عوارض بیهوشی جراحی بینی




عمل جراحی دردناک است و این درد را باید به طریقی از بین برد. بیهوشی با کم کردن درد بیمار در حین جراحی، کمک زیادی به پیشرفت علم پزشکی کرده و موجب شده است تا بتوانیم اعمال جراحی را به راحتی انجام بدهیم. با این حال بیهوشی ممکن است با مشکلاتی برای بیمار همراه باشد.

 

عوارض بیهوشی جراحی بینی

این عوارض ممکن است تا چند ساعت و یا چند روز بعد از بیهوشی باقی بمانند و در اکثریت قریب به اتفاق بیماران با مراقبت های پزشکی از بین می روند.

 

دکتر خسرو فرهادی، متخصص بیهوشی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این باره اظهار داشت:

«عوارض و پیامدهای ناشی از بیهوشی بسته به نوع آن و شرایط فیزیکی و جسمی افراد متفاوت است.

برخی از این عوارض سریع و تا پایان زمان جراحی خود را نشان می دهد و برخی از عوارض نیز در بلندمدت بروز می کند.

 

بیهوشی یک سری خطرات احتمالی یکسان برای همه افراد دارد که ربطی به بیماری‌های زمینه‌ای آنها ندارد و قبل از عمل با آگاهی دادن به بیمار بر اساس چارچوب‌های قانونی از وی تعهد گرفته می‌شود که ریسک بیهوشی را می‌پذیرد یا نه.

 

عوارض خطرناک ناشی از بیهوشی تنها در کمتر از یک درصد افراد رخ می دهد.

 

واکنش‌های آلرژیک مقطعی به داروی بیهوشی و وارد شدن ترشحات به ریه را از جمله عوارض احتمالی بیهوشی است.

 

البته در برخی افراد که بیماری های زمینه‌ای از جمله فشار خون مزمن، بیماری‌های قلبی زمینه‌ای، نارسایی قلبی پیشرفته، نارسایی ریه، ضایعات مغزی و دارند نیز بیهوشی می‌تواند پیامدهای خاص خود را داشته باشد.


تهوع و استفراغ از عمومی ترین پیامدهای ناشی از بیهوشی است. این عوارض ناشی از داروی بیهوشی است که البته در حال حاضر به دلیل اینکه از بهترین داروهای بیهوشی در کشور استفاده می شود، استفراغ و تهوع ناشی از بیهوشی بسیار کم شده است.


 

برخی از مردم تصور می کنند بیهوشی باعث اختلال حافظه می‌شود و این نگرانی خصوصا برای کودکان و نوزادن بسیار جدی‌تر است، ولی در هیچ کتاب علمی از اختلال حافظه یا ضایعات مغزی ماندگار به عنوان عوارض ناشی از بیهوشی برده نشده است.

 

البته وضعیت برای افراد بزرگسال کمی متفاوت است و ممکن است بعد از بیهوشی، فراموشی موقتی در افراد بزرگسال ایجاد شود.

 

بی حسی نخاعی و موضعی هم پیامدهای خاص خود را دارد.

سردرد و پس از آن کمردرد از مهم ترین عوارض ناشی از بی حسی نخاعی است و در برخی موارد نادر هم می تواند مشکلات دیگری را ایجاد کند.

 

در مورد اینکه یک فرد با چه فاصله زمانی می تواند بیهوشی بگیرد، می توان گفت برای این کار باید شرح حال بیمار در نظر گرفته شود که آیا فرد تحمل دریافت مجدد داروی بیهوشی را دارد و یا داروهای قبلی مشکلی برای کبد، کیله و یا تنفس وی ایجاد کرده‌اند یا نه.»


مشکلات ناشی از بیهوشی و بیحسی موضعی

– حالت تهوع و استفراغ : این مشکل هم در بیهوشی و هم در بیحسی وجود دارد.

 

– گلودرد: در مواردی است که بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار گرفته و به علت لوله ای است که در حین بیهوشی در درون نای بیمار قرار داده می شود. این درد ممکن است چند ساعت تا چند روز باقی بماند.

 

– احساس گیجی: به علت کاهش فشار خون و یا داروهای مورد استفاده ایجاد می شود.

 

– لرز: به علت داروهای بیهوشی یا به علت سرد ماندن بیمار در حین جراحی است. درمان آن با گرم کردن بیمار با حوله برقی است.

 

عوارض بیهوشی جراحی بینی

– سردرد: داروهای مصرف شده در حین جراحی، کاهش فشار خون، اضطراب و دیگر علل می توانند موجب سردرد شوند. سردرد شدید بعد از بیحسی دیده می شود.

 

– خارش: به علت مصرف ضد دردهای مخدر به مقدار زیاد و یا به علت حساسیت به داروها ایجاد می شود.

 

– کمردرد: معمولا به علت دراز کشیدن به مدت طولانی بر روی تخت جراحی ایجاد می شود.

 

– گیجی و اختلال حافظه: در افراد مسن و بعد از بیهوشی عمومی دیده می شود.

 

– عفونت ریه: در افراد سیگاری دیده میشود. در بی حسی دیده نمی شود.

 

– اختلال ادراری: در مردان بصورت عدم توانایی در ادرار کردن و در زنان بصورت بی اختیاری ادرار است. معمولا تا چند ساعت بعد از جراحی خوب می شود. در بی حسی دیده می شود.

 

– درد عضلانی: به علت استفاده از بعضی دارو ها در حین بیهوشی عمومی است.

 

عوارضی که کمتر شایع هستند

– سخت نفس کشیدن و کندی تنفس: بر اثر استفاده زیاد از داروهای مخدر برای کاهش درد بعد از عمل ایجاد می شود.

 

– آسیب به دندان، لب و زبان: این آسیب ها معمولا خفیف بوده و بصورت خونریزی های کوچک هستند و به علت فشار لوله تنفسی است که در حین بیهوشی عمومی برای بیمار استفاده می شود.

 

– کاملا بیهوش نشدن و آگاهی از اطراف در حین بیهوشی عمومی: این وضعیت در بعضی موارد ایجاد شده و با اینکه بیمار درد ندارد، ولی در حین بیهوشی کاملا به خواب نرفته و از اتفاقاتی که در اتاق عمل می افتد، آگاه است.

فرآوری: نیره ولدخانی

بخش سلامت تبیان


منابع:

ایسنا

ایران ارتوپد- دکتر مهرداد منصوری

 

مطالب مرتبط:

بیهوشی بهتر است یا بی حسی موضعی؟

درباره بیهوشی بدانیم

خطرات بیهوشی و جراحی دربیماران چاق

بیهوشی ، دارای خطرات و عوارضی می باشد که عوارض آن در بیمارانی که مبتلا  به امراض زمینه ای همچون امراض مغزی ، کلیوی، قلبی، تنفسی، متابولیک (سوخت و ساز) و امراض اندوکرین (بیماری های غدد درون ریز) مانند دیابت هستند، بیش از دیگر افراد رخ می دهد. بیماران این چنینی پیش از بیهوشی بایستی به طور کامل مورد ارزیابی و چکاپ قرار گیرند و داروهای بیهوشی نیز برای آن ها بایستی  با مراقبت و حساسیت بیشتری به کار برده شود. البته بقیه افرادی که به بیماری خاصی مبتلا نیستند هم ممکن است دچار عوارض بیهوشی شوند یا اینکه بدن آن ها نسبت به داروهای بیهوشی ، واکنش نشان دهد.

به کارگیری از میزان بالایی از داروهای بیهوشی، درخواست نا به جا میزان  زیادی از گازهای بیهوشی، مراقبت و پایش طلوب بیمار در هنگام بیهوشی و اختلال عملکرد تجهیزات و دستگاه های بیهوشی مثل نارسایی اکسیژن و اختلال در عملکرد سیستم تهویه بیهوشی می تواند سبب پیدایش عوارض و مرگ و میر گردد.البته در حال حاضر با عنایت به ارتقاء و گسترش داروهای استنشاقی و داروهای وریدی که در هنگام بیهوشی استفاده می شود، دیگر این داروها خطرات چندانی ندارد و از طرفی هم تجهیزات مانیتورینگ و پایش بیماران در مقایسه با گذشته پیشرفت شایانی کرده است.

مشکل بزگ پیدایش عوارض در طول جراحی های زیبایی را هنگام ریکاوری (جایی بین اتاق عمل و بخش معمولی بیمارستان به جهت هوشیار شدن بیمار) می پندارند و اصرار می ورزند پایش بیمار در ریکاوری بایستی با دقت بالایی صورت گیرد به این دلیل که بیمار پس از اتاق عمل ، هوشیاری کامل ندارد و نشانه های حیاتی او مثل فشار خون، اکسیژن و تنفس و پایش قلبی و عروقی بایستی خیلی دقیق کنترل گردد.

جراحی های داخلی مثل عمل قلب و مغز احتمال دارد گاهی سبب مرگ و میر شود اما جراحی های زیبایی روی پوست، صورت می گیرد و مشکلی به وجود نمی آید کلیه موارد مرگ و میری که در حین  انجام جراحی های زیبایی رخ می دهد  از جانب غیرمتخصصان می باشد به طوری که تا به حال موردی از مرگ و میر از جانب متخصصان جراحان پلاستیک ثبت نشده است.عوارض بیهوشی جراحی بینی

یکی دیگر از دلایلی که باعث مرگ و میر در جراحی های ریبایی می شود انجام چندین عمل زیبایی همزمان به دست غیرمتخصصان می باشد مثلا در صورتی که چند عمل جراحی زیبایی رینوپلاستی (بینی) و شکم با هم انجام شود ، احتمال دارد  بیمار نتواند  جراحی ۹ تا ۱۰ ساعت را تحمل کند و جان خود را از دست بدهد.

کلمات کلیدی

نظر خود را بنویسید

شماره های تماس : 218681875 – 9128434116

آدرس مطب : تهران-میدان ونک-خیابان گاندی شمالی-کوچه صانعی-پلاک 29-ساختمان پزشکان نگین-طبقه 4-واحد 11

تمامی حقوق این سایت متعلق به دکتر نجف بیگی می باشد

فارسی
   ,   
العربی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

رینوپلاستی یا عمل بینی عبارت است از جراحی تغییر شکل بینی. انگیزه‌ی انجام این جراحی می‌تواند تغییر ظاهر بینی، بهبود تنفس یا هر دو باشد. قسمت بالایی ساختمان بینی از استخوان و قسمت پایینی آن از غضروف تشکیل شده است. با رینوپلاستی می‌توان استخوان، غضروف، پوست یا همه‌ی اینها را اصلاح کرد. اما مانند هر جراحی دیگری که عوارض خاص خود را دارد، نباید از عوارض عمل بینی غافل شد. در این مقاله شما را با عوارض عمل بینی و خطرات آن، ملاقات با جراح برای انجام جراحی بینی، مراقبت‌های لازم قبل و بعد از جراحی و همچنین سوالات متداول در مورد عمل بینی و پاسخ آن‌ها آشنا خواهیم کرد.عوارض بیهوشی جراحی بینی

رینوپلاستی می‌تواند اندازه، شکل یا تناسبات بینی را تغییر بدهد. علاوه‌بر زیبایی بعضی از مردم به‌خاطر رفع صدمات ناشی از سوانح، اصلاح نقایص مادرزادی یا بهبود برخی مشکلات تنفسی به انجام این جراحی روی می‌آورند.

رینوپلاستی درست مثل هر جراحی دیگری می‌تواند با عوارضی همراه باشد. از عوارض رینوپلاستی می‌توان به خونریزی بینی، عفونت یا واکنش منفی نسبت به ماده‌ بیهوشی اشاره کرد. سایر خطرات احتمالی و عوارض جراحی بینی عبارت‌اند از:

حتما باید در ویزیت‌های اولیه درمورد خطرات احتمالی و عوارض عمل بینی با جراح‌تان صحبت کنید.

قبل از تصمیم برای انجام جراحی بینی باید با جراح‌تان درمورد عوامل مختلفی که می‌توانند روی نتیجه‌ی کار تأثیر بگذارند و همچنین عوارض عمل بینی صحبت کنید. هر پزشکی روند کاری خودش را دارد، اما به‌طورکلی جلسه‌ی ملاقات با جراح برای انجام عمل بینی معمولا به‌شکل زیر است:

جراح حتما از شما درباره‌ی انگیزه و هدف‌تان از انجام این کار خواهد پرسید. همچنین باید به سؤالاتی درباره‌ی سوابق پزشکی‌تان جواب دهید. این سؤالات احتمالا درمورد سابقه‌ی ابتلا به انسداد بینی، جراحی‌هایی که انجام داده‌اید یا داروهایی که مصرف می‌کنید، خواهند بود.

باید تحت معاینه‌ بالینی کامل قرار بگیرید. جراح آزمایش‌هایی را که باید انجام دهید ازجمله آزمایش خون برای‌تان معلوم و همچنین پوست و داخل و بیرون بینی‌تان را معاینه خواهد کرد. این معاینات بالینی به جراح کمک می‌کنند تا تغییراتی را که لازم دارید تشخیص دهد و نیز متوجه شود که باتوجه‌به ویژگی‌هایی مثل ضخامت پوست یا استحکام غضروف بینی‌تان چقدر می‌توانید بعد از عمل به نتیجه‌ی دلخواه‌تان برسید. به‌علاوه جراح با معاینات بالینی می‌تواند تأثیر عمل بینی روی تنفس‌تان را هم بررسی کند.

ممکن است لازم باشد که در همان مطب از زوایای مختلف بینی‌تان عکس بگیرند. به‌این‌ترتیب جراح می‌تواند عکس‌ها را به‌وسیله‌ی نرم‌افزارهای رایانه‌ای دستکاری کند و نتیجه‌ی احتمالی عمل را نشان‌تان دهد. این عکس‌ها برای مقایسه‌ها و ارزیابی‌های قبل و بعد از عمل نیز کاربرد خواهند داشت و اجازه می‌دهند تا درمورد اهداف جراحی بینی با جراح‌تان صحبت کنید.

باید با جراح‌تان درمورد انگیزه‌ها و انتظارات‌تان از عمل بینی و همچنین عوارض عمل بینی به‌طور واضح صحبت کنید. جراح به شما توضیح خواهد داد که می‌توانید از عمل‌تان چه انتظاراتی داشته باشید و کدام خواسته‌هایتان شدنی نیستند. شاید برای‌تان کمی سخت باشد که درمورد ظاهرتان راحت حرف بزنید، اما خیلی مهم است که خواسته‌ها و اهداف‌تان را روشن به جراح‌تان بگویید. شاید جراح‌تان با شما درمورد جراحی بزرگ‌کردن چانه صحبت کند، چراکه در برخی افراد چانه‌ی کوچک باعث می‌شود بینی بزرگ‌تر به‌نظر برسد. نه اینکه جراحی چانه در چنین مواردی الزامی باشد، اما گاهی می‌تواند نیم‌رخ صورت را متعادل‌تر کند. پس انتظارات‌تان را خوب توضیح دهید تا جراح ببیند که از چه راهی می‌تواند کمک‌تان کند.

وقتی رینوپلاستی انجام شد، چند روزِ اولِ بعد از بیهوشی شاید دچار افت حافظه، کندی واکنش یا اختلال قضاوت شوید. بنابراین حتما از کسی بخواهید تا چند روزی پیش‌تان بماند و در انجام کارها کمک‌تان کند. اگر هم قرار است جراحی سرپایی انجام دهید، باید کسی را همراه داشته باشید تا شما را به منزل برساند.

از دو هفته قبل از عمل و تا دو هفته پس از آن مصرف داروهای حاوی آسپرین یا ایبوپروفن توصیه نمی‌شود، زیرا این داروها احتمال خون‌ریزی را افزایش می‌دهند. البته درمورد تصمیمات دارویی باید صلاحدید جراح‌تان را بپرسید. اگر سیگار می‌کشید، سیگارتان را هم کنار بگذارید. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید سیگارکشیدن روند بهبودِ بعد از جراحی را کند می‌کند و موجب افزایش احتمال بروز عفونت و عوارض عمل بینی می‌شود.

رینوپلاستی از آن‌دسته جراحی‌هایی است که درمورد همه‌ی افراد دارای مراحل دقیقا یکسانی نیست. به این معنی که هر عمل بینی در نوع خودش منحصربه‌فرد است و براساس آناتومی و اهداف خاص همان فرد انجام می‌شود. رینوپلاستی می‌تواند به دو روش باز و بسته انجام شود. جراح برای اینکه بتواند اصلاحات لازم را روی استخوان و غضروف بینی‌ اعمال کند، بسته به روش و پیچیدگی جراحی، فرد باید تحت بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی قرار بگیرید.

استفاده از این نوع بیهوشی معمولا در جراحی‌های سرپایی ترجیح داده می‌شود و فقط قسمت مشخصی از بدن را بی‌حس می‌کند. در این روش برای جلوگیری از احساس درد داروی بی‌حسی به بافت‌ بینی تزریق می‌شود. داروی آرام‌بخش را نیز با تزریق وریدی دریافت خواهید کرد. به‌این‌ترتیب حالت بی‌حالی و سستی پیدا می‌کنید، اما به خواب نمی‌روید.

در این روش داروی بیهوشی را ازطریق استنشاق یا تزریق وریدی دریافت خواهید کرد. برای تزریق وریدی لوله‌ی کوچکی در یکی از رگ‌های دست‌، گردن یا قفسه‌ سینه کار می‌گذارند. بیهوشی عمومی روی کل بدن تأثیر می‌گذارد و موجب ناهشیاری موقتی می‌شود. در این نوع بیهوشی به لوله‌ی تنفسی نیز نیاز خواهید داشت.

بعد از انجام رینوپلاستی به قسمت ریکاوِری انتقال داده می‌شوید. در قسمت ریکاوِری پرستاران مراقبت‌تان خواهند بود تا به‌هوش بیایید. بسته به شرایط‌تان شاید همان روزِ عمل یا روز بعد مرخص شوید.

بعد از انجام عمل بینی باید در تخت استراحت کنید، آن هم در حالتی که سرتان بالاتر از قفسه‌ سینه قرار بگیرد تا خون‌ریزی و ورم کمتر شود. شاید به‌خاطر ورم یا اِسپلینت‌هایی که طی جراحی داخل بینی می‌گذارند احساس گرفتگی و پُری در بینی داشته باشید. در موارد پانسمان‌های داخلی باید یک تا هفت روز بعد از جراحی باقی بمانند. همچنین ممکن است که جراح‌ برای محافظت و حفظ شکل بینی برای‌تان اِسپلینت یا گچ بینی بگذارد که نوعی قالب پلاستیکی است و معمولا باید حدود یک هفته تحملش کنید.

مقداری خونریزی و تخلیه‌ی مخاط و خون کهنه تا چند روز بعد از عمل یا پس از برداشتن پانسمان‌ها طبیعی است. شاید جراح برای‌تان در قسمت زیر بینی پد قطره‌گیر بگذارد. این پد درواقع تکه‌ای گاز پانسمان کوچک است که زیر بینی می‌چسبانند تا تخلیه‌ها را به خود جذب کند. باید این گاز را طبق دستور پزشک عوض کنید و نباید خیلی هم سفت به بینی‌تان ببندید.

برای کاهش احتمال خونریزی و ورم و برای اینکه عوارض عمل بینی‌تان کمتر باشد شاید جراح‌تان صلاح ببینید که موارد زیر را در هفته‌های بعد از عمل رعایت کنید:

ضمنا نباید تا حداقل چهار هفته بعد از جراحی عینک آفتابی یا طبی روی بینی‌تان بگذارید، چراکه عینک می‌تواند به بینی فشار وارد کند. درعوض می‌توانید از عینک‌هایی استفاده کنید که روی پل بینی قرار نمی‌گیرند. یا حتی می‌توانید عینک‌تان را با یک تکه چسب به پیشانی‌ بچسبانید. ممکن است دو تا سه هفته بعد از عمل بینی دچار ورم یا تغییر رنگ موقتی پلک شوید. اما ورمِ خود بینی کمی طول می‌کشد تا بخوابد. برای اینکه ورم‌تان زودتر رفع شود، بهتر است سدیم مصرفی‌تان را کاهش بدهید.

دیگر اینکه فراموش نکنید بینی انسان، چه عمل بینی انجام داده باشید و چه نه، در طول عمر تغییر می‌کند. به‌همین‌خاطر به‌سختی می‌توان گفت که چه زمانی بینی شخص عمل‌کرده دقیقا به نتیجه‌ی نهایی رسیده است. البته نگران نباشید، چون ورم بینی در عرض یک سال ازبین‌ می‌رود.

هر تغییر کوچکی در ساختار بینی حتی در اندازه‌ی میلی‌متری می‌تواند روی ظاهر صورت تأثیر بگذارد. اگر برای انجام جراحی بینی به جراحی حاذق و باتجربه مراجعه کنید، می‌توانید امیدوار باشید که نتیجه‌ی رضایت‌بخشی خواهید گرفت. خیلی مهم است که هم خودتان از نتیجه‌ی عمل راضی باشید و هم جراح‌تان از مشاهده‌ی نتیجه‌ی کارش احساس رضایت کند. گاهی هم شاید تغییرات کوچک کافی نباشند و با جراح‌تان به این نتیجه برسید که جراحی دیگری برای انجام اصلاحات انجام دهید. معمولا در چنین مواردی باید حداقل یک سال برای انجام عمل دوم صبر کنید، زیرا بینی‌تان می‌تواند در عرض این مدت تغییراتی بکند.

رینوپلاستی به جراحی تغییر شکل بینی گفته می‌شود. ازآنجایی‌که تنفس و شکل بینی به‌ هم مرتبط‌اند، گاهی اوقات رینوپلاستی نه فقط به‌منظور تغییر ظاهر بینی بلکه به‌خاطر تقویت تنفس از راه بینی انجام می‌شود. اما سِپتوپلاستی یا جراحی انحراف بینی یعنی صاف‌کردن تیغه‌ی داخلی بینی برای بهبود تنفس. تیغه‌ی داخلی بینی مسیر تنفسی را به دو قسمت راست و چپ تقسیم می‌کند. وقتی‌که این تیغه کج باشد، تنفس از راه بینی سخت می‌شود. سِپتوپلاستی اغلب همراه با رینوپلاستی انجام می‌شود.

خیر. جراحی بینی یکی از چالشی‌ترین اعمال جراحی است، آن هم به چند دلیل. یکی به‌خاطر اینکه بینی حجم سه‌بعدی پیچیده‌ای دارد و در وسط صورت واقع است. تغییراتی که در جریان رینوپلاستی ایجاد می‌شوند، اغلب تغییراتی جزئی هستند، اما وقتی همه‌‌ی این تغییرات کوچک باهم جمع می‌شوند، می‌توانند تغییر قابل‌توجهی در ظاهر و عملکرد بینی ایجاد کنند. ضمن اینکه در تغییرات ظریف جای کمی برای خطا وجود دارد. نکته‌ی دیگر اینکه رینوپلاستی همیشه دارای مراحل یکسانی نیست، زیرا این جراحی بسته به نیازها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر بیمار انجام می‌شود.

تقریبا همه‌ی کسانی که رینوپلاستی انجام می‌دهند، می‌توانند در همان روزِ عمل مرخص شوند. در موارد خیلی کمی ممکن است لازم باشد که یک شب در بیمارستان بستری شوید و تحت مراقبت کادر بیمارستان بمانید، آن هم درصورت تهوع زیاد یا وجود سایر مشکلات.

خودتان را آماده کنید تا یک هفته‌ای از محل کار و مدرسه یا هر مسئولیت دیگری که دارید مرخصی بگیرید. در طول هفته‌ی اول با گذشت هر روز، بهبودی بیشتری احساس خواهید کرد و تا زمانی که نوبت ویزیت هفته‌ی اول‌تان برسد، به‌مقدار قابل‌توجهی بهبود خواهید یافت.

بعد از عمل، مقداری ورم خواهید داشت و این ورم ماه‌های زیادی طول می‌کشد تا از بین برود و این مورد از رایج‌ترین عوارض عمل بینی است. البته افراد پس از چند ماهْ دیگر توجهی به این ورم نخواهند داشت. افراد معمولا می‌توانند بعد از یک هفته اغلب فعالیت‌هایی را که داشتند از سر بگیرند و بعد از دو تا چهار هفته دوباره به تمام فعالیت‌های سابق‌شان برگردند.

هیچ جراحی‌ای بی‌خطر نیست. خوشبختانه خطرات و عوارض عمل بینی کم است و عوارضش هم به‌ندرت گریبان‌گیر می‌شوند. اما حتما از جراح‌تان درباره‌ی خطرات، عوارض عمل بینی و مزایای عمل بینی بپرسید و قبل از جراحی به جزئیات لازم آگاه شوید.

شاید بیمه بخشی از هزینه‌ی رینوپلاستی را تقبل کند که البته آن هم به علت انجام جراحی و سیاست‌های بیمه‌ای که تحت پوشش آن هستید بستگی دارد.

هزینه‌ رینوپلاستی به عوامل مختلفی بستگی دارد. پیچیدگی جراحی و میزان تخصص و تجربه‌ی جراح می‌توانند روی هزینه‌ی عمل تأثیر بگذارند. البته قیمت عمل بینی می‌تواند از شهری به شهر دیگر نیز متفاوت باشد.

بله. گفتیم از زوایای مختلف بینی‌ شما عکس می‌گیرند و از طریق دست‌کاری رایانه‌ایِ همین عکس‌ها نشان‌تان می‌دهند که بینی‌ شما بعد از جراحی تقریبا چه شکلی خواهد شد.

میزان درد نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد و یکی از عوارض عمل بینی است که می‌تواند در هر فرد متفاوت باشد. اما رینوپلاستی برای افراد آن‌قدرها هم دردناک نیست. اغلب افراد میزان دردشان را در ویزیت بعد از عمل بین ۰ تا ۴ از ۱۰ ارزیابی می‌کنند.

ممکن است بسته به نوع عملی که داشته‌اید، جراح برای‌تان در داخل بینی اِسپلینت‌های سوراخ‌دار کار بگذارد تا بتوانید نفس بکشید. شاید لازم باشد که این اسپلینت‌ها را چند روزی نگه دارید، اما در ویزیت هفته‌ی اول، پزشک به‌راحتی آن را برمی‌دارد.

کبودیِ زیاد خیلی شایع نیست. اگر مقداری کبودی جزئی داشته باشید، بعد از تقریبا یک هفته یا همین حدودها رفع خواهد شد.عوارض بیهوشی جراحی بینی

جراحی بینی معمولا توسط جراح پلاستیک، جراح پلاستیک صورت یا متخصص گوش‌ و حلق بینی انجام می‌شود. کسی را برای انجام عمل بینی انتخاب کنید که دارای تخصص و مدارک حرفه‌ای است و مکررا این عمل را انجام می‌دهد. همچنین جراحی را انتخاب کنید که تجربه و اعتبارش در میان بیماران و سایر پزشکان زبانزد باشد و نیز اطمینان حاصل کنید که جراح کارتان را در بیمارستانی با امکانات مجهز انجام دهد. با رعایت این موارد می‌توانید عوارض عمل بینی‌تان را به کمترین مقدار برسانید. ضمنا لازم است که جراح روند عمل را به زبان ساده برای‌تان توضیح بدهد تا از آنچه قرار است روی بینی‌تان انجام بگیرد آگاه باشید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

179تومان

15تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

مترجم گروه دانش و سلامت روزه‌ی جام جم. دانش آموخته‌ی ادبیات انگلیسی. علاقه‌مند به نقد روانکاوانه. بی‌نهایت عاشق نقاشی.

سلام عصر بخیر مقاله خوبی بود.

خوشحالم که این مطلب براتون مفید بوده ☺️

مد و زیبایی

علت جوش چانه؛ راه‌های پیشگیری و درمان آن

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت


کندر چیست؛ خواص کندر و نحوه مصرف آن

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

قانون ۲۰/۸۰ برای بهبود بهره وری و مدیریت زمان


علت درد پشت سر و راه‌های درمان آن

ذهن آگاهی (mindfulness) چیست و چگونه می‌توان آن را تقویت کرد؟

سندرم سروتونین؛ علائم، دلایل و راه‌های درمان آن

تنگه واشی؛ تفرجگاهی تابستانه در حوالی تهران

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص دارد؟

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد

باهوش ترین نژاد سگ ها در دنیا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

جراحی بینی

مراقبت های بعد از جراحی بینی به تجویز جراح بینی کرج به بیمار گفته میشود از جمله این موارد رعایت رژیم غذایی، مصرف داروها، نحوه پانسمان و میباشد.

جراحی زیبایی گوش

جراحی اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش برای افرادی مناسب است که از بزرگی و دیده شدن گوش های خود رنج میبرند.و همیشه در حال پوشاندن آنها از دید عموم هستند

جراحی بینی گوشتی

عوارض بیهوشی جراحی بینی

در جراحی بینی گوشتی با برداشتن و تراشیدن غضروف بینی میتوان بینی گوشتی را کوچک کرد.بینی این افراد پوست ضخیم و چرب و همچنین دارای گوشت زیاد و عضله کمی است .

جراحی بینی استخوانی

افرادی که دارای قوز و استخوان بر آمده روی بینی و یا دچار شکستگی استخوان بینی هستند میتوانند جراحی بینی استخوانی انجام داده و زیبایی بینی و چهره خود را بدست آورند.

جراح و متخصص گوش ، حلق ، بینی و سر و گردن

 جراح پلاستیک بینی و صورت (پلک ، ابرو ، پروتز چانه و گونه)

جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس و درمان بیماریهای گوش

تماس با دکتر

عمل بینی جراحی زیبایی بینی یکی از عمل های است که امروزه در بین

دفورمیتی های بینی بین تغییر شکل های بینی خارجی و تغییر شکل های

با سلام خسته نباشید. میخواستم در ارتباط با هزینه جراحی بینی بپرسم ؟ جراحی بینی گوشتی و بینی استخوانی چه فرقی دارند؟

سلام خسته نباشید چقدر زمان میبره بعد از جراحی بینی ورزش کرد؟

میخواستم بپرسم شما ماساژ بعد از جراحی بینی رو تایید میکنید یا خیر؟

با سلام یه سوال داشتم چقد باید در بینی پانسمان باقی بماند و تا کی باید چسب بینی زد

انتخاب جراح بینی نقش موثری در نتیجه جراحی بینی دارد.پیش از هر چیز شما باید بدانید که جراح خوب در ابتدا باید این صبر و حوصله را داشته باشد تا بتواند خواسته های شما را از جراحی بداند و  شما باید دقت کنید که آیا جراح شما برای این امر صلاحیت دارد یا خیر .جراح بینی باید دوره ها و تخصص لازم را در این زمینه داشته باشد تا بتواند یک جراحی بدون نقص داشته باشد .

دکتر فرشته عبدالمطلبی جراح بینی کرج معمولا نتیجه جراحی را به صورت طبیعی رقم می زنند و یا اینکه  در صورت درخواست بیمار تغییراتی مانند قوس بینی و تغییرات در نوک بینی را به اندازه ایی  که به مجاری تنفسی بیمار لطمه ایی وارد نکند را ایجاد می کند.

جراحی بینی یکی از جراحی های زیبایی است که امروزه اغلب افراد با انجام این جراحی زیبایی جذابیت چهره ی خود را افزایش می دهند. با جراحی بینی فرد می تواند به راحتی ایرادات بینی خود را برطرف کرده و بین اعضای چهره اش تناسب برقرار کند. قبل از اینکه فرد برای جراحی بینی تصمیم بگیرد نیاز است که در این باره اطلاعاتی را کسب نمایید و سپس اقدام به انجام جراحی بینی کند. در این مقاله ما اطلاعاتی در ارتباط با جراحی بینی به شما ارائه خواهیم داد. با مطالعه ی این مقاله می توانید پیش زمینه ای از جراحی بینی داشته باشید و بهتر تصمیم بگرید.

جراحی بینی باید توسط یک متخصص جراحی بینی انجام گیرد تا نتایج مطلوبی حاصل گردد. برای انتخاب جراح بینی باید ابتدا در مورد وی تحقیقات لازم را انجام دهید. برای شناخت درست جراح بینی می توانید به مطب وی مراجعه کنید و با او مشاوره ای داشته باشید. همچنین می توانید با دیدن بیماران جراح بینی کرج در مورد او تصمیم بگیرید.
همچنین با مراجعه به سایت جراح بینی و تلگرام و اینستاگرام دکتر می توانید در مورد وی اطلاعات لازم را کسب نمایید.

افرادی که بینی شان قوز داشته باشد و یا دارای انحراف باشند بینی شان استخوانی است و جراحی بینی استخوانی بینی های استخوانی بهتر از بینی های گوشتی اصلاح می شوند و بعد از عمل خوش فرم تر خواهند شد. بینی های استخوانی به دلیل اینکه غضروف زیاد و پوست نازک دارند بهتر فرم می گیرند و خوش فرم تر می شوند. بینی های استخوانی به مراتب کمتر از بینی های گوشتی نیاز به تقویت غضروف خواهند داشت.

بینی هایی که پوست ضخیم و غضروف کم دارند به بینی های گوشتی معروفند. بینی های گوشتی معمولا به شکل کوفته ای و پهن هستند. یکی از نشانه های بینی های گوشتی چرب بودن پوست است. معمولا افرادی که پوستشان چرب است بینی گوشتی دارند.

باید توجه داشته باشید که بینی های گوشتی را نمی توان عروسکی و فانتزی عمل کرد. البته با انتخاب جراح مناسب می توانید جراحی بینی گوشتی موفقی را داشته باشید. اما باید بعد از جراحی بینی ، بینی خود را با بینی قبلی تان مقایسه کنید.

بعد از انجام جراحی بینی نیز نیاز است که اقدامات لازم را انجام داده تا بتوانید زودتر به بهبودی کامل دست یابید. مهمترین نکته ای که باید بعد از جراحی بینی به آن توجه کنید جلوگیری از ورود ضربه به بینی است.
استفاده از کمپرس یخ نیز از اقداماتی است که باید بعد از جراحی بینی تا دو الی سه روز انجام شود. کمپرس یخ به بهبود سریعتر تورم و کبودی بینی کمک خواهد کرد. کمپرس یخ را هر یک ربع یکبار بر روی صورتتان قرار دهید. در صورتی که صورتتان یخ کرد کمپرس را از روی صورتتان بردارید.
برای استراحت نیز باید از دو بالشت استفاد کنید که سرتان از بدنتان بالاتر باشد.
تغذیه بعد از جراحی بینی نیز از نکاتی است که باید به آن توجه نمود. بعد از عمل بینی بهتر است که غذاهای نرم و مایعات مصرف کنید و از غذاهای سفت و جویدنی زیاد استفاده نکنید زیرا این غذاها برای سلامتی شما مضر است و به بینی تان فشار وارد می کند.
برای نوشیدن مایعات نیز از نی استفاده نکنید زیرا مکیدن به بینی تان فشار وارد خواهد کرد.
بعد از سه روز برای برداشتن تامپون بینی به پزشک مراجعه نمایید. بعد از یک هفته نیز باید برای برداشتن گچ بینی به مطب جراح بینی رفته و گچ بینی تان را بردارید. بهتر است که روز هفتم قبل از رفتن به مطب پزشک به حمام بروید و استحمام کنید. زیرا خیس شدن گچ بینی باعث می شود که گچ بینی شما راحت تر برداشته شود.

بینی هایی که دارای استخوان و غضروف محکم و قوی هستند را بینی های استخوانی می گویند. به علاوه بینی های استخوانی دارای پوست نازک و متوسط هستند . به عبارت دیگر بینی هایی که ناهنجاری های آنها درطول دیواره ها و پشت بینی در ناحیه بالاتراز نوک قرار دارد را بینی استخوانی می ند. با انتخاب جراح بینی کرج می توانید بینی تان را به راحتی عمل کنید.

اولین مرحله برای انجام عمل بینی استخوانی یا غضروفی این است که حتما به مطب پزشک جراح بینی کرج مراجعه کرده و توسط پزشک معاینه شوید. زیرا انجام عمل جراحی بینی نیازمند بررسی هایی می باشد که از سمت پزشک صورت خواهد گرفت و اولین و مهم ترین قدم بعد از تصمیم به انجام جراحی بینی می باشد . همچنین با مراجعه حضوری در مطب پزشک می توانید نمونه کارهای پزشک مربوطه را مشاهده نمایید و نوع بینی مورد علاقه خود را انتخاب کنید و مشاوره لازم را از پزشک دریافت کنید.
تجهیزات و دستگاه هایی که جهت کوچک کردن بینی به صورت اینترنتی و یا شبکه های تلویزیونی تبلیغ میشوند مورد تایید هیچ پزشکی نمی باشد ، و عوارض جبران ناپذیری را برای فرد در پی خواهد داشت . پس بهتر است به این نوع از تبلیغ ها هیچ اهمیتی ندهید و اگر تصمیم به انجام عمل جراحی بینی دارید توصیه میشود مستقیم به سراغ جراحی بینی استخوانی رفته که روشی کم خطر و کم عارضه خواهد بود.

دو هفته بعد از جراحی بینی می توانید فعالیت های معمول را انجام دهید. بعد از دوهفته می توانید فعالیت های سبک مانند پیاده روی را انجام دهید.
بعد از یک ماه می توانید شنا کنید. البته یادتان باشد که از شیرجه زدن بپرهیزید. سونای خشک و تر تا دو ماه ممنوع  می باشد.
بعد از دو ماه می توانید ورزشهای هوازی ، دویدن روی تردمیل و استفاده از وزنه های سبک را انجام دهید. برای انجام ورزشهای سنگین مانند بوکس باید یکسال صبر کنید. البته در این مورد بهتر است که با پزشک جراح بینی کرج خود مشورت نمایید.


جراح و متخصص گوش ، حلق ، بینی و سر و گردن

جراح پلاستیک بینی و صورت (پلک ، ابرو ، پروتز چانه و گونه)

رفع چین و چروک صورت با تزریق بوتاکس و ژل

جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس و درمان بیماریهای گوش

امام علی علیه السلام فرمود: خدا را! درباره خانه پروردگارتان در نظر داشته باشید تا هستید، آن را خالی نگذارید. زیرا اگر حج متروک شود نظر رحمت خدا از شما قطع خواهد شد.


جام خانواده؛


 

جراحی زیبایی یا رینوپلاستی بینی امروزه از هر زمان دیگری در تاریخ خود, قابل پیش بینی تر, دقیقتر و موثرتر است. با ترکیب مناسبی از مهارت جراحی, بافت مطلوب و فنون  جراحی زیبایی بینی, میتوان یک بینی طبیعی و زیبا به دست آورد که چهره را تا ابد زیبا خواهد کرد. واقعا اینکه چرا با وجود هزینه سنگین و درد بسیار، درصد قابل توجهی از زنان ایرانی به دنبال جراحی‌های مختلف زیبایی هستند، یک سوال بزرگ است که البته ریشه در فرهنگ عامه امروز ایران دارد. اگر تصمیم‌تان برای مراجعه به اتاق عمل زیبایی جدی است، از عوارض آن  هم مطلع شوید. البته تصمیم با خود شماست. اما بد نیست از چیزهایی که ممکن است سر راهتان قرار بگیرد، با خبر شوید.


 

عوارض بیهوشی جراحی بینی

حساسيت فرد به داروهاي بيهوشي: در برخي افراد ممكن است واكنش‌هاي غيرمترقبه‌اي نسبت به داروهاي بيهوشي ايجاد شود. همانطور كه ممكن است، بدن يك فرد نسبت به آمپول پني‌سيلين واكنش نشان دهد، داروهاي بيهوشي نيز ممكن است عوارض غيرقابل پيش‌بيني داشته باشند. اين مسأله از قبل قابل پيش‌بيني نيست ولي بايد تمام تمهيدات لازم در اتاق عمل وجود داشته باشد كه در صورت بروز واكنش يا حساسيت، داروهايي براي رفع حساسيت وجود داشته باشد و اگر پزشك از قبل خود را براي تمامي شرايط آماده كرده باشد، ريسك به حداقل خواهد رسيد.


 

خطر جابه‌جايي لوله بيهوشي: در طول عمل ممكن است لوله بيهوشي جابه‌جا شود يا ارتباط آن با بدن قطع شود كه در اين‌صورت اكسيژن وارد بدن نمي‌شود و فرد دچار مرگ مغزي مي‌شود. براي جلوگيري از اين حالت، بيهوشي بايد توسط تيم مجرب انجام شود و در حين بيهوشي و حتي بعد از آن، وقتي بيمار در ريكاوري است، تمام علائم حياتي او با مانيتورهاي مخصوص بررسي شود، تا در صورت جابه‌جايي لوله، بوق دستگاه به صدا درآيد و پزشك از پايين‌آمدن ميزان اكسيژن خون آگاه شود. رعايت اين نكته خطرات بيهوشي را به حداقل مي‌رساند.


 

بيهوشي يا بي‌حسي موضعي: در قديم از داروهايي مثل گازهاي بوتان كه بسيار سمي و خطرناك است، براي بيهوشي استفاده مي‌شد، در نتيجه جراحان سراغ استفاده از روش‌هاي بي‌حسي موضعي رفتند، اما خود اين روش هم مشكلات فراواني داشت. اگر در حالت بي‌حسي موضعي، بيمار به حالت خواب عميق فرورود و تنفس‌اش كم و دچار مشكل شود، ترشحات خوني كه داخل حفره دهان جمع مي‌شود (مقداري خون در جراحي از پشت بيني وارد حفره دهان مي‌شود) ممكن است به طور ناخودآگاه وارد ريه شود و خفگي ايجاد كند. اما امروزه بيهوشي با داروهاي جديد انجام مي‌گيرد كه اين داروها عوارض داروهاي قبلي را ندارند. علاوه بر اين لوله‌اي در ناي بيمار گذاشته مي‌شود كه مي‌تواند به ريه اكسيژن برساند. بنابراين تنفس بيمار بيمه مي‌شود و با حالت كاف (بالشتكي كه اطراف لوله وجود دارد و از هوا پر مي‌شود) ناي بيمار از ورود ترشحات خوني به داخل ريه مصون مي‌ماند. بنابراين بيهوشي راه مطمئن‌تري است.


 

آیا شما هر روز به بینی خود نگاه می کنید و فکر می کنید که آیا برای صورت شما مناسب هست یا نه؟

با وجود اینکه همه ما می دانیم که زیبایی نسبی است و در ادوار گوناگون به شکل های مختلفی تعریف شده ولی باز هم اگر بینی بزرگی داشته باشیم مایلیم آن را به تیغ جراحی بسپاریم، خوب شاید بگویید چه اهمیتی دارد که مثلا کلئوپاترا در آن دوران بینی بزرگی داشته و مظهر زیبایی بوده است، استانداردهای زیبایی دوران ما متفاوت است !!! زیبایی بینی تاثیری انکارناپذیر در زیبایی چهره دارد چرا که یکی از اصول اولیه زیبایی تناسب و هماهنگی اجزای صورت است، و زیبایی چهره موجب افزایش اعتماد به نفس و پذیرش فرد در جامعه خواهد بود، شاید از نظر بسیاری جراحی زیبایی کار درستی نباشد اما همه چیز به تصمیم شما بستگی دارد، ببینید واقعا چرا می خواهید این کار را انجام دهید، از خودتان بپرسید که نیت واقعی شما چیست؟ و صادقانه پاسخ این پرسش را پیدا کنید.


 

به شما توصیه می کنیم زمانی که در وضعیت ناپایدار روحی هستید این تصمیم را نگیرید و عجولانه عمل نکنید، گاهی این کار صرفا راهی برای فرار شما از موقعیت و خودتان است، برخی افراد هم بینی مناسب چهره خود دارند اما صرفا به دلیل تصویر ذهنی نادرست از بدن خود، مد، و یا حتی عدم اعتماد به نفس دست به عمل جراحی می زنند. در عین حال جراحی زیبایی یا رینوپلاستی برای بسیاری انتخاب خوبیست به شرطی که واقع بین باشید، و با درک شرایط خود و با آگاهی کامل و دقت در انتخاب پزشک مناسب اقدام به جراحی کنید. وقتی که مطمئن شدید که این کار برای شما مناسب است و پزشکی حاذق را پیدا کردید که از تجربه و کار او اطمینان داشتید، در مورد نوع جراحی و میزان تغییراتی که می خواهید در بینی خود به وجود آورید نیز دقت لازم را به عمل آورید، از پزشکتان بخواهید تا با استفاده از کامپیوتر تصویر بینییتان را پس از جراحی به شما نشان دهد البته به خاطر داشته باشید که عواملی مانند سن، جنس، ویژگی های نژادی، ضخامت پوست و در دستیابی به نتیجه مناسب موثر است.


 


نکات زیر را به خاطر داشته باشید :

1   هیچ وقت در شرایط ناسب روحی این کار را انجام ندهید.

2   جراحی زیبایی بینی یا تغییر شکل بینی از میان تمام روش های جراحی زیبایی, جز سخت ترین ها می باشد و می تواند منجر به بدشکلی دائمی شود. بنابراین جراح خود را با دقت انتخاب کنید. بدون تخصص, تجربه, مهارت فنی و هنری بدست آوردن یک نتیجه خوب غیرممکن است.


 

3   جراحی زیبایی بینی گاهی اوقات می تواند به طور چشمگیری ساختار و سبک آن را بهبود بخشد و گاهی نه و این بستگی به نوع بینی شما نیز دارد، پس واقع بین باشید.

4  اگرچه ممکن است شما یک سبک خاصی را بخواهید ولی این را بدانید که یک بینی که روی صورت شخص دیگری ممکن است خوب به نظر برسد شاید روی صورت شما زشت یا زیبا باشد. یک اندازه قطعا همه جا وبرای همه مناسب نیست.


 

5   همه جراحی های خوب حداقل یک چیز مشترک دارند و آن یک ظاهر طبیعیست, چون جذاب ترین بینی باید با سایر ویژگی ها و اعضای صورت هماهنگی داشته باشد, باید این موضوع را در نظر بگیرید.

6   تنها مهارت های بالای جراحی یک نتیجه خوب را تضمین نمی کند, پوست خوب و سلامتی مطلوب برای یک جراحی زیبایی موفق لازم است. ژن بد می تواند حتی ماهرانه ترین جراحی ها را خراب کند به خصوص هنگامیکه با غضروف و پوست ضعیف همراه باشد.


 

7    یک فرد جوان با چهره صاف و روشن, غضروف بینی محکم, پوست مناسب و دارای سلامت عمومی, برای یک جراحی زیبایی بینی می تواند نتیجه مطلوب را به دست آورد.

8  اسکلت بینی قوی و متعادل کلید زیبایی و عملکرد با دوام است. تغییر شکل بینی با از بین بردن مقدار زیادی از نوک یا تضعیف اسکلت بینی نتایج ناخوشایندی را به همراه خواهد داشت . ثبات و  استحکام اسکلت بینی باید حفظ و یا افزایش یابد. با تغییر شکل نوک غضروف نباید مقاومت و یا بخش زیادی از غضروف از بین رود.


 

9  در اغلب موارد چندماه پس از عمل جراحی, بینی متورم و باد کرده است. حتی در ابتدا ممکن است گاهی با نگاه کردن به آن ناامید شوید, به خصوص اگر پوستتان ضخیم و چرب و یا دارای آکنه زیاد باشد ممکن است طول بکشد.

1  اگر شما اصرار داشته باشید که یک بینی کاملا بدون نقص داشته باشید ممکن است با این وسواس کمی سرخورده و ناامید شوید زیرا رسیدن به نهایت کمال در جراحی زیبایی بینی دشوار است. دوبار عمل جراحی پشت سرهم نیز می تواند بسیار پرخطر باشد و اگر آن چیزی که تصور می کردید نشد حاضرید تمام پول و ثروت خود را صرف کنید تا بینی قبلی خود را داشته باشید .


 

11   اصلاح جراحی گاهی اوقات برای از بین بردن نقص های جزئی مناسب است اما خطر این جراحی مجدد و اصلاح در عمل زیبایی بینی بسیار زیاد است. فقط برای از بین بردن نقص های جزئی و بدشکلی بینی و یا برطرف کردن مشکلات تنفسی, عمل بار دوم توصیه می شود. این اصلاح و عمل مجدد بسیار پیچیده تر و به مراتب پرهزینه تر است و اغلب موارد کمتر از بار اول موثر واقع خواهد بود. بنابراین در مورد گزینه های خود تحقیق کنید و یک تصمیم درست بگیرید.


 


گروه خانواده جام نیوز/214

«برای مشاهده  جدیدترین اخبار جذاب و خواندنی کلیک کنید»

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *