عوارض حلقه زدن برای لاغری شکم

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

یکی از روش های لاغر شدن حلقه زدن یا هلاهوپ است که بسیاری از اشخاص به جهت داشتن شکمی صاف از آن استفاده می کنند .

حلقه زدن ورزشی مفید جهت نابود کردن چربی های شکم می باشد همچنین این ورزش برای قلب نیز سودمند است .در صورتی که چربی های شکمتان به سختی کاهش می یابند این ورزش بهترین راه به منظور آب کردن چربی هاست . در این ورزش فقط شکم درگیر نمی شود بلکه سی عضله دیگر در بدن را نیز درگیر می کند . عضله هایی مثل باسن ،شکم ،مایل شکمی،کمر ،ران ها،اندامهای فوقانی و همچنین تحتانی را نیز درگیر می کند .شما با یک ساعت حلقه زدن حدود 4 کالری می سوزانید . طبق تحقیقات در صورتی که با حلقه 8 دقیقه ورزش کنید سیستم قلب بهبود می یابد و همچنین تقریبا 5 کالری هم انرژی سوزانده اید. شما با یک دقیقه حلقه زدن حدود 25/6 کالری می سوزانید .این ورزش به دلیل افزایش ضربان قلب سبب تندرستی قلب شما می شود . پیشنهاد می کنیم که 2 دقیقه در روز این ورزش را انجام دهید .این ورزش سبب تحرک و چرخش در ستون فقرات است که خودش سبب انعطاف در این بخش از بدن می شود .همچنین این ورزش سبب تقویت سیستم اعصاب نیز می شود به این علت که شما وقتی می خواهید حلقه را نگه دارید که از دور کمر شما نیفتاد نیاز به بکارگیری مغز و تمرکز دارد . لازم به ذکر است که این ورزش سبب شادمانی و نشاط در روحیه شما می شود .این ورزش سبب ترشح هورمون اندروفین دربدن شما می شود که باعث شادی و اعتماد به نفس در شما می شود .

در یکی از تحقیقات انجام شده ، مقدار کالری سوزی حلقه با دیگر ورزش ها را مقایسه کردند . از بین هشت ورزش متفاوت، حلقه زدن، رتبه سوم کالری سوزی را به خود اختصاص داد. کاردیو کیک بوکسینگ و بوت کمپ به ترتیب رتبه اول و دوم کالری سوزی را به دست آوردند . نکته جاب توجه اینجاست که مقدار تفاوت کالری سوزی آن دو فقط 1 کالری در دقیقه و 3 کالری در ساعت بود.

اگر می خواهید حلقه زدن به کاهش چربی شکم و کم شدن سایز دور شکم منجر شود باید مانند ورزش های هوازی دیگر تعداد تنفس و ضربان قلبتان را در دقیقه افزایش دهید به صورتی که وقتی در حال انجام حلقه زدن هستید نتوانید صحبت کنید و پس از چند دقیقه استراحت کردن نفس بگیرید و بتوانید حرف بزنید.عوارض حلقه زدن برای لاغری شکم

دو مدل حلقه هلاهوپ داریم : یک مدل وزنی است که مناسب ورزشکاران حرفه ای است .مدل دیگر حلقه ساده است که برای افراد عادی مناسب است .

قطر هلاهوپ مخصوص کودکان 7 سانتی متر و هلاهوپ بزرگسالان 1 سانتی متر است . مدل دیگری از این حلقه ها موجود است که مثل پازل به هم متصل می شوند و می توان طبق دور کمر به هم وصل کرد .

بعضی از این هلاهوپ ها دارای عاج هستند که سبب می شود به چربی ها ضربه وارد شود و در از بین بردن آنها کمک کننده است .

یکی از خوبی های این وسیله این است که به آسانی میتوان آن را در خانه و هر جایی که تمایل دارید ببرید و ورزش کنید. روش انجام این ورزش به این شکل است که حلقه را به قسمت پایین کمر می چسبانیم و دستها را در دو سمت بدن قرار می دهیم و پاها را به اندازه عرض لگن باز می کنیم و با متمرکز شدن ، چرخاندن حلقه به دور کمر را آغاز می کنیم. باید در انجام این حرکت کمی حوصله داشته باشید. 

کلمات کلیدی

نظر خود را بنویسید

شماره های تماس : 218681875 – 9128434116

آدرس مطب : تهران-میدان ونک-خیابان گاندی شمالی-کوچه صانعی-پلاک 29-ساختمان پزشکان نگین-طبقه 4-واحد 11

تمامی حقوق این سایت متعلق به دکتر نجف بیگی می باشد

فارسی
   ,   
العربی

 

فواید حلقه زدن برای لاغری شکم  :

حلقه زدن ورزشی مناسب برای لاغری شکم می باشد
این ورزش نه تنها چربی های شکم را از بین می برد بلکه برای قلب نیز مفید است.
علاوه بر این عضله هایی همچون باسن
،شکم ، مایل شکمی، کمر ، ران ها، اندامهای فوقانی و همچنین تحتانی را درگیر می
کند.

 

ورزش حلقه زدن به
علت بالا بردن ضربان قلب، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و باعث قوی شدن سیستم
اعصاب می شود. جالب است بدانید با یک ساعت حلقه زدن 4 کالری می سوزانید. از همه
اینها که بگذریم این ورزش باعث می شود هورمون اندروفین در بدن ترشح شود که در
نتیجه شادابی و نشاط را برای شما به ارمغان می آورد.عوارض حلقه زدن برای لاغری شکم

 

حلقه زدن اگر
قرار است منجر به  لاغری شکم و کاهش اندازه
دور شکم شود باید مثل هر نوع ورزش هوازی دیگری تعداد تنفس و ضربان قلبتان را در
دقیقه بالا ببرید به طوری که وقتی در حال حلقه زدن هستید نتوانید صحبت کنید و بعد
از چند دقیقه استراحت کردن نفس بگیرید و بتوانید حرف بزنید.

 

توصیه مهم :

برخی از حلقه ها
دارای عاج هستند که برای لاغری شکم بهترین گزینه محسوب می شوند زیرا با ضربه زدن
به چربی های شکم باعث سوزاندن سریع چربی ها در این ناحیه می شوند .

 

مضرات حلقه زدن :

افرادی که مبتلا
به کمردرد ، بیماری قلبی و یا گردن درد هستند قبل از استفاده از این وسیله با پزشک
خود مشورت کنند.همچنین افرادی که تازه زایمان کرده اند نیز باید با پزشک خود مشورت
کنند. هرگز حلقه های وزنی را برای کودک خود نخرید . حلقه های ساده برای کودکتان
مناسب تر است.

 

آیا حلقه زدن به تنهایی باعث کاهش اندازه دور شکم می شود؟

چند سالی است که هولاهوپ ها یا همان حلقه های رنگ و وارنگ دوباره مد شده اند اما این بار نه برای بازی بچه ها بلکه برای کاهش سایز به ویژه در ناحیه دور شکم. حالا سوال اینجاست که آیا استفاده از این حلقه ها به تنهایی می تواند باعث کاهش سایز شود؟عوارض حلقه زدن برای لاغری شکم


برای شروع هر ورزشی شرایطی لازم است از جمله آمادگی قلبی و عروقی و آمادگی بدنی. هر نوع ورزش هوازی در صورتیکه فرد آمادگی داشته باشد، می تواند بر چربی دور شکم تاثیرگذار باشد. از جمله ورزش‌های هوازی می توان به پیاده روی، دویدن، دوچرخه ثابت یا معمولی، تردمیل، حرکات موزون، حلقه زدن و اشاره کرد.

اگر سابقه بیماری خاصی از جمله بیماری قلبی، دیابت، کمردرد و زانودرد ندارید یا در حین ورزش و فعالیت دچار علائمی از قبلی درد سینه، تنگی نفس، سیاهی رفتن چشم و نمی شوید می توانید به تدریج انواع ورزش هوازی را آغاز کنید.

برای کاهش چربی دور شکم ورزش باید از شدت و مدت کافی برخوردار باشد. به عنوان مثال روزانه ۲۰ دقیقه پیاده روی برای انجام امور روزانه از جمله خرید دارید مطمئن نباشید که دور شکمتان کاهش پیدا کند چون مدت و شدت این پیاده روی برای سوزاندن چربی دور شکم کافی نیست.

شدت فعالیت شما باید به حدی باشد که تعداد تنفس و ضربان قلبتان را بالا ببرد و نتوانید به راحتی صحبت کنید. برای کاهش وزن و چربی دور شکم باید به تدریج مدت فعالیت خود را بالا ببرید به طوریکه در هفته حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دقیقه ورزش داشته باشید.

 اگر حلقه زدن این شرایط را داشته باشد می تواند در کاهش چربی دور شکم به شما کمک کند. اما مراقب باشید با انتخاب یک ورزش نظیر حلقه برای پر کردن همه این زمان ممکن است آسیب هایی مانند گرفتگی عضلات شکم، کمر یا فشار به دیسک بین مهره های کمری و داشته باشد. بنابراین فعالیت خود را مفرح و متنوع انتخاب کنید؛ مثلا روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی تند، یک ربع حلقه زدن، یک ربع حرکات موزون و 

 


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینیدعوارض حلقه زدن برای لاغری شکم

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *