عوارض خوردن جو دوسر

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم

عوارض خوردن جو دوسر

در مورد اختلال اوتیسم چقدر اطلاعات دارید؟ از چه زمانی میتوان تشخیص داد که کودکی به اختلال اوتیسم مبتلا است؟ چگونه می توانیم ارتباطی موثر و درست با

علائم اولیه بارداری چیست؟ آیا می دانستید، هنگامی که عادت ماهانه تان به تاخیر می افتد، ممکن است چند هفته از بارداری تان گذشته باشد؟ حاملگی با بارور

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

جو دوسر یا یولاف، از ایام قدیم توسط مردم ژرمن و اسلاو کشت می شده است. گیاهی است یک ساله که ارتفاع آن تا یک متر می رسد، میوه آن خوشه ای و دراز و دارای غلافی دو سر می باشد. جو دوسر دو نوع می باشد که پاییزه (که در زمستان و پاییز کشت می شود) و بهاره ( که در بهار و تابستان کشت می شود). جو دوسر دارای حدود ۷ درصد مواد چرب و ۱۴ درصد مواد ازته و ۶۰ درصد مواد نشاسته ای می باشد به علاوه آرسنیک و اسید اگزالیک و ید نیز در آن وجود دارد. جو دوسر یکی از گیاهانی است که از آن در مصرف و پخت غذاهای مختلف همچون سوپ و آش و استفاده می کنند و همینطور در صبحانه کودکان می توان از آن استفاده کرد که اغلب دلخواه کودکان است.

ارزش غذایی جو دوسر:

مواد معدنی و ویتامین های جو دوسر:

خواص گوارشی:

عوارض خوردن جو دوسر

ملین ـ رفع یبوست ـ ضد ناراحتی دستگاه گوارش ـ ضد اسهال شدید ـ ضد استسقاء ـ ضد بواسیر

خواص کلیوی:

مدر ـ دفع سنگ کلیه و مثانه ـ الیگوری (کمی ترشح ادرار) ـ تسکین درد کلیه و مثانه

خواص قلبی و عروقی:

کاهش کلسترول خون ـ تقویت خون و قلب ـ ضد گرفتگی رگ ها ـ ضد خون ریزی ـ ضد فشار خون

خواص مغذی:

تقویت مغزی ـ آرامبخش ـ ضد بی خوابی ـ ضد دپرسیون (افسردگی) و استرس ـ ضد ضعف و سستی ـ آنتی بیوتیک طبیعی ـ ضد ترس

خواص هورمونی:

افزایش میل جنسی ـ ضد انسداد پروستات ـ رفع اختلالات جنسی ـ تنظیم کننده قند خون ـ تنظیم کننده ترشح انسولین خون

خواص اسکلتی:

ضد روماتیسم ـ محرک جوش خوردن سریع استخوان شکسته

خواص پوستی:

پایه پمادهای پوستی سنتی ـ ضد تورم ـ ضد التهابات پوستی ـ ضد خارش و اگزمای پوستی ـ ضد آکنه ـ ضد آفتاب سوختگی ـ پسوریازیس (مجاورت جو دوسر با پوست و خوردن آن)

خواص ریوی دهانی:

ضد عفونت مجاری تنفسی ـ ضد ورم حلق (فارنژیت) ـ ضد ورم حنجره (لارنژیت) ـ نرم کننده سینه ـ تسکین سرفه ـ ضد تنگی‌ نفس

سایر خواص:

تقویت اطفال ضعیف (پخته شده در شیر یا آب) ـ تسکین درد (ضماد) ـ کاهش وزن ـ آبله مرغان ـ ضد تورم گرم ـ ضد سرطان (روده)

مصرف جو دوسر در موارد زیر مفید باشد:

طرز تهیه جوشانده جو دوسر:

برای تهیه جوشانده آن مقداری جو دوسر را پاک کرده و آبکشی کنید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بگذارید خیس بخورد، سپس به مدت 15 دقیقه آن را بر شعله قرار دهید و بگذارید بجوشد، و در انتها آن را کناری گذاشته خنک شود و از صافی رد کرده و آب یا همان شیره باقی مانده آن را پس از خنک شدن مصرف کنید، و پوست خود را با آن بشویید.

مضرات جو دوسر:

محققان و متخصصان دارو گیاهی برای این گیاه ضرری اعلام نکرده اند، اما در مصرف آن مراعات کنید.

رسانه دکتر سلامت

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

پونه گیاه کمیابی نیست و در غذاهای مختلف استفاده می شود و قرن هاست که این ادویه به عنوان گیاه

انگور یکی از میوه های شیرین و بسیار مقوی در میان میوه های دیگر است که دارای رنگ و اندازه

گیاه ریحان، گیاهی بوته ای یک ساله است که معمولاً طول آن بین 2 تا 45 سانتیمتر است و عطر

گفته می شود که روغن های گیاهی جایگزینی برای حالت دادن به موها، مرطوب کردن پوست، مقابله با آکنه و

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

افسردگی از نظر دکتر هلاکویی در واقع یک بیماری است. در راه درمان افسردگی بسیار مهم است که فرد و اطرافیان او بپذیرند که با یک نوع بیماری روبرو هستند. در نتیجه با پذیرش این موضوع آنها کاملا در صدد درمان آن برآمده و توصیه‌های پزشک خود را اجرا می‌کنند. در چنین شرایطی خود شخص و یا اطرافیان فرایند بهبود را قدم به قدم پیگیری کرده و تغییر عوامل بیرونی و درونی را زیر نظر می‌گیرند.

برای درمان بیماری افسردگی از نظر دکتر هلاکویی باید برخی مسائل را در نظر بگیریم. موضوع بسیار مهمی که مخصوصا اطرافیان شخص افسرده باید در نظر بگیرند این است که همانطور که در مبارزه با بیماریهای ویروسی ، سعی می‌کنند با ویروس و بیماری مبارزه می‌کنند نه با فرد بیمار، در افسردگی نیز باید با حود افسردگی و عوامل آن مبارزه کرد نه با فرد افسرده. اگر چه شخص افسرده ممکن است کارهایی انجام دهد که از نظر خود او و یا دیگران غلط باشد ولی باید با او با محبت و مهربانی و درک و شناخت عمیق و واقع بینانه برخورد کرد.

اگر چه احتمالا خود فرد عامل و مسبب بیماری است ولی اکنون خود او قادر به اصلاح شرایط نیست. نکته مهم این است که او نیاز به کمک دارد. در چنین شرایطی بسیار مهم است که ما دائما این پیام را به فرد بدهیم که تو خود مقصر نیستی و شرایط و محیط اطراف این بیماری را مانند بسیاری از بیماری های فیزیکی در دنیا به تو تحمیل کرده و تو به زودی از آن نجات خواهی یافت.

البته این جملات صرفا یک تلقین نیست بلکه نوعی واقعیت انکار ناپذیر است. و تاکید بر این واقعیت باعث می‌شود که خود فرد نیز در جهت درمان بیماری خود تلاش و همکاری کند. اگر چه روانپزشک باید مراحل درمان را انجام دهند ولی نهایتا کمک خود بیمار است که بسیار حائز اهمیت است. اگر بیمار همکاری لازم را انجام ندهد می‌تواند کمک دیگران را و یا حتی تاثیر دارو را خنثی کند.

از نظر دکتر هلاکویی تقریبا حدود ده درصد افراد افسرده با وجود تلاش‌هایشان نمی‌توانند از این بیماری رهایی یابند. که این می‌تواند به طور مستقیم و یا غیر مستقیم به دلیل حالات خاص درونی، شرایط ویژه آنان، موقعیت خاص و یا احتمالا به دلیل بیماریهای فیزیکی و روانی دیگر باشد. همچنین حدود چهل و یا پنجاه درصد به طور کامل مداوا شده و دیگر مبتلا نمی‌شوند. همچنین حدود چهل و یا پنجاه درصد دیگر در معرض ابتلای مجدد به این بیماری قرار دارند.

عوارض خوردن جو دوسر

بنابراین توصیه و تاکید اصلی دکتر هلاکویی درباره درمان بیماری افسردگی بر این است که فرد باید دوره درمان و مصرف داروی خود را تا پایان ادامه دهد. او همیشه باید نظر روانشناس خود را در مورد چگونگی زندگی و برخورد با مشکلات رعایت کند. او حتی تا مدتی پس از بهبودی کامل نیز در شرایطی قرار گیرد که کاملا از مداوای خود مطمئن گردد.

در مورد مصرف دارو درمانی توجه داشته باشید که با مصرف دارو اصولا مشکلات فیزیکی و بدنی از بین می‌رود. مخصوصا در افرادی که جنبه ارثی افسردگی  و یا جنبه بیولوژیک و فیزیولوژیک دارند به دارو پاسخ می‌دهند. همچنین دقت کنید که داروهای مختلف تاثیرات مختلفی روی افراد می‌گذارد. هرگز از داروی یک فرد افسرده برای درمان افسردگی فرد دیگر استفاده نکنید. همچنین با توجه به اینکه تاثیرات جانبی این داروها در خیلی موارد باعث ایجاد مشکلاتی از جمله تشدید استرس و افسردگی می‌گردد. پس حتما در این باره از روانپزشک کسب دستور کنید. بیمار باید در طی مصرف دارو فرایند معالجه و نتایج مصرف را به پزشک گزارش دهد و زیر نظر باشد. برای درمان افسردگی از نظر دکتر هلاکویی شخص تحت هیچ شرایطی نباید به توصیه دیگران به خوردن و یا نخوردن دارو و یا تغییر مقدار مصرف آن توجه کند.

این روش جزء قدیمی‌ترین روشهاست که توسط فروید ارائه شده است. با توجه به اینکه شناخت افراد از خود گاهی سطحی، محدود و حتی ممکن است غلط باشد. درنتیجه روانکاو بطور عمیق و دقیق به کاویدن و شناخت درون فرد می‌پردازد و از نتیجه آن برای درمان بیماریهایی از جمله درمان افسردگی استفاده می‌کند.

می‌دانیم که انسان داری مغز است و مجموعه فعالیت ها و عملکردهای مغز را ضمیر و ذهن می‌یم. همچنین انسان تحت تاثیر حوادث و اتفاقات و یا نوع غذا و حالات و دگرگونی‌هایی را در مغز خود ایجاد می‌کند. در نتیجه انسانها به نوعی تحت تاثیر اتفاقات پیرامون خود قرار میگیرند. مغز به نوعی تمام حوادث و رخدادها را ضبط کرده و به خاطر آوردن حوادث گذشته موجب ایجاد حال خوب و یا بد در انسان می‌گردد. به همین دلیل حوادث دیروز بصورت خاص و ناآگاه در زندگی امروز ما تاثیر دارند. ما اگر در شرایط مشابه و یا حتی برخی مواقع متضاد گذشته قرار بگیریم، گذشته باز نواخته می‌شود و در واقع در ذهن ما آماده فعالیت می‌گردد.

با روانکاوی ما به گذشته میرویم و بصورت آگاهانه گذشته را دوباره تجربه و آنرا در صحنه ذهن حاضر می‌کنیم. این بار با کمک روانکاو برخوردی درست با آن خواهیم داشت. درست مانند مرده ای که او را در قبر می‌گذارند این خاطره را در گذشته رها کرده و از زندگی خود خارج می‌کنیم و از آن دور می‌شویم.

یک شخص بیمار افسرده مانند خانواده‌ای هست که وقتی عزیزی را از دست می‌دهد بجای اینکه او را در قبرستان دفن کنند، او را با خود به خانه آورده و در خانه نزد خود نگاه می‌دارند و برخی از ما متاسفانه نه تنها آن مرده را در خانه نگه میداریم بلکه با او زندگی می‌کنیم و آنها را در فعالیت امروز خود شرکت می‌دهیم. لذا افراد افسرده اصولا افرادی هستند که در درون وجود و خانه ذهن خود گورهایی دارند و به دنبال مردگانی میگردند که زنده شده و به نوع دیگری با آنها زندگی کنند و به همین خاطر این نوع زندگی با خود غم اندوه و در نهایتا افسرگی به همراه خواهد داشت.

روانکاو برخورد درست و کاری عمیق و اصولی با بیمار خود در جهت خلاصی فرد از گذشته انجام می‌دهد. البته درمان افسردگی ممکن است کاری طولانی بوده و برخی مواقع تا چندین ماه و یا سال به طول بینجامد.

رفع مشکلات روابط فرد و چگونگی ارتباط با دیگران یکی از روشهایی است که درمانگران برای درمان افسردگی استفاده می‌کنند. در برخی موارد فرد بیمار در ارتباط با دیگران نظر و قضاوتی دارد که در اکثر اوقات باعث میشود رنج برده و آسیب ببیند. در چنین مواردی ممکن است فرد بیمار بطور غیر مستقیم به اطرافیان خود آسیب‌هایی را وارد کند. به همین جهت وقتی فرد در راستای ایجاد ارتباط سازنده با اطرافیان مشکل دارد به مرور به افسردگی مبتلا می‌گردد. در چنین شرایطی روانشناس برای درمان افسردگی بیمار به بررسی روابط شخصی و اجتماعی او می‌پردازد. بررسی و اصلاح این روابط خود یک راه درمان افسردگی تلقی می‌شود.

درواقع فرد بیمار قضاوتها و برداشتهایی نسبت به اطرافیان خود دارد که باید مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد.:

هرکدام از مثالهای فوق که ریشه آن ممکن است به دوران کودکی و یا روابط پدر و مادر باهم و یا با فرزندان و یا روابط فرزندان باهم و برگردد خود می‌تواند دلیل و مقدمه‌ای بر افسردگی باشد. 

به همین جهت است که پدر و مادر باید در فراهم آوردن محیطی بسیار دلپذیر و آرام و روابطی گرم و لذت بخش در میان اعضای خانواده و فامیل و ایجاد روابطی سالم به فرزندان خود کمک کنند.

به هر دلیلی ممکن است فرد رفتارهایی را از خود بروز دهد که خود به بد بودن آن واقف است و هیچ لذت و یا دلیل برای انجام چنین رفتاری نمی‌بیند ولی باز به آن ادامه می‌دهد. برخی موارد شخص به خاطر دیگران و حفظ ارتباط خود با دیگران دست به رفتارهای ناپسند میزند. او با گذشت زمان احساس بدی نسبت به خود و دیگران پیدا می‌کند ولی جرات برهم زدن این روابط یا رفتارهای ناپسند را ندارد و به این روابط بد و ناسالم خود ادامه داده و در نتیجه به خود و دیگران آسیب می‌زند.

در این راه درمان افسردگی ، روان درمانگر فرد را در شرایط و موقعیتی قرار می‌دهد که او نسبت به ارزش و اهمیت و ن خود آگاه شود. روان درمانگر کاری می‌کند که فرد دیگران را نیز خوب و با ارزش و عزیز ببیند.  فرد با کمک روانشناس روابطی ایجاد می‌کند که هر دو طرف از آن لذت ببرند و توقعاتی واقع بینانه از یکدیگر داشته باشند. در برخی موارد فرد برای درمان افسردگی خود باید محیط اطراف خود را دگرگون کند و یا با کمک و راهنمایی روان‌درمانگر روابطی را پایان دهد و یا روابط جدیدی را آغاز نماید.

رفتار درمانی یک راه درمان افسردگی است. در اینگونه روان درمانی، که رفتار درمانی دارد در واقع روانشناس با ضمیر و ذهن فرد کاری ندارد. او از طریق رفتار،گفتار و حرکات بدنی فرد اطلاعات خود را کسب می‌کند. در واقع روان درمانگر اطلاعاتی از رفتار فرد در موقعیت‌های اجتماعی مختلف بدست می‌آورد و به درمان افسردگی می‌پردازد. دو گونه نظریه در این زمینه وجود دارد:. – رفتار بیرونی فرد ناشی از ضمیر و ذهن اوست. در نتیجه با تغییر ضمیر و ذهن می‌توان رفتار او را دگرگون ساخت. – طریقه شکل گیری اندیشه و ضمیر و ذهن فرد ناشی از حوادث و اتفاقاتی است که در بیرون برای او رخ داده و یا بر او تحمیل شده است و با تغییر رفتار او می‌توان، ضمیر و ذهن و افکار فرد را دگرگون کرد.

بر اساس این نظریه روانشناس به فرد کمک می‌کند تا رفتار خود را با توجه به شرایط و موقعیت از قبل تنظیم کند و تصمیم لازم را اتخاذ و بر مبنای آن عمل کند. و براساس عملکرد مناسب در یا غیر مناسب فرد را تشویق و یا تنبیه و وادار به تجدید نظر می‌کند. در واقع روانشناس فرد را تشویق می‌کند که به مرور رفتار خود را تغییر دهد. او سپس باید آنرا بصورت یک عادت در خود تقویت کند. در نتیجه فرد نهایتا با تغییر رفتارهای بیرونی موجب تغییر و دگرگونی در ضمیر و افکار درونی خود می‌شود. و با دوری از تاثر و ناراحتی به درمان افسردگی می‌پردازد.

در رفتار درمانی مسائلی مانند تفریح، سرگرمی، خواب، تغذیه، بهداشت، ورزش، برآورده کردن نیازهای فیزیکی و روانی و بسیار اهمیت دارد. بنابراین با تنظیم بره برای زندگی فرد و مشخص کردن آرمانها و اهداف شخص به او کمک می‌کنند تا با رفتار خود در این زمینه قدم بردارد و به درون و ذهن خود کاری نداشته باشد.

یکی دیگر از متدهای روان‌درمانی جهت درمان افسردگی ، شناخت درمانی است. شناخت درمانی بهترین و مهم‌ترین راه درمان افسردگی از نظر دکتر هلاکویی است. باید توجه داشت که هرگز هیجان و عاطفه و احساساتی بدون شناخت و آگاهی و درک اتفاق نمی‌افتد. بنابراین شناخت و درک ما نسبت به جهان بیرون، عواطف و احساساتی مانند خشم و یا افسردگی را بوجود می‌آورند. توجه داریم که این احساسات و عواطف نشات گرفته از بینش، جهان بینی و نوع نگاه ما به جهان است. به همین خاطر است که وقتی دو نفر با جهان‌بینی متفاوت به یک حادثه نگاه می‌کنند ممکن است یکی غمگین و دیگری خوشحال شود ، چون طرز نگاه و جهان‌بینی آن دو متفاوت از بکدیگر است. در افراد مختلف نوع اعتقادات و همچنین آرمانها و اهداف می‌تواند در شکل دهی نوع جهان‌بینی آنها و قضاوت آنها از جهان و تصمیم گیریشان متفاوت باشد.

بنابراین اگر ما بصورت واقع‌بینانه با واقعیات و حقایق صحیح آشنا نباشیم و یا برداشتهای غلطی از جهان پیرامون خود داشته باشیم ممکن احتمالا به غلط افتاده و زمینه بروز آسیبهایی مانند افسردگی را در خود فراهم می‌کنیم. پس ضمیر ، ذهن و نوع تفکر و یا اعتقادات ما نقش زیادی در برداشت ما از جهان پیرامون و ایجاد احساس خوشی و یا ناخوشی در درون ما دارد. در واقع ممکن است ذهنیت و ساخته ما از جهان بیرون و حوادث پیرامون با آنچه در واقعیت وجود دارد متفاوت باشد. این ذهنیت اشتباه می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی‌ها و نهایتا افسردگی می‌گردد.

اما در مقابل تمام نیروهایی از قبیل احساسات، تعصبها و که ممکن است انسان را به خطا بیندازد نیرویی به عقل و تعقل وجود دارد. عقل می‌تواند از اشتباه ما جلوگیری کند. ما باید عقل خود را بسازیم و به کمال برسانیم و آنرا آگاهانه بکار بگیریم. یا کمک عقل می‌توانیم درست بیندیشیم و یا درست تصمیم بگیریم.

حال فرد باید با کمک منطق و قوانین و مقررات منطقی از عقل و اندیشه خود استفاده کند. منطق در واقع روش بکار بردن درست عقل را به ما می‌آموزد. همانطور که میدانید برخی آسیبها مانند افسردگی به خاطر برخی افکاری است که ما داریم. برخی از اعتقادات مرتبط با افسردگی از نظر دکتر هلاکویی در زیر آمده است. اعتقاداتی که بخاطر عدم استفاده و یا استفاده نادرست از عقل، زمینه ساز برخی آسیبها از جمله افسردگی است.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– جو دو سر برای کاهش وزن و درمان یبوست هم موثر است. افرادی که به اختلالات سلیاک مبتلا هستند نیز می‌توانند از جو دو سر در حد متوسط استفاده کنند، گرچه مقدار اندکی گلوتن دارند اما جزو محصولات گندمی محسوب نمی شوند.

بلغور جو دو سر ، از آسیاب، له و خرد کردن جو که نوعی دانه ی غلات است تهیه می شود. گیاه شناسی آن آونا ساتیوا (avena sativa) است. شما می توانید آن را با شیر یا ماست یا به شکل کیک و کوکی برای صبحانه یا شام بخورید. به علاوه از جو در تهیه ی نوشیدنی ها نیز استفاده می شود.

 

عوارض خوردن جو دوسر

جو در مناطقی با آب و هوای متعادل رشد می کند. نسبت به تابستان های گرم تحمل کمتری دارد اما در مقابل باران و سرما مقاوم است. به همین دلیل به طور گسترده ای در اروپا و آمریکای شمالی رشد می کنند.

جو بصورت ویژه در اسکاتلند معروف و محبوب است و مورخان شکل های مختلف استفاده از جو را به عنوان فرهنگ اسکاتلندی ثبت کرده اند. جو از قرن های ۱۸ و ۱۹ میلادی به صورت توده ای رشد کرد و به دلیل ارزانی، رشد و فرآیند آسان، مردم از آن به عنوان غلات شروع به استفاده کردند.

امروزه جو دو سر به دلیل فواید فراوانی که برای سلامتی دارد بسیار محبوب است. به گزارش نبض ما،  بر اساس مطالعات اخیر جو دو سر به شما کمک می کند در ازای میزان کالری یکسان که از خوردن غلات های آماده صبحانه بدست می آوردید به مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

گنجاندن جو دو سر در رژیم غذایی تان، طیف گسترده ای از فواید سلامتی را فراهم می کند. برخی از این فواید عبارتند از:

به گزارش نبض ما، تحقیقات انجام شده توسط هورن و همکاران در دانشگاه پزشکی شمال غربی در شیکاگو نشان داده است که بلغور جو به عنوان یک ترکیب عالی در رژیم غذایی اصلاح چربی عمل می کند و به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند.

یک مطالعه در مورد بیماران دیابتی در دانشگاه هیدلبرگ آلمان نشان داد که مصرف جو دو سر به میزان قابل توجهی،مقدار قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش داده است.

سطح قند خون به تدریج کاهش می یابد زیرا رژیم غذایی با فیبر بالا و کربوهیدارت های متنوع، نسبت به کربوهیدرات های ساده زمان بیشتری برای هضم نیاز دارد و این به حفظ سطح قند خون در حد مطلوب کمک می کند. در این مطالعه،یک رژیم غذایی غنی از جو دو سر به عنوان جایگزین سایر غلات به بیماران داده شده بود.

بلغور جو دو سر بدون نمک به عنوان یکی از مواد غذایی مورد استفاده برای درمان فشار خون بالا تجویز می شود. معمولا رژیم غذایی تجویز شده برای فشار خون بالا به عنوان DASH (رویکردهای غذایی برای توقف فشار خون) شناخته می شود.

به گزارش نبض ما، تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم بلغور جو دو سر موجب کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا می شود.

به گزارش نبض ما، تحقیقات انجام شده نشان می دهد مصرف مواد غذایی با فیبر بالا برای پیشگیری و مبارزه با سرطان روده بزرگ و مقعد مفید است.

همچنین این مطالعه نشان می دهد که التهاب نقش مهمی در پیشرفت سرطان دارد و بلغور جو دوسر، با توجه به داشتن میزان بالایی فیبر، ترکیباتی ضد التهابی و مبارزه با سرطان با حداقل عوارض جوانبی دارد.

بلغور جو دوسر دارای فیبر غذایی است و مقدار کمی کالری دارد،که برای مصرف منظم ایده آل است. مقادیر بالای فیبر همراه با کربوهیدرات های متنوع زمان بیشتری طول می کشد تا هضم شود.

به عبارت دیگر،معده ی شما برای مدت طولانی تری پر است و مانع از خوردن میان وعده های ناسالم در بین وعده های اصلی می شود.

جو دوسر منبع غنی از فیبر غذایی است. وجود فیبر غذایی در جو، مصرف آن را برای غلبه بر یبوست از طریق تحریک فرآیند گوارش و انتقال مواد غذایی از طریق ماهیچه های نرم روده ای ایده آل می کند.

بلغور جو دوسر برای افرادی که مایل به کاهش وزن بدون رژیم غذایی سخت هستند توصیه می شود. جو دوسر منبع غنی از فیبر غذایی و مواد مغذی، دارای کالری کم و مقدار کمی چربی است که باعث می شود بهترین غذا برای کاهش وزن باشد.

جو منبع خوبی از آنتی اکسیدان است. برخی از ویتامین های موجود در جو که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند عبارتند از فیتیک اسید، ترکیبات فنولی،فلاونوئیدها و استرول. این آنتی اکسیدان ها در پوسته ی خارجی جو وجود دارند.

جو دوسر همچنین می تواند به عنوان راه حلی برای بیماری های مختلف پوستی مورد استفاده قرار گیرد. می توان از آن به منظور کاهش علایم در بیماری هایی، به صورت موضعی بر روی پوست استفاده کرد.

برخی از بیماری هایی که با استفاده ی موضعی از جو کنترل می شوند عبارتند از آکنه، درماتیت، آبله مرغان و بثورات استرس.

خطرات سلامتی مختلفی برای دوران بعد از یائسگی وجود دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت. همانطور که با افزایش سن، خطر چندین بیماری مانند بیماری قلبی و سکته ی مغزی افزایش می یابد.

به گزارش نبض ما، در یک مطالعه ی پژوهشی منتشر شده در مجله ی آمریکایی قلب، در زنان مبتلا به بیماری قلبی در دوران پس از یائسگی که به طور مرتب از جو استفاده  می کردند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته ی مغزی برای آنها کاهش یافته است.

بیماری سلیاک وضعیتی است که در آن پوشش روده کوچک آسیب دیده و تنها بخشی از مواد غذایی جذب می شود.

گلوتن یکی از این مواد غذایی است که افراد مبتلا به بیماری سلیاک نمی توانند آن را بخورند. به گزارش نبض ما، مطالعات نشان داده است که با وجود داشتن گلوتن، می توان بلغور جو دو سر را، در حد متوسط، مصرف کرد.

ویتامین های موجود در بلغور جو دو سر عبارتند از تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین ب۶، فولیک اسید، ویتامین ای و ویتامین K. این مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری هستند. ویتامین E در تجزیه ی ترکیبات لیپید پیچیده به ساده موثر است.

ویتامین K به عنوان ماده منعقد کننده خون عمل می کند، به حفظ سلامتی استخوانها کمک می کند و در مبارزه با بیماری هایی مانند آلزایمر و سرطان موثر شناخته شده است.

عوارض خوردن جو دوسر

جو دوسر منبع غنی از ویتامین هایی مانند نیاسین، فولیک اسید، تیامین، ریبوفلاوین و پانتوتنیک اسید و کولین است که سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشند.

نویسنده تیم ترجمه نبض ما

منبع:

organicfacts

زردچوبه برای لاغری؛ آیا زردچوبه برای کاهش وزن مفید است؟

7 خاصیت درمانی نارنج و تداخل آن با داروها

نکاتی درباره تغذیه پیش از بارداری که باید بدانید

طرز تهیه قهوه‌ ترک و خواص درمانی آن

5 خواص درمانی خرمالو که نمی دانید

12 فواید شگفت انگیز خرما

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

جشنواره 37/ معرفی فیلم قصر شیرین به کارگردانی سید رضا

ویدیو های سلامت

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مراحل لیفت صورت بدون جراحی

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که با “حافظ شهرت دارد شاعر ایرانی است که آثار او یکی از ارجح ترین متون ادبیات فارسی به شمار می رود و دیوان اشعار او تقریبا در خانه هر فارسی زبانی یافت می شود و فال حافظ یکی از مشهورترین فال های مورد علاقه ایرانیان است .

زندگی و شعرهای او تاکنون بارها سوژه تحلیل گران در سراسر دنیا بوده و بیش از هر نویسنده دیگری در نوشتار فارسی زبانان پس از قرن چهاردهم تاثیر گذاشته است. همچنین باید گفت تاثیر اشعار حافظ تنها برای ایرانی ها و یا فارسی زبانان نبوده بلکه آثار او بسیاری از افراد برجسته تاریخ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

عوارض خوردن جو دوسر

از جمله گوته شاعر و نویسنده معروف آلمانی اثریبه “دیوان غربی شرقی دارد که مجموعه ای از اشعار او به سبک و سیاق فارسی و تاثیر پذیرفته از اشعار حافظ است. و یا در نمونه ای دیگر نویسنده، فیلسوف، شاعر و آهنگ ساز آلمانی فریدریش نیچه بارها در نوشته هایش از حافظ برده است. جان پاین شاعر و مترجم انگلیسی و مترجم دیوان حافظ، از این شاعر به عنوان یکی از سه تن شاعران بزرگ دنیا یاد کرده و از او در کنار حافظ، دانته و ویلیام شکسپیر بزرگ ترین شاعران دنیا هستند.

با وجود تاثیر زیادی که حافظ در زندگی و فرهنگ ایرانی ها داشته ولی جزئیات محدودی از زندگی او به خصوص اوایل عمرش در دست است و اطلاعات موجود برگرفته از حکایات مختلف است. حافظ در شیراز و در حدود سال های ۷۲۰ تا ۷۲۹ قمری به دنیا آمده، ظاهرا مادرش اهل شهر کازرون بوده و پدرش بهاءالدین محمد داشته و در طول دوره سلطنت اتابکان در فارس، از اصفهان به شیراز مهاجرت می کند.

در برخی متون آمده حافظ شیرازی در دوران کودکی پدرش را از دست می دهد و برادران بزرگتر او و مادرش را رها می کنند و وی برای امرار معاش در نانوایی مشغول به کار می شود ولی از آنجا که علاقه زیادی به کسب دانش داشته، در کنار آن به تحصیل علم مشغول می شود. همچنین معروف است که وی از همان کودکی قرآن را با چهارده روایت متفاوت حفظ کرد و از این رو ملقب به “حافظ شد که بعدها آن را به عنوان تخلص خود انتخاب نمود.

حافظ در دوران حیاتش حمایت چندین حکام وقت را داشت. او به دربار شاه شیخ ابواسحاق راه یافت (گفته می شود وقتی حافظ در سنین نوجوانی بود، این شاه بر مسند قدرت نشست) و در دوره شاه مبارزالدین محمد از شاهان آل مظفر نیز حضور داشته که احتمالا به شغل دیوانی می پرداخته و منبع در آمد او از شغل دیوانی بوده است. ولی شکوفایی آثار او در زمان ۲۷ سال فرمانروایی شاه جلال الدین (شجاع شاه) بود.

برخلاف تاریخ تولد او که چندان دقیق نیست، ولی زمان فوت او را بسیاری از مورخان متفق القول سال ۷۹۲ قمری می دانند. یکی از حکایات نقل شده و قابل توجه در این زمان که بی ربط به دیوان فال حافظ (که در خطوط بعدی به آن می پردازیم) نیست، مربوط به خاکسپاری حافظ است. گفته می شود از آنجا که حافظ در اشعار خود به وفور از نوشیدن می و شراب خواری سخن رانده، در زمان فوت او در بین بسیاری جدال پیش آمد که آیا حافظ به راستی مسلمان بوده و یا آیا باید وی را طبق رسوم مسلمانان به خاک بسپارند. از این رو تصمیم بر این شد که تفالی به دیوان حافظ زده ( فال حافظ ) و از خود وی چاره جویی کنند. ولی با آمدن بیت زیر همه آنها مجبور به سکوت شده و دست از جدال برداشتند:

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت تفاوت اشعار حافظ با دیگر شاعران صاحب

با مطالعه اشعاری از شاعران بسیار ی نظیر انوری، نظامی، مولوی، سعدی و دیگر کسانی که به خوبی برای علمای شرقی آشنا هستند، می توان مشاهده کرد که هریک به شیوه خود پیامی برای بشریت دارند. ولی اگر با تدبر بیشتری به این اشعار توجه کنیم، نقطه اساسی پیام همه آنها این است که بزرگترین گنج و دارایی انسان، همانا روح و روان باطنی نهفته در اوست که با وجود یک جرقه الهی حقیقی در آن، می تواند بر همه عناصر متخاصم و ناخوشایند طبیعت فائق آید. در حالی که ایمان در روح انسان می تواند به شیوه های مختلف بزرگ و برجسته در قالب نظم و نثر یا هنر و ساختار توصیف شود ولی ایمان تنها یک عقیده مذهبی یا عرفانی نیست بلکه یک ارتباط همه جانبه با این حقیقت است که هر انسانی منشاء وجود است.

و بعد حافظ می آید، شاعری که می توان گفت بزرگترین خواننده روح انسان است. در او تمام تلاش ها، غم و اندوه ها، پیروزی و شادی ها، امیدها و ناامیدی های تک تک انسان ها نمایان گر می شود. در اشعار حافظ ارتباط مستقیم و بی درنگ با جهان بیرونی و یا به بیان دیگر، واقعیت بی نهایت جهان ماده و آینه روح ابدی را می بینیم، وجود مطلقی که در آن ماده و روح یکی بوده ولی هر دو دارای جنبه ها و حالت های بی نهایتی هستند.

بی دلیل نیست که “دیوان اشعار او در سراسر شرق، تبدیل به کتاب بزرگ فال نما در سراسر دنیا و نه فقط ایران شده تا حدی که بسیاری او را “لسان الغیب می ند، بدین معنی که گویی از ضمیر غیب آگاه است. گرچه خود حافظ خلاف این نظر را داشته و هیچکس را آگاه ازغیب نمی داند، چراکه در یکی از ابیاتش می خوانیم:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

شاید بتوان گفت حافظ بزرگ ترین شاعر عرفانی ایران باشد، شاعری که بینش معنوی و الهام بخش فوق العاده ای دارد. با وجود آنکه نزدیک به شش قرن از حیات حافظ و شعرهایش می گذرد، هنوز هم غزل های او در زندگی مردم تاثیرگزار است.

بسیاری از ایرانی ها رسم دارند هر زمان به مشکل و یا گره ای در کارشان برخورد می کند و یا حتی یک سوال کلی در ذهن خود دارند، آن سوال را در ذهن خود نیت کرده و سپس از غزل های حافظ شیرازی راهنمایی می خواهند و یا حتی با خواندن اشعار او، نسبت به آن موضوع آرامش خاطر بیشتری دست پیدا می کنند.

اکثر اوقات نیز حافظ به روش مبهم و مرموز خود از طریق غزل هایش، سوال کننده را وا می دارد تا به آینه درون خود نگاه کند و با منعکس شدن آینه درون در غزل حافظ، آن شخص به یک جواب، راهنمایی و یا مسیر الهام بخش دست پیدا می کند.

در فال حافظ ، رسم است که اولین خطی که چشم خواننده به آن می افتد، جواب مستقیمی به سوال اوست و باقی غزل به نوعی روشن کننده آن موضوع است.

(c) 26-219 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *