عوارض جراحی لوزه با لیزر

کودکان و نوجوانانی که درگیر اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) هستند، گاهی تا بزرگسالی با این علائم زندگی می کنند بدون این که حتی متوجه آن ها شوند. اگر چه SAD سومین اختلال سلامت ذهن رایج است، بسیاری از والدین و معلمان با علائم و نشانه های آن در کودکان و نوجوانان آشنا نیستند. اختلال اضطراب اجتماعی شامل ترس یا فوبیای شدید از موقعیت های اجتماعی یا عملکردی است. اگرچه بسیاری از نوجوانان اضطراب های نرمال ناشی از تغییرات بلوغ را تجربه می کنند، افرادی که

می دانید فیتوتراپی چیست؟ آیا می دانستید که واکنش نسبت به برخی از داروها چهارمین علت مرگ و میر در آمریکا است؟ با توجه به تحقیقات منتشر شده توسط دانشگاه هاروارد، احتمال واکنش نسبت به داروهای تجویزی حتی پس از آزمایش آن ها یک پنجم است. حتی داروهایی که به درستی تجویز شده بودند نیز باعث بستری شدن ۱.۹ میلیون نفر در هر سال می شدند، از این میان حدود ۸۴۰,۰۰۰ نفر تحت تاثیر عوارض جانبی دارو در بیمارستان بستری می شدند. تمام این ها

حملات پانیک اتک (وحشت زدگی) یا  از علائم اصلی اختلالات پانیک هستند، اما می توانند به علت سایر عارضه های سلامتی و بهداشتی نیز اتفاق بیفتند. این عارضه ها با علائم متنوع فیزیکی، احساسی و شناختی همراه هستند که طاقت فرسا و غیر قابل تحمل هستند اما برای کنترل آن ها راه های زیادی وجود دارد. کسب اطلاعات درباره نشانه های رایج پانیک می تواند سودمند باشد. به علاوه درباره علت وقوع آن و استراتژی های کنترل آن باید تحقیق کنید. در این مقاله از

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND عوارض جراحی لوزه با لیزر

بیماری گال یکی از رایج ترین مشکلات پوستی است که به دلیل عفونت های انگلی رخ می ­دهد. رایج ترین علامت این بیماری خارش در ناحیه پوست بدن

ناتوانی عضلات چیست و چه زمانی بروز می کند؟ آیا بهترین راه برای ساختن عضله، خسته کردن و از پا در آوردن آن است؟ ناتوانی عضلات به وزنه

آیا می دانید اختلال هویت جنسی چیست؟ در مورد علائم اختلال هویت جنسی چه می دانید؟ جنس گروهی از صفات زیستی مرتبط با فرآیند تولید مثل است. با

زایمان طبیعی در تمام دنیا جزء بهترین روش های زایمان است و نسبت به زایمان سزارین ارجحیت بیشتری دارد.با این حال یکی از عوارض زایمان طبیعی شل و

دالوکستین برای درمان افسردگی و اضطراب تجویز می شود. علاوه بر این برای بیماری ناراحتی اعصاب که در افراد دیابتی به وجود می آید مورد استفاده قرار می

هر مادری، امیدوار است که دوران بارداری سالمی داشته باشد، اما گاهی اوقات عوارضی ناخواسته ایجاد می شود. دیابت بارداری یکی از شایع ترین

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

چگونه میتوان با ورزش به بهبودی رابطه جنسی پرداخت؟ همه ما می دانیم که مزایای ورزش کردن برای سلامتی بسیار زیاد است، از جمله

تمرین اسکات با تکیه به دیوار برای تقویت ران ها، مفاصل ران، ماهیچه های ساق پا و پایین تنه مناسب است. این تمرین ها

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

از عصر ایران

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

 

مرگ مغزی آتنا قجر پس از جراحی لوزه سوم

يك كودك سه ساله سنندجي كه هفته گذشته تحت عمل جراحي لوزه سوم در يك كلينيك خصوصي سنندج قرار گرفته بود، هم اكنون به دليل مرگ مغزي در بخش ICU بيمارستان بعثت سنندج بستري است و به زندگي نباتي خود ادامه مي دهد.

جواد قجر، پدر آتنا اين كودك سه ساله  در سنندج، در اين باره، گفت: اول خرداد ماه جهت عمل لوزه سوم کودکم به يکي از پزشکان گوش و حلق و بيني شهر مراجعه کردم و ايشان با اطمينان دادن به من که اين عمل، يک عمل جراحي بسيار ساده خواهد بود مراحل اوليه عمل جراحي را انجام داد.عوارض جراحی لوزه با لیزر

پدر آتنا قجر افزود: پس از انجام آزمايشات متداول و اطمينان از سلامت بدني دخترم با دکتر بيهوشي هم مشاوره اي انجام شد و ايشان پس از رويت آزمايشات تاييد کرد که عمل جراحي مي تواند انجام شود.

وي خاطر نشان كرد: ساعت 1 صبح روز سه‌شنبه سوم خرداد ماه، زماني بود که براي عمل جراحي آتنا در يك کلينيک خصوصي سنندج درنظر گرفته شد و در هنگام صحبت با مسئولين کلينيک در مورد امکانات اين مرکز آنها به من اطمينان خاطر دادند که مرکز از امکانات پزشکي بسيار مناسبي برخوردار بوده و جاي هيچ نگراني نيست.

وي تاکيد کرد: با اطمينان خاطر دادن آنها دختر سه ساله من به اتاق عمل برده و عمل جراحي شروع شد.

جواد قجر خاطرنشان کرد: ساعت 1:3 صبح دکتر بيهوشي از موفقيت آميز بودن عمل جراحي خبر داد و گفت که متاسفانه مقداري هوا در دور گردن آتنا جمع شده و البته جاي نگراني نيست و بايد دوباره عمل شود.

وي گفت: تا ساعت 13:3 عمل لوزه سوم به طول انجاميد و در ساعت 14:2 به ما گفتند که وضعيت آتنا وضعيت عادي نيست.

وي اضافه کرد: متاسفانه بعد از مراجعه به اتاق عمل با صحنه بسيار دلخراشي مواجه شديم، متاسفانه تمام بدن دخترم ورم کرده و از حال عادي خارج بود ، بعدا متو جه شديم که متاسفانه آنها در اين مرکز با دستگاه “آمبو به آتنا تنفس مصنوعي داده اند و چند بار او را احياء کرده و گويا اکسيژن رسيده به او اصلا در حد لازم بدنش نبوده است.

پدر آتنا خاطرنشان کرد: پس از آشفتگي و گذشت پنج ساعت از عمل جراحي، پزشکان معالج تاکيد کردند که بايد آتنا به بيمارستان تامين اجتماعي اعزام شود و من به دليل اينکه ديگر به آنها اعتمادي نداشتم گفتم که آتنا بايد يه بيمارستان دولتي بعثت سنندج منتقل شود.

وي افزود: متاسفانه حتي يک آمبولانس در اين مرکز پزشکي تخصصي وجود نداشت و آنها پس از تماس با آمبولانس بخش خصوصي ديگري، کودک خردسال من را به بخش ICU بيمارستان بعثت سنندج منتقل کردند.

پدر اين كودك خاطر نشان کرد: ازطريق مراجعه قضايي و پزشكي پرونده دخترم را پيگيري مي‌كنم و تا به نتيجه نرسيدن موضوع مسئله را پيگيري خواهيم کرد تا شايد ديگر شاهد وقوع چنين اتفاقاتي براي ديگران نباشيم.

آتنا در بخش ICU بيمارستان بعثت بستري است

اقدامات درماني تاکنون نتيجه اي نداشته است

دكتر قديمي رئيس دانشگاه علوم پزشکي کردستان در این رابطه اظهار داشت : در تاريخ سوم خرداد ماه، کودکي سه ساله ب «آتنا قجر» به دنبال عمل جراحي لوزه دچار آمفيزم ريوي شده و تلاش پزشکان دي کلينيک (مرکز جراحي محدود) براي احياء بيمار به جايي نمي رسد.

وي افزود: در اين شرايط کودک دچار کاهش سطح هوشياري شده و پزشکان بيمار را به مرکز پزشکي بعثت منتقل مي کنند و بلافاصله در بخش آي سي يو کودکان بيمارستان پذيرش مي گردد.

وي تاکيد کرد: متاسفانه اقدامات درماني تاکنون نتيجه اي نداشته و ادامه حيات بيمار به دستگاه ونتيلاتور وابسته است .

وي اظهار نظر در خصوص علت مرگ مغزي اين بيمار را منوط به نظر نهايي کميسيون پزشکي وسازمان نظام پزشکي اعلام کرد و گفت: تمامي متخصصين مربوطه از جمله پزشکان فوق تخصص قلب و کودکان بيمار را ويزيت کرده‌اند.

اين مساله بايد در مراجع ذيصلاح بررسي شود

دكتر پيرفلاح رييس سازمان نظام پزشکي سنندج نیز،‌ در اين خصوص گفت: اين مسئله بايد پس از طي مراحل پزشکي مورد نظر و کميسيون پزشکي مورد بررسي قرار بگيرد تا مشکل اصلي مشخص شود.

وي اظهار داشت: شايد اين موضوع ربطي به کمبود اکسيژن و دستگاه آمبو نداشته باشد و ممکن است که بدن كودك به ماده بيهوشي حساسيت نشان داده باشد.

وي افزود: اکسيپن براي احياء کردن بيمار است و حتي اين کار را مي توان از طريق تنفس دهان به دهان هم انجام داد و شايد كودك قبل از اينکه به اکسيژن احتياج پيدا کند، دچار قطعي نفس و مرگ مغزي شده باشد.

هيچگونه کم‌کاري و بي اعتنايي در مورد بيمار در كلينيك انجام نشده است

مدير کلينيکي كه كودك در آن تحت عمل جراحي قرار گرفته بود با بيان اينكه انجام عمل لوزه جزو حيطه اختيارات اين كلينيك با ضوابط وزارت بهداشت است، گفت: كودك پس از مراجعه به کلينيک و تشخيص ضرورت عمل و پس از انجام مشاوره پزشکي آماده عمل جراحي لوزه شد.

دکتر اديبان افزود: پس از عمل جراحي و خارج کردن لوله از بدن، بيمار نيمه هوشيار شده واظهار بيقراري مي کند، کم کم ناحيه گردن بيمار به صورت زيرجلدي متورم شده و«آمفيزم» صورت مي گيرد.

وي تصريح کرد: آمفيزم در حين لوله گذاري هميشه در عمل هاي جراحي امکان پذير بوده و براي هر پزشك اين موضوع مطرح است که براي هر علمي درصدي از اشتباه و خطا وجود دارد .

وي خاطر نشان کرد: پس از وقوع اين اتفاق بدن بيمار کم کم متورم شده و بلافاصله بيمار دوباره به اتاق عمل منتقل مي شود وبا گذاشتن لوله تراشه اي مشکل بيمار حل ميگردد.

وي در خصوص علت در خواست انتقال بيمار به بيمارستان تامين اجتماعي از سوي پزشکان کلينيک گفت: طبق آيين ه دانشگاه علوم پزشکي براي کلينيک هاي موجود يک بيمارستان پشتيبان معرفي مي شود و بيمارستان پشتيبان کلينيک هم بيمارستان تامين اجتماعي بوده است که به دليل اينکه بخش ICUکودکان در اين بيمارستان وجود نداشته بيمار به بيمارستان بعثت سنندج منتقل شد.

وي اضافه کرد: بدليل اهميت موضوع دکتر جراح و دکتر بيهوشي به همراه بيمار با آمبولانس به بيمارستان بعثت منتقل شدند و به همراه بيمار بودند.

دکتر اديبان خاطرنشان کرد: اتاق عمل کلينيک داراي امکانات مناسب بوده و اکسيژن و نيتروژن و گازهاي طبي جزو شرايط اصلي اتاق عمل مي باشد که به صورت مداوم از سوي بازرسان مورد بازرسي قرار مي گيرد.

وي خاطرنشان کرد: براساس گواهي مدارک و شواهد موجود بيمار با هيچ گونه ايست قلبي در مرکز درماني آرا مواجه نشده و پس از ورود به بيمارستان بعثت دچار اولين وقفه تنفسي شده است.

وي افزود: بر اساس بحث هاي پزشکي وکارشناسي اگر اکسيژن در مدت کوتاهي به مغز انسان نرسد ، انسان دچار مرگ مغزي شده و به نظر مي رسد براي بيمار اين اتفاق رخ داده باشد.

وي تاکيد کرد: طبق اظهار نظر پزشکان متخصص بيهوشي براي دومين بار در بيمارستان بعثت بيمار دچار ايست قلبي شده و دوباره احيا شده است.

دکتر اديبان با اظهار تاسف از اتفاق رخ داده شده در خصوص اين دخترك، گفت: من تاکيد مي‌کنم که پزشکان و مجموعه پرسنل کلينيک هيچگونه کم کاري و بي اعتنايي را در مورد بيمار انجام نداده و حتي به همراه بيمار تا بيمارستان بعثت رفته و 48 ساعت همراه او بوده است.

مدير كلينيك با تاکيد بر وضعيت خاص بيمار گفت: هنوز اميد زندگي در بيمار وجود دارد و کودک از دستگاه جدا نشده است.

واقعا چه کسی باید بر کار پزشکان نظارت کنه؟؟؟؟؟؟

جون مردم مگه بازیچه است ؟؟؟؟؟؟

عوارض جراحی لوزه با لیزر

متاسفانه کودک هفته گذشته فوت شد.حادثه های پزشکی زیاد رخ میده تو این شهر که دلیلی شده برای مراجعه مردم به شهرهای دیگه جهت امور درمانی و حتی جراحی های ساده مثل کیسه صفرا.اگر همه پیگیر مشکلات بشن مثل پدر آتنا شاید بخش پزشکی درمانی استان سرو سامانی بگیرد.تنها در حوضه زنان و زایمان خود به شخصه شاهد اتفاقات ناگواری بودم که متاسفانه در نهایت رای به سود پزشک صادر شده و اشتباهات را به گردن بیمار می اندازند

dances@tracts.abstractionists relnofollow&gt.

благодарю.

bucky@owes.besieging relnofollow&gt.

thank you!

coopers@horatios.resourceful relnofollow&gt.

ñïñ çà èíôó!!

showin@whirlwinds.wasnt relnofollow&gt.

ñýíêñ çà èíôó.

blazon@concealment.legacies relnofollow&gt.

good!

monograph@blishs.bells relnofollow&gt.

hello!

clip@baritone.gre relnofollow&gt.

hello.

willed@situated.forepaws relnofollow&gt.

ñïñ!

experienced@insurmountable.coulda relnofollow&gt.

ñïàñèáî çà èíôó.

bergen@extracting.sharks relnofollow&gt.

ñïàñèáî!!

chiaromonte@probe.bolshoi relnofollow&gt.

ñïàñèáî çà èíôó!!

advantage@humid.worded relnofollow&gt.

thanks for information.

supra@rejoice.expedient relnofollow&gt.

ñýíêñ çà èíôó!

physical@chromatic.extemporize relnofollow&gt.

ñïñ çà èíôó!

lightest@realer.comb relnofollow&gt.

thanks!

premium@gestured.sow relnofollow&gt.

good info.

unfortunately@prowess.stoicism relnofollow&gt.

ñýíêñ çà èíôó.

captivated@arboreal.berea relnofollow&gt.

thank you!

swindled@embezzlement.garment relnofollow&gt.

áëàãîäàðåí!!

pettersson@housekeeper.debacle relnofollow&gt.

ñýíêñ çà èíôó.

reveal@hanford.micrometeorites relnofollow&gt.

ñýíêñ çà èíôó.

sarcasms@convocation.inroads relnofollow&gt.

ñïàñèáî!

adversely@lackadaisical.baldrige relnofollow&gt.

áëàãîäàðåí!!

boaters@cc.balked relnofollow&gt.

ñïàñèáî çà èíôó!!

ballyhoo@crocked.congressmen relnofollow&gt.

ñïñ çà èíôó!!

citrus@tucson.designer relnofollow&gt.

ñïàñèáî.

rafer@fondness.bondsmans relnofollow&gt.

good!!

diversions@stated.brevity relnofollow&gt.

ñïñ çà èíôó!

textured@selections.sez relnofollow&gt.

ñýíêñ çà èíôó!!

etv@muggers.gay relnofollow&gt.

thanks for information!!

lust@beavertail.anorexia relnofollow&gt.

áëàãîäàðþ!

emperor@brooklyn.bruckners relnofollow&gt.

thank you!

IRMNA با افتخار نیرو گرفته از WordPress نوشته‌ها (خوراک) و (خوراک) دیدگاه‌ها.

رزرو آنلاین ملاقات

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 13

روشهای متفاوتی برای جراحی لوزه

جراحی لوزه ها به پنج روش امكان پذیر است:

1 . روش معمول با استفاده از ابزار جراحی2 . استفاده از كوتر برای جراحی لوزه ها3 . استفاده از لیزر برای جراحی لوزه ها4 . استفاده از coblation برای جراحی لوزه ها5 . استفاده از اسكالپل های اولتراسونیك برای جراحی لوزه هاعوارض جراحی لوزه با لیزر

در همه موارد فوق جراحی تحت بیهوشی عمومی صورت می گیرد. خونریزی در روش معمول نسبت به سایر روشها است. استفاده از كوتر و لیزر خونریزی حین عمل را كاهش داده اما درد بعد از عمل در این دو روش است. استفاده از coblation و اسكالپل های اولتراسونیك درد و خونریزی را كاهش می دهد. coblation سرعت عمل بیشتری به جراح می دهد و زمان جراحی را كاهش می دهد.

 

مراقبت های بعد از جراحی لوزه

1. سوزش گلو و درد گوش و گلو از علایم شایع بعد از عمل جراحی لوزه بوده و ممکن است تا 2 هفته ادامه داشته باشد.

2. بهبودی کامل 2 هفته طول می کشد در این مدت با دادن مایعات به بیمار گلو را مرطوب نگه دارید.

3. جهت تسکین درد فقط از استامینوفن استفاده کنید.

4. از سرفه کردن و فین کردن خودداری نمائید از تماس فرد عمل شده با افراد بیمار خودداری نمائید.

5. کودک را تشویق به بازیهای آرام مثل کتاب خواندن – بازی ویدیویی و تماشای تلویزیون نمائید. از ورزش و دویدن تا 2 هفته بعد از عمل خودداری نمائید.

6. بعد از 72 ساعت می توانید کودک را حمام نمائید. حمام نباید زیاد گرم باشد و سریع حمام را به اتمام برسانید.

7. مسواک زدن را از روز سوم شروع کنید مسواک باید نرم باشد و عمل مسواک زدن به آرامی صورت گرفته و بدون خمیر دندان باشد.

8. رژیم غذایی در 48 ساعت اول شامل بستنی، مایعات خنک که به رنگ قرمز نباشد مثل آب میوه – شیر سرد و آب کمپوت باشد ( آب پرتقال استفاده نکنید).

9. از روز سوم تا پنجم می توانید از فرنی – شیر برنج – ماست – ژله – شیر موز – سوپ مولینکس شده ( شامل مرغ – سیب زمینی – هویج ) استفاده کنید.

1. روز پنجم تا هشتم رژیم غذایی شامل کته نرم و خنک با آب مرغ کم چربی – میوه له شده (موز – هلو) می باشد.

11. روز هشتم تا چهاردهم رژیم غذایی مثل بالا بوده و در هر حال ماده غذایی که به کودک می خورانید داغ نباشد.

12. اگر کودک از خوردن اجتناب می کند او را تشویق به خوردن نمائید چون خوردن غذا باعث تسریع بهبود زخم ها می شود.

13. علایمی که باید به محض دیدن آن به پزشک یا بیمارستان مراجعه کنید، شامل:

1- استفراغ خونی – خون روشن

2- دردی که به مسکن جواب نمی دهد.

3- تب بالاتر از 3/38

4- هر استفراغی 48 ساعات بعد از عمل

14. کودک شما باید در روزهای دوم – چهارم – نهم – یازدهم بعد از عمل توسط پزشک ویزیت شود.

سوال فوق ممكن است به ذهن شما نیز خطور كرده باشد و این سوالی است كه هر روز از ما متخصصین گوش و حلق و بینی پرسیده می شود. در پاسخ باید گفت لوزه عضو مفیدی در بدن است كه در سنین 4 تا 1 سالگی در سیستم ایمنی بدن نقش دارد. توجه داشته باشید كه این عضو مفید در مواقع خاصی وجودش سلامت بدن را به خطر می اندازد و در صورتیكه برداشته نشود ضرر آن از فایده اش برای بدن خواهد بود. اندازه ظاهری لوزه ملاك جراحی نیست، در صورتی كه هریك از موارد زیر را در كودك خود دیدید به متخصص گوش و حلق و بینی باید مراجعه كنید و فرزندتان تحت معاینه و بررسی قرار گیرد:

1 . خرخر و تنفس دهانی حین خواب2 . قطع تنفس حین خواب برای چند لحظه3 . گلو درد مكرر و سرما خوردگی مكرر4 . تكلم و صدای تو دماغی (هیپو نازال)5 . عفونت مكرر یا مداوم گوش و یا هرگونه كاهش شنوایی در كودكان6 . ترشحات چركی بینی و پشت حلق كه به محض قطع آنتی بیوتیك مجددا شروع می شود7 . بوی بد دهان بخصوص اگر همراه با گلو درد مزمن باشد.

وب سایت دکتر نوشین فتوحی – متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن در رشت و گیلان / مقالات آموزشی / پرسش و پاسخ و نوبت دهی آنلاین از خدمت سایت می باشد.

پذیرش مطب روزهای زوج ساعت 15 تا 2

شنبه    15: تا 2:

دوشنبه 15: تا 2:

چهارشنبه 15: تا 2:

©217  – کلیه حقوق تصاویر ، محتوا و قالب برای دکتر فتوحی محفوظ است – مشاور تجارت الکترونیک : Motamady.ir1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *