عوارض جانبی مصرف قرص فولیک اسید

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم عوارض جانبی مصرف قرص فولیک اسید

علائم اولیه بارداری چیست؟ آیا می دانستید، هنگامی که عادت ماهانه تان به تاخیر می افتد، ممکن است چند هفته از بارداری تان گذشته باشد؟ حاملگی با بارور

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت روزدارو می باشد

امروز شنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۷

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

صادق سیفی

۲۸۳

بدون دیدگاه

عوارض جانبی مصرف قرص فولیک اسید

یکی از نوع های ویتامین گروه B اسید فولیک (Folic Acid) است و این ویتامین برای رشد سلول ها و متابولیسم (سوخت و ساز) بدن نیاز است. فولیک اسیدی از  واژه فولات (Folate)  بوده که در منابع طبیعی هستند. اسید فولیک نسخه دست ساز فولات بوده و در مکمل ها پیدا می شود. مقاله امروز پرستاران ایرانیان به معرفی اسید فولیک و بررسی خواص و عوارض مصرف آن و آینکه چه کسانی باید فولیک اسید مصرف کنند می پردازد

 

برای کسانی که قصد بارداری دارند و یا باردار هستند مصرف اسید فولیک لازم است. این دارو باعث می شود خطر نقص های مادرزادی مغز و ستون فقرات در کودک ۵۰ تا ۷۰ درصد کم شود. فولیک اسید همچنین می تواند خطر دردهای زودرس و پره املامپسی را کاهش می دهد. پزشکان همواره توصیه می کنند که زنان در سنین بارداری اسید فولیک و یا مولتی ویتامین استفاده نماید. اسید فولیک ممکن است بتواند از نواقص مادرزادی که پیش از اطلاع زن از باردار بودش رخ می دهد، جلوگیری می کند.

کمبود اسید فولیک  باعث بعضی از انواع کم خونی و سایر مشکلات میشود . کمبود اسید فولیک در بین افرادیکه بیماری های کلیه و کبد ، مشکلات گوارشی و یا اعتیاد به الکل دارند، شایع تر می باشد. اسید فولیکی که شما برای درمان کمبود آن مصرف می کنید، باید به همراه ویتامین B12 مصرف شود، این دو علاوه بر درمان کم خونی موثر است بلکه برای بهبود سلامت اعصاب وروان نیز مفید می باشند. همچنین اسید فولیک برای کاهش عوارض ناشی از استفاده داروی متوترکسات (methotrexate) که برای درمان پسوریازیس و آرتریت روماتوئید استفاده می شود، توصیه می گردد.

اسید فولیک کیفیت اسپرم را زیاد می کند و خطر نازایی را در زنان کاهش می دهد.بنابراین اسید فولیک برای باروری هم در مردان و زنان لازم است.

اسید فولیک برای درمان و یا پیشگیری از سایر مشکلات و بیماری ها همچون سرطان خون، آمنوره (فقدان پریود قاعدگی)، مصمومیت با آرسنیک، اختلال دوقطبی، سرطان، سندرم خستگی مزمن، عملکرد شناختی، بیماری عروق کرونر، جنون و آلزایمر، افسردگی، دیابت، بیماری صرع، سلامت عمومی، گلوکم، نقرس، بهبود رشد، بیماری قلبی، فشار خون بالا، بیماری ام اس، سکته مغزی، سرگیجه و لخته خون نیز استفاده می شود، البته برسی های کافی برای اثبات کارامد بودن اسید فولیک در درمان این موارد وجود ندارد و نمی توان اثر بودن با نبودن آن را رد و یا تایید کرد.

در مورد سرطان روده بزرگ (کولون) و استفاده از این مکمل در درمان آن باید گفت که این ویتامین هیچ تاثیری بر سرطان کولون نداشته و حتی در صورت مصرف ۳ تا ۶ سال مداوم از این ویتامین خطر ابتلای افراد به سرطان کولون افزایش می یابد.

مقدار مصرف پیشنهادی (RDA) اسید فولیک موجود در خوراکی ها و هم اسید فولیک موجود در مکمل ها به قرار جدول زیر می باشد:

مصرف بیش از اندازه این دارو نیز باعث به خطر افتادن سلامت بدن و ایجاد مشکلات می شود، حداکثر میزان مصرف قابل تحمل (UL) میزانی است که فرد با مصرف این مقدار ایمنی و سلامت بدن به خطر نیفتد و دچار مشکل ن شود.این میزان برای اسید فولیک بشرح:

منابع خوب و مفید اسید فولیک عبارتنداز:

بجز کم خونی و نقایص مادرزادی، کمبود اسید فولیک باعث مشکلاتی همچون:

پرستاری دارو ها

Folic Acidاسید فولیکانواع ویتامین بیچه غذاهایی ویتامین b12 دارندخطرات مصرف بیش از حد ویتامین B12خواص فولیک اسیددرمان کم خونیعلایم کمبود ویتامین B12عوارض ویتامین bعوارض ویتامین B12فولیک اسیدویتامین بویتامین بی

این پست را

لینک کوتاه جهت اشتراک گذاری

http://iraniannurse.com/?p251

مطالعه این پست ها را هم توصیه میکنیم

فواید و مضرات و عوارض کمبود ویتامین B12

جدیدترین پست های پرستار ایرانی را در خود دریافت کنید

با عضویت در خبره میتوانید زودتر از همه از اخبار و مقالات تخصصی جدید مطلع شوید. تنها کافیست آدرس خود را وارد کنید.

متشکریم! ثبت شما با موفقیت انجام شد

درباره نویسنده

صادق سیفی

ها

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

عوارض جانبی مصرف قرص فولیک اسید

عضویت در خبره

با عضویت در خبره پرستاری ایرانیان میتوانید زودتر از همه از اخبار و مقالات تخصصی جدید مطلع شوید. تنها کافیست آدرس خود را وارد کنید.

متشکریم! ثبت شما با موفقیت انجام شد

۲۷ خرداد ۱۳۹۷

۲۹ اسفند ۱۳۹۶

۳ بهمن ۱۳۹۶

۲۷ خرداد ۱۳۹۶

۳۰ اسفند ۱۳۹۵

برترین پست ها

۲۳,۶۵۲

۲۳,۵۷۹

۲۱,۷۵۷

۲۰,۴۹۴

۱۸,۷۸۵

۸۷

۵۸

۲۸

۲۷

۲۳

۵

۱

۱

۱

۱

شبکه های اجتماعی

صفحات اختصاصی پرستاری ایرانیان را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اشتراک گذاری

وب سایت پرستاری ایرانیان با هدف آموزش به پرستاران ایران و علاقمندان به این رشته و اطلاع رسانی از آخرین اخبار ، در تاریخ پنج شنبه ۲۷ خرداد ماه سال ۱۳۹۵ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

گروه ما قصد دارد تا بهترین و با کیفیت ترین آموزشها و مقالات و نرم افزار های تخصصی را به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار دهد.

پرستاری ایرانیان را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تمامی حقوق برای “وب سایت علمی و آموزشی پرستاری ایرانیان محفوظ است

هر گونه کپی برداری از قالب سایت ممنوع و پیگرد قانونی دارد و ذکر مطالب در تنها با ذکر منبع مجاز است

کدنویسی شده با توسط

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *