عوارض تزریق چربی خط خنده

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

به گزارش نبض ما به نقل از مجله سیب سبز، روش های زیادی برای از بین بردن چین و چروک وجود دارد، تزریق ژل هم یکی از راه هایی است که برخی از افراد سراغ آن می روند. ژل های تزریقی می تواند، تا حدودی خطوط را از چهره شما پاک کند، گودی چشم را درمان کند و چهره شما را جوان تر کند. در واقع این ژل های تزریقی روی فرو رفتگی و گود افتادگی چهره شما می نشینند.

اگر شما هم قصد تزریق ژل دارید، بهتر است، قبل از تصمیم به تزریق، بدانید که کدام ژل برای شما مناسب است و چه تزریقی برای شما بهترین است و ژل ها چگونه می توانند پوست شما را صاف کنند و درباره عوارض و مراقبت های بعد از آن بدانید؛ پس به راحتی تزریق ژل را به آرایشگر یا کارشناس زیبایی نسپارید.

با تزریق ژل، بلافاصله حجم از دست رفته به پوست بازمی گردد و چین هایی مانند خطوط لبخند و چین هایی که از کناره های تحتانی بینی در دوطرف شروع شده و تا گوشه های دهان ادامه پیدا می کنند، از بین می رود. ضمنا با برخی انواع آن می توان گود افتادگی های زیرچشم یا فرورفتگی های برخی قسمت های پوست را کاهش داد. علاوه بر اینها برای افزایش حجم لب، گونه و برای رفع خط اخم که با بوتاکس برطرف نمی شود هم از آن استفاده می کنند.عوارض تزریق چربی خط خنده

تمام پوست های صاف و جوان در یک چیز مشترک هستند؛ اسید هیالورونیک. این ماده در بافت پوست هر نقطه بدن و در همه نژاد ها وجود دارد. اسید هیالورونیک فضای بین الیاف کلاژن و الاستین را پر می کند، آب را در پوست نگه داشته و حجم پوست را حفظ می کند. با افزایش سن، میزان اسید هیالورونیک موجود در پوست کاهش می یابد و بنابراین در نهایت ما با شیارها، چین و چروک و اغلب نازک تر شدن لب مواجه می شویم.

 اگر بدنبال تزریقی خوب و فیلر مطمئن در کلینیکی خاص هستید با شماره کلینیک تسنیم

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید  و وقت بگیرید .   2122764588

کد تخفیف جهت ایاب و  ذهاب رایگان nabzema2265

با تزریق اسید هیالورونیک به پوست، ما می توانیم اثرات اسید هیالورونیک طبیعی را تقلید کنیم و ظاهر و حالت پوست آبدار را ایجاد نماییم. با پر کردن فرو رفتگی های پوست، چین ها و چروک ها به طور قابل توجهی کم شده یا برطرف می شوند. با اینکه بوتاکس هم دارویی تزریقی است ولی مکانیسم اثر و نوع چین و چروک های هدفش کاملا با ژل های تزریقی متفاوت است.

برخی ژل های تزریقی عوارض غیرقابل جبرانی به همراه دارند. مثلا تزریق برخی ژل های تزریقی دائمی در بسیاری از افراد عوارض سوء شدیدی ایجاد کرده و آنها را با مشکلات عدیده ای روبه رو کرده است. مثلا عده ای از پزشکان می گویند در این ژل ها از مونومرهای سرطان زا استفاده شده است که می تواند احتمال ایجاد سرطان را در افرادی که این ماده را تزریق می کنند، ایجاد کند.

همچنین بعضی از افراد که این ماده را تزریق می کنند دچار حساسیت شده و سیستم ایمنی شان در مقابله با این ماده به مبارزه می پردازد. در بعضی دیگر نیز این ماده می تواند ایجاد گرانولوما کند؛ در واقع این امر زمانی اتفاق می افتد که ژل سفت شده و به طور کامل درصورت ایجاد تورم کند. بنابراین قبل از تزریق حتما با پزشک تان درباره انتخاب ژل مناسب و استاندارد مشورت کنید.

عوارض ناشی از ژل های تزریقی کاملا بستگی به نوع ژل دارد. ژل هایی خوب هستند که نخست بدن به آنها واکنش ندهد و بعد به مرور زمان قوام و شکل خود را زیر پوست محل تزریق از دست ندهند.

مثلا ژل هایی وجود دارند که بعد از تزریق تا چند ماه هیچ مشکلی ندارند ولی بعد از چند سال گلوله گلوله می شوند و در این صورت تخلیه آنها از پوست هم بسیار مشکل است لذا مراجعه کننده باید از پزشک خود نوع و مارک ژل را بپرسد.

البته مواردی از عارضه هم وجود دارد که ربطی به کیفیت بد آن ژل تزریقی ندارد بلکه به علت تکنیک غلط تزریق است. مثلا اگر موضع خوب ضد عفونی نشود و شرایط تزریق استریل رعایت نشود در محل تزریق ممکن است عفونت ایجاد شود که البته در این موارد می توان با درمان مناسب ضد میکروبی مشکل را حل کرد.

البته در بعضی موارد عوارض جزئی کوتاه مدتی در 2 تا 3 روز اول تزریق نیز به وجود می آید مثل تورم و التهاب محل تزریق یا حتی کبودی و خون مردگی که بعد از چند روز خوب می شود.

اینکه دوام ژل های تزریقی چقدر باشد بستگی به نوع ژل دارد. ممکن است دوام یک ژل در یک فرد با فرد دیگر چند ماهی تفاوت داشته باشد. تکنیک تزریق هم تا حدود زیادی در دوام ژل تزریق شده تاثیر دارد مثلا ژلی به کلاژن یا هیالورونیک است که باید در لایه میانی پوست یا درم تزریق شود. اگر خیلی سطحی تزریق شود یا عمقی دوام و اثر آن خیلی که خواهد شد و بالعکس.

به طور خلاصه مدت زمان اثر انواع ژل های تزریقی با مارک های معتبر ساخته شده در دنیا از ۶ ماه تا ۲ سال متغیر است. البته زمانی که گفته می شود تاثیر فلان ژل تزریق شده یک سال است به این معنی نیست که اثر پرکنندگی آن در طول یک سال کامل است بلکه معمولا در شش ماه اول تزریق پرکنندگی آن خوب و مثل ماه اول است ولی از ماه ششم و هفتم و به بعد تاثیر آن کمتر می شود و تا پایان یک سال کاملا اثر آن از بین می رود.

نوع ژل مصرفی اول از همه به عمق چین محل تزریق بستگی دارد. مثلا برای خط خنده خیلی عمیق بهتر است از ژل های غلیظ به خصوص آنهایی که دوام و ماندگاری بیشتری دارند (مثلا ژل های یک تا ۲ ساله) استفاده شود و بالعکس. اگر عمق چین های اخم یا خط خنده کم باشد بهتر است از ژل های رقیق تر و با دوام کمتر استفاده کنند، خصوصا درمورد چین های اطراف چشم که عمق آن از چین های خنده خیلی کمتر است حتما از ژل های رقیق باید استفاده شود.

ژل های تزریقی که از ماده هیالورونیک مشتق شده اند که میزان عارضه کمی دارند و مدت ماندگاری آن 9 ماه تا یک سال است. ژل دیگری که نیمه عمر طولانی تری دارد از هیدروکسی آپاتیت مشتق شده که از ژل مشتق شده از هیالورونیک اسید موثرتر بوده و به صورت عمقی تزریق می شود.

قیمت ژل های تزریقی که ماندگاری یک تا ۲ ساله دارند معمولا دو تا سه برابر ژل هایی است که ماندگاری ۶ تا ۹ ماهه دارند.

به عنوان مثال تزریق یک سی سی ژل حاوی هیالورونیک از مارک های معتبر مثلا فرانسوی یا کانادایی که ماندگاری یک ساله دارند حدود 3 درصد گران تر از یک سی سی ژل بادوام اثر ۶ تا ۸ ماهه از مارک های معتبر و درجه یک چینی است البته اگر عمق چین زیاد باشد نیاز به دو سی سی یا دو سورنگ ژل برای پر کردن چین و گودی خط خنده دارند و طبعا قیمت آن هم تقریبا دو برابر خواهد شد.

بعد از تزریق نباید تا سه روز به محل آن آب بزنید و بهتر است از تمرینات ایروبیک برای 24 ساعت خودداری کنید و بره کاری یا اجتماعی مهمی را برای چند روز بعد از درمان طرح ریزی نکنید.

احتمال دارد قرمزی، تورم و کبودی خفیفی در محل تزریق به وجود آید. همچنین لب های شما قدری در شب پس از تزریق متورم خواهد شد. اگر تا یک هفته بعد از نخستین تزریق نتیجه زیبایی حاصل نشد 3 هفته بعد، تزریق مجدد قابل انجام است. حواستان باشد که تا 3 هفته هیچ ماساژی روی صورت انجام نشود.

تلاش کنید از مصرف هر ترکیبی که حاوی آسپرین، ایبوپروفن، داروهای مسکن ضد التهابی با دوز بالا، ویتامین E، یا روغن ماهی باشد 5-3 روز قبل از تزریق ژل پرهیز کنید تا احتمال کبودی در محل تزریق کمتر شود.

به طور معمول اثر ژل هیالورونیک اسید از چند هفته تا چند ماه باقی می ماند. هیالورونیـــک اسید ها قابل جذب هستند و بنابر این راه حل دائمی برای برطرف کردن چــین و چــروک نیستند و لازم است هر چند ماه یک بار تزریق آنها را تکرار کرد. زمان تکرار تزریق به عواملی مانند سن فرد، شیوه زندگی و منطقه مورد نظر درصورت فرد بستگی دارد.

فیلرهای تزریقی امروزه برای استفاده در نقاط مختلف صورت کاربرد دارند. از جمله چین های عمیقی مثل خط لبخند که موجب می شود چهره ای جوان تر به دست آورید.

با استفاده از یک سوزن بسیار نازک، ژل به صورت مستقیم در اندازه های کوچک، به زیر پوست تزریق می شود. این تزریق باعث ایجاد نتایج فوری می شود و همچنین موجب یک بهبودی طبیعی طولانی مدت برای پوست شما از نظر بهداشتی هم سالم است.

مدت زمانی که این درمان اثر خود را برای شما حفظ می کند بسیار وابسته به عوامل مختلف است. از جمله سن، نوع پوست، سبک زندگی، فعالیت های عضلانی و همچنین تکنیک مورد استفاده برای تزریق ژل. تجربه نشان داده است که برخی از ژل ها می توانند به مدت یک سال و برخی دیگر به مدت دوسال باقی بمانند.

بواسطه تزریق درد کمی در خطوط لبخند پدیدار می شود. در نظر داشته باشید که بعضی از بیماران بعد از این روش دچار کبودی می شوند که البته با کمی آرایش پوششی قابل پنهان کردن است.

صورت خود را در ناحیه تزریق (زیر چشم) پاک کنید. پیش از تزریق، از پزشک خود درخواست کنید که یک بلاک دندانی به شما بدهد و از بیحسی موضعی استفاده نماید تا درد کمتری را احساس نمایید.

برخی از عوارض جانبی این درمان عبارتند از کبودی، تورم، قرمزی، درد، خارش، تغییر رنگ و حساسیت در محل تزریق.

این موارد پس از گذشت چند روز از تزریق به داخل پوست کشیده می شوند و در عرض یک هفته پس از تزریق به لپ ها فروکش می کنند. در موارد بسیار نادر، التهاب و فرم هایی شبیه به آکنه گزارش شده است که پس از حدود دو هفته خود بخود بهبود می یابند.

پوست | مو | زیبایی | لیزر موهای زائد

پزشک ها متخصص مرتبط

عوارض تزریق چربی خط خنده

کدام گن لاغری بهتر است؟

همه چیز درباره هاشور ابرو یا میکروبلیدینگ

بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

4 ماسک فوری برای سفت شدن پوست صورت

استفاده از ماسک سیاه چه خطراتی دارد؟

چگونه خالکوبی را پاک کنیم؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

باسلامخدمت پزشک مربوطه،میخواستم ببینم بعد از تزریغ این مواد که از بین میره دقیقا چی میشه قطعا دفع که نمیشه یعنی در بدن پخش میشه ؟سرطان زا هستند؟

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

پی آر پی PRP یا پلاکت درمانی راهی طبیعی برای تقویت موها، جوانسازی پوست و درمان آرتروز زانو / دکتر کاظم محقق 44219771-21


 

 

 

 

عوارض تزریق چربی خط خنده

 

 

فرو رفتگی زیاد در چین نازولبیال، یکی از اولین نشانه های پیری است. چین نازولبیال nasolabial یا خط خنده در اطراف بینی و دهان، در هر دو طرف صورت قرار گرفته است. همانطور که این خطوط  عمیق تر می شوند، ظاهر صورت هم  مسن تر می گردد. برای صاف کردن این ناحیه، گهگاه پرکننده ها را می توان مورد استفاده قرار داد. تزریق چربی یک روش جدید است که به همان اندازه ژل ها موثر است و هنگامی که به درستی انجام شود، طولانی اثر می باشد. 

تزریق یا پیوند چربی، شامل انتقال چربی فرد از یک بخش از بدن به بخش دیگر است. در مورد خط خنده ، چربی به صورت مستقیم به چین تزریق می شود. نتایج به دست آمده شامل کم عمق شدن چین و ظاهر جوان تر است. 

 

هم مردان و هم زنان می توانند تحت عمل تزریق چربی در خط خنده قرار گیرند. هر کسی که دارای چین های عمیق است و می خواهد  شاداب تر و جوان تربه نظر برسد، در صورتی که در سلامت جسمانی به سر  ببرد، کاندید خوبی  برای پر کردن این چین است. این روش برای افراد مسن تر به کار می رود. 

 

 افراد بالای 3 سال و مسن تر ممکن است دریابند که تزریق چربی برای خط خنده یک عمل زیبایی مفید است.  به طور کلی در حول و حوش همین سنین این چین شروع به عمیق شدن می کند. افراد جوانتر معمولا به تزریق چربی نیاز ندارد در این افراد پرکننده های مصنوعی مانند ژوودرم Juvederm یا رستیلین Restylane  تزریق می شود . به طور کلی ژل های فوق برای چین های سطحی و تزریق چربی برای چین های عمیق مناسب تر است. 

 

لیپوترانسفر دارای پتانسیل بسیار بالایی است. این روش می تواند خط خنده را طوری پر کند که انگار از قبل وجود نداشته است. از لحاظ زیبایی لیپوترانسفر می تواند به نوبه خود زمان را به عقب برگرداند. اگر این روش به طور صحیح انجام شود، ظاهر فرد اغلب سال ها جوان تر خواهد شد. تزریق مقدار درست چربی در محل مناسب ایجاد تقارن و ظاهر طبیعی خواهد کرد. 

 

 تزریق چربی برای خط خنده تنها راه برای بهبود ظاهری این بخش صورت نمی باشد. بعضی از افراد مش خواهند که آن را بردارند. خطرات جراحی و برداشتن این چین برای منصرف کردن پزشک از جراحی کافی ست. اسکار ( به جای ماندن رد عمل ) و این واقعیت که نتایج غیر قابل پیش بینی هستند دو تا از قابل توجه ترین این خطرات است. پس اغلب برای بهبود ظاهر خط خنده پر کننده ها توصیه می شود، اگر چه تزریق چربی به طور فزاینده ای در حال فراگیر شدن است. اگرچه درمان خط خنده با تزریق چربی کار نسبتا جدیدی است، ولی ثابت شده که بسیار موثر است. معمولا پس از یک تا سه بار انجام این روش، نتایج می تواند دائمی شود. بنابراین، این روش به خصوص برای کسانی که به دنبال اثرات دراز مدت و نتایج طبیعی هستند انتخاب بسیار با ارزشی به شمار می آید. 

روش

مرحله ۱: آماده کردن بیمار- به بیمار بی حسی داده می شود و محل برداشت چربی استریل می گردد.مرحله ۲: برداشت چربی- چربی از طریق لیپوساکشن از بخش های پایین بدن بیمار گرفته می شود. این ناحیه به طور معمول شکم یا ران خواهد بود.

مرحله ۳: تهیه پی آر پی- در این مرحله از بیمار 1 تا 2 میلی لیتر خون گرفته می شود و از ان پی آر پی جدا می گردد.

مرحله ۴: ترکیب کردن چربی با پی آر پی- پس از جدا کردن خون از چربی گرفته شده، پی آر پی را با چربی ترکیب می کنیم.مرحله ۵: تزریق چربی- چربی آماده شده به داخل محل مورد نظر تزریق می شود. 

بهبود بعد ازانجام عمل، شخص ممکن است کمی درد، کبودی و تورم را تجربه کند. درد باید خیلی سریع فروکش کند، با این حال، التهاب ممکن است برای چند هفته ادامه یابد. داروهای مسکن احتمالا  برای چند روز اول تجویز می شوند. برخی از پزشکان توصیه به بلند بودن زیر سر در هنگام خواب به مدت 7 تا 14 روز و خودداری از ورزش به مدت 6 تا 8 هفته را دارند. برای جلوگیری از خونریزی داخلی در محل عمل، فشار خون باید برای حداقل 3 هفته نسبتا پایین نگه داشته شود. 

 

 هزینه هزینه تزریق چربی  برای خط خنده یا چین نازولبیال nasolabial بین 5/1 تا 5/3 میلیون تومان خواهد بود. عوارض عوارض و خطرات معدودی در مورد تزریق چربی وجود دارد. جذب مجدد چربی در بدن ممکن است ایجاد شود، این مورد با تزریق مجدد برطرف خواهد شد. کلسیفیکاسیون چربی، یکی دیگر از عوارض احتمالی است. در این عارضه چربی سخت و سفت می شود. آمبولی چربی،  یک عارضه بسیار جدی ولی نادر است. این عارضه می تواند منجر به سکته مغزی ، حمله قلبی و حتی مرگ شود. 

 

 

سوالاتی برای پرسش 

1. آیا من کاندید خوبی برای انجام این عمل هستم؟2. آیا من به باید نگران جذب مجدد چربی باشم؟3. چربی از کجا برداشت خواهد شد؟4.چه نوع عوارض جانبی ممکن است برایم ایجاد شود؟5.این عمل چقدر برایم هزینه خواهد داشت؟ آیا این قیمت شامل ترمیم های احتمالی هم می شود؟  

 

6. آیا شما فکر می کنید این روش  برای درمان فرو رفتگی خط خنده من کافی است؟ 

 

 

 

مشاوره تلگرامی: 93931417

وقت قبلی: 44219771-21

عوارض تزریق چربی خط خنده

کانال تلگرام بهشت کلینیک           

گالری تصاویر در اینستاگرام           

 آدرس: پاسداران، ابتدای بوستان 8، پلاک 146، طبقه 3، واحد 5 

 

جهت مشاهده نقشه و مسیریابی روی تصویر زیر کلیک نمایید.

Swelling after smile lines filler injections

ورم بعد از تزریق ژل خط خنده – پس از درمان خطوط لبخند ممکن است قرمزی و تورم به وجود بیاید که طی ۱ یا ۲ روز از بین می­روند و شما می­توانید با آرایش آنها را بپوشانید.

به ندرت، کبودی در محل تزریق اتفاق می­افتد. وقوع عوارض جدی مانند واکنش­های آلرژیک و عفونت،­ نادر اما امکان پذیر هستند. همچنین ممکن است که ژل­ها­ی پرکننده تزریقی در ناحیه خاصی جمع شده و توده­های زیر پوستی ایجاد کنند که اغلب با ماساژ دادن از بین می­روند، هرچند ممکن است تازمانی که بدن شروع به جذب مجدد ژل­های پرکننده تزریقی کند، باقی بمانند. برای چند روز از لمس کردن یا دستکاری این خطوط در صورت خودداری کنید، زیرا این عمل می­تواند توزیع ژل­های پر کننده را تغییر دهد.

لبخند­های مکرر باعث ایجاد چروک­های دائمی و شل شدن پوست می­شوند. همچنین لبخند زدن باعث تحلیل رفتن بافت آن ناحیه از پوست صورت شده و خطی ایجاد می­کند که حتی پس از پایان لبخند نیز باقی می­ماند. هر چه سن بالاتر می­رود، پوست صورت، چربی و قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و ظاهر این خطوط بدتر می­شود.عوارض تزریق چربی خط خنده

خوشبختانه، این امکان وجود دارد که ظاهراین چین و چروک­ها را کمتر کرد. از طریق تزریق ژل­های پرکننده پوستی که پوست را از داخل پر می­کنند، می­توان ظاهر این چین و چروک­ها را بهتر کرد. هدف از این درمان این است که خطوط لبخند را صاف کنند و باعث شوند که شما جوان­تر و شادابتر به نظر برسید.

آقایان و خانم­هایی که از ظاهر خطوط صورتشان رنج می­برند، برای این درمان مناسب هستند. اگر شما چین­های عمیقی در اطراف دهانتان دارید و دوست دارید که آنقدر برجسته نبودند، درمان خطوط لب می­تواند برای شما مفید باشد. اکثر بزرگسالانی که سلامت هستند، می­توانند از این ژل­های تزریقی استفاده کنند.

 

خطوط لبخند با تزریق ژل­های پر کننده پوستی درمان می­شوند. این ژل­ها مستقیماً به خطوط تزریق می­شوند.

انواع مختلفی از ژل­های تزریقی برای درمان خطوط لبخند مورد استفاده قرار می­گیرند. این ژل­های تزریقی در چند نوع مختلف وجود دارند: دائمی، نیمه دائمی و غیر دائمی. شایع­ترین نوع آنها ژل­های غیر دائمی هستند چرا که اثرت آنها موقت بوده و می­توان به آسانی آنها را به حالت قبلی برگرداند. ژل­های تزریقی دائمی فقط از طریق جراحی، از بین می­روند.

هنگامی که زیر پوست، ژل­ تزریقی حجم را افزایش می­دهد، از داخل پوست را بالا آورده و در نتیجه باعث می­شود که خطوط لبخند صاف تر شوند.

درمان حدود ۳۰ دقیقه زمان می­برد. ابتدا ممکن است که یک کرم موضعی بی­حس­ کننده به کار برده شود و یا ممکن است در هنگام تزریق در خود ژل، بی­حس کننده وجود داشته باشد. سپس تزریق­های کوچک ژل در دو طرف صورت در امتداد خطوط لبخند صورت می­گیرد. بیماران بلافاصله پس از تزریق، می­توانند محل درمان را ترک کنند. به هیچ پانسمان یا زمان استراحتی احتیاج نیست. بسیاری از بیماران در وقت ناهار این تزریق را انجام می­دهند و بلافاصله به محل کار خود باز می­گردند.

بعضی از نتایج تزریق ژل بلافاصله قابل مشاهده هستند. از آنجا که در طی یک هفته پس از درمان ژل ساخته و مستقر می­شود، برخی نتایج زمان می­برند تا مشاهده شوند. اثرات این درمان با ژل پرکننده غیر دائمی معمولاً حدود ۶ ماه تا ۱ سال باقی می­مانند. به تدریج، بدن ژل­های تزریقی را جذب کرده و خطوط لبخند شما بر می­گردند.  بسیاری از بیماران به طور دوره­ای ژل تزریق می­کنند تا ظاهر جوان شده خود را حفظ کنند.

لیست خدمات گلوریا سنتر – آدرس و شماره تلفن های تماس در پایین همین صفحه قرار دارد

لیست مقالات – آدرس و شماره تلفن های تماس در پایین همین صفحه قرار دارد

تهران :  میدان ونک – کوچه صانعی پلاک 23 (ساختمان پزشکان سینا) طبقه دوم واحد 8

8821511  – مشاوره : 919427482 و 919427483

(ساعت پاسخگویی از 1 صبح الی 8 شب)

شعبات لیزر موهای زائد با دستگاه قدرتمند غیر لمسی و ایر کولینگ (Air cooling) الکس : شهرک غرب و صادقیه

گلوریا سنتر فقط یک مطب پوست،مو و زیبایی نیست بلکه یک مرکز علمی پژوهشی نیز می باشد . پزشکان این مجموعه با بیش از 2 سال تجربه و کاره ای درخشان قبل از هر اقدامی چهره شما را مورد بررسی و آنالیز قرار داده و سپس بر اساس علم پزشکی و هنر زیباشناختی چهره ، بهترین راه حل را پیشنهاد خواهند داد . مواد مصرفی در این مرکز بر اساس آخرین دستاوردهای علمی تایید شده و دارای مجوز وزارت بهداشت انتخاب می شوند.

اینستاگرام – تلگرام

1- تزریق بوتاکس زئومین Xeomin ساخت آلمان دارای مجوز – کل پیشانی و درو چشم 65 هزار تومان بجای 85 – کیفیت عالی ضد حساسیت . برای اطلاعات اینجا را لمس کنید

2 – تزریق ژل پرفکتا Perfectha ساخت فرانسه دارای مجوز هر سی سی 95 هزار تومان بجای 12 برای اطلاعات اینجا را لمس کنید

کاربران گرامی,این مقاله از سایت حذف گردیده.

مروری بر دیگر مطالب ”

تزریق ژل خط خنده یکی از کارهای زیباسازی صورت است که طرفداران زیادی بین خانم ها و آقایان دارد. خطوط خنده چین های وابسته به بینی هستند که از دو طرف بینی تا گوشه های دهان شما کشیده شده اند.این خطوط در اثر پیری و افزایش سن ایجاد می شوند. علت ایجاد خطوط خنده در صورت از بین رفتن لایه های چربی صورت است که باعث می شود پوست حالت افتاده پیدا کرده و چین های برجسته ای پیدا کند. تزریق ژل خط خنده این چروک را از بین برده و صورت شما را جوانتر نشان می دهد.

ژل خط خنده از موادی ساخته شده که در بدن یافت شده و برای پر کردن خط خنده عمیق استفاده می شود. اولین ماده معرفی شده به عنوان ژل خط خنده کلاژن بود که به دلیل ماندگاری کوتاه(۴-۲ ماه) و ایجاد حساسیت پوستی عملا کنار گذاشته شد. ماده دوم اسید هیالورونیک است که در بافت همبند بطور طبیعی یافت می شود و قوام انعطاف پذیری داشته و نیمه عمر طولانی تری دارد. با افزایش سن میزان تولید کلاژن و اسید هیالورونیک در پوست کاهش یافته که منجر به شلی و کدر شدن پوست می شود. نیمه عمر اسید هیالورونیک در بدن ۲۴ ساعت می باشد و توسط آنزیم هیالورونیدازسریعا متابولیزه می شود. برای افزایش نیمه عمر این ملکول آنرا به شکل پیوندهای متقاطع تهیه می نمایند (cross- linked) با اینکار ماندگاری این ماده در بدن افزایش یافته و به ۱۲-۹ ماه می رسد. اسید هیالورونیک در دو نوع مشتق شده از منشاء حیوانی و منشاء باکتریال وجود دارد. به دلیل افزایش آلرژی و حساسیت به نوع حیوانی تمایل به استفاده از اسید هیالورونیک گرفته شده از منشاء باکتریایی شده است.اسید هیالورونیک با منشاء باکتریال قبل از تزریق احتیاج به تست حساسیت ندارد ودر درجه حرارت اتاق قابل نگهداری است.


ژل ژوویدرم در دو سرنگ ۰٫۸ میلی لیتری بسته بندی می شود و نسل جدید محصولات با ماندگاری بالاتر و عوارض کمتر به بازار عرضه شده است. زیرگروه Voluma XC به دلیل غلظت بالای اسید هیالورونیک مناسب تزریق در لایه های عمقی است و برای گونه گذاری استفاده می شود. زیر گروه ژوویدرم Vollure مناسب تزریق در خط خنده است و تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد. جهت برجسته سازی لب و تزریق لب زیرگروه Volbella توصیه می شود که بسیار نرم است و تورم کمتری نسبت به محصولات قدیمی تر بعد از تزریق ایجاد می کند. ژل رستیلن Restylaneمحصول شرکت آمریکایی مدیسیس می باشد و قبل از ژوویدرم مورد تایید FDA قرار گرفته است با این وجود در عمل بعد از تزریق ژوویدرم نرم تر است و در چند روز اول بعد از تزریق ورم کمتری ایجاد می کند.عوارض تزریق چربی خط خنده

برندهای اروپایی رقابت سنگینی با رقبای آمریکایی خود آغاز کرده اند که از میان آنها ژل هیومکس ساخت سوئیس می باشد و بصورت ۲ سرنگ یک سی سی عرضه شده است و کیفیت و قیمت مناسبی دارد. دارای زیر گروه های متعددی می باشد نوع Kiss برای تزریق به لب می باشد Ultra-deep دارای غلظت بالاتر و ماندگاری طولانی تری است و مناسب برای خطوط خنده عمیق و گونه گذاری است و نوع Deep-line برای چروک های سطحی تر در خط اخم و چروک های عمودی لب فوقانی و خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم می باشد. ژل تئوسیال نیز یک برند سوئیسی است که دارای زیر گر و های کیس و دیپ لاین و اولترا دیپ می باشد و به نسبت قیمت دارای کیفیت متوسطی است . برند اروپایی دیگر ژل الایناAlayna می باشد که محصول کشور آلمان است و در زیر گروه های lip و Shape به ترتیب برای حجم دهی لب و صورت عرضه شده اند و کیفیت مطلوبی دارند.

ژل Skin fill و Idea ساخت ایتالیا هستند و در زیر گروههای مختلف موجود می باشند . ژل پرفکتا Perfectha ساخت فرانسه است و چند زیر گروه دارد: زیر گروه Deep برای خط خنده ، گونه گذاری و حجم دادن و برجسته کردن حاشیه لب استفاده می شود. زیر گروه Derm برای درمان چروک های سطحی اطراف چشم ، دهان و خط اخم و همچنین برجسته کردن و حاشیه دادن لب استفاده می شود.زیر گروه Subskin در لایه زیر پوست و بوسیله کانولا تزریق می شود و برای گونه گذاری و درمان اسکارهای عمقی استفاده می شود و ۱۲ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد و زیر گروه Fineline برای پر کردن چروک های سطحی اطراف دهان و چروک های پنجه کلاغی اطراف چشم مصرف می شود. ژل رووفیل Revofil ساخت کشور کره است و ژل لب ریونReyoun Gel ساخت چین می باشد.

سابقه حساسیت به تخم مرغ ، عفونت فعال پوستی مثل تب خال ، دوران بارداری و شیردهی ، سابقه تشکیل کلوئید در پوست و ضعف سیستم ایمنی و سیستم انعقاد خون و مصرف داروهای ضد انعقادی مثل وارفارین و مسکن های غیر استروئیدی از قبیل ایندومتاسین ، آسپرین ، دیکلوفناک و از موارد منع تزریق ژل می باشند. انجام لیزر درمانی ، میکرودرم ابرژن و لایه برداری شیمیایی ) پیلینگ ( بطور همزمان با تزریق ژل تداخل داشته و غیر مجاز می باشند.


به منظور کاهش درد ۳۰ ثانیه قبل از تزریق از کمپرس یخ استفاده می شود . به علاوه می توان از کرم EMLA برای بی حسی پوست ۴۵-۳۰ دقیقه قبل از تزریق در ناحیه مورد نظر استفاده کرد. مختصر قرمزی ، تورم و احساس کوفتگی ممکن است در محل تزریق ایجاد شود که با کمپرس یخ ظرف چند ساعت بر طرف می شود. مصرف مسکن های خانواده NSAID از قبیل آسپرین، ایندومتاسین ، ایبوپروفن و . به دلیل ایجاد اختلال در سیستم انعقاد خون و احتمال ایجاد کبودی و خون مردگی در محل تزریق ممنوع می باشد. استحمام با آب داغ و انجام تمرینات ورزشی سنگین در ۲۴ ساعت بعد از تزریق مجاز نمی باشد.

بطور کلی در کلینیک های زیبایی قیمت تزریق ژل خط خنده بر اساس نوع و کیفیت ژل و حجم تزریق شده ژل در صورت ( بر حسب میلی لیتر) محاسبه می شود. برند های آمریکایی ( ژوویدرم و رستیلن) دارای قیمت هستند و برندهای اروپایی قیمت متوسطی دارند و ژل های چینی و کره ای پایین ترین قیمت را دارند. به عنوان مثال هزینه تزریق ژل ژوویدرم به گونه که ساخت شرکت آمریکایی آلرگان است از اسکین فیل که ایتالیایی است، بالاتر است .

بستگی به نوع ژل دارد در بروشور داخل جعبه ژل مدت اثر و در واقع ماندگاری آن ژل معمولا به درستی نوشته شده البته ممکن است دوام یک ژل دریک فرد با فرد دیگر چند ماهی تفاوت داشته باشد . تکنیک تزریق هم تا حدود زیادی در دوام ژل تزریق شده تاثیر دارد مثلا ژلی به کلاژن یا هیالورونیک است که باید در لایه میانی پوست یا درم تزریق شود اگر خیلی سطحی تزریق شود و یا عمقی مثلا در زیر پوست یا داخل چربی زیر پوست تزریق شود دوام اثر آن خیلی کم خواهد شد و بالعکس .

بطور خلاصه مدت زمات اثر انواع ژل ها با مارک های معتبر ساخته شده در دنیا از ۶ ماه تا ۳سال متغیر است البته زمانی که گفته می شود تاثیر فلان ژل تزریق شده یکسال است به این معنی نیست که اثر پر کنندگی ان در طول یک سال کامل است بلکه معمولا در شش ماه اول تزریق پر کنندگی ان خوب و مثل ماه اول است ولی از ماه ششم و هفتم و به بعد تاثیرآن کمتر می شود و تا پایان یک سال کاملا اثر آن از بین می رود. در مورد ژل های دیگر هم همینگونه است همچنین قدرت پرکنندگی ژل ها به عوامل متعددی بستگی دارد:


انتخاب ژل اولا به عمق چین محل تزریق بستگی دارد اگر خانمی چین خنده ایشان خیلی عمیق است بهتر است ژل های غلیظ به خصوص انهایی که دوام و ماندگاری بیشتری دارند ( مثلا ژل های ۱ ساله ) را تزریق کند و بالعکس اگر کسی عمق چین های اخم یا خط خنده وی کم است بهتر است از ژل های رقیق ترو با دوام کمتر استفاده کنند خصوصا در مورد چین های اطراف چشم که عمق ان از چین های خنده خیلی کمتر است حتما از ژل های رقیق باید استفاده شود.

فاکتور مهم بعدی هزینه ای است که فرد می خواهد بپردازد به عنوان مثال تزریق یک سی سی ژل حاوی هیالورونیک از مارک های معتبر مثلا کانادایی صد درصد اصل ( نه تقلبی ) به ردکسیس اولترا redexis ultra که ماندگاری ۱۰ ماه تا یک ساله دارند ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد ولی تزریق یک یک سی سی ژل تئوسیال چینی ولی درجه یک ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد و البته اگر عمق چین زیاد باشد و نیاز به دو سی سی از ژل فوق برای تزریق نیاز باشد هزینه آن دو برابر خواهد شد خلاصه هزینه تزریق اولا به نوع ژل و دوام اثر آن و ثانیا به حجم ژلی که در اخم یا خط خنده یا اطراف چشم نیاز دارد بستگی دارد اینکه ۱ سی سی یا ۱/۵ سی سی یا ۲ سی سی نیاز داشته باشد چرا که حدود ۷۰ درصد هزینه مربوط به دارو می باشد در ضمن ژل هایی که معرفی شد هم در اروپا و کشور سازنده و هم در ایران سال های زیادی است که تزریق می شوند بدون اینکه فرد دچار عارضه خاص یا یا مهمی شود و سازمان بهداشت جهانی هم بی ضرر بودن بودن مارک های فوق را تایید کرده است ، البته علاوه بر نوع ژل مصرفی تجربه و مهارت پزشک در نحوه تزریق بسیار مهم است و اگر کیفیت ژل تزریقی خوب باشد و پزشک هم با تجربه باشد. ژل تزریقی زیر پوست نه گلوله می شود نه عفونت می کند نه جابجا می شود.



بخوانید:


هر آنچه باید در مورد تزریق ژل گونه بدانید!


تزریق ژل لب و نکاتی که باید در مورد آن بدانید!


با مزایا و معایب تزریق ژل آشنا شوید



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *