عوارض خوردن جوانه شبدر

آدرس کارخانه چای کاپیتان

ارتباط با سرور قطع می باشد. Generic Error Page

اشکالی در مشاهده این بخش روی داده است. لطفا مجددا از صفحه اول وارد شوید.

بازگشت به صفحه اول مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایرانعوارض خوردن جوانه شبدر

Tea is the second most-consumed beverage in the world, after water. All tea comes from the Camellia sinensis plant, but different ways of harvesting and processing produce different teas. To make black tea, the leaves are wilted, bruised, rolled, and fully oxidized. Black tea accounts for 75 percent of the tea consumed in the world. Oxidization happens when the leaves are exposed to the air for long periods. Enzymes break down the chemicals in the leaves, producing their brown coloring and familiar smell. Green tea, in contrast, is made from leaves that are not oxidized. Oxidization may give black tea nutritional benefits that are not present in green tea, such as reducing the risk of several cancers, protecting the heart against atherosclerosis, and maintaining a healthy blood pressure.

اطلاعات این مکان اشتباه درج شده است؟ و یا پیشنهادی برای ویرایش و بهبود این اطلاعات دارید؟

تهران خیابان گاندی خ

تهران، میدان ونک، دا

برای قراردادن ویجت صفحه این کسب و کار در سایت خود، لینک زیر را به کد سایت اضافه کنید.

کم و کاستی و یا اطلاعات نادرستی در این مکان مشاهده می کنید؟ در بهبود آن به ما کمک کنید و امتیاز بگیرید!

با آپلود تصویر خود از این کسب و کار می توانید آن را در این صفحه نمایش دهید و امتیاز بگیرید.

هرگونه کپی برداری و بهره برداری مالی از اطلاعات موجود در وب سایت و اپلیکیشن بدون اجازه کتبی از دانرو غیر قانونی است.

آدرس: تهران – خیابان قائم مقام جنوبی نبش کوچه ۲۶ شماره ۱۶۰

آزاد راه کرج قزوین – شهر صنعتی بهارستان – کارخانه چای شهرزاد

آدرس: تهران – خیابان قائم مقام جنوبی نبش کوچه 26 شماره 16 2188811168 الی 7

آدرس کارخانه چای کاپیتان

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه


بی شک این گیاه یکی از معجزات طبیعت در درمان کم خونی و پلاکت پایین می باشد، البته باید این نکته را هم اضافه کنم که خواص درمانی این گیاه در نوع خود بی نظیر بوده و شاید بتوان در مکمل های غذایی گرانقیمت این خواص درمانی را یافت و آن چیزی نیست جز جوانه های گیاه شبدر .

این گیاه که در گذشته یکی از پرکاربردترین گیاهان دارویی در طب سنتی بوده و امروزه نیز جایگاهی به مراتب والاتر از گذشته را کسب کرده و همچنان پیشتاز میدان رقابت در مقابل مکمل های غذایی مصنوعی و غیر طبیعی است که برای درمان کم خونی مورد استفاده قرار می گیرند، بعضی تا قبل از خواندن این مطلب حتی با شنیدن اسمش هم دچار ناراحتی می شدند چه برسد اینکه آن به صورت خوراکی استفاده کنند. در به طرز تهیه ، خواص درمانی و شیوه مصرف اشاره خواهیم کرد. امید است مورد توجه قرار گرفته و ما را از دعای خیر خود فراموش نکنید.


عوارض خوردن جوانه شبدر







همچنین بخوانید:


همه چیز در مورد شبدر


گل شبدر


شبدر ترشک


طرز تهیه جوانه شبدر


در مرحله بعدی آن را در جای خنک و دور از نور زیاد میگذاریم و و روزانه یک تا دو بار آب آن را عوض میکنیم. پس از حدود دو روز خیس بودن آنها را داخل آبکش بریزید و سپس دستمالی مرطوب روی آنها قرار دهید . یادتان نرود که سطح دستمال را مرطوب نگاه دارید و این عمل را تا تا زمانی که جوانه سر از پوسته دانه بیرون بزند تکرار کنید. اگر مراقبت های لازم را انجام دهید حدود ۳ الی ۵ روز با توجه به نوع دانه جوانه ها آماده می شود. میتوانید ان را در یخچال در ظرفی در دار نگه دارید.


روش مصرف جوانه شبدر






تمام شبدرها در آب و هوای خنک بهترین عملکرد را دارند. در بین شبدرها شبدرسفید از همه مقاوم تر است.

میزان قند در شبدرها بیش از یونجه‌است و سطح برگ بیشتری نسبت به یونجه دارند اما مقاومت شبدرها به شوری کمتر از یونجه‌است و نیاز آبی شبدرها نیز کمتر از یونجه‌است.

البته باید توجه داشت که شبدرها به لحاظ کمیت تولید در سطح پایین تری از یونجه قرار دارند و میزان مواد غذایی قابل هضم یونجه از شبدرها است.


به صورت کلی تفاوت شبدرها با یونجه این است که:

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– این گیاه که در گذشته یکی از پرکاربردترین گیاهان دارویی در طب سنتی بوده و امروزه نیز جایگاهی به مراتب والاتر از گذشته را کسب کرده و همچنان پیشتاز میدان رقابت در مقابل مکمل های غذایی مصنوعی و غیر طبیعی است که برای درمان کم خونی مورد استفاده قرار می گیرند.

چون این گیاه پرکاربردتر از گیاهان دارویی دیگر در بین گیاهان طب سنتی است بنابراین جایگاه به مراتب والاتر از گذشته دارد و بعضی از افراد با شنیدن اسمش دچار ناراحتی می شوند ولی در عوض نمی‌دانند که چه خاصیت شگفت‌ انگیزی دارد.

– خواص درمانی این گیاه در نوع خود بی‌نظیر بوده و با داشتن ویتامین‌هایی چون A و C، ریبوفلاوین و نیاسین آرامش‌بخش اعصاب و در درمان افسردگی مفیده بوده و می‌توان در مکمل‌های غذایی هم از این گیاه استفاده کرد.عوارض خوردن جوانه شبدر

– این گیاه و جوانه آن خاصیت ضد سرطانی بالایی دارد و همچنان پیشتاز میدان رقابت‌ در مقابل مکمل‌های غذایی مصنوعی و غیر مصنوعی است و برای درمان کم خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

– خواص درمانی این گیاه در درمان کم‌خونی و پلاکت‌ پایین، تصفیه کننده خون و تنظیم فعالیت‌های کبدی‌،‌ بدخلقی ناشی از علائم یائسگی مورد استفاده است و چون در آن آنتی‌اکسیدان به مقدار کافی وجود دارد خاصیت ضد سرطانی نیز دارد و در پیشگیری از بروز چین و چروک زودرس در پوست و پیشگیری از پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی به کار می رود.

شبدر قرمز Red Clover یک گیاه دائمی است که به طور معمول در اروپا، آسیا و آفریقا می روید و بومی آمریکای شمالی است. به عنوان غذایی برای چرای دام ها و به عنوان یک کود کشاورزی غنی از نیتروژن است.

-شبدر قرمز از گذشته های دور در چین، اروپا و روسیه برای درمان سنتی بسیاری از بیماری ها به کار می رفت. درمان بیماری هایی مثل آسم، بیماری های مزمن کبد و دستگاه گوارش، ناراحتی های چشمی و سوختگی از آن جمله بودند.

– اعتقاد بر این است که شبدر قرمز به تصفیه ی خون از طریق بهبود چرخه های تولید ادرار، مخاط و صفرا کمک می کند.

– پماد (مرهم) شبدر قرمز به طور سنتی برای درمان بیماری های پوستی مثل اگزما و پسوریازیس به کار می رود. نمونه هایی نیز از استفاده از شبدر قرمز برای درمان سرفه های کوتاه مدت کودکان موجود است.

– شبدر قرمز یک منبع سرشار از ایزوفلاوون، فورمونکتین، بیوکانین A، دیادزین، جنیستین است که هورمون های طبیعی به شمار می روند.

– آزمایشات کلینیکی نشان می دهد که عصاره شبدر قرمز می تواند برای درمان گر گرفتگی مرتبط با یائسگی مفید باشد. به علاوه می تواند برای زنانی که از درد سینه رنج می برند استفاده شود.

مشخص شده که شبدر قرمز اثر مثبتی بر فشار خون بالا دارد.

مدارک خوبی وجود دارد که شبدر قرمز می تواند به بهبود پوکی استخوان کمک کند.

طبق آزمایشات کلینیکی شبدر قرمز ضرری برای بافت های رحم و سینه ندارد. به علاوه شبدر قرمز یک ترکیب هورمونی طبیعی است. شامل ویتامین های ضروری، مواد معدنی مثل کلسیم، کروم، نیاسین، فسفر، پتاسیم، تیامین، منیزیم و ویتامین C می باشد.

تمام شبدرها در آب و هوای خنک بهترین عملکرد را دارند. در بین شبدرها شبدرسفید از همه مقاوم تر است. میزان قند در شبدرها بیش از یونجه‌است و سطح برگ بیشتری نسبت به یونجه دارند اما مقاومت شبدرها به شوری کمتر از یونجه‌است و نیاز آبی شبدرها نیز کمتر از یونجه‌است.

البته باید توجه داشت که شبدرها به لحاظ کمیت تولید در سطح پایین تری از یونجه قرار دارند و میزان مواد غذایی قابل هضم یونجه از شبدرها است.

به صورت کلی تفاوت شبدرها با یونجه این است که:

برای تهیه جوانه شبدر، ابتدا  1 تا 25 گرم دانه شبدر را  پاکسازی و شستشو کرده در ظرف آبی خیس کرده و در جای خنک و دور از نور زیاد گذاشته و روزانه یک تا دو بار آب آن را عوض کنید، پس از حدود دو روز خیس بودن آنها داخل آبکش ریخته و دستمالی مرطوب روی آنها قرار دهید و سطح دستمال را مرطوب نگاه دارید و این عمل را تا تا زمانی که جوانه سر از پوسته دانه بیرون بزند ادامه دهید، اگر مراقبت های لازم را انجام دهید ظرف 3 الی 5 روز با توجه به نوع دانه جوانه ها آماده میگردد بعد از اینکه جوانه آماده شد در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.

روش اول : یکی از روشهای استفاده به این صورت است که می توانید جوانه تازه را هر وعده یک قاشق مرباخوری بعد از اینکه خوب جویده شد میل کنید.

روش دوم : هر زمان سالاد تهیه می کنید مقداری از آنرا به سالاد اضافه و نوش جان کنید.

روش سوم : جوانه شبدر را پس از خشک کردن آسیاب کنید واز آن به همراه سبزیجات و سایر جوانه ها سوپ جوانه تهیه کنید که فوق العاده پر خاصیت می باشد.

مواد (به اصطلاح ضد تغذیه) موجود در شبدر می‌توانند برای انسان خواص دارویی داشته باشند و مفید باشند مثلاً فورمونتین موجود در شبدر قرمز از ارزش دارویی خاصی برخوردار است. آزمایش انجام گرفته در سال ۲۰۱۰ نشان داده‌است که فورموننتین می‌تواند از رشد سلول‌های سرطان سینه در زنان جلوگیری کند، اما مصرف آن سبب مشکلات جنسی در مردان می‌شود.

اثرات جانبی شبدر قرمز بسیار کم و ضعیف است؛ زودرنجی، تغییرات در قاعدگی زنان و افزایش وزن از آن جمله است.

مصرف عصاره ی شبدر قرمز با داروهای رقیق کننده ی خون مثل وارفارین و درمان های هورمونی تداخل می کند، اما این مسئله هنوز به وسیله نتایج تجربی ثابت نشده است.

گرچه مدرکی برای نگرانی وجود ندارد، اما سفارش شده که عصاره شبدر قرمز در زنانی که سابقه ی سرطان سینه دارند، به کار نرود.

زنان باردار و شیرده نباید از شبدر قرمز استفاده کنند.

به طور کلی توصیه می شود در استفاده از مصرف شبدر، آن را به صورت متعادل مصرف نمایید.

نبض ما– گردآوری

منابع:

تبیان، حکیم تهرانی، باشگاه خبرنگاران

 

زردچوبه برای لاغری؛ آیا زردچوبه برای کاهش وزن مفید است؟

7 خاصیت درمانی نارنج و تداخل آن با داروها

نکاتی درباره تغذیه پیش از بارداری که باید بدانید

طرز تهیه قهوه‌ ترک و خواص درمانی آن

عوارض خوردن جوانه شبدر

5 خواص درمانی خرمالو که نمی دانید

12 فواید شگفت انگیز خرما

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

جشنواره 37/ معرفی فیلم قصر شیرین به کارگردانی سید رضا

ویدیو های سلامت

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مراحل لیفت صورت بدون جراحی

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

عوارض خوردن جوانه شبدر

دفع مدفوع یکی از مهم ترین فرایندهایی است که در بدن انسان انجام می شود،در این مطلب به هر آنچه لازم است در این باره بدانید اشاره می شود

سرطان سینه یكی از شایع ‌ترین سرطان‌ها در میان زنان ایرانی محسوب می‌شود و سن ابتلا به این بیماری در ایران بین 45 تا 55 سال است. زنانی كه پس از بارداری شیردهی نداشته یا نازا هستند، یكی از فاكتورهای خطر برای ابتلا به این سرطان را دارا هستند

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

جوانه شبدر پرکاربردترین گیاهان مصرفی در گذشته و امروز در طب سنتی برای درمان کم خونی می باشد و در رقابت با مکمل های طبیعی و غیر طبیعی همچنان در صدر قرار می گیرد. در ادامه با خواص جوانه شبدر آشنا شوید.

شبدر گیاه پر خاصیت است که اغلب ما با آن آشنایی داریم، این گیاه موارد مصرف مختلفی دارد که یکی از رایج ترین آنها به صورت جوانه است. اگر شما نیز قصد استفاده از جوانه شبدر را دارید بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید و با خواص جوانه شبدر آشنا شوید.

شبدر و یونجه شبهات های زیادی با یکدیگر دارند. در تفاوت شبدر و یونجه ذکر این موارد ضروری است که میزان قند در شبدر از یونجه است، برگ شبدر گلابی شکل و برگ یونجه بیضی شکل است و رنگ برگ های شبدر سبز روشن و در یونجه رنگ برگ ها تیره می باشد. یونجه نسبت به شوری مقاوم تر از شبدر است و مواد غذایی قابل هضم در یونجه از شبدر می باشد. با این حال کاشت شبدر در ایران رواج زیادی دارد و از این رو بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. برای آشنایی با خواص جوانه شبدر در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

عوارض خوردن جوانه شبدر

جوانه شبدر یکی از پرکاربردترین گیاهان دارویی است که ما در ذیل به شرح فواید بی نظیر آن پرداخته ایم:

برای تهیه جوانه شبدر، همچون جوانه گندم اقدام می نمایی. بدین منظور ۱۰۰ تا ۲۵۰ گرم دانه شبدر را پاک کنید و بشویید. دانه ها را در ظرفی خیس کنید و در جایی خنک و به دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری نمایید. روزانه یک تا دو بار آب دانه ها را تعویض کنید. بعد از گذشت دو روز دانه ها را درون یک صافی بریزید و رویش را با یک دستمال مرطوب بپوشانید. سطح دستمال را تا زمانی که دانه ها جوانه بزنند مرطوب نگاه دارید. اگر مراقبت های لازم را به درستی انجام دهید ظرف مدت سه تا پنج روز دانه های شما جوانه می زنند.

از جوانه شبدر به چند روش مختلف همانند آنچه در ادامه درج شده است می توان استفاده کرد:

فورمونتین موجود در شبدر قرمز از رشد سلول های سرطان سینه در زنان جلوگیری می کند اما در مردان سبب ایجاد مشکلات جنسی می شود.

مصرف شبدر قرمز در بانوان موجب زودرنجی، تغییر در پریود و افزایش وزن می شود.

گفته اند که مصرف عصاره شبدر قرمز به همراه داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین و درمان های هورمونی تداخل ایجاد می کند.

بانوان باردار و شیرده نباید از شبدر قرمز به هیچ شکلی استفاده کنند. در ضمن ذکر شده است که خانم هایی که به سرطان سینه مبتلا هستند از مصرف عصاره شبدر قرمز بپرهیزند. به طور کلی هرچند جوانه های شبدر از خواص بالایی برخوردارند اما در مصرف آنها باید حد اعتدال را رعایت نمایید.

حال که با خواص جوانه شبدر آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم سری هم به بخش خواص مواد غذایی مجله آرگا بزنید و با دیگر مطالب مفید و کاربردی ارائه شده در زمینه خاصیت دیگر مواد غذایی آشنا شوید.

منبع : آرگا



روغن خراطین، جادوی جذابیت!


یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم



با بهترین مراکز خرید پاتایا آشنا شوید


غار نیاح مالزی شاهدی برای زندگی 4 هزار ساله انسان ها!



قبل از خانه تکانی و نظافت عید نوروز بخوانید



با انواع رنگ موی عید نوروز 98 آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *