عوارض جراحی بینی در دراز مدت

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما–جراحی بینی نوعی از عمل های زیبایی یا عمل جراحی درمانی برای تغییر شکل بینی می باشد که برای مواردی همچون کوچک کردن بینی و یا برداشتن قوز بینی و درست کردن انحراف بینی و پلیپ بینی و عمل بینی گوشتی و یا بینی استخوانی بمنظور جراحی زیبایی بینی و همچنین کوچک کردن سوراخ های بینی یا قرینه کردن سوراخ های بینی و یا تغییر زاویه بینی نسبت به لب بالا و اصلاح سایر عیب های  بینی بکار میرود .

جراحی بینی علاوه بر دست یافتن به هدف زیبایی می تواند برخی مشکلات جسمی را در راستای سلامتی بهبود بخشد . بعنوان مثال باز کردن راه های باریک بینی و اختلالات و نقائص  مادر زادی و ساختاری و انحراف تیغه بینی بمنظور بهبود مشکلات تنفسی و رفع نقص .

البته باید به این نکته عنوان مقاله : خطرناک ترین عوارض عمل بینی ؛ توجه داشت که جراحی بینی می تواند به مشکل های ظاهری و اختلال های تنفسی هم منجر شود، که نتیجه مراجعه به افراد غیر متخصص است. شاهین کریمیان فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نبض ما به این سوالات پاسخ می دهد.عوارض جراحی بینی در دراز مدت

در بینی های گوشتی پوست عضلات ضخیم و چربی درون آن زیاد بوده و بر خلاف بینی های غیر گوشتی غضروفی نازک و ضعیف دارند.

بینی های غیر گوشتی به دلیل مستحکم بودن غضروفشان با عمل جراحی تغییر شکل بیشتری نسبت به بینی های گوشتی پیدا می کنند و تغییرات پایدار تری دارند. در عمل بینی های گوشتی در حد انتظار ظریف و قلمی نمی شوند، برای پایدار بودن تغییرات در جراحی بینی های گوشتی و مستحکم تر شدن غضروف آنها بهتر است از پیوندهای غضروفی استفاده شود.

ورم بینی های غیرگوشتی بعد از عمل به مدت ۹ ماه تا یک سال ادامه پیدا می کند، در حالی که این زمان در بینی های غیرگوشتی بین ۱۸ تا ۲۴ ماه است و ممکن است در مواردی منجر شود تا گوشت اضافه به وجود آید، که برای جلوگیری از آن به بیماران کورتون تزریق می شود.

 لیزر بینی  هیچ جایگاهی در  عمل بینی ندارد. بعضی از افراد برای اصلاح قوز بالای بینی به فرو رفتگی دو طرف قوز بینی ژل تزریق می کنند و بدین ترتیب بالای بینی صاف می شود که این شیوه موقت بوده و بعد از مدتی بینی به حالت قبلی خود باز می گردد.

عوارض جراحی زیبایی بینی های گوشتی از بینی های غیر گوشتی است. به بیان دیگر برای جلوگیری از عوارض جراحی که از جمله آن می توان به مشکل های ظاهری نظیر افتادگی بینی و کوچک شدن بیش از حد آن و همچنین اختلال های تنفسی اشاره کرد، بهتر است بیماران از مراجعه به افراد غیر متخصص بپرهیزند و در انتخاب جراح خود دقت کنند.

یکی از راه های متداول و خوب برای اینکه بیماری متوجه شود که آیا کاندید مناسبی برای جراحی بینی هست یا خیر ، پیشنهاد میشود یک جلسه مشاوره با یک جراح متخصص واجد الشرایط داشته باشند تا آن جراح بینی با بررسی سابقه پزشکی و ویزیت پوست و وضعیت بینی از آمادگی ذهنی بیمار و با هدف زیبایی شناسی آگاهی یابد و در صورت لزوم جراحی بینی رو توصیه نماید .

برای به حداقل رساندن عوارض عمل بینی بیماران باید به توصیه های پزشک قبل و بعد از عمل جراحی توجه نمایند. هزینه عمل بینی بین ۵ تا ۷ ملیون تومان است که این مبلغ در جراحی بینی های گوشتی به دلیل دشوار تر بودن ممکن است باشد .

نبض ما- گفت وگو: قاسمیه

کدام گن لاغری بهتر است؟

همه چیز درباره هاشور ابرو یا میکروبلیدینگ

بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

4 ماسک فوری برای سفت شدن پوست صورت

استفاده از ماسک سیاه چه خطراتی دارد؟

چگونه خالکوبی را پاک کنیم؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟ عوارض جراحی بینی در دراز مدت

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

آیا تابحال آرزو کرده‌اید که کاش می‌توانستید چهره‌ی خود را تغییر دهید؟ به طور خاص آیا گاهی اوقات فکر کرده‌اید که بینی‌تان بدشکل است یا اینکه روی صورتتان بیش از حد خودنمایی می‌کند؟

اگر این سؤالات ذهن شما را مشغول کرده، جراحی پلاستیک ممکن است بتواند رویاهای شما را محقق کند. عمل زیبایی بینی که به تخصصی رینوپلاستی شناخته می‌شود، عملیست که می‌تواند بینی شما را با بقیه‌ی اعضای صورتتان هماهنگ کند و به افزایش اعتماد بنفستان کمک بسزایی نماید.

عمل زیبایی بینی می‌تواند برای تغییر شکل بینی، و کاهش یا افزایش اندازه‌ی بینی مورد استفاده قرار گیرد. و باید بدانید که این عمل جراحی، گاهی اوقات برای نتایجی فراتر از دلایل زیبایی صورت می‌گیرد. می‌تواند برای درمان صدماتی که باعث تغییر شکل بینی شده‌اند یا ناهنجاری‌های تنفسی مرتبط با مجاری بینی نیز استفاده شود.

اگر شما هم به عمل زیبایی بینی‌تان فکر می‌کنید، اینجا فهرستی از چیزهایی که باید بدانید آورده شده است:

۱. عوارض جراحی زیبایی بینی، دراز مدت هستند، و پزشکان بسیاری توصیه به خودداری از جراحی‌های مجدد می‌کنند. پس اطمینان حاصل کنید که شکل جدید بینی شما، همانی است که می‌خواهید بقیه‌ی عمر خود را با آن سر کنید.عوارض جراحی بینی در دراز مدت

۲. عمل زیبایی بینی برای همه نیست! عوامل بسیاری همچون سن، سختی غضروف بینی، نوع پوست صورت و در اثر بخشی این عمل جراحی نقش بازی می‌کنند.

۳. از پیش درباره‌ی پزشک جراح خود تحقیق کنید، و اطمینان حاصل کنید که پزشکی را انتخاب کرده‌اید که از شهرت خوبی برخوردار است. عمل زیبایی بینی، یک عمل جراحی پیچیده و دشوار، و اثرات آن دراز مدت است. تکنیک ضعیف جراحی می‌تواند منجر به بدشکلی دائمی شود، پس جراح خود را بدقت انتخاب کنید.

۴. زمانی که تصمیم دارید با پزشک خود صحبت کنید، درباره‌ی اینکه می‌خواهید بینی‌تان چه شکلی به نظر بیاید ایده‌ای داشته باشید. آن‌ها قادر خواهند بود تا با آخرین تکنولوژی‌های کامپیوتری به شما کمک کنند تا ببینید شکل و اندازه‌ی جدید بینی مورد نظرتان، بر روی صورت شما چه شکلی خواهد بود. در نظر داشته باشید که بینی ای که بر روی چهره‌ی شخص دیگری عالی است، شاید با صورت شما همخوانی نداشته باشد.

۵. عوارض جدی، نادر هستند، اما احتمالش کماکان وجود دارد. مخصوصاً با آن دسته از پزشکانی که تجربه‌ی کمتری در انجام عمل رینوپلاستی داشته‌اند. اگر علاقمند به دانستن خطرات احتمالی هستید، با پزشک خود در اینباره گفتگو کنید.

۶. نتیجه‌ی هیچ عمل زیبایی بینی، بدون عیب و نقص نیست. اما پزشکی که در این عمل زیبایی متخصص و با تجربه باشد، می‌تواند نزدیک‌تر به آنچه که باید این جراحی را انجام دهد. بدون تجربه، مهارت‌های هنری و تخصص فنی مورد نیاز، بدست آوردن نتیجه‌ی خوب غیر ممکن است.

۷. در اغلب موارد، تورم جراحی بینی برای چند ماه پس از عمل، بینی را از حالت طبیعی خارج می‌کند. حتی نتایج خوب ممکن است در ابتدا شما را ناامید کنند، بخصوص اگر پوستی چرب و مستعد آکنه داشته باشید. پس صبور باشید. همچنین باید بدانید که تا مدتی پس از عمل جراحی، صورتتان همچون مومیایی‌ها بانداژ و آتل بندی شده خواهد بود.

۸. اگر شما خواهان بی عیب و نقص ترین بینی هستید، وسواس شما ممکن است دل شکسته‌تان کند! تقریباً رسیدن به یک بینی بی عیب و نقص کاری نشدنی است، پس پیش از اینکه بینی نیمه زیبای خود را با تغییر شکل در معرض خطر قرار دهید دوباره در این مورد فکر کنید. ممکن است به جایی برسید که حاضر باشید تمام ثروتتان را خرج کنید تا دوباره بینی قبلی خود را بدست بیاورید.

دوستان، عمل زیبایی بینی، تصمیمی است که بر روی زندگی شما تأثیر می‌گذارد، با اینحال می‌تواند، به اندازه‌ی زیادی کیفیت زندگی شما را بهبود ببخشد. همین امروز با پزشک خود صحبت کنید! فراموش نکنید که تصمیم گیری درباره‌ی هرگونه جراحی پلاستیک، فقط باید با کمک یک پزشک معتبر و متخصص صورت گیرد.

با فیتنس پلاس حرفه ای تمرین کنید!

بره تمرینی + رژیم لاغری


توسط کارشناسان فیتنس مگزین

پشتیبانی آنلاین + تخفیف ویژه

ممنووووووووووون

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

درصورتی که درمورد عمل بینی پرسشی دارید با پر کردن

این فرم،
پاسخ خود را از دکتر عامری بخواهید، ضمنا می توانید سوالات متداولتر در این زمینه را
اینجا
مشاهده نمایید.

نزد تمام افراد اعم از اینکه عمل کرده باشند یا عمل نکرده باشند با گذشت سن بطور نرمال پوست واسکلت تمای اجزای صورت دچار تغییرات تدریجی میشوند ولی برای بینی این تغییرات زیاد نیست. اما در مورد بینی های عمل شده اگر تکنیکی که جراح بینی برای ثابت نگهداشتن نوک بینی بکار میبرد مناسب باشد بینی با گذشت زمان دچار افتادگی نخواهد شد و نیازی به عمل دوباره نیست.

شما می توانید همزمان با جراحی انحراف تیغه بینی  عمل زیبایی نیز داشته باشید. در عمل زیبایی بینی مشکل قوز بینی برداشته خواهد شد ولی اصلاح انحراف تیغه بینی باعث برطرف شدن قوز بینی شما نخواهد شد.

متخصصان هر دو رشته آموزشهای لازمه برای انجام این عمل را دیده اند واز لحاظ قانونی مجاز به انجام این عمل میباشند. شما باید سعی کنید جراحی را انتخاب کنید که ازتجربه و مهارت لازم برای انجام این عمل دقیق برخوردار باشد تا ضمن حفظ عملکرد بینی احتمال عوارض بعد از عمل نیزبه حداقل برسد.

به شما توصیه می کنم که ابتدا به متخصص گوش حلق و بینی مراجعه کنید تا علت باز ماندن دهان به هنگام خواب بررسی شود اگر علت مربوط به مشکلی در بینی باشد ممکن است قابل درمان باشد. باید اول علت آن مشخص شود بعد درمانهای مربوطه صورت گیرد.
عوارض جراحی بینی در دراز مدت

گاهی اوقات پولیپ به اندازه ای رشد می کند که باعث مشکلات عدیده از جمله انسداد تنفسی وانسداد مجاری سینوسها میشود. انسداد مجاری سینوسها خود باعث سینوزیت می شود. درمان دارویی باعث کوچکتر شدن پولبیپ میشود اما اگر پولیپ خیلی بزرگ باشد به درمان دارویی جواب نمیدهد و لازم است بیمار تحت عمل جراحی قرار گیرد. احتمال عود بعد از جراحی نیز وجود دارد

یک قانون کلی نیست که آیا عمل من با کاهش بافت انجام میشود یا با پیوند غضروف. در حقیفت در طی عمل بینی من هم مثل سایر همکاران جراح بینی قسمتهایی از بینی را تقویت و قسمتهای دیگری را ظریفتر میکنم. درحقیقت بستگی به جنس و نوع بینی شما دارد که کدام قسمتها و به چه میزان تغییر کنند. برای تقویت بینی معمولا از پیوند غضروف استفاده میکنم

اگر در حین عمل جراحی قسمتی از بینی از حد معمول برداشته شود و یا اینکه در اثر تصادف قسمتی از اسکلت زیرین بینی از بین رفته باشد، برای بازسازی بینی و برطرف کردن مشکلات ذکر شده میتوان از پیوند غضروف استفاده کرد. به شرط رعایت نکات تکنیکال، پیوند غضروف مشکلی ایجاد نخواهد کرد. در مواردی که امکان برداشتن غضروف از دنده یا لاله گوش وجود نداشته باشد میتوان از پروتز استفاده کرد که شاید منظور شما از غضروف مصنوعی همان پروتز باشد . پروتز احتمال عفونت و جابجائی دارد.

دکوتان اثراتی بر روی کبد میگذارد . از آنجائیکه بسیاری از داروهایی که برای بیهوشی استفاده میشوند از طریق کبد سم زدایی و دفع میشوند، باید مدتی از قطع مصرف دکوتان گذشته باشد تا کبد آمادگی لازم برای سم زدائی داروهای بیهوشی را داشته باشد. عارضه دوم دکوتان افزایش احتمال تشکیل گوشت اضافه در محل برش جراحی است.

بهتر است که تا یک ماه به طور مداوم چسب روی بینی باشد. استفاده از چسب باعث خواهد شد که ورم بینی شما زودتر کم شده و فرم نهایی بینی زودتر نمایان شود.

خیر، عمل زیبایی بینی باعث انحراف چشم نخواهد شد.

ورم بینی های گوشتی دیرتر از بینی های غضروفی – استخوانی برطرف می شود شاید تا یک سال ونیم و حتی دو سال هم طول بکشد . کلاً نتیجه عمل بینی های استخوانی بهتر از بینی های گوشتی است. ممکن است شما تصور کنید بینی شما گوشتی است و حال آنکه فقط غضروفهای نوک بینی بزرگ باشند لذا توصیه میکنم حضورا مراجعه کنید تا پس از معاینه در مورد بینی شما و نتیجه احتمالی عمل بینی شما اظهار نظر کنم. آلرژی فصلی شما  با مصرف داروهای ضد حساسیت قابل کنترل خواهد بود. اگر کم خونی شما شدید نباشد می توانید عمل کنید بعد از معاینه بالینی و انجام آزمایشات مربوطه نتیجۀ نهایی مشخص خواهد شد .

بعد از گذشت مدتی استحکام بینی تقریبا مثل یک بینی عمل نشده میشود  اگر بینی عمل نشده هم دچار ضریه شدیدی  شود مسلماً آسیب خواهد دید.

بهتر است وقتی عمل کنید که مطمین باشید رشد فیزیکی و بلوغ شما کامل شده است. از نظر آماری آقایان در شروع ۱۹ و خانمها در شروع ۱۷ سالگی میتوانند عمل کنند. با وجود این توصیه میکنم برای مدت شش ماه ماهانه قدت خودتان را اندازه گیری کنید اگر ثابت بود و تغییری نداشت میتواید عمل کنید.

ورم بینی موقتی و گذراست البته بستگی به نوع بینی هم دارد مثلاً ورم بینی های گوشتی دیرتر کاسته خواهد شد و ممکن است تا 1 یا 5/1 سال هم طول بکشد. کسی که عمل کرده باید برای برطرف شدن ورم صبور باشد در مواردی که ورم خیلی طول بکشد می توان ازتزریق آمپول های کورتونی برای کاستن ورم استفاده کرد

انحراف تیغۀ بینی باعث مشکلاتی از جمله انسداد تنفسی، خرخر شبانه و تنفس دهانی میشود که این خود منجر به خشکی دهان خواهد شد ، در صورت وجود سینوزیت علایم آنرا نیز افزایش می دهد ، کاهش حس بویایی و سردرد نیز ممکن است از عوارض انحراف بینی باشد. اگر بعد از معاینه بالینی و مراحل تشخیصی مسجل شد که بینی شما انحراف دارد جراحی را به شما پیشنهاد خوام داد و در مورد اینکه چقدر احتمال دارد مشکلات شما برطرف بشود و میزان موفقیت عمل چقدر است با شما صحبت خواهم کرد.

اگر به مدت طولانی از این دارو استفاده کردید باید 6 ماه صبر کنید ولی اگر یکماه مصرف کردید و الان هم دو ماه است که استفاده نمیکنید می توانید با خیال راحت عمل کنید

مراقبت های بعد از عمل سلیقه ای است و شما باید تابع نظر جراح خودتان باشید. از نظر من نه تنها نیازی به اینکه بعد از عمل بخواهید بینی را ماساژ دهید تا حالت بگیرد نیست بلکه دستکاری اضافی میتواند مشکلاتی را بوجود بیاورد.

دراز کشیدن بعد از عمل باعث تورم بینی شما خواهد شد لذا سعی کنید بعد از عمل درحد معمول دراز بکشید و هنگام دراز کشیدن زیر سرتان دو بالش قرار دهید تا مقداری سرتان بالاتر قرار بگیرد. گذاشتن کمپرس بر روی پلکهای پایین به مدت ۲۴ ساعت هم میتواند به کاهش ورم و کبودی کمک کند .

دستگاه کوچک کننده بینی آیدان برای بینی های گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد . عملکرد دستگاه به این صورت است که توسط پدهایی مخصوص که محتوی ماده خاصی می باشد و با توجه به عملکرد ویبراتور ، باعث از بین رفتن موقتی چربی های بینی می شود فرد نیز گمان می کند که بینی اش کوچک شده در صورتیکه گذراست و اثری دائمی نخواهد داشت .استفاده ازدستگاه کوچک کننده آیدان اثرات مضری بر روی مغز و اعصاب ندارد.

سعی میکنم در مراکزی عمل هایم را انجام دهم که سرویس و تیم بیهوشی آنجا از بهترین ها باشند. همکاران متخصص بیهوشی من در طول عمل از شما مراقبت کامل بعمل خواهند آورد. نگران بیهوشی نباشید. ضمنا عمل بینی تاثیری روی دید چشم شما نخواهد داشت.

آدرس: تهران، چهارراه پاسداران، خیابان دولت، حدفاصل اختیاریه و دیباجی، ساختمان پزشکان 45 غربی

پذیرائی : همه روزه به غیر از پنجشنبه و ایام تعطیل از ساعت 5 تا 8 بعدازظهر 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *