عوارض جانبی پرگابالین

خواص دارویی و گیاهی


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مرکز همکار کاکرین ایران می باشد.

طراحی و بره نویسی : یکتاوب افزار شرق

عوارض جانبی پرگابالین

© 219 All Rights Reserved | Cochrane Iran Associate Centre

پرگابالین چیست؟
داروی پرگابالین متعلق به گروه داروهای ضد صرع است با این وجود برای درمان مشکلات دیگری نیز تجویز می شود.


( کپسول نوریکا محصول شرکت تهران شیمی )

این دارو خط اول درمان نوعی صرع به صرع پارشیال(ناحیه ای) می باشد.در این بیماری حملات تشنج کوتاه مدت در اثر اختلال جریان الکتریکی سلول های یک سمت مغز رخ می دهد.از این رو علائم نیز در بخشی از بدن بروز می کند.پره گابالین با کاهش جریان الکتریکی غیر طبیعی سلول های مغزی به تنهایی یا همراه با سایر داروهای ضد صرع جهت کاهش حملات تشنج استفاده می شود.
پرگابالین همچنین در درمان دردهای مزمن ناشی از آسیب عصبی نیز تجویز می شود .این نوع درد که به درد نوروپاتیک معروف است می تواند علل مختلفی مانند دیابت و یا زونا داشته باشد.
مورد دیگر مصرف پرگابالین در درمان علائم اختلالات اضطرابی ،خصوصا در افرادی که به داروهای دیگر درمان کننده ی این اختلال پاسخ نداده اند می باشد.

پیش از مصرف پرگابالین
_مصرف این دارو در افراد زیر ۱۸ سال تنها با نظر پزشک متخصص و در صورت لزوم توصیه می شود.
_در صورت بارداری یا اقدام به بارداری ،شیردهی،مشکلات کلیوی،قلبی و حساسیت دارویی پزشک خودرا مطلع کنید.
_اگر اخیرا از الکل یا داروهایی که ایجاد وابستگی میکنند(مانند ضد درد ها،آرامبخش ها و سایر داروهای اعصاب استفاده کرده اید به پزشک خود اطلاع دهید.
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید.

نحوه مصرف پرگابالین
مقدار‌مصرف روزانه ی پرگابالین ممکن است در هر فرد متفاوت باشد که توسط پزشک تعیین می شود لذا دارو را دقیقا طبق دستور پزشک و به طور منظم مصرف نمایید.
-از آنجا که این دارو بر روی سیستم عصبی تاثیر دارد،مصرف آن باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک باشد.اگرچه ممکن است در چند هفته ی ابتدایی درمان احساس بهبودی در شما ایجاد نشود،با این حال درمان خودرا ادامه دهید و طبق بره ی منظم به پزشک خود مراجعه کنید و همچنین برای بهبود روند درمان کلیه ی مشکلات و مسائل خودرا از پزشک یا داروساز خود سوال بفرمایید .
-قطع این دارو به صورت ناگهانی و بدون نظر پزشک ،می تواند عوارض ناسبی از جمله بروز حمله ي تشنجي برای بیمار در برداشته باشد لذا قطع اين دارو بايدبصورت تدريجي و تحت نظر پزشك انجام شود.
-ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن،مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا احتمال بروز عوارض ناشی از دارو کمتر شود.
-این دارو با غذا تداخل خاصی ندارد و می توان آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کرد.کپسول را بصورت کامل با یک لیوان آب ببلعید و از بازکردن یا جویدن آن بپرهیزید.
-در صورت فراموش كردن مصرف يك نوبت دارو بلافاصله پس از يادآوري آن را مصرف كنيد مگر آنكه زمان ياد آوري به نوبت مصرف بعدي دارو نزديك باشد.در اين شرايط نوبت فراموش شده را مصرف نكنيد و نوبت بعدي را در زمان خودش مصرف كنيد اما به هيچ وجه مقدار مصرف دارو را دوبرابر نكنيد.
_این دارو به صورت کپسول در مقدار های متفاوت (دوز)از ۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم موجود است در نتیجه هنگام دریافت نسخه ی جدید،دوز کپسول را چک بفرمایید و سوالات خودرا از داروسازتان بپرسید.
_در صورتی که فرم خوراکی مایع برای شما تجویز گردیده است ،مقدار مصرف در هر نوبت را با سرنگ مخصوص به طور دقیق اندازه گیری نمایید و در مورد نحوه مصرف و اندازه گیری ،با داروساز خود مشورت نمایید.

توصیه های پرگابالین
-در ابتدای درمان با این دارو ممکن است افکار ناراحت کننده ی شما از گذشته شوند اما نگران نباشید. باید بدانید که این افکار ناشی از مصرف این دارو و شروع اثر بخشی آن می باشند و به مرور زمان برطرف می شوند.
بهتر است در این موارد افکار خودرا با نزدیکان و یا مشاور و پزشک خود درمیان بگذارید و آگاهانه نسبت به برطرف کردن آنها اقدام نمایید .
-مصرف الکل در مدت درمان با این دارو می تواند احتمال بروز عوارض ناشی از این دارو را افزایش دهد.
-به دليل عوارض ناشي از اين دارو براي جنين ،درصورتي كه قصد بارداري يا شك به بارداري داريد حتما پزشك خود را جهت تغيير دارو مطلع سازيد و در زمان مصرف اين دارو از روش مناسب جهت پيشگيري از بارداري استفاده نماييد
-در ابتداي شروع درمان بيماري صرع با پرگابالین ممكن است تعداد يا نوع حملات تشنج كمي تغيير كند اما نگران نباشيد زيرا به مرور اين مشكل برطرف مي شود.لذا احتياطات لازم را رعايت كنيد و با پزشك خود در تماس باشيد.
-رانندگی برای بیماران مبتلا به صرع مناسب نمی باشد اما در صورتی که در مدت یک سال تشنجی رخ نداده باشد، می توان با نظر پزشک و با احتیاط ، مجددا شروع به رانندگی نمود. با این حال در صورتی که رانندگی می کنید باید حواستان به زمان مصرف داروها و خواب آلودگی ناشی از آنها باشد.

عوارض شایع پرگابالین
_احساس سرگیجه،خواب آلودگی،تاری دید یا دوبینی از عوارض این دارو میباشد لذا تا برطرف نشدن اثر دارو از رانندگی و کارهایی که نیاز به احتیاط و تمرکز دارند خودداری نمایید.
_برای سردرد احتمالی ناشی از مصرف این دارو از داروساز خود درمورد داروی ضد درد مناسب سوال بفرمایید.
_خشکی دهان نیز از علائم مربوط به مصرف این دارو میباشد که با آدامس یا آبنبات فاقد شکر می توان آن را برطرف نمود .
_در صورت احساس تهوع ناشی از مصرف این دارو ،مصرف غذاهای سبک و ساده و پرهیز از غذاهای پرچرب و پر ادویه این مشکل را برطرف می سازد.
_تغییرات گوارشی مانند یبوست و اسهال ممکن است در اثر مصرف این دارو رخ دهد.
در صورت یبوست یک رژیم مناسب غذایی سرشار از فیبر و مصرف مایعات به مقدار مناسب و در مورد اسهال نیز مصرف مایعات به مقدار کافی موثر می باشد.
-افزايش وزن نيز از عوارضي مي باشد كه ذهن بيماران مصرف كننده را مشغول مي كند.اما در صورت رعايت يك رژيم غذايي مناسب و داشتن فعاليت بدني متناسب با وزنتان جاي نگراني در اين مورد وجود ندارد.
_در صورت تغییر خلق و خو ،عفونت دستگاه تنفسی ،بی خوابی ،احساس لرزش و هرگونه مشکلات در مدت درمان با این دارو ،با پزشک خود صحبت کنید.
_در صورت بروز علائم حساسیت مانند تنگی نفس،ورم صورت،زبان یا لب ها ،گلودرد و فورا به پزشک خود اطلاع دهید .

عارضه ای نادر اما مهم
-این دارو می تواند عوارض نادر اما مهمی داشته باشد که علی رغم اینکه احتمال وقوع آنها کم می باشد اما پیگیری و توجه به آنها بسیار مهم می باشد.لذا در صورت داشتن علائم سرفه همراه با گلودرد ،خشکی و التهاب چشم و. بروز لکه های قرمز پوستی فوراًبه پزشک خود یا مرکز درمانی مراجعه کنید.

Reference: https://www.drugs.com/mtm


      

 

همه مطالب در این شاخه &gt&gt&gt

عوارض جانبی پرگابالین

 

برگه‌ها : صفحه 1 صفحه 2

درمان فیبرومیالژیا یا درد عصبی، ناشی از شرایط خاص (برای مثال، زونا، مشکلات عصبی دیابتی، آسیب نخاعی) همچنین در ترکیب با داروهای دیگر برای درمان انواع خاصی از تشنج استفاده می شود. این دارو ممکن است برای شرایط دیگری نیز استفاده شود که توسط پزشک شما تعیین می شود.

پرگابالین یک عامل ضد تشنج و درد نوروپاتیک (عصبی) است.

اینکه پرگابلین چگونه کار می کند دقیقا مشخص نیست. تصور بر این است که با اتصال به مناطق خاصی از مغز به کاهش تشنج، درد عصبی، و اضطراب کمک می کند.

به هر ترکیبی که در پرگابالین حساسیت دارید استفاده نکنید.

برخی از شرایط پزشکی ممکن است با پرگابالین تعامل داشته باشد، اگر شما هرگونه شرایط پزشکی دارید با پزشک یا داروساز در میان بگذارید، به خصوص اگر یکی از موارد زیر برای شما پیش آید:

اگر شما باردار هستید، یا قصد باردار شدن دارید، یا اینکه کودک شیر می دهید.

اگر شما در حال مصرف داروی دیگر با نسخه یا بدون نسخه، داروهای گیاهی یا مکمل غذایی هستید.

اگر شما به داروها، غذاها، یا مواد دیگری آلرژی دارید.

اگر شما مشکل قلبی (بطور مثال، نارسایی احتقانی قلبی، ضربان نظم قلب) فشار خون بالا، مشکلات عضلانی، دیابت، یا مشکلات خونریزی و پلاکت پایین دارید.

اگر شما مشکلات کلیوی دارید و یا در حال درمان دیالیز هستید.

اگر شما سابقه مشکلات روانی و خلق و خو (مثالا افسردگی)، افکار خودکشی و یا مصرف الکل و مواد مخدر دارید.

اگر شما سابقه آنژیودم (غده عروقی) دارید (تورم دست ها، صورت، لب ها، چشم ها و گلو یا زبان، اشکال در بلع یا تنفس یا گرفتگی صدای غیر عادی) دارید.

اگر شما بره ریزی کرده اید که پدر یک بچه باشید.

آنزیم (ACE) مهارکننده های تبدیل کننده آنژیوتانسین (به طور مثال، آنالاپریل) به دلیل خطر ابتلا به آنژیوادم ممکن است افزایش یابد.

بنزودیازپین ها (مثالا لورازپام) و یا داروهای ضد درد مخدر (مثل اکسی کدون) به دلیل خطر خواب آلودگی ممکن است افزایش یابد.

عوامل ضد تیازولیدیندیون ( گروهی از داروها که برای درمان دیابت نوع دوم مصرف می شود)، (مثل رزیگلیتازون) دلیل خطر ابتلا به افزایش وزن یا تورم دست ها و پاها ممکن است افزایش یابد.

این لیست ممکن است تمام فعل و انفعالاتی که ممکن است رخ دهد نباشد. اگر از داروهای دیگری هم استفاده می کنید از پزشک خود بپرسید که با آنها تعامل دارد یا خیر.

قبل از شروع دارو، توقف و یا تغییر مقدار آن، با پزشک خود مشورت کنید.

استفاده از پرگابالین باید طبق دستور مستقیم پزشک باشد. برچسب روی دارو را برای دستور العمل های دقیق مقدار آن چک کنید.

پرگابالین با یک صفحه توضیحات برای راهنمایی استفاده از دارو می باشد. با دقت آن را بخوانید. هرگاه بسته آن را تعویض کردید مجددا دستورات آن را بخوانید.

خوردن پرگابالین با غذا یا بعد از غذا

پرگابالین را طبق یک بره منظم بخورید تا بیشترین تاثیر را داشته باشد.

خوردن پرگابالین سر وقت را به یاد داشته باشید تا به شما کمک کند.

اگر شما یک نوبت از پرگابالین را فراموش کرده اید که بخورید در اسرع وقت آن را بخورید. اگر تقریبا نزدیک خوردن نوبت بعدی نزدیک است، آن نوبت چشم پوشی کنید و نخورید و دقت کنید در نوبت بعدی دوز دارو را دو برابر نکنید بلکه به طور منظم مصرف دارو را ادامه دهید.

دو دوز را در یک نوبت مصرف نکنید.

پرگابالین ممکن است موجب خواب آلودگی، سرگیجه، تاری دید یا سبک سری شود. این اثرات ممکن است بدتر شود اگر شما الکل یا داروهای خاصی نیز استفاده می کنید. با احتیاط از پرگابالین استفاده کنید، رانندگی نکنید یا کارهایی که امنیت ندارند، انجام ندهید تا زمانی که آگاه شدید بدن شما نسبت به دارو چه واکنشی نشان می دهد.

هنگامی که پرگابالین خورده اید از مصرف الکل خودداری کنید.عوارض جانبی پرگابالین

قبل از مصرف داروهایی که موجب خواب آلودگی می شوند، با پزشک خود مشورت کنید (مثل داروهای خواب آور و شل کننده های عضلات) چون استفاده از پرگابالین، ممکن است به تاثیر آنها اضافه کنید.

پرگابلین ممکن است تعدادی از سلول های لخته شده (پلاکت) در خون شما را کاهش دهد. از کارهایی که موجب کبودی یا جراحت می شود اجتناب کنید. اگر کبودی و یا خونریزی غیر طبیعی داشتید با دکتر خود در میان بگذارید.

اگر مدفوع شما تیره، قیری (سیاه) و یا خونی است با دکتر خود در میان بگذارید.

از مقداری که پزشک تجویز کرده است نخورید.


صفحه بعد &gt&gt

 

 

 


پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

*  

*


تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام


بسته های تبلیغاتی ارزان قیمت

Useful Websites Directory

تماس با ما | پست الکترونیکی یا email ما :
&lt!–
name &quotcontact&quot domain &quotyadbegir.com&quot.write(&#39‘).write(name + ‘@’ + domain + ”)// –&gt
| تبلیغات در یاد بگیر دات کام

تمامی حقوق برای یاد بگیر دات کام محفوظ است.
Powerd by: WP


در داروها
۶ مهر ۱۳۹۷

اطلاعات دارویی پرگابالین و عوارض و نحوه مصرف پرگابالین برای مردان و زنان

پرگابالین یک داروی ضدتشنج و درد نوروباتیک (عصبی) است. در پرگابالین مواظب تداخل دارویی و عوارض آن باشید.

درمان فیبرومیالژیا یا درد عصبی، ناشی از شرایط خاص (برای مثال، زونا، مشکلات عصبی دیابتی، آسیب نخاعی) همچنین در ترکیب با داروهای دیگر برای درمان انواع خاصی از تشنج استفاده می شود. این دارو ممکن است برای شرایط دیگری نیز استفاده شود که توسط پزشک شما تعیین می شود.عوارض جانبی پرگابالین

پرگابالین یک عامل ضد تشنج و درد نوروپاتیک (عصبی) است.

اینکه پرگابلین چگونه کار می کند دقیقا مشخص نیست. تصور بر این است که با اتصال به مناطق خاصی از مغز به کاهش تشنج، درد عصبی، و اضطراب کمک می کند.

به هر ترکیبی که در پرگابالین حساسیت دارید استفاده نکنید.

برخی از شرایط پزشکی ممکن است با پرگابالین تعامل داشته باشد، اگر شما هرگونه شرایط پزشکی دارید با پزشک یا داروساز در میان بگذارید، به خصوص اگر یکی از موارد زیر برای شما پیش آید:

اگر شما باردار هستید، یا قصد باردار شدن دارید، یا اینکه کودک شیر می دهید.

اگر شما در حال مصرف داروی دیگر با نسخه یا بدون نسخه، داروهای گیاهی یا مکمل غذایی هستید.

اگر شما به داروها، غذاها، یا مواد دیگری آلرژی دارید.

اگر شما مشکل قلبی (بطور مثال، نارسایی احتقانی قلبی، ضربان نظم قلب) فشار خون بالا، مشکلات عضلانی، دیابت، یا مشکلات خونریزی و پلاکت پایین دارید.

اگر شما مشکلات کلیوی دارید و یا در حال درمان دیالیز هستید.

اگر شما سابقه مشکلات روانی و خلق و خو (مثالا افسردگی)، افکار خودکشی و یا مصرف الکل و مواد مخدر دارید.

اگر شما سابقه آنژیودم (غده عروقی) دارید (تورم دست ها، صورت، لب ها، چشم ها و گلو یا زبان، اشکال در بلع یا تنفس یا گرفتگی صدای غیر عادی) دارید.

اگر شما بره ریزی کرده اید که پدر یک بچه باشید.

آنزیم (ACE) مهارکننده های تبدیل کننده آنژیوتانسین (به طور مثال، آنالاپریل) به دلیل خطر ابتلا به آنژیوادم ممکن است افزایش یابد.

بنزودیازپین ها (مثالا لورازپام) و یا داروهای ضد درد مخدر (مثل اکسی کدون) به دلیل خطر خواب آلودگی ممکن است افزایش یابد.

عوامل ضد تیازولیدیندیون ( گروهی از داروها که برای درمان دیابت نوع دوم مصرف می شود)، (مثل رزیگلیتازون) دلیل خطر ابتلا به افزایش وزن یا تورم دست ها و پاها ممکن است افزایش یابد.

این لیست ممکن است تمام فعل و انفعالاتی که ممکن است رخ دهد نباشد. اگر از داروهای دیگری هم استفاده می کنید از پزشک خود بپرسید که با آنها تعامل دارد یا خیر.

قبل از شروع دارو، توقف و یا تغییر مقدار آن، با پزشک خود مشورت کنید.

استفاده از پرگابالین باید طبق دستور مستقیم پزشک باشد. برچسب روی دارو را برای دستور العمل های دقیق مقدار آن چک کنید.

پرگابالین با یک صفحه توضیحات برای راهنمایی استفاده از دارو می باشد. با دقت آن را بخوانید. هرگاه بسته آن را تعویض کردید مجددا دستورات آن را بخوانید.

خوردن پرگابالین با غذا یا بعد از غذا

پرگابالین را طبق یک بره منظم بخورید تا بیشترین تاثیر را داشته باشد.

خوردن پرگابالین سر وقت را به یاد داشته باشید تا به شما کمک کند.

اگر شما یک نوبت از پرگابالین را فراموش کرده اید که بخورید در اسرع وقت آن را بخورید. اگر تقریبا نزدیک خوردن نوبت بعدی نزدیک است، آن نوبت چشم پوشی کنید و نخورید و دقت کنید در نوبت بعدی دوز دارو را دو برابر نکنید بلکه به طور منظم مصرف دارو را ادامه دهید.

دو دوز را در یک نوبت مصرف نکنید.

پرگابالین ممکن است موجب خواب آلودگی، سرگیجه، تاری دید یا سبک سری شود. این اثرات ممکن است بدتر شود اگر شما الکل یا داروهای خاصی نیز استفاده می کنید. با احتیاط از پرگابالین استفاده کنید، رانندگی نکنید یا کارهایی که امنیت ندارند، انجام ندهید تا زمانی که آگاه شدید بدن شما نسبت به دارو چه واکنشی نشان می دهد.

هنگامی که پرگابالین خورده اید از مصرف الکل خودداری کنید.

قبل از مصرف داروهایی که موجب خواب آلودگی می شوند، با پزشک خود مشورت کنید (مثل داروهای خواب آور و شل کننده های عضلات) چون استفاده از پرگابالین، ممکن است به تاثیر آنها اضافه کنید.

پرگابلین ممکن است تعدادی از سلول های لخته شده (پلاکت) در خون شما را کاهش دهد. از کارهایی که موجب کبودی یا جراحت می شود اجتناب کنید. اگر کبودی و یا خونریزی غیر طبیعی داشتید با دکتر خود در میان بگذارید.

اگر مدفوع شما تیره، قیری (سیاه) و یا خونی است با دکتر خود در میان بگذارید.

از مقداری که پزشک تجویز کرده است نخورید.

پرگابالین را به طور ناگهانی متوقف نکنید و مقدار آن را بدون مشورت با پزشک خود تغییر ندهید. اگر پرگابالین را به طور ناگهانی متوقف کنید ممکن است دچار سردرد، حالت تهوع، اسهال، مشکلات خواب، اضطراب و یا افزایش تعریق شوید. اگر شما بیماری صرع داشته باشید و مصرف پراگابالین را به طور ناگهانی قطع کنید اغلب این حملات ممکن است از قبل شود.

اگر شما نیاز به این دارید که مصرف پرگابالین را قطع کنید، باید مقدار مصرف خود را به تدریج در طی یک دوره، حداقل یک هفته کم کنید.

اگر به هر دلیلی مصرف پرگابالین را قطع کردید فورا با پزشک خود تماس بگیرید. مصرف آن را دوباره شروع نکنید مگر این که پزشک به شما بگوید. هرگونه سوال و نگرانی که دارید را با پزشک خود مطرح کنید.

اگر شما دچار وضعیت جدیدی و تشدید تشنج شدید سریع با دکتر خود تماس بگیرید.عوارض جانبی پرگابالین

بیمارانی که پرگابالین مصرف می کنند، ممکن است خطر ابتلا به افکار خودکشی یا کارهای مخاطره آمیز بیشتری داشته باشند. این خطرات ممکن است در بیمارانی که در گذشته افکار یا اعمال خودکشی داشته اند باشد.

مراقب افرادی که پرگابالین مصرف می کنند باشید.

اگر نشانه جدیدی، علائم ناگهانی (به طور مثال، حالت افسردگی، اضطراب، بی قراری، یا رفتار تحریک پذیر، یا هرگونه تغییر در خلق و خو یا رفتار اتفاق افتاد با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر هر نشانه ای از افکار و اعمال خودکشی اتفاق افتاد سریع با پزشک خود تماس بگیرید.

قبل از هر گونه مراقبت های پزشکی یا دندانپزشکی، مراقبت های اضطراری و یا عمل جراحی، پزشک یا دندانپزشک خود را از مصرف پرگابالین مطلع کنید.

بیماران دیابتی در حالی که پرگابالین مصرف می کنند پوست خود را مدام چک کنند تا اگر زخم و یا چیز غیر عادی مشاهده کردند سریع به پزشک خود مراجعه کنند.

در مطالعاتی روی حیوانات، نقص هایی هنگام تولد در نوزادان حیوانات نر که با پرگابالین تحت درمان قرار گرفته بودند مشاهده شد. معلوم نیست، ممکن است این در انسان نیز اتفاق افتد. اگر شما درحال بره ریزی هستید که پدر یک کودک باشید حتما با پزشک خود در مورد خطرات احتمالی مشورت کنید.

افراد مسن با احتیاط از پرگابالین استفاده کنند؛ آنها ممکن است به اثرات آن حساس تر باشند.

پرگابالین در کودکان باید با احتیاط شدیدتر استفاده شود. ایمنی و تاثیر آن در کودکان تایید نشده است.

بارداری و تغذیه با شیر مادر: اگر شما باردار هستید، با پزشک خود تماس بگیرید. در حالی که شما باردار هستید نیاز به مشورت در مورد مزایا و خطرات استفاده از پرگابالین دارید. هنوز مشخص نشده است که آیا این دارو وارد شیر مادر می شود یا نه؟ و آیا باید شیردهی را متوقف کرد یا خیر؟

تمام داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند، اما بسیاری از مردم هیچ یک از عوارض جانبی را ندارند و یا خیلی کم دارند. اگر هیچ یک از عوارض جانبی شایع این دارو را نداشتید، یا مصرف آن برای شما بسیار آزار دهنده است، با پزشک خود مطرح کنید.

تاری دید، تغییرات عملکرد جنسی، یبوست، سرگیجه، خواب آلودگی، خشکی دهان، سردرد، افزایش اشتها، سرسبکی، خستگی، مشکلات تمرکز، ضعف و افزایش وزن.

اگر هر یک از این عوارض جانبی شدید رخ داد خود را به نزدیک ترین مراقبت های پزشکی برسانید:

پرگابالین را در دمای اتاق بین ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری کنید. از حرارت، نور و رطوبت دور نگه داشته شود. در حمام نگهداری نکنید. پرگابالین را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دهید.

۳ آذر ۱۳۹۷

۲۵ آبان ۱۳۹۷

۲۲ مهر ۱۳۹۷

۱۷ مهر ۱۳۹۷

۱۶ مهر ۱۳۹۷

۱۵ مهر ۱۳۹۷

۱۵ مهر ۱۳۹۷

۹ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۷ مهر ۱۳۹۷

آدرس شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

*

وب سایت

در مورد هورمون وینس ترول شنیده اید؟ عوارض هورمون استانازولبرای بدنسازان چیست؟ وینس ترول چه

داروی پرگابالین داروی ضد صرع می باشد که ایمپالس های مغزی دخیل در ایجاد تشنج را کاهش می دهد. پرگابالین بر ترکیبات شیمیایی مغز که سیگنال درد را به سیستم عصبی می فرستند تاثیر می گذارد. تجویز پرگابالین هم چنین در درمان فیبرومیالژی و آسیب های ناشی از بیماری دیابت (نوروپاتی دیابتیک) متداول است. شایع ترین عوارض جانبی پرگابالین عبارت است از عفونت، تاری دید، یبوست و ادم محیطی.

بالغین:

ابتدا 15 میلی گرم پرگابالین به طور روزانه در دو دوز منقسم تجویز می شود، سپس در مدت یک هفته بر اساس تحمل بیمار ممکن است به 3 میلی گرم  و در صورت نیاز به 45 میلی گرم افزایش داده شود. حداکثر دوز روزانه 45 میلی گرم می باشد.

بالغین:

ابتدا 15 میلی گرم پرگابالین در دو دوز منقسم روزانه تجویز می شود سپس ممکن است در طول یک هفته به 3 میلی گرم افزایش یابد.عوارض جانبی پرگابالین

بالغین:

ابتدا 15 میلی گرم پرگابالین در دو دوز منقسم تجویز می شود و سپس در مدت یک هفته در صورت نیاز تا 3 میلی گرم افزایش داده می شود. 

بالغین:

ابتدا 15 میلی گرم پرگابالین در دو دوز منقسم تجویز می شود و سپس در صورت نیاز افزایش داده می شود.

مهم ترین تداخل داروی پرگابالین عبارت است از:

هر دارو به موازات ایجاد اثرات درمانی مورد نظر، ممکن است سبب بروز عوارض ناخواسته نیز بشود. اگرچه کلیه این عوارض در یک فرد مشاهده نمی شود ولی در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک معالج مشورت نمایید.

پرگابلین و عوارض آن:

درسه جامع داروهای رسمی ایران- ایران فارما تالیف دکتر سعید شهراز- دکتر طاهره غازیانی

مرجع جامع داروهای ژنریک ایران با اقدامات پرستاری و مراقبت تالیف و ترجمه پوران سامی

داروهای ژنریک ایران تالیف دکتر رامین خدام

فارماکولوژی پایه و بالینی کاتزونگ

http://www.rxlist.com

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا) دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.با دروانا همراه شوید.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *