عوارض بعد از مصرف تریاک

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

31-32244115

شیره تریاک که از جوشاندن سوخته تریاک و تریاک به نسبت 3 به 1 تهیه می شود تاثیر و سنگین تری از تریاک دارد و به همین دلیل ترک اعتیاد آن بسیار سخت تر می باشد. دلیل این که شیره تریاک دارای اثر بیشتری از تریاک است این است که وقتی سوخته و تریاک را در آب حل می کنند و آن را از صافی می گذرانند، کدئین و مرفین که به راحتی در آب حل می شوند از صافی گذشته و بعد از جوشاندن آب ماده به دست آمده که سیاه رنگ است شیره تریاک است، شیره تریاک دارای اثر قوی تری است، ولی اثر گذاری آن دوام زیادی ندارد و پس از گذشت مدت کمتری فرد به حالت خماری دست پیدا می کند.شیره تریاک را به روش های زیر مصرف می کنند:

تدخین و کشیدن: که به آن سیخ و سنگ و سنجاق و نگاری هم گفته می شود، نگاری یک ابزار برای کشیدن شیره است که به چپق شباهت دارد.

خوراکی: که به دو صورت قرص مانند یا حبه ای و روش دوم خوردن آن حل کردن آن در مایعات است.

 

عوارض بعد از مصرف تریاک

مصرف شیره هم مانند مصرف تریاک در فرد مصرف کننده وابستگی و اعتیاد ایجاد می کند و به دنبال آن باعث می شود که سلامتی فرد مصرف کننده به خطر بیافتد. کسی که شیره را به روش خوراکی مصرف می کند کم کم به شدت لاغر می شود و مجاری تنفسی،کبد و دندان های او خراب می شود و میل جنسی او کاهش می یابد. همچنین ممکن است که باعث تشنج و خفگی در زمان خواب شود. بعضی از افراد معتقدند که تریاک و شیره تریاک برای کاهش قند خون افراد دیابتی موثر هستند ولی این یک تصور اشتباه است، شیره تر یاک و تریاک نه تنها به کاهش قند خون شما کمک نمی کنند، بلکه باعث می شوند که لوزالمعده شما دیگر انسولین ترشح نکند و از طرفی مصرف شیره و تریاک باعث تنگ شدن عروق قلبی می شود و به این صورت خطر سکته قلبی در فرد مصرف کننده افزایش پیدا می کند.

خوردن تریاک یکی از روش های مصرف سنگین تریاک به حساب می آید. و تقریبا مصرف خوراکی شیره تریاک را یک مرحله بعد از استفاده به روش کشیدنی یا تدخینی می دانند. افرادی که شیره تریاک یا تریاک را به روش خوراکی استفاده می کنند می خواهند که مصرف خود را از خانواده پنهان کنند.

یکی از آسیب های شدید مصرف شیره تریاک به روش خوراکی این است که دستگاه گوارشی فرد در این روش به شدت آسیب می بیند. از طرفی احتمال مسمومیت در این روش مصرفی بسیار بالاتر از روش تدخینی یا کشیدنی است، چون در بعضی از موارد برای سنگین تر شدن و جلای ظاهری شیره از سرب در آن استفاده می کنند و این باعث می شود که احتمال مسمومیت بالاتر برود.

عوارض، اثرات و ترک اعتیاد شیره تریک تا حد زیادی مانند تریاک است، تنها تفاوت آن این است که شیره تریاک قوی تر و به همین ترتیب وابستگی به آن و در نتیجه ترک اعتیاد آن سخت تر می باشد. عوارض مصرف شیره تریاک به روش تدخینی یا همان دود کردن و کشیدن:

از آنجایی که گفتیم ترک اعتیاد شیره تریاک بسیار شبیه به ترک اعتیاد تریاک می باشد و به این صورت است شما می توانید برای ترک اعتیاد شیره تریاک مطالب زیر را مطالعه کنید.

ترک اعتیاد تریاک در خانه با بوپرنورفین یا ب2

برای ترک اعتیاد تریاک چه بخوریم

ترک تریاک چند روز طول می کشد

ترک ناگهانی تریاک یا ترک اعتیاد تریاک با روش جدید؟

دسته بندی

صدای مشاور

جهت برقراری ارتباط با مشاور روی گزینه زیر کلیک کنید.

ارتباط با ما

پربازدیدترین مقالات پزشکی و ترک اعتیاد

پربازدیدترین اخبار پزشکی و ترک اعتیاد

ترک اعتیاد

اطلاعات تماس مرکز ترک اعتیاد

اصفهان خیابان شمس آبادی ، جنب بیمارستان سینا ، بن بست نواب ، مجتمع کیان ، طبقه 3

32244115-31

ساعت تماس: 9 الی 14 و 16 الی 2

ساعت کاری دفتر: شنبه تا چهار شنبه 15:3 الی 2:3

اصفهان ، خیابان آبشارسوم کیلومتر25جاده زیار، شهرزیار(میدان امام رضا ) به طرف جاده ورزنه کیلومتر1 جاده ورزنه ابتدای روستای تاریخی برسیان طبقه فوقانی درمانگاه سوم شعبان مرکزبستری ترک اعتیاد نگین

ساعت پذیرش مرکز بستری از ساعت 9 الی 14


پیوندهای مرتبط با مرکز ترک اعتیاد

 پونه مدیا

مقدمه. مواد مخدر با کاهش تعداد سلول های لنفوسیتی و ایمنوگلوبولین ها باعث تضعیف سیستم ایمنی و استعداد ابتلا به عفونت های خطرناک می شوند. در سال های اخیر مواد مخدر تزریقی به های تمجیزک و نورجیزک به طور وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به ناشناخته بودن عوارض مواد مخدر جدید این مطالعه جهت تعیین میزان مرگ و میر و بیماری های عفونی ناشی از مصرف مواد مخدر مختلف تدوین گردید.

مواد و روش‌ کار. این مطالعه به صورت مقطعی و بر روی تمام بیماران بستری طی 2 سال (1384 و 1383) در بخش عفونی بیمارستان الزهرا (س) اصفهان انجام شد. بیماران به پنج گروه معتاد به هروئین، تریاک تزریقی، نورجیزک، تمجیزک و گروهی که به طور مشخصی یک نوع ماده مخدر مصرف نمی کردند تقسیم شدند و علایم بدو مراجعه، نوع بیماری و نحوه ترخیص به صورت مرگ، رضایت شخصی، فرار یا بهبودی ثبت و مورد تحلیل قرار گرفت.

نتایج. در طی 2 سال بالغ بر 69 بستری در بخش عفونی انجام شده است؛ در 14 مورد علت بستری، عوارض تزریق مواد مخدر بوده است که %15 کل بستری ها را تشکیل می دهد. متوسط سن این افراد 1/31 سال بود. %1/61 از بیماران در گروه معتاد به هروئین، %5/14 نورجیزک، %1/6 تمجیزک، %3/3 تریاک و %4/14 در گروه مصرف کنندگان مواد مختلف بودند. مصرف کنندگان نورجیزک جوانتر از گروه هروئین و تریاک بودند. شایعترین عارضه در مصرف کنندگان هروئین، آبسه محل تزریق و در مصرف کنندگان نورجیزک، اندوکاردیت بود. تعداد مرگ و میر در سال 1383، 4 مورد (%1) و در سال 1384، 9 مورد (%17) بود که در گروه هروئین %9/17 و در گروه نورجیزک %5/37 افراد بستری شده فوت کرده اند. %7 بیماران در بدو پذیرش تب داشتند و تاکی کاردی و تاکی پنه در نیمی از آنان وجود داشت. اکثر مراجعان فشار خون طبیعی داشتند.

بحث. مواد مخدر جدید مانند نورجیزک علاوه بر عوارض شدیدتر و بیماری های خطرناکتری که ایجاد می کند موجب مرگ و میر بسیار بالاتری نیز می شود. تعداد بیماران مصرف کننده این مواد در سال 1384 نسبت به 1383 افزایش یافته که موجب مرگ و میر بالاتری در کل بیماران بستری به علت عوارض تزریق مواد مخدر در این سال نسبت به سال قبل شده است. با توجه به عوارض شدیدتر و خطرناکتر مواد مخدر جدید مانند نورجیزک و تمجیزک در مقایسه با سایر مواد مخدر، لازم است هر چه سریعتر اقدامی در جهت جلوگیری از گسترش این مواد در سطح کشور و آگاهی دادن معتادان به عوارض این مواد صورت گیرد.


عوارض بعد از مصرف تریاک

 

 

URL: http://militarymedj.ir/article-1-212-fa.html

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *