عوارض اسپیرونولاکتون در بارداری

اسپیرونولاکتون چیست؟
 اسپیرونولاکتون جهت درمان ادم (در اصطلاح علمی ورم اندام ها)در اثر بیماری های کبدی،مشکلات کلیوی یا نارسایی قلبی تجویز می شود.
ورم یا ادم وقتی اتفاق می افتد که مایع از میان سلول های عروق خونی خارج می شود و به فضای بین سلول ها وارد می شود .این مساله باعث متورم شدن بافت سلولی در ریه ها ،پا یا مچ می شود.

این عارضه در ریه تنفس را با مشکل مواجه می کند یا پاها را متورم و سنگین می کند.
اسپیرونولاکتون با افزایش حجم ادرار ،دفع آب را افزایش می دهد و در نتیجه ورم کاهش می یابد.

این دارو همچنین در موارد دیگری مانند افزایش آلدوسترون در بدن و برخی مشکلات دیگر مانند پرمویی (هیرسوتیسم) و برخی از اختلالات هورمونی زنان کاربرد دارد.


هیرسوتیسم (پرمویی) یکی از مهم ترین بیماری هایی است که در زنان دیده می شود. در زنانی که مشکلات هورمونی پیدا می کنند، در برخی نواحی موهای ضخیم و زبر شروع به رشد می کنند. یکی از داروهایی که برای درمان پرمویی استفاده می شود داروی اسپیرونولاکتون می باشد.عوارض اسپیرونولاکتون در بارداری

رویش مو در هر دو جنس در نقاط مختلف بدن متفاوت است، مثلا موی ناحیه سر، فاز رشد سریع تر و فاز استراحت کوتاه تری دارد و به همین دلیل تا یک متر هم می تواند رشد کند. طول دوره رشد موهای ابرو یا بدن کوتاه تر است و در یک طول خاصی، متوقف می شود.

این تفاوت در دو جنس به علت پاسخ به آندروژن ها یا همان هورمون های مردانه است. آندروژن ها بعد از سن بلوغ ترشح می شوند و صفاتی را در مردان به وجود می آورند که این دو جنس را از هم متفاوت می کند.

رویش مو در مردان در نقاطی رخ می دهد که فولیکول ها به هورمون حساس هستند. نقاط حساس به رویش مو در مردان سینه، صورت، زیر شکم و کشاله ران است، ولی در خانم هایی که سالم هستند و مشکلی ندارند، آندورژن بسیار کم است و این رویش اتفاق نمی افتد.

همچنین اسپیرونولاکتون یک داروی ادرار آور حافظ پتاسیم می باشد و برخلاف سایر داروهای ادرار آور این دارو سبب کاهش پتاسیم بدن بیمار نمی شود.
این دارو به تنهایی یا همراه با داروهای ادرار آور در یک محصول موجود می باشد.بطور مثال لاسیکتون یک داروی ترکیبی از فروزماید و اسپیرونولاکتون می باشد.این محصولات ترکیبی ،تعداد قرص مصرفی در روز را کاهش می دهند و دارودرمانی را تسهیل می نمایند.

پیش از مصرف اسپیرونولاکتون
_در صورت بارداری یا قصد باردار شدن و یا شیردهی،مشکلات کلیوی و غدد آدرنال (فوق کلیوی) ،پزشک خودرا مطلع نمایید.
_سابقه ی هرگونه حساسیت دارویی را به پزشک خود اعلام کنید.
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید.

نحوه ی مصرف اسپیرنولاکتون
_مقدار مصرف روزانه ی این دارو از 25 تا 2 میلی گرم بسته به شرایط و نیاز بیمار در روز می تواند متفاوت باشد لذا دارو را دقیقا مطابق با تجویز پزشک خود مصرف کنید و از کم یا زیاد کردن آن خودداری نمایید.
_بهترین زمان مصرف دارو همراه یا پس از غذا می باشد . در صورتی که یک بار در روز تجویز شده باشد بهتر است صبح ها پس از صبحانه مصرف شود.در صورتی که از یک نوبت در روز تجویز شده باشد،بهتر است دوز دوم پیش از غروب (6 بعد از ظهر) مصرف شود تا افزایش ادرار موجب برهم زدن خواب بیمار نشود.
_در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو به محض یادآوری ،آن را مصرف نمایید اما در صورتی که از ساعت 6 عصر گذشته باشد ،دارو را مصرف نکنید و نوبت بعدی را طبق بره قبلی مصرف نمایید.

توصیه های اسپیرونولاکتون
_معمولا درمان با این دارو ها طولانی مدت می باشد .در مدت درمان با این دارو،تحت نظر پزشک خود باشید و آزمایشات دوره ای که توسط پزشک برای شما تجویز می شود را به طور منظم انجام دهید .خصوصا انجام آزمایشات خون برای بررسی نمک های موجود درخون مانند سدیم و پتاسیم در مدت درمان با داروهای ادرار آور بسیار مهم است.
_دارو های ادرار آور کمک می کنند تا آب اضافی بدنتان دفع شود . تنفس و حرکت بدنی شما بهتر و راحت تر شود .با این وجود از دست دادن مایعات بیش از حد ،بدن را کم آب می کند و عوارضی مانند تشنگی،خشکی پوست ،کاهش وزن سریع پس از شروع درمان و بی حالی می دهد در صورتی که با این علائم مواجه شدید ،به پزشک اطلاع دهید تا تغییرات لازم را در مقدار مصرفی روزانه ی دارو اعمال کند.
_به علت اینکه اسپیرونولاکتون حافظ پتاسیم در بدن می باشد درصورت مصرف طولانی با دوز بالا، مصرف غذاهای غنی از پتاسیم را مانند نمک های حاوی پتاسیم یا کم سدیم، هندوانه، سیب زمینی، موز، سویا، کدو حلوایی، آلو و را محدود کنید تا سطح پتاسیم خون افزایش نیابد.

عوارض شایع اسپیرونولاکتون
احساس خستگی،گیجی ، خواب آلودگی و تهوع از عوارض شایع این دارو می باشد که با مصرف وعده های غذایی سبک و محدود کردن غذاهای چرب و پر ادویه می توان آن را کاهش داد.
-بدليل اينكه اين دارو ممکن است کمی خواب آورباشد،تا زماني كه اثر خواب آوري آن را احساس مي كنيد از رانندگي و كارهايي كه نياز به احتياط بيشتري دارند خودداري نماييد.
_مصرف این دارو در خانمها ممکن است موجب تغییرات در دوره ماهانه و تغییرات هورمونی مربوط به آن از جمله نا منظم شدن قاعدگی ،ریزش موهای زاید،دل پیچه ،تغییر خلق وخو ،قرمزی پوست و شود.در صورتی که این مشکلات برای شما بوجود آمد،به پزشک خود اطلاع دهید.
_مصرف داروی اسپیرنولاکتون بر روی جنین ،خصوصا جنین پسر عوارض بدی می تواند داشته باشد.لذا حتما باید حداقل 3 ماه پیش از بارداری قطع شود.به این دلیل خانم ها در سنین باروری که تحت درمان با این دارو می باشند باید یک روش موثر پیشگیری از بارداری طبق نظر پزشک خود در پیش بگیرند.

پرسش: سلام خانمم حدود یک ماه ونیم قرص “اسپیرونولاکتون” استفاده می کرد. بعد از یک ماه از مصرف متأسفانه ناخواسته باردار شده و به شدت نگران عوارض استفاده از این قرص ها روی جنین هستیم و قصد داریم سقط جنین انجام بدهیم. آیا نگرانی ما بی مورد است یا اقدام به سقط بکنیم؟ الان 8 هفته از تشکیل جنین زمان می گذرد.


پاسخ مشاور:

سلام قرص اسپیرونولاکتون در گروه D برای مصرف در دوران بارداری است. در بارداری نباید از اسپیرونولاکتون استفاده کرد. این احتمال وجود دارد که مصرف این قرص در جنین مذکر باعث عدم تکامل مناسب سیستم ادراری تناسلی شود. ولی مطالعات کافی بر روی جنین انسان انجام نشده است. نیاز به سقط نیست. فقط با سونوگرافی غربالگری دقیق جنین را کنترل کنید.


لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

“),t.close},t.write(‘

پزشکم چهار ماهه که برام آمپول اس سی جی و کلومیفن تجویز کردن، اما نتیجه نداده. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

عوارض اسپیرونولاکتون در بارداری

استخوان زمان بر است برخی از افراد در نیمه های درمان، کاهلی کرده و روند درمان را به تعویق می اندازند که این اقدام عواقب جبران ناپذیری دارد. با اصلاح سبک زندگی و درمان های موثر، می توان پوکی استخوان را درمان کرد تا از شکستگی استخوان ها جلوگیری شود. این متخصص هشدار داد: به بیماران توصیه میشود در رابطه با درمان به سراغ راه های غیر علمی مانند درمان های چینی، سنتی و نروند چرا که در هیچ یک

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، روز شنبه کودک دو سال و هشت ماهه ای به بیمارستان پورسینای رشت منتقل شد. دقایقی بعد هم مادر کودک خود را به بیمارستان رساند. او نمی دانست پسر بچه اش قربانی جنایتی سیاه شده است. پزشکان تلاش برای نجات جان پسر بچه را آغاز کردند. معاینات اولیه نشان داد، اهورا قربانی کودک آزاری شده و براساس شدت جراحات خونریزی شدیدی دارد. پسر بچه نتوانست در برابر جراحات کودک آزاری

زیرساخت (از توابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) بود که تا آبان ماه سال 96 اعتبار داشت. اما وزارت ارتباطات شش ماه زودتر اعلام کرده بود که باید شکل این قراردادها تغییر کند و حجمی شود که به اعتقاد نمایندگان مطرح کننده این سوال، اقدام مذکور با شائبه هایی نظیر بیکار شدن نیروهای متخصص، عدم نظارت دقیق کارفرما بر روی قراردادها و در نتیجه به جیب زدن بیت المال توسط پیمانکاران رو به روست. اما

موسوی هوایی در رابطه با اقدامات و تعریفات سازمان تبلیغات اسلامی در موضوع هیئات مذهبی گفتگو کرده است. وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی در قبال هیئات مذهبی چیست و چه اقداماتی در این زمینه انجام داده است؟ سازمان تبلیغات اسلامی نهادی است که ریاست آن توسط مقام معظم رهبری تعیین می شود. اساس کار سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغ دین به هدف و غایت تربیت دینی و به تعبیر حضرت آقا ساخت جامعه دینی است

همچنان در شرایط رکودی است تحمیل این نوع مالیات می تواند بیش از گذشته اوضاع را وخیم کند. * کیهان – جولان نجومی بگیران در سایه انفعال دستگاه های مسئول کیهان درباره حقوق های نجومی گزارش داده است: با گذشت حدود دو سال از ماجرای مدیران نجومی بگیر، دستگاه های مربوطه هیچ اقدام کارگشایی برای مقابله با آن انجام ندادند. حدود دو سال پیش بود که رسانه ای شدن فیش های

سازی حقوقی انجام دهد.حسینی تاکید کرد: کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری استان اصفهان هر ماهه با حضور رئیس کل دادگستری ،دادستان و سایر مسئولین استان با هدف ارائه حمایت های قضائی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برگزار می شود.مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با ارائه یک راهکار گفت: حضور ایرانیان موفق مقیم خارج در قالب تورهای 1 نفره در ایران می تواند به این پروژه جذب ایرانیان مقیم خارج

کودکتان تا دیروز خوب و سرحال بود اما حالا مدتی است بهانه گیری می کند و حتی دیگر حرفتان را گوش نمی دهد. او که تا همین چند وقت پیش جزو بچه های آرام بود حالا دعوا می کند و در مقابل حرف های شما می ایستد. از کنار چنین علائمی راحت می گذرید؟ نکته اینجاست که این تغییرات واضح در خلق و خوی فرزندتان بدون شک علتی دارد که پیداکردن آن توسط متخصص می تواند خیالتان را از بابت تشخیص و درمان به موقع اختلالات خلقی

فصل هفت منشور سازمان ملل موضع بی طرفانه گرفت. کار از این هم فراتر رفت و با وجود آن که ایران تمام مبلغ قرارداد خرید موشک های اس 3 را پرداخت کرده بود تا مدت ها از تحویل آن سرباز زد و نهایتاً شکل تحویل آن هم چندان مناسب نبود و متقابلاً همین هفته پیش قرارداد فروش موشک های اس 4 را با سعودی ها امضا کرد! اگر معاهدات ننگین گلستان و ترکمانچای را فراموش کنیم! و اتفاقات سال 1915 را که نیمه شمالی

، با حکم رئیس جمهور انجام می شود. ب. در صورتی که حداقل چهار عضو غیراجرایی هیأت عالی خواستار عزل رئیس کل یا یکی دیگر از اعضای اجرایی باشند، درخواست خود را به همراه دلایل و مستندات برای رئیس جمهور ارسال می کنند. رئیس جمهور موظف است حداکثر طی دو هفته، نظر خود را به هیأت عالی اعلام نماید. در صورت موافقت رئیس جمهور، موضوع در هیأت عالی به بحث گذاشته می شود و پس از استماع دفاعیات عضو اجرایی مورد

&gt همراه سرای بیماران اگر گذرتان به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران افتاده باشد، بیماران بسیاری را می بینید که مستاصل و درمانده در گوشه گوشه خیابان روی زیلو یا پتوی مندرسی نشسته اند و در انتظار درمان خود و یا عزیزانشان لحظه شماری می کنند. بسیاری از این بیماران از مناطق محروم و دور دست کشور به تهران آمده اند و شب ها را در داخل چادرهای مسافرتی به سر می برند که یکی از اقدام های انجام شده برای اسکان

به طور معمول کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان را تحت تأثیر قرار می دهند، متشکل از آثار روانی و عاطفی ناشی از ابتلا به بیماری، اقدامات تشخیصی و درمانی، استرس، درد، افسردگی، آثار بیماری بر روابط خانوادگی، روابط زناشویی و روابط اجتماعی، مسائل اقتصادی ناشی از بیماری، و عوارض ناشی از درمان هستند. در این زمینه سوالات متعددی از هر زاویه بر ای اشخاص مطرح است که در این گفتگو تلاش خواهد شد به

با این مسائل نمی پردازیم. کمتر ما به سازمان ها اینگونه نگاه می کنیم و به نظر من یکی از دلایل عدم موفقیت سازمان های اداری ما هم همین مساله هست. من تا به حال چند مرتبه این مساله را مطرح کرده ام اما هنوز کسی پاسخ این سوال را نداده است که بالاخره اهداف کلان و آرمانی اقتصاد ایران کدام هستند؟ بالاخره شما یک جایی را به من نشان بدهید که ذکر شده باشد اهداف کلان و آرمانی اقتصاد ایران شامل این

نشان داد لحظاتی قبل اهورا، کودک دو و نیم ساله که از ناحیه سر و بینی دچار خونریزی بوده به بیمارستان منتقل شده و به کما رفته است. بررسی ها نشان داد اهورا همراه مادر و ناپدری اش زندگی می کرده و از سوی ناپدری به بیمارستان منتقل شده است. تیم پزشکی خیلی زود جنایت سیاهی را بر ملا کردند. آنها اعلام کردند کودک خردسال قبل از ضربه مغزی مورد آزار شدید قرار گرفته به طوریکه ریه طفل به شدت صدمه دیده است. بعد از آن

پرداختی بیماران تحت عنوان زیرمیزی بود که البته بسیار اقدام مناسبی به شمار می رود. عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: برای اصلاح تعرفه های پزشکی، کتابی به عنوان CPT که یک کتاب بین المللی و کارشناسی شده است، به عنوان مرجع انتخاب شد. این کتاب که در حال حاضر در آمریکا مورد استفاده است، خدمات مختلف حوزه سلامت را ارزش گذاری می کند به این معنی که تمام اقدامات از کارهای ساده مثل ناخن

حال باید از این بزک کاران پرسید آمریکا و اروپا تاکنون سر برجام چه قدر به وعده های خود پایبند بوده و نقض عهده نکرده اند که بشود درباره مذاکره ای دیگر سخن گفت؟! یادآور می شود چندی پیش موگرینی با سؤال خبرنگاران مواجه شد مبنی بر اینکه موضع شما درباره اقدامات ترامپ و نقض برجام چیست؟ او اندکی مکث کرد و سپس با خنده گفت: سؤال بعد(!) اروپایی ها در چند ماه اخیر نیز کمترین اعتراض عملی

پرداختی بیماران تحت عنوان زیرمیزی بود که اقدام بسیار مناسبی محسوب می شود. عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: برای اصلاح تعرفه های پزشکی، کتابی به عنوان CPT که یک کتاب بین المللی و کارشناسی شده است، به عنوان مرجع انتخاب شد؛ این کتاب که در حال حاضر در آمریکا مورد استفاده است، خدمات مختلف حوزه سلامت را ارزش گذاری می کند، به این معنی که تمام اقدامات از کارهای ساده مثل ناخن گرفتن تا

سوال مخاطب نی نی بان: من 29 ساله و دارای یک دختر 5 ساله هستم. در هفته ششم بارداری هستم. هفته گذشته حین برگشت از مسافرت دچار خونریزی شدم و بعد پنج روز از خونریزی به دکتر مراجعه کردم. برام سونو و شیاف سایکوجست تجویز کرد. در سونو هفته پنجم ساک حامکی تشکیل شده بود ولی فتال پل و قلب جنین تشکیل نشده بود. حالا دکترم یک سونو دیگه تو هفته آینده نوشته. آیا ممکن با وجود خونریزی جنینم حفظ شده باشد؟

یاد می گیرند. بین چند تایی از زنان این مرکز فقط زری بچه اش را در آغوش گرفته. 26 ساله، خانه دار با 14 سال سابقه اعتیاد از شوهر تریاکی اش جدا شد و چند وقت پیش همراه با بچه 9 ماهه اش به مرکز بازتوانی مادر و کودک پناه آورده است. چند ماه است پاک پاکم. لب به شیشه نزده ام. اینجا بچه ام کنارم است. پوشک، شیر خشک و پوشاکش را مرکز می دهد دیگر از خدا چه می خواستم. خیلی خوب است. پریسا 34 ساله

است سه لیوان از این چای را به مدت سه روز بنوشید. عوارض فیلانتوس نیروی (موارد احتیاطی و منع مصرف) تا به امروز، اطلاعات کمی درباره ایمنی مصرف طولانی مدت مکمل های حاوی عصاره فیلانتوس شناخته شده است. به طور کلی بعضی از نگرانی ها وجود دارد که استفاده زیاد از این گیاه و مکمل های تهیه شده از آن، ممکن است اثرات برخی از داروها (مانند داروهای مورد استفاده در درمان دیابت و فشار خون بالا) را

که اغلب افراد عامل امور خیر، زمینه دینی دارند، و کم هستند کسانی که منحصراً به دلیل نوع دوستی یا چیزهایی از این قبیل و بدون پیشینه دینی، در امور عام المنفعه مشارکت کنند؛ بگذریم از این که الگوی هر نوع اقدام نوع دوستانه ای در ریشه تاریخی به عملکردهای دینی باز می گردد. پل بلوم در مطالعه ای که در مورد سایت های اعانه انجام داده و نتایج آن در سال 212 منتشر شده، به این نتیجه رسیده است که وقتی از سمبل های

درآمد دارد که اجتناب از آن غیر ممکن است؟ چراکه به نظر می رسد در وضعیت رکود، درآمد چندانی به جیب شهرداری ها نمی رود . در بودجه 179 میلیارد تومانی شهرداری حدود 74 میلیارد تومان از منبع ساخت و ساز و فروش تراکم است یعنی 42 درصد درآمد های شهرداری تهران از این ناحیه پیش بینی شده است. در شش ماهه اول امسال 72 درصد از شش دوازدهم درآمدها تحقق یافته است. میزان عوارض شهرسازی که در شش ماه وصول شده حدود

کارهای مشخصی را دنبال می کنند و نکته جالب اینجاست که شهروندان از بسیاری از این پروژه ها بی اطلاعند یا انجام آنها را ضروری نمی دانند. به نظر من مدیریت شهری باید انجام پروژه ها را به نظرخواهی بگذارد و براساس نظر مردم و خواسته یی آن تصمیم گیری کند. حذف پروژه های جاه طلبانه مانند دو طبقه کردن پل صدر می تواند در این مسیر کمک مهمی باشد. گام سوم؛ پرداخت عوارض توسط دولتی ها این کارشناس

برخوردار است. در این حالت باید بدانیم مکانیک ها و افراد متخصص برای این کار از خود ما بهتر و مناسب ترند. آنها باتوجه به مهارت و شناختی که از خودرو و نحوه کار آن به دست آورده اند، به آسانی می توانند مشکلات احتمالی را شناسایی و پیش بینی کنند؛ فراموش نکنید ممکن است یک مشکل غیرمنتظره در بدترین زمان ممکن به وجود بیاید. 7. از سرمایه گذاری برای لاستیک و ترمزها نترسید یکی از بدترین

شرمن تاکید کرد که جان کری در سال215در جلسه ای خصوصی با نمایندگان امریکا تاکید کرده بود خیالتان راحت باشد با برجام ما آزادیم تحریم های بیشتری علیه ایران برقرار کنیم! . لذا در لایحه 1698با اصلاح قانون قبلی در حقیقت تعلیق تحریم ها به تعلیق برجام منجر خواهد شد و قرار است مقامات آمریکایی با دادن مهلت شش ماهه به ایران برای مذاکره مجدد، هر سه ماه یکبار چنین جنجال آفرینی را برضد ایران و قدرت

، غربالگری و معاینه منظم دانش آموزان (قد، وزن، بینایی، شنوایی، بیماریابی، محاسبه رشد و نمو دانش آموزان bmi ، نظارت و کنترل بر نحوه تغذیه دانش آموزان (مواد غذایی بوفه مدرسه)، اطلاع رسانی به اولیاء دانش آموزان در مورد پیگیری بیماری فرزندانشان، کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر وغیر واگیر، نظارت بر توزیع شیر مدرسه، برگزاری مناسبت های بهداشتی مانند هفته بهداشت و روان، مانور زلزله، روز هوای پاک و، انجام

می گیرند. دکتر صادقی تصریح می کند: عوامل سن، وراثت و ژنتیک در ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی دست افراد نیست اما در کاهش عوامل محیطی و اجتماعی افراد می توانند نقش داشته باشند. وی با بیان اینکه برخی از عوامل خطر قابل کنترل هستند اما درمان قطعی نمی شوند، اظهارمی کند: از جمله این عوامل خطر می توان به فشار خون بالا، چربی بالا، دیابت اشاره کرد که هر سه مورد با دارو و غیر دارو قابل

این داروها به صورتی که در طول ماه از 1 تا 15 عدد استفاده شود، نه تنها کمکی به درمان می کند بلکه سردردها را به سمت سردردهای روزانه وابسته به مسکن می برد و در بسیاری موارد در تشخیص صحیح پزشک خلل ایجاد کرده و درمان را با مشکل مواجه می کند. نبوی با تاکید بر اینکه همه سردردها باید جدی گرفته شود، گفت: در اکثر موارد، مشکل سردرد تنشی ساده اپیزودیک است ولی ممکن است این هشدارها ناشی از وجود یک

را نیز انجام می شود. عضو هیئت علمی انجمن سرطان زنان تاکید کرد: بسیاری از زنان تا زمان بارداری از وجود فیبروم در رحمشان بی اطلاع هستند و در طول دوران بارداری، تغییرات هورمونی موجب بزرگ شدن رحم شده و در صورتی که فیبروم ها خیلی بزرگ شوند، احتمال سقط جنین در سه ماهه اول افزایش پیدا می کند. با توجه به علائم بیمار، سن، تعداد بارداری ها و تقاضای باروری نوع درمان توسط متخصص زنان تشخیص داده می شود.

کودک زمان بندی قائل شوند و محبت و توجه به کودک، ایجاد اعتماد در کودکان و همراهی با وی در انجام کارهای روزانه منجر به کاهش استفاده کودک از رایانه و شبکه های رایانه ای می شود. یک متخصص اعصاب و روان نیز گفت: هر چیزی که قابلیت ایجاد لذت و خوشایندی را در فرد داشته باشد احتمال وابستگی و اعتیاد و تکرار وسواس گونه را دارد و تکنولوژی تلفن همراه، بازی های رایانه ای، اینترنت و فضای مجازی نیز از این

خبرنگار ایرنا، گفت: همان طوری که در کشورهای پیشرفته دنیا مرسوم است در ایران و به تبع آن در استان قم نیز نرخ بیکاری بر اساس روش نمونه گیری از جامعه آماری مورد نظر با درصد خطای بسیار پایین انجام می گیرد. محمد جواد شاکر آرانی، ادامه داد: برای پاسخ به این سوال که چه تعداد بیکار در شهر قم وجود دارد ابتدا باید تعداد نیروی کار به صورت کلی مشخص شود و بعد از آن بدانیم این افراد چه حجم از کار و تولید

“),t.close},t.write(‘

پایگاه خبری تحلیلی تلکسیران

حوزه خبری : اخبارسیاسی، اخباراقتصادی،اخبارورزشی، اخباراجتماعی، اخبارحوادث، اخباراستانی، اخبارفرهنگی، اخبار علمی، اخبار روز، اخبار فناوری، اخباربین الملل، اخبارخودرو،اخبارتصویری، اخبار ویدیویی، سوژه های خبری. روزه های ایران، روزه های سراسرجهان.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت داده پردازی دیده بان می باشد . استفاده ازتمامی مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد .
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *