عوارض خوردن تخمه آفتابگردان خام

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

تخمه آفتابگردان‌هایی که هنگام تماشای فیلم و فوتبال می‌خوریم، فواید و مضراتی‌ دارد. تخمه آفتابگردان حاوی تعداد زیادی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است که به حفظ کارکرد بهینه‌ی بدن شما کمک می‌کنند. تخمه آفتابگردان را می‌توان در مشت یا جیب ریخت و همه‌جا از آن به‌عنوان مکمل وعده‌های غذایی استفاده کرد. می‌توان آنها را به‌تنهایی خورد یا روی سالاد و غلات صبحانه ریخت. در این مقاله می‌خواهیم خواص تخمه آفتابگردان و خطرات مصرف بیش‌ازحد آن برای سلامتی را بررسی کنیم. با ما همراه‌ باشید.عوارض خوردن تخمه آفتابگردان خام

تخمه آفتابگردان یکی از منابع خوب ویتامین E است. با خوردن هر ۲۸ گرم تخمه آفتابگردان می‌توان ۷۶ درصد از ویتامین E توصیه‌شده را تأمین کرد. این ویتامین یک آنتی اکسیدان است که به حفاظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. طبق اعلام مرکز پزشکی مریلند، افرادی که ویتامین E بیشتری مصرف می‌کنند، کمتر درمعرض بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند. این ویتامین برای سلامت چشم ها هم مفید است و آنها را در برابر دژناریسیون (تحلیل رفتن) ماکولا محافظت می‌کند.

سلنیوم یک ماده‌ی معدنی است که همراه با ویتامین E، به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان، سلول‌ها را از آسیب حفظ می‌کند. انجمن ملی تخمه آفتابگردان می‌گوید که ۲۸ گرم تخمه آفتابگردان حاوی تقریبا ۲۴ درصد میزان توصیه‌شده‌ی سلنیوم برای مردان و ۳۱ درصد برای زنان است.

تخمه آفتابگردان حاوی چربی‌های تکثیرنشده و چربی‌های چندگانه‌ی غیراشباع است؛ ازآنجاکه اینها لیپوپروتئین پرچگالی یا کلسترول خوب را افزایش و درعین‌حال موجب کاهش کلسترول مضر و بد می‌شوند، اصطلاحا به آنها چربی‌های خوب می‌گویند. تقریبا ۹۰ درصد چربی‌های موجود در تخمه آفتابگردان چربی‌های غیراشباع یا سالم هستند. همچنین تخمه‌ها حاوی پروتئین هستند که به ساخت و استحکام عضلات و بافت‌های بدن کمک می‌کند. ۲۸ گرم تخمه آفتابگردان حاوی ۱۲ درصد از میزان پروتئین توصیه‌شده‌ است.

اسید فولیک نوعی ویتامین B است که به‌طور طبیعی در غذا وجود دارد. این ویتامین به ساخت سلول‌های جدید DNA و RNA می‌پردازد و می‌تواند مانع تغییرات سرطان‌زا در DNA شود. وجود اسید فولیک همچنین برای ساخت گلبول‌های قرمز در بدن و نگه داشتن هموسیستئین در حالت عادی، که نوعی اسید آمینه است، ضرورت دارد. اسید فولیک برای زنانی که در دوران بارداری به‌سر می‌برند هم لازم است و به رشد و تکامل جنین کمک می‌کند. ۲۸ گرم تخمه آفتا‌بگردان حاوی ۱۷ درصد از اسید فولیک موردنیاز بدن است.

تخمه آفتابگردان همچنین حاوی مقادیر زیادی از مس، روی (زینک)، آهن و فیبر است. این مواد معدنی به رساندن اکسیژن به گلبول‌های قرمز خون و انرژی‌زایی، حفظ سیستم ایمنی بدن، ثابت نگه داشتن قند خون و کلسترول و جلوگیری از یبوست کمک می‌کنند.

همان‌طور که گفتیم، تخمه آفتابگردان علاوه‌بر مزایای متنوعی که برای سلامتی دارد، چنانچه بیش‌ازحد مصرف شود، ممکن است خطراتی برای سلامتی نظیر اضافه‌وزن و جذب بالای سدیم داشته باشد. بهترین کار این است که میزان استاندارد، یعنی ۲۸ گرم را مدنظر داشت.

مصرف بیش‌ازحد هر نوع ماده‌ی غذایی می‌تواند باعث اضافه‌وزن ناخواسته شود. افزایش وزن معمولا بر اثر مصرف کالریِ از حدی‌ست که بدن آن را می‌سوزاند. وقتی بدن شما توانایی سوزاندن کالری های جذب‌شده را نداشته باشد، آنها را به‌شکل چربی ذخیره می‌کند. میزان مصرف کالری شما بسته به عواملی نظیر جنسیت، سن و سطح فعالیت‌تان متغیر است. یک وعده‌ی ۲۸ تا ۳۰ گرمی تخمه آفتابگردان ۱۷۵ کالری تولید می‌کند که حدودا ۱۰ درصد میزان کالری مجاز (۲۰۰۰) را تشکیل می‌دهد. اگر بیش از این مقدار، یعنی یک تا چهار برابر تخمه آفتابگردان مصرف شود، در یک وعده تخمه‌خوردن حدود ۸۷۵ کالری وارد بدن خود کرده‌اید. خوردن این همه تخمه آفتابگردان علاوه‌بر وعده‌های غذایی دیگر در طی روز، کالری دریافتی بدن‌تان را افزایش می‌دهد که درنتیجه وزن‌تان بالا می‌رود.

تخمه آفتابگردان منبعی غنی از چربی‌های غیراشباع چندگانه و تکثیرنشده است. این چربی‌ها برای عملکرد قلب مفید هستند، اما باید درنظر داشت که تخمه آفتابگردان منبعی از اسیدهای چرب هم هستند که مصرف زیاد آنها می‌تواند منجر به افزایش سطح لیپوپروتئین کم‌چگالی و یا همان کلسترول بد شود. انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که مصرف چربی اشباع‌شده باید از ۷ درصد کالری نباشد، زیرا از ۲۰۰۰ کالری، فقط ۱۴۰ کالری باید به چربی‌های اشباع‌شده اختصاص یابد. یک وعده‌ تخمه آفتابگردان حاوی ۱.۷ گرم چربی اشباع است، یعنی معادل ۱۵ کالری دارد، چراکه چربی‌ها به‌ازای هر گرم ۱۵ کالری دارند. اگر فقط در یک وعده ۱۵۰ گرم تخمه آفتابگردان بخورید، ۷۵ کالری از چربی‌های اشباع وارد بدن خود می‌کنید که از میزان مجاز چربی اشباع‌شده‌ی روزانه است. اگر علاوه‌بر تخمه آفتابگردان، غذاهای دیگرِ سرشار از چربی اشباع مصرف کنید، مشکلاتی برای سلامتی‌تان به وجود خواهد آمد.

در فرایند «بو دادن» به برخی از تخمه‌های آفتاب‌گردان‌ نمک افزوده می‌شود. بنابر اعلام سامانه داده‌های اداره‌ی کشاورزی ایالات متحده‌ی آمریکا تخمه آفتابگردان‌هایی که به آنها نمک زده شده است، ۱۷۰ میلی‌گرم سدیم دارند. این در حالی‌ست که انجمن سلامت آمریکا توصیه می‌کند، برای جلوگیری از فشار خون بالا و نیز جلوگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی، روزانه فقط ۱۵۰۰ میلی‌گرم مصرف شود.

۲۸ گرم تخمه آفتابگردان نمک‌زده شده ۱۲ درصد این میزان توصیه‌شده را برای بدن فراهم می‌کند، و اگر از سایر غذاهای شور پرهیز شود، این مقدار برای یک اسنک خوشمزه پذیرفتی است. هرچند اگر ۱۵۰ گرم تخمه آفتابگردان شور میل کنید، حدود ۶۰ درصد از میزان مجاز سدیم بدن خود را در یک اسنک مصرف کرده‌اید، یعنی در انتهای روز بیش‌ازحد مجاز، سدیم جذب بدن شما شده است.

تخمه‌های آفتابگردان سرشار از سایر مواد مغذی هستند که مصرف بیش‌ازحد آنها برای سلامتی زیان‌آور است. برای نمونه، ۱۵۰ گرم تخمه آفتابگردان حاوی ۱۶۲۱ میلی‌گرم فسفر است که ۲۳۲ درصد میزان توصیه‌شده‌ است. ۱۵۰ گرم تخمه آفتابگردان نیز ۱۱۱ میکروگرم سلنیوم است که ۲۰۲ درصد میزان توصیه‌شده است.

مصرف بیش‌ازحد این دو ماده‌ی غذایی مشکلات جدی برای سلامتی دارد. مسمویت غذایی ناشی از فسفر می‌تواند به کلسیفیکاسیون (آهکی شدن) بافت‌های غیراسکلتی بینجامد و به کلیه‌ها آسیب بزند؛ مسمویت ناشی از سلنیوم نیز می‌تواند به علائم سلنوزیز مثل تردی و شکنندگی موها و ناخن‌ها، خارش پوست، خستگی و بی حوصلگی و حتی مرگ منجر شود. یک وعده‌ی ۱۵۰ گرمی تخمه آفتابگردان تقریبا ۳۰ درصد میزان مجاز فسفر و سلنیوم اعلام‌شده توسط مؤسسه‌ی سلامت آمریکا را فراهم می‌کند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

ازشما روی خواص تخمه افتاب گردان خیلی متشکرم

خواص خوراکی ها

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

مطالب سخنرانی‌مان را با چه ترتیبی ارائه دهیم؟

عوارض خوردن تخمه آفتابگردان خام

علائم کبد چرب؛‌ هر مرحله از کبد چرب چه نشانه‌هایی دارد؟

فروش آنلاین لباس با ۱۹ توصیه که موفقیت‌تان را تضمین می‌کند

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

کنترل اضطراب سخنرانی در ۶ گام مؤثر

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟


بهترین کشور برای تحصیل کدام است؟


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

یک مثلی هست که می گوید اگر شما یک زبان دیگر بیاموزید شما یک انسان دیگر خواهید بود اگر دو زبان دیگر بیاموزید شما دو انسان متفاوت خواهید بود. برخلاف برخی تبلیغات یادگیری هیچ زبانی بدون تمرین امکان پذیر نیست.

بهمن ماه از نیمه خود گذشته است و خانواده ها این روزها به دنبال خرید و تغییر تحول در منازل خود برای استقبال از سال نو هستند. یکی از بهترین ایده ها برای سال جدید استفاده از گیاهان و سرسبزی آنها در خانه است.

چای یک نوشیدنی مورد علاقه در میان مردم ماست که به دلیل اینکه در ابتدا بسیار داغ است برخی از افراد سعی می کنند ان را با کمی آب سرد خنک کنند.

آینده:این بلا ممکن است سر هر کسی بیاید.چنانچه گوشی شما در آب سقوط کرد یا اینکه در هر جای خیس یا مرطوب دیگری افتاد یا حتی اگر یک دوش حسابی هم گرفت برای شروع عملیات نجات آن قبل از هر چیز ، در ابتدا باطری آن را خارج کنید.دوام شارژ باطری موبایل: اگر شارژ []

(c) 26-219 persianv.com All Rights Reserved

عوارض خوردن تخمه آفتابگردان خام

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

تخمه آفتابگردان در واقع میوه گل آفتابگردان است که به رنگ های سبز تیره، خاکستری یا سیاه یافت می شود.

طبع تخمه آفتابگردان گرم و خشک می باشد. آفتابگردان در واقع بومی آمریکا بوده است، امروزه تخمه آفتابگردان را به صورت تخمه آفتابگردان خام در سالاد و تخمه آفتابگردان بو داده را به عنوان تنقلات استفاده می کنند.

تخمه آفتابگردان منبع عالی ویتامین E یا گاما توکوفرول که یک آنتی اکسیدان قوی است شناخته می شود، علاوه بر این تخمه آفتابگردان غنی از اسید لینولئیک، فیبر، اسید آمینه تریپتوفان، ویتامین های B، فیتواسترول، مس، تیامین، فسفر و سلنیوم می باشد.

تخمه آفتابگردان خام منبع خوبی از پروتئین است و می تواند به عنوان جایگزین گوشت در افراد گیاهخوار و خام گیاهخوار استفاده شود.

تخمه آفتابگردان حاوی مقادیر بالای ویتامین E می باشد که رادیکال های آزاد را از بین برده و از چین و چروک پوست جلوگیری کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.عوارض خوردن تخمه آفتابگردان خام

روغن آفتابگردان منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری مانند لینولئیک اسید و استریک اسید است که خواص ضد باکتریایی دارند و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کنند.

تخمه آفتابگردان یک منبع غنی از ویتامین E می باشد که پوست را در برابر اشعه ماورا بنفش نور خورشید محافظت می کند و در واقع به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند.

روی موجود در تخمه آفتابگردان باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود، همچنین ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان باعثبهبود گردش خون در پوست سر شده و رشد مو را افزایش می دهد.

تخمه آفتابگردان حاوی ویتامین B6 و مس است که از ریزش مو جلوگیری می کنند.

روغن آفتابگردان حاوی اسید های چرب امگا 6 بوده که به عنوان یک نرم کننده طبیعی برای موها عمل می کند.

تخمه آفتابگردان حاوی ویتامین های A ،D و املاح معدنی فراوانی است که به سلامت کبد کمک کرده و با افزایش سم زدایی کبد به درمان کبد چرب کمک می کند.

تخمه آفتابگردان دارای مقادیر زیادی فولات است که برای جنین و زنان باردار در دوران بارداری مفید بوده و از زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن پایین جلوگیری می کند.

مقادیر بالای روی موجود در تخمه آفتابگردان برای زنان باردار و زنان شیرده مفید می باشد.

تحقیقات نشان داده تخمه آفتابگردان که منبع خوبی از روی می باشد باعث افزایش تعداد اسپرم شده و به افزایش باروری در مردان کمک می کند.

روغن آفتابگردان غنی از کاروتنوئید هاست که باعث بهبود سلامت چشم و بینایی می شود و از بیماری های چشمی مانند آب مروارید جلوگیری می کند.

تخمه آفتابگردان حاوی مقادیر بالای روی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی مفید است.

تخمه آفتابگردان کالری بالایی دارد اما مقادیر بالایی فیبر رژیمی هم دارد که باعث بهبود هضم و کاهش اشتها شده که به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

تخمه آفتابگردان غنی از فیتوسترول هاست که باعث کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و چربی خون بالا می شوند.

تخمه آفتابگردان غنی از ویتامین E و فولات می باشد، ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی بوده که رادیکال های آزاد را از بین می برد و از حمله ی قلبی جلوگیری می کند و فولات که یکی از مواد غذایی مفید برای قلب می باشد.

علاوه بر این مصرف تخمه آفتابگردان باعث کاهش کلسترول و فشار خون بالا شده و از بیماری های قلبی عروقی و سکته قلبی پیشگیری می کند.

تحقیقات نشان داده که مصرف تخمه آفتابگردان میزان هیپرگلیسمی را کاهش داده و باعث کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت می شود.

همچنین تخمه آفتابگردان احتمال ابتلا به سندرم متابولیک که با علائمی مانند دیابت، چاقی و بیماری های خود ایمنی می شود، جلوگیری می کند.

تخمه آفتابگردان مقادیر بالایی فیبر دارد که حرکات روده را بهبود بخشیده و به درمان یبوست و بیماری های دستگاه گوارش کمک می کند.

تخمه آفتابگردان خام حاوی مقادیر بالای منیزیم است که باعث تعادل الکترولیت ها در بدن می شود و بنابراین به عنوان یک درمان برای فشار خون بالا محسوب می شود.

تخمه آفتابگردان جاوی مقادیر زیادی پروتئین، اسید های چرب ضروری، مواد معدنی و ویتامین هاست و به عنوان یک میان وعده ی عالی برای بدنسازان محسوب می شود.

ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان از التهاب جلوگیری کرده و باعث بهبود عملکرد در حین تمرینات بدنسازی می شود.

ریبوفلاوین کوجود در تخمه آفتابگردان به بدن کمک می کند تا کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین را به انرژی آزاد کند و باعث افزایش انرژی در هنگام تمرینات بدنسازی می شود.

خوشبختانه تخمه آفتابگردان عوارض جانبی و مضرات خاصی ندارد فقط در بعضی افراد ممکن است باعث ایجاد آلرژی شود.

توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف تخمه آفتابگردان باعث افزایش وزن، مسمومیت کلیه و فشار خون بالا می شود.

منابع : draxe – organicfacts – stylecraze

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

آدرس سازمان نظام وظیفه شیراز

سوالات مرتبط با وظيفه عمومي را مي توانيد از طريق مشاوره خدمات وظيفه عمومي مطرح نماييد اين آدرس الكترونيكي صرفاً جهت ارتباط سازمانها ،نهادها ، افراد حقوقي مي باشد

عوارض خوردن تخمه آفتابگردان خام

 اخبار و مطالب فرهنگی  خود را برای درج در پایگاه فرهنگی سرباز به پست الکترونیک    [email protected] ارسال نمایید .

كارشناسان سامانه تلفن گويا به شماره 9648 در طول ايام هفته  آماده ارائه مشاوره به شما متقاضيان محترم در زمينه قوانين و مقررات خدمت وظيفه عمومي مي باشند .

ساعات پذیرش مراجع کننده گان به سازمان وظیفه عمومی ناجا  به شرح ذیل می باشد .

كليه حقوق اين پایگاه متعلق به سازمان وظیفه ی عمومی ناجا مي‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار حمید صدرالسادات در یک گفتگوی تلویزیونی در سخنانی اظهار داشت : درحال حاضر مشخص شده که بیش از ۲میلیون و ۳۰۰هزار نفر مشمول غایب در کشور وجود دارد که این افراد باید هر چه سریع تر نسبت به وضعیت خدمت سربازی خود اقدام کنند.

وی افزود: این تعداد مشمول شناسایی شده همچنان بلاتکلیف بوده و کارت پایان خدمت برای آنها صادر نشده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به ثبت صورت گرفته از مشمولان غایب اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون اقداماتی جهت ثبت از مشمولان غایب دردستور کار قرار گرفت و افرادی که بیش از ۸ سال از غیبت آنها می گذرد می توانند در طرح خرید غیبت سربازی اقدام کنند.

صدرالسادات با تاکید بر اینکه افراد در حال تحصیل هستند جزو مشمولان غایب به حساب نمی آیند، خاطر نشان کرد: افرادی که همچنان در حال تحصیل بوده و از سن حضور آنها برای خدمت سربازی می گذرد مشمول غایب به حساب نیامده و برای آنها غیبت محسوب نمی شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به قانون ۵۸، نیروی انتظامی در رابطه با تعیین و تکلیف شرایط خدمت مشمولان تصریح کرد: طبق قانون نیروی انتظامی و سازمان وظیفه عمومی مکلف هستند نسبت به شناسایی و پیگیری وضعیت مشمولین غایب اقدام کرده اما متاسفانه تاکنون آنطور که باید این قانون اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: به این خاطر که قانون ما را نسبت به مشخص کردن وضعیت مشمولین مکلف کرده است شرایطی را در کشور ایجاد کردیم تا طی مدت زمان کوتاهی وضعیت مشمولان مشخص شود .

صدرالسادات از همکاری دستگاه های اجرایی با سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد و اذعان کرد: طی سالهای گذشته با دستگاه هایی که توان ارائه اطلاعات مشمولین به سازمان وظیفه عمومی ناجا را داشتند مذاکره شده و اکنون اطلاعات تمام مشمولین در اختیار سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از ارائه اطلاعات موالید ذکور به این سازمان خبر داد و گفت: سازمان ثبت احوال اطلاعات موالید ذکور را در اختیار این سازمان قرار داده و ما به راحتی می توانیم افراد مشمول سربازی را شناسایی کنیم.

صدرالسادات با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی مشمولین غایب اظهار کرد: در مرحله کنونی تمام اطلاعات افراد غایب نظیر آدرس محل سکونت و شماره تلفن افراد به دست آمده و درحال ارسال پیامک به مشمولین غایب هستیم.

وی ادامه داد: افرادی که پیامک سازمان وظیفه عمومی ناجا را دریافت می کنند باید ظرف ده روز به یکی از مراکز پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و هر چه سریع تر مقدمات تعیین تکلیف خدمت سربازی خود را فراهم کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به این پرسش که آیا مشمولین غایب که درخارج از کشور حضور دارند نیز می توانند نسبت به پرداخت جریمه مشمولان غایب  اقدام کنند و کارت دریافت کنند، گفت: این افراد می توانند با وکالت به والدین خود مراحل اولیه خرید خدمت سربازی خود را انجام داده و مبلغ جریمه را بپردازند.

عوارض خوردن تخمه آفتابگردان خام

صدرالسادات با بیان اینکه افرادی که ۱۸ سال آنها به پایان می رسد مشمول خدمت سربازی می شوند، تصریح کرد: براساس قانون افراد پس از پایان ۱۸ سال مشمول خدمت وظیفه عمومی شده و اگر مشغول به تحصیل می شوند باید نسبت به دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنند.

وی از آغاز راستی آزمایی اطلاعات ارائه شده از سوی مشمولینی که قصد شرکت در طرح پرداخت جریمه غیبت مشمولاناقدام کرده اند خبر داد و خاطر نشان کرد: بعد از اینکه افراد برای خرید خدمت سربازی خود اقدام می کنند اطلاعات ارسالی آنها مورد راستی آزمایی قرار گرفته و مبلغ جریمه برای آنها مشخص می شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از فراهم شدن شرایط برای خرید قسطی جریمه سربازی خبر داد و اذعان کرد: هم اکنون شرایط برای خرید اقساطی خدمت سربازی فراهم شده و افراد می توانند جریمه در نظر گرفته شده را طی یک تا ۲۴ ماه پرداخت کنند.

وی افزود: بعد از اینکه ۵۰ درصد جریمه از سوی افراد پرداخت شود تسهیلاتی نظیر امکان خروج از کشور و همچنین استخدام در دستگاه های دولتی برای مشمولین فراهم می شود.

صدرالسادت درخصوص آخرین وضعیت کارت پایان خدمت جعلی فوتبالیست ها خاطر نشان کرد: برخی از فوتبالیست هایی که کارت های عتبر داشتند نسبت به ابطال کارت های آنها اقدام شد و این افراد نیز باید هر چه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خود اقدام کنند. 

وی تاکید کرد: ۹۰ درصد فوتبالیست هایی که دارای کارت های عتبر بودند اکنون تعیین تکلیف شده و وضعیت آنها مشخص شده است.

با سلام من اعزامم یک دی هست میخوام تعجیل بزنم بندازم یک الان خواستم ببینم جلو تعجیل کی باز میشه من اقدام کنم راهنماییم کنین ممنون میشم مرسی؟

سلام اینجانب در سال ١٣٧٢در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی تهران قبول شدم و با دادن تعهد به خدمت بعد ا إتمام تحصیل به استخدام آموزش و پرو رش درامدم و در سال ١٣٧٩ تعهد به خدمتم تمام شد ولی چون نیروی استخدامی آموزش و پرورش بودم به دنبال کارت معافی نرفتم ولی الان چون کارت معافی لازم دارم حدود دو ماه پیش از آموزش و پرورش درخواست صدور کارت معافی کرده ام ولی متاسفانه تاکنون به دستم نرسیده و پیامکی هم از سازمان نظام وظیفه ارسال نشده ،سؤالم این است برای پیگیری به کجا باید مراجعه کنم باتشکر سعید جمشیدی ٠٩١٩۴۵٠۴٣۵٧

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمت وظیفه عمومی، خدمت واقعا مقدسی است که در جنگ و صلح درصف اول نیار های ملت و کشور قرار دارد.                                         «مقام معظم رهبری مدظلله العالی»

افراد مجاز و غیرمجاز شرکت درآزمون 88- 87 ،ضمانت اجرای آن، معافیت تحصیلی، معافیت رهبری، معافیت شرکت درجبهه جنگ، وظایف دانشجویان فارغ التحصیل، اخراجی و

1- سربازان وظیفه در حین خدمت ضروت  که برگه ی اعزام به خدمت آنان بدون مهر غیبت باشد، می توانند در آزمون شرکت کنند و اگر قبول شوند از خدمت ترخیص شده و به دانشگاه راه می یابند.

2- مشمولین متولد سال 1368 که بصورت حضوری، دیپلم فنی حرفه ای، کار و دانش یا پیش دانشگاهی را اخذ کردند.

3- متولدین سال 1369 که دارای مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم هستند و یا تا مهر ماه سال 1387 این مدرک را دریافت می کنند.

4- مشمولان متولد سال های قبل که بصورت پیوسته مشغول تحصیل بودند و در نیمه اول سال تحصیلی 88-87 دیپلم فنی حرفه ای ، کار و دانش یا پیش دانشگاهی را اخذ کردند یا اخذ می کنند، مشروط به این که سنشان بیش از 24 سال نباشد.

5- مشمولان دارای برگه اعزام به خدمت که مواعد اعزام آنان از مهر ماه سال 1387 به بعد است.

6- متولدین نیمه دوم سال 1367 که تابعد از آزمون امسال مدت معافیت آنان تمدید شد.البته برای آنان اعلام شد که دفترچه آماده به خدمت  بگیرند تا مشمول غیبت نشوند. حتی کسانی که دفرچه گرفتند و به خدمت رفتند و اگر فاقد غیبت باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند.

7- متعهدین خدمت در وزارت خانه ها، درصورتی  که چنانچه آن وزارتخانه هماهنگی کند، آنان مجاز به شرکت در آزمون هستند.

2- افراد دارای برگه ی اعزام به خدمت با قید اضافه خدمت به جهت غیبت.

3- افراد در حال خدمت که برگه ی اعزام به خدمت اولیه آنان دارای اضافه خدمت به جهت غیبت است.

4- افرادی که برگه ی اعزام به خدمت اولیه آنان بدون غیبت می باشد،اما در تاریخ مقرر برای اعزام مراجعه ننموند و لذا غایب محسوب می شوند.

تذکر: اگر کسی از خدمت فرار کنند، حتی در دانشگاه قبول شود، باز هم مجاز به دادمه تحصیل نیست و باید برگردد خدمت و پس از پایان خدمت ادامه تحصیل دهد.

1- دانشجویان فارغ التحصیل از زمان فارغ التحصیلی به مدت 6 ماه فرصت دارند برای تعیین وضعیت تحصیلی یا نظام وظیفه خود اقدام نمایند. یعنی یا دفترچه اعزام به خدمت بگیرند و یا اگر در مقطع بعدی قبول شدند، ادامه تحصیل دهند و الا باید به  خدمت بروند.اگر از زمان فارغ التحصیلی تا آزمون بعدی بیش از 6 ماه طول بکشد، مثلا 9 ماه، معمولا نظام وظیفه این مدت ها را لحاظ می کند.

2- دانشجویان انصرافی و یا اخراجی ، از زمان انصراف و یا اخراج مدت 4 ماه فرصت معرفی خود به نظام وظیفه دارند و مدارک خود را جهت تعیین وضعیت خدمتی به نظام وظیفه محل خود تحویل دهند،و الا غایب محسوب می شوند و علاوه بر محرومیت های قانون نظام وظیفه از جمله عدم امکان ادامه تحصیل درصورت قبولی، با اضافه خدمت به خدمت اعزام می شوند.

دانشجویان اخراجی یا انصرافی مجاز به ادامه تحصیل دردانشگاه یا رشته دیگر نیستند، مگر این که شورای آموزشی آن  دانشگاهی که در آن تحصیل می کردند، حداکثر 6 ماه از تاریخ اخراج یا انصراف وضعیت تحصیلی آنان را مجاز بداند.یعنی به نظام وظیفه اعلام کند که باید به دانشجوی فوق مجوز تحصیل دهید.نظام وظیفه معافیت تحصیلی دانشجوی مزبور را تمدید می کند، اما اگر خارج از مهلت 6 ماه فوق اعلام نظر شود، قابل ترتیب اثر نیست.

3- دانشجویان اخراجی یا فارغ التحصیل خارج از کشور نیز مدت یک سال فرصت دارند خود را به نظام وظیفه معرفی نمایند والا غایب محسوب می شوند.

تذکر: اگر فردی برخلاف مقررات درآزمون شرکت کند، حتی اگرقبول هم شود، دانشگاه از افراد غایب ثبت نمی کند، چون یکی از شرایط ثبت تعیین وضعیت نظام وظیفه ای دوره ضرورت دانشجوست.مضافا معافیت تحصیلی برای این افراد صادر نمی شود.

طبق قانون کسانی که از فروردین ماه سال جدید وارد سن 19 سالگی شوند، مشمول هستند. این ها درسال احضار هستند و باید نسبت به اخذ دفترچه و ارسال مدارک و نهایتا وضعیت نظام وظیفه خود اقدام نمایند.

بدین ترتیب، امسال متولدین سال های1369 در سال احضار و متولدین سال  1368 در سال اعزام هستند.

کسانی که به سن 19 سالگی تمام می رسند، سال اعزام شان است.

معافیت ها شامل :تحصیلی، کفالت، موارد خاص، رهبری، معافیت قانون جامع حمایت از حقوقو معلولین و

حداکثر مدت زمانی که هر دانشجو می تواند برای اخذ مدرک تحصیلات تکمیلی اقدام نماید تا غایب محسوب نشود، با هماهنگی نظام وظیفه و وزارت علوم برای هر مقطع تحصیلی جداگانه تعیین می شود. این مواعد بشرح ذیل می باشد:

 6 گروه هستند که 4 گروه شامل مشمولین عادی (زیر دیپلم) ، با تحصیلات دیپیم ، فوق دیپلم و لیسانس

– متولدین پایان سال 1354 به قبل شامل این معافیت هستند.

– کسانی که فوق لیسانس هستند، متولدین پایان سال 1352 و کسانی که دارای دکترای غیر پزشکی هستند تا متولدین پایان سال 135 و متولدین دکترای پزشکی و دامپزشکی تا متولدین پایان سال 1344 مشمول معافیت فوق هستند.

افراد مشمول معافیت فوق فعلا دوره آموزشی ندارند اما ممکن است درآینده پیش بینی هایی دراین خوص شود اما کارت معافیت از خدمت برای آنان صادر می شود.

سوال: فردی درحال تحصیل که از معافیت تحصیلی استفاده می نماید،آیا می تواند از دیگر معافیت ها استفاده کند یا خیر؟.

ج- جز معافیت پزشکی،سایر معافیت ها را می توان همزمان استفاده کرد،اما معافیت پزشکی مستلزم قطعیت در تحصیل است.زیرا برابر شرایط مقرر در آیین ه معافیت تحصیلی برای هر مقطع تحصیلی متفاوت است. مثلا معافیت نمره چشم دیپلم با غیر دیپلم فرق دارد. لذا باید قطعیت تحصیل مشخص باشد تا بر مینای آن اقدام شود.

برابر قانون کسی که دارای 4 ماه سابقه حضور در جبهه باشد، یکی از فرزندان وی می تواند از معافیت استفاده کند، اما خدمت درمناطق مرزی چنین نیست و برای آن تاکنون قانونی وضع نشده است.

تلفن گویا:   73941735 ،  73941739 ساعت 8 صبح الی 14 بعد از  ظهر

تلفن مشاوره :   7394152 ،  73941521 ، 73941522  ، 73941523، و نیز 97341157، 73941158،73941159 ، 7394116 ،  73941161 ، 73941162 ساعت 15 الی 17

پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی:  www.police.ir

توجه:مطالب فوق تلخیصس است از مصاحبه تلویزیونی شبکه آموزش سیما با سردار زاده کمند- ریس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا .

آدرس سازمان نظام وظیفه شیراز

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *