟ شاید برایتان تا به حال اتفاق افتاده باشد که سر یک میزی بهتر کار کرده

طراحی فنگ شویی برای در ورودی اصلی خانه شما به دلایل روشنی بسیار مهم است. چون میان در اصلی خانه قرار دارد که “چی یا همان انرژی مثبت

آیا اسطوخودوس در فنگ شویی کاربرد دارد؟ اسطوخودوس یکی از محبوب‌ ترین گیاهان و نماد باستانی خلوص و تمیزی و با هزاران استفاده در فنگ شویی است. داشتن

با فنگ‌ شویی در حمام آشنایی دارید؟ در فنگ‌ شویی، حمام به بدی شهره شده است و این یک حقیقت است. با این حال شما می ‌توانید این

چگونه میتوان به موفقیت شغلی بیشتری دست پیدا کرد؟ فنگ شویی مطمئنا نکات بسیاری دارد که به شما در پیشرفت شغلی تان کمک می ‌کند و انرژی موفقیت

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

خاکشیر که به خاکشی هم شناخته می شود، گیاهی یک یا دو ساله از تیره شب بویان است که در دشت و کوهستان می‌روید. تخم این گیاه که عموم مردن آن را با خاکشیر می شناسند، ریز و کمی دراز است و به دو رنگ قرمز (طعم تلخ) و قرمز تیره مایل به قهوه ای یافت می شود.

خاکشیر فواید زیادی برای بدن دارد و ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص خاکشیر را برای یبوست، اسهال، لاغری، دوران بارداری و شیردهی و پوست و مو شرح داده ایم. با ما همراه باشید!

خاکشیر دارای خواص ضد باکتری قوی بوده که با پاک سازی پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

خاکشیر برای جوش صورت

2 قاشق غذاخوری خاکشیر را با نصف فنجان عرق شاه‌ تره و نصف فنجان عرق کاسنی ترکیب کنید و به مدت 3 هفته بخورید تا جوش صورت درمان شود.

عوارض خوردن زیاد خاکشیر

خاکشیر یکی از بهترین مواد طبیعی برای سم زدایی پوست است که با روشن تر شدن رنگ پوست و درمان لک های پوست کمک می کند.

خاکشیر و ترنجبین برای صورت

ترنجبین را 5 ساعت در آب بخیسانید، سپس صاف کنید و با 2 قاشق غذا خوری خاکشیر مخلوط کرده و به مدت 3 هفته بخورید.

نوشیدن روزی 2 یا 3 لیوان شربت خاکشیر به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتری که دارد به درمان شوره سر کمک می کند.

خاکشیر به عنوان یک ملین ملایم شناخته می شود که با افزایش حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند. شربت خاکشیر اگر با آب گرم تهیه شود به درمان یبوست کمک می کند

در طب سنتی از خاکشیر برای پاک سازی روده ها و درمان اسهال استفاده می شود. اگر شربت خاکشیر با آب سرد و شکر تهیه شود، اسهال را درمان می کند.

خاکشیر خاصیت دیورتیک طبیعی دارد که به سم زدایی و پاک سازی کبد کمک کرده و برای درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب مفید می باشد.

خاکشیر یک ملین طبیعی است و مصرف آن در دوران بارداری به درمان یبوست حاملگی کمک می کند.

مصرف خاکشیر در اواخر دوران بارداری به باز شدن دهانه رحم و تسهیل زایمان طبیعی کمک می کند.

تحقیقات نشان داده که مصرف خاکشیر به بهبود سلامت جنین کمک می کند.

نکته : فراموش نکنید که قبل از مصرف خاکشیر در دوران بارداری و شیردهی با پزشک خود مشورت کنید. گفته می شود که زیاده روی در مصرف خاکشیر به دلیل اثر نرم کنندگی که بر دهانه رحم دارد، خطر سقط جنین در سه ماه اول بارداری را افزایش می دهد.

در طب سنتی گفته می شود که خاکشیر ضعف قوای جنسی در مردان را که به دلیل وجود سودا ایجاد شده، برطرف می کند و به درمان ناباروری کمک می کند.

خاکشیر یک ملین طبیعی است که به هضم غذا کمک کرده و می تواند باعث درمان یبوست در نوزادان و کودکان شود.

خواص ضد باکتریایی خاکشیر خطر ابتلا به اسهال در نوزادان و کودکان را کاهش می دهد.

خاکشیر به دلیل طبع سرد و تر که دارد به درمان تب بالا و خارش پوست در نوزادان و کودکان مبتلا به آبله مرغان و سرخک کمک می کند.

نکته : توصیه می شود که خاکشیر را از سن 2 سالگی به بعد به رژیم غذایی نوزاد اضافه کنید، قبل از آن می توانید شربت خاکشیر را از صافی رد کرده و از آب آن به نوزاد بدهید.

خاکشیر به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی قوی که دارد برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا مفید می باشد.

خاکشیر در طب سنتی به دلیل طبع سردی که دارد، به عنوان یک تب بر طبیعی شناخته می شود.

خاکشیر با بهبود حرکات روده به پاک سازی و سم زدایی روده ها کمک کرده و با افزایش دفع چربی از بدن باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

یکی از خواص خاکشیر ناشتا کمک به لاغری و کاهش وزن است؛ هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذا خوری خاکشیر را بشویید و در یک لیوان آب ولرم حل کنید و بنوشید.

گفته می شود که برای چاقی و افزایش وزن اگر هر روز صبح ناشتا یک لیوان شربت خاکشیر و شیر بخورید، معده تقویت شده و با افزایش اشتها به درمان لاغری کمک می کند.

خاکشیر یک دیورتیک طبیعی است که با افزایش ادرار به دفع سموم از طریق کلیه ها کمک کرده و سنگ کلیه را درمان می کند. در طب سنتی از شربت خاکشیر و ترنجبین برای پیشگیری و درمان سنگ کلیه استفاده می شود.

برای این منظور کافی است یک لیوان خاکشیر را به‌ خوبی بکوبید و آن را به‌صورت پودری نرم درآورید، سپس در ظرفی ریخته و به مرور به آن آب اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست آید.

می‌توانید در هفته یک تا دوبار این مرهم را روی پاهایتان بمالید و شب تا صبح با آن بخوابید. این مرهم به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید فشارخون خود را کنترل کنید. بهتر است نوبت اول استفاده از خمیر در طول روز باشد.

شربت خاکشیر و ترنجبین با سم زدایی و پاک سازی بدن و دفع خلط های موجود در سیستم تنفسی به رفع بوی بد دهان کمک می کند.

هر روز عصر یک لیوان شربت ترنجبین و خاکشیر را بنوشید تا بوی بد دهان رفع شود.

در طب سنتی شربت خاکشیر یخمال به کاهش دمای بدن کمک می کند و یکی از بهترین نوشیدنی ها برای پیشگیری و درمان گرمازدگی محسوب می شود.

پزشکان توصیه می کنند که افراد مبتلا به ورم و زخم معده بهتر است از مصرف خاکشیر اجتناب کنند.

متخصصان طب سنتی توصیه می کنند که افراد مبتلا به آرتروز و روماتیسم بهتر است خاکشیر را به دلیل طبع سرد و تر که دارد، محدود کنند. این افراد بهتر است خاکشیر را با عرق نعناع یا عسل استفاده کنند.

طبیعت خاکشیر سرد و تر می باشد. خاکشیر حاوی مقادیر بالای اسید های چرب از جمله اسید لینوئیک، اسید لینولنیک، اسید اولئیک، اسید پالمتیک و اسید استئاریک می‌باشد.

از خاکشیر برای تهیه انواع شربت خاکشیر با آبلیمو، ترنجبین، زعفران و تخم شربتی، خاکشیر یخمال و سبزه عید با خاکشیر استفاده می شود.

منابع : bartarinha – asriran – tasnimnews

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

عوارض خوردن زیاد خاکشیر

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

بهداشت سلامت | رژیم غذایی لاغری چاقی دکتر کرمانی

تشک های فنر منفصل خوشخواب تشک های فنر منفصل خوشخواب در سال ۹۷ و با تغییر قیمت ها توانستند در

برخی فاکتورهای سبک زندگی و رژیم غذایی می توانند عامل چاقی شوند، اما گاهی اوقات برخی بیماری ها هم می

دانشمندان در کمیسیونی بین‌المللی، اولین رژیم غذایی جهانی را با هدف نجات کره زمین پیشنهاد کردند. به گزارش ایسنا، محور

کارشناسان سلامت معتقدند که عدم تشخیص بیماری تیروئید می‌تواند خطر ناباروری را افزایش دهد. به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان

عوارض خوردن زیاد خاکشیر

در یک مطالعه جدید متخصصان پنج نوع بی‌خوابی را معرفی کرده‌اند که هر یک با ویژگی‌های خاص خود از دیگری

طبق نتایج محققان، تغذیه نوزادان با تخم مرغ مواد مغذی مورد نیاز برای مغز بهتر را برایشان فراهم می کند.

یافته های جدید نشان می دهد مصرف هفته ای یکبار ماهی منجر به خواب بهتر و افزایش IQ کودکان می

بسته به نوع برندی که استفاده می‌ کنید، این عادت به ظاهر سالم ممکن است شما را در معرض مواد

سایت شرکت گروه صنعتی زر ماکارون

ملاصدرا ، خ شيخ بهايی شمالی ، پلاک 138،ساختمان گروه صنعتی زر

جاده قديم کرج – قزوين ، شهر چهار باغ ۲ کيلومتر بعد از پمپ بنزين طاووسيه ، خ صنعت ۵

گروه صنعتی و پژوهشی زر با اعتقاد به توان سرزمین خود و به پشتوانه 3 سال سابقه موفق و موثر حضور بنیانگذارش در عرصه‏های تولیدی و صنعتی، زیرساخت خود را در سال 1372 با تأسیس واحد تولیدی آرد فراهم نمود و با راه‏اندازی آن در سال 1377 محکم و استوار کار خود را در صنعت غذا آغاز کرد. در سال138 هم برای اولین بار در ایران خطوط تولید آرد سِمولینا را راه‏اندازی نمود.

عوارض خوردن زیاد خاکشیر

در عین حال همزمان با توسعه کارخانه آرد، واحد تولیدی انواع پاستا خود را در سال 1384راه‏اندازی نمود و توانست با تولید محصولاتی با کیفیت، سهم موثری را در بازارهای داخلی کسب کند . 

کشور پهناور ایران می‏تواند در جایگاه یکی از بزرگترین و مهمترین تولیدکنندگان غذا در جهان قرار گیرد، زیرا از مزیت‏های بی‏نظیری برخوردار است که کمتر کشوری تمامی آنها را با یکدیگر دارد. این سرزمین، کشتزارهای مستعد برای تولید انواع محصولات کشاورزی با آب و هوای کاملاً مساعد دارد، در عرصه تجارت بین‏المللی و منطقه‏ای، از موقعیت استراتژیک برخوردار بوده که زیرساخت‏های حمل و نقل ریلی سراسری همراه با دسترسی مناسب به آب‏های بین‏المللی، می‏تواند آن را در شرایط بسیار موثرتری در تجارت جهانی قرار دهد.از سوی دیگر، بهره لازم از دانش و فن‏آوری روز دنیا را داشته و نیروهای انسانی متخصص و با انگیزه آن قادرند این مزیت‏ها را به حداکثر بهره‏وری برسانند.

بی‏شک رسیدن به این جایگاه می‏باید با مدیریتی برگرفته از خرد جمعی، کار تیمی، پای‏بندی به مسئولیت‏های اجتماعی، اعتماد به جوانان دانش‏محور، تولید صادرات‏محور، توجه ویژه به تحقیق و توسعه، رقابت‏جویی و تولید بهره‏ورانه تحقق یابد.

ما امروز در سرزمینی زندگی می کنیم که در همسایگی خود طیف جمعیتی قابل توجهی را دارد که می توانند مشتریان بالقوه صنایع غذایی ما محسوب شوند.                                                  

گروه توسعه صنعتی و پژوهشی زر با اعتقاد به توان سرزمین خود و به پشتوانه 3 سال سابقه موفق و موثر حضور بنیانگذارش در عرصه‏های تولیدی و صنعتی، زیرساخت خود را در سال 1372 با تأسیس واحد تولیدی آرد فراهم نمود و با راه‏اندازی آن در سال 1377 محکم و استوار کار خود را در صنعت غذا آغاز کرد. در سال138 هم برای اولین بار در ایران خطوط تولید آرد سِمولینا را راه‏اندازی نمود.

در عین حال همزمان با توسعه کارخانه آرد، واحد تولیدی انواع پاستا خود را در سال 1384راه‏اندازی نمود و توانست با تولید محصولاتی با کیفیت، سهم موثری را در بازارهای داخلی کسب کند، به نحوی که طی 5 سال قادر گردید ظرفیت تولید خود را همراه با افزایش تعداد خطوط جدید، به ميزان قابل توجهي ارتقاء دهد.

در واقع این گروه صنعتی که در حال حاضر بزرگترین صادرکننده ایرانی انواع ماكاروني می‏باشد، در سکوی نخست صنعت ماکارونی ایران قرار دارد و توانسته است با ایجاد فضای رقابتی در این صنعت، به عنوان اولین تولیدکننده انواع ماکارونی و پاستا با آرد سِمولینا در ایران، نقش مهمی را در ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی به عهده بگیرد. به نحوی که هم اکنون محصولات ماکارونی ایران قادرند همطراز با برندهای معتبر جهان در رقابت‏های بین‏المللی موفق و سربلند وارد شوند، و اعطای اولین مدال افتخار صادرات کشور به مرتضی سلطانی بنیانگذار برند زر، مهر تأییدی بر موفقیتهای صادراتی زرماکارون می باشد.

از سوی دیگر این گروه توانسته است با افزایش تعداد سیلوهای غلات خود، توان ذخیره‏سازی یکجا در کشور را کسب کرده و با راه‏اندازی 5 خط تولیدی آرد نیز در مقام نخست بیشترین ظرفیت تولید یکجا انواع آرد ایران قرار گیرد.

مدیران و کارکنان جوان این گروه صنعتی در راستای اجرای بره‏های توسعه‏ای خود برای دستیابی ایران به جایگاهی شایسته‏تر در صنعت و تجارت غذای جهان، پروژه احداث و راه‏اندازی پالایشگاه غلات کشور با قابلیت منحصر به فرد دسترسی به شبکه حمل و نقل ریلی را با ظرفيت 4ميليون تن در سال آغاز نمودند که شامل مجموعه‏های تولیدی انواع نشاسته، آرد، گلوتن، نان صنعتی، قند مایع، ماکارونی، کیک، کلوچه، بیسکوییت، شیرینی، شکلات، غذای کودک، غلات پرک‏شده، کورن فلکس و خوراک دام همراه با سیلوهای بزرگ ذخیره‏سازی خواهد بود.

پالایشگاه غلات زر در گام نخست راه اندازی خطوط تولید قندمایع حاصل از ذرت را در دستور کار خود قرار داده است؛ محصولات تولیدی در زرفرکتوز مواد اولیه‌ای شامل انواع شیرین کننده‌های طبیعی حاصل از ذرت همچون، شربت فروکتوز F55، شربت فروکتوز F42، شربت گلوکز DE6، شربت گلوکز DE42، نشاسته و است؛ و با احداث سیلوهای نگهداری تعبیه شده در محل کارخانه و سیلوهای بنادر امیرآباد  و نوشهر به صنایع مصرف کننده محصولاتش، در بحث پیوستگی تأمین مواد اولیه، اطمینان خاطر می بخشد.

نقش آفرینی به عنوان بندر خشک، استقرار در تقاطع ترانزیتی درون کشوری، دسترسی به شبکه ریلی سراسری از مهمترین ویژگی‌های این پالایشگاه می‌باشد؛ که با کاهش هزینه‌های حمل و نقل، قدرت رقابتی ایران را در بازارهای بین‌المللی افزایش خواهد داد.                                                 

پالایشگاه  غلات زر با اتکا به مزیت تأمین، تولید و توزیع در اختیار کشورمان به گونه‏ای تعریف شده است که در حال حاضر می‏تواند با فرآوری روزانه هزاران تن غلات، خوراک اولیه ده‏ها واحد صنعتی زیردستی کنونی و آتی خود را پالایش و فراهم آورد. هم اکنون تولید فروکتوز توسط این پالایشگاه صورت می گیرد و کاربردهای متنوعی در صنعت بیکری، نوشیدنی، لبنیات و دارد ولی طبق طرح های توسعه ای تعریف شده، صنعت سلولزی، صنعت چسب و نیز جزء صنایعی است که در آینده، پالایشگاه غلات زر قادر خواهد بود مواد اولیه مورد نیاز آنها را تأمین کند.

این گروه در راستای ایفای نقش‏های مسئولیت‏پذیرانه اجتماعی خود و با توجه خاص به ضرورت و اهمیت پرورش نیروهای انسانی با تجربه و دانش بنیان، در تحقق اهداف توسعه پایدار و تأمین پشتوانه‏هایی استوار برای صنعت غذا، مرکز آموزش‏های علمی و کاربردی را تأسیس نموده‏است که دانشجویان این مرکز می‏توانند ضمن فراگیری دانش تئوری، از امکانات و توانمندی‏های مجموعه کارخانجات گروه برای افزایش توان مهارتی و کاربردی خود استفاده نمایند. مسلماً اینان پس از فارغ‏التحصیلی ‏قادرند با بهترین کارایی در صنایع تولیدی مرتبط مشغول به کار شود.

در این میان نیز گروه توسعه صنعتی و پژوهشی زر در جهت توسعه دامنه بهداشت عمومی، پروژه احداث و تجهیز بیمارستانی را در روستای قاهان از بخش خلجستان را به اتمام رسانده است، بنیاد خیریه مرتضی سلطانی و ساخت مدرسه با کمپین ایران من در کرمانشاه نیز از دیگر خدمات عام المنفعه در راستای ایفای نقش های مسئولیت پذیرانه اجتماعی می باشد.

138 آغاز به کار اولین خط تولید آرد سمولینا در ایران در آرد زر

عوارض خوردن زیاد خاکشیر

1385 ورود محصولات زرماکارون به عنوان اولین ماکارونی با آرد سمولینا در ایران به بازارهای داخلی و خارجی

1386 دریافت نخستین لوح و تندیس حمایت از حقوق مصرف کننده از سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده

1387 کسب عنوان اولین و تنها صادرکننده نمونه ملی در صنعت ماکارونی ایران برای اولین بار

1388 آغاز عملیات طرح توسعه آرد و ماکارونی و آغاز بهره­برداری از طرح توسعه زرماکارون

1389 آغاز بهره­برداری از خط جدید آرد زر و افزایش توان ذخیره سازی

1389 کسب رکورد ذخیره­سازی غلات و تولید آرد به صورت یکجا در کشور

1389 افزایش ظرفیت تولید زرماکارون به میزان 1 برابر زمان تاسیس (1385)

1389 دریافت پروانه تأسیس مجتمع کارخانجات فرآوری عمیق غلات در 14 رشته از وزارت صنایع به ظرفیت 4 میلیون تن

1389 برگزاری ششمین دوره مسابقات فوتبال غرب آسیا با جام زرماکارون

139 تاسیس شرکت حمل و نقل توانمند زرترابر ایرانیان

139 آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگنرین طرح فرآوری عمیق غلات- نخستین پالایشگاه غلات کشور

1391 اعطای گواهیه آزمایشگاه همکار به آزمایشگاه زرماکارون از سوی سازمان استاندارد

1392 ثبت انجمن صنفی کارفرمایی صنعت ماکارونی استان البرز

1392 تأسیس و آغاز عملیات احداث اولین کارخانه تولید انواع قند مایع در ایران – شرکت صنعتی زرفرکتوز

1394 آغاز بهره برداری از سامانه اختصاصی ریل متصل به شبکه سراسری راه آهن و بخش آماده سازی تولید فروکتوز با حضور معاون اول رئیس جمهور(اسحاق جهانگیری)

1394 دریافت نخستین مدال افتخار صادرات کشور در صنعت غذا توسط رئیس هیات مدیره

1394 ثبت گروه صنعتی و پژوهشی فرهیختگان زر به عنوان شرکت دانش بنیان صنعتی

1395 ثبت انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان پالایشگاهی فراوری غلات(های فروکتوز)

1395 انتصاب مرتضی سلطانی به عنوان مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت در حوزه توسعه صادرات غیر نفتی

1395 معرفی زرماکارون به عنوان برند مورد اعتماد مردم در نخستین جشنواره و نشان ایرانی توسط سازمان توسعه تجارت ایران

1395 معرفی مرتضی سلطانی به عنوان امین الضرب زمانه در مراسم 133 سالگی اتاق تهران

1395آغاز بهره برداری از پالایشگاه غلات زر به عنوان نخستین پالایشگاه غلات کشور با حضور رئیس جمهور محترم

1395 آغاز عملیات اجرایی احداث اولین و بزرگترین کانفکشنری منطقه در سایت پالایشگاه با حضور رئیس جمهور محترم

 گروه صنعتی و پژوهشی زر با اعتقاد به توان سرزمین خود و به پشتوانه 3 سال سابقه موفق و موثر حضور بنیانگذارش در عرصه‏های تولیدی و صنعتی، زیرساخت خود را در سال 1372 با تأسیس واحد تولیدی آرد فراهم نمود و با راه ‏اندازی آن در سال 1377 محکم و استوار کار خود را در صنعت غذا آغاز کرد. در سال138 هم برای اولین بار در ایران خطوط تولید آرد سِمولینا را راه‏اندازی نمود.در عین حال همزمان با توسعه کارخانه آرد، واحد تولیدی انواع پاستا خود را در سال 1384 راه‏اندازی نمود و توانست با تولید محصولاتی با کیفیت، سهم موثری را در بازارهای داخلی کسب کند.

شربت ذرت غنی از فروکتوز به ‏عنوان شیرین کننده جایگزین شکر در تولید نوشیدنی‏های بدون الکل (نوشابه‏ های گازدار، آبمیوه ها، نوشابه‏های انرژی زا، ماءالشعیرها و )در بسیاری از کشورها مصرف می‏شود. شربت ذرت حاوی 55% فروکتوز به‏ عنوان شیرین کننده اصلی در فرمولاسیون نوشیدنی‏های گازدار استفاده می‏شود. شربت ذرت حاوی 42 % فروکتوز نیز در فرمولاسیون و تولید نوشیدنی‏های با طعم‏های میوه‏ای بسیار کاربرد دارد.مهمترین جزء تشکیل دهنده در این شربت‏ها، فروکتوز است که عامل تشدید کننده عطر و طعم میوه‏ای در این فرآوردهامی‏باشد. سایر مزایای کاربردی شربت‏های فروکتوز در صنایع نوشیدنی‏ها و نوشابه‏ها عبارتند از:

شربت‏های ذرت حاوی فروکتوز علاوه بر ایجاد شیرینی و طعم ملایم و مناسب در فرآورده های لبنی، جهت تامین خواص عملکردی به شرح زیر در فرآورده های لبنی استفاده میشوند:

انواع مختلف شربت های ذرت با پروفایل قندی متنوع قابلیت استفاده در محصولات نانوایی را دارا می باشند. استفاده از این شربت ها علاوه بر تامین شیرینی فرآورده های نانوایی، به دلیل محتوای قندهای احیاء کننده و قابل تخمیر (گلوکز و فروکتوز) دارای مزایای زیادی به شرح زیر می باشد:

نشاسته به دلیل ارزان بودن، قابلیت تخمیرپذیری بیولوژیکی و بدست آمدن از منابع تجدیدپذیر، کاربرد زیادی در تولید چسب دارد. ذرت رایج ترین منبع نشاسته جهت استفاده در تولید چسب می باشد و چسب حاصل از این نوع نشاسته از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. در تولید چسب، نشاسته ژلاتینه شده و افزودنی-های مختلف جهت بهبود ساختار فیزیکی و مقاومت چسب حاصل به آن افزوده میشوند.

استفاده از شربت گلوکز در تولید آدامس موجب ایجاد بافت منسجم ، کاهش خرد شدگی محصول و بهبود قابلیت جویدن آن می شود .

مقاومت خشک یکی از ویژگی های ذاتی ورقه کاغذ است که تا حد زیادی به توسعه پیوندهای بین الیاف بستگی دارد. توسعه پیوندهای بین الیاف از طریق پالایش و افزودن مواد بهبود دهنده جهت افزایش مقاومت خشک کاغذ بسیار حائز اهمیت است. مواد بهبود دهنده از طریق افزایش پیوندهای هیدروژنی بین الیاف، مقاومت خشک کاغذ را افزایش می دهند. نشاسته رایج ترین افزودنی جهت افزایش مقاومت خشک کاغذ است و مصرف آن نسبت به سایر بهبود دهنده ها مانند پلی آکریل آمید، 2 برابر است.

فروکتوز و دکستروز قندهایی هستند که به‏طور طبیعی در انواع میوه‏ها وجود داشته و اجزای اصلی شربت‏های ذرت حاوی فروکتوز می باشند. این شربت‏ها در انواع محصولات حاوی میوه شامل انواع مربا و کمپوت و قطعات میوه‏ی پوشانده شده با شربت قندی به‏طور گسترده‏ای کاربرد دارند. استفاده از شربت های ذرت در تولید این فرآورده ها دارای مزایایی به شرح زیر می باشد:

شربت‏های ذرت حاوی فروکتوز را می‏توان برای تولید انواع شیرینی‏ها مانند آبنبات‏های سخت، کارامل‏ها، ژله‏ها، آدامس‏ها، مارشمالوها، شیرینی‏های شکلاتی و قطعات تزئینی شیرینی‏ها (فوندانت) به‏کار برد. دو ویژگی مهم شربت‏های گلوکز و فروکتوز در صنایع شیرینی‏سازی، طیف قندی و ویسکوزیته آنها می‏باشد.

به‏طور کلی مونوساکاریدهای گلوکز و فروکتوز موجود در شربت فروکتوز ذرت،فراهم کننده شیرینی و نرمی، کاهش فعالیت آبی و تسهیل شرایط فراوری (به‏دلیل ویسکوزیته کم)فرآورده های قنادی می‏باشند. برای جلوگیری از جذب آب که منجر به چسبندگی و کاهش سیالیت محصول در دمای محیط می‏شود، استفاده از این قندها در محصولاتی مانند آبنبات‏های سخت که در آن¬ها فعالیت آبی کم است، بایستی محدود گردد. پلی‏ساکاریدهای شربت‏های ذرت مسئول حالت آمورف آبنبات‏های سخت، قابلیت جویدن آدامس‏ها و ژله‏ها و پایدارسازی محصولات قنادی و کنترل یا جلوگیری از کریستاله شدن آنها می‏باشند. جایگزینی ساکارز با شربت ذرت حاوی فروکتوز بسیار مقرون به صرفه است و مزایای زیادی مانند داشتن پروفیل قندی پایدارتر، کاهش ریسک اینورسیون ساکارز و کریستاله شدن مجدد آن، کاهش هزینه‏های انرژی و نیروی کارگری در زمانی که حل کردن شکر مورد نیاز باشد و کاهش مدت زمان پخت به‏ویژه زمانی که از شربت‏های ذرت با ماده خشک بالا استفاده می‏شود، را دارا می باشد.

در روزهای سخت تحریم‌های وضع شده از سوی اقتصاد دنیا علیه سرزمینمان، در نزدیکی پایتخت طرحی با زمینه‌های توسعه‌ای متنوع کلید خورد، و مقدمات احداث پالایشگاهی با ورودی غلات، سال 89 در دستور کار گروه صنعتی و پژوهشی زر قرار گرفت. آذرماه 94 فاز اول نخستین پالایشگاه غلات کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. این پالایشگاه با اتکا به مزیت تأمین، تولید و توزیع در اختیار کشورمان به گونه‏ای تعریف شده است که در حال حاضر می‏تواند با فرآوری روزانه هزاران تن غلات، خوراک اولیه ده‏ها واحد صنعتی زیردستی کنونی و آتی خود را پالایش و فراهم آورد.

مدیران و کارکنان جوان این گروه صنعتی در راستای اجرای بره‏ های توسعه‏ ای خود برای دستیابی ایران به جایگاهی شایسته ‏تر در صنعت و تجارت غذای جهان، پروژه احداث و راه‏ اندازی بزرگترین مجتمع کارخانجات فرآوری عمیق غلات کشور با قابلیت منحصر به فرد دسترسی به شبکه حمل و نقل ریلی را با ظرفیت 4 میلیون تن در سال آغاز نموده ‏اند که شامل مجموعه‏ های تولیدی انواع نشاسته، آرد، گلوتن، نان صنعتی، قند مایع، ماکارونی، کیک، کلوچه، بیسکوئیت، شیرینی، شکلات، غذای کودک، غلات پرک‏شده، کورن فلکس و خوراک دام همراه با سیلوهای بزرگ ذخیره‏ سازی خواهد بود. تا پیش از تولید آرد سمولینا توسط شرکت آرد زر، صنعت ماکارونی کشور علیرغم اطلاع از استانداردهای بین المللی برای استفاده از سمولینا، به دلیل عدم تولید آن در ایران از آرد نول استفاده می کرد .

فرصت شیرین برای بازدیدکنندگان نمایشگاه توانمندی قنادان

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی و پژوهشی زر، همزمان با روز نخست برگزاری نمایشگاه تخصصی «توانمندی قنادان ایران»، غرفه گروه صنعتی و پژوهشی زر برای بازدید عموم آغاز به کار کرد. این گروه صنعتی با برپایی غرفه در نمایشگاه تخصصی معرفی توانمندی قنادان ایران، محصولاتی همچون «High فروکتوز 55 » ، گلوکز، مالتودکسترین ، آرد گندم و آرد ذرت را به نمایش گذاشته است.

نخستین نمایشگاه تخصصی «معرفی توانمندی قنادان ایران» با حضور بیش از 4 شرکت از سراسر ک ادامه مطالب

معرفی فروکتوز ایران در بزرگترین رویداد مواد اولیه صنعت غذایی دنیا

زرفروکتوز با حضور در بزرگترین رویداد مواد اولیه صنعت غذا و نوشیدنی (Gulfood Manufacturing) تجربه بازدید از این نمایشگاه را برای بازدیدکنندگان خارجی شیرین کرد. پالایشگاه غلات زر با محصولات تولیدی زرفروکتوز به عنوان بزرگترین تولید کننده فروکتوز، گلوکز و مالتودکسترین به عنوان تنها نماینده کشور عزیزمان برای سومین سال پیاپی است که در این رویداد بزرگ جهانی به معرفی شیرین کننده های طبیعی بر پایه ذرت پرداخته است. شرکت زرفروکتوز در دو سال اخیر ادامه مطالب

برگزیدگان نخستین سوگواره عکس فرهنگ عاشورایی

جلسه داوری نخستین سوگواره عکس فرهنگ عاشورایی با همکاری یونسکو و با حمایت گروه صنعتی و پژوهشی زر در سالن کنفرانس پالایشگاه غلات زر برگزار شد. دبیر سوگواره عکس فرهنگ عاشورایی ضمن معرفی اهداف سوگواره و استقبال بی نظیر هنرمندان گفت: این سوگواره با هدف اعتلای مفهوم غنی عزاداری در فرهنگ ایرانی می‌کوشد جلوه‌هایی ناب از عشق و دلدادگی مردم ایران در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله علیه السلام را به تصویر بکشد و با برگزاری نمایشگاه در داخل و خارج ادامه مطالب

تفکر صادراتی نقطه شروع صادرات پایدار و مستمر/ مروری بر صادرات پایدار گروه صنعتی و پژوهشی زر در سالی که گذشت

از ابتدای فعالیت گروه صنعتی و پژوهشی زر در صنایع غذایی کشور تفکر صادراتی در میان مدیران ارشد به خصوص جناب آقای مرتضی سلطانی بنیانگذار این گروه بوده است. استراتژی اصلی این هلدینگ در زمینه صادرات تأکید بر روش های پایدار و مستمر است چرا که صادرات پایدار باعث حضور یک برند و یک کالا به صورت مستمر در یک بازار می شود و این باعث نفوذ و عمق صادرات در کشورهای هدف می شود و منجر به ماندگاری یک برند در طول سالیان متمادی است. مرتضی سلطانی، بنیانگذا ادامه مطالب

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت زر فروکتوز می باشد

ارتباط با سرور قطع می باشد. Generic Error Page

اشکالی در مشاهده این بخش روی داده است. لطفا مجددا از صفحه اول وارد شوید.

بازگشت به صفحه اول مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران

روز دهم جشنواره فجر پس از دو روز تعطیلی در اکران فیلم ها امروز قطعا با شور و حال خاصی برگزار خواهد شد در ادامه جدول اکران فیلمهای روز دهم جشنواره فجر ۹۷ را

قیمت روز سکه و طلا    قیمت طلا ۲۱ بهمن ۹۷  –  قیمت طلا اتحادیه طلا و جواهرات تهران و مزنه طلا  قیمت لحظه ای طلا در تلگرام قیمت خرید طلا از مشتری انلاین بروزرسانی ساعت

 صفحه اول روزه های امروز کشور  روزه های  آرمان امروز ، آفتاب یزد ، ابرار ، ابرار اقتصادی ، ابتکار ، اعتماد ، افکار  ، اقتصاد پویا ، اطلاعات ، ایران ، بانی فیلم

 قیمت دلار ۹ بهمن ۹۷  قیمت و و ارز   قیمت دلار امروز ۹۷ در بازار آزاد  و قیمت آنلاین دلار  و قیمت دلار ازاد امروز در بازار بروزرسانی ساعت ۱۳:۱۸ آزاد

الهام حمیدی که چند روز پیش خبر ازدواج خود را در اینستاگرام منتشر کرد و عکس همسر وی مبهم بود تا اینکه مشخص شد علیرضا صادقی همسر الهام حمیدی است و یک عکس

جشنواره فجر هر ساله از نظر نحوه پوشش و مدل لباسهای عجیب بازیگران دارای حواشی های مختلفی بوده و در جشنواره فجر ۹۷ هم این حواشی جایش خالی نبوده. در ادامه چندین مدل لباس

دریاچه مهارلو یکی از دریاچه های بسیار زیبا در شهر سروستان در استان فارس است. این دریاچه یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان فارس است. گهر در این بخش به معرفی دریاچه مهارلو

زعفران خواص بسیار زیادی دارد و موارد مصرف بسیار متنوعی دارد. در پخت و پز، در درمان بیماری ها، در دوران بارداری و . گهر در این بخش تعدادی از بهترین خواص زعفران

همانطور که می دانید آیت الکرسی خواص بسیار زیادی دارد. در مورد معجزات آیت الکرسی روایات زیادی نقل شده اند که همه آن ها درست و واقعی است. گهر در این بخش شگفت انگیزترین

در زمان انتخاب لباس باید موارد زیادی را در نظر گرفت، از جمله رنگ پوست. به طور مثال افرادی که پوست روشن دارند باید از رنگ های تیره استفاده کنند و .  گهر

یکی از آیین هایی که امروزه هم در برخی از کشورها رایج است، آیین بودا است. این آیین هم مانند دیگر آیین ها آداب و رسوم خاص خود را دارد. اگر می خواهید با

همانطور که می دانید در دین اسلام، در میان ماه های قمری، ماه هایی هستند که حرام اعلام شده اند. به این معنی که در این ماه ها یک سری اعمال نباید انجام شوند.

یکی از دغدغه های اکثر وبمسترها، بهبود رتبه گوگل و افزایش بازدید سایت است. برای این منظور باید نکاتی را یاد گرفت. گهر در این بخش برای آشنایی وبمستران، روش ها و اصول و

برخی از افراد هستند که از همان ابتدای تولد با ناهنجاری هایی در بدن خود روبرو هستند و تا بزرگسالی هم آن را به همراه دارند. اینگونه افراد به دنبال روش هایی برای برطرف

امروزه همه افراد اینترنت همراه دارند، عده ای از سیم کارت های ایرانسل، عده ای از سیم کارت های همراه اول و برخی نیز از سیم کارت رایتل بسته اینترنت تهیه می کنند. گهر

برخی افراد هستند که حتی در دماهای معمولی هم عرق می کنند و نشانه های عرق کردن را می توان در صورت و لباس های آن ها دید. اما عرق کردن بیش از حد

روز نهم جشنواره فیلم فجر متفاوت تر از روز هشتم روز پر بازیگر و پر حواشی بود از حواشی مدل لباس چند بازیگر تا نشست خبری فیلم محسن تنابنده که به بحث کشیده شد.

روز هشتم جشنواره فیلم فجر با تب و تاب کمتری نسبت به روزهای قبل جشنواره فیلم فجر برگزار گردید . چند روز تا پایان جشنواره نمانده و رقابت آرای مردمی بین چند فیلم تنگاتنگ

ساخت بادبادک با چوب و کاغذ یکی از ایده های خوب می باشد که والدین محترم می توانند برای سرگرم کردن کودکان خود از آن استفاده کنند. روش درست کردن بادبادک را در مطلب

وزارت علوم و تحقیقات و فناوری یکی از وزارت خانه های ایران است. اگر می خواهید با تاریخچه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری آشنا شوید این بخش گهر را بخوانید چرا که به

سایت شرکت گروه صنعتی زر ماکارون

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ارسال شده توسط:بانوی قلم

درطب سنتی

۲۷ مهر ۱۳۹۴

1873 بازدید

خاک شیر و هزاران فواید:

دوای درد گرمازدگی،  درمان گرمازدگی با گیاهان دارویی،درمان گرمازدگی با طب سنتی

 

عوارض خوردن زیاد خاکشیر

از زمان پارچ‌های بلور و قدیمی مادربزرگ‌ها تا لیوان‌های دسته بلند امروزی، همیشه شربت خاکشیر یار روزهای گرم تابستان ما ایرانی‌ها بوده است. از بیرون که بیایی و یک ذره گونه‌هایت از گرما سرخ باشد از دهان همه می‌شنوی شربت خاکشیر بخور، این شربت دوای قدیم گرمازدگی است.دانه‌های ریز ریز و قهوه‌ای خاکشیر هیچ‌وقت جایشان را به قرص و شربت‌های مختلف داروخانه‌ها نمی‌دهند و هیچ وقت هیچ دارویی

 

خواص خاکشیر و نحوه‌ی مصرف آن:

خانمها خاکشیر مصرف کنید خاکشیر جزو آن دسته از خوراکی هایی است که خوردن آن باعث از بین رفتن عطش و تشنگی می شود ولی جدای از اینها خاکشیر درمان مناسبی برای مشکلات دختران لاغر است چرا که اشتها می آورد و معده را تقویت می کند. از خواص دیگر خاکشیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:با جوش صورت وداع کنیدمخلوط ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق شاه‌تره، عرق کاسنی و عرق بیدمشک ترکیب خوبی برای درمان

 

رفع یبوست با گیاهان دارویی

غذایی که مدتی می‌ماند و خوراکی‌هایی که در آن مواد نگه‌دارنده زده باشند، یبوست را تشدید نموده و معده را ضعیف می‌کند.* ابتدا غذا به وسیله دندان‌ها باید خوب جویده شود و با بزاق دهان خوب مخلوط شود. خوب جویدن و نرم نمودن، اولین گام برای هضم بهتر مواد غذایی در بدن می‌باشد. * دوم باید غذا در محیط آرام و به دور از استرس خورده شود و در معده مواد غذایی با شیره معده خوب مخلوط شود.

 

برگرفته از مجله سلامت

 

تخم این گیاه که همان خاکشیر است، ریز و کمی دراز و معمولا به دو رنگ وجود دارد: قرمز که دارای طعم کمی تلخ است و دیگری قرمز تیره.

 

● خواص دارویی

 

▪ خاکشیر از نظر طب قدیم ایران، گرم و تر است.

 

▪ التیام‌دهنده زخم و جراحات است.

 

▪ جوشانده خاکشیر برای رفع اسهال‌های ساده و رفع ترشحات زنانگی مفید است.

 

▪ خاکشیر ادرار آور، تب‌بر و بازکننده صداست.

 

▪ برای دفع کرم، سرخک، مخملک و از بین بردن کهیر و التهابات پوستی مفید است.

 

▪ از گل‌ها و برگ‌های گیاه می‌توان برای رفع بیماری ناشی از کمبود ویتامین C استفاده کرد.

 

▪ در دفع سنگ کلیه موثر است. برای دفع سنگ کلیه می‌توان،‌ خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرد و صبح ناشتا خورد.

 

▪ برای برطرف کردن جوش‌های صورت که به‌ علت خوردن چربی و شیرینی زیاد ایجاد می‌شود باید جوشانده یک قاشق ترنجبین را با دو قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرده و هر روز صبح ناشتا به‌ مدت دو هفته آن را میل کنید تا جوش‌ها از بین برود.

 

● مضرات

 

▪ بعضی از افراد هنگامیکه خاکشیر می خورند ممکن است سردرد بگیرند اینگونه اشخاص باید خاکشیر را با کتیرا بخورند.

 

“سلامت نیوز

عوارض خوردن زیاد خاکشیر

 

* خاکشیر از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است.

* التیام دهنده زخم و جراحات است.

* جوشانده خاکشیر برای رفع اسهال‌های ساده و رفع ترشحات زنانگی مفید است.

* خاکشیر ادرار آور است.

* خاکشیر تب‌بُر است.

* برای دفع کرم مفید است.

* التهاب کلیه را برطرف می‌کند.

* سرخک و مخملک را دوا می‌کند.

* خاکشیر صدا را باز می‌کند.

* برای از بین بردن کهیر و التهابات پوستی از خاکشیر استفاده کنید.

* از گلها و برگهای گیاه می‌توان برای رفع بیماری ناشی از کمبود ویتامین C استفاده کرد.

* سنگ کلیه را دفع می‌کند. برای دفع سنگ کلیه می‌توان خارشتر، ‌خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرده وصبح ناشتا خورد.

برای برطرف کردن جوشهای صورت که بعلت خوردن چربی و شیرینی زیاد ایجاد می‌شود باید جوشانده یک قاشق ترنجبین را با دو قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرده و هر روز صبح ناشتا بمدت دو هفته آن را میل میل کنید تا جوشها از بین برود.

 

توجه:

 

بعضی از افراد هنگامیکه خاکشیر می‌‌خورند ممکن است سردرد بگیرند اینگونه اشخاص باید خاکشیر را با کتیرا بخورند.

 

نحوه مصرف:

 

می توانید آن را بشویید . سپس به همراه کمی شکر یا نبات در یک لیوان آب سرد بریزید و بخورید.

 

خواص خاکشیر

 

نروید بر زمین هرگز گیاهی

 

که ننوشته ست بر برگش دوایی (نظامی)

 

خاکشیر یا خاکشی یا شفترک یا خاکشور یا خاکژی گیاهی است از تیره صلیبیان به ارتفاع ۲۰ سانتی‌متر الی یک متر که به طور خودرو در باغ‌ها و صحراها می‌روید. دارای برگ‌هایی با بریدگی زیاد و گل‌های زرد روشن از تیره شب‌بو می‌باشد. از نظر تنوع دو نوع دارد؛ یکی تلخ که دانه‌های آن ریز و رنگ‌هایش مایل به سرخی است و گونه دیگر شیرین که دانه‌های آن بزرگ‌تر بوده و رنگش سرخ تیره می‌باشد. هر دو نوع گیاه یاد شده در اغلب نواحی ایران مخصوصاً دامنه‌های جبال البرز و در بیابان‌ها رشد می‌کند.

 

خواص کلی و درمانی خاکشیر

 

۱٫زخم‌ها و جراحات را التیام می‌بخشد.

 

۲٫در رفع اسهال روده و خونی و از بین بردن ترشحات زنانه و آب آوردن نسوج می‌توان استفاده کرد.

 

۳٫دانه‌های خاکشیر اندکی ضدعفونی کننده، ضد کرم و تب بر هستند.

 

۴٫ملین و خنک کننده با آب سرد است.

 

۵٫بذر آن بر میزان شهوت و میل جنسی می‌افزاید و اشتها را باز می‌کند.

 

۶٫تنظیم کننده دستگاه گوارشی بوده و ابتلاء معده را به بیماری‌ها مرتفع می‌سازد.

 

۷٫خوردن آن سبب نیکویی رنگ و رخسار می‌گردد. در این صورت خاکشیر را با دو برابر وزن آن، شکر مخلوط کنید و تا ده روز بخورید.

 

۸٫گرفتگی ادرار را برطرف می‌سازد و فربه‌کننده است.

 

۹٫دل مالش و دل ضعفه را از بین می‌برد.

 

۱۰٫برای رفع بیماری‌های نقرس، ورم گوش و دستگاه تناسلی مفید است.

 

۱۱٫برای اسهال ساده کودکان شیرخوار اثر دارد

 

برگرفته از سایت بیتوته

برچسب زده شده با:خاک شیر برای زن باردار خاک شیر برای کودکان خاک شیر و حاملگی خواص و مضرات خاک شیر درمان با خاک شیر درمان چاقی رفع یبوست سلامتی با خاک شیر طب سنتی گرمازدگی

۰۱ بهمن ۱۳۹۶

۱۳ اسفند ۱۳۹۴

۰۵ بهمن ۱۳۹۴

تان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

*

وب سایت

(( timeout ) {
setTimeout(
{
notice .getElementById(“cptch_time_limit_notice_58”)
if ( notice )
notice.style.display “block”
},
timeout
)
})(12)

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

 − 
دو
  
1

.hide-if-no-js {
display: none !important
}

“),t.close},t.write(‘

پاکسازی کبد با خاکشیر از جمله مهمترین خواص دارویی گیاه خاکشیر است. در این مطلب با نحوه پاکسازی کبد با خاکشیر و درمان گیاهی کبد چرب آشنا شوید. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

عوارض خوردن زیاد خاکشیر

17

فشار خون را دارد، افرادی که اصولا افزایش فشار خون را دارد، بهتر است از دمنوش های جایگزین استفاده کرده یا یک بار این دمنوش را مصرف کنند، مصرف طولانی مدت این دمنوش باعث روشن شدن پوست هایی می شود که به خاطر مصرف خوراکی های ناسالم مثل سوسیس، کالباس کدر شده اند. افرادی که دچاری اختلال حواس هستند می توانند با مصرف این دمنوش درمان را آسان تر کنند. فواید دیگر این دمنوش وجود منیزیم بوده که از

دهید تا تخمیر در آن انجام شود. از مخلوط به دست آمده روزی یک فنجان قبل از غذا بنوشید. قبل از صبحانه یک قاشق عسل که تقویت کننده معده است، مصرف کنید. موز خواص ضد باکتریایی دارد که موجب توقف رشد میکروب و باکتری ها در معده می شود. مصرف سیر در رژیم غذایی مبتلایان به زخم معده مفید است. سیر باعث آرام تر شدن التهابات در معده شده و به پیشگیری از ایجاد زخم های جدید کمک می کند. روغن نارگیل مصرف کنید. این روغن باعث نابودی باکتری ها درمعده شده و به درمان اختلالات عملکرد معده کمک می کند.

، همه اجزای لبو مفید است؛ از ریشه، ساقه و برگ گرفته تا پوست و گوشتش! برگ چغندر خام باعث بهبود ورم طحال می شود، همچنین در طب سنتی توصیه شده که برای از بین بردن شوره و چربی مو، سر با جوشانده برگ چغندر شسته شود؛ این جوشانده نه تنها خاصیت ضدشپش دارد که از آن می توان برای درمان ترک دست و پا نیز استفاده کرد. لبو مواد غذایی چند منظوره است که می تواند خام در سالاد و نوشیدنی یا پخته شده خورده شود

کاهش دهید پژوهش ها شواهد قوی بر اثرات مضر چربی اشباع برای زوال عقل دارند. 9. مصرف ادویه کورکومین را افزایش دهید. کورکومین، ماده فعال در زردچوبه است که در مبارزه با بیماری آلزایمر مفید است. در یک بررسی اخیر از یک تیم از دانشمندان استرالیایی، نشان داده اند که کورکومین می توانید بتا آمیلوئید مشخصه پلاک آلزایمر را تغییر دهد و نشان داده شده ماده آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی آن عملکرد مغز و توسعه زوال عقل را تحت تاثیر قرار می دهد.

های سخت، بدن را ضعیف می کند؛ غذاهای مرطوب بارد (طبع سرد) مانند خورش کدو، سوپ جو و افزودنی هایی مانند تمر هندی و نارنج و غوره برای افراد با مزاج گرم و خشک و غذاهای سردی بخشِ کم رطوبت مانند غذاهای ترش برای افراد با مزاج گرم و تر مناسب تر است. افراد سرد و تر به غذای گرم و لطیف مثل گوشت گنجشک و کبک با دارچین و زیره احتیاج دارند و بهتر است سرد و خشک ها، غذاهای رطوبت بخشِ معتدل مانند گوشت برّه و زرده تخم مرغ استفاده کنند.

&gt استفاده از زرشک، سیب ترش، ماست ترش، سرکه و ترشی، مصرف مواد غذایی گرم زیاد و سرد زیاد ممنوع است. همچنین خوردن یخ و الکل نیز ممنوع است. مصرف بنفشه و ختمی موجب سقط جنین می شود. ختمی که باز کننده انتهای عروق رحم است که خود سقط کننده است و زنان باردار بدن مشورت پزشک حاذق و دانشگاهی طب سنتی هیچ گیاه دارویی و داروی گیاهی مصرف نکنند. به طور کلی مصرف هر ماده غذایی قاعده آور موجب

، ولی روش استفاده آنان نادرست است! برای نمونه، برخی شنیده اند که گل گاوزبان، درمان هزار درد است، از این رو مشت /مشت آن را دم می کنند و پیاپی می نوشند، در حالی که نباید آن را بدون سنبل طیب دم کرد؛ یا به سبب داشتن یک ماده شیمیایی(آلکالوئید) که به چنگار کبد می انجامد، باید در نوشیدنش اندازه را نگه داشت. الکالوئید، چه بسا سبب تولد نارس نوزاد شود یا از شیر مادر وارد بدن نوزاد شده و وی را مسموم کند

&gt برای درمان این مشکل در وهله اول رعایت رژیم غذایی اهمیت فروان دارد، هر فردی دارای یک مزاج است و خوردن غذاهای طبع دیگر می تواند باعث مشکلات گوارشی و حتی بیماری هایی مانند آکنه و ریزش مو در او شود، برای فهمیدن طبع می توان به پزشک طبع گیاهی مراجعه کرد. خوردن سریع خوراکی ها، نوشیدن آب همراه با غذا، مصرف غذاهای دیر هضم، استفاده از چاشنی و انواع ادویه های تند همراه با غذا، مصرف خوراکی های سرد

حذف مواد سمی از خون انباشته می کند. این ماده همچنین روزنه ها را تمیز می کند و پوست شما را درخشان می کند. 9. محصولات لبنی محصولات لبنی مانند شیر کم چرب برای تشکیل بافت ها مفیدند و همچنین شامل ویتامین آ می باشند. اگر می خواهید دچار اضافه وزن نشوید، مواد لبنی مانند پنیر محلی و شیر کم چرب را انتخاب کنید. به این بهانه که پیتزا دارای پنیر فراوان است، در مصرف آن زیاده روی نکنید چرا

به گزارش بلاغ ، کارشناس ارشد طب سنتی گفت: مصرف 21 عدد مویز سرخ به صورت ناشتا، باعث پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها می شود. هانیه ناصری مویز را از خانواده کشمش و جزو گروه میوه ها دانست که بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای قند، چای خود را همراه با مویز میل کنند. وی مزاج مویز را گرم و تر اعلام کرد و افزود: در طب سنتی خوراکی هایی مانند سکنجیبن، عناب و آب میوه های ترش

بدن کافی است. همچنین، می توانید مصرف مواد غذایی مانند ماهی های چرب، شیر غنی شده، جگر و تخم مرغ را در دستور کار خود قرار دهید. ویتامین E ویتامین E حاوی ویژگی های ضد پیری است که با آسیب سلولی مقابله می کند و تغییرات مرتبط با افزایش سن در بدن را کند می سازد. این ویتامین به پیشگیری از بیماری قلبی، آب مروارید، از دست دادن حافظه و برخی انواع سرطان نیز کمک می کند. افزون بر این، ویتامین E برای

به شمار می آید و مصرف برگ و ساقه های کرفس در مورد افرادی که از ناراحتی های گوارشی نظیر یبوست رنج می برند، بسیار نافع است. این متخصص طب سنتی افزود: همچنین کرفس ضد نفخ است و تب را پایین می آورد. این گیاه از تصلب شرائین جلوگیری می کند و مصرف آن به خصوص به افراد درگیر با بیماری های قلب و عروق و بالا بودن چربی های خون بسیار توصیه می شود. وی بیان داشت: ویتامین B6 و اسید پانتوتنیک موجود در آن

اشاره به خواص درمانی توت فرنگی گفت: این گیاه میوه ای خوش طعم، مقوی، اشتهاآور، ملین و آرام بخش و سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی است. این کارشناس طب سنتی یادآور شد: خوردن توت فرنگی برای افراد ضعیف و کسانی که دوره نقاهت را می گذرانند سودمند است. همچنین برای افراد کم خون و بیماران معلول نیز مفید بوده و ضد روماتیسم و التهاب است. وی با بیان اینکه توت فرنگی دارای ویتامین A است و برای

فشارخون می شوند، مصرف کنید. دمنوش عناب ترکیبات عناب: 5 عدد آب: یک لیوان طرز تهیه عناب را هم می توان خام خورد و هم می توان به صورت دمنوش مصرف کرد. برای دم کردن آن می توانید چند عناب را به همراه آب داخل قوری ریخته و پس از اینکه حدود پنج دقیقه جوشید، روی حرارت غیر مستقیم به مدت 15 دقیقه قرار داد. خواص: عناب طبیعتی معتدل دارد و ملین، تصفیه کننده خون، ضد سرفه و تنگی نفس، کاهش دهنده فشارخون و مفید در درمان بواسیر و برطرف کننده خشونت سینه، حلق و گرفتگی صدا ست.

. این در حالی است که مصرف کم فیبر و آب و نداشتن فعالیت بدنی و جلوگیری از دفع، این امر را دشوار می کند. در خصوص بیماری یبوست و پیشگیری از آن با “دکتر احمدرضا همت، متخصص داخلی و پزشک افتخاری خیریه حضرت ابوالفضل (ع)” به گفتگو پرداختیم که مشروح آن از نظرتان می گذرد: بیماری یبوست چیست و چه زمانی ایجاد می شود؟ یبوست مشکلی نیست که درمان دارویی داشته باشد. این بیماری که به خشکی مزاج

سالاد و ترشی مشکل او بدتر می شود چه تدابیری برای اصلاح معده اش لازم دارد, خاطرنشان کرد: سالاد متشکل از خیار, کاهو و ترشی است که طبیعت سرد دارند؛ معده کسی که با خوردن سردی مشکل اش بدتر می شود، دچار سوء مزاج سرد است یعنی معده از تعادل خارج شده و با خوردن سردیجات روز به روز بدتر می شود. این دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: نخستین گام در رفع بیماریهای معده حذف یا محدودیت مصرف برخی از

کبد چرب درمان دارویی خاصی ندارد. تغییر در شیوه زندگی، درمان اصلی و پیشگیرانه این بیماری است. فردی که به چاقی مبتلاست، با کمی کاهش وزن بهبود می یابد. مطالعه های مختلف نشان داده اند اگر این افراد 5 تا 1 درصد وزنشان را کاهش دهند، آنزیم های کبدی به حد طبیعی بازمی گردد. لازم است فرد مبتلا به متخصص تغذیه مراجعه کند و رژیم غذایی خاصی داشته باشد تا هرچه سریع تر بهبود یابد و بیماری اش وارد فاز 2 و

سرشار از اسیدهای چرب امگا3 است و خاصیت ضد التهابی دارد. مصرف مکمل های ماهی نیز می تواند به کاهش درد کمک کند. مطالعات انجام شده در سال 215 نشان داده است که افراد مبتلا به آرتروز که 1 میلی گرم مکمل روغن ماهی مصرف کرده بودند، درد کمتری در زانوهای خود داشتند. تمرین تای چی نیز می تواند مفید باشد: استفاده از تمرینات تای چی یک روش بسیار خوب برای تقویت عضلات اطراف مفاصل و افزایش

، همچنین توصیه می کنم چند قطره لیموترش نیز به آنها اضافه کنید تا خوش طعم تر شده و خواص آن چند برابر شود. گام سوم، میان وعده کرمی درباره میان وعده ها یادآور شد: به جای کیک و شیرینی های پر از قند و افزودنیها و تنقلات ناسالم مثل پفک و چیپس و نوشیدنیهای صنعتی از میوه های فصل و آجیلها استفاده کنید. گام چهارم، کاهش حجم غذا این متخصص بیوتکنولوژی کنار گذاشتن

ویژه ای که دارد، جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است.در عهدباستان از چای سرخ به عنوان شاداب کننده و رفع کننده عوارض بیماری های قلبی استفاده می کردند. مصرف این محصول در تعدادی از فرهنگ ها مانند چین، مکزیک و حتی اروپا وجود دارد. در سودان و مصر به عنوان یک نوشیدنی تشریفاتی در جشن های رسمی از آن استفاده می کنند.نوشیدن این گیاه را می توان به صورت سرد و گرم به همراه مقداری قند یا نبات یا

به عنوان چاشنی برای مصرف سالادها و در کنار انواع غذاهایتان میل کنید. گلابی هندی این میوه حاره ای کاهنده کلسترول بد و افزایش دهنده کلسترول خوب خون است. گلابی هندی همچنین برای کنترل فشارخون استفاده می شود. اگر به این میوه دسترسی دارید حتما آن را در بره غذایی تان بگنجانید. مصرف آن به صورت اسموتی نیز رایج است. تخم شربتی این دانه های ریز منبع فوق العاده اسیدهای چرب

شوند که مصرف آنها الزامی است. این کارشناس تغذیه افزود: آنتی اکسیدان ها نیز مانند اسیدهای چرب امگا 3 به دلیل وجود خواص ضد التهابی برای تقویت مفاصل مفید هستند؛ این مواد را می توانید در میوه ها و سبزی ها پیدا کرد. همدانی اظهار داشت: استفاده از ویتامین D نیز برای تقویت مفاصل توصیه می شود، البته لازم نیست حتما به دنبال مواد غذایی حاوی این ویتامین باشید بلکه کافی است در روز مدتی زیر نور آفتاب بایستید تا نیاز روزانه شما به این ویتامین رفع شود. *ایرنا

سال پیش به دلیل خواص درمانی مورد استفاده بوده است. حاوی آنتی اکسیدان ها: دانه های انار رنگ قرمز خود را از پلی فنول ها می گیرند. این ترکیب ها آنتی اکسیدان های قوی هستند. آب انار حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان هاست که نسبت به آبمیوه های دیگر است. آنتی اکسیدان های موجود در آب انار می تواند به از بین بردن رادیکال های آزاد، حفظ سلول ها از آسیب دیدگی و کاهش التهاب کمک کند.

، ممکن است باعث استفراغ شود. – قورت دادن مقداری آب نمک، مشکل بزرگی نیست و گاهی اوقات برای شستشوی روده و شکم توصیه می شود، اما مصرف نمک بیش از حد می تواند باعث فشار خون بالا شود. – توجه به این نکته ضروری است که آب نمک مورد استفاده نباید شور باشد و برای استفاده صحیح آن می توان از شکل سرمی (آماده) آن استفاده کرد یا با 5 گرم نمک در 1 سی سی آب آن را تهیه کرد.

اختلال بدین شرح است که غده ی پروستات بزرگ شده، راه خروج ادرار را مسدود می کند و فرد برای تخلیه ی ادرار باید بالاجبار از سند پزشکی استفاده کند. این عارضه درست مانند وازکتومی، سبب ایجاد ناتوانی جنسی می شود. بد نیست بدانید بچه هایی که پدر آنها خودارضایی می کرده، نمی توانند در سلامت کامل روحی و روانی به سر برند. آنها دارای بیماری های گوناگونی هستند چراکه از یک تخم نه چندان سالم بوجود آمده اند

سلامانه : فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد با اشاره به اینکه مصرف الکل، مرگ تدریجی را به دنبال دارد، گفت: کبد چرب، اولین تغییر ایجاد شده توسط الکل در بدن است. به گزارش فارس، محسن نصیری، فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد در شبکه رادیویی سلامت کبد را یک پالایشگاه بزرگ در بدن دانست و گفت: این پالایشگاه در بدن مواد غذایی اصلی خورده شده مانند قند، چربی و پروتئین ها را مدیریت می کند.

از نظر کالریکی داشته باشد (از این رو به خصوص در مورد کودکان استفاده از مشاوره تغذیه ای ضروری است). محدودیت کالریکی و کاهش وزن متوسط در حدود 7-5 کیلوگرم نشانه های خوبی را در کنترل دیابت نشان می دهد حتی اگر یک وزن مطلوب به دست نیاید. • کربوهیدرات ها یک دریافت کافی از کربوهیدرات ها تا 5درصد کالری روزانه توصیه می شود. حبوبات، سبزیجات و میوه ها منابع خوبی برای ویتامین

مختلف مصرف کرد . باید مارچوبه را با کمی آب و حرارات کم در ظرف های ضد زنگ پخت و تقریبا نیمه خام آنرا برداشت . آب مارچوبه را دور نریزید و از آن برای سوپ استفاده کنید زیرا دارای ویتامین و املاح می باشد . وقتی که مارچوبه می خرید دقت کنید تازه باشد . آجیل آجیل جایگزین تنقلات ناسالم است. بادام سرشار از ویتامین E می باشد و برای مبارزه با آکنه، پسوریازیس و اگزما بسیار مفید است. آجیل

تا سه هفته اول، حداقل هر دو تا سه ساعت یکبار، یا حداقل هشت بار در روز، شیر می خورند. شکم آنها حداقل سه بار در روز کار می کن، و رنگ مدفوع آنها حدودا در روز پنجم پس از تولد روشن تر شده و به رنگ زرد خردلی در می آید. از روز پنجم بعد از تولد تا حداقل سه ماهگی، روزانه 3 تا 5 گرم وزن اضافه می کنند. آنها هفت تا هشت کهنه بچه یا پنج تا شش پوشک یکبار مصرف را در روز خیس می کنند. میزان جذب پوشکهای یکبار

برای درمان افسردگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان داروسازی در کاشان با اشاره به دو محصول دیگر گل محمدی که با روغن این گل به تولید رسیده است، عنوان کرد: فرآورده طب سنتی روغن گل محمدی برای درمان درد و وزوز گوش به صورت موضعی استفاده می شود و کپسول نرم روغن گل محمدی ضد التهاب معده و بهبود دهنده علائم بیماری التهابی روده است. همچنین روغن موضعی گل سرخ

“),t.close},t.write(‘

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *